Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: autopaga »

Wyniki nic nie mówią, wszystko zależy od tego jak pasujące do siebie punktowania miast wyjdą i jak mocne kafelki bonusów, są one zapewne celowo mocno nierówne. Ostatnio zakończyłem partię na 178pz i uważam że zagrałem najlepiej jak dotąd, mimo najniższego wyniku. Ostatnim punktowaniem był kafelek który chyba zbanuję bo jest od czapy czyli w 4 rundzie punktowanie za tor króla, gdzie co rundę było ostre cofanie 2-2-1 a ustawienie kości wyszło 5-6-1-2 siła akcji i nie szło zrobić dodatnich punktów w 4 rundzie.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 573 times
Been thanked: 239 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: DarkSide »

Dodam że:

- Wszystkie punktowania rynku mieliśmy po 20-28pkt czyli to już jest ~100pkt dla każdego. Wyłożone były nieskomplikowane cele do punktowania i w sprzyjającej kolejności (np.: najpierw było punktowanie za domki na planszy, a dopiero w czwartej za domki i kolumny łącznie)
- Końcowe punktowania "liczba budynków razy liczba kolumn" to w obu przypadkach było na pewno ~30pkt. dla każdego gracza
- Obaj zrealizowaliśmy maksymalną liczbę kontraktów
- W trakcie gry weszło dużo żetonów bonusowych które dawały jednorazowo +1 / +2 PM oraz żeton typu "masz darmowe 3PM akcji Kupca"
- Cały czas utrzymywałem się na torze Króla po dodatniej stronie a raz nawet zyskałem 10pkt.
- Przeciwnik poszedł w katedry i zbudował albo wszystkie albo zabrakło mu jednej do kompletu

Gra była zapoznawcza stąd graliśmy pasjansowo i jedyną rywalizacją było kto pierwsze ściągnie żetony bonusów z danego miasta.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Beskid »

Na bgg ktoś pisał, że gra nieprzyjazna dla daltonistów, może to dla kogoś ważne.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Hardkor »

Beskid pisze: 12 lip 2023, 22:45 Na bgg ktoś pisał, że gra nieprzyjazna dla daltonistów, może to dla kogoś ważne.
Ciekawe, bo jako daltonisa nie mam problemów z grą. Jedynie 2 kolory kości czasem się mylą, ale ogółem znam o wiele gorsze gry pod tym względem.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Beskid »

Nie potrafię się odnieść bo nie mam tej przypadłości. Skopiuję treść tego komentarza abym czegoś nie przekręcił.
I was willing to give this a try, but I suffer from red green colorblindness, and from the dice to the board colors used (and more because of the board colors), I can't play it. I am visually unable to do so. For this to happen in 2022 is unacceptable.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 404
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 589 times
Been thanked: 384 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: kuleczka91 »

Hardkor pisze: 12 lip 2023, 23:10 Ciekawe, bo jako daltonisa nie mam problemów z grą. Jedynie 2 kolory kości czasem się mylą, ale ogółem znam o wiele gorsze gry pod tym względem.
Ja daltonizmu nie mam, a dla mnie dwa odcienie kości są za mocno zbliżone ta jasno-niebieska i jasno-szara. Zamiast tej jasno-szarej daliby białą kość i myślę, że problem by zniknął. Jak gram wieczorem to serio czasami się człowiek zastanawia, która kość jest która xD
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Hardkor »

kuleczka91 pisze: 13 lip 2023, 01:55
Hardkor pisze: 12 lip 2023, 23:10 Ciekawe, bo jako daltonisa nie mam problemów z grą. Jedynie 2 kolory kości czasem się mylą, ale ogółem znam o wiele gorsze gry pod tym względem.
Ja daltonizmu nie mam, a dla mnie dwa odcienie kości są za mocno zbliżone ta jasno-niebieska i jasno-szara. Zamiast tej jasno-szarej daliby białą kość i myślę, że problem by zniknął. Jak gram wieczorem to serio czasami się człowiek zastanawia, która kość jest która xD
O dokładnie! Mam ten sam problem :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4476
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1425 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: garg »

Hardkor pisze: 12 lip 2023, 23:10
Beskid pisze: 12 lip 2023, 22:45 Na bgg ktoś pisał, że gra nieprzyjazna dla daltonistów, może to dla kogoś ważne.
Ciekawe, bo jako daltonisa nie mam problemów z grą. Jedynie 2 kolory kości czasem się mylą, ale ogółem znam o wiele gorsze gry pod tym względem.
"Daltonizmów" jest chyba cztery rodzaje (niech ktoś mnie poprawi, jeśli coś przekręciłem), więc możesz mieć ten "faworyzowany" przez Tiletum :)
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 473
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 842 times
Been thanked: 200 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: JollyRoger90 »

