Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Patrząc na cenę gry w sklepiku PG i sklepach hobbystycznych to PG wycenił ten "darmowy dodatek" na jakieś 200 zł. Porównując do cen dodatku na eBay, to opłaca się nawet po to, żeby sprzedać, bo całość ma być po ang, a cena raczej będzie rosła.
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 111 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Kurcze ciągle się bije z myślami czy brać. Jakieś argumenty za dla kogoś kto nie przepada za Zombicide i CDMD? Jest tam coś więcej czy to po prostu Zombicide w klimatach fantasy?
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
To nie jest Zombicide
Nie kazda gra z kostkami to Zombicide xD
Tak jak CDMD to nie jest Zombicide, The Others to nie Zombicide tak i MD to nie jest Zombicide
Odczucia z rozgrywki są znacznie inne
Nie kazda gra z kostkami to Zombicide xD
Tak jak CDMD to nie jest Zombicide, The Others to nie Zombicide tak i MD to nie jest Zombicide
Odczucia z rozgrywki są znacznie inne
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Nie bierz
Bierki to tez nie Zombicide ale zdecydowanie blizej MD do Zombicide niz bierkom.
Gra jest ladna, plastiku masa ale prosta jak cep.
Jezeli Zombicide Ci nie siadlo to jest ogroma szansa, ze MD nie siadzie Ci jeszcze bardziej
Bierki to tez nie Zombicide ale zdecydowanie blizej MD do Zombicide niz bierkom.
Gra jest ladna, plastiku masa ale prosta jak cep.
Jezeli Zombicide Ci nie siadlo to jest ogroma szansa, ze MD nie siadzie Ci jeszcze bardziej
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Ktoś wie skąd można ogarnąć sobie plastikowe skrzynki, drzwi, mosty czy filary by używać ich zamiast tych żetonowych.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
- choczkins
- Posty: 356
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 41 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Może druk 3d?
Są ogłoszenia na forum a projekty chyba można znaleźć na yeggi.com, nie sprawdzałem osobiście czy akurat coś jest do Massive.
Ewentualnie może taki zestaw by się nadał to od Sword & Sorcery.
-
- Posty: 1842
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 45 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Były takowe na obu KS, ale nie wiem czy nie jako KSE. Na szczęście kupiłem na obu KS.
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- Irr3versible
- Posty: 1020
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 657 times
- Been thanked: 590 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Ok 15 minut, aczkolwiek mocno zalecany jakiś pojemnik na żetony.
Trochę tego jest do rozłożenia, a część z nich powinniśmy losowo dobierać - z jednej strony skrzynie mają skaeby itp. Szczerze mówiąc mogli zrobić np deck kart do pociągnięcia, a teraz nawet posiadając kosmetyczne figurki wciąż trzeba losować żeton skarbu i podkładać pod figurkę skrzyni (lub losować w trakcie gry).
Nadmienię jednak, że fontanny czy pułapki już mają swoje naklejki, które należy przykleić od spodu - więc zastępują żetony całkowicie. Zatem jeśli ktoś robi proxy, to trzeba pamiętać o naklejkach czy też markerem napisać efekt.
Ps. Wrzuciłem zdjęcia pomalowanych addonów kosmetycznych w temacie o malowaniu.
Trochę tego jest do rozłożenia, a część z nich powinniśmy losowo dobierać - z jednej strony skrzynie mają skaeby itp. Szczerze mówiąc mogli zrobić np deck kart do pociągnięcia, a teraz nawet posiadając kosmetyczne figurki wciąż trzeba losować żeton skarbu i podkładać pod figurkę skrzyni (lub losować w trakcie gry).
Nadmienię jednak, że fontanny czy pułapki już mają swoje naklejki, które należy przykleić od spodu - więc zastępują żetony całkowicie. Zatem jeśli ktoś robi proxy, to trzeba pamiętać o naklejkach czy też markerem napisać efekt.
Ps. Wrzuciłem zdjęcia pomalowanych addonów kosmetycznych w temacie o malowaniu.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 14 maja 2019, 19:18
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Ktoś pytał czy brać?
Moim zdaniem nie brać zwłaszcza jak nie przepadasz za Zombicide. Generalnie to niemal takie same gry.
Początek jest naprawdę super. Wykonanie wszystkiego na top poziomie (poza małymi wpadkami, da sie przymknąć oko), wiadomo CMON. Gra sie sympatycznie, początek wolny, ale później efekt kuli śniegowej, miotasz 8+ kostek na raz, liczysz symbole i ... tyle.
