Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: seki »

Dla mnie to przyjemna gra ale tylko tyle. Ma swoje wady. Przekornie zacznę krótko od zalet.

W małym pudełku dostajemy naprawdę pełnoprawną grę typy dungeon crawler. Tam niczego nie brakuje, jest wybór bohaterów, są różni bossowie, jest odkrywanie lochu, zdobywanie ekwipunku, walka.
Jakość komponentów w stosunku do ceny bardzo na plus. Rzadko jestem tak mile zaskoczony.

Wady to ogromna ilość ikonografii, która niestety nie jest intuicyjna i w początkowych partiach każda odkrywa karta czy każdy bohater to wertowanie instrukcji i FAQ online. W swojej pierwszej partii w której o dziwo doszedłem do bossa grałem 3h gdzie większość czasu analizowałem zasady.
W drugiej partii było to już tylko 50 minut i skończył mi się czas w 1 akcie ale gra szła już dość płynnie.
Kolejnej partii nie będzie bo na mój gust gra jest zbyt losowa. Bardzo istotne jest w jakiej kolejności odkryjemy karty, jak szybko trafimy na sługusów i wreszcie do leża bossa. Ekwipunek to też bardziej co się wylosuje niż jakieś ciekawe decyzję w co się wyposażyć. No i w końcu losowość walki. W grze nie czuje bym grał gorzej lub lepiej. Czuje tylko, że albo miałem szczęście albo pecha.

Gra jest OK ale nie dla mnie. Wolę mieć większy wpływ na rozwój bohaterów i sposób gry.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: EsperanzaDMV »

Urkeith pisze: 13 sty 2023, 10:44 Czy ja wiem. Zwykle masz jakiegoś maga w zespole czy innego rangeda więc raczej bez problemu tłuką te gobliny. Czasami możesz ich wytłuc kilku w jednej rundzie, to też oczyszcza loch
Plus nie zapominajmy, że te gobliny też nie stoją cały czas na polu wejścia do lochu, ale też aktywnie szukają najbliższych bohaterów i jeśli nie ma nikogo odpowiednio blisko, to ruszają w pościg - to także pomaga się ich pozbyć bez większej potrzeby cofania się aż na pole początkowe.
Xoltro
Posty: 260
Rejestracja: 09 cze 2021, 12:50
Has thanked: 63 times
Been thanked: 70 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Xoltro »

Po pierwszej grze:

zhomerulowaliśmy zasady i startowaliśmy od pochodni na 4 graczy mimo że graliśmy na 3. Akt 1 szedł stosunkowo łatwo, nawet zbyt łatwo, więc czasami spoglądaliśmy w instrukcje czy czasem gdzieś nie popełniamy fundamentalnego błędu, który wypacza wynik. Na pierwszy rzut oka wydawało się, że nie, choć przymierzam się do kolejnej lektury instrukcji. Po wyczyszczeniu sługusów i znajdowaniu się w połowie drogi na drodze pochodni w 1 akcie stwierdzliśmy, że zanim zmierzymy się z bossem to dobrze się uzbroimy. Dwie osoby zebrały sety "3 z 4", trzecia też nie była najgorzej wyposażona, więc ruszyliśmy na bossa. Mimo to boss nas mocno złoił. To dopiero pierwsza rozgrywka lecz rzeczywiście manipulowanie bossem, używanie pieczęci, "tauntowanie' bossa powoduje, że nie udało nam się skończyć gry pozostawiając bossowi łącznie kilka hp.

Gra bardzo trudna, lecz przyjemna. Na pewno należy studzić emocje osobom, które liczą na przełom i na to, że gra będzie ich wyborem nr 1 na kolejne miesiące. Zdecydowane miły tytuł na średni czas gry. Moim zdaniem fajna alternatywa dla CMD i tam bym to pozycjonował na rynku. Bardzo podoba mi się jak TED pokazało, że można zrobić tanią, ale jednocześnie ładną i stosunkowo głęboką grę, za 100 zł (Czy tam 25$) a nie trzeba za wszelką cenę ładować masę plastiku i niepotrzebnych rzeczy jak w CMD wydając produkt za dobre kilkaset złotych. Jak na te pieniądze dostajemy produkt ponad stan, moim zdaniem rewelacyjna pozycja jeżeli z tyłu głowy ma się przeświadczenie, że to nie jest "lek na całe zło", a jedynie kolejna gierka o średniej złożoności dająca mnóstwo frajdy i zawierająca sporo losowości.

