Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 630 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: bogas »

tomp pisze: 06 lut 2022, 18:23 W mini dodatku jest karta, która opisuje 3 warianty co zrobić z dodatkowymi paladynami.
Przejrzyjcie karty z mini dodatku jeszcze raz :)
gregoff pisze: 06 lut 2022, 17:52 4 dobieramy na ręke. Jedna na spód, jedna na góre, jedna do gry i jedna odrzucona do pudełka.
Nie o to chodzi Panowie. Wiadomo, że jak dołożysz 4 dodatkowe karty Paladynów i chcesz grać ze wszystkimi to postępujesz tak jak to przypomniał gregoff. Ale nowy dodatke dodaje kolejnych 4 nowych paladynów, a więc w sumie z minidodatkiem jest ich już 20. Czyli grając wg tej zasady 3 4 karty paladynów wsadzone na spód talii już nie wejdą do gry, a chyba nie o to chodzi. Dlatego zastanawiamy się nad draftem, a więc jak z 20 kart zrobić 16 i żeby dodatkowo było przy tym ciekawie i sprawiedliwie :wink:
Edit: 4 karty nie wejdą do gry (te wsadzane na spód od rundy 3 do 6)
Awatar użytkownika
doczek
Posty: 211
Rejestracja: 26 sie 2018, 19:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 35 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: doczek »

Jeszcze nie ogrywałem dodatku i też mam promki, więc będzie dylemat jak grać. Ale chyba spróbuję tak, że dobierać będę 5 i teraz myślę, że jeden poza grę jeden na daną rundę, a z pozostałych 3 zostawić po stronie gracza decyzję jak odłoży góra czy dół dwa i trzeci wtedy dół albo góra :D .
Myślę, że im więcej paladynów tym lepiej i wybór z 5 będzie lepszy niż odrzucanie na starcie 4.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: tomp »

Aha. Nie miałem pojęcia, że duży dodatek wprowadza nowych paladynów.
Zakładam, że losowanie lub selekcja 12 kart wystarczy.
Mam nadzieję, że będzie jakaś oficjalna reguła od Shema Phillipsa.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 521 times
Been thanked: 153 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: gregoff »

tomp pisze: 06 lut 2022, 21:10 Aha. Nie miałem pojęcia, że duży dodatek wprowadza nowych paladynów.
Zakładam, że losowanie lub selekcja 12 kart wystarczy.
Mam nadzieję, że będzie jakaś oficjalna reguła od Shema Phillipsa.
To samo u mnie. Myślałem ze mówicie o tych podstawowych Paladynach.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: bartekb8 »

Nie wszyscy paladyni muszą brać udział w grze, bez przesady. Polecam odrzucać 4 losowych przed rozpoczęciem gry(tak żeby każdy miał 16), w wariancie 4 kart dociąganych co rundę. Jeśli boicie się że któryś z graczy będzie miał przez to lepiej od innych, niech jeden gracz odrzuci 4 losowych paladynów i ujawni karty, tak żeby pozostali gracze odrzucili te same karty paladynów w swoich taliach.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: XLR8 »

Wykupiłem paladynów ponownie i mimo, że podobają mi się bardziej niż zaraz po premierze to nadal ich wady są dość kłopotliwe.
Przede wszystkim jest bardzo długa i ostatnia runda tak naprawdę mało zmienia. To jest gra w budowę silnika i w przedostatniej rundzie już raczej wiadomo kto wygra.
Drugi największy zarzut to praktycznie zerowa interakcja.
Brak możliwości bezpośredniego czy pośredniego uprzykrzania życia przeciwnikowi w połączeniu z przeciągnięta rozgrywką powodują że po partii nie mam ochoty szybko do niej wracać.
radekmajeski
Posty: 36
Rejestracja: 22 paź 2022, 07:29
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: radekmajeski »

XLR8 pisze: 13 gru 2022, 15:40 Wykupiłem paladynów ponownie i mimo, że podobają mi się bardziej niż zaraz po premierze to nadal ich wady są dość kłopotliwe.
Przede wszystkim jest bardzo długa i ostatnia runda tak naprawdę mało zmienia. To jest gra w budowę silnika i w przedostatniej rundzie już raczej wiadomo kto wygra.
Drugi największy zarzut to praktycznie zerowa interakcja.
Brak możliwości bezpośredniego czy pośredniego uprzykrzania życia przeciwnikowi w połączeniu z przeciągnięta rozgrywką powodują że po partii nie mam ochoty szybko do niej wracać.
pewnie graliscie na 4 osoby, a to jest swietna gra na dwie
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: XLR8 »

