Folklore The Affliction - pytania o zasady.
Folklore The Affliction - pytania o zasady.
Cześć,
Jako, że planuję rozpocząć przygodę zFolklore The Affliction, to zakładam wątek z pytaniami o zasady.
Czytam instrukcje i na chwilę obecną mam dwa pytania:
1. W części insturkcji w rozdziale "Encounters" pisze, że tarcze można odrzucić (uznać za zniszczoną) i uniknąć obrażeń, ale w opisie tarczy pisze, że można uszkodzić dany przedmiot i przerzucić kości. Czyli rozumiem, że moge poświęcić tarcze wzamian że przeciwnik wykona atak jeszcze raz? Trochę słaby deal, przecież atak zawsze może wyjść gorszy.
2. Umiejętności pasywne, czy korzystanie z nich liczone jest jako akcja?
Jako, że planuję rozpocząć przygodę zFolklore The Affliction, to zakładam wątek z pytaniami o zasady.
Czytam instrukcje i na chwilę obecną mam dwa pytania:
1. W części insturkcji w rozdziale "Encounters" pisze, że tarcze można odrzucić (uznać za zniszczoną) i uniknąć obrażeń, ale w opisie tarczy pisze, że można uszkodzić dany przedmiot i przerzucić kości. Czyli rozumiem, że moge poświęcić tarcze wzamian że przeciwnik wykona atak jeszcze raz? Trochę słaby deal, przecież atak zawsze może wyjść gorszy.
2. Umiejętności pasywne, czy korzystanie z nich liczone jest jako akcja?
- _Ukasz
- Posty: 199
- Rejestracja: 24 wrz 2020, 08:37
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 70 times
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Cześć, pytanie techniczne.
Czy tutaj nie powinno być encounter zamiast skirmish?
Ponieważ w skirmish nie używam strzał, więc wydaje mi się, że jest błąd. Chyba, że źle coś rozumiem. Proszę wprawionych o pomoc.
Czy tutaj nie powinno być encounter zamiast skirmish?
Spoiler:
Ponieważ w skirmish nie używam strzał, więc wydaje mi się, że jest błąd. Chyba, że źle coś rozumiem. Proszę wprawionych o pomoc.
- Irr3versible
- Posty: 993
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 543 times
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Pytanie o zasady
Usable during skirmish, należy rozumiej jako 'również' - zatem podczas encounter ta karta też działa.
Usable during skirmish, należy rozumiej jako 'również' - zatem podczas encounter ta karta też działa.
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 178 times
Re: Folklore The Affliction - pytania o zasady.
No tylko, że w skirmish przecież nie ma znaczenia jaka masz broń i czy masz amunicję. Ew. można by w skirmish ponowić chybiony atak, ale...nie ma też chyba nic o tym, że możesz wydawać punkty mocy by uaktywnić zdolność, a ta zdolność nie jest pasywna, więc wymaga wydania 1 PM. Mi się wydaje, że jest to błąd na karcie. Choć chętnie poznam inne opinieIrr3versible pisze: ↑23 sie 2021, 10:00 Pytanie o zasady
Usable during skirmish, należy rozumiej jako 'również' - zatem podczas encounter ta karta też działa.
- Irr3versible
- Posty: 993
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 543 times
Re: Folklore The Affliction - pytania o zasady.
Koszt jest obowiązkowy, nawet podczas skirmish.
Oczywiscie stosujesz tylko zasadę możliwa do wykonania, czyli dla spotkania na mapie potyczki przerzut kością lub dodatkowa amunicja gdzie w skirmishu jesteś ograniczony tylko do przerzutu (bo amunicja nie ma zastosowania). Co do zasady, każda karta z w/w opisem zezwala na wykorzystanie podczas skirmishu - w jakim stopniu, to już sama karta czy ogólne zasady odpowiadają.
Dodam jeszcze, że karty z ikona klepsydry mogą być wykorzystane w dowolnym momencie więc również podczas skirmish.
(jeśli karta nie ma klepsydry ani opisu 'Usable...' nie można z niej korzystać podczas skirmish)
Oczywiscie stosujesz tylko zasadę możliwa do wykonania, czyli dla spotkania na mapie potyczki przerzut kością lub dodatkowa amunicja gdzie w skirmishu jesteś ograniczony tylko do przerzutu (bo amunicja nie ma zastosowania). Co do zasady, każda karta z w/w opisem zezwala na wykorzystanie podczas skirmishu - w jakim stopniu, to już sama karta czy ogólne zasady odpowiadają.
