Spirit Island (R. Eric Reuss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Też to słyszałem ale czy ktoś może to potwierdzić? Bo ponoć nie brzmi zbyt przekonująco.
- ekwilibrystyczny
- Posty: 126
- Rejestracja: 19 cze 2020, 17:04
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 35 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Na ostatnim live planszowych newsów z rebelem potwierdzili że prowadzą rozmowy i są blisko klepnięcia tematu, ja czekam na polską wersję dodatków
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Nie wiem czy tutaj powinien zadać to pytanie: w jaki sposób gracie w trybie solo? Na "dwie ręce" (wybieracie dwa duchy) czy próbujecie jednym? Póki co grałem jednym, ale na niskich poziomach trudności, jeszcze bez przeciwnika. Jak to wygląda na trudniejszych poziomach?
Na stronie 28 jest fajna tabelka poziomów trudności: macie może sugestie jakie duchy wybrać na poszczególne warianty (w trybie solo)?
Dzięki
Na stronie 28 jest fajna tabelka poziomów trudności: macie może sugestie jakie duchy wybrać na poszczególne warianty (w trybie solo)?
Dzięki
-
- Posty: 785
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 530 times
- Been thanked: 475 times
Re: Spirit Island - zasady, pytania
Jak grę miałem to grałem 99% na jednego ducha z różnymi przeciwnikami. Na początek wszystkie duchy 'proste' w prowadzeniu się nadadzą, przy czym ten od ognia, błyskawic i woda są najprostsze wg mnie, przemieszczanie, atak i szybko idzie czyszczenie. Ten od ziemi na początek odradzam, trzeba mocniej kombinować z obroną.Satino4 pisze: ↑28 cze 2023, 09:49 Nie wiem czy tutaj powinien zadać to pytanie: w jaki sposób gracie w trybie solo? Na "dwie ręce" (wybieracie dwa duchy) czy próbujecie jednym? Póki co grałem jednym, ale na niskich poziomach trudności, jeszcze bez przeciwnika. Jak to wygląda na trudniejszych poziomach?
Na stronie 28 jest fajna tabelka poziomów trudności: macie może sugestie jakie duchy wybrać na poszczególne warianty (w trybie solo)?
Dzięki
To jest też jedyna gra, gdzie nie byłem w stanie grać kontrolując 2 duchy ze względu na podział szybkiej i wolnej akcji, nie byłem w stanie dobrze zarządzać kartami i akcjami. Mój mózg się zbuntował, ale są i tacy co na 4 duchy grają, więc wszystko zależy od tego czy jesteś w stanie to ogarnąć, warto spróbować i zobaczyć czy się spodoba.
- arturmarek
- Posty: 1518
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 262 times
- Been thanked: 738 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
E, tam, na 4 duchy to grają 3-latki w przedszkolu, prawdziwi gracze robią tak: link
A tak na poważnie, ta gra ma taką "modułowość", że nie ma co pytać, tylko trzeba próbować. Ja bym polecał zagrać każdym duchem true solo, rotując adwersarzami. Jeśli poziom 1 adwersarza okaże się zbyt prosty to spróbować na poziomie 2 itd. Jak będziesz widział, że dobrze Ci się gra jakimiś dwoma duchami, to możesz spróbować na dwa duchy i zobaczyć jak się z tym czujesz. Ja gram w gry szybko, więc granie na dwa duchy odpada, bo za dużo jest do pilnowania i grając szybko się gubię, czy to już odpalone, czy za to zapłaciłem itd.
