Era Innowacji/Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 03 lut 2021, 17:57
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 19 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Stawiam na Rebel, że wyskoczy jak Filip z konopi z ogłoszeniem polskiej wersji
- Abizaas
- Posty: 1055
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 776 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
A Projekt Gaja? Znana, regularnie ogrywana, popularna mimo braku polskiej wersji - a druku brak.
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Przecież była wersja PL. Nie było dodruku.
- Abizaas
- Posty: 1055
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 776 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Mimo aktualnego braku polskiej wersji na rynku*
Dużo osób omija tytuł szerokim krokiem słysząc, że nie ma polskiej wersji.
- cichywiatr
- Posty: 119
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 10:52
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 48 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Czekam na pierwsze recenzje gry z Gencon 2023 i będę zamawiać angielską wersję.
Nie chcę czekać na PL wersję, bo nie wiadomo kiedy się pojawi czy w ogóle. Polskie wydawnictwa olali dodruk GP, a następnie TM Big Box, Terra Nova i myślę, że taki sam los czeka Age of Innovation.
Nie chcę czekać na PL wersję, bo nie wiadomo kiedy się pojawi czy w ogóle. Polskie wydawnictwa olali dodruk GP, a następnie TM Big Box, Terra Nova i myślę, że taki sam los czeka Age of Innovation.
Sprzedam:
Nic
Nic
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Podobno cały międzynarodowy dodruk PG jest opóźniany do przyszłorocznego Essen przez oryginalnego wydawcę, więc i polskie (wciąż nieujawnione) wydawnictwo nie mogło tego wznowić wcześniej.cichywiatr pisze: ↑02 sie 2023, 09:59 Nie chcę czekać na PL wersję, bo nie wiadomo kiedy się pojawi czy w ogóle. Polskie wydawnictwa olali dodruk GP ...
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- anitroche
- Posty: 812
- Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
- Has thanked: 746 times
- Been thanked: 817 times
- Kontakt:
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Bardzo fajne porównanie AoI do TM na kanale Board Gaming Rumblings:
Z tego, co czytałam i oglądałam do tej pory, to mi się podoba, chociaż jak ktoś uwielbia ciasnotę planszy TM, to ponoć tutaj jest luźniej, bo nawet jak się czegoś nie uda zbudować czy zrobić miasta, to punkty można zdobyć gdzie indziej, więc strategicznie jest luźniej. Ale ogólnie wprowadzone zmiany w teorii mi się podobają, a jak to będzie w praktyce, to się okaże. Ja poczekam do pierwszego kwartału przyszłego roku z zakupem, bo mam przeczucie, że ktoś to u nas wyda. Zresztą wishlista długa, a budżet już się nie spina, więc mogę czekać z zakupem .
Z tego, co czytałam i oglądałam do tej pory, to mi się podoba, chociaż jak ktoś uwielbia ciasnotę planszy TM, to ponoć tutaj jest luźniej, bo nawet jak się czegoś nie uda zbudować czy zrobić miasta, to punkty można zdobyć gdzie indziej, więc strategicznie jest luźniej. Ale ogólnie wprowadzone zmiany w teorii mi się podobają, a jak to będzie w praktyce, to się okaże. Ja poczekam do pierwszego kwartału przyszłego roku z zakupem, bo mam przeczucie, że ktoś to u nas wyda. Zresztą wishlista długa, a budżet już się nie spina, więc mogę czekać z zakupem .
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
- cichywiatr
- Posty: 119
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 10:52
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 48 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Nie którzy już mają za sobą kilka partii lub brali udział w testach gry. Ja również po przeczytaniu instrukcji AoI uważam, że GP jest bardziej skomplikowana niż AoI, ale AoI jest bliżej GP niż TM.
Według mnie GP jest bardziej złożone przez:
- tor technologii złożony z 6 ścieżek rozwoju, który każdy daje inne bonusy natychmiastowe/pasywne
- modułowa mapa
- w grze nie liczy się tylko sąsiedztwo budynków, ale również odległość w przestrzeni kosmicznej
- mamy dwa rodzaje neutralnych planet
Również czekam na AoI i może obie gry zatrzymam, albo jedno z nich sprzedam. Najlepiej na żywo potestować
Sprzedam:
Nic
Nic
- Namurenai
- Posty: 580
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 225 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Cicho, bo wszyscy siedzą i grają zamiast pisać na forum
Tak bardzo ogólnie:
AoI jest zdecydowanie bliżej TM niż do GP.
