Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Miszon »

Ja zamiast strzałek używam zapałek :-) .
Poza tym konieczne wydają się albo drewniane tokeny (np.redrewno robi) albo kapsle numizmatyczne: już po 30 rozgrywkach niektóre moje żetony masakrycznie się wytarły.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 785 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: mat_eyo »

Miszon pisze: 23 maja 2022, 14:44 Ja zamiast strzałek używam zapałek :-) .
Poza tym konieczne wydają się albo drewniane tokeny (np.redrewno robi) albo kapsle numizmatyczne: już po 30 rozgrywkach niektóre moje żetony masakrycznie się wytarły.
Mówisz o żetonach chaosu? Wytarły się na tyle, że nie widać na nich wartości? Bo inaczej chyba nie ma sensu pakować ich w kapsle, skoro losuję je z worka?
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: ArnhemHorror »

Podpisuję się pod opinią warlocka. Dobra mata to, nomen omen, podstawa. Sam posiadam strzałki lokacji zamówione gdzieś poprzez bgg. Moim zdaniem przydają się i dodają klimatu, ale nie są niezbędne. Klimatu (i minimalnej poprawy widoczności) dodają również mini-sztalugi, na których trzymam karty aktu i agendy (coś jak w The Gallerist). Natomiast jeśli chodzi o przechowywanie kart, to polecam zaopatrzyć się w jakiś album na karty gracza. Przydaje się przy składaniu talii, zwłaszcza przy rosnącej puli kart. Karty kampanii można trzymać osobno. Ja używam do tego pudełek od powrotów z dedykowanymi przegródkami. Z innych drobiazgów: czasem przydałyby się w tej grze dodatkowe znaczniki stanu kart („exhausted/ready”) oraz licznik akcji. Może to wydać się śmieszne, ale w tej grze, z tyloma efektami o których trzeba non-stop pamiętać, człowiek traci czasem zdolność liczenia do trzech, zwłaszcza grając dwoma postaciami na raz.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2022, 15:01 przez ArnhemHorror, łącznie zmieniany 1 raz.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
arian
Posty: 830
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 266 times
Been thanked: 593 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: arian »

mat_eyo pisze: 23 maja 2022, 14:20 *być może po dokupieniu wszystkich dodatków pula kart dla Strażników robi się tak duża, że można zbudować ich talię robiącą coś zupełnie innego, nie wiem. Mam nadzieję, że nie, bo byłoby to dość głupie i stało w sprzeczności z całą ideą klas postaci.
Niekoniecznie chodzi tu o budowanie postaci, która robi coś zupełnie innego, ale można spróbować budować postać, która lepiej robi rzeczy, które do tej pory robiła słabo. Fakt, że w AH klasy są wstępnie przypisane, a podstawkowi badacze dość prości w obsłudze. Ale wcale nie jest tak, że Poszukiwacz będzie kiepsko radził sobie z pokonywaniem potworów, a Mistyk słabo zbierał wskazówki. Robią to po prostu w zupełnie inny sposób. Do tego sytuacja i sama kampania lub scenariusz sprawiają, że niektóre sposoby grania działają lepiej lub gorzej. Wspomniany Roland może sobie zresztą bardzo sprawnie radzić ze zbieraniem wskazówek, szczególnie w scenariuszach, gdzie pojawia się wielu słabych wrogów (np. Maski północy), bo robi to bez potrzeby badania, a potrzebna zdolność jest niezależna od pomarańczowych kart na ręce. Nie blokują go więc "Zamknięte drzwi", "Mgła" ani inne przeszkody. Oczywiście, że Poszukiwacz ze wskazówkami poradzi sobie lepiej, ale to nie jest tak, że któraś z klas zupełnie blokuje jakiś sposób gry. Pojawiają się zresztą w kolejnych cyklach badacze, którzy w trakcie gry zmieniają swoją klasę i z Poszukiwacza zamieniają się w Mistyka. Z drugiej strony samego Mistyka albo Ocalałego też można zwykle budować na różne sposoby, a moim zdaniem akurat bardziej niż klasa, kirunek rozwoju badacza silniej określa zdolność specjalna pod którą często warto grać.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 785 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: mat_eyo »