A tak na poważnie, ta gra ma taką "modułowość", że nie ma co pytać, tylko trzeba próbować. Ja bym polecał zagrać każdym duchem true solo, rotując adwersarzami. Jeśli poziom 1 adwersarza okaże się zbyt prosty to spróbować na poziomie 2 itd. Jak będziesz widział, że dobrze Ci się gra jakimiś dwoma duchami, to możesz spróbować na dwa duchy i zobaczyć jak się z tym czujesz. Ja gram w gry szybko, więc granie na dwa duchy odpada, bo za dużo jest do pilnowania i grając szybko się gubię, czy to już odpalone, czy za to zapłaciłem itd.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Tak naprawdę to jestem dopiero po pierwszej rozgrywce, więc o ile grałem dobrze, to nie było większego problemu. Ucząc zasad żonę siłą rzeczy chwilę próbowałem na dwa duchy... było ciężko ogarnąć te wszystkie moce i źródła. Finalnie żonie nie podeszło, więc zostały rozgrywki solo Popróbuję z jednym duchem w kilku wariantach. Jak będzie problem na wyższych poziomach to dorzucę drugiego ducha jako pomoc i uzupełnienie...do tego czasu powinienem już grać swobodnie.
-
- Posty: 1189
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 167 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dla mnie na początku, zdecydowanie najlepszym duchem (najłatwiej mi się wygrywało) był duch ziemi (czy jak go tam zwą)
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ja gram na dwóch duchów.
Po pierwsze gra jest ciekawsza, bo powstają ciekawe synergie pomiędzy duchami.
Po drugie granie true solo niektórymi duchami jest bardzo trudne (na przykład Oceanem, który nie sięga na drugi koniec planszy i trzeba się modlić o karty zwiększające zasięg).
Ale też obsługa dwóch duchów jest bardzo wymagająca i polecam tylko ogranym graczom.
No i polecam granie na oficjalnej apce, która ogarnia zarządzanie komponentami.
A co do poziomów trudności - próbuj po kolei każdego przeciwnika, stopniowo. Ja się w pewnym momencie zatrzymałem na Szwecji lvl 3, Brandenburgii lvl 4, Anglii lvl 2 i Francji lvl 3. Potem przełamałem ten impas, ale są duchy, którymi poza te lvle nie byłem w stanie przejść.
Po pierwsze gra jest ciekawsza, bo powstają ciekawe synergie pomiędzy duchami.
Po drugie granie true solo niektórymi duchami jest bardzo trudne (na przykład Oceanem, który nie sięga na drugi koniec planszy i trzeba się modlić o karty zwiększające zasięg).
Ale też obsługa dwóch duchów jest bardzo wymagająca i polecam tylko ogranym graczom.
No i polecam granie na oficjalnej apce, która ogarnia zarządzanie komponentami.
A co do poziomów trudności - próbuj po kolei każdego przeciwnika, stopniowo. Ja się w pewnym momencie zatrzymałem na Szwecji lvl 3, Brandenburgii lvl 4, Anglii lvl 2 i Francji lvl 3. Potem przełamałem ten impas, ale są duchy, którymi poza te lvle nie byłem w stanie przejść.
-
- Posty: 617
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 286 times
- Been thanked: 301 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Vital Strength of the earth? Ten z mocą bronienia?
Ciekawe. Ja osobiście uważam, że to całkiem dobry duch nawet na solo (ale może nie na wysokie poziomy) i często go broniłem, ale nawet mnie dziwi taki komentarz i zaczynam podejrzewać automatycznie jakąś lukę w znajomości zasad
-
- Posty: 1189
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 167 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dokładnie ten (dla ułatwienia z synem nazwaliśmy go „Ziemniak”)
Piszę o początkowym graniu, bez śrubowania poziomu trudności.
