Etherfields (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

gabens29 pisze: 30 sty 2022, 13:50 Czy można wchodzić kilka razy do tego samego snu?
Do tych zakończonych niepowodzeniem tak; do skończonych różnie - w przypadku niektórych snów tak, dostajemy wtedy nowy kafelek bramy starego snu, pozostałe są jednorazowe.
gabens29 pisze: 30 sty 2022, 13:50Na początku jest mało kafelków drzemki, i jest trochę powtarzalnego, aczkolwiek po drugim śnie dostaliśmy inne bestie(4 kafle plus delta?,?
Jeżeli się sporo chodzi po mapie to rzeczywiście drzemki będą powtarzalne, talia jednak dość dynamicznie jest modyfikowana, zazwyczaj po ukończeniu snu coś do niej dokładamy jako wspomnienie tej przygody, ponadto odblokowanie wybawienia sporo zmienia.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
gabens29
Posty: 449
Rejestracja: 21 paź 2017, 22:53
Has thanked: 227 times
Been thanked: 12 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: gabens29 »

sin pisze: 30 sty 2022, 13:56 Jeżeli się sporo chodzi po mapie to rzeczywiście drzemki będą powtarzalne, talia jednak dość dynamicznie jest modyfikowana, zazwyczaj po ukończeniu snu coś do niej dokładamy jako wspomnienie tej przygody, ponadto odblokowanie wybawienia sporo zmienia.
Wybawienie w dalszej części się poznaje:p?
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 597
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 162 times
Been thanked: 156 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Muleq »

Tak, choć nie działa na wszystkie istoty lub działa nie tak jakbyśmy czasami chcieli :wink: .
gabens29
Posty: 449
Rejestracja: 21 paź 2017, 22:53
Has thanked: 227 times
Been thanked: 12 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: gabens29 »

W dalszej części jakieś lepsze nagrody niż te z talii tur wpadają za drzemki?

Ogólnie to naprawdę fajna koncepcja, chce się grać i grać. Szkoda że czasu brakuje.
Awatar użytkownika
sin
Posty: 672
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: sin »

Muleq pisze: 30 sty 2022, 14:20 Tak, choć nie działa na wszystkie istoty lub działa nie tak jakbyśmy czasami chcieli :wink: .
Z moich obserwacji:
Spoiler:
gabens29 pisze: 30 sty 2022, 14:21 W dalszej części jakieś lepsze nagrody niż te z talii tur wpadają za drzemki?
Czy lepsze to kwestia dyskusyjna pewnie, ale tak, późniejsze drzemki pozwalają zyskiwać też inne/dodatkowe nagrody oprócz łupów.
gabens29 pisze: 30 sty 2022, 14:21 Ogólnie to naprawdę fajna koncepcja, chce się grać i grać. Szkoda że czasu brakuje.
Oj tak, czasu potrzeba naprawdę sporo, my po trzynastu dwu-, trzygodzinnych dotychczasowych sesjach uzyskaliśmy 1/6 warunków potrzebnych do odpalenia epilogu pierwszej kampanii. Chociaż ta pierwsza jest, zdaję się, najdłuższa.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

gabens29 pisze: 30 sty 2022, 13:50 Na początku jest mało kafelków drzemki, i jest trochę powtarzalnego, aczkolwiek po drugim śnie dostaliśmy inne bestie(4 kafle plus delta?,?
U nas później liczba nowych drzemek wzrasta szybciej niż jesteśmy w stanie się ich pozbywać wybawieniem, chociaż nie wszystkie wymagają walki.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 534
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 119 times
Been thanked: 387 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Gribbler »

Co do przydatnych łupów z drzemek, to warto
Spoiler:
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Wosho »

Czy mialby ktos moze fotke zapakowanej talii wplywu? Potrzebuje do reklamacji zeby mogli odnalezc ktora to talia.
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hrosskar »

Wosho pisze: 31 sty 2022, 10:34 Czy mialby ktos moze fotke zapakowanej talii wplywu? Potrzebuje do reklamacji zeby mogli odnalezc ktora to talia.
Z tyłu karty wpływu masz umiejętności jednego z pięciu bohaterów (jeżeli masz rozszerzenie 5 gracza) lub po prostu napis wpływ. Nie pamiętam jak były pakowane.
Sprawdź, czy każdy z bohaterów ma swoją talię wpływu i czy masz 81 kart wpływu (nie tych z sekretów). Wtedy będziesz wiedział, której talii Ci brakuje.
episodic
Posty: 13
Rejestracja: 26 lut 2020, 17:58
Has thanked: 37 times
Been thanked: 10 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: episodic »

Wosho pisze: 31 sty 2022, 10:34 Czy mialby ktos moze fotke zapakowanej talii wplywu? Potrzebuje do reklamacji zeby mogli odnalezc ktora to talia.
Jeśli chodzi o początkową talię Wpływu to poniżej zdjęcia w spojerach i wygląda że są to dwie zgrzewki, dlatego nie wiedzą która (choć raczej powinni, w końcu to producent). Jeśli dobrze pamiętam rozpakowywanie gry, to właśnie tak było, 81 kart podzielone na dwie zgrzewki.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 534
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 119 times
Been thanked: 387 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Gribbler »