Spoiler:
pewnie graliscie na 4 osoby, a to jest swietna gra na dwie
[/quote]
Grałem tylko na dwie..w życiu bym nawet nie wpadł na pomysł grania w paladynów na czterech 😂
radekmajeski
Posty: 36
Rejestracja: 22 paź 2022, 07:29
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: radekmajeski »

XLR8 pisze: 13 gru 2022, 15:47
Spoiler:
pewnie graliscie na 4 osoby, a to jest swietna gra na dwie
Grałem tylko na dwie..w życiu bym nawet nie wpadł na pomysł grania w paladynów na czterech 😂
[/quote]

i dluga przeciagnieta rozgrywka na dwie osoby? dziwne, moze za dlugo rozkminialiscie
MaciekK5454
Posty: 358
Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
Has thanked: 170 times
Been thanked: 193 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: MaciekK5454 »

Dla mnie cała trylogia Zachodnich Królestw jest trochę jak Matrix. Całość jest epicka, choć każda część z osobna ma swoje niedociągnięcia :)
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 521 times
Been thanked: 153 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: gregoff »

U mnie paladyni na dwóch to minimum 2h a i 3h się zdarzyło.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
radekmajeski
Posty: 36
Rejestracja: 22 paź 2022, 07:29
Has thanked: 15 times
Been thanked: 14 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: radekmajeski »

gregoff pisze: 13 gru 2022, 20:28 U mnie paladyni na dwóch to minimum 2h a i 3h się zdarzyło.
nie no ja rozumiem, ze chcecie podkreslic, ze to dluga gra, ale juz bez przesady, ze graliscie 3 h na dwoch, zaraz ktos wejdzie i napisze, ze gral 10 godzin, troche umiaru
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 968
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 667 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: Bart Henry »

radekmajeski pisze: 13 gru 2022, 21:20
gregoff pisze: 13 gru 2022, 20:28 U mnie paladyni na dwóch to minimum 2h a i 3h się zdarzyło.
nie no ja rozumiem, ze chcecie podkreslic, ze to dluga gra, ale juz bez przesady, ze graliscie 3 h na dwoch, zaraz ktos wejdzie i napisze, ze gral 10 godzin, troche umiaru
Moje cztery ostatnie gry dwuosobowe to 2h 24m, 2h 52m, 2h 46m, 2h 42m. Dane wprost z aplikacji, w której takie statystyki śledzę. ;)

Co do czasu gry, to zauważyłem, że osoby niekorzystające z takich apek mają często tendencję do zaniżania czasu rozgrywek. Jeżeli nie śledzisz, to polecam zacząć, chociażby dla weryfikacji. Ale myślę, że dwie mocno ogarnięte osoby w 2h się zamkną. Przy czym nie widzę nic dziwnego w rozgrywkach 3h i nawet nieco dłużej.
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: sasquach »

radekmajeski pisze: 13 gru 2022, 21:20 nie no ja rozumiem, ze chcecie podkreslic, ze to dluga gra, ale juz bez przesady, ze graliscie 3 h na dwoch, zaraz ktos wejdzie i napisze, ze gral 10 godzin, troche umiaru
Grałem 10h i co mi zrobisz? :P

A poważnie to ludzie mają różne tempo. Jeden będzie wykonywał szybkie ruchy inny będzie analizował i rozgrywał swoją turę przez 5 minut. Do tego dochodzi podejście do gry. Jedni skupiają się tylko na rozgrywce, inni będą gadać o tym co ostatnio w pracy oraz robić przerwy na drineczka czy fajeczkę. A do tego jedni grają 10 czy 20 raz, znają zasady i możliwe strategie, a inni nadal zaglądają do instrukcji, a niektóre karty widzą po raz pierwszy. Dlatego długość rozgrywki to pojęcie względne i każdy ma rację pisząc ile mu to zajmuje.
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 521 times
Been thanked: 153 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: gregoff »

