Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

psia.kostka pisze: 24 kwie 2023, 13:42 No, tym wszystkim, ktorzy czekaja na wersje retail niespecjalnie to pomoze :P
Ale handlarze streczgolami juz zacieraja rece :mrgreen:
Dlatego uważam, że:
a) wookie świetnie spieniężył tytuł
b) gra otrzyma słabe oceny w związku z małą ilością kart i brakiem dużych kart potworów w retailu.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: BOLLO »

Darkstorm pisze: 24 kwie 2023, 13:25 Pytanie do tych co zagrali: Też odnieśliście wrażenie, że mogłoby być więcej kart przygód? Wydaje mi się, że mogą się za szybko opatrzeć.
Pamiętaj że zamawiając z Zagramwto czu Gamefound dostajsz grę z pełną zawartością SG:
https://gamefound.com/projects/go-on-bo ... ails/15961

Co daje 232 kart Eksploracji oraz 166 kart wydarzeń. Aby zapamiętać wybór tych ponad 200 kart i powiązać je z 160cioma kartami wydarzeń trzeba mieć bardzo ale to bardzo dobrą pamięć. Oczywiście jest to możliwe jeżeli jesteś graczem pokroju PolAk Madry który gra codziennie w Robinsona. Przy mojej częstotliwości grania w te sam gry myślę że takiego Wiedźmina zagram max 10x w ciągu roku więc niczego takiego jak pamiętanie się nie obawiam.

A że o ile dobrze pamiętam to wsparłem kampanie wraz z odblokowanym celem go gry solo co mnie cieszy bo przygodę będę mógł rozgrywać samodzielnie w domowym zaciszu.
Adziarski
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2023, 10:57
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Adziarski »

ave.crux pisze: 24 kwie 2023, 13:44
psia.kostka pisze: 24 kwie 2023, 13:42 No, tym wszystkim, ktorzy czekaja na wersje retail niespecjalnie to pomoze :P
Ale handlarze streczgolami juz zacieraja rece :mrgreen:
Dlatego uważam, że:
a) wookie świetnie spieniężył tytuł
b) gra otrzyma słabe oceny w związku z małą ilością kart i brakiem dużych kart potworów w retailu.
To jest oczywiste, ze wersja retail dostanie ostro po dupie.... po pierwszym zachwycie szybko stanie się jasne, że bez tych dodatków z SG, a w szczególności właśnie monster trail oraz adventure packiem gra będzie niepełna. Tym bardziej kiedy wookie mówi, że te dodatki nie będą do kupienia. Ludzie ich zjedzą, bo dostaną wybrakowany produkt. Ja w życiu bym tego nie kupił normalnie za taką kasę (bez tych bonusy z sg).

Sprzedają grę za większą cenę niż w kampanii z wyciętymi elementami, które są podstawowym elementem prouduktu. U mnie gra wyląduję na stole, bo kumpel ze stałej ekipy wsparł. Wspólnie jednak doszliśmy do zdania, że gdyby nie on, to żaden z nas tej gry z półki sklepowej bez tej "wyciętej" zawartości by nie kupił. To tak jakbyś kupował grę Lacerdy bez jednego/dwóch torów akcji albo sw rebelie bez połowy kart misji/taktyki i liderów.

I ja doskonale rozumiem, że musieli zachęcić ludzi do wsparcia "gry", ale pojmuje dlaczego sam Twórca gry pragnie udupić swój produkt, nad którym pracował tyle czasu. Przecież gdyby zaoferowali te SG na premierę retaila w jakieś rozsądnej cenie to nie dość, że by zarobili dodatkowo, to jeszcze ocena gry mogłaby pozostać na dość dobrym poziomie. Idealnym przykładem wsparcia jest wieczna zima - dodatki można było kupić po KSie. Fakt, że drożej, ale można.
litk
Posty: 847
Rejestracja: 30 lip 2018, 14:14
Has thanked: 177 times
Been thanked: 125 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: litk »

Ja się cieszę, bo miałem tę pozycję na liście i więcej kasy w kieszeni zostaje.
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 928
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: sliff »

Adziarski pisze: 24 kwie 2023, 19:21 To jest oczywiste, ze wersja retail dostanie ostro po dupie.... po pierwszym zachwycie szybko stanie się jasne, że bez tych dodatków z SG, a w szczególności właśnie monster trail oraz adventure packiem gra będzie niepełna. Tym bardziej kiedy wookie mówi, że te dodatki nie będą do kupienia. Ludzie ich zjedzą, bo dostaną wybrakowany produkt. Ja w życiu bym tego nie kupił normalnie za taką kasę (bez tych bonusy z sg).
Jacy konkretnie ludzie ich zjedzą ? I kto zrobi tą rewizję po pierwszym zachwycie ?
Raczej nie osoby których nie obchodzi forum czy BGG tylko wejdą po prostu do sklepu i kupią bo wiedźmin ?
Może seryjni zakupowicze co kupią grę i przez 2 lata zagrają ze 2 razy albo wcale ?