To jest tak, jakby ktoś wziął Terra Mystica, dodał możliwości żeby nie było aż tak łatwo być pokaranym/zablokowanym/przegranym na starcie, ubogacił o dodatkowe opcje punktowania za rzeczy maści wszelakiej (o które trzeba się ścigać) i powiedział "ale interakcja i wszechobecny wyścig będą nadal, nie bójcie się".
Pierwsza partia za mną i:
- dodatkowy zasób (książki) i sposoby ich wykorzystywania sprawiają, że można rozwijać się w nowym kierunku
- powyższe przekłada się na dodatkowe sposoby radzenia sobie z ciasnotą, tak wszechobecną w TM
- budynki neutralne są bardzo ciekawym zabiegiem, szczególnie w połączeniu z dobrodziejstwem inwentarza, który ze sobą niosą
- customizacja planszetki zarówno w setupie (kolor z bonusem + frakcja z bonusem) jak i podczas gry daje fun z odkrywania połączeń, dając jednocześnie możliwości reagowania na to, co się dzieje w trakcie rozgrywki (wybudowanie pałacu)
- setup Competency (płytek łask) sprawia, że wybranie konkretnej płytki nie zawsze będzie wiązało się z awansem na tym samym torze o tyle samo pól (bo dochodzą kwestie bonusowych książek vs bonusowych awansów, a kolor toru jest losowany na początku gry), więc gry z płytkami na innych polach mogą się różnić bardzo od siebie przez podejmowanie decyzji "czy wziąć płytkę A czy B", których nie musiało być w TM.
Takie ogólne minusy na pierwszy rzut oka:
- zajmuje trochę więcej miejsca - gdzieś te płytki Pałaców i Innowacji muszą przecież leżeć
- przez "ogólnie więcej rzeczy" jest nieco mniej elegancka niż TM
- zajmuje trochę więcej czasu niż TM, bo jest więcej opcji, z których można korzystać (które dają więcej surowców, więc się nakręca)
Czy dla mnie AoI da radę wyprzeć TM?
Jeszcze nie wiem, ale na pewno widzę na to potencjał - nie tylko dlatego, że jest świeża i że kusi całą masą rzeczy do odkrycia, ale też dlatego, że nie pozwala na pewne oskryptowane ruchy (a przynajmniej na te widoczne gołym okiem w przypadku niektórych połączeń w TM).
No i - co dla mnie najważniejsze - pomimo możliwości wybrnięcia z różnych sytuacji, gra nie straciła dużo pazura
----
Dla ludzi, którzy za wszelką cenę będą chcieli mieć grę ciaśniejszą, bardziej bolesną dla blokowanego i jednocześnie szybszą/elegantszą (nie o dużo, ale nadal), AoI nie wyprze TM.
Tak bardzo ogólnie:
AoI jest zdecydowanie bliżej TM niż do GP.
To jest tak, jakby ktoś wziął Terra Mystica, dodał możliwości żeby nie było aż tak łatwo być pokaranym/zablokowanym/przegranym na starcie, ubogacił o dodatkowe opcje punktowania za rzeczy maści wszelakiej (o które trzeba się ścigać) i powiedział "ale interakcja i wszechobecny wyścig będą nadal, nie bójcie się".
Pierwsza partia za mną i:
- dodatkowy zasób (książki) i sposoby ich wykorzystywania sprawiają, że można rozwijać się w nowym kierunku
- powyższe przekłada się na dodatkowe sposoby radzenia sobie z ciasnotą, tak wszechobecną w TM
- budynki neutralne są bardzo ciekawym zabiegiem, szczególnie w połączeniu z dobrodziejstwem inwentarza, który ze sobą niosą
- customizacja planszetki zarówno w setupie (kolor z bonusem + frakcja z bonusem) jak i podczas gry daje fun z odkrywania połączeń, dając jednocześnie możliwości reagowania na to, co się dzieje w trakcie rozgrywki (wybudowanie pałacu)
- setup Competency (płytek łask) sprawia, że wybranie konkretnej płytki nie zawsze będzie wiązało się z awansem na tym samym torze o tyle samo pól (bo dochodzą kwestie bonusowych książek vs bonusowych awansów, a kolor toru jest losowany na początku gry), więc gry z płytkami na innych polach mogą się różnić bardzo od siebie przez podejmowanie decyzji "czy wziąć płytkę A czy B", których nie musiało być w TM.
