Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2321
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 914 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Galatolol »

Dla mnie Wehrle jest w czołówce autorów naginających deklarowane liczby graczy obsługiwane przez swoje gry :wink:
Awatar użytkownika
Xenir
Posty: 354
Rejestracja: 07 cze 2018, 13:42
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 304 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Xenir »

bardopondo pisze: 01 gru 2021, 12:26 Nie kupuje jednak tej gry aby grać solo, najwyżej pierwsza gra zapoznawcza dla mnie. Gra w 2 os to najwyżej raz z żoną - pewnie się zniechęci i tyle. Celuje w 3-4 pl.
W 2 osoby się dobrze gra, ale bez bota. Jest to zupełnie inna gra niż na więcej osób, ale nadal dobra.
Galatolol pisze: 01 gru 2021, 13:29 Dla mnie Wehrle jest w czołówce autorów naginających deklarowane liczby graczy obsługiwane przez swoje gry :wink:
Hm...
Root - w więcej niż 4 bym nie siadał raczej. Na mniej niż 3 chyba są lepsze gry... :P
Oath - mniej niż 3 to gra z botem, więc trochę dupa (nie próbowałem, ale mnie nie ciągnie do tego), na więcej niż 4 podejrzewam że za długo czekania na swoją turę
Pamir 1 - chyba najlepiej 4-5
Pamir 2 - 2-4? Byleby bez bota na te 2
John Company - na 1 nie grałem, ale sama lektura zasad mnie zniechęca (jakaś dziwna minigra w utrzymywanie kompanii przy życiu, nie pamiętam detali); 2 wydaje się być za mało (negocjacje na 2 osoby...? po co?); w zasadzie grałem tylko na 4 i to mi odpowiadało
An Infamous Traffic - Tu chyba najmniej się można przyczepić. Na 3 i 4 działa dobrze, na 5 nie mam pojęcia, ale chyba tragedii nie ma.

Cóż, ciężko się nie zgodzić :evil:
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 1419 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Mr_Fisq »

Galakta wrzuciła Polską instrukcję:
http://galakta.pl/pax-pamir-instrukcja-na-stronie/
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2321
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 567 times
Been thanked: 914 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Galatolol »

Xenir pisze: 01 gru 2021, 17:22An Infamous Traffic - Tu chyba najmniej się można przyczepić. Na 3 i 4 działa dobrze, na 5 nie mam pojęcia, ale chyba tragedii nie ma.
Tak. Ale zakład, że nowa wersja będzie miała 1-5 graczy? :twisted:
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Uncle_Grga »

Already on board.. pierwsza rozgrywka za mną.. zapoznawcza.. Z głupimi woltami, niepotrzebnymi ruchami, kilkoma błędami.. A jakże, mimo, że siedzieliśmy z nosami w instrukcji.. Ale nic to.. bardzo mi się podobało a przecież grałem po omacku..

Pierwsze wrażenia? Gra taktyczna bardziej niż strategiczna. Karty się mielą dość szybko, podejrzewam, że przy pełnej obsadzie o strategii możesz zapomnieć. Kiedy kolejka do ciebie wróci, z kart i zagrań zaplanowanych będą zgliszcza. Gra może być wrażliwa na zamulaczy. Jak ktoś ma tendencje do analizy, może wam spowolnić grę. Trochę mi trudno było rozdzielić kolor gracza żółty od sojuszu rosyjskiego.. naturalnie miksowalem te dwie niezależne frakcje. Mieliśmy problem też z ustaleniem (policzeniem) kontroli: czy klan się wlicza, czy drogę itd. Czy większość bezwzględna czy tylko więcej.. musieliśmy szukać po BGG.. no jakieś tam wątpliwości się pojawiały.. Ale całość ma potencjał.. I mega klimat.. wiem, że ludzie narzekają na szmatkę i jakość kart.. dla mnie obie rzeczy robią wrażenie.. mimo zarzutu tandentnosci.. siedzieliśmy nad tym.. herbata dymiaca.. W tle wcale nie perskie ale orientalne Haydamki ze Stasiukiem.. mega przyjemnie. No zobaczymy co dalej.. może będzie game of the year mój..? W kazdym razie.. na razie jest sporo radosci i usmiechu.. Zobaczymy.. jutro powtórka..