Zwłaszcza że dodatki są nie dokupienia na starcie a nie nigdy, jeśli gra się sprzeda w retailu to pewnie te dodatki dość szybko też trafią do sprzedaży - w końcu już są gotowe. Także zanim na dobre takie głosy się pojawią to dodatki będą albo zapowiedziane albo gra będzie już mało kogo obchodzić.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

Adziarski pisze: 24 kwie 2023, 19:21 To jest oczywiste, ze wersja retail dostanie ostro po dupie.... po pierwszym zachwycie szybko stanie się jasne, że bez tych dodatków z SG, a w szczególności właśnie monster trail oraz adventure packiem gra będzie niepełna. Tym bardziej kiedy wookie mówi, że te dodatki nie będą do kupienia. Ludzie ich zjedzą, bo dostaną wybrakowany produkt. Ja w życiu bym tego nie kupił normalnie za taką kasę (bez tych bonusy z sg).
Ja również, nie mniej jednak te dodatki pojawią się po wysłaniu do wspierających z drugiego rzutu, czyli innych wersji językowych.
Adziarski pisze: 24 kwie 2023, 19:21 I ja doskonale rozumiem, że musieli zachęcić ludzi do wsparcia "gry", ale pojmuje dlaczego sam Twórca gry pragnie udupić swój produkt, nad którym pracował tyle czasu. Przecież gdyby zaoferowali te SG na premierę retaila w jakieś rozsądnej cenie to nie dość, że by zarobili dodatkowo, to jeszcze ocena gry mogłaby pozostać na dość dobrym poziomie.
Będzie po prostu czekanie tak samo jak na dodruk "imperium u władzy" czy kupowane jak "projekt leeghwatera" do barrage.

Trzeba też pamiętać, że są ludzie, którzy nie chcą robić z danej gry bardziej skomplikowanego produktu, a monster trail ewidentnie robi z niej bardziej zaawansowaną grę.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Adziarski
Posty: 37
Rejestracja: 17 kwie 2023, 10:57
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Adziarski »

ave.crux pisze: 24 kwie 2023, 20:39
Adziarski pisze: 24 kwie 2023, 19:21 To jest oczywiste, ze wersja retail dostanie ostro po dupie.... po pierwszym zachwycie szybko stanie się jasne, że bez tych dodatków z SG, a w szczególności właśnie monster trail oraz adventure packiem gra będzie niepełna. Tym bardziej kiedy wookie mówi, że te dodatki nie będą do kupienia. Ludzie ich zjedzą, bo dostaną wybrakowany produkt. Ja w życiu bym tego nie kupił normalnie za taką kasę (bez tych bonusy z sg).
Ja również, nie mniej jednak te dodatki pojawią się po wysłaniu do wspierających z drugiego rzutu, czyli innych wersji językowych.
Adziarski pisze: 24 kwie 2023, 19:21 I ja doskonale rozumiem, że musieli zachęcić ludzi do wsparcia "gry", ale pojmuje dlaczego sam Twórca gry pragnie udupić swój produkt, nad którym pracował tyle czasu. Przecież gdyby zaoferowali te SG na premierę retaila w jakieś rozsądnej cenie to nie dość, że by zarobili dodatkowo, to jeszcze ocena gry mogłaby pozostać na dość dobrym poziomie.
Będzie po prostu czekanie tak samo jak na dodruk "imperium u władzy" czy kupowane jak "projekt leeghwatera" do barrage.

