The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Haniel
Posty: 172
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 150 times
Been thanked: 98 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Haniel »

Dewon23 pisze: 08 maja 2022, 08:40 Gram w planszówki od ponad 7 lat, obecnie posiadam ich około 300 ale jeszcze nigdy nie grałem w grę która ma tak duży problem z balansem 😖 obecnie oceniam grę na solidne 4/10 jeżeli usunąć z gry generałów i doradców to ocena podskoczy do 7,5/10. Szkoda, że zmarnowali potencjał na bardzo dobrą grę 😕
Jesteś pewien, że gracie poprawnie wszystko? Bo jeszcze nie widziałem, aż tak silnego stwierdzenia.

Zdarzały się narzekania na balans z dwóch czy trzech generałów, ale aż tak? :)
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Emil_1 »

Dewon23 pisze: 08 maja 2022, 08:40 Gram w planszówki od ponad 7 lat, obecnie posiadam ich około 300 ale jeszcze nigdy nie grałem w grę która ma tak duży problem z balansem 😖 obecnie oceniam grę na solidne 4/10 jeżeli usunąć z gry generałów i doradców to ocena podskoczy do 7,5/10. Szkoda, że zmarnowali potencjał na bardzo dobrą grę 😕
Możesz powiedzieć coś więcej? Co jest źle zbalansowane? Jestem strasznie drażliwy jeśli chodzi o zły balans ( a nie ukrywam, że gra wydaje się być obiecująca…)?
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Emil_1 »

Haniel pisze: 08 maja 2022, 14:17
Dewon23 pisze: 08 maja 2022, 08:40 Gram w planszówki od ponad 7 lat, obecnie posiadam ich około 300 ale jeszcze nigdy nie grałem w grę która ma tak duży problem z balansem 😖 obecnie oceniam grę na solidne 4/10 jeżeli usunąć z gry generałów i doradców to ocena podskoczy do 7,5/10. Szkoda, że zmarnowali potencjał na bardzo dobrą grę 😕
Jesteś pewien, że gracie poprawnie wszystko? Bo jeszcze nie widziałem, aż tak silnego stwierdzenia.

Zdarzały się narzekania na balans z dwóch czy trzech generałów, ale aż tak? :)
W dodruku mają poprawić ich balans? Szkoda grać w grę 3h by na koniec skończyć wkurzinym i zawiedzionym…
Miłego dnia! :)
Haniel
Posty: 172
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 150 times
Been thanked: 98 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Haniel »

Emil_1 pisze: 08 maja 2022, 14:20
Haniel pisze: 08 maja 2022, 14:17
Dewon23 pisze: 08 maja 2022, 08:40 Gram w planszówki od ponad 7 lat, obecnie posiadam ich około 300 ale jeszcze nigdy nie grałem w grę która ma tak duży problem z balansem 😖 obecnie oceniam grę na solidne 4/10 jeżeli usunąć z gry generałów i doradców to ocena podskoczy do 7,5/10. Szkoda, że zmarnowali potencjał na bardzo dobrą grę 😕
Jesteś pewien, że gracie poprawnie wszystko? Bo jeszcze nie widziałem, aż tak silnego stwierdzenia.

Zdarzały się narzekania na balans z dwóch czy trzech generałów, ale aż tak? :)
W dodruku mają poprawić ich balans? Szkoda grać w grę 3h by na koniec skończyć wkurzinym i zawiedzionym…
Dwóch generałów z dodatku sg ma zostać lekko poprawionych oraz jeden z core.
Edit
Tutaj możesz poczytać o zmianach klik
sasquach
Posty: 1831
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: sasquach »

To, że były narzekania, nie oznacza, że zaraz ludzie mają rację. Początkujący w Blood Rage często narzekają na strategię Lokiego, bo mylą łatwość poprowadzenia strategii z balansem. Jak więcej pograsz to okazuje się, że są inne, równie dobre strategię. Po prostu Loki jest najbardziej oczywisty i łatwy do zrobienia.
Tutaj jest podobnie, np. Zhou Tong dający punkty za łuczników jest dość prosty do ogrania bo inwestujesz w doradców i się samo kręci. Ale to nie znaczy, że innym generałami nie możesz uzyskać takich samych punktów albo większych.
sleyoo
Posty: 67
Rejestracja: 11 lis 2017, 10:00
Lokalizacja: Mikołów
Has thanked: 26 times
Been thanked: 13 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: sleyoo »

Zagrałem już kilkanaście razy i nie zauważyłem złego balansu między generałami.
Oczywiście są lepsi i gorsi ale spokojnie można ogarnąć taktykę pod siebie.
Niektórzy by chyba chcieli żeby generałowie było tacy sami.
A tak teraz jest na co zwalić przegrana. Zły balans.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Hardkor »