wilecki pisze: 23 maja 2022, 14:52 Podpisuję się pod opinią warlocka. Dobra mata to, nomen omen, podstawa. Sam posiadam strzałki lokacji zamówione gdzieś poprzez bgg. Moim zdaniem przydają się i dodają klimatu, ale nie są niezbędne. Klimatu (i minimalnej poprawy widoczności) dodają również mini-sztalugi, na których trzymam karty aktu i agendy (coś jak w The Gallerist). Natomiast jeśli chodzi o przechowywanie kart, to polecam zaopatrzyć się w jakiś album na karty gracza. Przydaje się przy składaniu talii, zwłaszcza przy rosnącej puli kart. Karty kampanii można trzymać osobno. Ja używam do tego pudełek od powrotów z dedykowanymi przegródkami. Z innych drobiazgów: czasem przydałyby się w tej grze dodatkowe znaczniki stanu kart („exhausted/ready”) oraz licznik akcji. Może to wydać się śmieszne, ale w tej grze, z tyloma efektami o których trzeba non-stop pamiętać, człowiek traci czasem zdolność liczenia do trzech, zwłaszcza grając dwoma postaciami na raz.
Nie lubię trzymać kart w klaserach. Marvela mam w skrzyni, karty ułożone rodzajami (aspekty, encounter sety, villains itd.) i posegregowane alfabetycznie. W AH deckbuilding będzie i tak ciężki, bo na arkhamdb.com karty są po angielsku, więc będzie zabawa z szukaniem później polskich odpowiedników w pudełku ;) Szukam więc czegoś pośredniego między dedykowanym kuferkiem albo insertem, a trzymaniem kart luzem w pudełku od podstawki.

Prosty licznik akcji to była pierwsza rzecz, o któej pomyślałem grając! Nie wiem ile razy musiałem odtwarzać fazę w głowie licząc, czy zużyłem już wszystkie dostępne akcje. Chyba zaopatrzę się w jakąś klimatyczną kość k4 :)
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Jacek_PL »

mat_eyo pisze: 23 maja 2022, 15:07 W AH deckbuilding będzie i tak ciężki, bo na arkhamdb.com karty są po angielsku, więc będzie zabawa z szukaniem później polskich odpowiedników w pudełku
Zmień języka na PL i będziesz miał tam karty w języku polskim.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1028 times
Been thanked: 1946 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: warlock »

mat_eyo pisze: 23 maja 2022, 14:39
warlock pisze: 23 maja 2022, 14:32 Fajne są maty graczy porządkujące obszar gry, bo Twój badacz ma ograniczenia ilości sprzętu, jaki może nosić (ręce, amulety itd.) - maty pozwalają dobrze to śledzić. Zamiast strzałek możesz spokojnie używać wykałaczek ;).
Właśnie nad tym się zastanawiałem, jednak chyba odpuszczę. Mam w domu maty bez przypisanych pól i na nich mogę spokojnie grać. Mata z wyznaczonymi polami jest fajna, ale ja gram solo na dwie ręce, a mata dla dwóch postaci ma obszary graczy po dwóch stronach, musiałbym biegać wokół stołu ;) No i ta ograniczona liczba slotów nie jest trudna do pilnowania - dwie ręce, dwa pentagramy, reszty po jeden.
My przez pewien czas graliśmy na oficjalnej macie FFG, ale potem przerzuciliśmy się na taką matę miejską ;). Z dodatkowych ulepszeń kumpel miał: K6 do oznaczania zmian statystyk, czerwoną k20 do liczenia zagłady, sztalugi do talii aktów, kapsle na żetony w woreczku, strzałki do oznaczania połączeń (pierwotnie były to wspomniane wcześniej wykałaczki).
Obrazek
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 785 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: mat_eyo »

Jacek_PL pisze: 23 maja 2022, 15:09
mat_eyo pisze: 23 maja 2022, 15:07 W AH deckbuilding będzie i tak ciężki, bo na arkhamdb.com karty są po angielsku, więc będzie zabawa z szukaniem później polskich odpowiedników w pudełku
Zmień języka na PL i będziesz miał tam karty w języku polskim.
O, nie wiedziałem, że jest, ze wszystkich stron deckbuildingowych zawsze korzystałem po angielsku. To są oficjalne tłumaczenia, zgodne z tym, co jest u Galakty?

