Szkoda, że tak mało opinii o tym tytule bo to w moim odczuciu jedna z mocniejszych euro premier tego półrocza. Do tego bardzo przyjemnie wyceniona na tle Pfisterów od Rebela. Ktoś jeszcze ograł i podzieli się wrażeniami?Chudej pisze: ↑03 lip 2023, 13:41 Skymines - świetna giera z typem kombinowania, które daje mi najwięcej frajdy. Po zagraniu po długiej przerwie od eurasów poczułem jakbym w końcu zaspokoił pragnienie po długim dniu w palącym słońcu Jakby GWT i Maracaibo nie było wystarczające, to Skymines już w ogóle cementuje Pfistera w ścisłej czołówce moich ulubionych twórców.
Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Pozwolę sobie przekleić cudzą opinię z wątku gry miesiąca.
- Bruno
- Posty: 2020
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1495 times
- Been thanked: 1145 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Trochę opinii jest dostępnych w wątku starej, dobrej Mombasy - Skymines to w końcu reskin tego świetnego tytułu:
viewtopic.php?p=1517037&hilit=Mombasa#p1517037
Tak więc z tą "premierą" to bym nie przesadzał
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Reality checkBeskid pisze: ↑05 lip 2023, 21:01 Pozwolę sobie przekleić cudzą opinię z wątku gry miesiąca.
Szkoda, że tak mało opinii o tym tytule bo to w moim odczuciu jedna z mocniejszych euro premier tego półrocza. Do tego bardzo przyjemnie wyceniona na tle Pfisterów od Rebela. Ktoś jeszcze ograł i podzieli się wrażeniami?Chudej pisze: ↑03 lip 2023, 13:41 Skymines - świetna giera z typem kombinowania, które daje mi najwięcej frajdy. Po zagraniu po długiej przerwie od eurasów poczułem jakbym w końcu zaspokoił pragnienie po długim dniu w palącym słońcu Jakby GWT i Maracaibo nie było wystarczające, to Skymines już w ogóle cementuje Pfistera w ścisłej czołówce moich ulubionych twórców.
Ale jak mało opinii? Przecież to reedycja Mombasy,.czyli bardzo popularnej gry z top 100 bgg.
A co do wyceny, to wtopili z grafikami i przez to jest na wyprzedażach, a nie jest dobrze wyceniona.
- SetkiofRaptors
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 374 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Też już nie mogę z tego dogadywania przez każdego kto lubi wysoką interakcję, że to jakaś obiektywnie dobra cecha gier. Nie wiem niby czemu to że zanim dojdzie do mnie wszystko się zmieni ma być zaletą a nie wadą. Najczęściej jest to wadą, która rekompensuje mi po prostu towarzystwo. Ale wiele gier które niby są obiektywnie lepsze na więcej graczy zaczynają być mega chaotyczne. Ktoś to może lubić. W moich grupach kończy się to paraliżem decyzyjnym (dość uzasadnionym).
Ale wracając do tematu to testowałem na razie grę na 2 i 3 graczy. Na dwóch bawiliśmy się nieźle, zdecydowanie lepiej grało nam się na trzech graczy. Nie wiem za bardzo czemu ten tryb miałbym być nadal jakiś niepełny, no ale może dowiem się grając na 4. W każdym razie na 3 jest dużo ciekawiej, przyznaję.
Ale wracając do tematu to testowałem na razie grę na 2 i 3 graczy. Na dwóch bawiliśmy się nieźle, zdecydowanie lepiej grało nam się na trzech graczy. Nie wiem za bardzo czemu ten tryb miałbym być nadal jakiś niepełny, no ale może dowiem się grając na 4. W każdym razie na 3 jest dużo ciekawiej, przyznaję.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
a Pfistery od Rebela to nie reskiny?
nawet bardziej nowatorska Argentyna mocno czerpie z pierwowzoru i choć nie jest tak blisko jak Mombasa i Skymines to też w pewnym sensie jest reedycją GWT. Władcy Ziemi też reskin
Aby było zabawniej, przy wznowieniu GWT też wiele jest krytycznych uwag do odświeżonych szat i nie słyszałem o przecenach z tego względu.
Poza tym jest nowa plansza z promami, dodatkowy tor korpo, jest bot który znacząco wpływa na skalowalność, jest trochę zmian w zarządzaniu kartami i inny rozkład bonusów. Nie jest to tylko prosty reskin 1:1
Skąd teoria wtopili z grafikami i przez to jest na wyprzedażach, a nie jest dobrze wyceniona
nawet bardziej nowatorska Argentyna mocno czerpie z pierwowzoru i choć nie jest tak blisko jak Mombasa i Skymines to też w pewnym sensie jest reedycją GWT. Władcy Ziemi też reskin
Aby było zabawniej, przy wznowieniu GWT też wiele jest krytycznych uwag do odświeżonych szat i nie słyszałem o przecenach z tego względu.