Moim zdaniem każda misja jest taka sama, brak taktyki czy kombinowania, po prostu zlap loot ASAP i lecisz.
Z rzeczy fajnych (poza wykonaniem i figurkami): asymetria bohaterów - mega pomysł i ciekawe wykonanie. Fajnie się rozkminia każdego herosa. Dobre!
Mechanika bossów - każdy ma swój AI i w opisie wygląda to naprawdę spoko. Jednak coś nie pykło, bo jak dojdziesz już do bossa to zabijasz go w 2-3 tury, bo masz tak dopaloną postać. Także zmarnowany potencjał chociaż pomysł naprawdę fajny.
Jeżeli chcesz zwykłą siekankę to ok można, pytanie czy za tę kasę to rozsądny wybór.
Jeżeli lubisz DC z czymś więcej to zdecydowanie nie bierz. Za ten budżet można kupić fajniejsze gry.
Moim zdaniem nie brać zwłaszcza jak nie przepadasz za Zombicide. Generalnie to niemal takie same gry.
Początek jest naprawdę super. Wykonanie wszystkiego na top poziomie (poza małymi wpadkami, da sie przymknąć oko), wiadomo CMON. Gra sie sympatycznie, początek wolny, ale później efekt kuli śniegowej, miotasz 8+ kostek na raz, liczysz symbole i ... tyle.
Moim zdaniem każda misja jest taka sama, brak taktyki czy kombinowania, po prostu zlap loot ASAP i lecisz.
Z rzeczy fajnych (poza wykonaniem i figurkami): asymetria bohaterów - mega pomysł i ciekawe wykonanie. Fajnie się rozkminia każdego herosa. Dobre!
Mechanika bossów - każdy ma swój AI i w opisie wygląda to naprawdę spoko. Jednak coś nie pykło, bo jak dojdziesz już do bossa to zabijasz go w 2-3 tury, bo masz tak dopaloną postać. Także zmarnowany potencjał chociaż pomysł naprawdę fajny.
Jeżeli chcesz zwykłą siekankę to ok można, pytanie czy za tę kasę to rozsądny wybór.
Jeżeli lubisz DC z czymś więcej to zdecydowanie nie bierz. Za ten budżet można kupić fajniejsze gry.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 17:41
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 8 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
A co polecasz w takich kwotach? Mocno się waham na MD2, bo szukam jakiegoś DC nie mega skomplikowanego, ale coraz więcej opinii mówi, ze zbyt łatwe i zbyt nudne :/
- choczkins
- Posty: 356
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 41 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Krzychu26PL pisze: ↑10 wrz 2022, 14:54A co polecasz w takich kwotach? Mocno się waham na MD2, bo szukam jakiegoś DC nie mega skomplikowanego, ale coraz więcej opinii mówi, ze zbyt łatwe i zbyt nudne :/
Bierz Descent Legendy Mroku, o ile nie przeszkadza ci aplikacja. Różne scenariusze trochę taktycznego myślenia ale bez przesady. Gra się bardzo przyjemnie.
A tak w ogóle w Polsce rynek DC jest kiepski w moim odczuciu, mały wybór tytułów.
-
- Posty: 740
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 211 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
A ktos kto gral w oba: mozecie porownac setup/teardown CDMD i MD2?
-
- Posty: 590
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 36 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Tylko to inny typ gry, właśnie przez to jest sporo podobnych opinii bo ludzie oczekują od Massive Darkness 2 innej gry. Descent: Legendy Mroku kosztuje 510 zł i po rozegraniu scenariuszy będzie tak samo przyjemnie w nią grać? MD2 kosztuje 315 zł czyli o jakieś 40% taniej, a kampanie masz w postaci dodatku jeżeli taki tryb rozgrywki interesuje bardziej.choczkins pisze: ↑10 wrz 2022, 15:36Krzychu26PL pisze: ↑10 wrz 2022, 14:54A co polecasz w takich kwotach? Mocno się waham na MD2, bo szukam jakiegoś DC nie mega skomplikowanego, ale coraz więcej opinii mówi, ze zbyt łatwe i zbyt nudne :/
Bierz Descent Legendy Mroku, o ile nie przeszkadza ci aplikacja. Różne scenariusze trochę taktycznego myślenia ale bez przesady. Gra się bardzo przyjemnie.
A tak w ogóle w Polsce rynek DC jest kiepski w moim odczuciu, mały wybór tytułów.
