Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Dhel »

Eeee, ja chyba źle grałem, ale:

'Przez kilkadziesiąt godzin ogrywasz misje jedna po drugiej' trochę nie łapie się w ogrywanie przeze mnie na 2 bohaterów - 14 godzin i po kampanii.
Co nie zmienia faktu, że kampania, zwłaszcza początek i środek bardzo fajna, końcówka to niestety już w pewnym momencie latanie od walki do walki, co było żmudne i nudne i trochę obniżyło moją ogólną ocenę Łowców. (którzy dalej są bardzo dobrą grą!)
A Mateusza za to jak prowadził kampanię naprawdę pozostaje tylko pochwalić, czekam na więcej info o tym projekcie.
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: shuji »

jediwolf pisze: 05 lut 2022, 23:47 Ja mam nadzieję, że rozwiną znaczenie bazy/osady/miasta. Sporo ludzi narzekało, że baza w Łowcach była mało przydatna.
Moim zdaniem ta baza akurat powinna być uproszczona. Czasami w grach są niepotrzebnie skomplikowane rzeczy które lepiej by funkcjonowały uproszczone. Moim zdaniem baza by lepiej działala gdyby nie trzeba do niej chodzić, czyli była jakby mobilna i zawsze z nami. Ewentualnie zostawała w głównej lokalizacji (głównej karcie miasta)


Dhel pisze: 06 lut 2022, 00:22 Eeee, ja chyba źle grałem, ale:

'Przez kilkadziesiąt godzin ogrywasz misje jedna po drugiej' trochę nie łapie się w ogrywanie przeze mnie na 2 bohaterów - 14 godzin i po kampanii.
Co nie zmienia faktu, że kampania, zwłaszcza początek i środek bardzo fajna, końcówka to niestety już w pewnym momencie latanie od walki do walki, co było żmudne i nudne i trochę obniżyło moją ogólną ocenę Łowców. (którzy dalej są bardzo dobrą grą!)
A Mateusza za to jak prowadził kampanię naprawdę pozostaje tylko pochwalić, czekam na więcej info o tym projekcie.
Ja mam Hybrydy i małe dodatki :D
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Cześć dziewczyny i chłopaki!
Dziękuję za założenie tematu, przeglądałem sobie dziś forum, a tu taka niespodzianka :)
Na razie nie mogę wiele zdradzić poza opublikowaną już informacją, ale podaję kilka rzeczy, które chcemy zmienić w stosunku do Łowców A.D. 2114:
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
- nie będzie kości obrony, zamiast nich obrona będzie automatycznie zmniejszać obrażenia o odpowiednią wartość
- poruszać się będziemy po mapie utworzonej z kart (jak w Tainted Grail/Destinies itd), ale tu jeszcze się mocno zastanawiamy, bo poprzedni system też miał swoje zalety
- planszetki bohaterów będą dwuwarstwowe
Terminów jeszcze nie podaję.
Tyle na dziś :)
gogovsky
Posty: 2209
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: gogovsky »

matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

gogovsky pisze: 06 lut 2022, 23:29
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Ktoś już mi o tym mówił ostatnio :) Ale szczerze mówiąc nie znam tej gry, więc nie wiem czy jest to podobnie rozwiązane.
Założenie jest takie, że na wozie rozwijamy pewne strefy np. narzędzia w warsztacie, lub sprzęt alchemiczny, i możemy za ich pomocą wytwarzać nowy ekwipunek, mikstury itd. Nie rozwijamy wozu jako środka lokomocji (typu lepsze koła), tylko jako bazę.
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: jediwolf »

matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:44
gogovsky pisze: 06 lut 2022, 23:29
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Ktoś już mi o tym mówił ostatnio :) Ale szczerze mówiąc nie znam tej gry, więc nie wiem czy jest to podobnie rozwiązane.
Założenie jest takie, że na wozie rozwijamy pewne strefy np. narzędzia w warsztacie, lub sprzęt alchemiczny, i możemy za ich pomocą wytwarzać nowy ekwipunek, mikstury itd. Nie rozwijamy wozu jako środka lokomocji (typu lepsze koła), tylko jako bazę.
Czyli całkowicie zrezygnujecie ze stałej bazy? Trochę szkoda, zawsze to lubiłem w rpegach. Że ma się swój kąt do którego można wrócić i coś tam porobić :)
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

jediwolf pisze: 06 lut 2022, 23:54
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:44
gogovsky pisze: 06 lut 2022, 23:29