Mieliśmy planszowy wyjazd na weekend i Great Wall był grany aż dwa razy. Było miodzio, ale wyciągneliśmy parę wniosków:

1. Dodawanie generałów z dodatku na 5 gracza, coopa, kronik (chyba tak sie ten dodatek nazywal?) i mieszanie razem nie ma sensu. Generałowie z coopa raczej wszyscy wylatuja, bo sie nie nadaja do gry rywalizacyjnej. Pozostalych przegladne i raczej zostawie bez zmian. Dodatkowo wprowadzenie homerule z wyborem z 3 generałów, a nie 1.

2. To samo co wyzej z doradcami. Przerzedzenie decku na pewno, czy homerule to sie zobaczy.

3. Gra dalej jest miodzio i to jeden z moich najlepszych zakupów.

4. Instrukcja/niedopowiedzenia to jest PATOLOGIA w tej grze. Mam 6 partii za sobą i często dalej nie jestem pewny mikro zasad, a szukanie ich po instrukcji to żart. Przykładowo wyciągneliśmy dodatek Czarny Proch, gdzie w setupie jest, że należy grać z żetonem +1 na osi czasu. Ale co oznacza to +1 to już nie ma po co napisać xD Pół gry był spokój, aż się okazało, że połowa stołu myśli, że to +1 rok, a druga że +1 karta hordy na począku roku. Szukanie po instrukcji Czarnego prochu - 0 info. Szukanie po instrukcji z indexem znacznika czasu 0 info. Gdzie była informacja? W trybie kooperacyjnym xD Grajac w dodatek musialem szukac oznaczenia tego w podstawce, w ktorej bylo to w innym trybie. Naprawde ile jeszcze debilnych instrukcji musi AR wydać, by zatrudnić ludzi, którzy potrafią je pisać?

5. Ten sam zarzut do generała Jia Sidao. Oznczenie ikony na nim... której nie ma wytłumaczej w dodatku xD W podstawce zresztą też. dopiero bgg pomogło.

6. Brak kart pomocy co do przebiegu gry. Tak wiem, jest tył instrukcji, ale jednak gra zajmuje tyle miejsca, ze wygodniej by bylo miec małą kartę z przypominajką. Bo na planszetki do chowania surowców nikt nie patrzy. No chyba, ze specjalnie tak słaba jest instrukcja, że musi być pod ręką to przypominajka z tyłu też będzie :)))

7. Czarny proch bardzo fajnie wygląda, ale jego rozstawienie na mapie jest średnie - po prostu miejsca na wieże oraz machiny jest za mało i jest ścisk, a mata podobno nie rozwiazuje problemu bo zwieksza ilosc miejsca za plansza, a nie ją samą.

8. Jak myśleliście, że instrukcja do podstawki to patola to powodzenia z czarnym prochem. Czytalismy 3 razy, bo pojedyncze zdania wykluczaja się albo nie precyzują nic (a powinny). Ja po całej grze dalej do konca nie jestem pewny niektorych zasad, a tym bardziej czy je graliśmy dobrze (bo tak 6 partii za mną bez dodatku a z core dalej niektóre zasady ciągle gramy źle).

9. Powyższy zarzut dotyczy też generałów i doradców. Kłótnie nad stołem, bo karta jest tak opisana, że uj wie i następuje analiza słów po polsku zamiast napisać bardziej precyzyjnie karte -.-

10. Sam czarny proch dość fajny, sprawia, że musimy bardziej walczyc (wiec dodatek dla osób, które lubią aspekt walki z hordą). Machiny jako figurki w sundropie są fajne. Nowe jednostki BARDZO fajne i dodają asymetrie, więc +. Znajomy mówił, że granie z tym to niby must have, ale ja na pewno zagram kolejną partie by wyrobić sobie zdanie. Było fajnie, było coś nowego.

11. Od paru partii gramy z szczurem. Bardzo polecam, mi się mega podoba ten mini dodatek i ułatwia grę. Na minus, że tak mało kart tego szczura :(

12. Przy Prochu wyszła kolejna patola o której zapomniałem - gdzie ja mam zmieścić te wieże. Tak wiem, że twócy nie projektowali pudełka by mury i wieże weszły do niego, ale serio nawet dodać jakieś za opłatą? Swoje trzymam w pudle po butach...


