Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

W życiu nie grałem w Diunę więcej jak 90Min. Nie wiem jak można w nią grać 3 godziny. Chyba bym usnął.

Zagraliśmy już dobre kilka razy z dodatkiem i tak jak poprawia on bardzo grę i nie ma już otwarcia na Przyprawę>Sprzedaż>Zakup trzeciego chopka, tak teraz jest nowe otwarcie i nie wiemy czy nie jest równie mocne, albo mocniejsze.
Pierwszy gracz idzie do gildii dwa razy i potem ma dostęp do podwójnej dostawy. Niby można mu zablokować gildię w drugiej rundzie tylko pytanie czy chcemy tam pakować nasze zasoby.
vader777
Posty: 112
Rejestracja: 13 lis 2015, 12:15
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: vader777 »

Moja żona raz wygrała mając tylko 2 agentów,kolega wczoraj też grając z dodatkiem.Można,można :)
Awatar użytkownika
spongePepp
Posty: 108
Rejestracja: 16 lut 2021, 22:14
Has thanked: 80 times
Been thanked: 64 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: spongePepp »

XLR8 pisze: 17 lip 2022, 10:42 W życiu nie grałem w Diunę więcej jak 90Min. Nie wiem jak można w nią grać 3 godziny. Chyba bym usnął.
Grałem w Diunę, z dodatkiem i bez niego, 7 partii. Zawsze w składzie 3 lub 4 osobowym. Nigdy nie graliśmy krócej, niż 2h, a zazwyczaj przekraczaliśmy wspomniane 3h. Kilkukrotnie ostatnia runda decydowała o rozstrzygnięciu. Mam wrażenie, że przeciwnicy, a raczej ich zaawansowanie, wpływa na wydłużenie rozgrywki. Najkrótszą rozgrywkę zaliczyłem w składzie, gdzie dwóch kolegów nie czuło się swobodnie w tego typu grze
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 841 times
Been thanked: 363 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gromb »

spongePepp pisze: 18 lip 2022, 15:15
XLR8 pisze: 17 lip 2022, 10:42 W życiu nie grałem w Diunę więcej jak 90Min. Nie wiem jak można w nią grać 3 godziny. Chyba bym usnął.
Grałem w Diunę, z dodatkiem i bez niego, 7 partii. Zawsze w składzie 3 lub 4 osobowym. Nigdy nie graliśmy krócej, niż 2h, a zazwyczaj przekraczaliśmy wspomniane 3h. Kilkukrotnie ostatnia runda decydowała o rozstrzygnięciu. Mam wrażenie, że przeciwnicy, a raczej ich zaawansowanie, wpływa na wydłużenie rozgrywki. Najkrótszą rozgrywkę zaliczyłem w składzie, gdzie dwóch kolegów nie czuło się swobodnie w tego typu grze
Nasze doświadczenia są podobne. 2h to lekko przy tej grze. I mówimy tu o podstawce bez dodatku.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Gromb pisze: 18 lip 2022, 15:20
spongePepp pisze: 18 lip 2022, 15:15
XLR8 pisze: 17 lip 2022, 10:42 W życiu nie grałem w Diunę więcej jak 90Min. Nie wiem jak można w nią grać 3 godziny. Chyba bym usnął.
Grałem w Diunę, z dodatkiem i bez niego, 7 partii. Zawsze w składzie 3 lub 4 osobowym. Nigdy nie graliśmy krócej, niż 2h, a zazwyczaj przekraczaliśmy wspomniane 3h. Kilkukrotnie ostatnia runda decydowała o rozstrzygnięciu. Mam wrażenie, że przeciwnicy, a raczej ich zaawansowanie, wpływa na wydłużenie rozgrywki. Najkrótszą rozgrywkę zaliczyłem w składzie, gdzie dwóch kolegów nie czuło się swobodnie w tego typu grze
Nasze doświadczenia są podobne. 2h to lekko przy tej grze. I mówimy tu o podstawce bez dodatku.
A ja powiem z drugiej strony - gry powyżej 2h są rzadkie, grałem zarówno w podstawkę jak i dodatek. Wszystko zależy od myślicieli przy stole i też jak szybko się skończy gra. Siłą rzeczy rozgrywka, która się kończy w rundzie 7 będzie raczej krótsza niż w rundzie 9.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2022, 15:43 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
vader777
Posty: 112
Rejestracja: 13 lis 2015, 12:15
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: vader777 »

