Etherfields (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 280
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Azel »

A jest "konieczność" grania w stare sny? W sensie bez nich nie ruszę dalej z kampanią?
Pytam, bo mam tyle kampanijnych gier do ogrania, że nie chce mi się wracać do tego samego (wystarczą mi drzemki), jeśli to tylko "kosmetyczne" zmiany/rozwinięcia itp.
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: grzeslaw90 »

Azel pisze: 09 lut 2022, 09:46 A jest "konieczność" grania w stare sny? W sensie bez nich nie ruszę dalej z kampanią?
Pytam, bo mam tyle kampanijnych gier do ogrania, że nie chce mi się wracać do tego samego (wystarczą mi drzemki), jeśli to tylko "kosmetyczne" zmiany/rozwinięcia itp.
95% to powrót po znajdźkę albo żeby wszystko dokładnie sprawdzić :)
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Mr_Fisq »

Wiadomo jak będzie wyglądała kompatybilność dostępnej obecnie w sklepach podstawki z dodatkami z drugiej fali KS?

Zastanawiam się pod kątem rozdzielenia na dwie części sprzedaży swojego KS (z TG czekałem aż będę miał u siebie obie fale).
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hardkor »

Mr_Fisq pisze: 09 lut 2022, 09:59 Wiadomo jak będzie wyglądała kompatybilność dostępnej obecnie w sklepach podstawki z dodatkami z drugiej fali KS?

Zastanawiam się pod kątem rozdzielenia na dwie części sprzedaży swojego KS (z TG czekałem aż będę miał u siebie obie fale).
Są w pełni kompatybilne.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hrosskar »

Mr_Fisq pisze: 09 lut 2022, 09:59 Wiadomo jak będzie wyglądała kompatybilność dostępnej obecnie w sklepach podstawki z dodatkami z drugiej fali KS?

Zastanawiam się pod kątem rozdzielenia na dwie części sprzedaży swojego KS (z TG czekałem aż będę miał u siebie obie fale).
Patrząc jak było z podstawką EF i całym Tainted Grail, to wersja sklepowa na 99% będzie różnić się tylko tym, że nie ma dodatkowej postaci Thorn Knight(dotyczy w sumie tylko podstawki) oraz ewentualnie sundropem. Nie opłaca się AR robić kilku różnych wersji, tylko zwyczajnie wyprodukują więcej pudełek i jak gra dotrze do wspierających, to reszta trafi do sprzedaży. Wiadomo, w trakcie kampanii kupując core box masz "za free" dodatkowe kampanie, za które w wersji sklepowej musisz dodatkowo zapłacić.
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

Hrosskar pisze: 09 lut 2022, 10:04
Mr_Fisq pisze: 09 lut 2022, 09:59 Wiadomo jak będzie wyglądała kompatybilność dostępnej obecnie w sklepach podstawki z dodatkami z drugiej fali KS?

Zastanawiam się pod kątem rozdzielenia na dwie części sprzedaży swojego KS (z TG czekałem aż będę miał u siebie obie fale).
Patrząc jak było z podstawką EF i całym Tainted Grail, to wersja sklepowa na 99% będzie różnić się tylko tym, że nie ma dodatkowej postaci Thorn Knight(dotyczy w sumie tylko podstawki) oraz ewentualnie sundropem. Nie opłaca się AR robić kilku różnych wersji, tylko zwyczajnie wyprodukują więcej pudełek i jak gra dotrze do wspierających, to reszta trafi do sprzedaży. Wiadomo, w trakcie kampanii kupując core box masz "za free" dodatkowe kampanie, za które w wersji sklepowej musisz dodatkowo zapłacić.
Tak, ta wtopa z brakiem miejsca w wyprasce na thorn knighta w grupówce by to potwierdzała - w sensie, że zawartość ta sama.
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hrosskar »

shuji pisze: 09 lut 2022, 14:56
Hrosskar pisze: 09 lut 2022, 10:04
Mr_Fisq pisze: 09 lut 2022, 09:59 Wiadomo jak będzie wyglądała kompatybilność dostępnej obecnie w sklepach podstawki z dodatkami z drugiej fali KS?

