Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: ave.crux »

detrytusek pisze: 04 maja 2023, 09:10 W pierwszej to rozpęd dopiero ale za to od 2-4 przy dobrych wiatrach można już się kręcić koło maxa. Jeśli przeciwnicy oleją to dostają karę. Kafle korupcji działają na wszystkich, więc bilans pozostaje podobny.
No to już nie 60, ale ~45.
detrytusek pisze: 04 maja 2023, 09:10 Oczywiście, że wpływa na pomijanie innych punktów bo w końcu marnujesz kilka akcji w grze na to. Gdyby dało się zrobić wszystko to by była strategia wygrywająca, a tak to musisz wybierać. Chodzi o to, że nie odpuszczenie toru nie jest błędem pod warunkiem, że robisz na nim efektywne ruchy. Nie ma sensu brać niskich wartości kości przy tej akcji. Zresztą bycie pierwszym też jest tutaj istotne.
To wszystko w porządku, czytając ten temat przed zagraniem samemu natknąłem się na jakąś opinię, że tor króla jest najważniejszy, ja go używam głównie do tego żeby być pierwszym w kolejnej rundzie, a punkty to przy okazji. Ciężko będzie mi się nastawić na zrobienie tego toru, znajomy wczoraj siadł do partii z takim zamiarem, ale kości i rondel nie podzielały jego opinii.
detrytusek pisze: 04 maja 2023, 09:10 Rekordy punktowe w tej grze nie mają za dużego sensu bo wszystko zależy od tego za co punktujesz w trakcie gry. Jeśli cele się pokryją i będziesz za podobne rzeczy punktować 2 razy to wyniki automatycznie będą większe.
Fakt, zapytałem głównie przez to co napisałem wyżej, myślałem, że to jakaś OP taktyka.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: detrytusek »

ave.crux pisze: 04 maja 2023, 09:16 No to już nie 60, ale ~45.
Zgoda ale bardziej 50+. I tak podejrzewam, że na końcowym punktowaniu zazwyczaj się tyle nie zbierze ew. podobny wynik.
ave.crux pisze: 04 maja 2023, 09:16 To wszystko w porządku, czytając ten temat przed zagraniem samemu natknąłem się na jakąś opinię, że tor króla jest najważniejszy, ja go używam głównie do tego żeby być pierwszym w kolejnej rundzie, a punkty to przy okazji. Ciężko będzie mi się nastawić na zrobienie tego toru, znajomy wczoraj siadł do partii z takim zamiarem, ale kości i rondel nie podzielały jego opinii.
Bo nie zawsze pójście w tor ma sens. Można się jeszcze jokerem podeprzeć ale nic na siłę.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Filut
Posty: 124
Rejestracja: 27 sty 2020, 12:18
Has thanked: 61 times
Been thanked: 115 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Filut »

Fest sceptycznie podchodziłem do tej gierki:

- w pudełku było tylko z 5-6 woreczków strunowych, i to jest co najmniej o 10 za mało
(jeśli komuś zależy na szybkim rozkładaniu przy zmieniającej się liczbie graczy)
- kontekst 'Golden Age of the Renaissance' umiarkowanie udany
- czytając zasady gra wydała mi się nijaka i nudna

A już przy pierwszej rozgrywce okazała się tak dobra, że z marszu rozegraliśmy 2 kolejne partie. I po tych trzech szpilach pierwsze wrażenia:

- jak w większości tego typu gier: premiuje szybki rozwój umiejętności/technologii, w tym przypadku zapełnianie domków mordeczkami i herbami.
- czy akcja króla jest rzeczywiście mocniejsza od pozostałych tego jeszcze nie wiem, bo sympatyczniejsze i grubsze bonusy BGC wychodziły mi z wspomnianych domków.
- gra jest dynamiczna. Ruchy odbywają się bardzo szybko (jeśli ktoś ma zwyczaj używać mózgu w rundzie przeciwnika).
Lecz jednocześnie normą są spowolnienia, faza akcji któregoś gracza w jakimś momencie może trwać z 2-3 razy dłużej niż u innych, bo ktoś odpali całą sekwencję bonusów (generujących kolejne darmowe akcje), a jak już wykona te nawet kilkanaście (!) akcji to po chwili dojdzie do wniosku, że można było to zrobić lepiej i wycisnąć z tego jeszcze więcej (ruchów / punktów / satysfakcji)