Warlock od samego patrzenia na to zdjęcie boli mnie głowa, serio dajecie radę tak grać? :D Kapsle na żetony faktycznie konieczne?
Awatar użytkownika
arian
Posty: 830
Rejestracja: 26 sty 2016, 22:38
Has thanked: 266 times
Been thanked: 593 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: arian »

Interfejs ArkhamDB jest po angielsku, ale większość kart, szczególnie te z pierwszych kampanii, jest już przetłumaczona. :)

I skoro już mowa o ArkhamDB, to z fajnych pomocy polecam fantastyczną aplikację ArkhamCards. Nie wiem, czy jest wersja na iOS. Też jest przetłumaczona, podpina się do ArkhamDB i zawiera wszystkie kampanie, przez co nie trzeba już śledzić ich w papierowej księdze. Do tego śledzi wybory, wiec zastępuje dziennik kampani, a w bonusie ma jeszcze elektroniczny worek chaosu. Można budować swoje talie, a później podpinać pod kampanię i rozwijać za punkty doświadczenia. Wszystko działa automatycznie.
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Jacek_PL »

mat_eyo pisze: 23 maja 2022, 15:15 O, nie wiedziałem, że jest, ze wszystkich stron deckbuildingowych zawsze korzystałem po angielsku. To są oficjalne tłumaczenia, zgodne z tym, co jest u Galakty?

Warlock od samego patrzenia na to zdjęcie boli mnie głowa, serio dajecie radę tak grać? :D Kapsle na żetony faktycznie konieczne?
Na ile te tłumaczenia są oficjalne to nie wiem, ale tak na 99% to są tłumaczenia z Galakty, ten pozostały 1% to drobne wpadki gdzie kilka kart nie ma tłumaczenia na język polski. Co do kapsli to trzeba pamiętać że jest kilka żetonów, które są w worku non stop i one najpewniej będą mocno zjechane po jakimś czasie. Osobiście używam kapsli i powiem że nie przeszkadzają, a czy są konieczne, raczej nie ale trzeba się liczyć z poniszczonymi żetonami chaosu, a przynajmniej tymi, które zawsze się w worku znajdą.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: brazylianwisnia »

mat_eyo pisze: 23 maja 2022, 14:20
Gram w obie gry. Oba tytułu lubię ale Arkham jest bez wątpienia dużo bardziej zaawansowany mechanicznie. Gra wysila zwoje, jest ciekawiej. Deckbuilding jest zdecydowanie lepszy. Głównie chodzi tu o zaawansowane efekty na kartach. W Marvel karty są bardzo proste a w Arkham efekty potrafią robić niezle cuda, swietnie się combic. Co do ilsoci kart które podales:
a) w Marvel masz 8-10 stałych kart ekonomicznych co daje tak naprawdę 15-17 kart które wybierasz dla danego decku
b) w Arkham możesz wziąć 2 kopie karty a w Marvelu 3 co sprowadza się do tego że w Arkham tak naprawdę wybierasz ok 17-20 unikalnych kart a w Marvelu 7-9 unikalnych kart.
Nie chce się spierać bo lubię obie gry ale Marvel to smaczna przystawka do wykwintnej kolacji jaka jest Arkham LCG.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Miszon »

mat_eyo pisze: 23 maja 2022, 14:49
Miszon pisze: 23 maja 2022, 14:44 Ja zamiast strzałek używam zapałek :-) .
Poza tym konieczne wydają się albo drewniane tokeny (np.redrewno robi) albo kapsle numizmatyczne: już po 30 rozgrywkach niektóre moje żetony masakrycznie się wytarły.
Mówisz o żetonach chaosu? Wytarły się na tyle, że nie widać na nich wartości? Bo inaczej chyba nie ma sensu pakować ich w kapsle, skoro losuję je z worka?
tak, wycierają się napisy na nich. Ktoś wrzucał tu zdjęcie po 200 rozgrywkach, kilka było kompletnie zdartych. U mnie już kilkadziesiąt wystarczyło, żeby się ścierały i podejrzewam że ostatecznie czekalby je taki los.