Coś jak wóż w Darkest Dungeon 2?:)
Ktoś już mi o tym mówił ostatnio :) Ale szczerze mówiąc nie znam tej gry, więc nie wiem czy jest to podobnie rozwiązane.
Założenie jest takie, że na wozie rozwijamy pewne strefy np. narzędzia w warsztacie, lub sprzęt alchemiczny, i możemy za ich pomocą wytwarzać nowy ekwipunek, mikstury itd. Nie rozwijamy wozu jako środka lokomocji (typu lepsze koła), tylko jako bazę.
Czyli całkowicie zrezygnujecie ze stałej bazy? Trochę szkoda, zawsze to lubiłem w rpegach. Że ma się swój kąt do którego można wrócić i coś tam porobić :)
Całkowicie, to już pewne. Ale w wozie też można się przespać :P
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Hardkor »

Nie mogę się doczekać kampanii :D Licze, że znowu pojawi się gameplay przed nią oraz cena nie zabije... chociaż rozumiem covidowe realia
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
sasquach
Posty: 1829
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: sasquach »

matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27 - wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
- nie będzie kości obrony, zamiast nich obrona będzie automatycznie zmniejszać obrażenia o odpowiednią wartość
- poruszać się będziemy po mapie utworzonej z kart (jak w Tainted Grail/Destinies itd), ale tu jeszcze się mocno zastanawiamy, bo poprzedni system też miał swoje zalety
- planszetki bohaterów będą dwuwarstwowe
Same dobre zmiany. Szczególnie mapa z kart to świetna sprawa. W 7th continent był np. fajny patent, że na mapie były poukrywane numery paragrafów i jak taki się znalazło to odkrywało się coś dodatkowego. Fajna bonus dla spostrzegawczych. A chyba w destinies czasami zamiast dokładnych wskazówek gdzie się udać, były opisy miejscówek na podstawie których można odnaleźć coś na mapie (np. "szukajcie portu na wschodzie").

A skoro już idziecie w epokę podobną do Warhammera to ja poproszę lokalną wersję skavenów :)
Awatar użytkownika
reggaetonero
Posty: 34
Rejestracja: 08 sty 2014, 21:38
Has thanked: 98 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: reggaetonero »

Nie mogę się doczekać obszerniejszych materiałów.
Mimo, że mam all-in Łowców i obawiam się, że do czasu startu nowej kampami na pewno go nie ogram, to obok produkcji Mateusza nie mogę przejść obojętnie :D
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: shuji »

matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27 Cześć dziewczyny i chłopaki!
Dziękuję za założenie tematu, przeglądałem sobie dziś forum, a tu taka niespodzianka :)
Na razie nie mogę wiele zdradzić poza opublikowaną już informacją, ale podaję kilka rzeczy, które chcemy zmienić w stosunku do Łowców A.D. 2114:
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami, i który będziemy mogli rozwijać aby wytwarzać nowe przedmioty
- nie będzie kości obrony, zamiast nich obrona będzie automatycznie zmniejszać obrażenia o odpowiednią wartość
- poruszać się będziemy po mapie utworzonej z kart (jak w Tainted Grail/Destinies itd), ale tu jeszcze się mocno zastanawiamy, bo poprzedni system też miał swoje zalety
- planszetki bohaterów będą dwuwarstwowe
Terminów jeszcze nie podaję.
Tyle na dziś :)
Cześć Mateusz! Gratuluję entuzjastycznego przyjęcia zapowiedzi Twojej gry. Myślę, że możesz to śmiało interpretować jako pokłosie sukcesu nie tylko samej gry Hunters 2114 ale również sukcesu samej kampanii i Twojego podejścia do wspierających - wszystkie wydawnictwa powinny się od Ciebie uczyć. Jestem też pełen podziwu, że cały czas idziesz swoją drogą i nie dałeś się wciągnać w macki jakiegoś większego wydawnicta :) (chociaż grę w uniwersum Neuroshimy na mechanice Łowców AD XXXX bym przytulił bardzo:) )

Co do samej gry - czy przejścia na mapę kafelkową oznacza, że gra będzie mniej wymagająca jeśli chodzi o gabaryty stołu ? Łowców niestety do tej pory nie przeszedłem ze względu na warunki mieszkaniowe. Po kilku misjach tych kart było tak dużo, że po 1 nie miałem miejsca, a po 2 składanie i rozkładanie gry to była masakra. To nie jest uwaga do samej gry, bo takie rozwiazanie miało sens i się broniło mechaniczne, bardziej to wina mojego bieda-mieszkania :)

Pomysł z mobilną bazą jest super, naprawia to największą bolączkę.