Ps. Wiem, że to nie topic z zasadami ale można zobaczyć. Sam Cole Wehrle tłumaczy zasady.. może się przydać w razie niejasności..

https://youtu.be/V-ji--dxeu4
Awatar użytkownika
oduck
Posty: 149
Rejestracja: 07 paź 2013, 19:37
Has thanked: 443 times
Been thanked: 73 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: oduck »

Spoiler:
Dalej będzie tylko lepiej :) A gra jest taktyczna również dlatego, że nikt nie wie, jakie karty czają się w talii. I to też jest super.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7331
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: detrytusek »

A ja chcę pochwalić Autora za mocne stanowisko, że dodatku nigdy nie będzie. To jest absolutnie skończona gra.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Quimeen
Posty: 26
Rejestracja: 20 mar 2019, 20:53
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Quimeen »

Widzę, że jest dużo narzekania na cenę Pax Pamir.
Cole Wehrle mówił, że produkcja Pax Pamir jest 2x droższa niż Roota.
Sugerowana cena Roota to 200zł, więc Pax Pamir powinien kosztować 400zł.
Tak więc cena Pax Pamir jest niższa niż powinna być, a nie za wysoka ;)
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: XLR8 »

Quimeen pisze: 04 gru 2021, 12:00 Widzę, że jest dużo narzekania na cenę Pax Pamir.
Cole Wehrle mówił, że produkcja Pax Pamir jest 2x droższa niż Roota.
Sugerowana cena Roota to 200zł, więc Pax Pamir powinien kosztować 400zł.
Tak więc cena Pax Pamir jest niższa niż powinna być, a nie za wysoka ;)
Bardzo uprościłeś temat. Koszt samej gry to jedno, do tego dochodzi stała kwota transportu, marży itd. Z 300zł paxa koszt produkcji to może być 70zł, a roota 35zł.
pwoloszun
Posty: 452
Rejestracja: 22 mar 2016, 12:57
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1731 times
Been thanked: 543 times
Kontakt:

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: pwoloszun »

BLAGAM o wydzielenie dyskusji o cenie do oddzielnego watku.

Z gory dziekuje
Podcast dżentelmeni przy stole:
Awatar użytkownika
kmd2000
Posty: 324
Rejestracja: 26 sty 2017, 23:59
Lokalizacja: Warszawa, Praga Południe
Has thanked: 130 times
Been thanked: 125 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: kmd2000 »

pwoloszun pisze: 04 gru 2021, 14:19 BLAGAM o wydzielenie dyskusji o cenie do oddzielnego watku.

Z gory dziekuje
Ale nie bądź samolubny - jak ktoś kupuje gry, a w nie nie gra, to cena jest kluczowym parametrem.
Probe9
Posty: 2455
Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 153 times
Been thanked: 649 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Probe9 »

No nie przesadzajmy, zaraz będzie oddzielny wątek do rozmów o:
- cenie,
- grafikach,
- jakości komponentów.
- itp.

No i jak już będzie 10 wątków dot. każdej gry to puryści będą zadowoleni, że w końcu można w spokoju pogadać o tym jaka strategia jest wygrywająca :)
Rabaty: Rebel = 10%, 3trolle = 7%, planszomania = 10%, planszostrefa = 11%.

Moje gry
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 187 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Błysk »

Proponuję przynajmniej 9 wątków do każdej gry:

-cena
-pudełko i komponenty, wygląd
-pudełko i komponenty wykonanie
-dywagacje przed premierą
-"a mi już doszło"
-"mi nie doszło"
-mechanika
-zbiórka
-strategia

Do tego zatrudnienie 600 modów do wydzielania wątków, które się gubią i dyskusje jakiekolwiek umierają (to akurat już się dzieje).

