Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1594
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 723 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

Hardkor pisze: 16 cze 2023, 14:35 Jaka to jest wygoda? Masz talie kart z której wyciągasz talie i raz na grę tasujesz ją.
Masz też talię kart terenów?
Hardkor pisze: 16 cze 2023, 14:35 Przy woreczkach sami piszecie, że macie problem by je schowac do pudełka i dodatkowo musicie osobno za nie dopłacać.
my?
Nie mam żadnego problemu z segregowaniem, miejscem w pudle oraz zapłatą za woreczki.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: RUNner »

Koslaz pisze: 16 cze 2023, 14:39
Hardkor pisze: 16 cze 2023, 13:58 Ok, ale po co? Zakładam, że wszyscy tutaj piszący mają deluxe, więc po co wam te żetony? Nie łatwiej kartę wylosować?
1) Karty potworów mają nazwę po obu stronach. Trzeba więc tasować w ukryciu albo kombinować z dobieraniem którejś karty z góry.
Otóż to. Jest to mało eleganckie rozwiązanie.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Freshus
Posty: 294
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 50 times
Been thanked: 109 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Freshus »

Ja zawsze w tego typu sytuacja dociągam od spodu. Żadne kombinowanie xD
Kal-El83
Posty: 1139
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 240 times
Been thanked: 122 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Kal-El83 »

Ale zawsze wiesz, na co nie trafisz :twisted:
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Mareczq
Posty: 35
Rejestracja: 27 gru 2012, 16:44
Been thanked: 10 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Mareczq »

Bez przesady to nie jest gra 1vs1 competetive ;) To nie tak, że każdy "chce aby" jakiś potwór był, albo nie było. Też wolę zdecydowanie "losować" potwora z kart. Dodatkowo takie rozwiązanie CAŁKOWICIE niweluje potrzebę używania tokenów potworów (warunek, że masz figurki). I ważne zbieranie tych tokenów i rozdzielanie na woreckzi - to jest "extra" czas po grze - który dla mnie ma też duże znaczenie. Serio DŁUŻEJ tą grę składam, niż rozkładam i to tak wyraźnie (Fakt mam bzika, i rozdzielam też karty akcji, czy przygód na dodatki) :D

Co lepsze w ostatniej grze losowaliśmy potwory "dużymi" kartami i trwało to sekundę - jedna osoba tasuje, 2-ga mówi stop - w efekcie górna karta jest wylosowanym potworem. Trwa to ułamek i nie trzeba nic kombinować.

Oczywiście każdy zrobi jak chce, ale jak chcemy przyspieszyć "rozgrywkę" to tutaj eliminacja elementów powinna to tylko przyspieszyć.

Jest jeszcze opcja wyboru potworów - każdy wybiera jednego startowego, wtedy nic nie trzeba losować (znaczy się trzeba wylosować miejsce gdzie wpada). To ma sens jak nikt nie używa tego "do wybrania" najlepszego trofeum pod jego "postać" - ale na szczęście nie jest to mocne w tej grze :D

Nie ukrywam fajnie wyglądają takie żetony w "protektorach".

Inny temat to żetony "miejsca" i to rozwiązanie też dla mnie jest słabe. Możliwe że tutaj przydało by się to jakoś usprawnić mocno. Kostki jednak wyżej tu proponowane do mnie nie przemawiają (realnie musiał byś w late game przerzucać kostkę z 2-3 razy "szukając" czy dany wynik jest "wolny" - według mnie to drastycznie spowolni grę). Losowanie z woreczka wydaje się fajnym pomysłem - tylko wtedy rzeczywiście trzeba jakoś "wzmocnić" tokeny, bo ich tasowanie mocno je zniszczy (moje po tych 5 grach JUŻ mają wyraźne ślady używania).
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: RUNner »

Żetony potworów też zamierzam wrzucić do kapsli. Co kto lubi. Używałbym kart ale są dwustronne i zaproponowane wcześniej rozwiązania do mnie nie przemawiają. Zajętość miejsca jakoś mi nie wadzi, bo i tak chcę sobie wszystko inaczej poukładać. Dla mnie BB nie jest zły ale da się coś tutaj poprawić. Być może ktoś stworzy lepszy insert? Jestem otwarty na usprawnienia i nie będę szczędził grosza, bo gra mi się bardzo podoba i zamierzam ją pimpować do oporu! :D
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Freshus
Posty: 294
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 50 times
Been thanked: 109 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Freshus »

