Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: c08mk »

zielony pisze: 12 lut 2022, 19:34 Hej mam pytanie jak rozpatrujecie Knowhere przy grze Star - Lordem? Nigdzie w interenecie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy autorzy gdzieś oficjalnie potwierdzili, że Star Lord dobiera kartę dzięki Knowhere przy każdym zagranym sojuszniku( bo każdy jest dzięki jego ability guardianem) czy musi mieć nadrukowany triat.
Dzięki.
Ja bym uruchamiał efekt Knowhere. "Response" i "After" aktywują się zaraz po wykonanym efekcie, a w tym momencie sojusznik już ma traita "guardian".
zielony
Posty: 37
Rejestracja: 22 maja 2015, 16:18
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: zielony »

Też bym się ku temu skłaniał, ale wydaje się to trochę broken. Jeśli weźmiemy samych Avengers allies, do tego Avenger Tower, to każdy Avenger wchodzi do gry taniej o 1 i jeszcze potem dobierasz kartę dzięki Knowhere, a taki White Tiger dzięki ability Star Lorda moze wejść do gry za darmo i przy ekspercie dociągnąć ci nawet 4 karty.
Kretilla
Posty: 150
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: Kretilla »

Mam pytanie, jak wg. Was wygląda sprawa z Nemesis Minion. Do pewnego czasu uważałem, że jak jest 1 minion w mini-talii Nemsis, to on jest zawsze tą nemesis.
Ale z czasem okazuje się, że te talie są różnie skonstruowane, co zaczęło mnie zastanawiać, czy mam rację.
Na przykład Captain America ma 1 miniona i ma podpis "Nemesis Minion" - Baron Zemo, ale np. Doctora Strange - Baron Mordo już takiego podpisu nie ma. Są też inne sety jak Venoma, gdzie są 4 nemesis i wychodzą wszystkie razem przy "Shadow of the Past". Są też tacy bohaterowie co mają np. 1 miniona nemesis i innego nie-nemesis.

Jak jest wg. Was, czy np. taki Baron Mordo -jak jest jedynym minionem w secie to wychodzi z Shadow of the Past?
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: c08mk »

Kretilla pisze: 14 sie 2022, 12:54 Mam pytanie, jak wg. Was wygląda sprawa z Nemesis Minion. Do pewnego czasu uważałem, że jak jest 1 minion w mini-talii Nemsis, to on jest zawsze tą nemesis.
Ale z czasem okazuje się, że te talie są różnie skonstruowane, co zaczęło mnie zastanawiać, czy mam rację.
Na przykład Captain America ma 1 miniona i ma podpis "Nemesis Minion" - Baron Zemo, ale np. Doctora Strange - Baron Mordo już takiego podpisu nie ma. Są też inne sety jak Venoma, gdzie są 4 nemesis i wychodzą wszystkie razem przy "Shadow of the Past". Są też tacy bohaterowie co mają np. 1 miniona nemesis i innego nie-nemesis.

Jak jest wg. Was, czy np. taki Baron Mordo -jak jest jedynym minionem w secie to wychodzi z Shadow of the Past?
Wszystko co w nawiasach możesz pominąć. Każdego nemezis minion obowiązują te same zasady.
REMINDER TEXT
Some card abilities may include reminder text. Reminder
text is italicized and in parentheses (like this). Reminder text
has no effect on the game and is only intended to remind a
player of a specific game function or rule.
Kretilla
Posty: 150
Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: Kretilla »

c08mk pisze: 14 sie 2022, 16:07
Wszystko co w nawiasach możesz pominąć. Każdego nemezis minion obowiązują te same zasady.
REMINDER TEXT
Some card abilities may include reminder text. Reminder
text is italicized and in parentheses (like this). Reminder text
has no effect on the game and is only intended to remind a
player of a specific game function or rule.
Można pominąć to, co w nawiasach kursywą, zgadzam się.
Ale bohaterka Spider-Woman, zestaw nemesis. The Viper ma napis (Spider-Woman's nemesis minion). To nie jest napisane kursywą - więc to nie jest coś do pominięcia, bo napisy (bez kursywy) np. (Limit once per round) są ważne i nie są do pominięcia. Ona wchodzi na stół po odkryciu Shadow of the Past. Ale jest tam jeszcze w zestawie 2x Hydra Regular. Oni nie mają napisu o byciu nemezis i wg. mnie wtasowuje się ich do encounter deck. Mają reminder text o Incite i jest to pisane kursywą w nawiasie.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: c08mk »

Kretilla pisze: 15 sie 2022, 11:17
c08mk pisze: 14 sie 2022, 16:07
Wszystko co w nawiasach możesz pominąć. Każdego nemezis minion obowiązują te same zasady.
REMINDER TEXT
Some card abilities may include reminder text. Reminder
text is italicized and in parentheses (like this). Reminder text
has no effect on the game and is only intended to remind a
player of a specific game function or rule.
Można pominąć to, co w nawiasach kursywą, zgadzam się.
Ale bohaterka Spider-Woman, zestaw nemesis. The Viper ma napis (Spider-Woman's nemesis minion). To nie jest napisane kursywą - więc to nie jest coś do pominięcia, bo napisy (bez kursywy) np. (Limit once per round) są ważne i nie są do pominięcia. Ona wchodzi na stół po odkryciu Shadow of the Past. Ale jest tam jeszcze w zestawie 2x Hydra Regular. Oni nie mają napisu o byciu nemezis i wg. mnie wtasowuje się ich do encounter deck. Mają reminder text o Incite i jest to pisane kursywą w nawiasie.
Faktycznie przy Spider-Woman wygląda to inaczej. Jeżeli chcesz konkretnej odpowiedzi co do Dr Strange i Spider- Woman to już trzeba pisać do supportu FFG (jak dostaniesz odpowiedź daj znać co napisali). Ja przy nemesis Dr Strange bym wprowadził Barona, przy Spider-Woman bym się jeszcze zastanowił. W każdym innym przypadku gdzie jest podpis w nawiasie np. Venom to wszystkie miniony bym wprowadził do gry.
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

If a triggered ability is labeled as a defense—such as “Hero Interrupt (defense)”—resolving that ability is considered a defense. Unless specified by the ability’s text, a hero does not exhaust when using such an ability.
Ok. Dzisiaj nauczyłem się czegoś co całkowicie zmienia moje postrzeganie aspektu Defence :|

EDIT: Ale teraz tu czegoś nie rozumiem:
Obrazek
Ten Wording jest bez sensu. Skoro RR mówi, że deffence interrupt to obrona to czemu ta karta ma "When you defend"? Powinno być jakieś "you get +1 Def for this defence", etc.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

szczudel pisze: 14 paź 2022, 10:33
If a triggered ability is labeled as a defense—such as “Hero Interrupt (defense)”—resolving that ability is considered a defense. Unless specified by the ability’s text, a hero does not exhaust when using such an ability.
Ok. Dzisiaj nauczyłem się czegoś co całkowicie zmienia moje postrzeganie aspektu Defence :|

EDIT: Ale teraz tu czegoś nie rozumiem:
Obrazek
Ten Wording jest bez sensu. Skoro RR mówi, że deffence interrupt to obrona to czemu ta karta ma "When you defend"? Powinno być jakieś "you get +1 Def for this defence", etc.
Nie jestem ekspertem w rozkminianiu tych zawiłek tekstowych, ale wydaje mi się, że chodzi o "Hero interrupt", tzn. że "when you defend" mówi kiedy możemy ją zagrać. Zagrywamy ją jak się bronimy. Czyli nie możemy jej zagrać dopóki nie bronimy się w inny sposób. Wtedy staje się 2gą obroną. Tak przynajmniej bym to rozumiał ;)
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