Piszę o początkowym graniu, bez śrubowania poziomu trudności.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- scraber
- Posty: 377
- Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
- Lokalizacja: Toruń
- Has thanked: 259 times
- Been thanked: 118 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Podobnie u mnie
Ten duch ziemi dawał taką obronę, że większość DMG pochodziła z Dahanów którzy przeżyli atak
Podczas gry Błyskawicą zaraza mi się rozprzestrzeniła po mapie i koniec
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Na poziomie 0 rzeczywiście jego obrona jest przydatna, ale na wyższych poziomach jest niewystarczająca. Poza tym duch ten jest całkowicie bezradny w ataku i do tego na samym początku ma możliwość zagrania tylko jednej karty. Niestety jest to jeden z najgorzej zaprojektowanych duchów. Co nie znaczy, że nie da się nim wygrać na wyższych poziomach, jest ograniczony do niewielu strategii (odblokuj 1 kartę więcej, maksuj energię, przeczesuj większe moce i jak już znajdziesz jakieś dobre to zagrywaj je co rundę).
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Co raz więcej ludzi w internecie pokazuje, że przyszło im Nature Incarnate. Wcześnie. Myślicie, że to tylko Ameryka czy Europa też teraz dostanie?
Edit: Niestety Europa poczeka...
https://www.backerkit.com/c/greater-tha ... dates/1528
Edit: Niestety Europa poczeka...
https://www.backerkit.com/c/greater-tha ... dates/1528
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dokładnie tak samo nazywamy tego typa Trzeba przyznać, że imiona spirytów są mega klimatyczne, takie plemienne, ale chyba większość graczy idzie na ułatwienie. I tak oprócz Pana Ziemniaka na naszym stole pojawiają się: Pani Rzeczka, Piorunek, Strachun, SuperStrachun, Pan Oceanek, Lord Krzakun (bo jest op), Dahanica, Ent, Zwierzak, Pani Mgiełka, Wulkanek, Gekun, Żabol (ew. Inlandun), Czasun, Gwiazdun, Skałkun, Ptakun, Trikster no i mój ulubiony (ze względu na playstyle, nie ksywę), Diler Niebiekich Piguł. Uwielbiam nim grać.
Gdzieś czytałem, że ten najnowszy dodatek trafia do retaila. Podano datę 3 sierpnia 2023. Ktoś trafił na info kiedy anglojęzyczna wersja pojawi się w rodzimych sklepach? Pewnie prędzej czy później będzie do kupienia, skoro do tej pory znakomita większość produktów z serii Spirit Island trafiała do retaila.mineralen pisze: ↑05 lip 2023, 14:42 Co raz więcej ludzi w internecie pokazuje, że przyszło im Nature Incarnate. Wcześnie. Myślicie, że to tylko Ameryka czy Europa też teraz dostanie?
Edit: Niestety Europa poczeka...
https://www.backerkit.com/c/greater-tha ... dates/1528
- siepu
- Posty: 1245
- Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
- Lokalizacja: Olecko / Warszawa
- Has thanked: 337 times
- Been thanked: 350 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Jeśli solo to tylko na komputerze, adaptacja jest świetna, działa też w multi i tańsza od papierowej gry. Jednym duchem można, ale wyższe poziomy trudności są raczej nie do zrobienia, trzeba przynajmniej dwoma.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Można wygrać każdym duchem solo nawet na najwyższych poziomach trudności. Na BGG są posty, które opisują takie osiągnięcia:
https://boardgamegeek.com/thread/3011964/page/1
https://boardgamegeek.com/thread/3011964/page/1
- arturmarek
- Posty: 1518
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 262 times
- Been thanked: 738 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Każdym duchem da się wygrać z każdym najeźdźcą na 6. poziomie, ale nie zawsze. Przy niektórych układach po prostu nic się nie da zrobić.
-
- Posty: 625
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 251 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Jest szansa gdzieś dorwać wersję angielską z promkami i dodatkami w Europie?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
https://www.planszomania.pl/index.php?s ... ton=szukajJest szansa gdzieś dorwać wersję angielską z promkami i dodatkami w Europie?
Ja kupiłem moje kopię na Planszomanii. Zajęło im sprowadzenie Branch & Claw trochę ponad 30 dni, ale zadzwonili do mnie, zapytali czy podzielić wysyłkę na dwie części, więc z czystym sercem polecam.
Pozdrawiam,
Xiaur