Hardkor pisze: 13 lip 2023, 08:03
kuleczka91 pisze: 13 lip 2023, 01:55
Hardkor pisze: 12 lip 2023, 23:10 Ciekawe, bo jako daltonisa nie mam problemów z grą. Jedynie 2 kolory kości czasem się mylą, ale ogółem znam o wiele gorsze gry pod tym względem.
Ja daltonizmu nie mam, a dla mnie dwa odcienie kości są za mocno zbliżone ta jasno-niebieska i jasno-szara. Zamiast tej jasno-szarej daliby białą kość i myślę, że problem by zniknął. Jak gram wieczorem to serio czasami się człowiek zastanawia, która kość jest która xD
O dokładnie! Mam ten sam problem :)
U mnie tak samo mylą się tylko te dwie kości :/
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Hardkor »

garg pisze: 13 lip 2023, 08:28
Hardkor pisze: 12 lip 2023, 23:10
Beskid pisze: 12 lip 2023, 22:45 Na bgg ktoś pisał, że gra nieprzyjazna dla daltonistów, może to dla kogoś ważne.
Ciekawe, bo jako daltonisa nie mam problemów z grą. Jedynie 2 kolory kości czasem się mylą, ale ogółem znam o wiele gorsze gry pod tym względem.
"Daltonizmów" jest chyba cztery rodzaje (niech ktoś mnie poprawi, jeśli coś przekręciłem), więc możesz mieć ten "faworyzowany" przez Tiletum :)
Nie no jasne, często grająć w gry video widzę jak wiele opcji jest dla daltonistów. Daje tylko znać ;)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 404
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 589 times
Been thanked: 384 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: kuleczka91 »

JollyRoger90 pisze: 13 lip 2023, 09:16
Hardkor pisze: 13 lip 2023, 08:03
kuleczka91 pisze: 13 lip 2023, 01:55

Ja daltonizmu nie mam, a dla mnie dwa odcienie kości są za mocno zbliżone ta jasno-niebieska i jasno-szara. Zamiast tej jasno-szarej daliby białą kość i myślę, że problem by zniknął. Jak gram wieczorem to serio czasami się człowiek zastanawia, która kość jest która xD
O dokładnie! Mam ten sam problem :)
U mnie tak samo mylą się tylko te dwie kości :/
Na bgg jest nawet wątek odnośnie tych kolorów kości, więc więcej ludzi ma z nimi problem :). Właśnie tam powymieniali szarą na białą co uważam za dobry pomysł ;)
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 457
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 374 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: SetkiofRaptors »

garg pisze: 13 lip 2023, 08:28
Hardkor pisze: 12 lip 2023, 23:10
Beskid pisze: 12 lip 2023, 22:45 Na bgg ktoś pisał, że gra nieprzyjazna dla daltonistów, może to dla kogoś ważne.
Ciekawe, bo jako daltonisa nie mam problemów z grą. Jedynie 2 kolory kości czasem się mylą, ale ogółem znam o wiele gorsze gry pod tym względem.
"Daltonizmów" jest chyba cztery rodzaje (niech ktoś mnie poprawi, jeśli coś przekręciłem), więc możesz mieć ten "faworyzowany" przez Tiletum :)
To proste: są trzy czopki kolorów R, G i B jak na ekranie. Każdy typ daltonizmu wiąże się z brakiem / małą ilością jednego z tych typów. Czwarty typ który możesz mieć na myśli to całkowite upośledzenie widzenia kolorów - achromatyzm czyli brak czopków w oku, ale jest ekstremalnie rzadki.
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: detrytusek »

DarkSide pisze: 12 lip 2023, 14:33 - Nasz wynik końcowy to 254:220. Wszedłem w polemikę z pewnym graczem który zagrał już kilkukrotnie i stwierdził, że musieliśmy grać coś źle. Stąd pytanie do szerszego grona: czy to możliwe wyniki?
Tu polemika. Dalej się upieram, że jak na pierwszą grę wynik bardzo mocno podejrzany.
Przychylam się do tego co pisał mat_eyo...to jest ciasna gra ale oczywiście zawsze się mogą zdarzyć gracze, którzy unikają konfrontacji.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: ave.crux »