Coś czuje że gra szybko się nie znudzi, bo już czekam na kolejne partyjki, chociaż przydałoby się więcej ciekawszych map (np. basen Morza Śródziemnego, Liga Hanzeatycka, Jedwabny szlak, itp.)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: detrytusek »

Filut pisze: 08 maja 2023, 11:48 - czy akcja króla jest rzeczywiście mocniejsza od pozostałych tego jeszcze nie wiem, bo sympatyczniejsze i grubsze bonusy BGC wychodziły mi z wspomnianych domków.
Nikt chyba nie twierdził, że jest mocniejsza tylko, że bywa również opłacalna.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: ave.crux »

Filut pisze: 08 maja 2023, 11:48 Fest sceptycznie podchodziłem do tej gierki:

- w pudełku było tylko z 5-6 woreczków strunowych, i to jest co najmniej o 10 za mało
(jeśli komuś zależy na szybkim rozkładaniu przy zmieniającej się liczbie graczy)
Pudełko na kafelki z action myhobbybox na promce 4szt. 6zł
Pudełeczka z wieczkiem na zasoby z tedi na dziale kuchennym 6 szt. 5zł.

Obrazek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
swiroff
Posty: 303
Rejestracja: 22 mar 2014, 11:31
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 36 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: swiroff »

Czy w Waszych egzemplarzach jeden z żetonów korupcji ma inny odcień na rewersie? Jest to o tyle irytujące, że nie umieszczam ich przed każdą rundą na planszy tylko losuje prosto z woreczka, bo w innym przypadku wiem, że w tej jest większe lub mniejsze prawdopodobieństwo odkrycia żetonu "-2".
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: ave.crux »

swiroff pisze: 14 maja 2023, 09:58 Czy w Waszych egzemplarzach jeden z żetonów korupcji ma inny odcień na rewersie? Jest to o tyle irytujące, że nie umieszczam ich przed każdą rundą na planszy tylko losuje prosto z woreczka, bo w innym przypadku wiem, że w tej jest większe lub mniejsze prawdopodobieństwo odkrycia żetonu "-2".
Tak, też mam inny odcień, ale zupełnie mi to nie przeszkadza.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
lbyczy
Posty: 32
Rejestracja: 07 gru 2021, 09:20
Has thanked: 106 times
Been thanked: 14 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: lbyczy »

Rebel zamieścił na swojej stronie https://files.rebel.pl/files/instrukcje ... iletum.pdf specjalny zestaw promocyjny do pobrania i samodzielnego wydrukowania. Taki minidodatek zapewniający asymetryczny start rozgrywki w Tiletum: gracze otrzymują różne zestawy dóbr i unikalne premie startowe, a ich architekci i kupcy rozpoczynają grę w innych miastach. Wszystko sprowadza się do wydrukowania 4 kart i mini-instrukcji. Karty zawierają wytyczne do rozpoczęcia rozgrywki (zasoby i pozycje startowe) i są rozdawane poprzez rodzaj draftu.
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 473
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 842 times
Been thanked: 200 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: JollyRoger90 »

Grał już ktoś z tymi kartami? Przydatne czy raczej meh?
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: ave.crux »

JollyRoger90 pisze: 23 maja 2023, 00:56 Grał już ktoś z tymi kartami? Przydatne czy raczej meh?
1 gracz nie weźmie ci pobliskich żetonów z planszy, to na razie wszystko co w tych kartach na sucho dostrzegam.
picrel początkowe rozłożenie architektów i wozów dla każdego z graczy.

Obrazek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Fojtu »

My zagraliśmy raz z kartami i raz bez, obie w 4 osoby. Wszyscy przy stole stwierdzili, że karty są raczej średnie, ale może jeszcze spróbujemy?

Po pierwsze traci się mocno element wyścigu na początku. Ten wyścig sam w sobie może nie jest super i zostawia ostatniego gracza w średniej pozycji, ale dawał jakąś presję i napięcie. Z kartami to całkowicie znika

Po drugie mieliśmy wrażenie, że wybór kart jest zbyt mocny, tzn to bardzo dużo daje graczom na 4/3 pozycji, a mocno karci pierwszego. Gralem w tej grze jako pierwszy gracz i startowałem tak daleko od miast punktujących jak tylko się da, do tego dostająć kartę, która daje najmniej zasobów. Bardzo niefajnie się przez to grało. Może to kwestia tego, że na 4 osoby ostatni nie ma w ogóle wyboru i tyle.