Jako licznika akcji (a także zaznaczania że użyłem jakiejś akcji z umiejętności bohatera czy lokacji która jest raz na rundę czy scenariusz) używam prostych znaczników drewnianych w różnych kolorach.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2022, 15:42 przez Miszon, łącznie zmieniany 1 raz.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1028 times
Been thanked: 1946 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: warlock »

brazylianwisnia pisze: 23 maja 2022, 15:33
mat_eyo pisze: 23 maja 2022, 14:20
Nie chce się spierać bo lubię obie gry ale Marvel to smaczna przystawka do wykwintnej kolacji jaka jest Arkham LCG.
...skoro tak, to pod względem opcji deckbuildingowych Władca Pierścieni LCG jest ucztą na dworze cesarza :D.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: ArnhemHorror »

Deckbuilding kulinarnie. Oczywiście z przymrużeniem oka ;)
Marvel: kebab. Szybko i przystępnie. Idealny na kaca (czyt. w co by tu teraz zagrać?).
Arkham: niedzielny schabowy. Zawsze smacznie, ale ciągle to samo (wolny rozwój talii w kampanii :P).
LOTR: menu niespodzianka w gwiazdkowej restauracji :D
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Ayaram »

To żeby mieć przegląd wszystkich opinii.. ja z kolei uważam, że o ile z perspektywy fana gier MTG-opodobnych Marvel ma dużo fajniejszy Gameplay, tak deck-buildingiem wygrywa AH i to znacznie. Jestem wielkim fanem unikalnych wymogów budowania talii dla każdej postaci i tak, jeśli jakaś postać już wpadnie w jakiś szablon, to ciężko z tego szablonu uciec, ale tych szablonów mamy tyle ile postaci. I każda nowa postać to nowe puzzle do rozrgyzienia.A że postaci mamy... z 50 już będzie na bank, co?

Tymczasem w Marvelu owszem możemy zrobić z każdym "wszystko", ale ciężko zrobić, by to "wszystko" było jakoś szczególnie oryginalne.

a Lotr to wiadomo... przez godziny kombinujemy, szukamy synergii, rozważamy wszystkie opcje po czym... możemy odłożyć naszych trzech bohaterów i przejść do budowania talii :lol:

W tym miejscu warto dodać jak szanuje FFG, za to że każdy LCG ma tak odmienne podejśćie do składania talii. Nie mogę się doczekać, żeby się przekonać co jeszcze nam zaproponuje w kolejnych pozycjach.
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: ArnhemHorror »

Ayaram pisze: 23 maja 2022, 16:24 a Lotr to wiadomo... przez godziny kombinujemy, szukamy synergii, rozważamy wszystkie opcje po czym... możemy odłożyć naszych trzech bohaterów i przejść do budowania talii :lol:
Śmiechłem, bo to takie prawdziwe. Chociaż sam łapię się na tym, że sam wybór postaci do kampanii AH potrafi u mnie trwać dniami, bo jakoś trudniej podjąć mi decyzję, z którą będę musiał "żyć" przez kolejne 8 scenariuszy.
Ayaram pisze: 23 maja 2022, 16:24 W tym miejscu warto dodać jak szanuje FFG, za to że każdy LCG ma tak odmienne podejśćie do składania talii. Nie mogę się doczekać, żeby się przekonać co jeszcze nam zaproponuje w kolejnych pozycjach.
Czy istnieją jakieś przecieki dotyczące tego, że FFG rzeczywiście pracuje nad kolejnym kooperacyjnym LCGiem? Jeśli tak by było, to jestem ogromnie ciekaw jaka IP mogłaby być tam wykorzystana. Może Star Wars biorąc pod uwagę ich współpracę z Disneyem (tak, wiem, że był już rywalizacyjny LCG w świecie Star Wars)?
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: brazylianwisnia »

Chciałbym Fallout LCG ale pewnie będzie Star wars. Dla mnie zależy jak to wszystko będzie podane. Jeśli będa lokacje, przemieszczanie po mapie i coś więcej niż konfrontacja to wejdę i w Star Wars. Jak to będzie kooperacyjny vs przeciw grze to wystarczy mi Marvel. Wole jednak przygodowy charakter Arkham niż pojedynek(który też lubie).
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: ArnhemHorror »