To jest właściwie jedyny minus tej gry,że jak się przymóżdży to potrafi trochę trwać.Ja najkrótsza gra (na3os)2 godzinki.
GapcioMaluszek
Posty: 150
Rejestracja: 30 paź 2019, 13:10
Has thanked: 11 times
Been thanked: 37 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: GapcioMaluszek »

Ja grałem w podstawkę 3x w składzie 2 osobowym i 4 razy w 4 osoby i nigdy nie przekroczyliśmy 2h ( nie wliczając w to rozkładania i składania gry). Z dodatkiem zagrałem 6x w 2 osoby i też zawsze poniżej 2h.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Oczywiście rozumiem, że w grupie mogą trafić się myśliciele, ale Diuna jest na tyle losową i pełną ukrytych informacji gra, że nigdy bym nie chciał w nią grać dłużej jak 2h.
kuki25
Posty: 74
Rejestracja: 24 lip 2017, 23:39
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: kuki25 »

Diuna w mojej opinii mogła by trwać poniżej 2 godzin, ale tylko w grach gdzie inni gracze nie zatrzymują lidera, a grają tylko pod siebie. Jeśli każdy każdego gracza dobrze pilnuje to 3 godzinna rozgrywka u nas jest normą (no i w takich grach są najciekawsze zwroty akcji). Punktacja jest w tej grze głównie zależna od sojuszy z frakcjami oraz z wygranych bitew - a na tych polach można zatrzymać/obniżyć przeciwnika w punktowaniu.

Też zauważyłem że szybkie zdobycie podwójnej dostawy z dodatkiem jest teraz priorytetem i daje przewagę.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

kuki25 pisze: 18 lip 2022, 17:35 Diuna w mojej opinii mogła by trwać poniżej 2 godzin, ale tylko w grach gdzie inni gracze nie zatrzymują lidera, a grają tylko pod siebie. Jeśli każdy każdego gracza dobrze pilnuje to 3 godzinna rozgrywka u nas jest normą (no i w takich grach są najciekawsze zwroty akcji). Punktacja jest w tej grze głównie zależna od sojuszy z frakcjami oraz z wygranych bitew - a na tych polach można zatrzymać/obniżyć przeciwnika w punktowaniu.

Też zauważyłem że szybkie zdobycie podwójnej dostawy z dodatkiem jest teraz priorytetem i daje przewagę.
My mamy gry poniżej 2h, kiedy nawet 2 osoby finishują na 10-11 punktów. Jedyne co realnie wydłuża IMO grę u mnie to jak się trafi remis w konflikcie III poziomu, albo wyjdzie ten co daje tylko podbicia a nie punkty.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2022, 08:28 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: gregoff »

vader777 pisze: 17 lip 2022, 10:19 Witam ,jestem po pierwszej rozgrywce z dodatkiem i mam takie spostrzeżenia.
Na plus
+Sześciu nowych liderów
+Kafelki technologi(coś pewnego w tak nie pewnej grze :) )
+Gra się skończyła w 7 turze więc niby szybciej
+Są drednoty :)
Na minus
-chyba trudniej przez brak mobilizacji budować wielkie armie(dodatkowo kostki wysyłamy na zniżki technologii)
-rozrzedzenie talii przez dodanie kolejnych 30 kart powoduję trudniejsze złożenie decku pod wybraną zdolność.
-ciężko na początku ,zjarzyć działanie frachtowca.
-gra mimo mniejszej ilości rund trwała prawie 3 godziny(wcześniejszą rozgrywkę w podstawce dograliśmy w tym czasie do ostatniej rundy a i tak nikt nie osiągnął 10 pkt i odliczania).
- cena za zawartość pudełka nie powinna przekraczać 110 zł.
Podsumowująć grało się inaczej ,ale czy lepiej ciężko stwierdzić.Podstawka wydaje się wysatrczająco dobra by grać i grać.
Dla mnie gra 9/10(jeden minusik że czasem rozgrywki potrafią się ciągnąć)
Gra z dodatkiem na razie 8/10(może za wcześnie przestawiliśmy się bo jesteśmy po 15 -16 grach).Pozdrawiam.
Zagraj w trybie epickim... dla mnie z 8 na 10 robi się 9.5 na 10...
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
NeXuS AlphA
Posty: 220
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 86 times
Been thanked: 76 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: NeXuS AlphA »

Powiem szczerze, że może ogromnej ilości rozgrywek na koncie nie mam, ale już kilka ładnych partyjek w podstawkę było, wszystkie w składzie 2osobowym i przyznam że kurde w takim ukladzie wszystkie wahały się w widelkach 90-110min.
Nota bene to właśnie ten czas przyczynił się, że zakupiliśmy tę grę po testowej rozgrywce; mimo wcześniejszego odpuszczania tej pozycji z uwagi na szereg i tak innych rzeczy leżących na półce wstydu.

Jedną rozgrywkę rozpoczelismy później też na 4 osoby. Niestety nie udało się jej zakończyć z przyczyn niezależnych. Jednakże po za pierwszą turą (gdzie odbywało się jeszcze tłumaczenie zasad) nie czuć było aby całość miała się jakoś dramatycznie wydłużyć. Zwłaszcza że przy takiej ilości osób to już prędzej doskwierającym bardziej było to, iż będąc czwartym w kolejce to już czuć było zagęszczenie na planszy.

Co do dodatku to jakoś się do niego nie mogę przekonać i tym samym kupić. Niby wszystko fajnie, pięknie ale te wszystkie płytki technologii itd sprawiają, że przestaję czuć tego ducha podstawki. Takiego prostego acz miodnego deckbuildingu i area majority, a zaczynam się zastanawiać czy aby nie chętniej sięgnął bym na półkę po Anachrony, ba, czy też nawet Kawernę.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

No i mamy zapowiedziany nowy dodatek - Immortality: https://www.youtube.com/watch?v=ZRjrzJEDKGU
https://direwolfdigital.com/news/announ ... mortality/
Dodatek skupia się na Bene Tleilax, które poprzez zmiany genetyczne poszerza swoje wpływy. Będą nowe tory, nowe karty w osobnej talii i dodatkowy keyword: graft, który pozwala na zagranie dwóch kart jednocześnie.

Ciekawe, że poszli w tym dodatku silniej w deckbuilding. Osobna talia z kartami Tleilaxu mam nadzieję otworzy nowe opcje w tym aspekcie. :D

Premiera na święta, pytanie kiedy kaczki wypuszczą polską wersję
darekdawiec
Posty: 35
Rejestracja: 10 lip 2022, 10:56
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: darekdawiec »

Fojtu pisze: 21 lip 2022, 21:59 Premiera na święta, pytanie kiedy kaczki wypuszczą polską wersję
oby nigdy, bo mi sie do deluxe boxa nie zmiesci ;)
drzewko
Posty: 293
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 46 times
Been thanked: 295 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: drzewko »

darekdawiec pisze: 22 lip 2022, 07:56 oby nigdy, bo mi sie do deluxe boxa nie zmiesci ;)
No właśnie oficjalnie pisali, że się zmieści :)
moneo
Posty: 21
Rejestracja: 19 kwie 2009, 00:51
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: moneo »

Wspaniały news, Bene Tleilax to mój ulubiony wątek lore, a zapowiedź brzmi sensownie.
Xkier
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2020, 16:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Xkier »

mam ponad 100-130 rozgrywek na liczniku w tą grę, na tts z dobrymi graczami schodzimy w 40-50min gry(ale potężnie oskryptowane), IRL 1,5h to maks, chyba że gram z 1 graczem ot over 2h ale, mu wybaczam bo win ratio ma 90%. By mnie cos trafiło jakbym miał 3 h grać w 1 diunę
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2447
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 555 times
Been thanked: 271 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Markus »

