Tinners' Trail - zasady i wątpliwości
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Tinners' Trail - zasady i wątpliwości
Witam,
mam pytanie odnośnie fazy wydobywania surowców. Czy w jednej turze można wielokrotnie wydobywać surowce z tej samej kopalni, wykorzystując oczywiście kolejne jednostki czasu?
mam pytanie odnośnie fazy wydobywania surowców. Czy w jednej turze można wielokrotnie wydobywać surowce z tej samej kopalni, wykorzystując oczywiście kolejne jednostki czasu?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Tinners' Trail
Absolutnie nie!
Przecież po to są usprawnienia (górnicy, statki, pociągi), by właśnie więcej wydobyć w tej ograniczonej jednostce czasu!
Przecież po to są usprawnienia (górnicy, statki, pociągi), by właśnie więcej wydobyć w tej ograniczonej jednostce czasu!
Re: Tinners' Trail
jest jakaś reguła która tego zabrania?
oczywiście że można kopać 2 razy w jednej kopalni, tylko trwa to 2 razy dłużej (i wymaga 2 oddzielnych akcji co może być istotne np jak już wszyscy inni gracze skończyli)
dodatkowo po każdej akcji kopania dochodzi kostka wody więc rozbicie na wiele akcji zmniejsza efektywność kopania
oczywiście że można kopać 2 razy w jednej kopalni, tylko trwa to 2 razy dłużej (i wymaga 2 oddzielnych akcji co może być istotne np jak już wszyscy inni gracze skończyli)
dodatkowo po każdej akcji kopania dochodzi kostka wody więc rozbicie na wiele akcji zmniejsza efektywność kopania
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tinners' Trail
No właśnie stąd się wzięło moje pytanie. Instrukcja tego nie określa niestety. Też mi się wydaje, że takie kopanie może być energochłonne i kasochłonne ale czasami taktycznie opłacalne. Tylko czy faktycznie tak można?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Tinners' Trail
skoro nie ma zasady która tego zabrani to można... ja grałem że można
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tinners' Trail
ok, dzięki, też mi się to rozsądne wydaje
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Tinners' Trail
Autopoprawka
Źle zrozumiałem słowo tura. Nic mnie nie usprawiedliwia
Oczywiście, tur w TT jest cztery i można sobie kopać ile razy się chce w każdej z tych tur w dowolnej swojej kopalni! Po każdym kopaniu dodając kostkę wody.
(jakoś zrozumiałem, że P.T. Kolega chciał w pojedynczej akcji - nie turze! - kopać wielokrotnie... przepraszam za zamieszanie!)
Źle zrozumiałem słowo tura. Nic mnie nie usprawiedliwia
Oczywiście, tur w TT jest cztery i można sobie kopać ile razy się chce w każdej z tych tur w dowolnej swojej kopalni! Po każdym kopaniu dodając kostkę wody.
(jakoś zrozumiałem, że P.T. Kolega chciał w pojedynczej akcji - nie turze! - kopać wielokrotnie... przepraszam za zamieszanie!)
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Tinners' Trail
To tym bardziej cieszę się, że jest zgodność
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Tinners' Trail
pytanie mam nieco inne-czy w polskiej wersji gry, angielska instrukcja była również dodawana ?
Re: Tinners' Trail
Jak dzialaja usprawnienia?
Rozumiem ze pociag i port daje minus wody tylko wtedy gdy je nabywamy.
Jak dziala sztolnia? Daje minus wody i plus surowcow tylko w momencie nabycia czy w kazdej turze?
W instr. jest ze:
"usuwa sie znaczniki wody i dodaje znaczniki miedzi i cyny tak dlugo, jak na obszarze znajduje sie przynajmniej jeden znacznik"
Czyli w kazdej turze, gdy znajduja sie znaczniki surowca dodaje sie po 1?
Rozumiem ze pociag i port daje minus wody tylko wtedy gdy je nabywamy.
Jak dziala sztolnia? Daje minus wody i plus surowcow tylko w momencie nabycia czy w kazdej turze?
W instr. jest ze:
"usuwa sie znaczniki wody i dodaje znaczniki miedzi i cyny tak dlugo, jak na obszarze znajduje sie przynajmniej jeden znacznik"
Czyli w kazdej turze, gdy znajduja sie znaczniki surowca dodaje sie po 1?
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3240
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Tinners' Trail
usprawnienia działają tylko w momencie wybudowania. podejrzewam, że w oryginale stało "as long as", które w tym momencie znaczy "pod warunkiem, że" a nie "tak długo jak".
jeśli usprawnienia obejmują działaniem jeszcze nieodkryte regiony to po odkryciu wdraża się działanie usprawnień w tych regionach.
jeśli usprawnienia obejmują działaniem jeszcze nieodkryte regiony to po odkryciu wdraża się działanie usprawnień w tych regionach.
Re: Tinner's Trail / Cynowy szlak (Martin Wallace)
Świetne spostrzeżenia. Na razie grałem 2 partie bez dodatków, ale chyba szybko je dołączę.WRS pisze: ↑29 lis 2021, 15:27 Grałem na dwie osoby wersję gołą. Nie porwało.
Włączyłem oba dodatki. Jest bardzo fajnie.
Arszenik pozwala zdobyć kapitał na początkowe licytacje. Oczywiście przeciwnik też może tak zagrać, a to oznacza ostrzejszą walkę o działki (kopalnie).
Emigracja daje kapitalne możliwości szybkiego zdobycia pewnych korzyści (PZ, kasa, usprawnienia no i lepsza cena rudy), gdy nasza działka jest taka-se...