Trochę przestaje mnie dziwić, że ta gra ma tak dużo "Not Recommended" na 4 osoby na BGG - prawie 60%.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2023, 13:51 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
xydorux
Posty: 34
Rejestracja: 31 maja 2021, 10:51
Has thanked: 15 times
Been thanked: 43 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: xydorux »

JollyRoger90 pisze: 23 maja 2023, 00:56 Grał już ktoś z tymi kartami? Przydatne czy raczej meh?
My już bez tych kart nie gramy. Gdy wszyscy startują z Tiletum to zazwyczaj pierwszy gracz często od razu zbierał akcją kupca żetony bonusowe, budował się w mieście gdzie będzie druga punktacja, co sprawiało, że jego start był zdecydowanie mocniejszy od innych. Przy starcie z różnych miejsc na mapie można trochę więcej pokombinować, np. zbudować się już w miastach, które punktują w 3 i 4 rundzie i starać się wyciągnąć możliwie najwięcej z tej punktacji. Albo skupić na architekcie i postawić go bliżej miejsc, które wymagają mniej kamieni do budowy. Czasami punktacja między rundami tak się ułoży, że warto wziąć pod uwagę początkowe bonusy. Jest tutaj kilka aspektów, które moim zdaniem dodają fajny element do gry i warto je wciągnąć do rozgrywki. Wydrukowane mamy to wszystko na jednej kartce, więc nie zajmuje dużo miejsca, a jak się nie spodoba można powrócić do wariantu bez nich. Natomiast jak pisałem, dla mnie to ciekawe urozmaicenie i lepiej się z tym gra :) Niemniej co istotne, to są spostrzeżenia przy rozgrywce na 2 osoby. Trudno mi powiedzieć na ile to jest zbalansowane przy rozgrywce np. na 4 osoby gdy ostatni wybierający nie ma już wyboru i czy bycie pierwszym jest w stanie mu zrekompensować niejako narzucony start.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: eveni »

Jestem po dwóch rozgrywkach w Tiletum i gra mocno trafiła w moje gusta. Po lekkim rozczarowaniu Woodcraftem, tutaj jestem zachwycona. Geniusz duetu Tascini i Luciani w całej okazałości plus bardzo ładne wykonanie gry. Kupiłam grę za niecałe 150 zł i nie żałuję ani złotówki :D
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 404
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 590 times
Been thanked: 384 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: kuleczka91 »

eveni pisze: 02 cze 2023, 10:31 Jestem po dwóch rozgrywkach w Tiletum i gra mocno trafiła w moje gusta. Po lekkim rozczarowaniu Woodcraftem, tutaj jestem zachwycona. Geniusz duetu Tascini i Luciani w całej okazałości plus bardzo ładne wykonanie gry. Kupiłam grę za niecałe 150 zł i nie żałuję ani złotówki :D
A co Cię rozczarowało w Woodcrafcie?
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: eveni »

kuleczka91 pisze: 03 cze 2023, 00:12 A co Cię rozczarowało w Woodcrafcie?
Wrzucam w spoiler, żeby nie offtopować :wink:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Beskid »

siepu pisze: 02 lut 2023, 13:18 Wyjątkowe dla tiletum jest co pisałem trochę postów temu: mocno zmienny setup powoduje, że początkowa kolejność ma olbrzymie znaczenie. Gra stara się to rekompensować dając górę zasobów każdemu kolejnemu graczowi, czwarty ma aż 6 złota więcej niż pierwszy. Prawie cała akcja do przodu w grze, gdzie akcji wykonuje się 12. IMHO w każdej partii któryś gracz będzie miał dużo większe szanse na zwycięstwo, na szczęście w zależności od setupu ta pozycja się zmienia.
siepu pisze: 02 lut 2023, 15:18 Nie twierdzę że 4 gracz zawsze ma najgorzej, tylko że w zależności od setupu któryś gracz ma najgorzej. Jeśli setup jest taki, że nie ma się o co natychmiast ścigać to czwarty gracz ma wręcz zdecydowanie najlepiej.