Trzeba też pamiętać, że są ludzie, którzy nie chcą robić z danej gry bardziej skomplikowanego produktu, a monster trail ewidentnie robi z niej bardziej zaawansowaną grę.
Z tego co sobie przypominam to sam pisałeś, że bez tego dodatku gra jest słabsza.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: sopel82 »

sliff pisze: 24 kwie 2023, 20:35 Jacy konkretnie ludzie ich zjedzą ? I kto zrobi tą rewizję po pierwszym zachwycie ?
Raczej nie osoby których nie obchodzi forum czy BGG tylko wejdą po prostu do sklepu i kupią bo wiedźmin ?
Otóż to. Wydaje mi się, że niektórzy siedzą w planszówkowej bańce. Większość ludzi, zwłaszcza przy takim tytule, w ogóle nie będzie mieć takich rozważań typu mało lub dużo kart przygody, nawet się o tym nigdy nie dowie, że był taki tajemny dodatek, gdzie było więcej... a może go po prostu kiedyś tam kupi, jak już wyjdzie i będą jeszcze chwalić wydawcę. Ta gra jest skazana na finansowy sukces (jeśli tylko nie będzie totalnym gniotem, a na to się nie szykuje, i nie będzie większych wtop produkcyjnych, i na to też się nie szykuje), czy to się komuś podoba czy nie.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

Adziarski pisze: 24 kwie 2023, 20:54 Z tego co sobie przypominam to sam pisałeś, że bez tego dodatku gra jest słabsza.
Dla mnie tak, ale mówię tylko za siebie.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Irr3versible »

Większość osób nie zagra nawet 5 rozgrywek.
Dodatki będą, więc wystarczy poczekać i dokupić je w późniejszym terminie. Jak na pozycję ze wspieraczki w sklepach i tak pojawi się prawie wszystko, to nie cmon i milion ukrytych dodatków ks.
piter555
Posty: 91
Rejestracja: 16 lut 2019, 16:52
Has thanked: 41 times
Been thanked: 23 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: piter555 »

Spoiler:
nie zgadzam się, gra bez SG jest dla mnie ok (na razie tylko raz grałem) a dużo ludzi kupi grę nie będąc zawodowymi graczami i dla nich może to wystarczyć i myślę że twórcy gry wiedzą o tym, a na pewno nie zakładali że "pragną udupić swój produkt". ;)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Gra zbiera bardzo dobre opinie od ludzi, którzy grali. Do tego ma rok opóźnienia (co moim zdaniem jak na standardy KS to mało, bo miała dotrzeć w wakacje 2022). Do tego dochodzi kwestia wykonania - które podobno też jest okej i pomijając kości jest super. No i to wszystko w cenie o wiele lepszej niż na wspieraczce.

Ale ludzie i tak przyjdą i będą mówić, że gra jest wykastrowana/nie sprzeda się/ ktoś jest oszukany xD
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 563
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

piter555 pisze: 24 kwie 2023, 23:17
Spoiler:
nie zgadzam się, gra bez SG jest dla mnie ok (na razie tylko raz grałem) a dużo ludzi kupi grę nie będąc zawodowymi graczami i dla nich może to wystarczyć i myślę że twórcy gry wiedzą o tym, a na pewno nie zakładali że "pragną udupić swój produkt". ;)
Popieram.
Argumenty, że bez SG gra jest niepełna/wykastrowana jest idiotyczny. Zwłaszcza dla "niedzielnych graczy".
Ave.crux zwrócił uwagę na powtarzalność przygód - ale ile ty tych gier zagrałeś w ciągu tygodnia? 10? 12?
Ile osób z "niedzielnych graczy" zaliczy taką częstotliwość grania?

Prosta matematyka:
- załóżmy, że średnio będzie grało 3 graczy
- ile rund będzie w jednej grze? myślę, że jakieś średnio 8-10? (może nawet przesadziłem?)
- przygody dobieramy tylko jeśli: nie walczymy z potworem, nie walczymy z wiedźminem, nie medytujemy
- to ile przygód weźmiemy w ciągu gry? max 5?
- przy 3 graczach, 5 przygód, oznacza 15 kart przygód na rozgrywkę.
W podstawce są 72 karty eksploracji plus 56 kart wydarzeń.
Potrzebujesz minimum 5 rozgrywek, żeby trafić przynajmniej 1 raz na każdą eksplorację.
Każda? karta eksploracji ma przynajmniej 2 wybory, więc jeśli chcesz przejść każdą ścieżkę, musisz tych rozgrywek mieć już minimum 10. Wystarczy, że odkryte karty eksploracji będziesz odkładał na bok i w tym czasie ci się nie powtórzą.
Dla "niedzielnych graczy" 10 rozgrywek, to pewnie minimum pół roku, albo i dłużej.
Jednocześnie 10 rozgrywek to jakieś 30 godzin grania?
Pierwsze z brzegu: ile kosztowali Łowcy i na ile czasu jest liczona kampania w nich? I ktoś mówi, że jest wykastrowana gra?
To jest przecież całkiem normalne, że są podstawki i do nich są do dokupienia dodatki.
Więc jak komuś tych przygód za mało, to sobie później dokupi. Jak gra 1 raz na 1-2 miesiące, to nie potrzebuje od razu. A cena podstawki standard jest i tak o wiele niższa niż wiele innych gier - 269pln na stronie rebela, czyli pewnie spokojnie będzie się dawało dostać taniej.
A jak się komuś będzie dłużyć czas czekania na Dziki Gon, Na tropie potworów i dodatkowe 200 kart, to dokupi dostępne od razu Skellige w którym dostaje kolejnych 50 przygód.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