EDIT:
Jest gdzieś do ściągnięcia instrukcja do dodatku opowieści?
Jdn
Posty: 289
Rejestracja: 21 lut 2022, 22:27
Has thanked: 60 times
Been thanked: 44 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Jdn »

Znaleźć ciężko ale jest: http://galakta.pl/male-epickie-instrukc ... a-stronie/

Pamiętaj że zawsze jak widzisz że los nie sprzyja możesz uciekać:) naprawić zdrowie i dopiero znów atakować bossa. Ale prawdą jest, że najczęściej przegrasz ba bossie i każdy jest inny.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: eveni »

W Planszostrefie niedługo będę meepelki Bossów:
Coftuk
Posty: 1
Rejestracja: 01 mar 2023, 13:05

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Coftuk »

To juz chyba wszystkie wykupione zostały.

A coś wiadomo o dodatku z Kicka "potion and perlis " ? Bedzie dostępny. Nie jest to tylko wizualne rozszerzenie wiec szkoda że nie ma ogólnie dostępnego. Może zmienia zdanie ? Bo widzę że naklad wyprzedaje się na pniu.
Awatar użytkownika
nidhog
Posty: 1624
Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 21 times
Been thanked: 359 times
Kontakt:

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: nidhog »

Coftuk pisze: 01 mar 2023, 13:07 To juz chyba wszystkie wykupione zostały.

A coś wiadomo o dodatku z Kicka "potion and perlis " ? Bedzie dostępny. Nie jest to tylko wizualne rozszerzenie wiec szkoda że nie ma ogólnie dostępnego. Może zmienia zdanie ? Bo widzę że naklad wyprzedaje się na pniu.
Wątpie - Polityka Gamelyn Games jest specyficzna pod tym kątem i podobna do Portal Games. Dodatki KS xclusiv raczej tylko dostępne na stronie wydawcy i w bgg shop
Tu trzeba łapąc zbiórki na Tiny EPic lub z BGG store i zawsze przy okazji sa ściagane
Meple bossów - chyba mam jeden zestaw w domu z cena zbiórkową.
Sa tez w zatu games - jesli nie skończyła sie ta zbiórka jeszcze
Moje zbiórki: Inventions - Szczegóły: tu
Rabaty: TlamaGames - 6%, Regatuljocurilor - 20%
W dniach 5.11 - 19.11 - nie ma mnie w Polsce. Kontakt może być utrudniony.
Sloth
Posty: 384
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 81 times
Been thanked: 76 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Sloth »

Pytanko. Czy dodruk zawiera gdzieś jakieś info ze to dodruk ? Ewentualnie czy ktoś kupił już z dodruku i stwierdził czy błędy podstawki zostały wyeliminowane. Kupiłem wersję z tzw. dodruku i pewną różnorodność rewersów rzuca się w oczy.
Jdn
Posty: 289
Rejestracja: 21 lut 2022, 22:27
Has thanked: 60 times
Been thanked: 44 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Jdn »

Sloth pisze: 03 lip 2023, 16:09 Pytanko. Czy dodruk zawiera gdzieś jakieś info ze to dodruk ? Ewentualnie czy ktoś kupił już z dodruku i stwierdził czy błędy podstawki zostały wyeliminowane. Kupiłem wersję z tzw. dodruku i pewną różnorodność rewersów rzuca się w oczy.
Polecam przejrzeć wątek i porównać swoje z fotkami ok4strony się zaczyna. Moje są na 6 stronie. Na fotkach widać jakby 60% rzeczywistości jaka była przy pierwszym wydaniu. To nie było chyba są różne, tylko od razu to było widać:) Galakta wiadomo po jakimś czasie ale mi dosłała już karty i teraz jest znacznie lepiej.
Sloth
Posty: 384
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 81 times
Been thanked: 76 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Sloth »