Śmieszna gra, czasem mam wrażenie że to prototyp (nie tylko przez wygląd). Ale przynajmniej budzi emocje.
Dzięki za cenne uwagi. Gra zbiera wiele pochlebnych opinii więc naturalnie jest gdzieś na radarze.
Tu ciekawa moim zdaniem opinia w temacie solo https://boardgamegeek.com/thread/302684 ... yer-review
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: XLR8 »

Beskid pisze: 11 lip 2023, 20:37
siepu pisze: 02 lut 2023, 13:18 Wyjątkowe dla tiletum jest co pisałem trochę postów temu: mocno zmienny setup powoduje, że początkowa kolejność ma olbrzymie znaczenie. Gra stara się to rekompensować dając górę zasobów każdemu kolejnemu graczowi, czwarty ma aż 6 złota więcej niż pierwszy. Prawie cała akcja do przodu w grze, gdzie akcji wykonuje się 12. IMHO w każdej partii któryś gracz będzie miał dużo większe szanse na zwycięstwo, na szczęście w zależności od setupu ta pozycja się zmienia.
siepu pisze: 02 lut 2023, 15:18 Nie twierdzę że 4 gracz zawsze ma najgorzej, tylko że w zależności od setupu któryś gracz ma najgorzej. Jeśli setup jest taki, że nie ma się o co natychmiast ścigać to czwarty gracz ma wręcz zdecydowanie najlepiej.

Śmieszna gra, czasem mam wrażenie że to prototyp (nie tylko przez wygląd). Ale przynajmniej budzi emocje.
Dzięki za cenne uwagi. Gra zbiera wiele pochlebnych opinii więc naturalnie jest gdzieś na radarze.
Tu ciekawa moim zdaniem opinia w temacie solo https://boardgamegeek.com/thread/302684 ... yer-review
My dzisiaj mieliśmy partię gdzie pierwszy gracz odpalił 11 ruchów wozem, zajmując wszystkie 3 festiwale oraz zbierając najlepsze bonusy na start. Do tego pierwsze punktowanie było za domkixfilary. Sam stwierdził, że ten ruch otwierający ustawił mu grę i było mu aż głupio.
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1181
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 252 times
Been thanked: 280 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: siepu »

XLR8 pisze: 11 lip 2023, 21:44 My dzisiaj mieliśmy partię gdzie pierwszy gracz odpalił 11 ruchów wozem, zajmując wszystkie 3 festiwale oraz zbierając najlepsze bonusy na start. Do tego pierwsze punktowanie było za domkixfilary. Sam stwierdził, że ten ruch otwierający ustawił mu grę i było mu aż głupio.
Też tak raz miałem! A potem w kolejnej grze nie było takiej możliwości i się tylko wkurzałem, jak inni gracze mają równie dobre ruchy z toną zasobów więcej :) No ale o tym pisałem już parę razy w tym wątku. Ponoć minidodatek, gdzie zaczyna się w innych miastach to wygładza, ale nawet nie wiem, czy tego chcę.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: XLR8 »

siepu pisze: 11 lip 2023, 22:22
XLR8 pisze: 11 lip 2023, 21:44 My dzisiaj mieliśmy partię gdzie pierwszy gracz odpalił 11 ruchów wozem, zajmując wszystkie 3 festiwale oraz zbierając najlepsze bonusy na start. Do tego pierwsze punktowanie było za domkixfilary. Sam stwierdził, że ten ruch otwierający ustawił mu grę i było mu aż głupio.
Też tak raz miałem! A potem w kolejnej grze nie było takiej możliwości i się tylko wkurzałem, jak inni gracze mają równie dobre ruchy z toną zasobów więcej :) No ale o tym pisałem już parę razy w tym wątku. Ponoć minidodatek, gdzie zaczyna się w innych miastach to wygładza, ale nawet nie wiem, czy tego chcę.
Ja przez tę losowość i snowball nie wiem w jakiej kategorii traktować te grę.
Z jednej strony jest bardzo dobra i mega przyjemna, ale są takie momenty,. które cały ten fun dla mnie zabijają.
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Beskid »

A jak oceniacie samo wykonanie?
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: autopaga »

Poprawne.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: eveni »

Beskid pisze: 11 lip 2023, 22:48 A jak oceniacie samo wykonanie?
5/6 :D
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: DarkSide »

Gra rozruchowa w składzie 2-osobowym za mną:

- Jest dobrze. Ciekawe rozwiązania jeśli chodzi o poziom kombinowania. Z drugiej strony gra raczej z gatunku tych szybszych.