Pytanie do osób, które ukończyły sen "Tajemnica domu na bagnach".
Spoiler:
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 781
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 528 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: VivoBrezo »

Gribbler pisze: 01 lut 2022, 09:37 Pytanie do osób, które ukończyły sen "Tajemnica domu na bagnach".
Spoiler:
Spoiler:
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

Gribbler pisze: 01 lut 2022, 09:37 Pytanie do osób, które ukończyły sen "Tajemnica domu na bagnach".
Spoiler:
Rozumiem, że chodzi ci o "Tajemnicę młyna na bagnach"?
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 597
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 162 times
Been thanked: 156 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Muleq »

Dla mnie ten sen był jednym z najbardziej męczących snów, które do tej pory poznałem. Jak już go skończyliśmy byłem autentycznie wyczerpany fizycznie i psychicznie, a na błoto nie mogłem patrzeć :wink:.
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 781
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 528 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: VivoBrezo »

Muleq pisze: 01 lut 2022, 11:28 Dla mnie ten sen był jednym z najbardziej męczących snów, które do tej pory poznałem. Jak już go skończyliśmy byłem autentycznie wyczerpany fizycznie i psychicznie, a na błoto nie mogłem patrzeć :wink:.
E, nie jest tak źle. Polecam ten sen ze wspinaniem się na wieżę. Masakra jakaś :D
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: feniks_ciapek »

VivoBrezo pisze: 02 lut 2022, 18:06 E, nie jest tak źle. Polecam ten sen ze wspinaniem się na wieżę. Masakra jakaś :D
No w obu trzeba się trochę nagimnastykować :D
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: grzeslaw90 »

Dla mnie najbardziej męczący sen będący dla twórców złotym wypełniaczem kontentu bez wyraźnego powodu oprócz sztucznego wydłużenia rozgrywki to "miasto, które nigdy nie śpi". O ile cała gra to ogólnie zbiór różnorakich łamigłówek bazujących na tej samej mechanice to wspomniany sen to czysta implementacja definicji szaleństwa.

Niestety trzeba do niego wracać do skutku, bo inaczej stalluje progres :/
Seba2000
Posty: 63
Rejestracja: 05 lis 2014, 21:34
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Seba2000 »

grzeslaw90 pisze: 02 lut 2022, 20:21 Dla mnie najbardziej męczący sen będący dla twórców złotym wypełniaczem kontentu bez wyraźnego powodu oprócz sztucznego wydłużenia rozgrywki to "miasto, które nigdy nie śpi". O ile cała gra to ogólnie zbiór różnorakich łamigłówek bazujących na tej samej mechanice to wspomniany sen to czysta implementacja definicji szaleństwa.

Niestety trzeba do niego wracać do skutku, bo inaczej stalluje progres :/
Masz na myśli
Spoiler:
Bo jesli tak, to
Spoiler:
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: grzeslaw90 »

Seba2000 pisze: 02 lut 2022, 23:28
grzeslaw90 pisze: 02 lut 2022, 20:21 Dla mnie najbardziej męczący sen będący dla twórców złotym wypełniaczem kontentu bez wyraźnego powodu oprócz sztucznego wydłużenia rozgrywki to "miasto, które nigdy nie śpi". O ile cała gra to ogólnie zbiór różnorakich łamigłówek bazujących na tej samej mechanice to wspomniany sen to czysta implementacja definicji szaleństwa.

Niestety trzeba do niego wracać do skutku, bo inaczej stalluje progres :/
Masz na myśli
Spoiler:
Bo jesli tak, to
Spoiler:
Dzięki, nie wiedziałem :) Chodziło mi o to oraz chęć wyciągnięcia ze snu innych profitów.
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: arturmarek »

Jako, że jestem klasycznym januszem i zaoszczędziłem na czteropak żubra biorąc single shipment, będę na grę czekał kolejny rok.
Mam pytanie: jak duży element escape roomowy jest w Etherfields? Podobał mi się pomysł wplecenia zagadek escape roomowych w Kronikach Zbrodni 1900, ale były one bardzo proste. Ciekawi mnie jak to jest w Etherfields, czy to też tylko taki miły dodatek, czy jednak istotna część gry i wymagające zagadki.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

arturmarek pisze: 03 lut 2022, 09:14 Jako, że jestem klasycznym januszem i zaoszczędziłem na czteropak żubra biorąc single shipment, będę na grę czekał kolejny rok.
Mam pytanie: jak duży element escape roomowy jest w Etherfields? Podobał mi się pomysł wplecenia zagadek escape roomowych w Kronikach Zbrodni 1900, ale były one bardzo proste. Ciekawi mnie jak to jest w Etherfields, czy to też tylko taki miły dodatek, czy jednak istotna część gry i wymagające zagadki.
Raczej dodatek, jako jedna z mechanik.
Bo np:
- musimy obracać/przestawiać kafelki by gdzieś dojść,
- musimy kombinować z przesuwaniem wrogów tak by stali na konkretnych polach w konkretnym czasie,