Jak już to lepiej kupić Gloomhaven
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Sam jeszcze czekam na grę (rozegrana tylko na tabletopie) ale jeśli dla kogoś jest za prosta to zasady są na tyle modularne że w łatwy sposób można sobie zwiększyć poziom trudności. Na bgg jest kilka fajnych prostych wariantów (dodanie kostki dla przywódcy mobow, albo sprawnie by rany z mobow nie przechodziły na lidera, aktywowanie roaming monsters przed ich śmiercią, itp ), a cmon sami przy jednym ze scenariuszów dodatkowych z ich strony internetowej zaproponowali utrudnienie, więc wydaje mi się że z łatwością można sobie podbić trudność . Ale to tylko przypuszczenia jak na ten moment.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 14 maja 2019, 19:18
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Nie chce robić offtopa bo to temat dot. Md2, natomiast fajne i klimatyczne whq cursed city (drogie!) i za chwile Dark souls (2 nowe core sety i poprawione zasady, ja akurat lubię stare), dnd board games pierwsze 3 mix wszystkich (lub mix wszystkich 6, ja tak zrobiłem i wyszła genialna gra) i dodatki z bgg tzn room event decki i masz mega grę.
Md2 za łatwe i nudne, można houserule poprawić, ale za te cenę nie warto. Poza tym imo żeby dobrze się nacieszyć potrzebne dodatki.
Md2 za łatwe i nudne, można houserule poprawić, ale za te cenę nie warto. Poza tym imo żeby dobrze się nacieszyć potrzebne dodatki.
- Sroczka
- Posty: 289
- Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 7 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Na stronie Portalu status się zmienił z W transporcie na W magazynie. Myślę że w poniedziałek - wtorek będą wysyłki
- Gab
- Posty: 638
- Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 92 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Aby grę "podrasować" wystarczy nie przestrzegać limitów kości i momentami robi się prawdziwe "piekiełko".Sever pisze: ↑10 wrz 2022, 18:57 Sam jeszcze czekam na grę (rozegrana tylko na tabletopie) ale jeśli dla kogoś jest za prosta to zasady są na tyle modularne że w łatwy sposób można sobie zwiększyć poziom trudności. Na bgg jest kilka fajnych prostych wariantów (dodanie kostki dla przywódcy mobow, albo sprawnie by rany z mobow nie przechodziły na lidera, aktywowanie roaming monsters przed ich śmiercią, itp ), a cmon sami przy jednym ze scenariuszów dodatkowych z ich strony internetowej zaproponowali utrudnienie, więc wydaje mi się że z łatwością można sobie podbić trudność . Ale to tylko przypuszczenia jak na ten moment.
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
W sensie limit czarnych kości przeciwnika? Bo nie wiem o jakiej sytuacji mówisz, wiem że jak gracz walczy to ma limit żółtych, pomarańczowych i niebieskich kościGab pisze: ↑10 wrz 2022, 21:40Aby grę "podrasować" wystarczy nie przestrzegać limitów kości i momentami robi się prawdziwe "piekiełko".Sever pisze: ↑10 wrz 2022, 18:57 Sam jeszcze czekam na grę (rozegrana tylko na tabletopie) ale jeśli dla kogoś jest za prosta to zasady są na tyle modularne że w łatwy sposób można sobie zwiększyć poziom trudności. Na bgg jest kilka fajnych prostych wariantów (dodanie kostki dla przywódcy mobow, albo sprawnie by rany z mobow nie przechodziły na lidera, aktywowanie roaming monsters przed ich śmiercią, itp ), a cmon sami przy jednym ze scenariuszów dodatkowych z ich strony internetowej zaproponowali utrudnienie, więc wydaje mi się że z łatwością można sobie podbić trudność . Ale to tylko przypuszczenia jak na ten moment.
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
-
- Posty: 590
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 36 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
Potwierdzone przez Portal Games na piątkowych Planszówki TV
Masz to w web quests : https://cmon.com/product/massive-darkne ... -hellscape
Hard Mode: This Quest brings a harder experience for veteran Lightbringers. Follow these rules for the Hard Mode:
- Do not use any Lifebringer tokens. If one Hero is KO’d, the Quest ends in defeat.
- Mobs always Spawn with an item from a higher tier, if possible. - When leveling up, do not gain the +1 Max Health or +1 Max Mana benefit. Unless a skill states otherwise, Heroes’ Max
Health and Mana are their starting values.
- Sroczka
- Posty: 289
- Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 7 times
-
- Posty: 590
- Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 36 times
Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)
https://youtu.be/V9J4wfv_G74?t=1189