Zastanawiam się pod kątem rozdzielenia na dwie części sprzedaży swojego KS (z TG czekałem aż będę miał u siebie obie fale).
Patrząc jak było z podstawką EF i całym Tainted Grail, to wersja sklepowa na 99% będzie różnić się tylko tym, że nie ma dodatkowej postaci Thorn Knight(dotyczy w sumie tylko podstawki) oraz ewentualnie sundropem. Nie opłaca się AR robić kilku różnych wersji, tylko zwyczajnie wyprodukują więcej pudełek i jak gra dotrze do wspierających, to reszta trafi do sprzedaży. Wiadomo, w trakcie kampanii kupując core box masz "za free" dodatkowe kampanie, za które w wersji sklepowej musisz dodatkowo zapłacić.
Tak, ta wtopa z brakiem miejsca w wyprasce na thorn knighta w grupówce by to potwierdzała - w sensie, że zawartość ta sama.
Ja kupowałem przez Mepel.pl i również nie mam miejsca na Thorn Knight. Co ciekawe, niektórzy indywidualni wspierający też mieli ten sam problem jak czytałem w komentarzach na KS.
fitzroy
Posty: 292
Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 189 times
Been thanked: 111 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: fitzroy »

Zastanawiam się nad kupnem w związku z tym pytania: czym się różni podstawka retail od podstawki KS ? Czy figurki z pudełka Creatures of Etherfields są wykorzystywane w podstawce( coś jak Monsters of Avalon w Tainted Grail) czy trzeba mieć dodatki żeby to pudło wykorzystać ?
Hrosskar
Posty: 355
Rejestracja: 30 cze 2020, 18:36
Has thanked: 73 times
Been thanked: 77 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hrosskar »

Kilka postów wyżej masz opisane, czym się różni wersja KS i sklepowa.
Co do figurek, to w pudełku masz żetony i je kładziesz na mapę snu/drzemki i reprezentują istoty, które spotykasz. Jeżeli masz dodatek z figurkami, to zastępujesz żetony figurkami. Część istot jest z dodatkowych kampanii, które są jako SG do Core box :)

Nie jest to niezbędny dodatek do gry, podobnie jak to było przy Tainted Grail.
Eclipse
Posty: 16
Rejestracja: 16 sty 2022, 08:26
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Eclipse »

Dobrze, że mam inne gry do grania, podczas gdy czekam na tę. :D
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Dhel »

Etherfields...taaa, grę kupiłem w sumie tylko dlatego, że miałem matę poziomą, którą to kupiłem jak jeszcze miałem zamówienie z late pledge'a. No ale ponieważ termin wysyłki w jednej fali (bo dwóch nie miałem do wyboru :twisted: ) jest na 'kiedyś dojedzie, jak ludzie zapomną, że w to grali' to zrobiłem refund, mata została i zamiast sprzedać postanowiłem kupić sklepową edycję i sam spróbować.
No i to jest pierwsza gra planszowa, gdzie mam tak mieszane uczucia, gdzie 'podoba mi się bardzo' miesza się z 'tragedia'...
Sama gra jest wydana prześlicznie, karty, miniaturki, no cud miód. Same sny są fajne, tajemnica jest wszechobecna w tej grze i wydawałoby się że jest dobrze...
dopóki gra nie rzuci nas na mapę świata snu.
O tym elemencie wiele nasłuchałem się narzekań, ale mam raczej zasadę, że wolę sam spróbować, bo nie każdemu się wszystko podoba, zwłaszcza że niektórzy na to nie narzekali więc czemu nie, próbujemy (zwłaszcza, nie nie jestem uczulony na grind, baaa, lubię czasem powtarzać tą samą czynność by zdobyć coś o wiele fajniejszego)
No i niestety, ale pierwszy raz w planszówce miałem wrażenie, że robię coś tak kompletnie niewspólnego z główną grą, że jest to element tak wrzucony na siłę, że już bardziej się nie da...
Jak sami twórcy wypuszczają możliwą wersję, gdzie nie musisz chodzić po tej mapie to pojawia mi się pytanie - po co to w ogóle jest? Ani to grinding, bo nie ma z tym nic wspólnego, ani to fajne/interesujące/tajemnicze. Ta mapa jest tylko po to by zdobyć klucze. Chodząc w kółko. 4 okrążenia zrobiłem. I aż zajrzałem na jutub czy to ja nie rozumiem instrukcji czy to taki ficzer gry.
No pierwszy raz spotykam się z elementem (który zajmuje pewnie z 40% samej gry jak nie więcej), gdzie pominięcie go powoduje, że ta planszówka jest lepsza - bo Etherfields snami stoi a nie tym powtarzalnym byle czym. Nie pamiętam, nie spotkałem się nigdy wcześniej z planszówką, gdzie pomija się jakiś element, w te co grałem to każdy element jest powiązany, mechanika trzyma to wszystko do kupy. Niby można, pewnie, np. weźmy Folklore - można pominąć chodzenie po mapie i się teleportować do punktu, gdzie chcemy być?, można, tylko po co skoro to jest bardzo fajny element i czekają cię fajne przygody i spotkania z tym związane. I każde jest inne. I nowe rzeczy spotykasz.

