Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: wajwa »

Odnośnie kart jeszcze , bo czytam/widzę , że to dla wielu ważne ...
Home rule z wspomnianej wcześniej Agricoli.
Na start zamiast 5 rozdać 10..
Tu już jest z czego wybierać prawda ?
Mniejsze prawdopodobieństwo , że nic fajnego nie wpadnie.
Z tych 10 , 5 wybieramy , 5 odrzucamy i gitara :wink:
A dla pełniejszej kontroli jeszcze draft sobie można zrobić ...
Nie ma za co :wink:
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 763
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 62 times
Been thanked: 478 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: _Berenice_ »

Wczoraj udało mi się rozegrać 5 partii w Khorę.

Nie wiem, jakie ma to znaczenie :wink: , ale ogólne preferuje trudne i skomplikowane euraski, klimat nie ma dla mnie znaczenia, a na Essen nie byłam i nie wiem, jak reagowali ludzie przy stolikach :wink:

Graliśmy na 4 osoby, wszyscy mamy podobne oczekiwania wobec gier, nie pasuje nam losowość itd. A Khora się przyjęła ;)

Oczywiście to nie jest mózgotrzep na wiele godzin, ale kategoria "o jest 23:45, pogralibyśmy w coś, ale na coś skomplikowanego nie mamy siły, podobnie jak na coś mega trudnego", czyli idealny rozchodniaczek albo tytuł, jak mamy mało siły/czasu.

Jak dla mnie jest wiele sposobów na ograniczenie losowości. Same wyniki kostek zmieniamy za pomocą wydawania obywateli, których i tak można zdobyć wydając żetony filozofii. Na 5 partii nie zdarzyła mi się sytuacja, abym musiała wykonać inną akcję, bo nie stać mnie na wykonanie tej, której chcę. W jednej rozgrywce kumpel miał mega słabe rzuty (bodajże 4 razy pod rząd same 1 i 2), co trochę wykluczało go z rozgrywki...ale zapomniał o tym, że można żetony filozofii wydawać na obywateli. Zresztą jest akcja dobierania kart polityki, która zawsze daje trzech obywateli, więc raczej nie ma opcji, że kostki będą dyktować nam, co mamy robić.

Nie rozumiem też zarzutów o losowość i bycie op dla kart polityki. Owszem czasami dają niezłe kombosy, ale nijak nie musisz się to przekładać na końcowe zwycięstwo. Mam. wrażenie (ale mogę się mylić, toć sama rozegrałam jedynie 5 partii), że ci grający zobaczyli, że ktoś zdobył i zagrał kartę, która daje mu dużo punktów i już przestali kombinować, bo na pewno ten gracz już wygram. W jednej rozgrywce miałam naprawdę niezły kombos z kart polityki i ze zdolności polis (Milet) - jeśli zagrywałam akcje Kultury oraz Handlu, to zdobywałam w każdej rundzie 10 punktów. I mimo to przegrałam i to jeszcze byłam trzecia :wink: Może jakby ktoś opisał te op kombosy, to można by napisać coś więcej - istnieje szansa, że po prostu nam się nie trafiły.

A teraz przejdę do tego, co mi się podobało. Ogólnie Khora jest szybka, ma proste zasady, gra się płynnie, po tych kilku partiach byliśmy na tyle ograni, że różnice punktowe między nami były minimalne (oscylowały w granicach 90-100 punktów przy ostatnich rozgrywkach). Błyskawicznie można grać świadomie, a to, że każdą "frakcją" gra się trochę inaczej i na co innego zwraca uwagę sprawia, że nie da się iść ciągle w to samo i wygrywać. Wiecie nowe drogi, strategie itd. Fajnie wyszły im te różnice i dobrze, że każdą można nauczyć się grać. Wygrałam Olimpią, ale równie dobrze obsługiwało mi się Argos. A mimo wszystko żadne z polis nie wydawało się lepsze od innych. Reasumując: zostaje w kolekcji, bardzo dobrze się bawiłam.

Jeśli Gizmo tak bardzo lubi TM i Everdell, to jednak powinien znaleźć miejsce na półce i na Khorę, to nawet must have :wink: Ja się zdziwiłam, bo dla mnie TM od lat pozostaje w TOP najgorszych gier, a Everdell bez bólu sprzedałam ;)
Moja kolekcja

Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!

ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 763
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 62 times
Been thanked: 478 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: _Berenice_ »

wajwa pisze: 05 gru 2021, 07:57 Odnośnie kart jeszcze , bo czytam/widzę , że to dla wielu ważne ...
Home rule z wspomnianej wcześniej Agricoli.
Na start zamiast 5 rozdać 10..
Tu już jest z czego wybierać prawda ?
Mniejsze prawdopodobieństwo , że nic fajnego nie wpadnie.
Z tych 10 , 5 wybieramy , 5 odrzucamy i gitara :wink:
A dla pełniejszej kontroli jeszcze draft sobie można zrobić ...
Nie ma za co :wink:
Początkową rękę kart i tak się draftuje. :) A przy dobieraniu bierzemy dwie i zostawiamy sobie jedną kartę polityki.
Moja kolekcja

Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!

ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: wajwa »

_Berenice_ pisze: 05 gru 2021, 14:06
wajwa pisze: 05 gru 2021, 07:57 Odnośnie kart jeszcze , bo czytam/widzę , że to dla wielu ważne ...
Home rule z wspomnianej wcześniej Agricoli.
Na start zamiast 5 rozdać 10..
Tu już jest z czego wybierać prawda ?
Mniejsze prawdopodobieństwo , że nic fajnego nie wpadnie.
Z tych 10 , 5 wybieramy , 5 odrzucamy i gitara :wink:
A dla pełniejszej kontroli jeszcze draft sobie można zrobić ...
Nie ma za co :wink:
Początkową rękę kart i tak się draftuje. :) A przy dobieraniu bierzemy dwie i zostawiamy sobie jedną kartę polityki.
Pisałem o home rule'u :wink:

Ogólnie kończę swe wynurzenia nt. Khory.
Niestety jak w większości wątków grupa [... - BartP ciął] skutecznie zniechęca do pisania czegokolwiek ...

P.S. To nie do Ciebie Berenice :wink:
Twoje obserwacje raczej zbieżne z moimi , no i po podobnej liczbie partii :wink:
Always look on the bright side of life
Dziami
Posty: 288
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 197 times
Been thanked: 73 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: Dziami »

Pierwsze wrazenia po jednej partii bardzo pozytywne.
Graliśmy nawet bez draftu, żeby nie zamulić początku zwłaszcza, że nie wiedzieliśmy czego sie spodziewać w kartach polityki. Kostki akurat nie dały nam się w kość ;) bo rozkład był w miarę równy, chociaż potrafię sobie wyobrazic sytuację w której robią nam troche pod górkę. Ale tego można sie domyślić po przeczytaniu instrukcji, więc tutaj zawodu nie było/będzie, wrecz jestem ciekaw jak taka partia się ułoży i na ile będzie można wybrnąć z sytuacji grajac filozofa i... No tą co obywateli daje ;)
Same kostki w mojej opinii dodają fajnej niepewności tej grze, dla zatwardziałych fanów braku losowości mogło by ich tu w ogóle nie być (wyszedł by system wyboru akcji a'la puerto czy RfTG)
Karty które zagraliśmy też wydawały się w większości użyteczne, w dodatku dosyć łatwo można je zdobyć, więc tutaj też nie widzę za bardzo problemu, aczkolwek widzieliśmy 10 z 40,a draft nawet pięciu początkowych myślę wystarczy, żeby "zbalansować" ich losowość.
Gra jest dokładnie tym czego oczekiwałem czyli lekkim euro w jakiś tam rozwój swojego małego państewka. Generalnie od poczatku kojarzyło mi sie to z 7cudami świata (tymi dużymi), które działają na dwóch graczy i po rozgrywce tylko się w tym utwierdziłem. Oczywiscie nie chodzi mi o mechaniki tylko o same odczucia z rozgrywki.
Generalnie jestem zadowolony z zakupu i czekam na kolejne partie.
Agata82
Posty: 25
Rejestracja: 02 lut 2021, 19:33
Has thanked: 24 times
Been thanked: 14 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: Agata82 »