Dodam jeszcze, że karty z ikona klepsydry mogą być wykorzystane w dowolnym momencie więc również podczas skirmish.
(jeśli karta nie ma klepsydry ani opisu 'Usable...' nie można z niej korzystać podczas skirmish)
-
- Posty: 574
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 178 times
Re: Folklore The Affliction - pytania o zasady.
I to jest kluczowe. Właśnie doczytałem w instrukcjiIrr3versible pisze: ↑23 sie 2021, 11:34 [...] Co do zasady, każda karta z w/w opisem zezwala na wykorzystanie podczas skirmishu - w jakim stopniu, to już sama karta czy ogólne zasady odpowiadają.
(jeśli karta nie ma klepsydry ani opisu 'Usable...' nie można z niej korzystać podczas skirmish)
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Cześć, rozegrałem już klika chapterów i mam klika pytań. Sprawdzałem na BBG ale nie do końca znalazłem odpowiedzi.
1. Limit przedmiotów to 8 ale razem z tymi które sa equipt? Czy łącznie na wszystko jest 8 (po za consumables)?
2. Moza strzelać/używać broni dystansowej przeciwko wrogowi, który jest adjacent?
3. Można się odsunąć od pojedynczego wroga lub grupy wrogów bez żadnej kary?
4. Kiedy występuję "forced to skirmish"? Np przy odpoczynku czy jak nie zdamy skill cheka?
5. Urzucie drugiej broni to koszt 1 PP (1 hand), czy trzeba jeszcze raz rzucać k100 i k10 na trafienie?
6. Strzelanie z broni dystansowej, czy nietrafiony atak zużywa amunicje czy tylko trafione?
Będę wdzięczny za pomoc.
1. Limit przedmiotów to 8 ale razem z tymi które sa equipt? Czy łącznie na wszystko jest 8 (po za consumables)?
2. Moza strzelać/używać broni dystansowej przeciwko wrogowi, który jest adjacent?
3. Można się odsunąć od pojedynczego wroga lub grupy wrogów bez żadnej kary?
4. Kiedy występuję "forced to skirmish"? Np przy odpoczynku czy jak nie zdamy skill cheka?
5. Urzucie drugiej broni to koszt 1 PP (1 hand), czy trzeba jeszcze raz rzucać k100 i k10 na trafienie?
6. Strzelanie z broni dystansowej, czy nietrafiony atak zużywa amunicje czy tylko trafione?
Będę wdzięczny za pomoc.
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 476 times
- Been thanked: 395 times
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
1. Ja wliczam przedmiot, który zwiększa mi ilość do tego limitu, to nie jest z powietrza i tez zajmuje miejsceMp02 pisze: ↑15 gru 2021, 14:30 Cześć, rozegrałem już klika chapterów i mam klika pytań. Sprawdzałem na BBG ale nie do końca znalazłem odpowiedzi.
1. Limit przedmiotów to 8 ale razem z tymi które sa equipt? Czy łącznie na wszystko jest 8 (po za consumables)?
2. Moza strzelać/używać broni dystansowej przeciwko wrogowi, który jest adjacent?
3. Można się odsunąć od pojedynczego wroga lub grupy wrogów bez żadnej kary?
4. Kiedy występuję "forced to skirmish"? Np przy odpoczynku czy jak nie zdamy skill cheka?
5. Urzucie drugiej broni to koszt 1 PP (1 hand), czy trzeba jeszcze raz rzucać k100 i k10 na trafienie?
6. Strzelanie z broni dystansowej, czy nietrafiony atak zużywa amunicje czy tylko trafione?
Będę wdzięczny za pomoc.
2. Można
3. Tak, ale ja tu zrobiłem house rule, ze strzelec jak się odsuwa to dostaje strzała, bardziej to tematyczne dla mnie niż takie swobodne uciekanie
4. Jak się nie zda skill checka
5. Tak, drugi raz turlamy
6. Zużywa, załadowałeś kusze i strzeliłeś, a ze nie trafiłeś to inna rzecz
- andrzejstrzelba
- Posty: 582
- Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 303 times
- Yuri
- Posty: 2761
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 1257 times
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Item nr 51:
http://greenbriergames.com/FL/
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
- andrzejstrzelba
- Posty: 582
- Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 303 times
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Świetne. Liczyłem jednak że to będzie coś bardziej uniwersalnego. Coś co mógłbym wykorzystać do SoB'a.
