Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: adman »

Nie wiem, czy gdzieś czytałem, czy mi się tylko przyśniło, ale czy istnieje kostka pogody do rallyman?
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
ppeter
Posty: 530
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 153 times
Been thanked: 59 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: ppeter »

adman pisze: 05 lip 2022, 08:40 Nie wiem, czy gdzieś czytałem, czy mi się tylko przyśniło, ale czy istnieje kostka pogody do rallyman?
Na BGG są różne warianty innych rozwiązań dla pogody, taki prosty oparty na kostkach:
https://boardgamegeek.com/thread/237521 ... ore-random
a tu już cały kombajn pogodowy
https://s3.amazonaws.com/geekdo-files.c ... 275e9141c0
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: adman »

ten drugi link nie działa
A marzy mi się taka pogodowa kostka z prawdziwego zdarzenia.
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2020
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1149 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: Bruno »

adman pisze: 05 lip 2022, 09:31 ten drugi link nie działa
A marzy mi się taka pogodowa kostka z prawdziwego zdarzenia.
W Robinsonie jest kostka pogody, możesz ją zaadaptować na potrzeby RGT. Druga opcja: kupujesz czystą K-ileśtam i oznaczasz na jej ściankach deszcz itd.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: adman »

Bruno pisze: 05 lip 2022, 10:02
adman pisze: 05 lip 2022, 09:31 ten drugi link nie działa
A marzy mi się taka pogodowa kostka z prawdziwego zdarzenia.
W Robinsonie jest kostka pogody, możesz ją zaadaptować na potrzeby RGT. Druga opcja: kupujesz czystą K-ileśtam i oznaczasz na jej ściankach deszcz itd.
I to jest bardzo dobra koncepcja. Dzięki.
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
ppeter
Posty: 530
Rejestracja: 22 cze 2021, 17:15
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 153 times
Been thanked: 59 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: ppeter »

adman pisze: 05 lip 2022, 09:31 ten drugi link nie działa
https://boardgamegeek.com/filepage/1960 ... ariant-v24

EDIT
Jest też taki model, który w jakiś sposób pozwala na przewidywanie co się wydarzy z pogodą
https://boardgamegeek.com/filepage/1969 ... odel-rules
_leigam_
Posty: 945
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 197 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: _leigam_ »

ppeter pisze: 05 lip 2022, 11:44
adman pisze: 05 lip 2022, 09:31 ten drugi link nie działa
https://boardgamegeek.com/filepage/1960 ... ariant-v24
jest apka na androida, jeśli kogoś to interesuje, wygląda to jeśli dobrze pamiętam tak:

mokro 1, mokro 2, mokro 3. mokro 4, mokro 5, sucho 6 sucho 7 ... sucho 10.

Ustala się jakąś wartość początkową i losuje się z np prawdopodobieństwem 20% że się polepszy, a 40% że się pogorszy, czy tam dowolnie.

Można użyć kość k10 i zaimplementować sobie to samemu. jak ktoś apek nie lubi.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Stephan
Posty: 186
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:20
Has thanked: 68 times
Been thanked: 44 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: Stephan »

Tak przejrzałem wątek i czy tylko mi potwornie zgrzyta mechanika długich prostych? Czepiacie się pogody, ok, ale konieczność ciągłego hamowania, redukcji o dwa biegi i ponownego rozpędzania bryki żeby przejechać dłuższy odcinek toru niż gość, co stale trzyma maksymalne obroty na najwyższym przełożeniu jest niezbyt klimatyczna. Oczywiście problem nie występuje na krętych torach i uwidacznia się dopiero, gdy wylecimy na pełnej z serii zakrętów i chcemy wyżyłować silnik na prostej.

Chyba że ja źle gram albo czegoś nie rozumiem ;)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: polwac »

Był na BGG homerule, żeby to naprawić -> LINK

Dla lepszego zobrazowania -> LINK
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
_leigam_
Posty: 945
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 197 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: _leigam_ »

"Each RedLine die used also replaces a lower Gear dice that you had available this turn" a na filmiku zaczyna od kości biegu 3. Użył 3 czerwonych kości więc nie może używać biegu 1,2,3?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: polwac »

Jeśli mnie pytasz to tego jeszcze nie analizowałem, bo lubię kręte tory i dlatego nigdy do tej pory nie potrzebna mi była ta zasada dla długich prostych.