Że też nie pomyślałem o Falloucie! Ten przygodowy koncept gry, który opisujesz, nawet bardziej pasowałby mi do tego świata, niż do SW. Mutanci, falloutowe bronie i ekwipunek, poziom napromieniowania... Aż się rozmarzyłem!
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
eventide
Posty: 171
Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 14 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: eventide »

Ja tam strzałki rozwiązałem za 1,20 PLN za sztukę. Kupiłem kilka w różnych rozmiarach i uważam, że jest git. Wyglądają tak:

Obrazek

Obrazek
suibeom
Posty: 790
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1560 times
Been thanked: 252 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: suibeom »

My poszliśmy w takie klimatyczne znaczniki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i oczywiście w kapsle, do których przekonał nas jeden ze wspominanych wcześniej graczy z 200 partiami na koncie.
mluckner
Posty: 341
Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 96 times
Been thanked: 97 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: mluckner »

Dla mnie córka wyszykowała długopisem 3D takie strzałki.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Ayaram »

wilecki pisze: 23 maja 2022, 16:49
Ayaram pisze: 23 maja 2022, 16:24 W tym miejscu warto dodać jak szanuje FFG, za to że każdy LCG ma tak odmienne podejśćie do składania talii. Nie mogę się doczekać, żeby się przekonać co jeszcze nam zaproponuje w kolejnych pozycjach.
Czy istnieją jakieś przecieki dotyczące tego, że FFG rzeczywiście pracuje nad kolejnym kooperacyjnym LCGiem? Jeśli tak by było, to jestem ogromnie ciekaw jaka IP mogłaby być tam wykorzystana. Może Star Wars biorąc pod uwagę ich współpracę z Disneyem (tak, wiem, że był już rywalizacyjny LCG w świecie Star Wars)?
Kiedyś na pewno ;) Problem tylko taki, że wątpię żeby na ten moment chcieli wydawać równolegle kolejnego LCGa i strzelam, że będą chcieli się trzymać wydawania na raz jednego MTG-opodobnego LCGa i 1 bardziej fabularnego jak AH. A i Marvel i AH może być jeszcze wydawane przez wiele wiele lat więc, no... ;)

Bardziej mnie ciekawi, czy kiedykolwiek jakakolwiek konkurencja dla takich LCGów powstanie.
Pierrnik
Posty: 118
Rejestracja: 20 cze 2017, 16:04
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Pierrnik »

Ja do zaznaczania wykonanych akcji używam dużych żetonów wskazówek (mam wersję rozszerzoną AH nie wiem czy występowały w poprzedniej). Po wykonaniu akcji obracam na czerwoną stronę i wiem ile mi jeszcze zostało.
Trompka
Posty: 31
Rejestracja: 01 gru 2019, 16:51
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Trompka »

Ja jestem maniakiem ulepszania gier więc trochę tego dokupiłem. Z większych "dodatków":

- Strzałki z reDrewno
- Mini sztalugi na talie aktów, kartę scenariusza i pod talię spotkań z reDrewno
- Mythos boardy i akrylowe żetony z Team Covenant
- Duża mata pod rozmiar stołu z Playmaty - bez miejsc na karty - po prostu z fajną grafiką - ja mam z galaktyką drogi mlecznej. Plus jest taki że nie narzuca mi gdzie co ma leżeć - nadaje się na 2,3,4 osoby. Same Mythosboardy wystarczą żeby zorganizować przestrzeń.
- Kapsle numizmatyczne na żetony chaosu - lepsze niż drewniane żetony, bo ostatnio co cykl dochodzą jakieś nowe wynalazki, bessy/curse'y/frozeny ...
- Skrzynia z warboxa na standalone'y
- Segregatory na karty klasowe
- Pudła z powrotów na cykle
- Dwie tony koszulek - Dragonshieldy na karty klasowe, Rebel premium na karty scenariusza

Chyba tyle ;)
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1151
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 504 times
Been thanked: 333 times

Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)

Post autor: Propi »

Jaki jest rozmiar tych kapsli?
ODPOWIEDZ