Graliśmy wczoraj po raz pierwszy z dzieciakami 10 i 13 lat. Gra była prezentem dla 13 latka - wygrała i to z przytupem 10 latka :) Bardzo nam się podoba. Ja nie mam się do czego przyczepić - może do tego, że 9 rund to mało :D Graliśmy z draftem, ogólnie każdy z nas użył mało kart - tylko syn zbudował 3, a tylko córka, która wygrała uruchomiła trzecią kość. Moim zdaniem gra ma potencjał i trzeba kombinować i dobrze ją czuć żeby grać . Już nie mówię o tym, jaka zachwycona była córka, która wygrała od razu za pierwszym razem bez niczyjej najmniejszej pomocy. Nigdy się u nas to nie zdarza, zawsze ogrywał nas mąż. Podoba mi się wykonanie, podoba mi się mechanika.
delli1977
Posty: 24
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:43
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: delli1977 »

Bardzo pozytywne zaskoczenie: asymetryczne frakcje, każda z nich ma inną strategię wygrywającą, inne cele i sposoby dojścia do nich. Wykonanie gry piękne, wypraska genialna, nic nie lata, ma swoje miejsce i pasuje jak ulał. W składzie 4-osobowym, jak również przy 2 osobach gra dobrze się skaluje. Nie ma zbytniego downtimu, choć chwilami naprawdę trzeba pomyśleć przez 2-3 minuty, żeby właściwie zaplanować akcje. Losowość do zaakceptowania, powiedziałbym podobna do Terraformacji, gdzie dociąg kart też może czasem pomóc w odpaleniu samonakręcającego się "silniczka". Gra nie ciągnie się i po jednej rozgrywce pojawia się często syndrom "jeszcze jednej partii". Chętnie zobaczyłbym dodatek z nowymi kartami wydarzeń oraz kilkoma nowymi, ciekawymi miastami (frakcjami).
Awatar użytkownika
Arachion
Posty: 413
Rejestracja: 18 wrz 2016, 15:33
Has thanked: 407 times
Been thanked: 204 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: Arachion »

Super zaskoczenie - nie oczekiwałem dużo po waszych opiniach. Szczególnie na pierwszej stronie.

Najlepszy komentarz usłyszany o grze przy stole, cytuje "ciasno jak palcem w d**ie żeby coś wygrzebać". Ciężko mi się nie zgodzić chociaż miałem sytuację - zaplanowany cel i po przemyśleniu, znalezienie jeszcze lepszej drogi do realizacji w rundzie.

Zgadzam się za to, że czasami szczęście kogoś innego w kartach może flustrowac ale" zagrajmy za tydzień, może wtedy się odkuje"
Sucharzysta
Piotrus458
Posty: 69
Rejestracja: 12 paź 2014, 11:34
Has thanked: 13 times
Been thanked: 8 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: Piotrus458 »

Grę kupiłem w tym roku na Pyrkonie i muszę przyznać, że dziwię się, że jest o niej tak cicho. Gra jest bardzo dobrą lekko - średnią grą cywilizacyjną. Na pewno lżejsza od Tapestry, ale równie przyjemnie mi się w nią gra. Losowość kości jest raczej łatwo kontrolowana; losowość kart na etapie setupu poprzez zwiększenie ilości kart w startowym drafcie, a potem poprzez zwykła akcje dobierania ich na rękę. Ogólnie moje odczucia są zdecydowanie na plus :)
kratylos
Posty: 28
Rejestracja: 27 lut 2022, 21:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: kratylos »

ja ta gre kopiłem ostatnio na jakiejś wyprzedaży i tez mam bardzo pozytywne odczucia z rozgrywki jest lekko ale nie za łatwo i płynnie wchodzi sie w gre, bez poświęcać całego dnia na czytanie wielokrotne instrukcji. Rozgrywka nie jest nurzaca trzeba obserwowac co robai inni ale z drugje strony niekt ci buciorami nie wchodzi - ja nie lubie nachalnej interakcji w grach euro

zastanawiałem sie dla czego ta gra sie słabo przyjęła? - wydaje mi sie ze jest zbyt abstrakcyjna jesli chodzi o rozgrywkę - gracz widzi tory reszta jest w jego głowie - a takie gry raczej nie zdobywają duzo fanów - ludzie lubia konkret - figurke, kolorowy obrazek itp nawet koszem ubogiej mechaniki BTW moze tez dla tego tez np gry na T w pl sa raczej mało popularne...
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

