Tapestry - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Tapestry

Post autor: sasquach »

traxek pisze: 08 gru 2019, 19:43 Czy zaczynając grę np. Alchemikami - to na początku gry otrzymujesz dodatkowo 2 surowce, czy tylko zaczynasz z dwoma surowcami?
Normalnie zaczynasz bez surowców. Po jednym z każdego dostajesz dopiero w swojej pierwszej turze przychodu. Alchemicy pozwalają Ci zacząć z dwoma, więc nie musisz zaczynać gry od tury przychodu. Dzięki czemu możesz możesz mieć już wystawiony pierwszy budynek w pierwszej turze dochodu (czyli jeden zasób więcej), wystarczy, że pójdziesz torem eksploracji. W pierwszej turze dostaniesz dwa kafelki. Jeśli na jednym będzie domek to w drugim ruchu wystawiasz ten kafelek z odkrywania. Jak na kafelku będzie surowiec to w drugim ruchu go wystawiasz i masz na trzeci ruch gdzie wybierasz budynek. Jako bonus masz szansę jako pierwszy dotrzeć do Latarni Morskiej :) EDIT: wygląda na to, że jednak pierwsza tura to zawsze tura przychodu.
traxek pisze: 08 gru 2019, 19:43 CRAFTSMEN
When starting the game or gaining the Craftsmen, lose any 1 resource (if possible). If you start with the Craftsmen, choose the lost resource after your first income turn
Jak dostaniesz Rzemieślników (w trakcie gry) to tracisz jeden surowiec. Jeśli zacząłeś grę z Rzemieślnikami to tracisz surowiec po pierwsze turze przychodu.
traxek pisze: 08 gru 2019, 19:43 ARCHITECTS
When starting the game with the Architects with 3 or more total players, gain 10 VP per opponent - czyli otrzymuje na początku np. 20 PZ przewagi przy 3 graczach?
Tak, jeśli gracie w więcej niż dwóch graczy to dostajesz 10PZ za przeciwnika. Przy czym jeśli gracie w dwie osoby z Imperium Cieni to on też się liczą jako przeciwnik czyli dostajesz 20 pkt.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2019, 22:48 przez sasquach, łącznie zmieniany 1 raz.
dwainlittle
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:22
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Tapestry

Post autor: dwainlittle »

sasquach pisze: 08 gru 2019, 20:14
traxek pisze: 08 gru 2019, 19:43 Czy zaczynając grę np. Alchemikami - to na początku gry otrzymujesz dodatkowo 2 surowce, czy tylko zaczynasz z dwoma surowcami?
Normalnie zaczynasz bez surowców. Po jednym z każdego dostajesz dopiero w swojej pierwszej turze przychodu. Alchemicy pozwalają Ci zacząć z dwoma, więc nie musisz zaczynać gry od tury przychodu. Dzięki czemu możesz możesz mieć już wystawiony pierwszy budynek w pierwszej turze dochodu (czyli jeden zasób więcej)
o.O skąd taka interpretacja?? Na BGG autor to tak objaśniał? Dla mnie gra zaczyna się od tury przychodu, więc bonus Alchemików to start z 6cioma zamiast z 4erema surowcami jednak, bez żadnych ruchów dodatkowych przed 1 fazą przychodu.
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Tapestry

Post autor: sasquach »

dwainlittle pisze: 08 gru 2019, 22:34
sasquach pisze: 08 gru 2019, 20:14 Normalnie zaczynasz bez surowców. Po jednym z każdego dostajesz dopiero w swojej pierwszej turze przychodu. Alchemicy pozwalają Ci zacząć z dwoma, więc nie musisz zaczynać gry od tury przychodu. Dzięki czemu możesz możesz mieć już wystawiony pierwszy budynek w pierwszej turze dochodu (czyli jeden zasób więcej)
o.O skąd taka interpretacja?? Na BGG autor to tak objaśniał? Dla mnie gra zaczyna się od tury przychodu, więc bonus Alchemików to start z 6cioma zamiast z 4erema surowcami jednak, bez żadnych ruchów dodatkowych przed 1 fazą przychodu.
Dobra, racja, znalazłem w instrukcji, na pierwszej stronie, na samym dole jest:
"Randomly select the 1st player and begin. Each player’s first turn is an income turn (see Income)."