Ufff, wylało mi się, ale musiałem parę upuścić :) , bo zły jestem że nikt jakoś nie zorientował się, że to nie jest fajny ficzur, że skoro to jest tylko zdobywanie kluczy to trzeba to zrobić tak, by połączyć to trochę z mechaniką, a nie ' o macie mapkę i chodźcie w kółeczku, dopóki se klucza nie znajdziecie'. Tak samo jak pionowa plansza, nosz kurde, naprawdę geniusza trzeba by stwierdzić że to porażka? Studio, które ma sporo gier pod sobą robią wtopę z mapą a potem stwierdzają, że to takie jest lepsze?, bo czarne jest czarne i nikt nie wmówi nam że jest inaczej.

Teraz czekam na ISS i zobaczymy czy wyciągną wnioski z nie do końca dobrych decyzji projektowych, niby osoby grające w prototyp stwierdziły, że jest to o wiele fajniejsza gra od Etherfields, trzymam za słowo!
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

No cóż, faktycznie ulało ci się.
Dla mnie drzemki i mapa świata snu są po prostu integralną częścią całości i nie wyobrażam sobie grać bez nich. To jest kolejny wymiar rozgrywki, kiedy cała ekipa przygotowuje się do kolejnego snu, planuje optymalną trasę, a także jak zuważyłeś, zdobywa klucze ;-) .
Wrażenie powtarzalności mieliśmy przez chwilę na początku gdy w talii drzemek był jeden przeciwnik, a mapa świata snu miała dwa kafelki, na których faktycznie wykonywało się jedną pętlę. Jednak teraz gdy mamy już 7 części mapy świata snu, a dodatkowo takie mechaniki jak
Spoiler:
i
Spoiler:
podróżowanie jest naprawdę całkiem przyjemne i angażujące.
Kilka drzemek i jeden sen, to jest dla nas optymalny czas na jedną sesję gry (około 3 h).
IrasArgor
Posty: 372
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 121 times
Been thanked: 69 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: IrasArgor »

Zgadzam się, że drzemek nie da się tak po prostu zbagatelizować, z resztą służą też bardzo potrzebnemu elementowi gry jakim jest przygotowanie po przebudzeniu. Wejście w sen bez przygotowanych kart rozwoju to dość karkołomny pomysł, dają też szansę na zdobycie kryształów i eteru bo tego zawsze jest za mało zwłaszcza w późniejszym etapie gry.
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Dhel »

No, nie jest to gra dla mnie, dlatego sensowności drzemek i mechanik z tym związanych nie chcę ciągnąć, rozumiem że potrafi to się spodobać, mi niestety to nie 'zeżarło'. I na pewno nie odradzam tej gry, jest na tyle specyficzna i jednak sny są naprawdę fajne, że raczej każdy powinien sam spróbować i zobaczyć czy siądzie.