Gramy długo bo analizujemy i dyskutujemy dużo. Pewnie przy optymalizacji ruchu da to się szybciej ale po co się spieszyć skoro gra daje do myślenia.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
kratylos
Posty: 28
Rejestracja: 27 lut 2022, 21:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: kratylos »

tak ostatnio próbowałem w to zagrac... wg mnie to najgorsza gra z top 100 bgg jaka zagrałem.
no wynudziłem się śmiertelnie przy planszy bite 3.5 h w 4 osoby
nie powiem tu możne duzo oryginalnego ale
- w grze nie mam w ogóle odczucia ze cos buduje rozwijam - tylko przesuwam znaczniki z miejsca na miejsce zero fanu z tego
jak ktos lubi takie samotne sudoku to ok ja chce zagrac gre planszowa z ludźmi to siadam do gry w ktorej bede grał z ludźmi...
-ikonografia jest mało czytelna to jeszcze spowalnia rozgrywkę i zwiększa irytacje po co chile trzeba pytac albo siegac do instrukcji
grafiki na kartach nijakie zero budowania klimatu - gdyby mi ktos nie powiedział ze to Paladyni jakiegos królestwa to mogłbym pomyslec ze gram jako księgowy w fabryce gwoździ - takie ekscytujące to bylo przeżycie...

to sie nadaje jedynie do grania solo wg mnie :twisted:
sputnik
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2023, 21:25
Has thanked: 5 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: sputnik »

To faktycznie nieźle musiało Wam się nudzić, że zasiedliscie we czworo do Palladynów. :lol:
A tak poważnie, to dla mnie ta gra jest idealna do solo, no ewentualnie we dwoje, ale to maksymalny skład.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2020
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1148 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: Bruno »

We trójkę też jest bardzo dobrze :P
Obsługa solo jest żmudna, a najgorsze, że zasady automy są bardzo różne od trybu wieloosobowego.

Dlatego Paladyni (przez jedno L, nie mylić z kinem Palladium :wink: ) najlepiej sprawdzają się na 2-3 osoby.
Ja preferuję raczej rozgrywki w trójkę, bo wtedy jest więcej emocji związanych z odpaleniem Inkwizycji.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
Fyei
Posty: 393
Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 56 times
Been thanked: 165 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: Fyei »

Bruno pisze: 26 gru 2023, 09:28 We trójkę też jest bardzo dobrze :P
Obsługa solo jest żmudna, a najgorsze, że zasady automy są bardzo różne od trybu wieloosobowego.

Dlatego Paladyni (przez jedno L, nie mylić z kinem Palladium :wink: ) najlepiej sprawdzają się na 2-3 osoby.
Ja preferuję raczej rozgrywki w trójkę, bo wtedy jest więcej emocji związanych z odpaleniem Inkwizycji.
To zabawne jak można postrzegać tę samą grę :D. Ja gram tylko solo, obsługa automy nie stanowi tutaj problemu, zdecydowanie nie nazwałbym ją żmudną. Dodatkowo ikonografia jest w miarę prosta.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2020
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1148 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: Bruno »

Fyei pisze: 26 gru 2023, 11:16 To zabawne jak można postrzegać tę samą grę :D. Ja gram tylko solo, obsługa automy nie stanowi tutaj problemu (...).
No właśnie, ponieważ grasz tylko solo, to ten aspekt:
Bruno pisze: 26 gru 2023, 09:28 (...) zasady automy są bardzo różne od trybu wieloosobowego.
... nie stanowi dla Ciebie problemu :wink:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2790
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 350 times
Been thanked: 630 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: bogas »

Gra w trójkę jest wg mnie na granicy czerwonej linii, którą przekracza gra w czwórkę. Na 26 rozgrywek tylko raz grałem w pełnym składzie i nigdy więcej. 20 gier to gry dwuosobowe i gra się nam świetnie. Nasze top3 wszechczasów. Co by było gdybym pierwszą grę zagrał w 4 a nie 2 osoby? Strach pomyśleć :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fyei
Posty: 393
Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 56 times
Been thanked: 165 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: Fyei »

Bruno pisze: 26 gru 2023, 12:51
Fyei pisze: 26 gru 2023, 11:16 To zabawne jak można postrzegać tę samą grę :D. Ja gram tylko solo, obsługa automy nie stanowi tutaj problemu (...).
No właśnie, ponieważ grasz tylko solo, to ten aspekt:
Bruno pisze: 26 gru 2023, 09:28 (...) zasady automy są bardzo różne od trybu wieloosobowego.
... nie stanowi dla Ciebie problemu :wink:
Tutaj sie zgodzę, ale w moim poście odnosiłam się do tego jakoby obsługa automy była żmudna. Otóż nie jest, tam jest przecież tylko talia kart, która wskazuje którą akcje wykonuje automa i tyle.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 521 times
Been thanked: 153 times

Re: Paladins of the West Kingdom / Paladyni Zachodniego Królestwa (Shem Phillips, S J Macdonald)

Post autor: gregoff »

Ja też uważam że dwóch, maks trzy osoby.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
ODPOWIEDZ