Mam nadzieję, że dostępny będzie też taki wyrąbisty storage box z insertem - bez tego 2114 są moim zdaniem nie grywalni :)

Czy możesz nam zdradzić, na kiedy +/- planujesz kampanię? Chociaż który kwartał ? To nie są tanie rzeczy i jakoś trzeba zaplanować wsparcie :) Obiecałem sobie, że w tym roku żadnych kickstarterów, ale dla tej gry zrobię na pewno jeden wyjątek.
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

shuji pisze: 08 lut 2022, 08:07 Cześć Mateusz! Gratuluję entuzjastycznego przyjęcia zapowiedzi Twojej gry. Myślę, że możesz to śmiało interpretować jako pokłosie sukcesu nie tylko samej gry Hunters 2114 ale również sukcesu samej kampanii i Twojego podejścia do wspierających - wszystkie wydawnictwa powinny się od Ciebie uczyć. Jestem też pełen podziwu, że cały czas idziesz swoją drogą i nie dałeś się wciągnać w macki jakiegoś większego wydawnicta :) (chociaż grę w uniwersum Neuroshimy na mechanice Łowców AD XXXX bym przytulił bardzo:) )

Co do samej gry - czy przejścia na mapę kafelkową oznacza, że gra będzie mniej wymagająca jeśli chodzi o gabaryty stołu ? Łowców niestety do tej pory nie przeszedłem ze względu na warunki mieszkaniowe. Po kilku misjach tych kart było tak dużo, że po 1 nie miałem miejsca, a po 2 składanie i rozkładanie gry to była masakra. To nie jest uwaga do samej gry, bo takie rozwiazanie miało sens i się broniło mechaniczne, bardziej to wina mojego bieda-mieszkania :)

Pomysł z mobilną bazą jest super, naprawia to największą bolączkę.

Mam nadzieję, że dostępny będzie też taki wyrąbisty storage box z insertem - bez tego 2114 są moim zdaniem nie grywalni :)

Czy możesz nam zdradzić, na kiedy +/- planujesz kampanię? Chociaż który kwartał ? To nie są tanie rzeczy i jakoś trzeba zaplanować wsparcie :) Obiecałem sobie, że w tym roku żadnych kickstarterów, ale dla tej gry zrobię na pewno jeden wyjątek.
Hej, dzięki za miłe słowa :)
Co do terminu kampanii, to na razie planuję końcówkę 2 kwartału, ale oczywiście może się to jeszcze zmienić.
Storage box będzie na 100%.
Jeżeli chodzi o gabaryty stołu, to chciałbym zmniejszyć zapotrzebowanie, i wierzę, że jest szansa aby to osiągnąć. Chcemy używać mniejszych kart zleceń (63x41), które są układane na lokacjach (i nie będzie żadnych układanych pod spodem), w związku z tym lokacje będą mogły leżeć tuż obok siebie, co powinno pomóc. Zobaczymy czy nie pojawi się jeszcze jakiś problem ze zmniejszeniem tych kart.
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 560
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 244 times
Been thanked: 293 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: andrzejstrzelba »

To może ja wrzucę swój komentarz tak trochę zupełnie z innej strony.
Jeszcze do ubiegłego tygodnia zupełnie nie znałem gry Łowcy A.D. 2114. Zupełnie nie trafiają do mnie klimaty postapokaliptyczne i być może dlatego tak się stało.
Sprawdzam nowe tematy na forum i ... Wpadam na plany wydania gry, której akcja dzieje się w mrocznych klimatach pod koniec 15 wieku. Do tego wielu graczy rozpływa się nad poprzednim tytułem i postacią samego autora.
Na pewno bliżej zainteresuję się tym tytułem i mam nadzieję, że mój stół 190x95 cm okaże się wystarczający.
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: shuji »

matio2007 pisze: 08 lut 2022, 08:28
shuji pisze: 08 lut 2022, 08:07 Cześć Mateusz! Gratuluję entuzjastycznego przyjęcia zapowiedzi Twojej gry. Myślę, że możesz to śmiało interpretować jako pokłosie sukcesu nie tylko samej gry Hunters 2114 ale również sukcesu samej kampanii i Twojego podejścia do wspierających - wszystkie wydawnictwa powinny się od Ciebie uczyć. Jestem też pełen podziwu, że cały czas idziesz swoją drogą i nie dałeś się wciągnać w macki jakiegoś większego wydawnicta :) (chociaż grę w uniwersum Neuroshimy na mechanice Łowców AD XXXX bym przytulił bardzo:) )