Już nie zaśmiecam tematu. Wybaczcie.
Już nie zaśmiecam tematu. Wybaczcie.
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Dzięki za opowiedz, pewne rzeczy są teraz bardziej jasneDhel pisze: ↑15 gru 2021, 16:361. Ja wliczam przedmiot, który zwiększa mi ilość do tego limitu, to nie jest z powietrza i tez zajmuje miejsceMp02 pisze: ↑15 gru 2021, 14:30 Cześć, rozegrałem już klika chapterów i mam klika pytań. Sprawdzałem na BBG ale nie do końca znalazłem odpowiedzi.
1. Limit przedmiotów to 8 ale razem z tymi które sa equipt? Czy łącznie na wszystko jest 8 (po za consumables)?
2. Moza strzelać/używać broni dystansowej przeciwko wrogowi, który jest adjacent?
3. Można się odsunąć od pojedynczego wroga lub grupy wrogów bez żadnej kary?
4. Kiedy występuję "forced to skirmish"? Np przy odpoczynku czy jak nie zdamy skill cheka?
5. Urzucie drugiej broni to koszt 1 PP (1 hand), czy trzeba jeszcze raz rzucać k100 i k10 na trafienie?
6. Strzelanie z broni dystansowej, czy nietrafiony atak zużywa amunicje czy tylko trafione?
Będę wdzięczny za pomoc.
2. Można
3. Tak, ale ja tu zrobiłem house rule, ze strzelec jak się odsuwa to dostaje strzała, bardziej to tematyczne dla mnie niż takie swobodne uciekanie
4. Jak się nie zda skill checka
5. Tak, drugi raz turlamy
6. Zużywa, załadowałeś kusze i strzeliłeś, a ze nie trafiłeś to inna rzecz
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące zdolności, niektóre z nich maja możliwość zadania obrażeń i teraz pytanie czy trzeba rzucić na trafienie czy te obrażenia zawsze są zadawane? To samo pytanie czy przy zdolnościach z opcją push, tez trzeba rzucić na trafienie?
- Yuri
- Posty: 2761
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 1257 times
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Jeżeli weszło Ci trafienie z funkcja push to jak wchodzi samo trafienie to już push wtedy wchodzi z automatu. Podobnie w kwestii skilli. Jeżeli udało Ci się przejść skill check dot. rzucenia umiejki to jej efekt już wchodzi z automatu.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Ok, czyli jeśli umiejka ma symbol mieczy albo dwóch strzał to najpierw trzeba rzucić na trafienie (tak jak przy użyciu broni) a potem wchodzi efekt?
- Yuri
- Posty: 2761
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 1257 times
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Ja tak właśnie gram
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Rozumiem, że każdy może grać ja chce, ale czy Ty Yuri sobie za bardzo nie utrudniasz?
Ja dopiero wchodzę w Folklore (]zgadnij dzięki komu...? ), więc wertuję instrukcję. Nigdzie przy abilities nie ma info o rzucaniu, co więcej wydaje się to mi zbyt kosztowne. Porównajmy użycie broni dystansowej z abilitką, która daje np. to samo czyli rzut 1d4.
Koszt użycia broni:
Koszt użycia abilitki:
Już to porównanie, zakładające autosukces przy abilitkach, pokazuje, że koszt jest podobny, a może i większy właśnie dla abilities, ponieważ o ile amunicja się uzupełnia automatycznie po walce (ew. przy przejściu do kolejnego pomieszczenia - popraw ew.), o tyle punkty mocy musimy "dokupić".
W przypadku broni mamy dodatkowo ryzyko, ale i dodatkowe obrażenia postaci, dla abilitek same obrażenia z kości. Kontruj proszę
Ostatnio zmieniony 23 gru 2021, 12:21 przez bajbaj, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yuri
- Posty: 2761
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 1257 times
Re: Folklore: The Affliction (Nick Blain, Will Donovan)
Pisałem z pamięci, ale raczej na 100% tak grałem...Ależ będę siał abilitkami teraz Chyba finalnie mnie przekonałeś swoim postem, by rozłożyć i "przelecieć" Story Journal II w końcubajbaj pisze: ↑20 gru 2021, 17:32Rozumiem, że każdy może grać ja chce, ale czy Ty Yuri sobie za bardzo nie utrudniasz?
Ja dopiero wchodzę w Folklore (]zgadnij dzięki komu...? ), więc wertuję instrukcję...
p.s. dumnym z siebie, że kolejny gracz pozna ten jakze zacny tytuł
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Folklore The Affliction - pytania o zasady.