Czyli bzdury napisałem. Dzięki za zauważenie tego.
traxek
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tapestry

Post autor: traxek »

Hejka,

mam pytanie odnośnie specjalnych budynków z kart technologii np. Biblioteka. Jakie warunki muszę spełnić aby ją rozwinąć tę technologię do ostatniego (górnego) poziomu i otrzymać ten budynek?
Ja nie widzę na torach rozwoju tych nazw występujących na karcie.
dwainlittle
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:22
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Tapestry

Post autor: dwainlittle »

traxek pisze: 15 gru 2019, 01:11 Hejka,

mam pytanie odnośnie specjalnych budynków z kart technologii np. Biblioteka. Jakie warunki muszę spełnić aby ją rozwinąć tę technologię do ostatniego (górnego) poziomu i otrzymać ten budynek?
Ja nie widzę na torach rozwoju tych nazw występujących na karcie.
Te nazwy są na planszetkach graczy, pod małymi budynkami na torach przychodu.
traxek
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tapestry

Post autor: traxek »

Aha. Nie zauważyłem tego. Dzięki za info.
staszek
Posty: 3544
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 24 times

Re: Tapestry

Post autor: staszek »

Na kartach przychodu Automy, jest dwa razy poziom 1, 3 i 4. Rozumiem, że to błąd. Ale czy wiadomo, o różnicach między nimi, czy 1 i 2 jest taki sam?

Edit. Już sprawdziłem na bgg, także odpowiedź znam 😊
Werstym
Posty: 22
Rejestracja: 05 sie 2019, 14:27
Has thanked: 72 times
Been thanked: 16 times

Re: Tapestry

Post autor: Werstym »

Cześć, czy u Was mata przychodu Automy - strona Trudna - też jest '' śliska ''?
dwainlittle
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:22
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Tapestry

Post autor: dwainlittle »

Po wczorajszej rozgrywce mam jedną wątpliwość. Czy upgrade karty technologii jest obowiązkowy w fazie przychodu czy to możliwość lecz nie obowiązek?
Sytuacja następująca: jeden z nas ma dwie karty technologii. 1 w górnym rzędzie (bez możliwości dalszego upgrade) i 2 na samym dole (karta ma w kółku symbol ruchu na torze militarnym z "x" czyli bez korzyści) gracz ma swój pionek przed polem, z którego bardzo chce skorzystać więc ten darmowy awans bez benefitów jest do bani.
Musi zrobić update czy nie?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Tapestry

Post autor: mat_eyo »

Ulepszenie technologi w turze przychodu jest opcjonalne, jest to zawarte w instrukcji.
dwainlittle
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:22
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Tapestry

Post autor: dwainlittle »

mat_eyo pisze: 13 sty 2020, 11:19 Ulepszenie technologi w turze przychodu jest opcjonalne, jest to zawarte w instrukcji.
Racja,dzięki - intuicyjnie zagraliśmy dobrze :)
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Tapestry

Post autor: RasTafari »

@dwainlittle ogólnie jak mielibyście jakiekolwiek wątpliwości co robić to proponuję kierować się zasadą "wszystko możesz, nic nie musisz" :mrgreen:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
maltech
Posty: 1
Rejestracja: 09 sie 2017, 03:11

Re: Tapestry

Post autor: maltech »