Takie ogólne minusy na pierwszy rzut oka:
- zajmuje trochę więcej miejsca - gdzieś te płytki Pałaców i Innowacji muszą przecież leżeć
- przez "ogólnie więcej rzeczy" jest nieco mniej elegancka niż TM
- zajmuje trochę więcej czasu niż TM, bo jest więcej opcji, z których można korzystać (które dają więcej surowców, więc się nakręca)
Czy dla mnie AoI da radę wyprzeć TM?
Jeszcze nie wiem, ale na pewno widzę na to potencjał - nie tylko dlatego, że jest świeża i że kusi całą masą rzeczy do odkrycia, ale też dlatego, że nie pozwala na pewne oskryptowane ruchy (a przynajmniej na te widoczne gołym okiem w przypadku niektórych połączeń w TM).
No i - co dla mnie najważniejsze - pomimo możliwości wybrnięcia z różnych sytuacji, gra nie straciła dużo pazura
----
Czemu ktoś miałby to wyjaśniać? Czemu cokolwiek musi być zabite, wtf
Kurcze, chyba nie dostałem memo - możesz podesłać jakieś konkrety?
Dla ludzi, którzy za wszelką cenę będą chcieli mieć grę ciaśniejszą, bardziej bolesną dla blokowanego i jednocześnie szybszą/elegantszą (nie o dużo, ale nadal), AoI nie wyprze TM.
Wyjaśnisz ten "efekt kosmosu"? Bo brzmi fascynująco
Jakość wykonania nie jest "jednoznacznie lepsza" w AoI - jeśli ktoś chciałby plastik zamiast drewna (i z jakiegoś powodu to jedyne kryterium) to GP wygrywa
Ostatnio zmieniony 28 sie 2023, 16:21 przez Namurenai, łącznie zmieniany 1 raz.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Off-top wydzielony do viewtopic.php?t=80192
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- cichywiatr
- Posty: 119
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 10:52
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 48 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Też otrzymałeś ekstra planetkę z żetonami terenu, która zastępuje oryginalne? Dzisiaj otrzymałem grę i patrzę, że dodali mi zestaw naprawczy do tych żetonów.
Sprzedam:
Nic
Nic
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Jak w ogóle wygląda aktualnie wydawanie całej serii? Skoro nikt się nie wychyla z AoI (dziwne jak na tak głośny hit) to kto dotychczas wydawał? Widzę, że Bard maczał w tym palce?
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Zagraliśmy. Według nas Gaja > aoi > TM.
Choć aoi na tyle różne od PG że na razie zostaje w kolekcji i będzie intensywnie ogrywane.
Choć aoi na tyle różne od PG że na razie zostaje w kolekcji i będzie intensywnie ogrywane.
- Abizaas
- Posty: 1055
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 776 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Dawaj znać jak kolejne wrażenia. My zastanawiamy się czy zamówić, ale na szczęście znajomy z grupy ma więc możliwe że ogramy w wrześniu.
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
No to skoro jesteś białym krukiem na forum, co to ograł wszystkie, to może pokuś się o jakieś rozwinięcie?
Absolutnie nie zgadzam się z żadną Twoją opinią - te co czytałem - ale szanuję odmienne zdanie i chętnie poznam
Sam czekam na paczkę z 3trolli, bo jako jedyni mieli od ręki.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Jestem właśnie po przeczytaniu instrukcji, dzisiaj pierwsza partia w pełnym składzie, zobaczymy z czym to się je! Zapowiada się dobrze:) Dam znać po, jak to wygląda w porównaniu do TM i GP, które mam i ogrywam regularnie
- konradstpn
- Posty: 901
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 319 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Może jakiś gameplay ? To dopiero byłaby oglądalność
Gram, więc jestem.
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
To jest stara dobra tm z twistem w postaci książek i budowy własnej frakcji. Niestety przez to pałace wydają się mniej asymetryczne i interesujące. Dodatkowo książki można użyć na wykonanie akcji jak za moc (koszt to jedna lub dwie) albo za 5 książek można kupić kafelek punktujący dający około 20pkt.Lailonn pisze: ↑31 sie 2023, 16:37No to skoro jesteś białym krukiem na forum, co to ograł wszystkie, to może pokuś się o jakieś rozwinięcie?
Absolutnie nie zgadzam się z żadną Twoją opinią - te co czytałem - ale szanuję odmienne zdanie i chętnie poznam
Sam czekam na paczkę z 3trolli, bo jako jedyni mieli od ręki.
Ogólnie jak dla nas po prostu jest to lepsza TM ale rozwiązania tutaj nie są jakoś bardzo eleganckie i takie, które by wywołały efekt wow.