Na FB ktoś już wrzucił "przegródki" dopasowane wymiarowo do poszczególnych dodatków, do wydruku. Wywala się dolny insert, drukuje parę "pudelek" I wszystkie karty mieszczą się na spodzie i jeszcze miejsca zostaję :)
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: tomp »

Karty zawsze można przetasować, przełożyć i losować od spodu. Znika informacja o kolejnym potworze. Informacje o wierzchniej karcie też można ukryć jakaś przekładką jednocześnie wykorzystać ją do przełożenia kart.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
kubajakub
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2010, 09:59
Has thanked: 65 times
Been thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: kubajakub »

Nie mogę znaleźć posta. Pomóżcie.
1) Jakich rozmiarów kapsle numizmatyczne na żetony tropów, zniszczenia i słabości?
Jakie na żetony potworów I,II, III?
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3398
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: psia.kostka »

Obrazek
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
kubajakub
Posty: 64
Rejestracja: 13 cze 2010, 09:59
Has thanked: 65 times
Been thanked: 1 time

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: kubajakub »

Nie pytam o cenę 😁 tylko rozmiar 😁
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: sqb1978 »

kubajakub pisze: 17 cze 2023, 14:50 Nie mogę znaleźć posta. Pomóżcie.
1) Jakich rozmiarów kapsle numizmatyczne na żetony tropów, zniszczenia i słabości?
Jakie na żetony potworów I,II, III?
1. Żetony tropów/słabości/zniszczeń: 30mm (niektore żetony weszły na styk, więc może być problem z wyjęciem, jeśli to rozważasz to użyłbym 31mm)
2. Potwory I/II/III: 28/32/37 mm (możliwe, że do III poziomu spasują 36 mm, ale akurat nie było tam gdzie zamawiałem, wziąłem więc 37mm i jest lekki luz ok 1mm)
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1803
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: hipcio_stg »

Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Recu
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2021, 02:58
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Recu »

Hej, podsumowując, jak wygląda regrywalność SOLO oraz satysfakcja po kolejnych rozgrywkach?
Możecie porównać Wiedźmina do jakichś innych tytułów?
Zastanawiam się nad All-in, ale to kupa kasy i nie wiem czy ma to sens, patrząc na to ile innych gier jest na rynku. Zaznaczam, że nie jestem jakimś super fanem Wiedźmina, także tematyka mało mnie interesuje, bardziej chodzi o same mechaniki, regrywalność i satysfakcję z gry.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
xDDDDDDDDDD

Jak 100 stron ma być nabite podczas kampanii jak jedynymi osobami, które w to grały to recenzenci? Dodatkowo wydaje mi się, że niewiele gier na tym forum ma watki na ponad 100 stron, a jak mają to są to wieloletnie tytuły. To miał być jakiś słaby bait?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
gregoff
Posty: 794
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 522 times
Been thanked: 153 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: gregoff »

Zagrałem na Pyrkonie kilka rund. Wygląda to nieźle i czuć tam Vibe przygody. Tylko raczej nikt kto lubi super optymalizację do tego nie podchodzi bo jest duży czynnik losowy w kilku miejscach. Szkoda, że to świat sprzed czasów Geralta ale poza tym jest bardzo ok. Oczywiście 1.5h grania raczej nie przesądza o niczym. Ale na pewno będę chciał w to jeszcze pograć.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

gregoff pisze: 18 cze 2023, 22:00 Zagrałem na Pyrkonie kilka rund. Wygląda to nieźle i czuć tam Vibe przygody. Tylko raczej nikt kto lubi super optymalizację do tego nie podchodzi bo jest duży czynnik losowy w kilku miejscach. Szkoda, że to świat sprzed czasów Geralta ale poza tym jest bardzo ok. Oczywiście 1.5h grania raczej nie przesądza o niczym. Ale na pewno będę chciał w to jeszcze pograć.
Dla osób, które lubią optymalizować nie jest to gra :) Po prostu. Co do czasów to zależy. W dodatku magowie są postacie z książek. Boje się, że byłoby jak w Wiedźminie Trzewiczka - każdy chce grać Geraltem i tyle.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
gregoff
Posty: 794
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 522 times
Been thanked: 153 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: gregoff »

Można by było w teorii zrobić coś idzie Geralt jest postacią niegrywalna ale można wchodzić z nim w interakcje lub by pojawiał się w jakiś wydarzeniach.

Ale nie o tym temat ;)

Jeszcze myślałem o tym, że ta gra jest stworzona pod aplikacje aby wybierała nam wydarzenia i prowadziła historię. Plus łatwo można by było wprowadzać nowe (nawet płatne) rozwinięcia historii lub nowe wątki.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4477
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

gregoff pisze: 18 cze 2023, 22:44 Można by było w teorii zrobić coś idzie Geralt jest postacią niegrywalna ale można wchodzić z nim w interakcje lub by pojawiał się w jakiś wydarzeniach.

Ale nie o tym temat ;)

Jeszcze myślałem o tym, że ta gra jest stworzona pod aplikacje aby wybierała nam wydarzenia i prowadziła historię. Plus łatwo można by było wprowadzać nowe (nawet płatne) rozwinięcia historii lub nowe wątki.
kto wie, może GoB zaskoczy :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: RUNner »

Recu pisze: 18 cze 2023, 21:41 Hej, podsumowując, jak wygląda regrywalność SOLO oraz satysfakcja po kolejnych rozgrywkach?
Możecie porównać Wiedźmina do jakichś innych tytułów?
Zastanawiam się nad All-in, ale to kupa kasy i nie wiem czy ma to sens, patrząc na to ile innych gier jest na rynku. Zaznaczam, że nie jestem jakimś super fanem Wiedźmina, także tematyka mało mnie interesuje, bardziej chodzi o same mechaniki, regrywalność i satysfakcję z gry.
Podstawowy wariant solo jest przeciętny. Musisz zrealizować cel w określonym czasie, a właściwie to po prostu wynik jest zależny od liczby rozegranych rund. Mam w kolekcji dużo lepsze gry solowe, których tu nie wymienię. Wiedźmin solo jest jednak mimo wszystko przyjemny. Prawdopodobnie z Dzikim Gonem czy Legendarnymi Łowami będzie tutaj lepiej, ale jeszcze nie sprawdziłem, bo… ogrywam ten podstawowy wariant. Jest coś co mnie ciągnie do tej gry, nawet w tym przeciętnym trybie. :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3398
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: psia.kostka »

hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek...
Wspieraczka dostarczona, cisnienie zeszlo. Jak mawial Cartman:
"Witcher? It's so yesterday!"

Teraz emocje Pyrkonem albo Stalkerem. A potem Essen i Nemesis 3. Hype train nie zwalnia :D

Poza tym pewnie polowa BigBoxow dalej w folii. Czesc osob tez maluje figsy przed pierwsza gra. Sporo takich zdjec na fb.
Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii,
Troche nabilismy stron, np "czy wiedzmin moze byc kobieta?" Nie pamietasz? ;)
a drugie 100 tuż po premierze.
Premiery jeszcze nie bylo :P
No i kilka relacji z gry jednak jest, tez wideo. Sporo zawartosci w pudlach do przetrawienia, a sloneczna pogoda tez nie motywuje do garbienia nad plansza ;)
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
edimaru
Posty: 22
Rejestracja: 21 cze 2022, 20:26
Been thanked: 7 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: edimaru »

hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Noo podczas kampani to było ponad 190 stron...
viewtopic.php?t=71873
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10927
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: japanczyk »

edimaru pisze: 19 cze 2023, 12:23
hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Noo podczas kampani to było ponad 190 stron...
viewtopic.php?t=71873
Nie podczas kampanii, a od kampanii do dostarczenia gry - to spora roznica
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1684 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: BOLLO »

hipcio_stg pisze: 18 cze 2023, 21:12 Coś martwy ten wątek... Po tak ekstremalnej sprzedaży wyobrażałem sobie, że 100 stron wątku będzie nabite podczas samej kampanii, a drugie 100 tuż po premierze. Większe zainteresowanie GWT.

Jak wrażenia z rozgrywki, bo że insert nie pasuje udało się przeczytać.
Przeczytałem instrukcję i zaznajomiłem się z komponentami przez weekend. Na sucho gra wydaje się być tym czego szukałem. Przygodówka `ala Talizman ładnie wyglądająca ale dająca więcej przygody i poczucia że masz na coś wpływ. Nie do końca podoba mi się to tropienie....szkoda zmarnowany potencjał troszkę. No i ten end game taki troszkę z czapy ale jak ktoś nie nastawią się na optymalizację ruchów a miło spędzony czas na przygodzie to powinno być całkiem przyjemnie. Pierwsza rozgrywka zaplanowana na 22/06. Wizualnie i jakościowo pierwsza klasa. :mrgreen:
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 213 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Darkstorm »

Do Talismana bym nie porównywał. Jak już to w mojej ocenie bliżej Wieśkowi do Runebound.
ODPOWIEDZ