Zasygnalizowałem tylko, że jest taki wariant dostępny, o którym nawet wydawca gry wspominał w newsletterach(może kiedyś oficjalnie dodadzą do instrukcji?)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Sirius_Black
Posty: 134
Rejestracja: 17 sty 2016, 13:29
Has thanked: 219 times
Been thanked: 142 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: Sirius_Black »

Wczoraj w końcu trafiła się okazja żeby zagrać w zakupiony dosyć dawno na wyprzedaży Rallyman GT. Ekipa szescioosoba z kilkoma początkującymi, więc odpuściłem Age of Steam, a jednocześnie chciałem spróbować czegoś odrobinę cięższego niż Bolidy.

Ułożyliśmy pierwszą z sugerowanych w instrukcji tras. Wrażenia po partii średnie, ale z opcją dania jeszcze szansy na jakiejś bardziej złożonej trasie. Podeszliśmy do rozgrywki na luzie, więc nikt raczej zbyt długo nie zamulał przy okładaniu trasy. Największą bolączka były sypiące się masowo żetony skupienia. Ciężko wyrzucić trzy wykrzykniki, nawet rzucając ośmioma czy więcej kośćmi. Kolega w pewnym momencie zaczął grać na wypadanie z toru żeby wywołać zmianę pogody i obniżenie progu zagrożenia ale przez całą grę mu się nie udało. Skończyło się na tym, że większość graczy kończyło rozgrywkę z ponad 20 żetonami skupienia i poza osobą, która celowo wchodziła w zakręty na za wysokim biegu, tylko jeden gracz miał jedno 0.

Chętnie jeszcze spróbuję jakiegoś bardziej skomplikowanego toru, z nadrukowanymi wykrzyknikami, ale na szybką grę wyścigową jednak lepiej sprawdzają się Bolidy.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: pabula »

Na BGA wyczytałem pomysły aby LoC z kości zawsze był używany z kości. nie wykorzystywać toru do tego by wypaść bezpiecznie na 0.
I drugi, że jak już zakończysz ruch przez LoC to na początku następnej swojej tury gdy jesteś na 0 biegu to dobierasz żeton zniszczenia.
ten pomysł spowoduje ograniczenie rzucania w ciemno i to bardzo. może zmienić rozgrywkę.
Marbel
Posty: 219
Rejestracja: 13 sie 2021, 08:03
Has thanked: 101 times
Been thanked: 29 times

Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)

Post autor: Marbel »

Jest gdzieś temat o Rallyman Dirt? Po Planszówkach w Spodku kupiłem GT podstawkę i mamy fun w każdym gronie, nawet z dziećmi i nie bardzo grającymi znajomymi. Zastanawiałem się nad jakimiś dodatkami, ale w końcu wziąłem Rallyman Dirt All-in z promocji świątecznej u Czachy.
Mało W Internecie o tej grze w ogóle jest informacji. Na YT tylko recki z kampanii przedsprzedażowej Gambita i jeszcze Humigraj.
Lubiłem rajdy za czasów młodzieńczych, więc mnie nosiło na zakup. Wziąłem z uwagi na nadchodzące urodziny, więc rodzice ufundowali 3/4 gry.
Wczoraj ze 2h oglądałem dodatki... Jak podstawka mnie nie zachwyciła bardzo (kostki chyba gorsze w wykonaniu), tak dodatek RX i 110% to szał, szczególnie Rallycross. Zasady trochę GT, trochę Dirta plus dodatkowe dla tego trybu. Muszę ogarnąć dobór kostek w zależności od zmiennej nawierchni i będzie fun.
Trochę dodatek Wspinaczka mnie nie przekonał i zastanawiam się nad jego upłynnieniem lub wymianą na World Tour do GT, bo łączenie obu gier to sztos... Tylko by znaleźć czas tak porządnie ograć...
ODPOWIEDZ