Moje bardzo subiektywne odczucie jest takie, że te dodatkowe rzeczy są trochę na siłę i bardziej sprawiają wrażenie gry z doklejonym dodatkiem niż spójnej całości.
Jednak to wszystko tylko po pierwszej partii przez mega fana PG
- Namurenai
- Posty: 580
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 225 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Huh, to ciekawe jak różnie to postrzegamy.
Graliśmy we czworo i każde zgodnie stwierdziło, że pałace są obecnie bardzo interesującym elementem.
W TM czy w GP w ramach danej frakcji z reguły od początku widać kiedy dokładnie powinno się zbudować twierdzę, żeby korzystać ze zdolności - tu natomiast nie dość, że zdolności będą się różnić (bo jest ich dość sporo, a mała część jest losowana w setupie) - więc i podejście do rozgrywki daną frakcją będzie inne - to dodatkowo to kolejna płaszczyzna, na której można się ścigać.
No i fakt wybudowania Pałacu odblokowuje zniżkę na Innowacje
Inna sprawa, że równie zgodnie stwierdziliśmy, że każda wylosowana płytka była naprawdę fajna i nikt nie miał takiego "damn it, zostało samo g..."
Jest też akcja za 3 książki, dająca 3 łopaty.
Albo kafelek dający dodatkową akcję specjalną.
Albo taki, który daje specjalny budynek neutralny z jakąś zajefajną umiejętnością (zupełnie pominąłeś budynki neutralne - nie upominam, po prostu stwierdzam fakt. A to jednak totalnie nowa mechanika zarówno względem TM jak i GP).
Do tych kafelków za książki, czyli tytułowych Innowacji jest dość spory wyścig.
-----------------------------------------------
W swoim poprzednim poście zapomniałem też wspomnieć o jednym, dość sporym plusie względem TM - w końcu jest jakaś motywacja, żeby ulepszać łopaty/pływanie nieco wcześniej niż pod sam koniec rozgrywki (pomijam oczywiście jakieś wyjątkowe sytuacje, w których zdecydowanie trzeba było to zrobić - mówię raczej ogólnie).
Jest tak, bo bonus za ulepszenie to teraz (w zależności od poziomu) albo punkty, albo książki, a to drugie może nam dać solidnego kopa - przy pomocy płytek Innowacji lub akcji specjalnych.
Co z kolei przekłada się na więcej możliwości w przyszłych rundach, bo frakcja jest bardziej rozwinięta (zarówno przez wykorzystane książki jak i przez tańsze kopanie/dalsze pływanie).
Bardzo przyjemna zmiana
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Faktycznie muszę zmienić zdanie co do tych elementów.
Setup robił kolega i dopiero teraz sprawdziłem że jest ich dużo więcej. W naszej jedynej rozgrywce wszedł tylko jeden kafelek że wszystkich dający fajną umiejętność zamiast punktów.
Błędnie założyłem że wszystkie to po prostu nudne punktacje.
Setup robił kolega i dopiero teraz sprawdziłem że jest ich dużo więcej. W naszej jedynej rozgrywce wszedł tylko jeden kafelek że wszystkich dający fajną umiejętność zamiast punktów.
Błędnie założyłem że wszystkie to po prostu nudne punktacje.
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Hmm na stronie wydawcy:
"This is a preorder for the 2nd printing of Age of Innovation.
This 2nd printing of Age of Innovation is in the production process and is scheduled to leave the factory in China approximately mid-October. We plan to ship all preorders in early December. Please refer to this section for any further updates.
Thank you for preordering the 2nd printing of Age of Innovation!"
W takim razie CO miało premierę 31.08.2023 ? Jeśli to co my zamawialiśmy jako pre-order to było 1wsze wydanie, to pytanie jakim cudem taka obsuwa i czy coś zmieniają w drugim?
"This is a preorder for the 2nd printing of Age of Innovation.
This 2nd printing of Age of Innovation is in the production process and is scheduled to leave the factory in China approximately mid-October. We plan to ship all preorders in early December. Please refer to this section for any further updates.
Thank you for preordering the 2nd printing of Age of Innovation!"
W takim razie CO miało premierę 31.08.2023 ? Jeśli to co my zamawialiśmy jako pre-order to było 1wsze wydanie, to pytanie jakim cudem taka obsuwa i czy coś zmieniają w drugim?
