Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Ja generalnie liczę na bardzo dobre opinie i recenzje, a to generalnie ze względu na cenę bo za te pieniądze to już można kupić jakąś "dużą" grę a nie namiastkę Lacerdy.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: autopaga »

detrytusek pisze: 11 sty 2023, 12:56
autopaga pisze: 09 sty 2023, 22:57 Kanban na dwie raczej też średnio się sprawdza, więc nic dziwnego.
No tak całe 11% ludzi nie poleca.
autopaga pisze: 10 sty 2023, 12:51 Właśnie to napisałem że mogą być tacy, co lubią "wypaczoną rozgrywkę" względem głównej koncepcji autora. Kanban nie jest grą zaprojektowaną z myślą o 2 graczach, tylko jest dostosowana do grania w dwie osoby, wskaż mi która mechanika w Kanbanie działa lepiej na 2 osoby niż 3-4?
SANDRA!!! - działa dużo ciekawiej niż w grach 3+.

W ogóle nie rozumiem zarzutu, że coś jest zaprojektowane na 4 osoby to reszta jest gorsza. Po pierwsze to nie wiemy co autor miał w głowie ale to nie ma znaczenia bo uwaga mógł mieć pomysł na każdy skład i w tym przypadku tak było.
A całe 15% poleca jako best.

Może mieć w głowie taki pomysł, ale matematyka na to nie pozwala. Chociażby zrobienie celu publicznego w grze 2 a 4 osobowej, jakby nie liczyć nie da tego dobrze przeskalować. W grze 4 osobowej działa to fajniej niż w 2, przez przyjemniejszą gradację nagrody. W grze dwuosobowej jest przeważnie wszystko albo nic. To np. mega popsuło mi odbiór Honey Buzz na dwóch graczy, gdzie zrobienie celów publicznych jest kluczowe, ponieważ daje 20 punktów i nie ma drugiego miejsca, btw. ta gra też słabo się skaluje na 2 graczy.

Nawet tak prosta gra jak bankrut, która z jednej strony jest idealnie policzona od 3 do 6 graczy, każdy dostaje tyle samo kart (i 1 zostaje) dzięki magicznej liczbie 61, która jako pierwsza jest podzielna przez 3/4/5/6, bez jednej karty, a dla tylu jest graczy, to jednak 20 kart na ręce to za dużo przy 3 graczach, a 10 trochę mało przy 6. Natomiast dostosowanie takich samych wrażeń w dowolnej liczbie graczy wymagałoby dostosowania talii dla każdej liczby graczy indywidualnie, przy grach euro takich elementów są dziesiątki, które są powiązane między sobą. Przy grach wyjątkowo pasjansowatych nie stanowi to większego problemu, natomiast co jak co ale Lacerda pasjansów nie robi.

Jeżeli ktoś chociażby nie próbował stworzyć gry euro, to nie zrozumie jak dużym wrzodem na d**** jest skalowanie.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: detrytusek »

autopaga pisze: 11 sty 2023, 15:45 A całe 15% poleca jako best.

Może mieć w głowie taki pomysł, ale matematyka na to nie pozwala. Chociażby zrobienie celu publicznego w grze 2 a 4 osobowej, jakby nie liczyć nie da tego dobrze przeskalować. W grze 4 osobowej działa to fajniej niż w 2, przez przyjemniejszą gradację nagrody. W grze dwuosobowej jest przeważnie wszystko albo nic. To np. mega popsuło mi odbiór Honey Buzz na dwóch graczy, gdzie zrobienie celów publicznych jest kluczowe, ponieważ daje 20 punktów i nie ma drugiego miejsca, btw. ta gra też słabo się skaluje na 2 graczy.
Czyli 89% poleca, żeby już zaprzestać tej żonglerki liczbami. Owszem można twierdzić, że "wariant 2 os. jest średni" ale warto też mieć w głowie to, że 89% graczy ma inne zdanie, a zatem moje jest w zdecydowanej mniejszości.

Zupełnie nie rozumiem zarzutu o gorzej działającym celu publicznym w grze 2 os. Możesz to na jakimś konkretnym przykładzie? Gdzie jest to wszystko albo nic? Bo te cele nijak się nie skalują, a zatem działają dokładnie tak samo w każdym zestawieniu choć istnieje szansa, że kompletnie nie wiem o czym piszesz. I pytam o Kanbana, a nie o bankruta czy inny miodek.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: autopaga »

W tym przypadku tory departamentów, kompletnie się nie skalują, w dwie osoby można je robić bardziej na spokojnie, przy 3 jest fajniejsza rywalizacja. Generalnie gra dwuosobowa jest luźniejsza. Natomiast wywalanie przez Sandrę 8 projektów na raz generuje sporo losowości, + dochodzenie 2 losowych kart na spotkaniach. To nie są zalety gry 2 osobowej tylko łaty aby gra bardziej przypominała 3/4 osobową.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: detrytusek »

autopaga pisze: 11 sty 2023, 16:29 W tym przypadku tory departamentów, kompletnie się nie skalują, w dwie osoby można je robić bardziej na spokojnie, przy 3 jest fajniejsza rywalizacja. Generalnie gra dwuosobowa jest luźniejsza. Natomiast wywalanie przez Sandrę 8 projektów na raz generuje sporo losowości, + dochodzenie 2 losowych kart na spotkaniach. To nie są zalety gry 2 osobowej tylko łaty aby gra bardziej przypominała 3/4 osobową.
Gra na 2 osoby wcale nie jest luźniejsza. Masz zazwyczaj dokładnie taką samą liczbę pól do wyboru przy 3 co 2 graczach. Tor departamentów się na 4 osoby też skaluje bo masz więcej nagród. W 3 os owszem jest taki sam jak w 2 ale jest to drobnostka. I nie można tego robić bardziej na spokojnie bo w 2 osoby nie chcesz być ostatni, a więc musisz cisnąć by nie dostać kary. W 3+ wystarczy wyprzedzić tylko jednego gracza, więc pod tym względem tu jest luźniej.
To, że Sandra wywala 8 projektów też nie jest problemem bo i tak zawsze widzisz co zostanie, więc nie rozumiem zarzutu. Sytuacje gdzie tak się kolory ułożyły, że mi to sprawiło kłopoty mogę policzyć na palcach 1 ręki, a na 3 osoby też się to może zdarzyć. Te 2 losowe karty to znów jest taka pierdoła, że aż szkoda się nad tym pochylać.
Szkoda, że skupiasz się na pierdołach, a pomijasz całą mechanikę Sandry na 2 os. Granie skutecznie Sandrą przeciw rywalowi jest czymś czego nie doświadczysz w innym składzie. Wg mnie bardzo wzbogaca to mechanikę.
Rozumiem, że o tym "wszystko albo nic" zapominamy i to nie ta gra. Ok.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: autopaga »

Jak sama zauważyłaś Sandra z karami jest bardziej 0-1kowa. Natomiast sam worker placement jest dużo bardziej przewidywalny przez 1 przeciwnika a nie dwóch. Przy celach publicznych chodziło mi o takie gdzie punkty są stopniowane np. 15/10/5pz w GAH. Spotkałem się z 4 różnymi metodami jak sobie z tym radzą autorzy w wariantach 2 osobowych.1 i 2 nagroda, 1 i 3 nagroda, tylko 2 nagroda lub tylko 1 nagroda (przypadek Honey Buzz).
No nie powiedziałbym że połowa kart na spotkaniach w ciemno to jest nic.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: detrytusek »

autopaga pisze: 11 sty 2023, 17:28 Jak sama zauważyłaś Sandra z karami jest bardziej 0-1kowa. Natomiast sam worker placement jest dużo bardziej przewidywalny przez 1 przeciwnika a nie dwóch. Przy celach publicznych chodziło mi o takie gdzie punkty są stopniowane np. 15/10/5pz w GAH. Spotkałem się z 4 różnymi metodami jak sobie z tym radzą autorzy w wariantach 2 osobowych.1 i 2 nagroda, 1 i 3 nagroda, tylko 2 nagroda lub tylko 1 nagroda (przypadek Honey Buzz).
No nie powiedziałbym że połowa kart na spotkaniach w ciemno to jest nic.
- Sandra z karami działa dokładnie tak samo jak w każdym innym zestawieniu. Kara ostatniego, a i ten ma 2 metody na obronienie się - zawsze.
- Worker placement na 2 osoby jest mniej chaotyczny, a bardziej szachowy - dla mnie to plus.
- Cele publiczne są identyczne w każdym zestawieniu, a i takie jak np w GAH-u też są np 9/6/3, więc dalej nie rozumiem co Ty zarzucasz?
- To nie jest połowa kart. W jednym zarządzie grane jest 6 kart, gdzie 2 są dobrane losowo, do których możesz się przygotowywać wcześniej.

Jeśli ktoś przegrywa i zwala na losowość to po prostu słabo grał. Ona nawet nie stała koło losowych gier, więc ten promil w prawo czy w lewo to jest błahostka.

Reasumując K. się świetnie skaluje co pokazują każde statystyki z BGG. 2 os. wariant jest po prostu inny ale nie przyszyty na siłę bo to po prostu nie prawda.

ps. I czemu Ty ze mnie kobietę robisz? :)

A teraz można by naszą dyskusję chyba przenieść do wątku Kanbana.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: autopaga »

Pardon za "aś" ;)

- Z Sandrą to zależy jak się na to patrzy albo zawsze ostatni albo 1/2, 1/3, 1/4. Być ostatnim z 2 a z 4 to nie jest to samo.
- Ja od grania w gry szachopodobne wolę szachy ;) aż za bardzo bo obecnie jestem na odwyku. Granie w większa liczbę graczy nie jest bardziej chaotyczne tylko trudniejsze do przewidzenia.
- O celach publicznych pisałem w kontekście projektowania z głową nastawioną na każdą liczbę graczy. Odczucia gracza w grze dwuosobowej będą inne, np. w kanbanie jeżeli jeden gracz ma już pierwszy speech token z danej kategorii to raczej nie opłaca się już z nim specjalnie walczyć o ten drugi. Podobnie jest na torach w departamentach, jak drugi gracz mocno odjedzie to już nie ma się co spieszyć. Na 3 graczy jest więcej sytuacji pomiędzy i te wszystkie fajne momenty niepewności trwają dłużej, a we dwójkę 0-1. Taka jest matematyka i odczucia z gry 2 a 3 osobowej będą różne.
- Tak masz rację z liczbą tych kart mój błąd.
Jest jeszcze wiele aspektów jak wypychanie samochodów i inwestowanie w technologię, no nie widzę nigdzie przewagi gry dwuosobowej. A Sandra jest dla mnie meh na każdą liczbę graczy, ale lepsze to niż follow.
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 326
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 85 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Reku_ »

Moi drodzy, ciekawe dysputy tu prowadzicie, ale jednak to jest off-topic.

Chciałem tu poczytać o Bot Factory jednak...
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Portal Games »

Cześć! Wysyłamy szybką ściągę, komu może spodobać się Bot Factory, a komu niekoniecznie :)

https://portalgames.pl/pl/wp-content/up ... fiszka.jpg
Khag
Posty: 261
Rejestracja: 05 sty 2014, 23:06
Has thanked: 22 times
Been thanked: 21 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Khag »

Cześć i czołem, ma ktoś może rozegrana większą ilość rozgrywek i jest w stanie jednoznacznie orzec czy gra działa na dwie osoby? - Innego składu nie mam.