Przyszła pora na kilka pytań o interpretacje zasad:
1. Absorption - ignoruje się x obrażeń z ataku - to jasne. Niektóre złole czasem atakują nas dwa razy, inne zaś zadają obrażeń 2d4. Czy dobrze rozumiem, że w przypadku, gdy napisane jest wyraźnie, że atakuje nas złol dwa razy np. d6, to absorbcja działa też dwa razy? Z kolei, gdy jest to jeden atak, ale dwukostkowy, to absorbcja działa raz?
2. Śmierć i postać ducha - duchy nie otrzymują statusów - tyle wyczytałem. Może przez przeoczenie, ale nie znalazłem info, czy wszystkie statusy są usuwane, gdy bohater staje się duchem. Dla mnie to logiczne i tak gram, ale czy słusznie? Zastanawiałem się nad niektórymi pozytywnymi statusami, np. nad szanowanym, ale ... pomyślałem, że skoro zabito kogoś, stał się duchem i powrócił, to budzi strach w lokalnej społeczności i traci szacunek
3. Śmierć zespołu a umiejki początkowe - rozumiem, że gdy zaliczamy całkowite KO (znajdę Cię Otherianie! Twoich ziomali również!), to odrzucając losowo jakiś item, może wyjść tak, że odrzucimy startowy i wtedy ... będziemy mieć archeologa bez bata i łowcę wiedźm bez kuszy... Czy będą mogli jakoś odkupić te przedmioty? Wiem, że to też może być klimatyczne, gdy postać straci przez błędy/pecha/chagiewuco swój najważniejszy gadżet, ale jakoś mi to nie pasuje do ich wizerunków na standeesach i do figsów.
4. Między rozdziałami - wyczytałem, że między rozdziałami jesteśmy wolni, tj. możemy robić, co nam w duszach gra - tj. podążać za pogłoskami, szwendać się bez celu, odwiedzać miasta i robić w nich zakupy, inne miejsca etc. Ja przyjąłem, że gdy kończę rozdział i następny rozpoczyna się w X, to muszę do tego X jakoś się dostać, więc przynajmniej muszę tam przejść, przeżywając wydarzenia na drodze, w ostępach, w miastach etc. A Wy jak gracie?
1. Absorption - ignoruje się x obrażeń z ataku - to jasne. Niektóre złole czasem atakują nas dwa razy, inne zaś zadają obrażeń 2d4. Czy dobrze rozumiem, że w przypadku, gdy napisane jest wyraźnie, że atakuje nas złol dwa razy np. d6, to absorbcja działa też dwa razy? Z kolei, gdy jest to jeden atak, ale dwukostkowy, to absorbcja działa raz?
2. Śmierć i postać ducha - duchy nie otrzymują statusów - tyle wyczytałem. Może przez przeoczenie, ale nie znalazłem info, czy wszystkie statusy są usuwane, gdy bohater staje się duchem. Dla mnie to logiczne i tak gram, ale czy słusznie? Zastanawiałem się nad niektórymi pozytywnymi statusami, np. nad szanowanym, ale ... pomyślałem, że skoro zabito kogoś, stał się duchem i powrócił, to budzi strach w lokalnej społeczności i traci szacunek
3. Śmierć zespołu a umiejki początkowe - rozumiem, że gdy zaliczamy całkowite KO (znajdę Cię Otherianie! Twoich ziomali również!), to odrzucając losowo jakiś item, może wyjść tak, że odrzucimy startowy i wtedy ... będziemy mieć archeologa bez bata i łowcę wiedźm bez kuszy... Czy będą mogli jakoś odkupić te przedmioty? Wiem, że to też może być klimatyczne, gdy postać straci przez błędy/pecha/chagiewuco swój najważniejszy gadżet, ale jakoś mi to nie pasuje do ich wizerunków na standeesach i do figsów.
4. Między rozdziałami - wyczytałem, że między rozdziałami jesteśmy wolni, tj. możemy robić, co nam w duszach gra - tj. podążać za pogłoskami, szwendać się bez celu, odwiedzać miasta i robić w nich zakupy, inne miejsca etc. Ja przyjąłem, że gdy kończę rozdział i następny rozpoczyna się w X, to muszę do tego X jakoś się dostać, więc przynajmniej muszę tam przejść, przeżywając wydarzenia na drodze, w ostępach, w miastach etc. A Wy jak gracie?