ciuchcia pisze: 18 lip 2023, 13:02 Liczba akcji dodatkowych (wykonywanych w chaosie przez graczy) zbyt duża. Na końcu w zasadzie się okazuje kto dzięki nim wygra.
Nie bardzo rozumiem co to za stwierdzenie, że akcji jest zbyt dużo. Akcji dodatkowych jest całe 5(chociaż ta ostatnia to tak w prawdzie mówiąc akcja, o której nie musimy specjalnie pamiętać jako dodatkowej, bo jest wyjaśniona na kafelku w magazynie).
  • surowiec za 2zł
  • Rozbudowanie katedry
  • Wykonanie kontraktu
  • Zapłać jedzeniem za położenie herbu
  • wykonanie akcji z żetonu w magazynie
Cała rozgrywka opiera się na tym żeby z każdej tury wyciągać jak najwięcej i akcje z kafelków umieszczanych w magazynie to mus, który powinien każdy w przemyślany sposób wykorzystywać oraz zarządzać swoim magazynem żeby się nie zablokować.
ciuchcia pisze: 18 lip 2023, 13:02 Mało mnie też interesuje, jakie akcje będzie robił przeciwnik (no może poza punktowanymi miastami z domkami czy tam kolumnami). Ludzie piszą, że jest interakcyjnie ha ha.
W takim przypadku musisz robić coś źle, bo w tej grze to co zrobi przeciwnik rzutuje na twoją turę za każdym razem przez ograniczoną liczbę kostek/akcji/żetonów na planszy/miejsc na rozbudowę i wszechobecny wyścig o wszystko. Nie ma tu bezpośredniej negatywnej interakcji, ale pośrednia jest na każdym kroku. To w końcu gra taktyczna, gdzie trzeba się przystosowywać do sytuacji na planszy na bieżąco.
ciuchcia pisze: 18 lip 2023, 13:02 Powtarzalne do znudzenia, te zmienne płytki ratują, żeby nie rozpisać sobie gry przed nią

Zmienne płytki na kole czy punktacji? Nie da się w tej grze mieć strategii na całą rozgrywkę.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: ave.crux »

ciuchcia pisze: 18 lip 2023, 13:29 Dodatkowe akcje, o których piszesz, ale też upierdliwe liczenie, że jak wezmę głowę za 2 i ją położę to zostanie mi tyle i tyle, nawet nie ma czasu patrzeć, czy rywal dobrze liczy, bo to wydłuży tylko zbędnie grę i jeden z jej nielicznych tytułów zniweluje.
Tutaj akurat gra jest wyposażona w znaczniki akcji i wówczas wystarczy pobrać sobie tyle żetoników ile się ma akcji oraz odrzucać w związku z wykorzystaniem danej ilości punktów akcji. Akurat u mnie przy stole nie mamy problemów z liczeniem i tego nie używamy, ale z tego co słyszałem to dużo pomaga jeżeli się dużo człowiek namyśla w czasie wykonywania swojej tury.
ciuchcia pisze: 18 lip 2023, 13:29Chodzi mi o płytki punktowania, co pogłębia taktyczność rozgrywki i czyni ją w sztywnych ramach. Nudzi mnie już kolejny taktyczny tytuł z włoskiej szkoły czy raczej "powtarzalnej szkółki" już powoli.
U mnie szczęśliwie bądź nie, Tiletum jest pierwszym tego typu taktycznym eurasem i nie dostrzegam powtarzalności względem innych tytułów. Na T grałem tylko raz w teotihuacan i kilkanaście razy w Tzolkin.
ciuchcia pisze: 18 lip 2023, 13:29 Magazyn ok, ma 4 miejsca i trzeba nim zarządzać. Choć jest to raczej proste zarządzanie, nic specjalnego.
Zgadzam się, ale zdarzyło się graczom zaspać i spowodować, że nie otrzymali tego o czym myśleli właśnie ze względu na zablokowanie magazynu.
ciuchcia pisze: 18 lip 2023, 13:29 "Pośrednia" interakcja to tak subiektywne wyrażenie, że nie chcę wchodzić w detale językowe, pozwól. Może i tu bardziej wolę bezpośrednią.
Tak określam po prostu gry, w których moją akcją nie robię "krzywdy" innym graczom.
ciuchcia pisze: 18 lip 2023, 13:29 Typuję, że gra będzie na srogich wyprzedażach niebawem, jak niechlubni poprzednicy na literki T i N.
Już była. W empiku z darmową dostawą udało się kupić za niecałe 130zł co uważam za świetną cenę. Nie jest to majstersztyk, ale proporcja ceny do fajności jest całkiem dobra. No i przede wszystkim cała otoczka klimatyczna i temat kompletnie jest oderwany od mechaniki. To gra o robieniu combo akcji w swojej turze żeby nastukać najwięcej punktów.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Xyhoo
Posty: 184
Rejestracja: 13 lis 2021, 18:34
Has thanked: 312 times
Been thanked: 141 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Xyhoo »

To prawda, że Włosi mają kilka sprawdzonych pomysłów i wrzucają je do gier. Jedną z tych rzeczy jest tor króla, który już był w Grand Austria Hotel i w Lorenzo. Draft kości był już w Tekhenu, Coimbrze i, ponownie, w GAHu(do tego w Golemie, ale udajemy, ze kuleczki to nie kosci) podróżowanie po mapie było w Marco Polo.
O ile sie nie mylę to Luciani jest wypisany na każdym pudełku?