kratylos pisze: 28 sty 2023, 07:09 zastanawiałem sie dla czego ta gra sie słabo przyjęła? - wydaje mi sie ze jest zbyt abstrakcyjna jesli chodzi o rozgrywkę
Tylko że takich gier jest mnóstwo a Khora jest fajnie wydana, dwuwarstwowe planszetki itd.
Nie ma ochów i achów bo grę często oceniają osoby co to mają pełne regały gier, no i to miałabyć gra cywilizacyjna a wyszło, że nie bardzo...
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
mordajeza
Posty: 361
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:16
Has thanked: 171 times
Been thanked: 246 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: mordajeza »

Chyba Gradanie zastanawiało się, dla kogo właściwie jest to gra. Po dwóch partiach wychodzi mi, że chyba dla mnie ;)

1. Nie zgadzam się z zarzutem dot. losowości z kości - stosunkowo łatwo i tanio manipuluje się wynikami rzutów.
2. Karty polityki też pozyskuje się (i wybiera 1 z 2) wystarczająco łatwo (chyba nawet łatwiej, niż w takim Viticulture - które także bardzo lubię).
3. Wydarzenia ewidentnie premiują graczy, którzy idą w wojsko - zakładam, że ma to balansować grę (czy taktyka „na wojsko” jest słabsza? może wypowie się ktoś, kto więcej grał?)
4. Zasady są bardzo eleganckie, a partia potrafi zamknąć się w 1-1,5h. Daje przy tym sporo satysfakcji, bo trzeba się trochę nakombinować.
5. Różnorodność frakcji i kart polityki daje nadzieję na sporą regrywalność - zobaczymy.

Podsumowując: jest to excel, ale bardzo ładny i elegancki excel :)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: Gizmoo »

Jako, że niedawno stałem się posiadaczem Khory, to postanowiłem pogmerać trochę w sieci i zobaczyć, co tam nowego się pojawiło do tej nieco niesłusznie moim zdaniem zapomnianej gry.

Zmartwiła mnie wiadomość, że Iello porzuciło projekt i nie będzie ani dodatku, ani erraty, ani przedruku. :evil: Jednym słowem położyli na Khorze, przysłowiową "lagę", a szkoda, bo moim zdaniem to bardzo sprytna gra, która po lekkim dłubaniu w balansie i jakimś dodatku, który pogłębiałby decyzyjność - mogłaby być naprawdę świetna (Aż marzy mi się, żeby samemu taki wydłubać).

Anyways - jak grałem, narzekałem strasznie, że wydarzenia mocno premiują militarną ścieżkę rozwoju. I to nie dość, że mocno premiują, to jeszcze mocno karcą tych, którzy w militaria nie idą. I jak zdaje się - to wkurzało nie tylko mnie. Jeden z użytkowników zaproponował więc nową, ulepszoną wersję wydarzeń, które osłabiają nieco ścieżkę militarną, a przede wszystkim nie karcą tych, którzy chcą podążać alternatywną drogą. Nowe wydarzenia spodobały się wszystkim na tyle, że nawet twórca gry je pochwalił. Dyskusja jest gdzieś na BGG, ale nie mogę jej teraz odnaleźć, bo mam jakieś dziwne problemy z kompem, które priorytetowo muszę rozwiązać - dlatego będę edytował ten wpis po trochu.

Obrazek

Jeżeli ktoś jeszcze nie widział samych plików, to angielską wersję może pobrać pod tym linkiem:

https://boardgamegeek.com/filepage/2315 ... ted-events

Dzisiaj rano przetłumaczyłem to na nasz wspaniały język polski i poprawione, "zbalansowane" wydarzenia wyglądają tak:

Obrazek

Namęczyłem się nad tym strasznie, bo nie mogłem wyedytować tekstu pliku PDF i musiałem wszystko robić ręcznie w programie graficznym - a więc wymazać oryginalny tekst, zmaczować czcionkę i jej rozmiar, powycinać ikony i zrobić z nich obiekty i dopiero na sam koniec poskładać to do kupy. Na razie nie wrzucam jeszcze to do sekcji plików na BGG, ale jak ktoś chce i ma problemy z pobraniem tego z postimage - to mogę podesłać oryginał na maila. ;)

