Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

brazylianwisnia pisze: 17 cze 2023, 11:47 Robicie coś z podstawkami tytanów? Zacząłem malować i nie wiem jak wyciągnąć je na cos lepszego. Kusi mnie by odciąć, przekleić na płaska i zrobić błoto z trawą.
Spoiler:
Chyba mini drzewa i mini głazy to w końcu tytani :)
Sugerowałbym zrobić każdego tytana w innym kolorze szatek, albo jakoś podstawki odróżnić kolorytycznie.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

No ale te podstawki wyglądają jak lokacje w grach wideo sprzed 20 lat - mocno wygładzone i bez szczegółów.
Odroznie bronią bez problemu kto jest kim. może jeszcze przerobie te podstawki. Później będą już unikalni tytani to raczej problemu nie będzie.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Dałem się zbaitować, okrutnie mnie złapali na przynętę ludzie z discorda gdzieś wspominając jak to super jest ubić Temenosa przez ukończeniem cyklu. Loot obiecany za rany 9+ jest... Ale trzeba było się zatrzymać.. Bez psucia frajdy z tego wspaniałego odkrycia powiem tylko - przemyślcie to. Nie zabijajcie go zanim nie dojdzie do finału...
Spoiler:
Ale w sumie... Polecam. Czemu inni mają mieć łatwiej!

Sama walka jak zwykle epicka, z Zeusem i użyciem Nimfy, a loot łagodzi jakoś przyszły ból.
A! Nie zapominajcie o linach.
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Jak się przechodzi kolejne cykle to loot , technologie i cały progres gry z wcześniejszych cykli zostaje ? Druga sprawa to ciekawe czy jeszcze istnieje szansa na zamianę za dopłatą Odyseus pladge na Argonautus ?
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sixshot pisze: 16 lip 2023, 13:55 Jak się przechodzi kolejne cykle to loot , technologie i cały progres gry z wcześniejszych cykli zostaje ? Druga sprawa to ciekawe czy jeszcze istnieje szansa na zamianę za dopłatą Odyseus pladge na Argonautus ?
Wszystko pozmieniasz w Pledge Managerze.

Cześć lootu przechodzi, ale ja jeszcze nie ukończyłem cyklu, więc nic w tej sprawie nie wiem. Dhel? pan_satyros?
bosik111
Posty: 296
Rejestracja: 12 gru 2013, 13:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 32 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: bosik111 »

tommyray pisze: 16 lip 2023, 14:30
Sixshot pisze: 16 lip 2023, 13:55 Jak się przechodzi kolejne cykle to loot , technologie i cały progres gry z wcześniejszych cykli zostaje ? Druga sprawa to ciekawe czy jeszcze istnieje szansa na zamianę za dopłatą Odyseus pladge na Argonautus ?
Wszystko pozmieniasz w Pledge Managerze.

Cześć lootu przechodzi, ale ja jeszcze nie ukończyłem cyklu, więc nic w tej sprawie nie wiem. Dhel? pan_satyros?
W pm ma już nie być tych zestawów że zniżką ale będzie można dobrać brakujące elementy w odpowiedniej cenie.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Przechodzą tez technologie jeśli dobrze pamietam
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Lekka desperacja z mojej strony - może wiecie - Tears of Minotaur, Omega, 0038.
Spoiler:
Krytyczny moment, jest czas powrotu a progresu trochę brak ... :?
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1116
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 860 times
Been thanked: 631 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: bajbaj »

Spoglądam na ATO od czasu pierwszego KSa i wciąż się zastanawiam, czy jednak, czy może... Był(a)by ktoś(któraś) z Was z doświadczeniem w ATO w stanie oszacować, jaką część czasu w grze poświęca się przeciętnie na różne rodzaje aktywności (np. walka, eksploracja, czytanie historii albo w jakimkolwiek innym podziale, który jest dla Was zasadny)?
Spoiler:
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Zmij »