No i prezentuje się pięknie na stole (ale to już chyba znak rozpoznawczy AR, nie zrobili jeszcze gry, która by mi się nie podobała)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: brazylianwisnia »

Trochę boli że nie do końca zrealizowali potencjał drzemek bo dzięki nim można było zrealizowac naprawdę fajne proceduralne starcia które mocno się różnią oraz zrobić znaczniej bardziej zaawansowany mechanizm decyzyjny np ratujemy jakieś dziecko w trakcie snu(opcjonalnie) dzięki czemu wtasowujemy kartę X do drzemek, ta kasta okazuje się ojciec dziecka i oferuje pomoc. Wybieramy że skorzystamy i odrzucamy jego kartę, dobieramy sekret ktory jest karta wpływu I dodajemy do decku a do drzemek Y którym jest dziecko z pararanormalnymi mocami wściekle na nas bo zabraliśmy mu ojca i mamy z nim spotkanie które można zakończyć kasacja dzieciaka lub uspokojeniem co ma swoje różne konsekwencje na świat gry... Taki przykład z tyłka bo potencjal tu był żeby zawrzeć wielowarstwowe historie które można trafić lub nie. Trochę tak rozumiałem że nasze decyzje będą mocno wpływać na deck drzemek i resztę decków.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

Wczoraj graliśmy z wykorzystaniem Rycerza Cierni i jest to spore rozczarowanie. Jak dla mnie jest to typowy gimmick z kampanii. Nie wiążą się z nim żadne ciekawe mechaniki. Dużo jego kart odpala swoje bonusy w powiązaniu ze zdobywaniem tzw. trofeów, ale ich zdobywanie jest mocno sytuacyjne i w czasie całej sesji nie zdobyliśmy ani jednego. Po prostu jest to maszynka do generowania dużych ilości zamiaru "gniewu". Ponieważ mamy w drużynie Twardziela, to właściwie Rycerz Cierni jest zbędny, tzn. nie trafiliśmy na taką sytuację, żebyśmy nie mogli sobie poradzić z powodu braku gniewu. Chyba, że w dalszych snach pojawia się gdzieś jakiś mega boss, z którym walka wymaga jakieś ogromnych ilości czerwonego zamiaru. :-)
Może być przydatny w drzemkach, żeby rozstrzygać je siłowo (ale też nie w każdej jest taka możliwość), w snach jego użyteczność spada i potrafi być kłopotliwy (bo np. akurat nie jest w stanie się poruszyć - przydarzyła się nam taka sytuacja!)
No i jeszcze ta upierdliwa zasada, że opuścić Rycerza Cierni i powrócić do własnej postaci można dopiero w fazie delta, gracz który wcielił się RC jest z tego powodu mocno rozżalony. :-)
Seba2000
Posty: 63
Rejestracja: 05 lis 2014, 21:34
Has thanked: 13 times
Been thanked: 7 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Seba2000 »

Shodan pisze: 28 lut 2022, 10:08 Wczoraj graliśmy z wykorzystaniem Rycerza Cierni i jest to spore rozczarowanie. Jak dla mnie jest to typowy gimmick z kampanii. Nie wiążą się z nim żadne ciekawe mechaniki. Dużo jego kart odpala swoje bonusy w powiązaniu ze zdobywaniem tzw. trofeów, ale ich zdobywanie jest mocno sytuacyjne i w czasie całej sesji nie zdobyliśmy ani jednego. Po prostu jest to maszynka do generowania dużych ilości zamiaru "gniewu". Ponieważ mamy w drużynie Twardziela, to właściwie Rycerz Cierni jest zbędny, tzn. nie trafiliśmy na taką sytuację, żebyśmy nie mogli sobie poradzić z powodu braku gniewu. Chyba, że w dalszych snach pojawia się gdzieś jakiś mega boss, z którym walka wymaga jakieś ogromnych ilości czerwonego zamiaru. :-)
Może być przydatny w drzemkach, żeby rozstrzygać je siłowo (ale też nie w każdej jest taka możliwość), w snach jego użyteczność spada i potrafi być kłopotliwy (bo np. akurat nie jest w stanie się poruszyć - przydarzyła się nam taka sytuacja!)
No i jeszcze ta upierdliwa zasada, że opuścić Rycerza Cierni i powrócić do własnej postaci można dopiero w fazie delta, gracz który wcielił się RC jest z tego powodu mocno rozżalony. :-)
Zgadzam się. To rzeczywiście taka pokampanijna KS-owa wydmuszka. Później, nawet jak się trafiają trudniejsi przeciwnicy z którymi trzeba walczyć, postacie są już tak rozwinięte, że poradzą sobie bez pomocy Rycerza.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Curiosity »

Shodan pisze: 28 lut 2022, 10:08 potrafi być kłopotliwy (bo np. akurat nie jest w stanie się poruszyć - przydarzyła się nam taka sytuacja!)
Na takie okazje jest zegar 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