Niestety, po wydruku okazało się, że czcionka z oryginalnego pliku jest za duża, a i sama wkładka kompletnie nie trzyma rozmiaru. Próbowałem zeskalować wydruk, ale nadal nie potrafię zrobić tego dobrze. Tutaj macie porównanie, jak wygląda wycinka bez skalowania i ze skalowaniem:

Obrazek

Jeżeli ktoś się na tym zna i wie jak to prawidłowo zeskalować, to niech to robi. Ja już nie mam do tego sił, bo umordowałem się przy tym strasznie.

Ściskam miłośników Khory i mam nadzieję, że w najbliższy weekend przetestuje jak gra działa z tymi wydarzeniami!
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: Gizmoo »

Wątek Khory chyba umarł, bo zainteresowanie poprawionymi kartami wydarzeń, że tak powiem - "Zbyszkowe". :lol:

Więc tylko dla potomności napiszę, że jestem po czterech rozgrywkach z nowymi kartami wydarzeń i moim zdaniem działają bardzo dobrze. Żadnych wynaturzeń, czy dysbalansu nie stwierdziłem.

Sama gra podoba mi się coraz bardziej i z partii na partię zyskuje w moich oczach. Wykręcam coraz większe wyniki punktowe i odkrywam nowe ścieżki rozwoju różnych frakcji. Jeżeli nic mnie w tym miesiącu nie rozłoży na łopatki, to Khora ma szansę na tytuł "Gry miesiąca", bo "powrotem miesiąca" będzie na bank. Gram, gram i w ogóle mi się nie nudzi i wciąż mam ochotę na więcej.

Szkoda wielka, że Iello porzuciło Khorę. Aż się prosi o większe zróżnicowanie kart polityki i jakąś większą interakcję pomiędzy graczami, bo podbieranie żetonów wiedzy, to trochę IMHO za mało. Sam chętnie dołożyłbym jakąś planszę z kontrolą obszarów. Mamy w końcu rozwój militarny, więc przydałaby się jakaś "bitka" pomiędzy graczami. :wink:
wajwa
Posty: 2223
Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 252 times
Been thanked: 396 times
Kontakt:

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: wajwa »

Ło , w końcu jakiś zadowolony :wink:
A nie jesteś rozczarowany , bo miała być gra cywilizacyjna , a oszukali i zrobili excel z przesuwaniem suwaków :lol: ?
Żartuję ofc , całkiem fajna giera , przeminęła trochę w zalewie innych gier , dodatkowo te opinie nie takie zwłaszcza względem oczekiwań ...
Always look on the bright side of life
Awatar użytkownika
skibo
Posty: 93
Rejestracja: 18 paź 2021, 12:37
Has thanked: 58 times
Been thanked: 19 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: skibo »

My gramy bardzo często :) świetna jest.

Aż sprawdzę te nowe karty :) zawsze to jakieś urozmaicenie , dzięki Gizmoo :)

Pa do czego z instrukcji errata była wymagana ?
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4105
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2635 times
Been thanked: 2547 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: Gizmoo »

skibo pisze: 11 maja 2023, 17:25 Pa do czego z instrukcji errata była wymagana ?
W oryginalnej instrukcji w języku angielskim były jakieś drobne błędy. Z tego co pamiętam, to był jakiś fuckup w spisie komponentów. W polskiej edycji błędy zostały usunięte. :wink:
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1181
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 252 times
Been thanked: 280 times

Re: Khora: Rise of an Empire / Khora: Rozkwit Imperium (Head Quarter Simulation Game Club)

Post autor: siepu »

Mi się wydaje, że nikt nie ma jakichś poważnych zarzutów do gry. Po prostu to jest planszówka o posuwaniu się na torach przy minimalnej interakcji. Zawsze bardzo chętnie zagram (lubię gry, w których mi nie idzie), ale trudno jest mi się tym ekscytować, kiedy są dziesiątki bardzo podobnych gier jako konkurencja.
ODPOWIEDZ