Przez te dodatki gra nie jest już liniowa, jednowymiarowa.
We dwójkę trzeba też panować nad emocjami, bo wczesne wystawienie większości kopalń oddaje inicjatywę przeciwnikowi.
Uważam, że dodatki są konieczne (ich zasady nie są skomplikowane), aby gra pokazała swoją istotnie odnowioną mechanikę.
Mam pytanie odnośnie licytacji jak grasz na 2 osoby bo w instrukcji nie jest jasno opisane. Czy grając na 2 osoby, zagrywający mapę geologiczną może podejrzeć kafelek? Na kanale Gryffinka na YT grają tak, że zagrywając swoją kartę początkową można podejrzeć kafelek a zgrywając kartę ze stosu nie podglądamy i licytujemy w ciemno. Nie mam pewności czy tak powinno być?
Druga wątpliwość to czy zagrywając mapę geologiczną pokazujemy ją od razu przeciwnikowi? Czy dopiero po licytacji?
Re: Tinner's Trail / Cynowy szlak (Martin Wallace)
jak ty zagrywasz mape podgladasz kafelek kopalnii, mape geologiczna zagrywasz odkrytaakon pisze: ↑17 gru 2021, 19:47 Mam pytanie odnośnie licytacji jak grasz na 2 osoby bo w instrukcji nie jest jasno opisane. Czy grając na 2 osoby, zagrywający mapę geologiczną może podejrzeć kafelek? Na kanale Gryffinka na YT grają tak, że zagrywając swoją kartę początkową można podejrzeć kafelek a zgrywając kartę ze stosu nie podglądamy i licytujemy w ciemno. Nie mam pewności czy tak powinno być?
Druga wątpliwość to czy zagrywając mapę geologiczną pokazujemy ją od razu przeciwnikowi? Czy dopiero po licytacji?
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości
Zdecydowanie mapę zagrywasz jawnie.
Na 2 osoby wyznaczasz w ten sposób cenę wywoławczą.
A na więcej, zapewniasz sobie zwrot kosztów w razie przegranej.
Oczywiście, na 2 osoby, zagrana karta z talii jedynie (i aż) określa stawkę początkową oraz drobne bonusy.
Nikt nie ma prawa podejrzenia kafelka kopalni.
Chyba, że wcześniej zajął ktoś 1. miejsce w kolejności i użył swojego żetonu z oczkiem, aby poznać stan działki.
Tak przy okazji, no bo to tłumaczenie obcego tekstu, która część budzi tu wątpliwości?
Na 2 osoby wyznaczasz w ten sposób cenę wywoławczą.
A na więcej, zapewniasz sobie zwrot kosztów w razie przegranej.
Oczywiście, na 2 osoby, zagrana karta z talii jedynie (i aż) określa stawkę początkową oraz drobne bonusy.
Nikt nie ma prawa podejrzenia kafelka kopalni.
Chyba, że wcześniej zajął ktoś 1. miejsce w kolejności i użył swojego żetonu z oczkiem, aby poznać stan działki.
Tak przy okazji, no bo to tłumaczenie obcego tekstu, która część budzi tu wątpliwości?
Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości
WRS pisze: ↑17 gru 2021, 23:21 Zdecydowanie mapę zagrywasz jawnie.
Na 2 osoby wyznaczasz w ten sposób cenę wywoławczą.
A na więcej, zapewniasz sobie zwrot kosztów w razie przegranej.
Oczywiście, na 2 osoby, zagrana karta z talii jedynie (i aż) określa stawkę początkową oraz drobne bonusy.
Nikt nie ma prawa podejrzenia kafelka kopalni.
Chyba, że wcześniej zajął ktoś 1. miejsce w kolejności i użył swojego żetonu z oczkiem, aby poznać stan działki.
Tak przy okazji, no bo to tłumaczenie obcego tekstu, która część budzi tu wątpliwości?
Z tego co rozumiem mogę podejrzeć kafelek jeśli zagrywam mapę z ręki, jeśli pobieram kartę to nie. To samo z połową pieniędzy za przegraną licytację - tylko wtedy gdy zagrywam własną mapę.
- Atamán
- Posty: 1347
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 562 times
- Been thanked: 284 times
Re: Tinner's Trail / Cynowy szlak (Martin Wallace)
Czy ja dobrze rozumiem, że w tej najnowszej, rozszerzonej edycji kości służą tylko do tego, żeby ustalać ceny surowców? Bo ilość cyny/miedzi/wody zależy od tego, co jest na żetonie + ew. karty?
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Tinner's Trail / Cynowy szlak (Martin Wallace)
Tak. Kolory kości mają znaczenie tylko solo.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Archaniol101
- Posty: 120
- Rejestracja: 05 lip 2020, 20:59
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 11 times
Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości
Czy iezeli licytacje wygra gracz B inny jiz gracz aktywny A, to pionek gracza A pozostaje na miejscu na torze czasu i kolejna akcja znow nalezy do A? Czy tura powinna przejsc np na gracza C, z pionkiem lezacym ponizej A?
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Tinners' Trail - zasady i wątpliwości
Jeśli wywołujący licytację jej nie wygra, to tura wraca do niego.Archaniol101 pisze: ↑10 mar 2024, 14:29 Czy iezeli licytacje wygra gracz B inny jiz gracz aktywny A, to pionek gracza A pozostaje na miejscu na torze czasu i kolejna akcja znow nalezy do A? Czy tura powinna przejsc np na gracza C, z pionkiem lezacym ponizej A?
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)