Curiosity pisze: 28 lut 2022, 12:23
Shodan pisze: 28 lut 2022, 10:08 potrafi być kłopotliwy (bo np. akurat nie jest w stanie się poruszyć - przydarzyła się nam taka sytuacja!)
Na takie okazje jest zegar 8)
Na skutek wcześniejszych wydarzeń, nasz zegar pokazywał zero :-)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Curiosity »

W weekend zaczynamy kampanię, gramy w 3 osoby. Zapoznałem się już z zasadami i rozegrałem początek solo, żeby mieć pojęcie jak to działa. Widzę, że pierwszy sen to jest tak naprawdę przedstawienie zasad. I teraz pytanie: czy tłumaczyć graczom zasady przed grą, czy też po prostu zacząć grać, bo i tak większości się dowiedzą w pierwszym śnie? Pomyślałem, żeby objaśnić absolutne podstawy tylko, czyli sposoby zagrywania kart i podróży po mapie, a resztę niech odkrywa przed nimi gra. Co o tym sądzicie?

Przy okazji, wielkie dzięki dla Asi i Kaczmara za wideo z zasadami. Robią robotę 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: grzeslaw90 »

Curiosity pisze: 03 mar 2022, 08:33 W weekend zaczynamy kampanię, gramy w 3 osoby. Zapoznałem się już z zasadami i rozegrałem początek solo, żeby mieć pojęcie jak to działa. Widzę, że pierwszy sen to jest tak naprawdę przedstawienie zasad. I teraz pytanie: czy tłumaczyć graczom zasady przed grą, czy też po prostu zacząć grać, bo i tak większości się dowiedzą w pierwszym śnie? Pomyślałem, żeby objaśnić absolutne podstawy tylko, czyli sposoby zagrywania kart i podróży po mapie, a resztę niech odkrywa przed nimi gra. Co o tym sądzicie?

Przy okazji, wielkie dzięki dla Asi i Kaczmara za wideo z zasadami. Robią robotę 8)
Ze snu na sen zasady się zmieniają i tak :D prolog pokazuje malutki core gry, a po tym jak jakiś nowy element zostanie wprowadzony to po prostu sumienie go sobie wytłumaczcie ;)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Curiosity »

No fajnie, ale pytanie zostaje aktualne. Wyjaśniać im wszystko co wiem, czy po prostu zacząć grać?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

Wytłumacz zasady zagrywania kart i najlepiej przejdź prolog razem z nimi. U mnie po prologu wszyscy załapali o co chodzi.

EDIT

A gram z własnymi dziećmi (12 i 16 lat).
IrasArgor
Posty: 372
Rejestracja: 26 kwie 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 121 times
Been thanked: 69 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: IrasArgor »

Spokojnie można zacząć grać, pierwszy scenariusz opisuje wszystkie podstawowe mechaniki jakie są w grze. Opisuje i pozwala je przetestować. Całą resztę jaką muszą znać to takie detale, że talia może mieć maks 40 kart ale zanim do tego dojdzie to minie trochę czasu.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hardkor »

Curiosity pisze: 03 mar 2022, 08:33 W weekend zaczynamy kampanię, gramy w 3 osoby. Zapoznałem się już z zasadami i rozegrałem początek solo, żeby mieć pojęcie jak to działa. Widzę, że pierwszy sen to jest tak naprawdę przedstawienie zasad. I teraz pytanie: czy tłumaczyć graczom zasady przed grą, czy też po prostu zacząć grać, bo i tak większości się dowiedzą w pierwszym śnie? Pomyślałem, żeby objaśnić absolutne podstawy tylko, czyli sposoby zagrywania kart i podróży po mapie, a resztę niech odkrywa przed nimi gra. Co o tym sądzicie?

Przy okazji, wielkie dzięki dla Asi i Kaczmara za wideo z zasadami. Robią robotę 8)
Osobiście bym wolał pełnie zasad przed grą, a z samouczka zrobić utrwalenie/praktyczne granie bez spiny, że coś nie wyjdzie. No chyba, że się śpieszycie/gracze są niecierpliwi/lubicie nutkę tajemnicy to twój sposób, że podstawy przed, a potem gra pokaże też jest spoko.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
ODPOWIEDZ