Co do samej gry - czy przejścia na mapę kafelkową oznacza, że gra będzie mniej wymagająca jeśli chodzi o gabaryty stołu ? Łowców niestety do tej pory nie przeszedłem ze względu na warunki mieszkaniowe. Po kilku misjach tych kart było tak dużo, że po 1 nie miałem miejsca, a po 2 składanie i rozkładanie gry to była masakra. To nie jest uwaga do samej gry, bo takie rozwiazanie miało sens i się broniło mechaniczne, bardziej to wina mojego bieda-mieszkania :)

Pomysł z mobilną bazą jest super, naprawia to największą bolączkę.

Mam nadzieję, że dostępny będzie też taki wyrąbisty storage box z insertem - bez tego 2114 są moim zdaniem nie grywalni :)

Czy możesz nam zdradzić, na kiedy +/- planujesz kampanię? Chociaż który kwartał ? To nie są tanie rzeczy i jakoś trzeba zaplanować wsparcie :) Obiecałem sobie, że w tym roku żadnych kickstarterów, ale dla tej gry zrobię na pewno jeden wyjątek.
Hej, dzięki za miłe słowa :)
Co do terminu kampanii, to na razie planuję końcówkę 2 kwartału, ale oczywiście może się to jeszcze zmienić.
Storage box będzie na 100%.
Jeżeli chodzi o gabaryty stołu, to chciałbym zmniejszyć zapotrzebowanie, i wierzę, że jest szansa aby to osiągnąć. Chcemy używać mniejszych kart zleceń (63x41), które są układane na lokacjach (i nie będzie żadnych układanych pod spodem), w związku z tym lokacje będą mogły leżeć tuż obok siebie, co powinno pomóc. Zobaczymy czy nie pojawi się jeszcze jakiś problem ze zmniejszeniem tych kart.

Mateusz,

W sumie po zastanowieniu dla mnie było najbardziej problematyczne nie tyle miejsce, bo rozkładałem się już potem na podłodze, ale składanie tych kart tak, żeby potem wiedzieć jak je rozłożyć. Nie wiem czy jest na to sposób, bo nie znam się na designie gier, ale chodzi o to, że tych kart było dużo, jedne pod lokalizacją drugie nad, jedne odkryte drugie zakryte, jak złożyłem je jedna na drugiej to już nie wiedziałem które są pod tą lokalizacją na wierzchu, a które na tej lokalizacji pod spodem (nie wiem czy jasno wytłumaczyłem).

Dla mnie szybkość składania i rozkładania jest kluczowa, bo jak wspomniałem mam małe mieszkanie, do tego małe dziecko, które jak zobaczy rozłożoną grę to mi ją rozpiździ w 1 sekundę :) Dlatego tak storage box mi pasował. Najlepiej, żeby dało się w około 2 godziny rozłożyc, zagrać misję i złożyć grę. Ale to już osobista preferencja, każdy ma inne :)

Ewentualnie może dałoby się zrobić coś, żeby każdego jednego elementu nie składać oddzielnie. Do komponentów tą rolę spełnia storage box - czyli nie zbieram wszystkich znaczników pojedynczo do pudła, tylko wkładam całą tą tackę. Może do rozkładania lokalizacji i tych misji coś w stylu folijki z miejscami na karty jak np. w etherfields? albo jakiś segregator do wkładania tych kart, albo plansze do których się je "zaczepia"? Ale to już zmyślam, tak jak wspomniałem, nie znam się na tym :)

Jakbyś potrzebował jakiegoś niedzielnego gracza do testów, to się odezwij - jestem z KRK :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Hardkor »

Ważne moim zdaniem jest właśnie to co kolega wyżej napisał. Porządny zapis i ewentualnie insert/card holdery. Tak, że szybko rozkładasz i wiesz co do czego. Fajnie też jak jest to opisane. Najbardziej się przy tej kampanii boje, że covidowa rzeczywistość pokaże takie ceny, że po prostu będzie dla mnie za drogo. Oczywiście nie mam tu problemu do autora, bo każdy zarobić na chleb musi, ale widać jak ceny idą w górę.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Emil_1 »