bajbaj pisze: 29 lip 2023, 16:32 Spoglądam na ATO od czasu pierwszego KSa i wciąż się zastanawiam, czy jednak, czy może... Był(a)by ktoś(któraś) z Was z doświadczeniem w ATO w stanie oszacować, jaką część czasu w grze poświęca się przeciętnie na różne rodzaje aktywności (np. walka, eksploracja, czytanie historii albo w jakimkolwiek innym podziale, który jest dla Was zasadny)?
Spoiler:
Jak znasz dobrze zasady i angielski to ok 50% walka 40% eksploracja 10% czytanie historii. Taki miałem mniej więcej podział przy grze solo, jeżeli historia miałaby być czytana na głos to myślę że należałoby zwiekszyc udział historii do co najmniej 20%
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10922
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3356 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Eksploracja 40%? Przecisz to doslownie odkrycie kart/dopisanie jakichś fantów i tyle
Mocno zalezy od sesji, czasem mamy walkę za walka bo wywołana side questem, albo akurat Hermesian Pursuer nas dopadł, a czasem walimy story przez 2h

Ja bym dał jakies 40/40/20 na walke/story/eksploracje
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 561
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 109 times
Been thanked: 202 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Zmij »

japanczyk pisze: 29 lip 2023, 18:40 Eksploracja 40%? Przecisz to doslownie odkrycie kart/dopisanie jakichś fantów i tyle
Mocno zalezy od sesji, czasem mamy walkę za walka bo wywołana side questem, albo akurat Hermesian Pursuer nas dopadł, a czasem walimy story przez 2h

Ja bym dał jakies 40/40/20 na walke/story/eksploracje
Może źle się wyraziłem, miałem na myśli że 40% to zajmuje wszystko poza walka i story, sam krok eksploracji to faktycznie nie za dużo zajmuje ale jak uwzględnimy czynności jak rozkładanie mapy, rozwój Argo, zadania poboczne różnej maści, zakup sprzętu i ulepszenie buildu tytanów itp to tak koło 40% u mnie zeszło na tych czynnościach
Aż 40% u Ciebie na story przy grze wieloosobowej zapewne...kurcze sporo, dobrze że apka z narracja ma wyjść to może wtedy ze znajomymi pogram
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Zmij pisze: 30 lip 2023, 08:27 dobrze że apka z narracja ma wyjść to może wtedy ze znajomymi pogram
Chyba na kilka osób bym wybrał tłumaczenie poprzez google lense i czytał współgraczom. Ani TG ani OS nie przekonały mnie do gadanej po angielsku narracji. Jakość tłumaczenia google jest aktualnie na tak dobrym poziomie że w locie można pewne nielicznie niezręczności poprawiać a współgracze za to mają polskiego narratora ;)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4081
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

tommyray pisze: 30 lip 2023, 19:47
Zmij pisze: 30 lip 2023, 08:27 dobrze że apka z narracja ma wyjść to może wtedy ze znajomymi pogram
Chyba na kilka osób bym wybrał tłumaczenie poprzez google lense i czytał współgraczom. Ani TG ani OS nie przekonały mnie do gadanej po angielsku narracji. Jakość tłumaczenia google jest aktualnie na tak dobrym poziomie że w locie można pewne nielicznie niezręczności poprawiać a współgracze za to mają polskiego narratora ;)
Tłumaczenie w locie chyba nie jest takim problemem jak dobry głos i dykcja. Gdyby udostępnili całe story jako text możnaby użyć sieci neuronowych aby czytał to nam Piotr Fronczewski. Do prywatnego użytku oczywiście. Ludzie wykorzystują to aby postacie w modach do gier wideo miały dobry dubbing.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Coś co tygryski lubią najbardziej. Bardzo dobrze poprowadzona analiza mechanik i różnych koncepcji/elementów gry. Można oczywiście i więcej i szczegółowiej ale to co jest opisane jest bardzo smaczne i w dużej ilości. Na ten moment najbardziej kompetentny wgląd w ATO jaki znajdziemy na sieci zaraz obok analiz bossów od Adiego oraz wglądów w mechaniki u Fena na Patronite.
https://boardgamegeek.com/thread/312775 ... -design-wr
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Shodan »