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Jaka obsuwa? Przeciez pierwszy druk dopiero co trafil na sklepowe polki - dodruk w pazdzierniku to mega szybkoLailonn pisze: ↑01 wrz 2023, 00:25 Hmm na stronie wydawcy:
"This is a preorder for the 2nd printing of Age of Innovation.
This 2nd printing of Age of Innovation is in the production process and is scheduled to leave the factory in China approximately mid-October. We plan to ship all preorders in early December. Please refer to this section for any further updates.
Thank you for preordering the 2nd printing of Age of Innovation!"
W takim razie CO miało premierę 31.08.2023 ? Jeśli to co my zamawialiśmy jako pre-order to było 1wsze wydanie, to pytanie jakim cudem taka obsuwa i czy coś zmieniają w drugim?
Na 99,9999% nic nie bylo zmieniana, bo za szybko zeby moglo cokolwiek byc zmienione
PS. czy moglbys przestac pisac posty w takim pasywno agresywnym tonie?
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Tak też myślałem, że 1wszys druk dopiero, co trafił do sklepów ale ta informacja u wydawcy o pre-orderze na 2gi co ma być w październiku jest tam od dawna. Zanim zrobili 1 partię już robili preorder drugiej? Możliwe ale jednak dziwne.japanczyk pisze: ↑01 wrz 2023, 00:51 Jaka obsuwa? Przeciez pierwszy druk dopiero co trafil na sklepowe polki - dodruk w pazdzierniku to mega szybko
Na 99,9999% nic nie bylo zmieniana, bo za szybko zeby moglo cokolwiek byc zmienione
PS. czy moglbys przestac pisac posty w takim pasywno agresywnym tonie?
ps. Nie bardzo rozumiem słów o agresji jak nawet komuś kogo posty mnie irytują napisałem, że szanuję odrębne zdanie i chętnie poczytam.
"Absolutnie nie zgadzam się z żadną Twoją opinią - te co czytałem - ale szanuję odmienne zdanie i chętnie poznam "
Na forum BGG napisałem, że Puerto Rico nie jest grą o białej supremacji i dostałem bana, bo "prześladuję" takim stwierdzeniem czarnych. Dziwnie się dzieje...
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
- cichywiatr
- Posty: 119
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 10:52
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 48 times
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
Możliwe, że chcą naprawić żetony terenu. W mojej wersji w oryginalnych tekturkach były one za duże i była dodawana dodatkowa wypraska z poprawionymi.
Sprzedam:
Nic
Nic
Re: Age of Innovation: A Terra Mystica Game (Helge Ostertag)
OK odebrałem paczkę i posortowałem elementy:
Kawał ciężkiego pudła. Tektura gruba i solidna, grafiki przyciągają oko i wszystko prezentuje się na prawdę ładnie. Masa drewna i losowych elementów, które zagwarantują tysiące(?) różnych ustawień gry. Regrywalność nie powinna stanowić żądnego problemu.
Jednocześnie widać, że tak jak w Barrage no bez insertu się nie obejdzie. Popakowane to w 20? woreczków (producent dorzuca do środka) na pewno nie sprzyja szybkiemu rozłożeniu.
Pierwsze wrażenia - warte tych 350zł. Pozostaje poczekać na okazję do ogrania.
ps. Te dodatkowe żetony terenów to taki detal, że aż nie wierzę. Dosłownie 2mm mniejsze. "Złe" nachodzą na białe linie granic pola, "dobre" mieszczą się w ramach tych granic. W życiu bym nie uznał tego za błąd jakby nie dorzucili zapasowych żetonów.
Kawał ciężkiego pudła. Tektura gruba i solidna, grafiki przyciągają oko i wszystko prezentuje się na prawdę ładnie. Masa drewna i losowych elementów, które zagwarantują tysiące(?) różnych ustawień gry. Regrywalność nie powinna stanowić żądnego problemu.
Jednocześnie widać, że tak jak w Barrage no bez insertu się nie obejdzie. Popakowane to w 20? woreczków (producent dorzuca do środka) na pewno nie sprzyja szybkiemu rozłożeniu.
Pierwsze wrażenia - warte tych 350zł. Pozostaje poczekać na okazję do ogrania.
ps. Te dodatkowe żetony terenów to taki detal, że aż nie wierzę. Dosłownie 2mm mniejsze. "Złe" nachodzą na białe linie granic pola, "dobre" mieszczą się w ramach tych granic. W życiu bym nie uznał tego za błąd jakby nie dorzucili zapasowych żetonów.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Ark Nova 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa