Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »

Atk pisze: 08 kwie 2023, 06:58 Cena wyśmienita, gra przyjemna też bym wziął ale na Janusz w mojej duszy, żydzi za przesyłkę 😂

Może ktoś z Trójmiasta chce się dołączyć?
Prawda i to jeszcze z sakiewką monet :!:
Potwierdzam, darmowa dostawa wchodzi gdzieś od 170 zł. Można dopchnąć np. Small Islands
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

Zagraliśmy.
Wszystkie zmiany mechaniczne na plus. Niestety czytelność spadła i to bardzo. Szczególnie boli brak możliwości stwierdzenia kto ile odkrył surowców żeby odpowiednio zaplanować walkę o przewagi.
Wszyscy strasznie na to narzekali. Na pewno jak ktoś zacznie od tej edycji to nie będzie tutaj widział problemu, ale niestety on występuje.
Mimo to zmiany są na tyle fajne że zostanę przy skymines choć jakbym był obcykany w grafice to bym sobie przerobił oryginał i został przy nim ;)
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 124 times
Been thanked: 79 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: eltadziko »

XLR8 pisze: 08 kwie 2023, 18:32 Zagraliśmy.
Wszystkie zmiany mechaniczne na plus. Niestety czytelność spadła i to bardzo. Szczególnie boli brak możliwości stwierdzenia kto ile odkrył surowców żeby odpowiednio zaplanować walkę o przewagi.
Wszyscy strasznie na to narzekali. Na pewno jak ktoś zacznie od tej edycji to nie będzie tutaj widział problemu, ale niestety on występuje.
Mimo to zmiany są na tyle fajne że zostanę przy skymines choć jakbym był obcykany w grafice to bym sobie przerobił oryginał i został przy nim ;)
A jakie zmiany są w Skymines w stosunku do Mombasy, że wszystkie są na plus? Myślałem, że są same jakieś kosmetyczne plus, że discard zagrany h kart wybiera się dopiero na końcu, a nie na początku ruchów.
Czemu jest brak możliwości stwierdzenia kto ile odkrył surowców? Jakos inaczej się kart zagrywa czy co? :D
Awatar użytkownika
crazygandalf
Posty: 420
Rejestracja: 14 lut 2016, 16:25
Has thanked: 78 times
Been thanked: 480 times
Kontakt:

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: crazygandalf »

Nagraliśmy dwuosobową rozgrywkę. Może kogoś zainteresuje jak działa gra i jak się w nią gra.
Skymines
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

eltadziko pisze: 08 kwie 2023, 19:06
XLR8 pisze: 08 kwie 2023, 18:32 Zagraliśmy.
Wszystkie zmiany mechaniczne na plus. Niestety czytelność spadła i to bardzo. Szczególnie boli brak możliwości stwierdzenia kto ile odkrył surowców żeby odpowiednio zaplanować walkę o przewagi.
Wszyscy strasznie na to narzekali. Na pewno jak ktoś zacznie od tej edycji to nie będzie tutaj widział problemu, ale niestety on występuje.
Mimo to zmiany są na tyle fajne że zostanę przy skymines choć jakbym był obcykany w grafice to bym sobie przerobił oryginał i został przy nim ;)
A jakie zmiany są w Skymines w stosunku do Mombasy, że wszystkie są na plus? Myślałem, że są same jakieś kosmetyczne plus, że discard zagrany h kart wybiera się dopiero na końcu, a nie na początku ruchów.
Czemu jest brak możliwości stwierdzenia kto ile odkrył surowców? Jakos inaczej się kart zagrywa czy co? :D
Zadania wspólne, tańsze karty surowców, zaimplementowany minidodatek oraz jego przerobiona wersja.
To tak na szybko z pamięci.
Mombasa jest fantastyczna, a skymines jest odrobinę lepszy.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2020
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1495 times
Been thanked: 1145 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Bruno »

XLR8 pisze: 13 kwie 2023, 14:42 Zadania wspólne, tańsze karty surowców, zaimplementowany minidodatek oraz jego przerobiona wersja.
To tak na szybko z pamięci.
Mombasa jest fantastyczna, a skymines jest odrobinę lepszy.
- co masz na myśli pisząc "zadania wspólne" :?: Jakie zadania?
- minidodatek: rozumiem, że chodzi Ci o Cooked Books? Co tam przerobili w Skymines? Ograniczyli skuteczność toru księgowego, względem tego co było w Mombasie? (tam, z dodatkiem, stosunkowo łatwo było opływać w kasę i trzepać mnóstwo punktów na książkach)
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

Bruno pisze: 14 kwie 2023, 13:51
XLR8 pisze: 13 kwie 2023, 14:42 Zadania wspólne, tańsze karty surowców, zaimplementowany minidodatek oraz jego przerobiona wersja.
To tak na szybko z pamięci.
Mombasa jest fantastyczna, a skymines jest odrobinę lepszy.
- co masz na myśli pisząc "zadania wspólne" :?: Jakie zadania?
- minidodatek: rozumiem, że chodzi Ci o Cooked Books? Co tam przerobili w Skymines? Ograniczyli skuteczność toru księgowego, względem tego co było w Mombasie? (tam, z dodatkiem, stosunkowo łatwo było opływać w kasę i trzepać mnóstwo punktów na książkach)
Cooked books zostało znerfione pod względem kasy ale działa na miks księgowych i diamentowcow.
Jest nowa mechanika wspólnych zadań. Jeśli ktoś spełni trzy, otrzyma kafelek z nową prywatną akcją: zapłać 2 -> trzy ruchy na torze kompanii.
Awatar użytkownika
NestorZolo
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 506 times
Been thanked: 123 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: NestorZolo »

XLR8 pisze: 14 kwie 2023, 14:38
Bruno pisze: 14 kwie 2023, 13:51
XLR8 pisze: 13 kwie 2023, 14:42 Zadania wspólne, tańsze karty surowców, zaimplementowany minidodatek oraz jego przerobiona wersja.
To tak na szybko z pamięci.
Mombasa jest fantastyczna, a skymines jest odrobinę lepszy.
- co masz na myśli pisząc "zadania wspólne" :?: Jakie zadania?
- minidodatek: rozumiem, że chodzi Ci o Cooked Books? Co tam przerobili w Skymines? Ograniczyli skuteczność toru księgowego, względem tego co było w Mombasie? (tam, z dodatkiem, stosunkowo łatwo było opływać w kasę i trzepać mnóstwo punktów na książkach)
Cooked books zostało znerfione pod względem kasy ale działa na miks księgowych i diamentowcow.
Jest nowa mechanika wspólnych zadań. Jeśli ktoś spełni trzy, otrzyma kafelek z nową prywatną akcją: zapłać 2 -> trzy ruchy na torze kompanii.
Płaci się 1 za tą akcję. Z resztą się w pełni zgadzam. Wszystko na plus mechanicznie. Kafelek +1 do surowców dodajemy w dowolnej chwili, a nie przy wykładaniu kart. Czytelność w moim odczuciu na minus. Jednak ta ikonografia Klemensa bardzo pomaga.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »

XLR8 pisze: 09 sty 2023, 20:02 Przecież ta gra jest fatalna na 2, tak naprawdę dobrze się gra tylko na 4, a na 3 w miarę da się grać.
karmazynowy pisze: 10 sty 2023, 08:23 Grając na 2 osoby tracimy połowę fajności tej gry i do tego tę bardziej unikalną połowę, dlatego również nie polecam takiego składu.
brazylianwisnia pisze: 09 sty 2023, 21:39 Także jestem zdania że ta gra jest słaba na dwie osoby. Inwestowanie w spółki, kombinowanie pod kogo tu się podczepić bo będzie mocno rozwijał firmę X itd. To wszystko odpada na dwie osoby bo zamiast wszyscy rozwijamy wszystkie firmy i kombinujemy w co inwestować dostajemy każdy ma swoją firme i ja maksymalizuje czyli całe inwestowanie w firmy odpada i Mombasa zmienia się w ubogie Blackout Honkg kong(które bardzo lubie swoją drogą)
A w odniesieniu do akapitu?
Luna – wielu graczy narzekało, że Mombasa traci na dwie osoby, bo jest zbyt luźno – przede wszystkim na mapie oraz w wyścigu na przewagi. Marudzenie było zasadne, acz nie psuło całej gry. Skymines oferuje w rozgrywce dwuosobowej dodanie opcjonalnego wirtualnego gracza. Przy okazji wariant Luna jest też przeciwnikiem dla gracza solo – ten tryb pojawił się w grze jako nowość.
https://angryboardgamer.pl/skymines/
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Apos »

Beskid pisze: 14 kwie 2023, 20:07
Spoiler:
A w odniesieniu do akapitu?
Luna – wielu graczy narzekało, że Mombasa traci na dwie osoby, bo jest zbyt luźno – przede wszystkim na mapie oraz w wyścigu na przewagi. Marudzenie było zasadne, acz nie psuło całej gry. Skymines oferuje w rozgrywce dwuosobowej dodanie opcjonalnego wirtualnego gracza. Przy okazji wariant Luna jest też przeciwnikiem dla gracza solo – ten tryb pojawił się w grze jako nowość.
https://angryboardgamer.pl/skymines/
Moim zdaniem. takie półśrodki, są antyklimatyczne, bo sprowadza się do dociągu losowej karty/płytki, obsługi bota, zamiast gry z żywym przeciwnikiem. Szczególnie w euro, które nie są tylko pasjansem, jak Mombasa/Skymines. Ta gra świetnie działa na 4 graczy, a jest wiele gier dwuosobowych.
Lepiej zaprosić więcej znajomych i spojrzeć przeciwnikowi/przeciwniczce w oczy, niż grać przeciwko botowi :D
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »

Ale grałeś w dwie osoby z tym botem? Bo jeśli rozgrywka we dwoje sporo zyskuje dołączając prostą w obsłudze automę to chyba warto.

Z tego co czytam, pojawiła się nawet fanowska apka Luny, można nawet multiplikować te boty. Ktoś próbował?
https://boardgamegeek.com/thread/296424 ... ion/page/1
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: michal2014 »

Dzięki za linka. Super sprawa. muszę spróbować.

Jest podobna aplikacja do Project Gaja, którą ogrywam od jakiegoś czasu na 2 boty.
https://myautoma.github.io/games/gaiaproject/#

Pozdrawiam.

Zagrałem już z 5 razy z solo w skymines ( na razie na 1 automę ) i działa bardzo dobrze.
CZapki z głów dla twórcy tego wariantu. Z jednej strony prosty w obsłudze, z drugiej
fajnie przemyślane akcje bota, sporo przeszkadza i trzeba uważać, zeby mu za bardzo nie pomogac. ;0)
Jeden z najlepszych wariantów z automą w jakie grałem.
Bot do GWT też wymiata.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: michal2014 »

Jak ktoś woli analogowo, to są karty do wydrukowania:

https://deep-print-games.com/wp-content ... ndPlay.pdf
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »

michal2014 pisze: 16 kwie 2023, 22:31 Zagrałem już z 5 razy z solo w skymines ( na razie na 1 automę ) i działa bardzo dobrze.
CZapki z głów dla twórcy tego wariantu. Z jednej strony prosty w obsłudze, z drugiej
fajnie przemyślane akcje bota, sporo przeszkadza i trzeba uważać, zeby mu za bardzo nie pomogac. ;0)
Jeden z najlepszych wariantów z automą w jakie grałem.
Dzięki za opinię :)

Tu recenzja z podobnymi odczuciami
https://boardgamegeek.com/thread/298580 ... olo-player

Wygląda na to, że LUNA podnosi Mombasę do rangi polecanych solówek.