Poniższy link zawiera fajne rozkminy na temat inspiracji, znaczeń, symboliki wykorzystanej w ATO:

https://boardgamegeek.com/thread/310068 ... ietzschean

Na stronce do której prowadzi link z bgg jest cała seria artykułów o kolejnych cyklach. IMO dla fanów ATO ciekawa rzecz. Teksty zawierają spoilery.
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Shodan pisze: 03 sie 2023, 20:43 Teksty zawierają spoilery.
Obawiam się, że nie ma takich ostrzeżeń, które by zadziałały w tym wypadku. Chce się więcej, a potem nagle czytasz, że Nietzschean to..... Co tylko rozpala jeszcze bardziej chęć rozegrania c2 ;) ale zanim to nastąpi to w kolejce jeszcze czekają Pursuer (make my day, punk!), Hekaton IV (Rdzenie H. - ulubione...) i Temenos II (Pyramidion jak Otik u Śvankmajera, mniammniam, lubi jeść - ot, zagadka dla wtajemniczonych ;] ) , obnażając tym samym jedyną wadę ATO - nieznośne oczekiwanie na kolejne sesje!
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Shodan »

Widać, że ATO to opus vitae autora, który stworzył niesamowicie przemyślane i wciągające uniwersum, w którym niemal nic nie jest przypadkowe.
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Słychać odległy ryk. Niepowtarzalny, zapadający w pamięć, niemal melodyjne dudnienie Temenosa.
„Dajcie z siebie wszystko, o Argonauci. Rozpaczy bowiem nie można zabić”.

***

A jednak. Pokonaliśmy. Inkarnacja rozpaczy, awatar nicość, wcielenie pustki - padł u naszych stóp.
Tytani zwycięscy.
Kreta uratowana.
Na razie zbieram myśli. Wszystko to, co dobrego z perspektywy technicznej chciałem napisać o cyklu pierwszym tego tytułu - już tu opisałem.
Dla mnie narracja, fabuła, treść tego cyklu, to jak to potrafi dotknąć czegoś w człowieku - to są wyżyny, top topów. Niewiele dzieł w literaturze czy w kinie jest mi tak bliskich jak cykl pierwszy, jak Prawda Labiryntu. Niewiele dzieł w kulturze dało mi momenty katarktyczne. Raz u Bergmana? Raz u Malapartego? Jeden wiersz Han Yu. Jeden specyficzny moment w Half-life 1 po którym zaprzestałem dalszej gry? Do tej krótkiej listy momentów katharsis dorzucam kilka momentów z Aeon Trespass. Dojrzałość medium i jakość dzieła idą tu w parze. Jak z każdą percepcją dzieła jest to wysoce osobiste, jest projekcją, ale płótno na które dokonujemy tej projekcji własnej jest doskonale przygotowane aby tą projekcję przyjąć i nam oddać w postaci doskonałego przeżycia.
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

Tak do Temenosa VI da się przejść z gearem z C1. Potem już jest gorzej, znacznie gorzej ;) My próbujemy Byka 9 właśnie, i idzie prawie dobrze, dopóki ciągniemy właściwe obole ;D
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Jes ibn Jester pisze: 08 sie 2023, 10:55 Tak do Temenosa VI da się przejść z gearem z C1. Potem już jest gorzej, znacznie gorzej ;) My próbujemy Byka 9 właśnie, i idzie prawie dobrze, dopóki ciągniemy właściwe obole ;D
Teatr przede mną. Nie zaglądałem do niego, ale może warto było to zrobić przed finałem...

W finale przywitał mnie Temenos II... bo wcześniej poszło mi za dobrze ;)... T II jeszcze nie był tak koszmarny i poszła tylko jedna Łza Syzyfa ale i tak padły moje dwa tanki, MazeRunner (evasion tank - to nie był mądry pomysł) i Eartshaker (jako damage tank - ta opcja się sprawdziła, pięć kości pancerza dawało rade... do czasu). Finalny cios zadał zwykły Herodotus z którym wcześniej jeden z Argonautów się zfuzjował (perma plus1 Precision) i siedząc od poczatku walki na VP walił w to bydle z Rebound Hammer. Bez VP nie wierzę że można to przejść...

