Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Gloggie pisze: ↑01 cze 2023, 00:03
Można mieć maksymalnie 3 żetony "tropów / zadań na trop", po jednym na każdy rodzaj terenu, czyli po jednym na aktualnie wystawionego potwora.
Ale piszę kolejny raz - w instrukcji PL ani ANG nie ma takiego ograniczenia. Paweł równie dobrze może źle coś pamiętać albo zasada zmieniła się od czasu developmentu. Nie wprowadzajmy ludzi w błąd skoro instrukcja nie mówi o tak podstawowej kwestii, a nie mamy pewności czy Paweł to dev czy ktos inny.
Po za tym co napisał:
Gloggie pisze: ↑01 cze 2023, 00:57
Jest jeszcze master rule:
Jeśli gracze nie zgadzają się co do tego, jak rozpatrzyć dany efekt, rozpatrują go tak, aby miał jak najwięcej sensu pod względem fabularnym.
To po co miałbyś mieć więcej tropów na jednego potwora ? Trop na dany teren pozwala zaatakować pierwszym w walce. Wszystkie tropy i zadania na tropy na dany teren są odrzucane jak ktoś pokona potwora z tego terenu. Czy miałbyś 1 czy 10 tropów działały by tak samo.
Ja mam jeszcze pytanie o to gdzie jest w instrukcji potwierdzenie :
ave.crux pisze: ↑01 cze 2023, 05:36
Z symbolem zabrania karty z powrotem na rękę czyli ta zielona z 2 przedłużkami na których jest symbol ci wraca.
Brakuje mi w instrukcji zebrania w jednym miejscu całej ikonografi z wyjaśnieniami.
1. Karta eksploracji. W dwóch opcjach nie jest napisane wprost, że trzeba zapłacić. Dopiero wynik jednego z wyborów, mówi o zapłacie. Co jeśli mnie nie stać? Efekt przepada? Czy płace tyle ile mam?
2. Gdzie to mogę znaleźć w instrukcji?
Hardkor pisze: ↑01 cze 2023, 08:52
...
1. tarcze wracają do takiego stanu po walce jaką masz obronę. W trakcie walki możesz je zwiększać tarczą
...
Nidhogg pisze: ↑01 cze 2023, 09:13
To po co miałbyś mieć więcej tropów na jednego potwora ? Trop na dany teren pozwala zaatakować pierwszym w walce. Wszystkie tropy i zadania na tropy na dany teren są odrzucane jak ktoś pokona potwora z tego terenu. Czy miałbyś 1 czy 10 tropów działały by tak samo
Żeby w końcu dobrać trop, który jest bliżej nas i potwora zamiast latać po całej planszy
Nidhogg pisze: ↑01 cze 2023, 09:13
To po co miałbyś mieć więcej tropów na jednego potwora ? Trop na dany teren pozwala zaatakować pierwszym w walce. Wszystkie tropy i zadania na tropy na dany teren są odrzucane jak ktoś pokona potwora z tego terenu. Czy miałbyś 1 czy 10 tropów działały by tak samo
Żeby w końcu dobrać trop, który jest bliżej nas i potwora zamiast latać po całej planszy
dobrać potwora? Trop prowadzi zawsze do aktualnego potwora, a ten się nie przemieszcza.
Myślę że tu można by zostawać zasadę: jak nie chcesz misji z tropem, bo za daleko, możesz ją odrzucić i poszukać tropów gdzieś indziej (po przez akcję obszaru czy wydarzenia) . W myśl zasady fabularności
dobrać trop na potwora. w momencie, kiedy już jeden mamy i zmusza on nas do spacerku na drugą stronę mapy lepiej dobrać kolejny, który może się okazać gdzieś bliżej. nie dorzucajmy tu więcej fabularności, bo zaraz mechaniki nam zabraknie
Gloggie pisze: ↑01 cze 2023, 00:03
Można mieć maksymalnie 3 żetony "tropów / zadań na trop", po jednym na każdy rodzaj terenu, czyli po jednym na aktualnie wystawionego potwora.
Ale piszę kolejny raz - w instrukcji PL ani ANG nie ma takiego ograniczenia. Paweł równie dobrze może źle coś pamiętać albo zasada zmieniła się od czasu developmentu. Nie wprowadzajmy ludzi w błąd skoro instrukcja nie mówi o tak podstawowej kwestii, a nie mamy pewności czy Paweł to dev czy ktos inny.
Po za tym co napisał:
Gloggie pisze: ↑01 cze 2023, 00:57
Jest jeszcze master rule:
Jeśli gracze nie zgadzają się co do tego, jak rozpatrzyć dany efekt, rozpatrują go tak, aby miał jak najwięcej sensu pod względem fabularnym.