goldsun pisze: 25 kwie 2023, 06:11 Ave.crux zwrócił uwagę na powtarzalność przygód - ale ile ty tych gier zagrałeś w ciągu tygodnia? 10? 12?
5
goldsun pisze: 25 kwie 2023, 06:11 Potrzebujesz minimum 5 rozgrywek, żeby trafić przynajmniej 1 raz na każdą eksplorację.
W ciągu 4 gier trafiłem na tę samą kartę 3 razy. Matematyka jest po twojej stronie, ale doświadczenia mówią co innego.
Nie mniej jednak nadal bawiłem się bardzo dobrze i ta jedna czy dwie powtarzające się co grę karty tego nie psuły.
Co do tego ile kart eksploracji bierzesz to jest to rzeczywiście ok. 4-5 kart na rozgrywkę/gracz
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: BOLLO »

Spoiler:
Retail kupią raczej "niedzieli gracze" więc nie do końca będą świadomi co miało być tam jeszcze w środku. Każdy kto chciał kupić Wiedzmina to albo go wsparł na poziomie wspieraczki albo nie go nie wsparł i go nie kupi tym bardziej w retailu. Dodatkowy kontent w postaci SG zrobiło robotę dzieki czemu te dziesiątki tysięcy ludzi wsparło projekt. Nikt niekogo jak piszesz nie będzie jadł. Każdy kto wsparł grę raczej był świadom tego co wspiera...przed kampanią była masa mowy o tym czym jest ta gra, przykładowe rozgrywki i Wookie nic nie czarował i nie zatajał. Myślę że żal można mieć jedynie do samego siebie że wsparło się coś co nie do końca jest w naszym kręgu zainteresowań. Uważam że kampania jest fair. Albo wspierasz grę z poziomu wspieraczki i otrzymujesz dużo ale na grę czekasz 2lata albo kupujesz retail i też się cieszysz z rozgrywki ale masz mniej wszystkiego względem wspieraczki.
Udostępnianie SG w formie retail byłoby nie fair wzgldem wspierających którzy grę wsparli bo mieli gwarancję niejakiego exclusive zawartości.
Wokkie nie jest głupi i t sytuację też napewno w jakiś sposób rozwiąże wraz z Rebelem. Przy tak gigantycznym sukcesie nikt go nie zakopie i nie da upaść. Głowa do góry. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 11:57 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: grzeslaw90 »

BOLLO pisze: 25 kwie 2023, 09:46 Udostępnianie SG w formie retail byłoby nie fair wzgldem wspierających którzy grę wsparli bo mieli gwarancję niejakiego exclusive zawartości.
W dużej większości kampanii stretch goale NIE SĄ exclusive. Tak samo jest tutaj - jedyne exclusivy to Ciri, 3 dodatkowe potwory za all in i Płotka na dachu. Reszta na 100% trafi do retail. Udostępnianie SG jako płatnego dodatku jest jak najbardziej ok.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: BOLLO »