W takim razie gra w trybie dwuosobowym z botem też powinna odzyskać urok rozgrywek w większej grupie. Mylę się?
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »


w podsumowaniu lepsze niż Projekt Gaja

czy tylko ja mam wrażenie, że to trudne czasy dla cięższych eurasek :?: na rynkowym topie jest Kaskadia, Ziemia i Doniczki. Skymines daleko w cieniu choć zaryzykuję, że to najmocniejsza z gier w portfolio Hermana i zasługuje na lepszą promocję
MichalCh132
Posty: 215
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: MichalCh132 »

Beskid pisze: 12 maja 2023, 21:28
czy tylko ja mam wrażenie, że to trudne czasy dla cięższych eurasek :?: na topie jest Kaskadia, Ziemia i Doniczki. Skymines daleko w cieniu choć zaryzykuję, że to najmocniejsza z gier w portfolio Hermana i zasługuje na lepszą promocję
Lepsza promocje i lepszy temat/oprawe graficzna. Wszystkie zmiany mechniczne sa na plus, Skymines to zdecydowanie jedna z lepszych gier na rynku eurasowym, ale ma jedna z najgorszych opraw graficznych jakie widzialem. Wszystko jest jaskrawe, mapa jest malo czytelna, pola z workerami slabo odznaczaja sie od reszty planszy. Na planszy i kartach jest nabazgrane mnostwo niepotrzebnych elementow ktore tylko utrudniaja szybkie ocenianie sytuacje i wymagaja skupienia sie na tym, zeby rozczytac co gdzie jest napisane. W tym przypadku Mombasa byla o niebo lepiej zaprojektowana graficznie.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

Spoiler:
Zawsze popularniejsze są bardziej przystępne gry. Nie wiem skąd te przeświadczenie, że kiedykolwiek było inaczej.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2023, 22:49 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »

Według skali BGG tak popularne tytuły jak Projekt Gaja, Barrage, oba Brassy, Cywilizacja poprzez wieki, Uczta dla Odyna czy wreszcie Ark Nova wcale nie są bardziej przystępne.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

Beskid pisze: 13 maja 2023, 22:40 Według skali BGG tak popularne tytuły jak Projekt Gaja, Barrage, oba Brassy, Cywilizacja poprzez wieki, Uczta dla Odyna czy wreszcie Ark Nova wcale nie są bardziej przystępne.
Niedzielni gracze raczej nie zakładają konta na bgg i nie oceniają gier. ;)

A co do Skymines to zagraliśmy drugi raz z ekipą i już przywykliśmy do UI. Wcale nie jest tak źle. Jedynie co nadal bardzo irytuje to design kart. Szczególnie zielone i turkusowe bardzo się zlewają co mocno psuje czytelność i zwiększa downtime. Niestety mechanicznie jest lepiej więc zostajemy na księżycu.
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »

grę doceniono nagrodą The Game Courd Award 2022
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 796
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 407 times
Been thanked: 504 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: rav126 »

Not sure if serious or irony...
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: kozz84 »

Trochę przypominają tę parę z ordo iuris...
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »

a czy ktoś uprzejmy mógłby podzielić się na bgg informacją, że polski retail można w sklepie kaczek kupić z monetami?
https://boardgamegeek.com/thread/306294 ... il-edition
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1675
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 876 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: XLR8 »

Beskid pisze: 18 maja 2023, 17:34 a czy ktoś uprzejmy mógłby podzielić się na bgg informacją, że polski retail można w sklepie kaczek kupić z monetami?
https://boardgamegeek.com/thread/306294 ... il-edition
Tak. Sam kupiłem w sklepie kaczek dla monet, ale zostawiłem dla gameplayu :)
Same monety bardzo ładne, ciężkie i pasują do pól na planszy.
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)

Post autor: Beskid »

Miałem na myśli aby w tym wątku na BGG dopisać taką informację o polskiej wersji z monetami w sklepie wydawcy :wink:
ODPOWIEDZ