Jdn pisze: 03 lip 2023, 16:28
Sloth pisze: 03 lip 2023, 16:09 Pytanko. Czy dodruk zawiera gdzieś jakieś info ze to dodruk ? Ewentualnie czy ktoś kupił już z dodruku i stwierdził czy błędy podstawki zostały wyeliminowane. Kupiłem wersję z tzw. dodruku i pewną różnorodność rewersów rzuca się w oczy.
Polecam przejrzeć wątek i porównać swoje z fotkami ok4strony się zaczyna. Moje są na 6 stronie. Na fotkach widać jakby 60% rzeczywistości jaka była przy pierwszym wydaniu. To nie było chyba są różne, tylko od razu to było widać:) Galakta wiadomo po jakimś czasie ale mi dosłała już karty i teraz jest znacznie lepiej.
No nie. Kilka moich kart ma minimalnie jaśniejszy odcień ramek. Na zdjęciach nawet tego nie widać.
Sloth
Posty: 384
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 81 times
Been thanked: 76 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Sloth »

Jo dobra Pany pierwsza batalia za mną. Albo grałem nie tak albo coś za łatwo mi poszło. Sir Lanon i Księżycowa Elfka kontra smok. Jedno na pewno zagrałem niezgodnie z zasadami. Lochy nie były kwadratem tylko pewne odnóża się pojawił także od legowiska było trochę dalej niż trzy pola. Nie jestem do końca pewnie czy prawidłowo liczyłem punkty ataku. Wielki topór dawał plus 2, dodatkowo miałem trzy legendarne "misie" więc kolejne plus 3 do siły z rogu wojennego plus możliwość przekręcenia kostki z tarczy lwa plus kolejne 3 do siły z mabijanego kaftanu. Także raz jak kostki mi naprawdę przyfarciły to siła ataku wyniosła 10(kostki)plus 12 co dalo mi 22. Zdmuchnąłem smoka niemalże jednym atakiem gdyż wcześniej dostał też potężnego strzała od elfki. Dodatkowo miałem jeszcze zaklęcie "siła giganta" po jego odpaleniu mamy atak wręcz plus 3. Tylko zastanawiam się czy mogę najpierw odpalić zaklęcie a potem wykonać atak Wielkim toporem i zsumować z zaklęciem czy też zaklęcie daje możliwość tylko atak z kostek plus 3 i odpalenie wszelkich "zdolności aktywowanych" z każdej karty

Edit. Nie zagrywałem przypiekania gdy pochodnia się przemieszczała. Na dwoje babka wróżyła gdyż miałem napakowanych herosów ale rzeczywiście walka mogła potrwać znacznie dłużej.

Edit. Kolejna rozgrywka. Krasnoludy vs. Nie wiem kto.
Niestety kostki nie sprzyjały plus słaby dobór oprzyrządowania i pochodnia migiem doszła do końca. Krasnoludy padały jak muchy. Szczególnie płeć piękna 🤕. Jeden sługus prawie padł 😉

Edit. Znowu pochodnia spłoneła zbyt szybko :(
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2360
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: karawanken »

W końcu udało mi się zagrać pierwsza rozgrywkę. Instrukcja niby jasna ale pierwsza rozgrywka to katorga przez ikonografię. Kilku rzeczy nie byłem pewien (zwłaszcza zdolności bohaterów) niektóre ikonki źle zrozumieliśmy. Do bossa nie doszliśmy bo trzeba było kończyć grę. Ale dziecią się podobało i jest alternatywa dla Karaka. Następnym razem przeczytam jeszcze raz instrukcję i pewnie odwiedzę dział z pytaniami o zasady.
_leigam_
Posty: 944
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: _leigam_ »

Biorę sobie grę na wakacje, jakieś rady jak sobie ułatwić pierwszą rozgrywkę, żeby grać bez błędów?

Jak dodatek łączy się z grą, lepiej mieć go od początku?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Awatar użytkownika
nidhog
Posty: 1624
Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 21 times
Been thanked: 359 times
Kontakt:

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: nidhog »

_leigam_ pisze: 25 sie 2023, 11:45 Biorę sobie grę na wakacje, jakieś rady jak sobie ułatwić pierwszą rozgrywkę, żeby grać bez błędów?

