Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Dwntn pisze: 26 sty 2022, 23:24
Sir_Yaro pisze: 26 sty 2022, 23:14 Instrukcja gotowa.
W xia jeszcze nie grałem, więc nie wiem, czy wszystko poprawnie ogarnąłem. Jakby parę osób przeczytało i wypunktowało ewentualne błędy, byłoby fajnie:
https://bit.ly/Xia_LoDS
Cześć,

Sprawdź proszę kodowanie pliku, bo u mnie na telefonie wyświetla się z błędami:
Może ktoś te krzaki jeszcze potwierdzić? Bo u mnie w 3 różnych programach wyświetla się wszystko poprawnie.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1558
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 61 times
Been thanked: 106 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Muad'Dib »

U mnie nie ma krzaczków, dzięki za robotę, może mnie to zmobilizuje do ogarnięcia zasad, półkownik od 3 lat chyba :)
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Curiosity »

Na laptopie wszystko gra, na telefonie (mam Samsunga) jest sieczka jak na screenshocie. Do pdf-ów używam Acrobat Readera.

ALE! Jak kazałem otworzyć dokument w telefonie innym programem (OfficeSuite) to było okay.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Muad'Dib pisze: 27 sty 2022, 00:37 U mnie nie ma krzaczków, dzięki za robotę, może mnie to zmobilizuje do ogarnięcia zasad, półkownik od 3 lat chyba :)
Jak będzie zainteresowanie i znajdzie się jakaś pomoc, to mogę zrobić też wszystkie karty. A jak mi się uda kupić to tez dodatek...
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: mauserem »

Sir_Yaro pisze: 26 sty 2022, 23:14 Instrukcja gotowa.
W xia jeszcze nie grałem, więc nie wiem, czy wszystko poprawnie ogarnąłem. Jakby parę osób przeczytało i wypunktowało ewentualne błędy, byłoby fajnie:
https://bit.ly/Xia_LoDS
Przeglądne to w weekend przy planszy - dam Ci znać jeśli gdzieś coś zgrzyta
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Paskuder »

Sir_Yaro pisze: 27 sty 2022, 00:39
Muad'Dib pisze: 27 sty 2022, 00:37 U mnie nie ma krzaczków, dzięki za robotę, może mnie to zmobilizuje do ogarnięcia zasad, półkownik od 3 lat chyba :)
Jak będzie zainteresowanie i znajdzie się jakaś pomoc, to mogę zrobić też wszystkie karty. A jak mi się uda kupić to tez dodatek...
Samą instrukcję z dodatku mogę ci zeskanować i wysłać na priv jak chcesz.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Paskuder pisze: 28 sty 2022, 00:42 Samą instrukcję z dodatku mogę ci zeskanować i wysłać na priv jak chcesz.
Przecież jest dostępna na stronie wydawcy :)
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Flowenol »

Sir_Yaro pisze: 26 sty 2022, 23:14 Instrukcja gotowa.
W xia jeszcze nie grałem, więc nie wiem, czy wszystko poprawnie ogarnąłem. Jakby parę osób przeczytało i wypunktowało ewentualne błędy, byłoby fajnie:
https://bit.ly/Xia_LoDS
Literówki,też chcesz? Jeśli chodzimo zasady to po wstępnym przeglądzie jest dobrze :D
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Flowenol pisze: 28 sty 2022, 15:07 Literówki,też chcesz? Jeśli chodzimo zasady to po wstępnym przeglądzie jest dobrze :D
Wszystko dawaj. :)
Awatar użytkownika
E2MD
Posty: 382
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
Lokalizacja: 43-518
Has thanked: 53 times
Been thanked: 135 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: E2MD »

Sir_Yaro pisze: 28 sty 2022, 15:56 ...
Panie Sir_Yaro
jak skończysz to zgłoś do mnie - masz co najmniej czteropak za robotę!
Nie przyszedłem tutaj wygrać
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Dorzuciłem wszystkie misje z podstawki.

W tej chwili wyglądają tak:
Obrazek

Jeśli ktoś bardzo chce mieć ten klimatyczny tekst, który jest inny na każdej karcie, to musi mi go przetłumaczyć :P (ew dać w pliku tekstowym po angielsku).
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Dodałem karty statków i założyłem osobny temat, aby więcej tutaj nie śmiecić:
viewtopic.php?f=61&t=74610
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Chciałbym prosić o pomoc, bo czuję, że zabrnąłem w ślepą uliczkę.

Jakich byście użyli na poniższe akcje hasła? W języku polskim są to wszystko słowa o podobnym znaczeniu/brzmieniu i nie mogę nic wymyślić. :cry: :cry: Co więcej, wyłapałem właśnie, że zrobiłem sobie duplikat (na czerwono).... :/
collect - zebranie[/color]
mine - wydobycie
salvage - odzyskanie
harvest - zebranie[/color]
quarry - ???
Natomiast akcję sift na bazie karty archeolog tłumaczę jako
sift - zbadać/badać
co mi odrobinę nie leży, bo istnieją już karty misji "badania"
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2820
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 841 times
Been thanked: 363 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Gromb »

Collect- zgomadzenie, zgrupowanie ( słabiej)

Sift - przeszukać
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Gromb pisze: 05 lut 2022, 17:53 Collect- zgomadzenie, zgrupowanie ( słabiej)
Nieee... Wyszedłby z tego taki potworek:
zgromadź żeton eksploracji?
Nie specjalnie ma to sens. Gromb to nie chodzi o to, że ja nie wiem, co te słowa znaczą albo nie umiem użyć słownika :D
Idzie o to, że nie mogę znaleźć słowa mającego podobny sens, pasującego do kontekstu i w miarę różnego od innych słów kluczowych.
Sift - przeszukać
Najpierw byłem sceptyczny, ale jak posprawdzałem, to wyszło, że to jest jakaś opcja.
cinek190
Posty: 20
Rejestracja: 20 wrz 2013, 23:03
Has thanked: 59 times
Been thanked: 3 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: cinek190 »

Sift = przeczesywać.