Cześć. Jak rozumiecie ostatnie pole nauki - rzut cztery razy kością bez profitu i premii (to akurat proste) i 5 PZ za każdy rzut, który wypycha mnie za tor. Jeśli więc wypada mi dwa razy nauka to dostaje 10PZ? I druga sprawa, kolejność wykonywania akcji z badania na torze nauki - mogę rzucić kostką z profitem i premią, rzucam i przesuwam się na torze np.: technologii i tam się odpala jakiś profit (i premia) co powinienem:
a) dokończyć pole z toru nauki (premia), a dopiero później przejść do toru wyrzuconego na kości
b) najpierw przejść do toru wyrzuconego na kości, wykonać wszystko na nim, a dopiero później wrócić do pola na torze nauki i go dokończyć.
To samo oczywiście dotyczy np. ulepszenia technologii na przed ostatnim polu toru.
Moje ulubione gry: 7 cudów, 7 cudów: pojedynek, Concordia, Puerto Rico, Dixit, Red7, Imhotep, Smallworld, Tajniacy, 6.bierze, Bang kościany, Augustus, ColtExpress, Na sprzedaż.
dwainlittle
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2014, 22:22
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Tapestry

Post autor: dwainlittle »

maltech pisze: 25 sty 2020, 03:42 Cześć. Jak rozumiecie ostatnie pole nauki - rzut cztery razy kością bez profitu i premii (to akurat proste) i 5 PZ za każdy rzut, który wypycha mnie za tor. Jeśli więc wypada mi dwa razy nauka to dostaje 10PZ? I druga sprawa, kolejność wykonywania akcji z badania na torze nauki - mogę rzucić kostką z profitem i premią, rzucam i przesuwam się na torze np.: technologii i tam się odpala jakiś profit (i premia) co powinienem:
a) dokończyć pole z toru nauki (premia), a dopiero później przejść do toru wyrzuconego na kości
b) najpierw przejść do toru wyrzuconego na kości, wykonać wszystko na nim, a dopiero później wrócić do pola na torze nauki i go dokończyć.
To samo oczywiście dotyczy np. ulepszenia technologii na przed ostatnim polu toru.
Ad. 1 tak - otrzymujesz 5pkt za każdy rzut kością na którym wypadł tor na którym jesteś na ost polu - dotyczy to również toru nauki.
Ad. 2 Hmmm jest chyba tylko jedno pole na torze nauki z kością i premią (chemia)? Chyba nigdy nie mieliśmy takiej sytuacji by to miało znaczenie (możliwa premia za odrzucenie 2 arrasów + ruch z kości na torze, który by akurat dał pole z pozyskaniem arrasu) ale rzecz jasna jest to możliwe. Powiem tak - zakładam, że jego gry są user friendly więc w naszym towarzystwie zagralibyśmy tak, że gracz decyduje o kolejności (zwłaszcza gdyby graczem zainteresowanym była żona ;) )
traxek
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tapestry

Post autor: traxek »

Cześć, chce się upewnić czy dobrze gram:

1. Jak wchodzę na pole z wielką budowlą w wyniku rzutu kością nauki (bez możliwości brania profitu) to czy biorę budynek czy nie?
2. Grałem ostatnio nacją Izolacjoniści. Czy podbijając "puste" pole rozumiemy zdobywanie regionu bez żadnego obcego pionka (ja tak to rozumiem), czyli w takim wypadku jest możliwe podbicie środkowego pola terenu i położenia tam swojej kostki aby nikt nie mógł tego podbić.
3. Czy np. dany teren wymagany na końcu gry tej nacji to jest połączony jako ciągły jeden teren, rozumiem, że wyspy nie wchodzą jako ciągłość terenu.
Lopezzo
Posty: 60
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:28
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Tapestry

Post autor: Lopezzo »

traxek pisze: 28 sty 2020, 13:51 Cześć, chce się upewnić czy dobrze gram:

1. Jak wchodzę na pole z wielką budowlą w wyniku rzutu kością nauki (bez możliwości brania profitu) to czy biorę budynek czy nie?
2. Grałem ostatnio nacją Izolacjoniści. Czy podbijając "puste" pole rozumiemy zdobywanie regionu bez żadnego obcego pionka (ja tak to rozumiem), czyli w takim wypadku jest możliwe podbicie środkowego pola terenu i położenia tam swojej kostki aby nikt nie mógł tego podbić.
3. Czy np. dany teren wymagany na końcu gry tej nacji to jest połączony jako ciągły jeden teren, rozumiem, że wyspy nie wchodzą jako ciągłość terenu.
1 - bierzesz budynek zawsze jak wchodzisz na pole czy to koscia nauki bez specjala czy z innego powodu ( karta arrasu itd )
2 - dobrze myslisz , izolacjonisci sie izolują , trolujesz i nikt nie moze podbic juz srodka :)
3 - wyspy sie nie licza , musi byc ciagly teren.
bananek
Posty: 66
Rejestracja: 13 kwie 2020, 16:07
Has thanked: 35 times
Been thanked: 26 times

Re: Tapestry

Post autor: bananek »

Autorzy wprowadzili balans dla niektorych cywilizacji.
Czy stosujac sie do aktualnych “bonusów” startowych podanych tutaj
https://app.box.com/s/uqp6m71co7gdyfah ... 583031895
zapominam zupełnie o tym co poprawione cywilizacje maja na swojej karcie w grze?
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Tapestry

Post autor: sasquach »

bananek pisze: 30 maja 2020, 09:04 Czy stosujac sie do aktualnych “bonusów” startowych podanych tutaj
https://app.box.com/s/uqp6m71co7gdyfah ... 583031895
zapominam zupełnie o tym co poprawione cywilizacje maja na swojej karcie w grze?
To tylko modyfikacja, a nie zastąpienie. Inaczej było by słabo wylosować Heraldów i zaczynać z -15 punktami bez profitow.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Tapestry

Post autor: Tomzaq »

Przed pierwszą grą nie rozumiem tego zdania z instrukcji: Zyskaj 1PZ za każdą twoją kartę technologii (x2) ...itd
Wcześniej jest napisanie, że za wszystko dostajemy po 1 pkt. Po co więc te (x2), (x3)?
Who is John Galt?
Posiadam
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Tapestry

Post autor: sasquach »

Tomzaq pisze: 26 wrz 2020, 15:58 Przed pierwszą grą nie rozumiem tego zdania z instrukcji: Zyskaj 1PZ za każdą twoją kartę technologii (x2) ...itd
Wcześniej jest napisanie, że za wszystko dostajemy po 1 pkt. Po co więc te (x2), (x3)?
To jest przykład. Popatrz na matę która jest nad tym tekstem. Są odsłonięte dwa pola punktujące za technologię - stąd x2, czyli za każdą kartę technologi dostaniesz łącznie 2 punkty.
Gloow
Posty: 5
Rejestracja: 27 mar 2017, 23:00

Re: Tapestry

Post autor: Gloow »

Witam, jestem po pierwszej rozgrywce i mam kilka pytań. Niestety nie mam w momencie pisania posta dostępu do gry, więc wybaczcie, ale muszę pisać z pamięci.
1. Trafiła mi się karta arrasu na której miałem wybór zamienić PZ na zasoby, lub zasoby zamienić na PZ. Karta opatrzona uwagą "po zagraniu". Kartę arrasu zagrywamy przed pobraniem dochodu (np. z odsłoniętych budynków itd.). Czy dobrze rozumiem, że żeby móc dzięki tej karcie arrasu zamienić zasoby na PZ musiałbym mieć jeszcze jakieś zasoby z poprzedniej epoki - czytaj, musiałbym zakończyć epokę przed zużyciem wszystkich urowców?
2. Pole "Metalurgia" (no i konsekwentnie "Guma"(?)) na torze techniki. Czy dobrze interpretuję, że mogę zamienić trzy odsłonięte przy planszy karty technologii i wziąć jedną dla siebie dołożyć ją przy swojej planszetce stolicy w dolnym rzędzie?