Po powyższa dyskusja nie pomogła w mojej decyzji, a nie mam gdzie przetestować.
Poznań i okolice.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Portal Games »

Cześć! Dzielimy się z Wami błyskawicznym materiałem prasowym, który wysyłaliśmy również do mediów. Może komuś pomoże w podjęciu decyzji? Jednocześnie informujemy, że Bot Factory będzie dostępne od czwartku w sklepach i pewnie niedługo później również w lokalach planszówkowych, abyście mogli przetestować przed zakupem :)

Bot Factory Planuj, montuj, produkuj!

Wiek: 14+
Czas gry: 40-60 minut
Liczba graczy: 1-4

Z przyjemnością informujemy, że już w najbliższy czwartek, 16 lutego, ma miejsce premiera najnowszej gry wydawnictwa Portal Games - Bot Factory.

Bot Factory to optymalizacyjna gra planszowa, w której gracze mają za zadanie zaaranżować proces produkcji zabawkowych robotów tak, by nie zmarnować nawet ruchu. Jakby samo zapanowanie nad etapami produkcji nie było wystarczającym wyzwaniem, gracze wzajemnie podbierają sobie projekty, zasoby i dostęp do stanowisk pracy.

Współautorem gry jest Vital Lacerda (znany z takich tytułów jak Weather Machine, The Gallerist, Lisboa, On Mars), który umocnił swoją pozycję w świecie gier planszowych jako autor potężnych, rozbudowanych gier, stawiających wysoko poprzeczkę przed zaawansowanymi graczami. Bot Factory, z czasem gry około 60 minut i kompaktowym zestawem reguł, to tytuł lżejszego kalibru, który zachowuje ducha jego większych produkcji.

Bot Factory sprawdza się świetnie w każdej konfiguracji graczy, także w interesującym wariancie solo!

LINK: https://sklep.portalgames.pl/bot-factory


"Wszystkie mechanizmy działają niczym dobrze naoliwiona maszyna. Każda akcja ma sens i czemuś służy – wszystko elegancko się zazębia i daje poczucie satysfakcji. Jeżeli szukacie szybkiego i intensywnego euraska, który nie należy do wagi ciężkiej oraz zawsze chcieliście spróbować gier Vitala Lacerdy to Bot Factory będzie dobrym wyborem. Polecam!" - dzięki Big Bad Dice
Atk
Posty: 1394
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 494 times
Been thanked: 284 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Atk »

Ile gra zajmuje na 4 osoby? Faktycznie jest na godzinę czy przy pełnym składzie będą to 2h?
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: wajwa »

Atk pisze: 16 lut 2023, 08:04 Ile gra zajmuje na 4 osoby? Faktycznie jest na godzinę czy przy pełnym składzie będą to 2h?
Pierwsza partia w 4 osoby zajęła nam 1,5 h , myślę że kolejne partie powinny być raczej jeszcze krótsze ...
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
Morkai
Posty: 53
Rejestracja: 05 sie 2022, 10:40
Has thanked: 26 times
Been thanked: 15 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Morkai »

A jak ocena pierwszych partii? Jak się tytuł ma do dużych Lacerd? :)
=][= WH40k =][= X-wing, Magic, Cthulhu...
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: wajwa »

Morkai pisze: 16 lut 2023, 14:42 A jak ocena pierwszych partii? Jak się tytuł ma do dużych Lacerd? :)
Jeśli to pytanie do mnie , to rozpisałem się szerzej na 1 stronie tego wątku :wink:
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
Bruno555
Posty: 300
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Has thanked: 13 times
Been thanked: 48 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Bruno555 »

Zastanawiam się czy gra w ogóle się wyprzeda czy raczej będzie zalegać na sklepowych półkach. Przy takiej kosmicznej cenie nawet nazwisko Lacerdy tego nieuzasadnia.
Ostatnio kupiłem używkę gry Automania za 65zł. Również średniej ciężkości euro z podobnym tematem w budowanie samochodów. Gra działa idealnie z niedzielnymi graczami, fajny jest motyw z linią produkcyjną, taki przyjemny workerplacement.
Więc za cenę Bot Factory można mieć 2 lub 3 gry wcale nie gorsze.
Awatar użytkownika
Morkai
Posty: 53
Rejestracja: 05 sie 2022, 10:40
Has thanked: 26 times
Been thanked: 15 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Morkai »

wajwa pisze: 16 lut 2023, 19:47
Morkai pisze: 16 lut 2023, 14:42 A jak ocena pierwszych partii? Jak się tytuł ma do dużych Lacerd? :)
Jeśli to pytanie do mnie , to rozpisałem się szerzej na 1 stronie tego wątku :wink:
Heh. Faktycznie. Nie zauważyłem w tym gąszczu rozważań o Kanban EV ;)
=][= WH40k =][= X-wing, Magic, Cthulhu...
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Fojtu »

Cena 250zł za godzinną gierkę modelowaną na istniejącej grze to kosmos. Ale może ja po prostu już nie nadążam za postępami w cenach gier :lol:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: japanczyk »

Fojtu pisze: 17 lut 2023, 09:03 Cena 250zł za godzinną gierkę modelowaną na istniejącej grze to kosmos.
Ale co to ma do rzeczy Fojtu?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Fojtu »

japanczyk pisze: 17 lut 2023, 09:15
Fojtu pisze: 17 lut 2023, 09:03 Cena 250zł za godzinną gierkę modelowaną na istniejącej grze to kosmos.
Ale co to ma do rzeczy Fojtu?
To było w nawiązaniu do wypowiedzi Bruno555.
Chyba, że pytasz o nawiązanie do istniejącej gry - IMO to jest bardzo dziwne odcinanie kuponów. Nazwisko Lacerdy tam jest pewnie w 90% marketingowo, do tego jeżeli tworzysz uproszczoną wersję bardziej zaawansowanej gry to sensowniej raczej by było wypuścić ją w bardziej dostępnej cenie i może z jakimś większym nawiązaniem do faktycznej dużej gry (e.g. Terra Nova). Oczywiście to moje zdanie, ale sam nie wiem jaki jest target tej gry. Osoby, które chcą wejść w Lacerdę ale cena 600-700zł odstrasza?
Awatar użytkownika
Warrtain
Posty: 139
Rejestracja: 12 cze 2022, 20:50
Has thanked: 174 times
Been thanked: 23 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Warrtain »

Fojtu pisze: 17 lut 2023, 09:25 To było w nawiązaniu do wypowiedzi Bruno555.
Chyba, że pytasz o nawiązanie do istniejącej gry - IMO to jest bardzo dziwne odcinanie kuponów. Nazwisko Lacerdy tam jest pewnie w 90% marketingowo, do tego jeżeli tworzysz uproszczoną wersję bardziej zaawansowanej gry to sensowniej raczej by było wypuścić ją w bardziej dostępnej cenie i może z jakimś większym nawiązaniem do faktycznej dużej gry (e.g. Terra Nova). Oczywiście to moje zdanie, ale sam nie wiem jaki jest target tej gry. Osoby, które chcą wejść w Lacerdę ale cena 600-700zł odstrasza?
Moim zdaniem dokładnie to co napisałeś w ostatnim zdaniu, mi przykładowo bardzo podoba się Kanban ale wiem że męczyłbym się bo siedzę w tym hobby od zeszłego roku i nie jestem na tyle rozegrany żeby sobie z nim na luzie poradzić. Więc kupiłem Bot Factory i jeśli mi się spodoba to będę myślał nad kupnem gry 2-3x droższej bo od tak wydać 600 PLN to większe zobowiązanie niż jak w moim przypadku 220, gdzie jeszcze nie zdefiniowałem jakie mechaniki w grach najbardziej mi się podobają i chcę spróbować jak najwięcej zanim będę inwestować większe kwoty. Po prostu trzeba na to spojrzeć z perspektywy gracza który nie siedzi w tym od kilku czy nawet kilkunastu lat a takich osób jest coraz więcej.
MaciekK5454
Posty: 358
Rejestracja: 09 sie 2020, 20:44
Has thanked: 170 times
Been thanked: 193 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: MaciekK5454 »

Ja się skusiłem. Dla mnie gra jest bardzo przyjemna dla oka, ma bardzo oryginalny temat. Jest bardzo ładnie i przyzwoicie wydana a także mechanika jest ciekawa. Taka gra ani nie za trudna ani nie za banalna.

Z drugiej strony gra jednak oparta na kilkudziesięciu żetonach i podobnej ilości drewnianych znaczników więc pewnie regrywalność nie będzie jakaś oszałamiajaca. Gra ma świetny insert, który jednak przy tej ilości komponentów nie był dramatycznie potrzebny. No i sporo powietrza w pudle, co słusznie powoduje uzasadnione wątpliwości dotyczące ceny.
tomg
Posty: 404
Rejestracja: 02 gru 2019, 00:00
Has thanked: 124 times
Been thanked: 159 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: tomg »

Fojtu pisze: 17 lut 2023, 09:25 Oczywiście to moje zdanie, ale sam nie wiem jaki jest target tej gry. Osoby, które chcą wejść w Lacerdę ale cena 600-700zł odstrasza?
Lacerda to bardzo silna marka. To jest próba wyjścia poza wąski rynek zaawansowanych euro graczy na szerszy segment familijny lub graczy którzy wolą lżejsze pozycje. To nie jest produkt adresowany tylko na polski rynek i cena nie boli tak bardzo zachodnich klientów. Gwoli prawdy, Bot Factory ja kupiłem za 220 pln czyli tylko 20-40 złotych więcej niż się spodziewałem.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Bot Factory (Vital Lacerda, Joao Quintela Martins)

Post autor: Fojtu »

Warrtain pisze: 17 lut 2023, 10:47
Fojtu pisze: 17 lut 2023, 09:25 To było w nawiązaniu do wypowiedzi Bruno555.
Chyba, że pytasz o nawiązanie do istniejącej gry - IMO to jest bardzo dziwne odcinanie kuponów. Nazwisko Lacerdy tam jest pewnie w 90% marketingowo, do tego jeżeli tworzysz uproszczoną wersję bardziej zaawansowanej gry to sensowniej raczej by było wypuścić ją w bardziej dostępnej cenie i może z jakimś większym nawiązaniem do faktycznej dużej gry (e.g. Terra Nova). Oczywiście to moje zdanie, ale sam nie wiem jaki jest target tej gry. Osoby, które chcą wejść w Lacerdę ale cena 600-700zł odstrasza?
Moim zdaniem dokładnie to co napisałeś w ostatnim zdaniu, mi przykładowo bardzo podoba się Kanban ale wiem że męczyłbym się bo siedzę w tym hobby od zeszłego roku i nie jestem na tyle rozegrany żeby sobie z nim na luzie poradzić. Więc kupiłem Bot Factory i jeśli mi się spodoba to będę myślał nad kupnem gry 2-3x droższej bo od tak wydać 600 PLN to większe zobowiązanie niż jak w moim przypadku 220, gdzie jeszcze nie zdefiniowałem jakie mechaniki w grach najbardziej mi się podobają i chcę spróbować jak najwięcej zanim będę inwestować większe kwoty. Po prostu trzeba na to spojrzeć z perspektywy gracza który nie siedzi w tym od kilku czy nawet kilkunastu lat a takich osób jest coraz więcej.
Rozumiem. Dla mnie to o tyle bez sensu, że tego typu gry rzadko oddają faktyczną rozgrywkę w pierwowzór. Z tego co widzę Bot Factory to tak uproszczona wersja kanbana, że w sumie niewiele z niego zostaje.
ODPOWIEDZ