'To quarry' może być przetłumaczone na 'pozyskiwanie', ponieważ jest właśnie tym, czyli wydobywaniem odłamków skalnych lub innych materiałów z kopalni odkrywkowej.
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Paskuder »

Ewentualnie
Mine wykopanie
Quarry wydobycie
Harvest zebranie
Collect zdobycie

Po kilkunastu grach to wszystko sprowadza się do "zdobycia" kostki więc to nazewnictwo inne do każdej akcji takie trochę na siłę przez autora gry.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
Sir_Yaro
Posty: 1646
Rejestracja: 21 cze 2014, 18:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 47 times
Been thanked: 360 times
Kontakt:

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Sir_Yaro »

Paskuder pisze: 05 lut 2022, 19:17 Mine wykopanie
Quarry wydobycie
genialne w swojej prostocie
HarryKeogh
Posty: 61
Rejestracja: 16 lip 2022, 14:21

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: HarryKeogh »

Gra jest do pażdziernika w pledge na gamefound (jesli ktoś wsparł arydię) jak oceniacie grę? czy warto w nią wchodzić?
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: playerator »

HarryKeogh pisze: 04 sie 2022, 23:00 Gra jest do pażdziernika w pledge na gamefound (jesli ktoś wsparł arydię) (...)
To late pledge, otwarty dla wszystkich. Wsparcie Arydii nie jest wymagane.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
MowMiStefan
Posty: 636
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 68 times
Been thanked: 162 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: MowMiStefan »

HarryKeogh pisze: 04 sie 2022, 23:00 Gra jest do pażdziernika w pledge na gamefound (jesli ktoś wsparł arydię) jak oceniacie grę? czy warto w nią wchodzić?
Jeden z moich ulubionych sandboxow - mam za soba ponad 20 gier (w tym ok 5-7 solo). Nie nadaje sie dla poczatkujach (zagrajcie w Rubieze), nie nadaje sie dla wiecen niz 3 graczy (moze 4 sprawnych tez sie sprezy, ale u nas w 3 graczy z doswiadczeniem troche czasu schodzi).

Jesli grales w Western Legends albo Kupcow i Korsarzy, to jest to podobny typ gry ale w SF settingu. Jak ktos gral w przegladarkowego TDZK, to jest to TDZK na planszy :)

EDIT: Dodatek Embers moim zdaniem niezbedny.
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
HarryKeogh
Posty: 61
Rejestracja: 16 lip 2022, 14:21

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: HarryKeogh »

dzięki. no własnie umiejscowienie w kosmosie mi się podoba, oglądałem trochę recek i ma to dla mnie stary dobry klimat z książek sf. do tego zachęca mnie sandboxowa struktura, tylko cena wiadomo trochę straszy do tego ship i vat.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Mr_Fisq »

HarryKeogh pisze: 05 sie 2022, 08:43 dzięki. no własnie umiejscowienie w kosmosie mi się podoba, oglądałem trochę recek i ma to dla mnie stary dobry klimat z książek sf. do tego zachęca mnie sandboxowa struktura, tylko cena wiadomo trochę straszy do tego ship i vat.
Podstawka i Embers Of A Forsaken Star powinny wyjść taniej w planszomanii (zwłazcza z rabatem 10%) - tylko najlepiej skontaktować się przed zamówieniem czy na pewno uda się sprowadzić, żeby później nie zostać z niczym.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: feniks_ciapek »

Dołączam się do głosów, że niezbędny jest dodatek. Ponadto bardzo zachęcam do tego, żeby traktować tę grę nie jako optymalizator akcji, ale grać "na stojąco" i z bardzo krótkimi turami (1-2 min. na gracza, nie licząc obsługi). I nie bać się tego, że jakiś pechowy rzut sprawi, że zginiemy. Wtedy nie ma zamulania i gra toczy się w miarę wartko, a całość sporo zyskuje. Nie ma też problemu z tym, że jest 4-5 osób. Rozumiem, że nie każdy potrafi/lubi tak grać, ale zachęcam do takich eksperymentów.
Awatar użytkownika
Robin Wood
Posty: 78
Rejestracja: 06 lis 2021, 17:10
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Xia: Legends of a Drift System (Cody Miller)

Post autor: Robin Wood »

Tak w temacie Xia - czy nie uważacie, że ceny statków + ich naprawa są zdecydowanie za niskie?

Patrząc przez pryzmat Outer Rim uważam, że ceny powinny być np. między 20.000, a 30.000. Bardzo łatwo jest kupić średni statek, wystarczy chyba zebrać 2 czy 4 żetony eksploracji. Potem już gracz mocno odskakuje od innych graczy ze statkiem najniższej klasy.

Naprawa też powinna chyba być wiele droższa, przynajmniej wyższych tier'ów.

Mam za sobą kilka rozgrywek, ale doskwierała mi ta "taniość" w pewnym momencie.

Jak sądzicie?

edit - mam wszystkie dodatki.
ODPOWIEDZ