Z góry dzięki za odpowiedź.
sasquach
Posty: 1830
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: Tapestry

Post autor: sasquach »

Gloow pisze: 02 gru 2020, 11:09 1. Trafiła mi się karta arrasu na której miałem wybór zamienić PZ na zasoby, lub zasoby zamienić na PZ. Karta opatrzona uwagą "po zagraniu". Kartę arrasu zagrywamy przed pobraniem dochodu (np. z odsłoniętych budynków itd.). Czy dobrze rozumiem, że żeby móc dzięki tej karcie arrasu zamienić zasoby na PZ musiałbym mieć jeszcze jakieś zasoby z poprzedniej epoki - czytaj, musiałbym zakończyć epokę przed zużyciem wszystkich urowców?
Domyślam się, że chodzi o kartę "Gildie". Jeśli tak to masz rację. Musisz mieć zasoby/PZ w momencie zagrywania tej karty, żeby móc je wydać.

Gloow pisze: 02 gru 2020, 11:09 2. Pole "Metalurgia" (no i konsekwentnie "Guma"(?)) na torze techniki. Czy dobrze interpretuję, że mogę zamienić trzy odsłonięte przy planszy karty technologii i wziąć jedną dla siebie dołożyć ją przy swojej planszetce stolicy w dolnym rzędzie?
Nie. To są dwie osobne akcja. Pierwsza to możliwość odrzucenia trzech odkrytych kart i zastąpienie ich nowymi z talii. Druga to wzięcie jednej karty spośród odsłoniętych. Wykonujesz je po kolei, więc jak zdecydujesz się na odrzucenie to nie możesz dobrać żadnej z odrzucanych kart.
Awatar użytkownika
Fyei
Posty: 393
Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 56 times
Been thanked: 165 times

Re: Tapestry

Post autor: Fyei »

Gloow pisze: 02 gru 2020, 11:09 Witam, jestem po pierwszej rozgrywce i mam kilka pytań. Niestety nie mam w momencie pisania posta dostępu do gry, więc wybaczcie, ale muszę pisać z pamięci.
1. Trafiła mi się karta arrasu na której miałem wybór zamienić PZ na zasoby, lub zasoby zamienić na PZ. Karta opatrzona uwagą "po zagraniu". Kartę arrasu zagrywamy przed pobraniem dochodu (np. z odsłoniętych budynków itd.). Czy dobrze rozumiem, że żeby móc dzięki tej karcie arrasu zamienić zasoby na PZ musiałbym mieć jeszcze jakieś zasoby z poprzedniej epoki - czytaj, musiałbym zakończyć epokę przed zużyciem wszystkich urowców?
2. Pole "Metalurgia" (no i konsekwentnie "Guma"(?)) na torze techniki. Czy dobrze interpretuję, że mogę zamienić trzy odsłonięte przy planszy karty technologii i wziąć jedną dla siebie dołożyć ją przy swojej planszetce stolicy w dolnym rzędzie?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Ad1. Dokładnie tak. Zdolności kart "po zagraniu" musisz użyć w momencie ich użycia (czytaj: położenia na macie przychodu).
Ad2. Pole Metalurgia i Guma - najpierw odrzucasz trzy ogólnie dostępne, odsłonięte karty technologii (te przy planszy ;)), dokładasz nowe i dopiero możesz wybrać jedną dla siebie (dwie w przypadku Gumy) i dołożyć do dolnego rzędu.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 968
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 667 times

Re: Tapestry - pytania i wątpliwości

Post autor: Bart Henry »

Na planszy jest nadrukowany cel "ukończ dowolny tor technologii". Czy to misprint i chodzi po prostu o dowolny tor rozwoju, czy jednak jest to celowe nawiązanie do konkretnego toru rozwoju, czyli toru rozwoju technologii?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Tapestry - pytania i wątpliwości

Post autor: grzeslaw90 »

Bart Henry pisze: 14 maja 2023, 14:06 Na planszy jest nadrukowany cel "ukończ dowolny tor technologii". Czy to misprint i chodzi po prostu o dowolny tor rozwoju, czy jednak jest to celowe nawiązanie do konkretnego toru rozwoju, czyli toru rozwoju technologii?
Chodzi o dowolny tor rozwoju
ODPOWIEDZ