Poza tym jest nowa plansza z promami, dodatkowy tor korpo, jest bot który znacząco wpływa na skalowalność, jest trochę zmian w zarządzaniu kartami i inny rozkład bonusów. Nie jest to tylko prosty reskin 1:1
Skąd teoria wtopili z grafikami i przez to jest na wyprzedażach, a nie jest dobrze wyceniona
graliście z Luną? wyżej masz link do apkiSetkiofRaptors pisze: ↑05 lip 2023, 22:11 Ale wracając do tematu to testowałem na razie grę na 2 i 3 graczy. Na dwóch bawiliśmy się nieźle, zdecydowanie lepiej grało nam się na trzech graczy. Nie wiem za bardzo czemu ten tryb miałbym być nadal jakiś niepełny, no ale może dowiem się grając na 4. W każdym razie na 3 jest dużo ciekawiej, przyznaję.
- SetkiofRaptors
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 374 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Zamierzamy! Nie zauważyłem apki, super, dzięki za info.
Mnie sie osobiście wydaje, że na to jak gra się sprzedaje składa się kilka rzeczy: reskin jest średni przez bardzo generyczny kosmiczny temat. Od groma jest gier o kosmosie a ta ma nudną okładkę. Ja np nie wiedziałem najpierw, że to Mombasa jak mi mignęło na planszowych. Przy tej ilości newsów graczowi nawet zaawansowanemu dużo rzeczy po prostu umknie. Gra prezentuje się nieźle na stole, ale większość materiałów pokazuje naprawdę bardzo nijaką okładkę. Ja bym też chyba krzyczał na każdym materiale że to Pfister.
To jak gra jest wydana trochę mnie wkurza. Naprawdę ikonografia jest taka sobie, układ kart niejasny i niewygodny (masa niepotrzebnego badziewia, po cholerę te kreski w prawym rogu przy literze? Już piszecie wszędzie że to 3 zasoby). Na mapie jakieś budynki które nic nie znaczą. Najbardziej mnie bawi mały żeton kształtu i koloru gracza xd który niby kładziemy w lewym górnym rogu jakby to nie mogło być nadrukowane. Ale niektóre rzeczy na plus, np. Drewienka.
Ja grę polecam komu mogę i staram się pokazywać bo to wspaniała gra.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Lubimy i mamy mombase, więc nie mogliśmy odpuścić chociaż dla sprawdzenia nowej wersji.
Kupiliśmy na premierę i do dzisiaj leży nie zagrana - bardzo nas ta kreska odstrasza, dla mnie brzydkie i... w sumie zgadzam się z SetkiofRaptors odnośnie ikonografi i podania.
Wysoka ocena Mombasy jest oparta na naprawdę dobrej grze. Jak mogli to zepsuć.
Kupiliśmy na premierę i do dzisiaj leży nie zagrana - bardzo nas ta kreska odstrasza, dla mnie brzydkie i... w sumie zgadzam się z SetkiofRaptors odnośnie ikonografi i podania.
Wysoka ocena Mombasy jest oparta na naprawdę dobrej grze. Jak mogli to zepsuć.
Sucharzysta
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Ale co zepsuć? Bo mechanicznie jest nawet lepiej.
Chodzi o te kolory i grafiki? Mombasa też urodą nie grzeszyła
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
Jednak była czytelna. W tej grze musisz być w stanie szybko i dokładnie określić kto ile wystawił danego zasobu żeby zaplanować całą turę.
Z resztą nowe GWT też jest dużo mniej czytelne niż pierwsza edycja.
- SetkiofRaptors
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 374 times
Re: Skymines (Viktor Kobilke, Alexander Pfister)
A wystarczyło nazwać to Moon-basa To Chris z Dice tower wymyślił.
Ogólnie problemem nie są nawet ikonki, czy coś, tylko to jak to jest podane. Wszechobecne ramki w ramkach w ramkach, na które choruje większość grafików planszowych, sprawiają że ikonki muszą się pomniejszyć. Powtarzanie niepotrzebnie tej samej informacji wieeele razy też tylko dodaje wrażenia, że coś jest bardziej skomplikowane niż jest. Jak na kartach wGWT Skymines. Wystarczyło raz lub ew. jeszcze w narożniku żeby w ręce to się dobrze oglądało. To nie jest tak, że wszystko jest źle, po prostu ostateczny efekt to składowa małych detali. To co ważne powinno być maksymalnie wielkie, to co nieważne lub niepotrzebne wywalone. Gra niech sobie ma średnie ilustracje nawet.
Ogólnie problemem nie są nawet ikonki, czy coś, tylko to jak to jest podane. Wszechobecne ramki w ramkach w ramkach, na które choruje większość grafików planszowych, sprawiają że ikonki muszą się pomniejszyć. Powtarzanie niepotrzebnie tej samej informacji wieeele razy też tylko dodaje wrażenia, że coś jest bardziej skomplikowane niż jest. Jak na kartach w
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.