Swoją drogą świetnie rozwiązane są zyski z ukończonych story hubów przy okazji setupu finału. To pozwala na coraz lepszy dla nas finał przy kolejnym przebiegu. Rewelka. Nie spodziewałem się tych boostów a bez nich nie wyobrażam sobie tej walki. Poszłyby chyba wszystkie Łzy. Aż zacząłem kwestionować jakim cudem zrobiłem to w poprzednim starciu.

Kurcze jakie to jest niezłe. Mógłbym robić od razu drugi run C I ;) ale Sparta wzywa.

Moja druga 10 i jedyna z nowoczesnych planszówek (pierwsza dycha to stare dobre klasyczne Go).
Awatar użytkownika
Sever
Posty: 124
Rejestracja: 16 sie 2014, 18:22
Has thanked: 37 times
Been thanked: 31 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sever »

Jaki macie sposób na przechowywanie wszystkich kart? Zastanawiam się czy je zakoszulkować tylko jak to wtedy trzymać 😅
Terry Pratchett - Smok to metafora całej przeklętej ludzkiej egzystencji. Jakby sam w sobie nie był paskudny, to jeszcze jest wielki, gorący i lata.
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sever pisze: 08 sie 2023, 20:54 Jaki macie sposób na przechowywanie wszystkich kart? Zastanawiam się czy je zakoszulkować tylko jak to wtedy trzymać 😅
Dedykowany insert. Gdybym miał teraz polecic to jakiś drukowany.
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

a) nie mogłeś teatru przed finałem - możesz dopiero po skończeniu cyklu
b) chcesz zrobić wyżej wymieniony bo pierwsza nagroda jest mega przydatna w cyklu drugim
c) widze ze miałeś
Spoiler:
, a nie
Spoiler:
:D
d) MazeRunner to świetny evasion tank, ale nie masz jeszcze narzędzi żeby to uskutecznić w pełni
e) typ z nogą byka na VP to jest true win w późniejszych poziomach
f) na 99% ale nie jestem pewien bo nie mam książki przy sobie, nie możesz użyć Łzy w finale.
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
tommyray
Posty: 1305
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Jes ibn Jester pisze: 09 sie 2023, 12:22 a) nie mogłeś teatru przed finałem - możesz dopiero po skończeniu cyklu
b) chcesz zrobić wyżej wymieniony bo pierwsza nagroda jest mega przydatna w cyklu drugim
c) widze ze miałeś
Spoiler:
, a nie
Spoiler:
:D
d) MazeRunner to świetny evasion tank, ale nie masz jeszcze narzędzi żeby to uskutecznić w pełni
e) typ z nogą byka na VP to jest true win w późniejszych poziomach
f) na 99% ale nie jestem pewien bo nie mam książki przy sobie, nie możesz użyć Łzy w finale.
Teatr przed finałem nie jest zblokowany. Miałem IO 20/20 duuzo wczesniej, i jest podane, że można od chwili spokojnie już używać teatru. I w samych zasadach MT też jest wspomniane, że uzyskujemy tu dostęp już zbliżając się do końca cyklu a nie "dopiero po zakończeniu".

True/Good - pewnie tak, nie znam jeszcze różnicy. ALE POZNAM 8)

Łzę nawet otrzymujemy przed samym Knossos. Nie otrzymywalibysmy jej gdyby nie była używalna. Wiem co ci tak sugeruje - fluff podany tam że nie ma ucieczek, nie ma wskrzeszeń, że to walka ostateczna itd . Tak jest - ucieczka nie możliwa a Temenos nie będzie miał wskrzeszeń. Ale to część fluffu. Poza tym Łzy syzyfa niczego nie wskrzeszają - są paracausalne a więc cofają czas i przy zasadach bitwy nic nie jest zabronione. Jestem tego pewny. Mam to pod ręką ;)

edit:
Słowo od samych ItU:
The wording in the Introduction Segment is flavour text for the battle. Previously, Temenos has been able to re-manifest if you managed to beat it, but now it can't. It won't be coming back if you manage to beat it this time. Mechanical text for these battles is either in the Battle Setup segment, or in the white boxes.
Hope this clears things up!
ODPOWIEDZ