A co do samego Pax Pamir gra świetna i sam czekałem na wersję polską, ale trochę dla mnie za droga jak na zawartość. Pewnie kupię w końcu angielską jak będzie jakaś promocja. Grałem raz tylko, ale myślę że gra generalnie zyskuje kiedy jest komplet graczy.
Awatar użytkownika
612
Posty: 435
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 69 times
Been thanked: 563 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: 612 »

Nie no to nie ma sensu robić oddzielnych wątków tylko odrębne podfora dla każdej gry i w każdym takim podforum wątki o strategiach, cenie, grafikach i poglądach politycznych autora.
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: zawias »

Gatherey pisze: 01 gru 2021, 13:28 Ktoś już zerkał w instrukcje? Nie ma żadnych baboli?
Jak na razie znalazłem jedną małą literówkę (bez znaczenia dla zasad).
Natomiast miałem małą rozkminkę przy czytaniu polskiej instrukcji ponieważ i "blocks", i "piece" przetłumaczono jako "piony". Przy rozstrzyganiu dominacji w angielskiej instrukcji jest zapis, że usuwa się wszystkie "blocks", a w polskiej wszystkie "piony". Można pomyśleć, że chodzi też o "znaczniki" graczy, a chodzi przecież tylko o "piony sojuszy". Natomiast rysunek i pogrubiona zasada obok rozwiewa tą wątpliwość. Niemniej wystarczyło dodać "piony sojuszy" w instrukcji oraz na karcie pomocy, aby rozróżnić te pojęcia.
Takie małe czepialstwo z mojej strony. Reszta instrukcji wydała mi się dość zrozumiała.
ckbucu
Posty: 357
Rejestracja: 20 mar 2017, 20:56
Has thanked: 395 times
Been thanked: 551 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: ckbucu »

zawias pisze: 04 gru 2021, 23:03 Jak na razie znalazłem jedną małą literówkę (bez znaczenia dla zasad).
Natomiast miałem małą rozkminkę przy czytaniu polskiej instrukcji ponieważ i "blocks", i "piece" przetłumaczono jako "piony". Przy rozstrzyganiu dominacji w angielskiej instrukcji jest zapis, że usuwa się wszystkie "blocks", a w polskiej wszystkie "piony". Można pomyśleć, że chodzi też o "znaczniki" graczy, a chodzi przecież tylko o "piony sojuszy". Natomiast rysunek i pogrubiona zasada obok rozwiewa tą wątpliwość. Niemniej wystarczyło dodać "piony sojuszy" w instrukcji oraz na karcie pomocy, aby rozróżnić te pojęcia.
Takie małe czepialstwo z mojej strony. Reszta instrukcji wydała mi się dość zrozumiała.
Tak jak teraz zerkam na instrukcję w PDF to jest "Po przyznaniu punktów za udane sprawdzenie, region ogarnia chwilowy pokój. Usuń wszystkie piony sojuszy z planszy.". Nie widzę też żadnego odnośnika, aby cokolwiek innego określane było jako same "piony", co nie odnosi się do pionów sojuszy. Możliwe, ze wydrukowana wersja została później zmieniona w PDF, który udostępnili na stronie.
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: zawias »

Tak o tym mówię, że instrukcja mówi jasno "piony sojuszy", ale w opisie symboli wejścia jest użyte słowo "pion" do określenia "znacznika", który stał się plemieniem lub szpiegiem. Dodatkowo w karcie pomocy jest tylko "pion", a nie "pion sojuszy". Tak jak mówię małe czepialstwo, ale w angielskiej instrukcji jest to słowo "piece", a pion to "block", znacznik to "cylinder". Więc jest wyraźne rozróżnienie.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7331
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 460 times
Been thanked: 1106 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: detrytusek »

zawias pisze: 05 gru 2021, 00:31 Tak o tym mówię, że instrukcja mówi jasno "piony sojuszy", ale w opisie symboli wejścia jest użyte słowo "pion" do określenia "znacznika", który stał się plemieniem lub szpiegiem. Dodatkowo w karcie pomocy jest tylko "pion", a nie "pion sojuszy". Tak jak mówię małe czepialstwo, ale w angielskiej instrukcji jest to słowo "piece", a pion to "block", znacznik to "cylinder". Więc jest wyraźne rozróżnienie.
Ale ale...na liście komponentów jest bardzo ładnie zaznaczone co jest pionem, a co znacznikiem.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: zawias »