- Losowość na starcie może sprawić, że gracz pierwszy czasem może odskoczyć, bo w pierwszym ruchu zbierze fajne bonusy i kafle z akcjami dodatkowymi. A jeśli dodatkowo pierwszy rzut kośćmi będzie specyficzny, to handicap może się okazać kluczowy dla dalszej rozgrywki.

- Losowy rynek punktowania po każdej z 4 rund z jednej strony podnosi regrywalność, ale z drugiej strony mogą się zapewne trafić sytuacje, że gracze sobie odpuszczą jakieś konkretne punktowanie, bo bilans zysków z tego tytułu do liczby akcji, które trzeba na to poświęcić jest niekorzystny.

- Brakuje karty ze skrótem akcji i zadań dodatkowych które można wykonać w swojej turze. Z czasem pewne rzeczy się zapamiętuje, ale granie z nowymi graczami to będzie ciągłe zaglądanie do instrukcji. A to wydłuży niepotrzebnie rozgrywkę.

- Niby gra jest skalowalna, ale już widzę że na 2 osoby to nadal zbyt luźno. Można sobie kompletnie nie wchodzić w drogę i realizować własny pomysł na rozgrywkę. Nie wiem jak na 3 osoby, ale przy 4 zapewne robi się najciekawiej.

- Nasz wynik końcowy to 254:220. Wszedłem w polemikę z pewnym graczem który zagrał już kilkukrotnie i stwierdził, że musieliśmy grać coś źle. Stąd pytanie do szerszego grona: czy to możliwe wyniki?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: mat_eyo »

DarkSide pisze: 12 lip 2023, 14:33 - Brakuje karty ze skrótem akcji i zadań dodatkowych które można wykonać w swojej turze. Z czasem pewne rzeczy się zapamiętuje, ale granie z nowymi graczami to będzie ciągłe zaglądanie do instrukcji. A to wydłuży niepotrzebnie rozgrywkę.
Na bgg jest dosyć fajna, polecam sobie wydrukować.

DarkSide pisze: 12 lip 2023, 14:33 - Niby gra jest skalowalna, ale już widzę że na 2 osoby to nadal zbyt luźno. Można sobie kompletnie nie wchodzić w drogę i realizować własny pomysł na rozgrywkę. Nie wiem jak na 3 osoby, ale przy 4 zapewne robi się najciekawiej.
Nie zgadzam się. Na dwie osoby bywa bardzo ciasno, głównie przez ograniczoną liczbę miejsc na domki i kolumny. Jeśli dwie punktacje są blisko siebie, to można zająć miejsca na domki w jednej akcji i zostawić drugą osobę ze sporym problemem. Mi w skalowaniu na dwie osoby przeszkadza coś innego - mniej kości w każdym kolorze, łatwiej o sytuację, w której jeden kolor nie wyjdzie w ogóle.

DarkSide pisze: 12 lip 2023, 14:33 - Nasz wynik końcowy to 254:220. Wszedłem w polemikę z pewnym graczem który zagrał już kilkukrotnie i stwierdził, że musieliśmy grać coś źle. Stąd pytanie do szerszego grona: czy to możliwe wyniki?
To wysokie wyniki, zwłaszcza jak na pierwszą grę. Wszystko zależy od tego, jakie punktacje Wam wyszły, ale jest dosyć prawdopodobne, że jednak robiliście coś źle.
Awatar użytkownika
Lolas
Posty: 485
Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 110 times
Been thanked: 114 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Lolas »

DarkSide pisze: 12 lip 2023, 14:33 - Nasz wynik końcowy to 254:220. Wszedłem w polemikę z pewnym graczem który zagrał już kilkukrotnie i stwierdził, że musieliśmy grać coś źle. Stąd pytanie do szerszego grona: czy to możliwe wyniki?
Grałem dwukrotnie w składzie dwuosobowym i wyniki przedstawiały się następująco:
214:156
241:214

NIe wydaje mi się abyśmy grali źle, a wynik drugiej partii jak widzisz nieznacznie niższy od Waszego.
ODPOWIEDZ