Tak czy owak pomarudziłem, bawiłem się super i grać będę z chęcią dalej, ale imo poprawek do upgrade packa powinno być wiele.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Casiliasplp
Posty: 580
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Casiliasplp »

Spoiler:
Co do 1 punktu. Też mieszałem wszystkich potem wyszło że 1 z co-opa wypada i 1 z 5 graczy wypada. Reszta została. Losujemy po 3 generałów i 2 doradców. W podstawce było 2 generałów a nie jeden jak piszesz. :) to +1 z dodatku było dla mnie jasne pod początku, nie wiem dlatego dla cb nie. Mega gra ^^ następna gra jaka będzie grana to all-in.
Hala Madrid
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Hardkor »

Casiliasplp pisze: 09 maja 2022, 14:07 Co do 1 punktu. Też mieszałem wszystkich potem wyszło że 1 z co-opa wypada i 1 z 5 graczy wypada. Reszta została. Losujemy po 3 generałów i 2 doradców. W podstawce było 2 generałów a nie jeden jak piszesz. :) to +1 z dodatku było dla mnie jasne pod początku, nie wiem dlatego dla cb nie. Mega gra ^^ następna gra jaka będzie grana to all-in.
Tak, graliśmy dobrze, że losujemy 2. Źle napisałem, człowiek niewyspany. No dla nas nie było jasne :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Hardkor »

5. Ten sam zarzut do generała Jia Sidao. Oznczenie ikony na nim... której nie ma wytłumaczej w dodatku xD W podstawce zresztą też. dopiero bgg pomogło.
Lekkie sprostowane. Ostatecznie znalazłem to oznaczenie... w spisie oznaczeń z tyłu instrukcji podstawowej. W dodatku mimo masy miejsca nie dali go XD

Poprzeglądałem sobie talie doradców i generałów. Wszyscy z koopa/czingisa polecieli bo byli zbyt OP albo w ogole nie pasowali do trybu rywalizacji. Po przejrzeniu wszystkich kart stwierdzam, że balans jest ok. Wszytkie karty są okej, jedne oczywiście lepsze, inne gorsze. Jest parę, które uważam za mocne i w ciemno bym je brał, ale też zależy od ilości graczy jak mocne są.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
sasquach
Posty: 1831
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: sasquach »

No trochę słabo, że trochę pomieszali rzeczy z dodatków z podstawką. Np. w podstawce jest 5 żetonów 100/200 punktów mimo, że core box jest tylko do 4 graczy :D

Ale to i tak nic przy Wild Assent, gdzie część kart z podstawki było w pudle z SG i vice versa :D Oczywiście nigdzie żadnej informacji, że tak jest, a liczba kart się nie zgadza z instrukcją :D
Awatar użytkownika
Lukashi
Posty: 82
Rejestracja: 19 mar 2016, 20:10
Has thanked: 111 times
Been thanked: 51 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Lukashi »

sasquach pisze: 09 maja 2022, 22:39 No trochę słabo, że trochę pomieszali rzeczy z dodatków z podstawką. Np. w podstawce jest 5 żetonów 100/200 punktów mimo, że core box jest tylko do 4 graczy :D

Akurat w GW 300 punktów jest do zrobienia więc ten znacznik więcej może mieć sens czasami i bez piątego gracza ;p
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Hardkor »

Ponowna rozgrywka i ponownie ludzie przy stole się super bawią, a ja z kolegą dochodzimy do wniosku, że to nasze ulubione euro. W ogóle nie czuć, że ta gra trwa koło 4h. Wszystko miodzio, ja strzeliłem nowy rekord punktów (290). Z minusów, której dalej się dają mocno we znaki to, że żetony do liczenia punktów są wieksze niż miejsce na nie na torze punktów... jak to strasznie wkurza...


A z tipów to kupcie sobie ulepszone surowce. Fajnie wyglądają i co ważniejsze jak wsadzisz do nich mury to masz idealny box na nie :D
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Majzownik
Posty: 162
Rejestracja: 06 sty 2020, 15:06
Has thanked: 29 times
Been thanked: 64 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Majzownik »

Hardkor pisze: 19 maja 2022, 00:05 A z tipów to kupcie sobie ulepszone surowce. Fajnie wyglądają i co ważniejsze jak wsadzisz do nich mury to masz idealny box na nie :D
Szkoda tylko, że ulepszone kamienie nie mieszczą się w przegródce oryginalnej tacki na surowce.
k4sper
Posty: 54
Rejestracja: 21 sty 2020, 05:09
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 32 times
Been thanked: 7 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: k4sper »

Nas bardziej za mały tor wkurza, niż za duże żetony 😅
Ja się jakoś nie mogę przekonać do tych surowców. Kamień i drewno w miarę spoko, ale sztabki złota mi już w ogóle nie pasują. Najbardziej mnie razi, że grafiki na planszy itd. przedstawiają kształt surowców jaki jest domyślnie w pudełku.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: brazylianwisnia »