To po co miałbyś mieć więcej tropów na jednego potwora ? Trop na dany teren pozwala zaatakować pierwszym w walce. Wszystkie tropy i zadania na tropy na dany teren są odrzucane jak ktoś pokona potwora z tego terenu. Czy miałbyś 1 czy 10 tropów działały by tak samo.
Ja mam jeszcze pytanie o to gdzie jest w instrukcji potwierdzenie :
ave.crux pisze: ↑01 cze 2023, 05:36
Z symbolem zabrania karty z powrotem na rękę czyli ta zielona z 2 przedłużkami na których jest symbol ci wraca.
Brakuje mi w instrukcji zebrania w jednym miejscu całej ikonografi z wyjaśnieniami.
1. Moja sytuacja: Po to, że jak masz zadanie potwora na drugiej czesci mapy to szybciej wziac nowe w kolejnej turze, bo moze bedzie blizej. Dodatkowo majac 2 mozna zrobic oba i miec wiecej kasy.
2. Co do ave: Ja to rozumiem tak, ze bierzesz dokladnie te karte ktora zagrales z tym symbolem. Wyjasnienie symbolu jest na karcie pomocy. W instrukcji jest to tak opisane:
Weź kartę akcji z tym symbolem z powrotem na rękę. Gracz bierze kartę akcji z tym
symbolem na rękę.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Rykas pisze: ↑01 cze 2023, 09:28
1. Karta eksploracji. W dwóch opcjach nie jest napisane wprost, że trzeba zapłacić. Dopiero wynik jednego z wyborów, mówi o zapłacie. Co jeśli mnie nie stać? Efekt przepada? Czy płace tyle ile mam?
2. Gdzie to mogę znaleźć w instrukcji?
Hardkor pisze: ↑01 cze 2023, 08:52
...
1. tarcze wracają do takiego stanu po walce jaką masz obronę. W trakcie walki możesz je zwiększać tarczą
...
1. Z tego co kojarzę to jeśli gra każe ci zapłacić to musisz w pełni to wykonać -> zapłać 5 monet by dostać kuszę. To masz miec 5 monet i tyle, nie masz to nie dostajesz. Jeśli gra kaze ci odrzucic np napadli cie bandyci odrzuc 3 monety. To odrzucasz 3, a jak masz mniej to mniej.
2. Strona 27 instrukcji. 3 podpunkt na niej (Po zakończonej walce... gracz podnosi tarcze do poziomu obrony)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
kamilstany pisze: ↑01 cze 2023, 11:06
kolejne pytanie:
Ilość kart na ręce podczas I fazy
Czy jest możliwość aby mieć ich więcej niż 4?
Bo ja to widze tak:
III Faza, odrzucamy karty aby nie miec ich wiecej niż 3, dobieramy do trzech.
Kupujemy kartę za '0' ktora trafia nam na reke. Czyli mamy 4 karty
i z tymi 4 kartami bedziemy zaczynac I Fazę?
Jest. Rezultat niektórych kart eksploracji wpływa na liczbę kart dobieranych w Fazie III, na pewno możliwe jest rozpoczęcie kolejnej tury z 5 kartami na ręku.
Kolejna karta eksploracji mówi: dobierz tyle kart eliksirów aby mieć 4 karty.
Czyli grając z petardami dobieramy również do 4 petard? Ponieważ zawsze gdy mam dobrać eliksir mogę odrzucić jeden eliksir, lub złoto, żeby dostać petarde. A z karty eksploracji ciągle dobieram do 4 eliksirów. Trochę to mocne.
To jak to z tymi żetonami obszaru jest? Jak mam jakiś żeton z eksploracji i go wykonam to mi zostaje czy go odrzucam?
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Rykas pisze: ↑01 cze 2023, 11:56
Kolejna karta eksploracji mówi: dobierz tyle kart eliksirów aby mieć 4 karty.
Czyli grając z petardami dobieramy również do 4 petard? Ponieważ zawsze gdy mam dobrać eliksir mogę odrzucić jeden eliksir, lub złoto, żeby dostać petarde. A z karty eksploracji ciągle dobieram do 4 eliksirów. Trochę to mocne.
ja bym to interpretował tak:
Dobieram do 4 eliksirów i potem decyduje ile z nich robię petard
Rykas pisze: ↑01 cze 2023, 11:56
Kolejna karta eksploracji mówi: dobierz tyle kart eliksirów aby mieć 4 karty.
Czyli grając z petardami dobieramy również do 4 petard? Ponieważ zawsze gdy mam dobrać eliksir mogę odrzucić jeden eliksir, lub złoto, żeby dostać petarde. A z karty eksploracji ciągle dobieram do 4 eliksirów. Trochę to mocne.
ja bym to interpretował tak:
Dobieram do 4 eliksirów i potem decyduje ile z nich robię petard
Tez bym tak to interpretował
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Czy mógłby ktoś wyjaśnić, jak działają żetony zadań z dodatku Ciri? W instrukcji napisano jedynie: "Żetony zadań należy umieścić obok planszy". Ale co mam z nimi potem robić? W grze dobieram kartę wydarzenia, a tam dajmy na to jest: "[symbol żetonu] Zadanie: Wodny obszar". Mam te wszystkie żetony porozkładać na wodnych obszarach na planszy?
W instrukcji do Dzikiego Gonu też są takie żetony i napisano tam: "Żetonów zadań używa się do oznaczania trwających zadań na planszy". No fajnie, ale w jaki sposób?
Adelheim pisze: ↑01 cze 2023, 13:45
Efekt karty:
Weź kartę akcji z tym symbolem z powrotem na rękę. Gracz bierze kartę akcji z tym symbolem na rękę.
Rozumiem, że jednorazowo i w kolejnej turze walki karta ląduje na stosie kart odrzuconych?
Zawsze wraca.
Gribbler pisze: ↑01 cze 2023, 13:46
Czy mógłby ktoś wyjaśnić, jak działają żetony zadań z dodatku Ciri? W instrukcji napisano jedynie: "Żetony zadań należy umieścić obok planszy". Ale co mam z nimi potem robić? W grze dobieram kartę wydarzenia, a tam dajmy na to jest: "[symbol żetonu] Zadanie: Wodny obszar". Mam te wszystkie żetony porozkładać na wodnych obszarach na planszy?
W instrukcji do Dzikiego Gonu też są takie żetony i napisano tam: "Żetonów zadań używa się do oznaczania trwających zadań na planszy". No fajnie, ale w jaki sposób?
Będziesz miał to opisane na kartach eksploracji, które tychże żetonów wymagają
Sarna pisze: ↑01 cze 2023, 13:47
Będziesz miał to opisane na kartach eksploracji, które tychże żetonów wymagają
Na kilku kartach zadań znalazłem zapis: "Odrzuć żeton zadania z tego obszaru", ale na kartach eksploracji (tych z gwiazdką u góry) nie znalazłem nic o umieszczaniu żetonów zadań. Rozumiem, że takich kart jest bardzo mało w grze?
Mam pytanie do dodatku na tropie potworów. Gdy rozkładamy żetony słabości sprawdzamy gdzie je rozmieścić odkrywając żetony obszaru. Nie wiem co robimy z odkrytym żetonem obszaru. Tasujemy go z resztą? Czy może odkładamy na bok, żeby nie było sytuacji gdzie kilka rzeczy jest na jednym polu. W instrukcji widzę tylko, że tasujemy żetony odłożone na bok, czyli takie z miejscem, na którym znajduje się jakiś wiedźmin.
Akcja z planszy z efektem: spalenie karty z ręki oraz zakup karty z rynku o koszcie maksymalnie +1 większym od niej. Pytanie, oprócz odrzucenia karty muszę opłacić normalny koszt kupna? Tak wnioskuję z opisu w instrukcji, ale to oznacza często, że zostajesz z jedną albo bez kart. Wg. mnie czyni to pole mało atrakcyjnym.
krisow pisze: ↑02 cze 2023, 07:32
Akcja z planszy z efektem: spalenie karty z ręki oraz zakup karty z rynku o koszcie maksymalnie +1 większym od niej. Pytanie, oprócz odrzucenia karty muszę opłacić normalny koszt kupna? Tak wnioskuję z opisu w instrukcji, ale to oznacza często, że zostajesz z jedną albo bez kart. Wg. mnie czyni to pole mało atrakcyjnym.
My graliśmy tak, że nie wydajesz więcej kart. Po prostu ta spalona uznawana jest za zapłatę. Pewności nie mam, bo w sumie "możesz kupić".
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Bart Henry pisze: ↑02 cze 2023, 08:11
Chyba na BGG znalazłem odpowiedź/interpretację, że nie patrzy się na dodatkowy koszt wynikający z toru.
Na koszt wynikający z toru na pewno się nie płaci. Kwestia czy trzeba odrzucić karty za nową kartę. Ja grałem, że nie.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Hej. Czy dobrze rozumiem zasady dla podstawowej wersji solo? Jak zatłukę najpierw 3 potwory to nie mogę już skończyć gry, bo medytacja nie może dać punktu reputacji kończącego grę, a nowe potwory się nie pojawiają?
JAckson pisze: ↑02 cze 2023, 10:43
Hej. Czy dobrze rozumiem zasady dla podstawowej wersji solo? Jak zatłukę najpierw 3 potwory to nie mogę już skończyć gry, bo medytacja nie może dać punktu reputacji kończącego grę, a nowe potwory się nie pojawiają?
Tak, ogólnie przegrywasz
zanim pokonasz 3 potwora, zrób medytację