grzeslaw90 pisze: 25 kwie 2023, 10:03
BOLLO pisze: 25 kwie 2023, 09:46 Udostępnianie SG w formie retail byłoby nie fair wzgldem wspierających którzy grę wsparli bo mieli gwarancję niejakiego exclusive zawartości.
W dużej większości kampanii stretch goale NIE SĄ exclusive. Tak samo jest tutaj - jedyne exclusivy to Ciri, 3 dodatkowe potwory za all in i Płotka na dachu. Reszta na 100% trafi do retail. Udostępnianie SG jako płatnego dodatku jest jak najbardziej ok.
Być może tak będzie co mnie nie dziwi bo dzięki temu Wookie Rebel i CD Project wzbogacą się jeszcze bardziej na samym pakiecie SG. Ale psioczenie z lewej i prawej że Wookie to złodziej że gra to dno i że ktoś kogoś zrobił w bambuko jest skrajnie głupie. Czasu jak i informacji odnośnie gry było tak wiele że każdy zainteresowany miał dostatecznie długi czas by się zaznajomić z tym produktem. Ja dla przypomnienia sobie zasad obejrzałem niedawno jakiś gameplay i jedynie się utwierdziłem że to produkt dokładnie dla mnie. Łatwa gra bez palenia zwojów w klimacie Wiedzminskim z ładnymi komponentami i po części przeżywaną przygodą.

Minusem są dla mnie bierne potwory które czekają by je klepać oraz gra z jednym elementem zakończenia (brak wielu ścieżek).
aspo
Posty: 463
Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 17 times
Been thanked: 9 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: aspo »

BOLLO pisze: 25 kwie 2023, 10:31 Minusem są dla mnie bierne potwory które czekają by je klepać (...)
Bierne potwory można łatwo wytłumaczyć fabularnie: ot, przylazł skądś i zajął teren. Większość drapieżników jest terytorialna i ma jakieś określone legowisko.
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 563
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

BOLLO pisze: 25 kwie 2023, 10:31 Minusem są dla mnie bierne potwory które czekają by je klepać oraz gra z jednym elementem zakończenia (brak wielu ścieżek).
W DzikimGonie i Legendarnych potworach - potwory już nie są tak bierne.
A wiele zakończeń całej gry? No mimo wszystko to NIE jest gra przygodowa (pomijam, to, że Dziki Gon to jednak inne zakończenie, Legendarne łowy trochę też).
Za to jest całkiem sporo możliwości modyfikowania gry (już z dostępnych dodatków) i w związku z tym - całkiem sporo różnych strategii do obrania, czyli chyba ścieżek? Same przygody w trakcie gry, też mogą się różnie kończyć, w zależności od tego jaką odpowiedź wybierzesz.
Ale IMHO jeśli sam Wookie nie zrobi dodatku z jakąś kampanią, to prędzej czy później pojawi się fanowska kampania. Ta gra się sama prosi o zrobienie jakiejś kampanii bardziej fabularnej.
W sumie, to Dziki Gon, jest już pierwszą taką kampanią.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 389
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 143 times
Been thanked: 82 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Backero »

No kampania byłaby istotnie miodzio. Zasady gry mogłyby być naprawdę łatwo dostosowane do trybu legacy poprzez modyfikację talii, czy jakieś dodatkowe zdolności lub specjalne wyposażenie. Choć dla kampanii widziałbym inne mapy pokazujące jakąś część świata w dużo mniejszej skali dla pojedyńczego scenariusza, np w rozwiązaniu z albumem Szczęk Lwa lub nadciągającego Thorgala.
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 563
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

Backero pisze: 25 kwie 2023, 11:07 No kampania byłaby istotnie miodzio. Zasady gry mogłyby być naprawdę łatwo dostosowane do trybu legacy poprzez modyfikację talii, czy jakieś dodatkowe zdolności lub specjalne wyposażenie. Choć dla kampanii widziałbym inne mapy pokazujące jakąś część świata w dużo mniejszej skali dla pojedyńczego scenariusza, np w rozwiązaniu z albumem Szczęk Lwa lub nadciągającego Thorgala.
W Dzikim Gonie podmieniasz talię eksploracji i wydarzeń. Podejrzewam, że w talii wydarzeń masz dodatkowe przedmioty i towarzyszy.
Generałowie Dzikiego Gonu wpływają na statystyki potworów w jakimś tam stopniu (ZTCP).
Już tyle wystarczy, żeby zrobić jakąś kampanię, która zmienia grę w coś trochę innego.

