Portal Games - plany wydawnicze 2022

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4475
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Hardkor »

arturmarek pisze: 11 wrz 2022, 13:14 Jednak, dla mnie, prawdziwym problemem jest to, że dostając komunikat (podkreślam: nie mówię o Portalu i Robinsonie) czytam ścianę tekstu o postępach w pracach nad angielską wersją językową... A cóż mnie to interesuje, jak zamówiłem polską/francuską/niemiecką edycję? Dodatkowo często, nie dość, że jest do-niczego-mi-niepotrzebny update o angielskiej wersji językowej, to nie ma ani słowa o polskiej wersji...
No nie wiem może dlatego, że angielskie wersje to zawsze największy % sprzedanych egzemplarzy oraz komunikaty idą do wszystkich wspierających, a nie na jakimś podziale? Dodatkowo wersje językowe są czasem robione osobne (np później), więc najpierw robi się ang, a na jej podstawie języki.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: arturmarek »

Hardkor pisze: 11 wrz 2022, 17:05
arturmarek pisze: 11 wrz 2022, 13:14 Jednak, dla mnie, prawdziwym problemem jest to, że dostając komunikat (podkreślam: nie mówię o Portalu i Robinsonie) czytam ścianę tekstu o postępach w pracach nad angielską wersją językową... A cóż mnie to interesuje, jak zamówiłem polską/francuską/niemiecką edycję? Dodatkowo często, nie dość, że jest do-niczego-mi-niepotrzebny update o angielskiej wersji językowej, to nie ma ani słowa o polskiej wersji...
No nie wiem może dlatego, że angielskie wersje to zawsze największy % sprzedanych egzemplarzy oraz komunikaty idą do wszystkich wspierających, a nie na jakimś podziale? Dodatkowo wersje językowe są czasem robione osobne (np później), więc najpierw robi się ang, a na jej podstawie języki.
Co dlatego? Nie do końca rozumiem Twoją odpowiedź, wygląda jakbym zapytał "dlaczego...?", a tak nie było. Jedyne pytanie jakie padło w moim komentarzu to retoryczne "co mnie to interesuje?", co oznacza, że mnie to nie interesuje.

Rozumiem, że wersje językowe to mały ułamek wsparć w stosunku do wersji angielskiej. Jednak wyczyszczenie update'u z informacji produkcyjnych dotyczących jedynie wersji angielskiej to jest kilka minut roboty, a zaoszczędziło by Niemcom, Francuzom i Polakom po paręnaście minut. Nie jest to dla mnie jakiś istotny problem, po prostu podzieliłem się obserwacją, z resztą robiąc konkretny offtop w wątku Portalu.
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3397
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: psia.kostka »

arturmarek pisze: 11 wrz 2022, 21:53 Jednak wyczyszczenie update'u z informacji produkcyjnych dotyczących jedynie wersji angielskiej to jest kilka minut roboty, a zaoszczędziło by Niemcom, Francuzom i Polakom po paręnaście minut.
Chodzi o to, ze wersja angielska w branzy stala sie protoplasta dla kazdej innej. Wiec rozwoj i kolejne etapy powstawania gry po angielsku sa niejako wazne dla kazdego, bo wlasnie tak powstaje jego gra, ktora potem lokalizuja wydawcy krajowi.

Mozna to krytykowac, mozna nie rozumiec takiej kolejnosci, ale tak juz chyba zostanie w branzy.
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: arturmarek »

psia.kostka pisze: 11 wrz 2022, 22:09
arturmarek pisze: 11 wrz 2022, 21:53 Jednak wyczyszczenie update'u z informacji produkcyjnych dotyczących jedynie wersji angielskiej to jest kilka minut roboty, a zaoszczędziło by Niemcom, Francuzom i Polakom po paręnaście minut.
Chodzi o to, ze wersja angielska w branzy stala sie protoplasta dla kazdej innej. Wiec rozwoj i kolejne etapy powstawania gry po angielsku sa niejako wazne dla kazdego, bo wlasnie tak powstaje jego gra, ktora potem lokalizuja wydawcy krajowi.