Surowce są mocno srednie. W kampanii robili wizualizacje na poziomie surowców do Scythe a przyszły takiej jednokolorowe i właściwe będzie trzeba je pomalować..
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10927
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: japanczyk »

brazylianwisnia pisze: 19 maja 2022, 07:46 Surowce są mocno srednie. W kampanii robili wizualizacje na poziomie surowców do Scythe a przyszły takiej jednokolorowe i właściwe będzie trzeba je pomalować..
Dla mnie surowce na kampanii wygladaly badziewnie, za to jak zaczalem z nich korzystac (poza złotek) - ekstra :P
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Hardkor »

k4sper pisze: 19 maja 2022, 01:33 Nas bardziej za mały tor wkurza, niż za duże żetony 😅
Ja się jakoś nie mogę przekonać do tych surowców. Kamień i drewno w miarę spoko, ale sztabki złota mi już w ogóle nie pasują. Najbardziej mnie razi, że grafiki na planszy itd. przedstawiają kształt surowców jaki jest domyślnie w pudełku.
No złoto imo wygląda najgorzej z wszystkich, ale kupiłem, zagrałem partię i jest przyjemniej. Jak u mnie gra pewnie będzie co tydzień grana to nie jest to duży wydatek.
Majzownik pisze: 19 maja 2022, 01:31
Hardkor pisze: 19 maja 2022, 00:05 A z tipów to kupcie sobie ulepszone surowce. Fajnie wyglądają i co ważniejsze jak wsadzisz do nich mury to masz idealny box na nie :D
Szkoda tylko, że ulepszone kamienie nie mieszczą się w przegródce oryginalnej tacki na surowce.
Wystarczy przełożyć parę sztuk kamieni do drewna i się mieści. Mi chyba wystarczyło 3-4 z tego co pamiętam.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Hardkor »

Zagraliśmy drugi raz z prochem i parę słów mogę już chyba o nim powiedzieć. Graliśmy w niego 2x raz w 4 osoby i raz w 3. To tak jednemu koledze bardzo się podoba i dla niego to jest mus have, drugi uznaje niektóre mechaniki za bardzo fajne, a drugie za średnie, ale też uważa, że lepiej grać z tym dodatkiem na stałe oraz ja któremu najmniej z nas trzech podszedł.

Plusy:
+ Dodanie asymetryczności przez nowe jednostki, różne dla każdego koloru
+ Wprowadzenie nowych, ciekawych kart hordy, które zwiększają trudność na murze
+ Bardzo ładne figurki Mongołów (trebusz, drabina, taran) i fajne przypomnienie co robi dana karta, bo widzisz figurke i juz wiesz
+ System wież i dodania włóczników na nich - nagradzanie jak się bronimy i karanie jak nie
+ Bardzo fajne nowe karty hordy

Minusy:
- Asymetryczne jednostki są fajnym pomysłem, ale kompletnie nierównym. Niebieskie wydają się tragiczne, gdzie zielone i żółte mocno OP. Dodatkowo jak ktoś chce sprawdzić różne to wymusza to zmianę kolorów wśród graczy, gdzie choćby ja grający całe życie jednym kolorem będę się po prostu mylił ciągle
- Cały system strzelania z machin wojennych jest mierny. Prawie tego nie używaliśmy, tylko w ostateczności, żeby zabić hordę. Oczywiście widzę w tym potencjał by np komuś zająć kartę wysyłając żołnierza i zabijając jego (to tylko dostanie hańby) albo zagwarantować sobie ją strzałem, a potem przejęciem reszty miejsc. Jednak mimo wszystko nie korzystaliśmy/
- Generałowie i doradcy z dodatku wydają się po prostu średni
- Wygląda jakby plansza nie była zaprojektowana pod ten dodatek. Na wieże jeszcze jest miejsce choć mało tak na machiny już brak i wszystko jest ściśnięte
- To akurat zarzut kolegów, ale mają wrażenie, że dodatek wyciągnięty z podstawki, żeby na KS się sprzedał
-Instrukcja jest równie średnia co do podstawki i nawet chyba się z nią kłóci w paru miejscach, karty pomocy jednostek nowych podobnie


No dla mnie stanowczo to nie jest must have i przyznam szczerze, że będę go wyciągał tylko, bo koledzy chcą. Mógłbym równie dobrze grać bez niego. Jeden narzeka na machiny jak ja, ale wg niego lepiej grać z dodatkiem, bo zwiększa ilość decyzji, zaś drugiemu się mocno podoba. Ja bym dał takie 7/10 w skali bgg
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
japroo
Posty: 12
Rejestracja: 23 sty 2019, 20:11
Been thanked: 1 time

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: japroo »

Po paru partiach 3 x 2 osoby + 3 x 4 osoby (z czego 2 z dodatkiem czarnego prochu) dla mnie dodatek must have.