Mi to nie przeszkadza, przynajmniej w tym wypadku, bo w Tiletum uwielbiam tę wolność i możliwości jakie się przede mną otwierają, a nie ciułanie po jednym drewienku, aby wymienić je na 3 punkty na koniec gry.
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Beskid »

Tiletum walczy o rynek z bardziej brassowatym Carnegie, a sporą konkurencję ma też w nieco starszej damie z Pragi. Takie nietuzinkowe porównanie mnie zaciekawiło, prawdziwe?
I have a great time, afterwards it feels hollow. Like eating a bag of chips: great while you’re at it, but afterwards I’m wondering if I shouldn’t have played something else.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: japanczyk »

Podpinam się pod tą opinia
Fajna gra, z checia zagram, ale mam poczucie straconego czasu, który mogłem poświęcić na poznanie nowego tytułu, albo zagranie w cos mięsistego
autopaga
Posty: 1422
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 94 times
Been thanked: 318 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: autopaga »

A mi gra siadła, w końcu dobra gra kościana w starym włoskim stylu.
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Abizaas »

Ograliśmy Tiletum dwuosobowo w weekend. Gra kojarzy to typowe suche euro które kojarzy mi się z GAH/PragaCaputRegni/Barrage i może trochę z Tzolkinem i Teo. Ogólnie to nie spodziewałem się, ale świetnie się bawiliśmy. Mechanizmy są sprytnie z sobą połączone więc nie mamy odczucia grania w parę mini gierek (Praga). System kontraktów jest lepiej zaimplementowany niż w Barrage, ogólnie tory kontraktów/pracowników działają lepiej niż budynków/monumentów w Tzolkinie. Mechanizmy pochodzące z GAH pasują tu jak ulał.

Póki co oceniam jako grę dwuosobową, nie mam pojęcia czy chodzi tak samo dobrze w większych składach, ale na ten moment mogę stwierdzić, że:

- zasady udało nam się wytłumaczyć poniżej 10 minut, na wszystko poza "zadaniami" (my nazywamy je bonusowymi/darmowymi akcjami) mamy świetną ikonografię
- ogrom interakcji jak na dwuosobowe suche euro
- bardzo ciekawy system wyboru akcji który nie ogranicza tak mocno gracza jak np. koło z Pragi ale nadal zdaje się być bardzo ciasny
- mnóstwo combowania akcji, nie ma tu nudnych tur w których odpalamy produkcję i nic więcej nie robimy albo przesuwamy robotnika po kakao
- wszystko zdaje się być z sobą spójne i bardzo przemyślane, jedyny przytyk jaki mam to paleta kolorów kości/zasobów - TRZY SZARE KOLORY?

Na ten moment 8/10 z możliwością wskoczenia wyżej, czekam niecierpliwie na kolejne rozgrywki.

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: ave.crux »

Abizaas pisze: 25 lip 2023, 10:21 System kontraktów jest lepiej zaimplementowany niż w Barrage
Jest w sumie zaimplementowany tak samo, losowe kontrakty wychodzą do gry, jedyna różnica jest taka, że można je zebrać z planszy, ale w barrage też zwłaszcza w aferze na nilu masz dodatkowe kafle, które pozwalają wykonać dowolny kontrakt o konkretnej energii. IMHO jest to całkiem podobne, różnica taka, że na kontrakty w barrage jest położony większy nacisk i ze względu na brak "kafli pomocników" aby mieć dodatkowe akcje musisz dany kontrakt wykonać.
Abizaas pisze: 25 lip 2023, 10:21 ogólnie tory kontraktów/pracowników działają lepiej niż budynków/monumentów w Tzolkinie. Mechanizmy pochodzące z GAH pasują tu jak ulał.
Czy ja wiem czy lepiej, na pewno łatwiej, bo nie trzeba planować ruchu na kilka kolejek w przód aby zakupić/wykonać kontrakt czy dołożyć pracownika.
Abizaas pisze: 25 lip 2023, 10:21 Póki co oceniam jako grę dwuosobową, nie mam pojęcia czy chodzi tak samo dobrze w większych składach
Grałem na 2,3,4 i w każdym składzie bawiłem się tak samo dobrze. Im więcej graczy tym większy nacisk na kolejność tury i tor króla.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Abizaas
Posty: 1046
Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 615 times
Been thanked: 757 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: Abizaas »