Mozna to krytykowac, mozna nie rozumiec takiej kolejnosci, ale tak juz chyba zostanie w branzy.
Ale ja piszę o czymś innym. Oczywiście jeśli jest Kickstarter i na tym kickstarterze jest dostępna tylko wersja angielska gry, a potem w Polsce (czy innym kraju) inny (lub nawet ten sam) wydawca lokalizuje grę, no to aktualizacje wspieraczkowe są do wersji angielskiej, bo innej nie ma. Mi chodzi o sytuacje, gdzie (przykład: Kroniki Zbrodni Millenium od Lucky Duck Games) grę można wesprzeć na wspieraczce w języku polskim. Często jest tak, że wsparłem grę w języku polskim, a dostaję tylko aktualizacje o postępach w produkcji wersji angielskiej, które mają się nijak (albo nie wiadomo jak) do wersji polskiej. Ale spoko, dla mnie to niewielki kłopot, a może kogoś czekającego na polską wersję ISS Vanguard zainteresuje, że angielskie pudła zaczynają wysyłać. Bo rozumiem, że napisanie podobnego update'u dla każdej wersji językowej to by był nieopłacalny wysiłek.
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3397
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: psia.kostka »

OK, moglo nastapic nieporozumienie dewelopment vs produkcja.

Dewelopment angielskiej wersji powinien interesowac tak samo Niemcow i Polakow, bo potem przy tlumaczeniu juz bedzie za pozno na uwagi.

Produkcja angielskich pudelek rzeczywiscie moze nie interesowac Polakow, ale jesli w fabryce lub wysylce pojawi sie zonk np mata nie trafi do tuby, a do kwadratowego pudelka, to jest to info istotne dla kazdego. Generalnie raczej wspieraczki cierpia na zbyt malo informacji, a malo kto marudzi, ze musi przedzierac sie przez sciany tekstu. Moze to indywidualne preferencje ;)
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4475
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Hardkor »

arturmarek pisze: 11 wrz 2022, 22:22
psia.kostka pisze: 11 wrz 2022, 22:09
arturmarek pisze: 11 wrz 2022, 21:53 Jednak wyczyszczenie update'u z informacji produkcyjnych dotyczących jedynie wersji angielskiej to jest kilka minut roboty, a zaoszczędziło by Niemcom, Francuzom i Polakom po paręnaście minut.
Chodzi o to, ze wersja angielska w branzy stala sie protoplasta dla kazdej innej. Wiec rozwoj i kolejne etapy powstawania gry po angielsku sa niejako wazne dla kazdego, bo wlasnie tak powstaje jego gra, ktora potem lokalizuja wydawcy krajowi.

Mozna to krytykowac, mozna nie rozumiec takiej kolejnosci, ale tak juz chyba zostanie w branzy.
Ale ja piszę o czymś innym. Oczywiście jeśli jest Kickstarter i na tym kickstarterze jest dostępna tylko wersja angielska gry, a potem w Polsce (czy innym kraju) inny (lub nawet ten sam) wydawca lokalizuje grę, no to aktualizacje wspieraczkowe są do wersji angielskiej, bo innej nie ma. Mi chodzi o sytuacje, gdzie (przykład: Kroniki Zbrodni Millenium od Lucky Duck Games) grę można wesprzeć na wspieraczce w języku polskim. Często jest tak, że wsparłem grę w języku polskim, a dostaję tylko aktualizacje o postępach w produkcji wersji angielskiej, które mają się nijak (albo nie wiadomo jak) do wersji polskiej. Ale spoko, dla mnie to niewielki kłopot, a może kogoś czekającego na polską wersję ISS Vanguard zainteresuje, że angielskie pudła zaczynają wysyłać. Bo rozumiem, że napisanie podobnego update'u dla każdej wersji językowej to by był nieopłacalny wysiłek.
No, ale czego ty człowieku nie rozumiesz? Jeśli wydawca JEDNOCZEŚNIE produkuje wszystkie wersje to wtedy angielska jest równa innym i wystarczy czytać update by wiedzieć. Jeśli robi językowe później to tak masę ludzi interesuje jak idzie z angielską, bo mogą minimalnie oszacować opóźnienia językowych na tej podstawie + są po prostu zainteresowani. Dla jednych to hype, że czytają kolejne etapy, a dla innych informacja jak dobra jest gra (bo jeśli angielska będzie wersja będzie szybkasz jak przy AR to będą pierwsze recenzje i opinie). Ponadto co z tego, że wybierasz sobie wersję X - nie kwalifikuje Cię to do update w twoim języku xD Już widzę jak AR wrzuca je w 5 językach, bo w tylu produkują xD KS i GF to zagraniczne platformy, więc jest używany uniwersalny angielski język. Polski masz na wspieram.to i zagramw.to. Jak Ci się nie podoba to nie kupuj, ale będziesz w mniejszości w kwestii tego powodu.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: sliff »

Wracaj do planów wydawniczych - kiedy wędrowycz ?
Awatar użytkownika
sydonia
Posty: 353
Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 11 times
Been thanked: 389 times
Kontakt:

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: sydonia »

sliff pisze: 20 wrz 2022, 14:42 Wracaj do planów wydawniczych - kiedy wędrowycz ?
Październik. Data dzienna nie była jeszcze podawana. Portal zazwyczaj na początku miesiąca prezentuje harmonogram premier na dany miesiąc.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: itsthisguyagain »

Kiedy można się spodziewać premiery Mosaic?
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Shodan »

To fakt, po Portalconie już żadnej bomby wydawniczej nie było.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10926
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: japanczyk »

Przeciez nigdy nie ma - PortalCon jest od zapowiadania bomb wydawniczych
w poprzednich latach tez w ciagu roku nic nie zapowiadali
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: arturmarek »

BOLLO pisze: 22 wrz 2022, 11:51
Spoiler:
one były już ogłoszone na portalconie....nie zaliczam ich. Chodziło mi o gry które w ciągu roku się pojawiały jako nowości.
Nie zaliczasz gier zapowiedzianych na Portalconie? Ja nie zaliczam gier zapowiedzianych przed 16.00, ani gier zapowiedzianych w piątki.

Ja rozumiem, że możesz nie lubić tego modelu zapowiedzi, możesz mieć do niego jakieś uwagi. Ale, że nie zaliczasz ogłoszeń z Portalconu... kompletnie nie wiem o co w tej wypowiedzi chodzi.
Awatar użytkownika
Kwestor
Posty: 250
Rejestracja: 13 lis 2019, 14:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 186 times
Been thanked: 90 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Kwestor »

arturmarek pisze: 22 wrz 2022, 12:10
BOLLO pisze: 22 wrz 2022, 11:51
Spoiler:
one były już ogłoszone na portalconie....nie zaliczam ich. Chodziło mi o gry które w ciągu roku się pojawiały jako nowości.
Nie zaliczasz gier zapowiedzianych na Portalconie? Ja nie zaliczam gier zapowiedzianych przed 16.00, ani gier zapowiedzianych w piątki.

Ja rozumiem, że możesz nie lubić tego modelu zapowiedzi, możesz mieć do niego jakieś uwagi. Ale, że nie zaliczasz ogłoszeń z Portalconu... kompletnie nie wiem o co w tej wypowiedzi chodzi.
<s>Jak to co, Portal się zepsuł! W styczniu był fajny, zapowiedział tyle fajnych gier a teraz to już nie jest ten Portal, co kiedyś.</s>
antonio3333
Posty: 699
Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
Has thanked: 42 times
Been thanked: 68 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: antonio3333 »

Ja tylko proszę, żeby w przyszłych zapowiedziach nowych przedsprzedaży nie było Virtu, bo mój budżet na gry już się wyczerpał tak na dwa lata do przodu :P
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1684 times
Kontakt:

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: BOLLO »

arturmarek pisze: 22 wrz 2022, 12:10
BOLLO pisze: 22 wrz 2022, 11:51
Spoiler:
one były już ogłoszone na portalconie....nie zaliczam ich. Chodziło mi o gry które w ciągu roku się pojawiały jako nowości.
Nie zaliczasz gier zapowiedzianych na Portalconie? Ja nie zaliczam gier zapowiedzianych przed 16.00, ani gier zapowiedzianych w piątki.

Ja rozumiem, że możesz nie lubić tego modelu zapowiedzi, możesz mieć do niego jakieś uwagi. Ale, że nie zaliczasz ogłoszeń z Portalconu... kompletnie nie wiem o co w tej wypowiedzi chodzi.
Nie jestem w stanie ci tego prościej wytłumaczyć skoro nie rozumiesz..... :mrgreen:
Manietu
Posty: 93
Rejestracja: 16 lip 2019, 01:47
Has thanked: 9 times
Been thanked: 17 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Manietu »

W pierwszej połowie sierpnia Portal informował, że Suburbia już płynie, a następnie temat całkowicie ucichł. Czy ktoś spotkał się z jakimiś nowymi informacjami na ten temat?
Awatar użytkownika
narandil
Posty: 356
Rejestracja: 09 gru 2013, 10:06
Has thanked: 258 times
Been thanked: 55 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: narandil »

czy wiadomo coś w temacie szans na wydanie dodatku do Little Town ?

https://www.iello.pro/iello-little-town ... 2x37657054
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: tomp »

narandil pisze: 26 wrz 2022, 12:52 czy wiadomo coś w temacie szans na wydanie dodatku do Little Town ?

https://www.iello.pro/iello-little-town ... 2x37657054
We wielu planszówkachTV, przedstawiciele firmy mówili, że "Little Town" był nieoczekiwanym sukcesem wydawniczym.
Patrząc na porę roku, podejrzewam, że dowiemy się dopiero na PortalConie.