Wymaga to wszystko główkowania, i nie da się radośnie przeć przez siebie.
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 597
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 162 times
Been thanked: 156 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Muleq »

Jools pisze: 03 lut 2022, 09:20 Wymaga to wszystko główkowania, i nie da się radośnie przeć przez siebie.
Dokładnie, czasami tej radości trochę mi brakuje :wink: .
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: addekk »

Muleq pisze: 01 lut 2022, 11:28 Dla mnie ten sen był jednym z najbardziej męczących snów, które do tej pory poznałem. Jak już go skończyliśmy byłem autentycznie wyczerpany fizycznie i psychicznie, a na błoto nie mogłem patrzeć :wink:.
To był ostatni sen przed bodajże przedostatnia sesja. Byłem gotów zrezygnować z grania w tą grę całkowicie.
Serio czasami ta gra robi mi taki mindfuck gdy okazuje się że coś co jest logiczne jest najgorszym wyborem. 🤣
Wczoraj za to udało nam się siąść znowu w 5 godzin praktycznie ze złożeniem i zapisaniem udało nam się przejść 3 rozdziały, dwa nowe które były całkiem ciekawe.
Mam tylko jeden problem. Mieliśmy powrót do pierwszego starego snu na którym okazało się że nie ma nic nowego w rozgrywce. I to dosłownie. Czy nie uważacie że te stare sny niekiedy są zaimplementowane na siłę, i mają być trochę tym czym konkretne lokacje w Tainted Grail? Wróć tam kiedyś jak będziesz miał już to i to. Tylko że w Tainted żeby sprawdzić coś nie traciliśmy na to godziny. Tu nie zmieniło się w sumie nic poza tym że teraz dowiedzieliśmy się że potrzebujemy zdobyć coś aby znowu wejść w ten sen. Bo inaczej znowu się nic nie zmieni.
A może się mylę i te stare sny się jeszcze rozkręca?
Weźże chodźże grać BGG
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hardkor »

addekk pisze: 09 lut 2022, 08:47
Muleq pisze: 01 lut 2022, 11:28 Dla mnie ten sen był jednym z najbardziej męczących snów, które do tej pory poznałem. Jak już go skończyliśmy byłem autentycznie wyczerpany fizycznie i psychicznie, a na błoto nie mogłem patrzeć :wink:.
To był ostatni sen przed bodajże przedostatnia sesja. Byłem gotów zrezygnować z grania w tą grę całkowicie.
Serio czasami ta gra robi mi taki mindfuck gdy okazuje się że coś co jest logiczne jest najgorszym wyborem. 🤣
Wczoraj za to udało nam się siąść znowu w 5 godzin praktycznie ze złożeniem i zapisaniem udało nam się przejść 3 rozdziały, dwa nowe które były całkiem ciekawe.
Mam tylko jeden problem. Mieliśmy powrót do pierwszego starego snu na którym okazało się że nie ma nic nowego w rozgrywce. I to dosłownie. Czy nie uważacie że te stare sny niekiedy są zaimplementowane na siłę, i mają być trochę tym czym konkretne lokacje w Tainted Grail? Wróć tam kiedyś jak będziesz miał już to i to. Tylko że w Tainted żeby sprawdzić coś nie traciliśmy na to godziny. Tu nie zmieniło się w sumie nic poza tym że teraz dowiedzieliśmy się że potrzebujemy zdobyć coś aby znowu wejść w ten sen. Bo inaczej znowu się nic nie zmieni.
A może się mylę i te stare sny się jeszcze rozkręca?
To ja tylko dodam spoiler o który sen chodzi i co w nim zrobiliśmy:
Spoiler:
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: yrq »

addekk pisze: 09 lut 2022, 08:47 Mam tylko jeden problem. Mieliśmy powrót do pierwszego starego snu na którym okazało się że nie ma nic nowego w rozgrywce. I to dosłownie. Czy nie uważacie że te stare sny niekiedy są zaimplementowane na siłę, i mają być trochę tym czym konkretne lokacje w Tainted Grail? Wróć tam kiedyś jak będziesz miał już to i to. Tylko że w Tainted żeby sprawdzić coś nie traciliśmy na to godziny. Tu nie zmieniło się w sumie nic poza tym że teraz dowiedzieliśmy się że potrzebujemy zdobyć coś aby znowu wejść w ten sen. Bo inaczej znowu się nic nie zmieni.
A może się mylę i te stare sny się jeszcze rozkręca?
Z tego co pamiętam, parę starych snów miało odrobinę różnorodności, choć faktycznie częściej pełnią rolę "jest tu coś ważnego, jak nie znalazłeś to wpadnij ponownie za jakiś czas". Nie spodziewaj się nagłego zwrotu.
ODPOWIEDZ