Możliwe, że tak sformułowana umiejętność oznacza, że ten boost jest tylko do niwelacji ataku przeciwnika. Tzn nie trzeba klęknąc postacią aby zagrac, ale jeżeli jest jakaś inna karta która mówi zrób coś (damage/heal) w oparciu o statystykę defence to to nie działa.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: tomp »

rogue pewnie to ally u gambita.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

tomp pisze: 14 paź 2022, 11:25 rogue pewnie to ally u gambita.
ally rogue to akurat już potwierdzony:
Spoiler:
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: tomp »

tak mi się wydawało. nie przypominam sobie sytuacji w której ffg dałby kartę team-up, która byłaby "martwa".
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Atamán »

szczudel pisze: 14 paź 2022, 10:33
If a triggered ability is labeled as a defense—such as “Hero Interrupt (defense)”—resolving that ability is considered a defense. Unless specified by the ability’s text, a hero does not exhaust when using such an ability.
Ok. Dzisiaj nauczyłem się czegoś co całkowicie zmienia moje postrzeganie aspektu Defence :|

EDIT: Ale teraz tu czegoś nie rozumiem:
Obrazek
Ten Wording jest bez sensu. Skoro RR mówi, że deffence interrupt to obrona to czemu ta karta ma "When you defend"? Powinno być jakieś "you get +1 Def for this defence", etc.
Ten fragment instrukcji mówi nam tylko to, że samo zagranie Natural Agility nie wymaga wyczerpania bohatera. No ale tekst karty wymaga, żebyśmy już byli obrońcami w momencie zagrywania tej karty - a więc jakoś musieliśmy się tymi obrońcami stać. Zazwyczaj obrońcami stajemy się po tym, gdy użyjemy basic ability DEF i wyczerpiemy się do tego.

Ale już np. takiego Backflipa od Spider-Mana z podstawki możemy zagrać bez wyczerpywania bohatera - deklarujemy brak obrońców, odsłaniamy boosta, a następnie, gdy mamy dostać obrażenia zagrywamy backflip i nie dostajemy obrażeń, a na dodatek stajemy się na potrzeby gry obrońcą, więc wszystkie efekty "after you defend" itp. wchodzą w grę.
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: szczudel »

Pewnie masz rację, bo byłoby to zbyt piękne. Czyli jednak nie widzę absolutnie sensu w graniu Defence.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

szczudel pisze: 14 paź 2022, 10:33
If a triggered ability is labeled as a defense—such as “Hero Interrupt (defense)”—resolving that ability is considered a defense. Unless specified by the ability’s text, a hero does not exhaust when using such an ability.
Ok. Dzisiaj nauczyłem się czegoś co całkowicie zmienia moje postrzeganie aspektu Defence :|

EDIT: Ale teraz tu czegoś nie rozumiem:
Obrazek
Ten Wording jest bez sensu. Skoro RR mówi, że deffence interrupt to obrona to czemu ta karta ma "When you defend"? Powinno być jakieś "you get +1 Def for this defence", etc.
Defense przy zagraniu tej karty praktycznie nie robi różnicy o ile się nie wymyśli dla niego combo ;) Taki mały spoiler to np. Jocasta, która wybiera z discarda kartę z tym traitem i później można ją zagrać jak z ręki. Na razie takich interakcji jest mało ale Defense trait na tej karcie nie jest tak bezużyteczny jakby się wydawało.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: mat_eyo »

Może odpalić choćby Flow Like Water, wokół której budowane są bardzo fajne talie ;)
Kapi11
Posty: 1
Rejestracja: 17 lis 2022, 16:47

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Kapi11 »

Cześć wszystkim!
Jestem nowy na forum i chciałem się dowiedzieć czy istnieje polska wersja instrukcji do Marvel Champions?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: mat_eyo »

Kapi11 pisze: 19 lis 2022, 13:59 Cześć wszystkim!
Jestem nowy na forum i chciałem się dowiedzieć czy istnieje polska wersja instrukcji do Marvel Champions?
Nie ma, na pewno nie oficjalnej. O fanowskim tłumaczeniu instrukcji słyszałem kilkukrotnie, ale nigdy go nie widziałem.