detrytusek pisze: 05 gru 2021, 01:04
zawias pisze: 05 gru 2021, 00:31 Tak o tym mówię, że instrukcja mówi jasno "piony sojuszy", ale w opisie symboli wejścia jest użyte słowo "pion" do określenia "znacznika", który stał się plemieniem lub szpiegiem. Dodatkowo w karcie pomocy jest tylko "pion", a nie "pion sojuszy". Tak jak mówię małe czepialstwo, ale w angielskiej instrukcji jest to słowo "piece", a pion to "block", znacznik to "cylinder". Więc jest wyraźne rozróżnienie.
Ale ale...na liście komponentów jest bardzo ładnie zaznaczone co jest pionem, a co znacznikiem.
Zgadza się, więc dlaczego potem użyto słowa pion w kontekście znacznika? "Umieść 1 z twoich znaczników w tym regionie. Ten pion jest teraz plemieniem".
Wystarczyło napisać "Ten znacznik" :)
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 637
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 243 times
Been thanked: 355 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Nilis »

Paczki z Pax Pamir rozesłane do kupujących, oznacza to że w następnym tygodniu rozpoczną się zmagania o Afganistan;)
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Uncle_Grga
Posty: 560
Rejestracja: 30 lis 2019, 12:07
Has thanked: 86 times
Been thanked: 284 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Uncle_Grga »

oduck pisze: 04 gru 2021, 09:44
Dalej będzie tylko lepiej :) A gra jest taktyczna również dlatego, że nikt nie wie, jakie karty czają się w talii. I to też jest super.
Na to wygląda. Za mną druga i trzecia partia. Druga potoczyla się ekspresowo i zakończyła po pierwszym sprawdzeniu dominacji. Chłopaki się zagapili.. udane sprawdzenie.. każdy w swoim sojuszu.. 5 punktów dla mnie.. cześć i czołem.

Było trochę zamotki.. "armie się liczą, nie drogi.. drogi też.. Też? No.. sprawdzę.. no też.. qrna wygrał.. oszukali nas." :wink:

I tak to przekonaliśmy się, że i w trzyosobowej rozgrywce też warto zmieniać sojusze. I dlaczego się to robi... bo przed samą rozgrywką m.in. takie pytanie/twierdzenie padło: "Jak gramy w trzech to każdy będzie miał swój sojusz i nie będzie się opłacało co zmieniać.. bo po co.." No to się pokazało po co.. :mrgreen:

Trzecia partia już uwazniejsza.. patrzylismy na swoje, ale już rozgladalismy się na boki. I konkluzja generalna się pojawiła u wszystkich: jakie to jest sprytne i różne od wszystkiego w co graliśmy do tej pory (nikt z nas nie grał w żadnego paxa, szczytem złożoności to chyba Brass, w którego grywamy, jeden kumpel grywa w Twilight Struggle). Mała w sumie gra, zasady bazowe proste, bo de facto: kupujesz kartę, zagrywasz kartę. Tyle. Ale kilka sprytnych zabiegów robi tam mega robotę. I wszystkie w zasadzie działają w podobny sposób: nakładają się na siebie jak rownolegle światy/warstwy.

Masz swój dwor/plemię, ale masz równocześnie sojusz, których rownocześnie pilnujesz. Rozpatrujac dominację, co do zasady zależy ci aby twój sojusz wygrał, ale jednak kalkulujesz, bo może jedak lepiej jak twojemu sojuszowi się nie powiedzie i zapunktujesz z przewag? Na plaszczyzny dworu i sojuszu nakłada się kolejna warstwa - preferowany aspekt. Manipulujesz nim, multiplikujac złożoność perspektywy, która zarzadzasz w grze, itd.

Nawet sama idea gry jest w podobny sposob opracowana: niby masz dwie zasady bazowe, a rozpatrujesz je z uwzgledniem zbioru bonusowych zagrań zmieniających się w zależności od okoliczności (warunkow). Masz limity kart, które ulegają nieustannym zmianom. Masz swobodę pomiędzy kartami a regionem, ale zasada obalenia jest jej zaprzeczeniem.

Bardzo to sprytne i w zadziwiający sposób buduje złożoność gry (wieloaspektowość). W tym byliśmy najbardziej zgodni. A druga spójna konkluzja była taka, że w tych trzech partiach nawet nie poznaliśmy możliwości tej gry.. trochę jak w szachach.. nauczyłeś się zasad, zagrałeś trzy partie i.. tyle. Nadal nic o grze nie wiesz..