Dzieki tym 2 dodatkom z gry za 160 zł zrobi się kobylka za prawie 500zł.
Bardzo ładne i drogie DLC nam zafundował wydawca.
mineralen
Posty: 961
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 563 times
Been thanked: 644 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: mineralen »

Markus pisze: 22 lip 2022, 17:08 Dzieki tym 2 dodatkom z gry za 160 zł zrobi się kobylka za prawie 500zł.
Bardzo ładne i drogie DLC nam zafundował wydawca.
Niczego innego po twórcy i wydawcy Brzdęka i Brzdęka w Kosmosie się nie spodziewałem :)
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Markus pisze: 22 lip 2022, 17:08 Dzieki tym 2 dodatkom z gry za 160 zł zrobi się kobylka za prawie 500zł.
Bardzo ładne i drogie DLC nam zafundował wydawca.
1. Nikt nikogo nie zmusza do zakupu.
2. Jakbym miał tak przeliczać każda złotówkę wydaną na gry to moja kolekcja by pewnie się zamknęła w 5 pudełkach.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: rastula »

XLR8 pisze: 23 lip 2022, 11:52
Markus pisze: 22 lip 2022, 17:08 Dzieki tym 2 dodatkom z gry za 160 zł zrobi się kobylka za prawie 500zł.
Bardzo ładne i drogie DLC nam zafundował wydawca.
1. Nikt nikogo nie zmusza do zakupu.
2. Jakbym miał tak przeliczać każda złotówkę wydaną na gry to moja kolekcja by pewnie się zamknęła w 5 pudełkach.
Niby nikt nie przymusza a jednak musiałeś stanąć w obronie "biednego" wydawcy :). Taki syndrom sztokholmski gracza?
Nie będę się licytował ile wydałem na granie (bo to przecież nie tylko gry)...i zgadzam się, że cena dodatku do Diuny to nieporozumienie... dolar, putin, covid...whatever i tak dużo. I nie, nie jestem zmuszony kupować (i nie kupiłem)...ale nadal mam prawo odnosić się do ceny.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Shodan »

XLR8 pisze: 23 lip 2022, 11:52
1. Nikt nikogo nie zmusza do zakupu.
Takimi demagogicznymi argumentami można stłumić każdą dyskusję w zarodku.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Zdaje sobie sprawę z tego, że dodatki to dojenie fanów podstawki Diuny z hajsu, ale przynajmniej IX jest zrobione z głową. Ja zawsze patrzę na ten temat przez pryzmat gier z KS gdzie dostajesz podstawkę pociętą na addony i nagle jeśli chcesz całość to musisz zapłacić dwa razy więcej.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10022
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1308 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: rastula »

XLR8 pisze: 23 lip 2022, 12:56 Zdaje sobie sprawę z tego, że dodatki to dojenie fanów podstawki Diuny z hajsu, ale przynajmniej IX jest zrobione z głową. Ja zawsze patrzę na ten temat przez pryzmat gier z KS gdzie dostajesz podstawkę pociętą na addony i nagle jeśli chcesz całość to musisz zapłacić dwa razy więcej.
jak się coś z ksowa patologią porównuje to prawie wszystko wygląda ok :).
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

rastula pisze: 23 lip 2022, 13:00
XLR8 pisze: 23 lip 2022, 12:56 Zdaje sobie sprawę z tego, że dodatki to dojenie fanów podstawki Diuny z hajsu, ale przynajmniej IX jest zrobione z głową. Ja zawsze patrzę na ten temat przez pryzmat gier z KS gdzie dostajesz podstawkę pociętą na addony i nagle jeśli chcesz całość to musisz zapłacić dwa razy więcej.
jak się coś z ksowa patologią porównuje to prawie wszystko wygląda ok :).
Mi bardziej chodzi o celowość dzielenia podstawki na addony na KSie żeby więcej wydoić. Dodatki do gier wypuszczanych w retailu często wychodzą dopiero rok po premierze więc są w większości dobrze przemyślane i poprawiają rozgrywkę.
ODPOWIEDZ