ave.crux pisze: 25 lip 2023, 10:47
Abizaas pisze: 25 lip 2023, 10:21 System kontraktów jest lepiej zaimplementowany niż w Barrage
Jest w sumie zaimplementowany tak samo, losowe kontrakty wychodzą do gry
Spoiler:
Abizaas pisze: 25 lip 2023, 10:21 ogólnie tory kontraktów/pracowników działają lepiej niż budynków/monumentów w Tzolkinie.
Spoiler:
Czy ja wiem czy lepiej, na pewno łatwiej, bo nie trzeba planować ruchu na kilka kolejek w przód aby zakupić/wykonać kontrakt czy dołożyć pracownika.
Spoiler:
W mojej opinii, główna różnica która sprawia że te mechanizmy są przeze mnie lubiane w Tiletum a mocno na nie narzekałem w Barrage i Tzolkinie to to, że zarówno w Barrage jak i Tzolkinie kontrakty/budynki były kluczowe i bardzo bardzo istotne. W Tiletum mamy więcej innych możliwości i źródeł pozyskiwania punktów więc te same mechaniki odgrywają inne role - moim zdaniem bardziej adekwatne.

Kolekcja


ninety-percent of everything is crud
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: bajbaj »

U mnie Tiletum nie zagrzało miejsca. Wizualnie bardzo gra mi się podobała. Jakość wydania w relacji do ceny znakomita. Niestety szybko okazało się, że gra - jak dla nas - jest ot poprawna. Klasyczna sałatka punktowa z ograniczoną interakcją. Nie powiem, grało nam się przyjemnie i najpewniej gdyby ktoś tę grę już rozłożył, to bym zagrał. Ale, długość setupu + oczywistość wyborów jakoś nas zniechęciła. Grając w dwóch moglibyśmy wykonywać ruchy za siebie wzajemnie, bo tak oczywiste było dla nas, co w danym momencie jest najlepszym rozwiązaniem (możliwe, że obaj graliśmy równie nieoptymalne😂). Do tego mało elegancki design jak dla mnie. To oczywiście subiektywna ocena, ale wrzucenie tych kilku zawsze dostępnych i darmowych akcji potrafili bardzo wydłużyć turę gracza, a sama gra to klasyczny zlepek różnych mechanik, prowadzący do bardzo abstrakcyjnej rozgrywki. Od tych projektantów zdecydowanie wolę Marco Polo I.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: RUNner »

Ja sprzedałem bez rozegrania choćby jednej partii. Jak żona zobaczyła grę, wysłuchała zasad, to stwierdziła, że woli zostać przy Zamkach w Burgundii. Jedno z drugim nie musi rywalizować, ale co się będę z kobietą awanturował :)
Żeby nie było… ja też do końca nie byłem do tej gry przekonany. Kupiłem pod wpływem impulsu po obejrzeniu gameplaya ekipy z Koszalina, ale złapałem się na tym, że jakoś nie mogę się do tej gry zabrać. Jeśli gra nie potrafi mnie zachęcić do zagrania, to znaczy, że nie powinienem jej trzymać w kolekcji.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1017
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 427 times

Re: Tiletum (Simone Luciani, Daniele Tascini)

Post autor: karmazynowy »

RUNner pisze: 26 lip 2023, 15:18 Ja sprzedałem bez rozegrania choćby jednej partii. Jak żona zobaczyła grę, wysłuchała zasad, to stwierdziła, że woli zostać przy Zamkach w Burgundii. Jedno z drugim nie musi rywalizować, ale co się będę z kobietą awanturował :)
Żeby nie było… ja też do końca nie byłem do tej gry przekonany. Kupiłem pod wpływem impulsu po obejrzeniu gameplaya ekipy z Koszalina, ale złapałem się na tym, że jakoś nie mogę się do tej gry zabrać. Jeśli gra nie potrafi mnie zachęcić do zagrania, to znaczy, że nie powinienem jej trzymać w kolekcji.
Mieć grę, nauczyć się zasad (!) i nie zagrać!? Moim zdaniem błąd, Tiletum to jedna z lepszych premier w tym roku, choć raz zagrać wypada (i ewentualnie stwierdzić, że to nie dla Ciebie).
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
ODPOWIEDZ