Prawdziwe pytanie brzmi - po co Ci polska instrukcja? Język na kartach, a tekstu jest tam sporo, nadal będzie angielski. Jeśli wydaje Ci się, że angielski na kartach ogarniesz, to ogarniesz też instrukcję. Jeśli jednak upierasz się, że podstawowe zasady chcesz poznać po polsku, to w sieci są filmiki z ich tłumaczeniem w naszym języku.
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 401
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 2 times
Been thanked: 372 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ciuniek »

szczudel pisze: 14 paź 2022, 10:33 Obrazek
Ten Wording jest bez sensu. Skoro RR mówi, że deffence interrupt to obrona to czemu ta karta ma "When you defend"? Powinno być jakieś "you get +1 Def for this defence", etc.
To jest Interrupt, więc musi być wskazana akcja, którą przerywasz, bo inaczej ten wording byłby bez sensu. Hipotetyczna karta, którą opisujesz wyglądałaby mniej więcej tak: Hero Action (defend) -> you get +1 Def for this defence, a jej efekty byłyby następujące: nie wyczerpujesz postaci, dostajesz bonus do statystyki Def, zagranie karty liczy się jako obrona, więc jest to trigger dla wszystkich zdolności z "when you defend" w tekście.
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 560
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 244 times
Been thanked: 293 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: andrzejstrzelba »

Dawno nie grałem i mam pytanie które pewnie będzie banalne.
Czasem jest tak, że jak pokonasz jakiegoś miniona czy usuniesz Side Scheme to trzeba pociągnąć encounter card. Ciągnę encounter i pojawia się która mówi że Villain "attacks You" albo "Schemes". Czy wtedy robię normalną od początku akcje Viklaina ? Daję żetony na Side Scheme, ciągnę boosta i znowu dla tego bohatera ? Czy może sam atak o wartości na karcie plus boost bez encounter card na koniec i bez dokładania żetonów na Main Scheme ?

EDIT. Już znalazłem i nawet sam o to pytałem na drugiej stronie. Nie ciągnie się po raz kolejny encounter card. Villain przy ataku wynikającym z karty atakuje tylko z kartą boost.
Nie wiem czemu mam z tym taki problem.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: osa1908 »

Gram she hulk na protection.Zagrywam counter punch after yoy defends against an enemy attack,deal damage to that enemy equal to your hero.Pytanie jezeli mam upgrade superhuman strength plus 2 ataku to zadaje w sumie mu 5?3 z basic i dwa z tej karty?.kolejne pytania zaczalem grac od poziomu 2 Rhino jest napisane when revealed dodaj breaki takin,ale rozumiem ze tego nie robie bo reveal następuje dopiero w 4 fazie Villan ?
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: Atamán »

Z She-Hulk + Superhuman Strength, to tak Counter-Punch przywalisz za 5, bo tyle masz wtedy ATK, ale wtedy obowiązkowo odpali się response na Superhuman Strength, czyli musisz wtedy odrzucić Superhuman Strength, ale za to wrzucić Stun na Villaina.

Z Rihno: jak jest reveal, to od razu robisz reveal. Gdy jest deal encounter card, to odkryjesz dopiero w 4. kroku fazy Villaina.
virnik
Posty: 56
Rejestracja: 22 cze 2017, 13:50
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: virnik »

Jak ta karta https://marvelcdb.com/card/01105 wychodzi w fazie ataku przeciwnika (atk + plus znaczki z rogu karty) to rozpatruje jej efekt, czy biorę jako +0 atk? :D
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: mat_eyo »

Odsłaniając kartę jako boost, interesują Cię tylko ikony w prawym dolnym rogu. Nie ma ikon, nie ma mocniejszej aktywacji. Odrzucasz kartę i tyle.
virnik
Posty: 56
Rejestracja: 22 cze 2017, 13:50
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Post autor: virnik »

Za wyłożenie/zagranie karty można zapłacić tylko resource z ręki, czy może to być wynik exhaust karty upgrade ze stołu np. Enchanced Awerness ?
ODPOWIEDZ