Jak czytam Wasze komentarze, to muszę przyznać, że to źródło olbrzymiej ilości pomysłów:)
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Emil_1 »

Matio2007
Jeśli chodzi o zapis to spójrz, jak to robi isofarian guard .
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 280
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Azel »

Ale przecież była dobra karta zapisu. Dzięki niej (przynajmniej dla mnie) rozkładanie gry szło dość sprawnie, biorąc pod uwagę ilość komponentów.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: kamron6 »

To może dodam od siebie: niech autor zmieni system walki, w mojej opinii stał za bardzo w rozkroku pomiędzy klasycznymi crawlerami, a gloomhaven. Jeśli to się zmieni na plus (w jedną lub drugą stronę) to kupuję w ciemno ;) (Och, jakby mi się marzyło walka na poziomie taktycznym z gloomhaven i całą resztą z łowców :D , no może poza mechaniką bazy, którą też można lekko ulepszyć)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: shuji »

kamron6 pisze: 08 lut 2022, 10:03 To może dodam od siebie: niech autor zmieni system walki, w mojej opinii stał za bardzo w rozkroku pomiędzy klasycznymi crawlerami, a gloomhaven. Jeśli to się zmieni na plus (w jedną lub drugą stronę) to kupuję w ciemno ;) (Och, jakby mi się marzyło walka na poziomie taktycznym z gloomhaven i całą resztą z łowców :D , no może poza mechaniką bazy, którą też można lekko ulepszyć)
Dla mnie akurat walka była bardzo miodzio. Właśnie idealny balans między klimatem i niedzielnym graniem, a lekkim główkowaniem. Fajne było też że startową rękę wybieraliśmy z tali.

Co do tego składania i rozkładania, to plansze z doczepianymi kartami, albo klaser jak w etherfields, może coś jak w iss vanguard tylko bez segregatora ?
Ja tej kartki z zapisem nie używałem, bo za dużo roboty też ze spisywaniem tego. Tak jak wspomniałem, mam małe dziecko więc gra musiałą być rozkładana i składana bardzo często na krótkie odstępy czasu.

Zapomniałem dodać, że oprócz tego, że ciężko było złożyć karty na sobie (na, pod, odwrócone, odkryte) jak jeszcze były znaczniki na niektórych :) W sensie sam mechanizm znaczników super, tylko to składanie i rozkładanie...
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Dzięki za pomysły dotyczące sposobu zapisywania, na pewno będziemy jeszcze myśleć, jak usprawnić ten aspekt.
Walka - wprowadziliśmy kilka zmian, teraz testujemy jak to działa i zdam raport jak będzie finalny efekt :)
Wcześniej wspominałem, że nie będzie kości obrony, tylko obrona będzie automatycznie obniżać liczbę obrażeń.
Drugą praktycznie pewną zmianą jest sposób obliczania sukcesów. Do tej pory było tak, że podczas np. walki wręcz sumowaliśmy siłę + modyfikator broni, i rzucaliśmy tyloma kośćmi ataku. Teraz nasz współczynnik (siła w tym przypadku) daje od razu sukcesy, a dorzucamy jedynie kości za modyfikator broni. Np. landsknecht z Siłą =3 oraz mieczem dwuręcznym, który ma modyfikator +6 kości, uzyska 3 sukcesy + rzut 6 kośćmi.
Ograniczy to nieco losowość i pozwoli lepiej zaplanować swoje akcje.
Trzecią zmianą jest rezygnacja z różnego pancerza od frontu/tyłu podczas ataków dystansowych. Ponieważ nacisk będzie położony tym razem na walkę wręcz (z uwagi na inne czasy), nie będziemy sztucznie komplikować zasad dla łuczników/strzelców.
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: shuji »

matio2007 pisze: 08 lut 2022, 20:32 Dzięki za pomysły dotyczące sposobu zapisywania, na pewno będziemy jeszcze myśleć, jak usprawnić ten aspekt.
Walka - wprowadziliśmy kilka zmian, teraz testujemy jak to działa i zdam raport jak będzie finalny efekt :)
Wcześniej wspominałem, że nie będzie kości obrony, tylko obrona będzie automatycznie obniżać liczbę obrażeń.
Drugą praktycznie pewną zmianą jest sposób obliczania sukcesów. Do tej pory było tak, że podczas np. walki wręcz sumowaliśmy siłę + modyfikator broni, i rzucaliśmy tyloma kośćmi ataku. Teraz nasz współczynnik (siła w tym przypadku) daje od razu sukcesy, a dorzucamy jedynie kości za modyfikator broni. Np. landsknecht z Siłą =3 oraz mieczem dwuręcznym, który ma modyfikator +6 kości, uzyska 3 sukcesy + rzut 6 kośćmi.
Ograniczy to nieco losowość i pozwoli lepiej zaplanować swoje akcje.
Trzecią zmianą jest rezygnacja z różnego pancerza od frontu/tyłu podczas ataków dystansowych. Ponieważ nacisk będzie położony tym razem na walkę wręcz (z uwagi na inne czasy), nie będziemy sztucznie komplikować zasad dla łuczników/strzelców.
Zmiany wyglądają na bardzo fajne !