To poczucie niedosytu dominowalo. U mnie pojawiło się coś jeszcze, co lubię w planszowkach. Po odejściu od stołu, moje myśli przyjemnie orbitują wokół rozgrywki.. co by było jakbym zagrał to.. albo tamto.. A jakby tu zrobić to i to, to co by się wydarzyło..

Bardzo to uczucie lubię, ale ono wcale częste nie jest. Gram dla przyjemności, która zazwyczaj kończy się z chwilą złożenia planszy. Było miło, do następnego razu. Pax się tu wyróżnił, przy czym gra w mojej ocenie jest bardziej taktyczna niż strategiczną, stad wszelką refleksją typu obmyślanie strategii (Jak np w szachach) jest raczej bezcelowa. Pisząc tu o tych przemyśleniach, mam na myśli pewnego rodzaju przedłużenia skupienia w czasie i przestrzeni.. namotalem coś.. nevermind.. :lol:

Tak, że tak. Pax pierwsze wrażenia bardzo na plus. Jest zgodnie z oczekiwaniami, które były z mojej strony wysokie. Może jest nawet powyżej oczekiwań? Gra siadla, będzie grana. Ma wszystkie cechy do wpisania się w grę roku i wjazd do mojego osobistego top5.

Był wątek ceny. No drogo, ale wrażenia so far w pełni mi to rekompensują. No jest radość, co tu dużo gadać..

Ps. Jedno zaskoczenie negatywne. Kupiłem wersję z dodatkowymi monetami. Mnie się szalenie podobają, robią dodatkowy klimat. Ale kumple zgodnie oswiadczyli, że lepiej dzialają tekturowe monetki, bo można trzymać je w stosach i nie rozwalają się po stole.. :lol: no i zadowól tu wszystkich. Tak że tego.. jak kupujecie Pamir, kupcie może najpierw w base.. jeśli się spodoba, to po co generować dodatkowe koszty?😉
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 242 times
Been thanked: 358 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Do mnie też już dotarła gra, ale pewnie rozegram dopiero w czwartek, więc nie bardzo jak mam się wypowiedzieć o samej mechanice. Komponenty są ok, bloczki faktycznie fajne w dotyku i wykonane całkiem ok. Za to opinię, że mapa gry jest "dywanikiem" uważam za grubą przesadę, ścierki w domu mam z grubszego materiału, ale na szczęście na oko i dotyk rodzi raczej pozytywne niż negatywne uczucia.
Insert, jak chyba każdy plastikowy wymyślony przez producenta (wiem są wyjątki np. Res Arcana), sprawdza się lepiej od kartonowej wkładki ale niewiele. Żetony nie mają swojego miejsca, karty będą latać luzem, niestety bez przeklętych worków strunowych się nie obędzie (w pudle jest ich aż nadto). Dorzuciłem też sobie metalowe monety, pierwszy raz w mojej planszowej karierze i muszę przyznać, że nie rozumiem ich fenomenu (metalowych monet w grach planszowych w ogóle), no ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 637
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 243 times
Been thanked: 355 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Nilis »

Otorek pisze: 05 gru 2021, 16:23 Dorzuciłem też sobie metalowe monety, pierwszy raz w mojej planszowej karierze i muszę przyznać, że nie rozumiem ich fenomenu (metalowych monet w grach planszowych w ogóle), no ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu.
Jak to powiedział mój kumpel: wydając w grach planszowych metalowe monety odczuwam znaczniej ciężar wydatków niż wydając je w wersji tekturowej
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
612
Posty: 435
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 69 times
Been thanked: 563 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: 612 »

Przy takim wydaniu metalowe monety powinny być standardem i gra powinna być jeszcze droższa. A tak to się rozkłada, wszystkie elementy premium i nagle te tekturowe monety. No jak pięść do oka.
Awatar użytkownika
Qlaqs
Posty: 493
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)

Post autor: Qlaqs »

Jak z jakością tłumaczenia? Można kupować czy były jakieś wpadki?
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
ODPOWIEDZ