PS. Wolałbym wcześniej wiedzieć :)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10926
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: japanczyk »

Dyskusja o Plansżówki TV wycieta: viewtopic.php?f=3&t=76955
Awatar użytkownika
nidhog
Posty: 1626
Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 21 times
Been thanked: 359 times
Kontakt:

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: nidhog »

narandil pisze: 26 wrz 2022, 12:52 czy wiadomo coś w temacie szans na wydanie dodatku do Little Town ?

https://www.iello.pro/iello-little-town ... 2x37657054
Będzie - zapytałem w Iello czyli u oryginalnego wydawcy i potwierdzili.
Moje zbiórki: Inventions - Szczegóły: tu
Rabaty: TlamaGames - 6%, Regatuljocurilor - 20%
W dniach 5.11 - 19.11 - nie ma mnie w Polsce. Kontakt może być utrudniony.
Apostolus
Posty: 195
Rejestracja: 23 mar 2015, 20:08
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Apostolus »

Pytanie do świeżutkiego wydania gry "Basilica": ile powinno być żetonów specjalizacji?
Na fotografiach pierwszego wydania (Rebel) widać 8 żetonów (po 4 na gracza).
W instrukcji drugiego wydania (Portalowego) widać to samo, ale z tyłu fizycznej kopii pudełka już stoi, że w środku znajdziemy 6 żetonów Awansu (sic!) i faktycznie w środku jest ich 6.
A na stronie Portalu mamy kolejną odsłonę: 6 żetonów Szkolenia (sic2!).
A w instrukcji w pdf-ie też już stoi, że żetonów Szkolenia jest 6 (po 3 na gracza).

Czy ktoś z Szanownego Wydawnictwa mógłby rzucić jakieś światło na ten bajzel?
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: TTR_1983 »

Apostolus pisze: 29 wrz 2022, 15:34 Pytanie do świeżutkiego wydania gry "Basilica": ile powinno być żetonów specjalizacji?
Na fotografiach pierwszego wydania (Rebel) widać 8 żetonów (po 4 na gracza).
W instrukcji drugiego wydania (Portalowego) widać to samo, ale z tyłu fizycznej kopii pudełka już stoi, że w środku znajdziemy 6 żetonów Awansu (sic!) i faktycznie w środku jest ich 6.
A na stronie Portalu mamy kolejną odsłonę: 6 żetonów Szkolenia (sic2!).
A w instrukcji w pdf-ie też już stoi, że żetonów Szkolenia jest 6 (po 3 na gracza).

Czy ktoś z Szanownego Wydawnictwa mógłby rzucić jakieś światło na ten bajzel?
6 ma być, tak jak w poprawionym pdfie.
Apostolus
Posty: 195
Rejestracja: 23 mar 2015, 20:08
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Apostolus »

Pytanie, czy to jedyny babol?
Bo zaczęło się, w mojej opinii, grubo...
Tak, jakby nikt w Portalu nie pochylił się nad instrukcją pierwszego wydania z uwagą.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10926
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: japanczyk »

Apostolus pisze: 29 wrz 2022, 21:39 Pytanie, czy to jedyny babol?
Bo zaczęło się, w mojej opinii, grubo...
Tak, jakby nikt w Portalu nie pochylił się nad instrukcją pierwszego wydania z uwagą.
Troche nie rozumiem twoich problemow - po co sie w ogole odnosic do pierwszego wydania i rozkminiac to co bylo tam umieszczone, skoro to drugie wydanie?
Apostolus pisze: 29 wrz 2022, 15:34 W instrukcji drugiego wydania (Portalowego) widać to samo, ale z tyłu fizycznej kopii pudełka już stoi, że w środku znajdziemy 6 żetonów Awansu (sic!) i faktycznie w środku jest ich 6.
Gdzie problem?
Apostolus
Posty: 195
Rejestracja: 23 mar 2015, 20:08
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Portal Games - plany wydawnicze 2022

Post autor: Apostolus »

Może nie byłem precyzyjny - jeśli tak, to przepraszam.

W obu instrukcjach (z pierwszego, rebelowego, wydania oraz z wydania obecnego - mam na myśli to, co znalazłem w pudełku, a nie to, co Portal umieścił już jako poprawiony pdf) na grafice widać to samo, czyli po cztery żetony na gracza. Nasuwa mi się wniosek: ktoś to po prostu bezmyślnie skopiował. Jeśli jest inaczej, to ciekawym odpowiedzi Portalu, bo zadałem to samo pytanie, co tutaj, na ich stronie (jeśli w ogóle ktoś się do tego odniesie...).

A co do nazw: podać trzy różne nazwy tych samych żetonów, to jest już jakaś aberracja...
Zablokowany