Jak dodatek łączy się z grą, lepiej mieć go od początku?
Nie wiem czy Galakta wydała to po polsku. Ja mam angielską.
Natomiast na pewno warto mieć do tego dostęp, bo ułatwi Ci pierwszą grę ( lub kilka pierwszych).
https://drive.google.com/file/d/1p1E_LO ... HhU3T/view

Dodatek wprowadza nowy typ rozgrywki - oraz nowe elementy - bohaterów, Bossów, kafelki mapy, itemy itd
Moim zdaniem można dołączyć wszystko poza opowiadaniami. Te wydłużają mocno rozgrywkę, a Myślę, ze lepiej ją szybko ogarnąć pod względem ikonografii i dopiero ją wydłużać.
Moje zbiórki: Inventions - Szczegóły: tu
Rabaty: TlamaGames - 6%, Regatuljocurilor - 20%
W dniach 5.11 - 19.11 - nie ma mnie w Polsce. Kontakt może być utrudniony.
arger
Posty: 10
Rejestracja: 08 lis 2023, 07:47
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: arger »

Obrazek

Obrazek

Miał ktoś podobny "problem". Brak figurki Wyn Keleasa za to dwie krasnoludzice Uliessy. Ciężko będzie o imersje skoro Elfa będzie reprezentować krasnoludzica :(
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1535
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 185 times
Been thanked: 566 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Ayaram »

Podziemia są moim drugim podejściem i generalnie jestem pod wrażeniem. Galaktyki były po prostu całkiem niezłą małą grą, ale mało była "Epic". Natomiast tutaj to już inna mowa.

:arrow: Mamy tu wszystko co powinien mieć pełnoprawny Dungeon Crawler. Biegamy po podziemiach, rozwalamy potwory, wzmacniając się i popychając "scenariusz do przodu".

:arrow: Mamy rzeczy za które kochamy DC, a które wydawałyby się zbędne w takiej miniaturce gry. Figurki, sety legendarne, więcej postaci do wyboru niż to trzeba, mnogość bossów, po prostu wow.

:arrow: Ciekawe rozwiązania sprawiające, że gra jest jednak "Tiny". Wywrócenie do góry nogami zasady zalewania potworami, czyli musimy rozwalać gobliny szybko, bo inaczej przegramy, a to pozwala grze zasypywać nas Goblinami w kółko, pomimo faktu, że do dyspozycji gra ma tylko 4 meeple na raz. Pomysł na budowanie mapy z kart, dzięki czemu nie musimy mieć gotowych scenariuszy i dalej mamy regrywalność itp.

:arrow: Nie jest oczywiście tak epicka (pomimo nazwy) jak więksi bracia za setki sposób, ale pod kilkoma względami jest nawet lepsza - błyskawiczny setup, brak skomplikowanej AI przeciwników, płynność rozgrywki, stosunkowo krótki czas rozgrywki. Przez co jest chyba jedynym DC którego odważyłbym się rozstawić w środku tygodnia.

Z poważniejszych minusów widzę tylko jeden - ta gierka potrzebuje miejsca na stole jak wielka gra, dlatego średnio się sprawdzi jako gra na wypady, bo ciężko o taki duży stół w terenie...

No i dwa, że niezbyt widzę jak na 2 graczy miałoby się załatwić tego pana z 3ema pieczęciami.
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1598
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 636 times
Been thanked: 550 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: eveni »

arger pisze: 30 gru 2023, 19:38 Miał ktoś podobny "problem".
https://galakta.pl/reklamacje/
Jdn
Posty: 289
Rejestracja: 21 lut 2022, 22:27
Has thanked: 60 times
Been thanked: 44 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Jdn »

Ayaram pisze: 30 gru 2023, 19:43 No i dwa, że niezbyt widzę jak na 2 graczy miałoby się załatwić tego pana z 3ema pieczęciami.
Nie każdą grę musisz wygrać ;)
Wszystko zależy co Ci się uda zebrać po drodze.
Awatar użytkownika
Urkeith
Posty: 257
Rejestracja: 02 lis 2021, 09:38
Has thanked: 172 times
Been thanked: 113 times

Re: Tiny Epic Dungeons / Małe Epickie Podziemia (Scott Almes)

Post autor: Urkeith »

Z tego co pamietam zanim sprzedałem TEDzika, to na 2os w zasadzie było najłatwiej. Patrząc na BGG "community best: 1-2" to chyba się to pokrywa ;p
ODPOWIEDZ