- machiny racja chyba najmniej ciekawy element i miejsca na nie stanowczo mało ale odpowiednio użyte potrafią fajnie namieszać na planszy.
- asymetria jednostek super sprawa. Czytałem na bgg o tym że zielony OP, niebieski underpower ale w naszych grach ja grałem niebieskim i muszę przyznać że taktyka na łuczników + atak z machin + konie i bambusy i kradzież ostatnich kart z toru działała super.
- cały dodatek kładzie większy nacisk na walkę. W pierwszej grze trochę zlaliśmy przez 2 tury walkę bo każdy chciał się przygotować a później się okazało, że trzeba było dobrze nadrabiać a i tak straciliśmy sekcję muru i trochę żołnierzy.
- zgadzam się totalnie z tym że generałów warto rozdać po 3 i wybrać z większej puli. Dla niewprawionych graczy (w tym nadal ja się takim czuję) rozstrzał między siłą jest dość duży ale uważam że jeśli wybierać by doradców z 4 (zachowujesz nadal 1 aktywny 1 pasywny) to można tą dysproporcje na początku załagodzić.
- instrukcja w obu elementach (podstawka + czarny proch) to jest dramat. Jeśli chcesz coś znaleźć to równie dobrze można otwierać którąś z tych instrukcji na losowej stronie i jest takie samo prawdopodobieństwo jak przy "aktywnym szukaniu" że akurat w tym miejscu będzie to czego szukasz.
Haniel
Posty: 172
Rejestracja: 30 cze 2017, 17:32
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 150 times
Been thanked: 98 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Haniel »

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby grać bez maszyn, jeśli Wam nie leżą :) Weźcie tylko jednostki i hordy i będzie działać, tylko może być ciut trudniej bez dodatkowej siły z maszyn :)
japroo
Posty: 12
Rejestracja: 23 sty 2019, 20:11
Been thanked: 1 time

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: japroo »

Wydaje mi się, że bez maszyn całą zabawę zepsuje losowość. Trafią się łatwiejsze karty hordy wygracie, wjadą na stół mocniejsze od samego początku i już zabraknie firepower aby to przełamać. U nas w grach zauważany był element siły ognia z maszyn + taktyka niebieskiego gracza opierała się właśnie po części na tym aby umiejętnie je użyć.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Hardkor »

Dobra 10 partii za nami i gra w TOP4 (zabrakło godziny) w najdłużej granych przeze mnie grach planszowych :)

Po tylu partiach zaczynam doceniam SG oraz ilość trybów jakie dodaje. Rywalizacyjna podstawka lekka nam się znudziła, ALE głównym powodem pewnie jest to, że od premiery na KS gramy co tydzień praktycznie. Czarny Proch wszedł już na stałe do gry (okej, nie jest zły, ciekawiej się z nim gra, ale dalej uważam, że nie jest to must have). Home rule z wybieraniem 3 generałów i 3 advisorów zostaje (jak Czarny Proch to 3 + 1 z dodatku), żeby było ciekawiej. Na pewno czujemy już które karty są mocniejsze, a które mniej choć i to nie jest oczywiste. Ostatnio doradca, który pozwala zostawić za 1 chi urzędnika w lokacji + zniżka na rekrutacje (generał) wygrał mi grę, bo zawsze miałem w produkcji kogoś i zawsze 2 w koszarach (1 zostawał, a potem dodawałem minimum 1 z kart innych graczy). Teraz krótka przerwa od gry, ale na pewno wrócimy. Koledzy wrócili też uwagę na jakość kart - po tylu partiach czuć, że niedługo wystąpią pierwsze skutki grania i lepiej zakoszulkować.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
jediwolf
Posty: 401
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 80 times

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: jediwolf »

Istnieje tryb full coop? Jeśli tak to grał już ktoś może i ma jakąś opinie?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: The Great Wall (Kamil Cieśla, Robert Plesowicz, Łukasz Włodarczyk)

Post autor: Hardkor »

jediwolf pisze: 08 cze 2022, 10:54 Istnieje tryb full coop? Jeśli tak to grał już ktoś może i ma jakąś opinie?
Tak, Czingis Chan. Jest on w SG. Nie grałem, następną partię tak planujemy zagrać to dam znać. Z tego co wiem mocniejsze karty hordy wchodzą.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
ODPOWIEDZ