Czy możesz zdradzić czy kampania jest planowana na KS czy Gamefound ? Czy jakość / materiał / fabryka figurek będzie inna ? Czy rozważasz opcję pledga z wstępnie pomalowanymi figurkami (coś jak sundrop od AR)?
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

shuji pisze: 08 lut 2022, 22:16 Czy możesz zdradzić czy kampania jest planowana na KS czy Gamefound ? Czy jakość / materiał / fabryka figurek będzie inna ? Czy rozważasz opcję pledga z wstępnie pomalowanymi figurkami (coś jak sundrop od AR)?
Figurki będą produkowane w tej samej fabryce, postaramy się poprawić jakość materiału, figurki robi też nowy rzeźbiarz. To jest fabryka produkująca wszystko dla AR lub LMS, więc potencjalnie jakość powinna być taka sama. Myślę też, że jakość matryc się zmieniła w ostatnich latach, a my używaliśmy cały czas tych samych matryc co w pierwszym druku.
Nie planujemy sundropa, ale nie jest to jeszcze wykluczone.
Kampania raczej będzie na Gamefound, ale nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji.
Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2022, 22:50 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
kiniol1
Posty: 134
Rejestracja: 23 mar 2020, 10:15
Has thanked: 220 times
Been thanked: 28 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: kiniol1 »

matio2007 pisze: 08 lut 2022, 22:41
shuji pisze: 08 lut 2022, 22:16 Czy możesz zdradzić czy kampania jest planowana na KS czy Gamefound ? Czy jakość / materiał / fabryka figurek będzie inna ? Czy rozważasz opcję pledga z wstępnie pomalowanymi figurkami (coś jak sundrop od AR)?
Figurki będą produkowane w tej samej fabryce, postaramy się poprawić jakość materiału, figurki robi też nowy rzeźbiarz. To jest fabryka produkująca wszystko dla AR lub LMS, więc potencjalnie jakość powinna być taka sama. Myślę też, że jakość matryc się zmieniła w ostatnich latach, a my używaliśmy cały czas tych samych matryc co w pierwszym druku.
Nie planujemy sundropa, ale nie jest to jeszcze wykluczone.
Kampania raczej będzie na Gamefound, ale nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji.
Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
Ja osobiście wolę gamefound. I tak pewnie pledge menagera będziesz miał na gamefound.
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

Post autor: Moonday »

matio2007 pisze: 08 lut 2022, 22:41 Figurki będą produkowane w tej samej fabryce, postaramy się poprawić jakość materiału, figurki robi też nowy rzeźbiarz. To jest fabryka produkująca wszystko dla AR lub LMS, więc potencjalnie jakość powinna być taka sama. Myślę też, że jakość matryc się zmieniła w ostatnich latach, a my używaliśmy cały czas tych samych matryc co w pierwszym druku.
Nie planujemy sundropa, ale nie jest to jeszcze wykluczone.
Kampania raczej będzie na Gamefound, ale nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji.
Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
Mi jest w zasadzie obojętne na której platformie pojawi się kampania, byleby nie było cyrków z koniecznością doliczania vat osobno i po kampanii.
Co do samej gry, to zazwyczaj stawiam na opcję z sundrop i jeżeli taka się pojawi, to ją wybiorę. Zmiany w mechanice gry, o których pisałeś w tym poście, uważam za obiecujące. Jeżeli planujesz zachować rozwiązanie związane z układaniem mapy z kart, to może warto dodać matę, która będzie to wszystko porządkowała (na wzór tej z TG). Osobiście lubię takie rozwiązania. Czy w grze będzie dostępna opcja "true solo", z możliwością gry jednym bohaterem? Czekam na materiały na YT jak już będziesz chciał pokazać grę, ale mnie i tak już praktycznie przekonałeś :)
ODPOWIEDZ