Ja od początku stwierdziłem, że trzeba wziąć wszystkie dodatki, właśnie pod kątem jakichś późniejszych rozszerzeń.
Bo spokojnie potrafię sobie wyobrazić np. że pojawia się jakiś mag, który zaczyna sobie eksperymentować na ludziach/potworach, więc ludzie wynajmują wiedźminów do obrony. Ale mag po swojej stronie ma innych magów. Więc gra zmienia się w "magowie vs wiedźmini", do tego dołożyć nowe karty przygód plus przedmioty i jakieś mutacje/nowe czary dla jednej i drugiej strony. I już masz podwaliny pod jakąś kampanię.
Kwestia zbalansowania obydwu stron plus ewentualnie dodania kart dla zmutowanych potworów. I określenia warunków zakończenia gry dla obydwu stron. Czy tylko jako pokonanie wszystkich postaci drugiej strony, czy coś jeszcze. Np. dla wiedźminów wytropienie gdzie główny mag się znajduje i pokonanie tylko jego, jako alternatywa dla pokonania wszystkich magów. A z drugiej strony jakiś "area control" - jeśli magowie opanują więcej niż połowę miast/lokacji to wygrywają. ?
Najtrudniej będzie utrzymać balans w grze, zwłaszcza jak pojawią się różne możliwe cele do zrealizowania.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: BOLLO »

aspo pisze: 25 kwie 2023, 10:52
BOLLO pisze: 25 kwie 2023, 10:31 Minusem są dla mnie bierne potwory które czekają by je klepać (...)
Bierne potwory można łatwo wytłumaczyć fabularnie: ot, przylazł skądś i zajął teren. Większość drapieżników jest terytorialna i ma jakieś określone legowisko.
Tak tak, jak najbardziej ma to sens i dokładnie tak samo do tego podszedłem żeby mnie to tak bardzo nie gryzło, aczkolwiek szwędanie się i ściganie potwora który jest do tego ranny (jego talia ma mniej kart życia) było by bardziej emocjonujące . Legendarne Łowy tego nie rozwiązują ale mi to nie przeszkadza tak bardzo. Problemem może być jedynie że wylosowane potwory będą się kampić w jakiejś jednej części mapy i reszta Wieśków może miec problemy by do nich dotrzeć. Kartami przygód w ogóle się nie przejmuje. AveCrux miałeś zdecydowanie pecha że dociągneły ci się te same karty ale nie można jak widać wykluczyć takiej sytuacji. Może się zdarzyć że ciągle będziesz dobierał karty które już kiedyś dobrałeś ale i na to jest sposób który mam zamiar zastosować. Karty wydarzeń raz dobrane będę odkładał do pudła aby się nie powtórzyły przez kolejne powiedzmy 10 partii....a za rok już nie będę pamiętam nawet co tam było wylosowane. Gracze też nie muszą wybierać z nich opcji A/B a jedynie to co zostanie im przeczytane by nie pamiętać ścieżki wyboru. Ale jak ktoś chce na siłę się przyczepić do gry to i tak powie że Wiedzmin trzyma w niewłaściwy sposób miecz.... :mrgreen:
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 781
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 528 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: VivoBrezo »

Spoiler:
Bardzo zgadzam się z tą opinią. Według mnie uczciwe spojrzenie na ten tytuł. Dodałbym tylko powtarzalność czynności. Właściwie cały czas musimy robić to samo w odpowiedniej kolejności (ale na siłę można to podczepić pod to co pisałeś o prostocie).
Grałem jeszcze w zeszłym roku w samą podstawkę w 4 osoby i też miałem podobne przemyślenia.
Trzymam kciuki, żeby spodobała się jak największej liczbie graczy, ale gra zupełnie nie dla mnie.
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
piter555
Posty: 91
Rejestracja: 16 lut 2019, 16:52
Has thanked: 41 times
Been thanked: 23 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: piter555 »

Spoiler:
potwierdza się że podstawowa gra raczej nie jest dla wyjadaczy planszówkowych zwłaszcza nie miłośników Wiedźmina
ale na pewno nie jest to wada ;)
Opinie jakie znam, graczy którym gra nie podeszła były na samej podstawce i nie znali dodatków także różnie to może być
Ja grałem w 5os w 3h ale była 6os od tłumaczenia i podpowiadania
manicminer
Posty: 821
Rejestracja: 07 wrz 2019, 15:00
Has thanked: 74 times
Been thanked: 103 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: manicminer »

Raczej to że to przeciętniak jak inne gry od Woźniaka, wystarczyło oglądnąć filmy z kampanii, by się zorientować czym ta gra jest, a jest marketingowym tworem, który opiera się na Wiedźmine, a nie na dobrej rozgrywce. Żeby chociaż figurki były świetne, ale są one tak samo przeciętne jak reszta. Więc teraz zaczyna się szukanie na siłę zalet.
ODPOWIEDZ