Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 25 gru 2015, 18:48
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 4 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (N.N.)
Zostawiam poniżej stronę, gdzie są dostępne wszystkie karty które zostały udostępnione przez FFG
https://swudb.com/Search/set:sor?Order=preview&Dir=desc
https://swudb.com/Search/set:sor?Order=preview&Dir=desc
Re: Star Wars: Unlimited TCG (N.N.)
Szata graficzna kompletnie do mnie nie trafia. Niektóre rysunki udane, inne to istne bohomazy (Wookie????)pronto_ pisze: ↑08 sie 2023, 10:43 Zostawiam poniżej stronę, gdzie są dostępne wszystkie karty które zostały udostępnione przez FFG
https://swudb.com/Search/set:sor?Order=preview&Dir=desc
Nie widzę tego kompletnie...
=][= WH40k =][= X-wing, Magic, Cthulhu...
Re: Star Wars: Unlimited TCG (N.N.)
A tutaj dwie 30-kartowe talie demo z GenConu gotowe do wydruku jeśli ktoś ma ochotę spróbować już teraz.
-
- Posty: 1446
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 142 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (N.N.)
Może mieli przykre doświadczenia z poprzednimi, wysokiej jakości ilustracjami? Może artyści nie byli w stanie dostarczać dość ilustracji na czas a teraz gdy to ma być TCG to tempo będzie wyższe i postanowili obnizyc poprzeczkę?
Faktycznie wygląda to tragicznie. 20 letnie komiksy mają lepsze ilustracje. Odgrażali się, że ilustracje będa nowe, ale jak mają być takie to raczej nie wejdę w system. Gra na podstawie IP musi mieć niezłe ilustracje
Re: Star Wars: Unlimited TCG (N.N.)
https://felttable.com/
Na Felt Table zamocowali te dostępne dwie talie i można spróbować pograć z AI. FT ma to do siebie że przynajmniej jeśli chodzi o Flesh & Blooda to ta AI głupia nie jest
Powiem szczerze że zagrałem z głupia, nie wiedząc wiele o grze i okazało się że nie była mi potrzebna instrukcja
Gra bardzo intuicyjna, niegłupio pomyślana, ale jednak taki "heartstonowy" styl karcianek raczej do mnie nie przemawia.
Te dwa decki koszmarnie toporne. Jak przejrzałem resztę kart, to jednak coś może dać się z tego ciekawego wycisnąć
Na Felt Table zamocowali te dostępne dwie talie i można spróbować pograć z AI. FT ma to do siebie że przynajmniej jeśli chodzi o Flesh & Blooda to ta AI głupia nie jest
Powiem szczerze że zagrałem z głupia, nie wiedząc wiele o grze i okazało się że nie była mi potrzebna instrukcja
Gra bardzo intuicyjna, niegłupio pomyślana, ale jednak taki "heartstonowy" styl karcianek raczej do mnie nie przemawia.
Te dwa decki koszmarnie toporne. Jak przejrzałem resztę kart, to jednak coś może dać się z tego ciekawego wycisnąć
- BOLLO
- Posty: 5301
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1089 times
- Been thanked: 1710 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Unlimited TCG (N.N.)
Widze ze juz mozna w przedsprzedaży zamawiac. 2startowe talie ok 120pln boosterki po 17pln....nie nawidze TCG i próbuje nie interesować sie ta grą ale zła moc Vadera mnie ściąga
- psia.kostka
- Posty: 3584
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 453 times
- Been thanked: 1061 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (N.N.)
Szukam/Kupie: Chronicle X, Tide of Iron, HoN, Laboratorium (1ed PSz), Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub] ʕ•ᴥ•ʔ
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 19 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Tez stety/niestety chwyciłem już przynęte ( pare gierek na TTS, troche zabawy na felttable) i starter set i box pewnie przytule + jakis event preleasowy.
To co troche mnie martwi to dosc duza latwosc budowy uniwersalnych deckow i stagnacja mety ze np bedzie sie gralo dany kolor bazy bo jego "karty" sa najlepsze jedynie podmieniajac lidera. Ale moze pula kart na tyle bedzie roznorodna ( z tego co widze 3 sety w 2024) ze mozna bedzie sie pobawic.
No i nie ma PL wersji oraz kostek wiec moze gra troche lepiej niz dest pozyje na rynku "handlowym" przez co i zwykli gracze beda mogli latwiej kupic single.
To co troche mnie martwi to dosc duza latwosc budowy uniwersalnych deckow i stagnacja mety ze np bedzie sie gralo dany kolor bazy bo jego "karty" sa najlepsze jedynie podmieniajac lidera. Ale moze pula kart na tyle bedzie roznorodna ( z tego co widze 3 sety w 2024) ze mozna bedzie sie pobawic.
No i nie ma PL wersji oraz kostek wiec moze gra troche lepiej niz dest pozyje na rynku "handlowym" przez co i zwykli gracze beda mogli latwiej kupic single.
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Release 2 gier TCG i obie wyglądają na niezły niewypał.
SWU w ogóle mnie nie przekonuje mechaniką, ilustracjami itd. Bardziej przekonujące są ceny i IP, ale jak ktoś słusznie zauważył przy takich grafikach to ja nawet za specjalnie nie czuję tego feelingu. Do tego FFG, które ma historię kończenia projektów jak coś zaczyna iść nie tak.
Z drugiej strony lorcana z cenami z kosmosu, brakami dostępności, brakiem dość szerokiego releasu z zamiarem podbicia pokemonów? No nie wygląda za dobrze, choć podoba mi się mechanika. IP nieco mniej bo śmiesznie wygląda jak 30 letni chłop gra arielkę i sebastiana na simbę i kaczora donalda. Ten setting jest fajny na grę rodzinną do grania z dzieciakami a nie jako droga gra TCG z sceną turniejową...
Szkoda, chciałem wejść w poprzednim roku w jakieś TCG ale chyba nie będzie mi dane.
SWU w ogóle mnie nie przekonuje mechaniką, ilustracjami itd. Bardziej przekonujące są ceny i IP, ale jak ktoś słusznie zauważył przy takich grafikach to ja nawet za specjalnie nie czuję tego feelingu. Do tego FFG, które ma historię kończenia projektów jak coś zaczyna iść nie tak.
Z drugiej strony lorcana z cenami z kosmosu, brakami dostępności, brakiem dość szerokiego releasu z zamiarem podbicia pokemonów? No nie wygląda za dobrze, choć podoba mi się mechanika. IP nieco mniej bo śmiesznie wygląda jak 30 letni chłop gra arielkę i sebastiana na simbę i kaczora donalda. Ten setting jest fajny na grę rodzinną do grania z dzieciakami a nie jako droga gra TCG z sceną turniejową...
Szkoda, chciałem wejść w poprzednim roku w jakieś TCG ale chyba nie będzie mi dane.
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Ja wszedłem all-in i to na 5,5 miesięcy przed premierą Początkowo odstręczał mnie layout kart i bardzo nierówne ilustracje (choć komiksowy styl mi absolutnie nie przeszkadza), ale po długich godzinach spędzonych na TTSie i felttable (a właściwie to już Force Table), już do nich przywykłem i mi nie przeszkadzają.
Mechanika zapożycza sporo z Magica czy Przeznaczenia, mam tylko nadzieję, że uda im się wydestylować to, co najlepsze. Na razie już granie niecałą połową pierwszego seta (na dzień dzisiejszy chyba 112 zespoilowane karty), daje dużą frajdę i sporo kombinowania, także liczę, że będzie tylko lepiej.
Bardzo cieszą mnie też różne warianty kart, które sprawią, że dla graczy, którym nie zależy na foilach, full bleed, itp. hobby będzie znacznie tańsze, bo niepotrzebne warianty powinno dać się za dobry pieniądz opchnąć.
A jeśli ktoś, tak jak ja, jara się SWU jak Anakin na Mustafar, to zapraszam tu: https://www.facebook.com/groups/starwarsunlimitedpolska
No i na YT, gdzie regularnie pojawiać się będą nagrania z grania: https://www.youtube.com/@KrolowiePrzeznaczenia
Mechanika zapożycza sporo z Magica czy Przeznaczenia, mam tylko nadzieję, że uda im się wydestylować to, co najlepsze. Na razie już granie niecałą połową pierwszego seta (na dzień dzisiejszy chyba 112 zespoilowane karty), daje dużą frajdę i sporo kombinowania, także liczę, że będzie tylko lepiej.
Bardzo cieszą mnie też różne warianty kart, które sprawią, że dla graczy, którym nie zależy na foilach, full bleed, itp. hobby będzie znacznie tańsze, bo niepotrzebne warianty powinno dać się za dobry pieniądz opchnąć.
A jeśli ktoś, tak jak ja, jara się SWU jak Anakin na Mustafar, to zapraszam tu: https://www.facebook.com/groups/starwarsunlimitedpolska
No i na YT, gdzie regularnie pojawiać się będą nagrania z grania: https://www.youtube.com/@KrolowiePrzeznaczenia
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Zapraszamy do Flesh and BloodXoltro pisze: ↑18 paź 2023, 20:21 Release 2 gier TCG i obie wyglądają na niezły niewypał.
SWU w ogóle mnie nie przekonuje mechaniką, ilustracjami itd. Bardziej przekonujące są ceny i IP, ale jak ktoś słusznie zauważył przy takich grafikach to ja nawet za specjalnie nie czuję tego feelingu. Do tego FFG, które ma historię kończenia projektów jak coś zaczyna iść nie tak.
Z drugiej strony lorcana z cenami z kosmosu, brakami dostępności, brakiem dość szerokiego releasu z zamiarem podbicia pokemonów? No nie wygląda za dobrze, choć podoba mi się mechanika. IP nieco mniej bo śmiesznie wygląda jak 30 letni chłop gra arielkę i sebastiana na simbę i kaczora donalda. Ten setting jest fajny na grę rodzinną do grania z dzieciakami a nie jako droga gra TCG z sceną turniejową...
Szkoda, chciałem wejść w poprzednim roku w jakieś TCG ale chyba nie będzie mi dane.
Lorcana jest bardzo przyjemna, szkoda ze tak skaszanili start w eu i trzeba bedzie zaczac od 3ego setu ale jak na razie gram na pixelborn i jest bardzo fajnie
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Pograłem sobie trochę na boty i nie ogarniam dalej jak dobrze ma działać. Jednostki mają dużo atk, dużo jest upgradów i boosterów, część jednostek ma mechanikę overhelm. Dodatkowo masz dwa boardy więc dużo gier będzie takich gdzie na jednym z boardów ktoś będzie miał sporą przewagę. Jednocześnie baza ma tylko 30hp... Przecież to pada w chwilę. Do grania starter deckami wydaje się fajne, do grania ze znajomymi bez żadnego competetive, alewydaje mi się jak ktoś tę grę dobrze przeanalizuje, ułoży fajny deck i będzie nim dobrze grać to będzie festiwal kto lepiej zacznie, przejmie board i zamknię gierkę w 5/6 rundzie.
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Zgadza się, gra jest bardzo szybka, ale dla mnie to akurat zaleta. Oczywiście kochałem decipherowskie SWCCG i rozgrywki, które czasami mogły trwać godzinami, ale od tamtej pory karcianki bardzo się zmieniły, musiały wyewoluować, by dostosować się do zmieniających się gustów i przetrwać.
No a mając rodzinę, dzieci itp. znacznie łatwiej jest wyskoczyć na cotygodniowy turniej, który trwa 2-3 godzinki, niż 6-7, jak to było przy SWCCG.
No a mając rodzinę, dzieci itp. znacznie łatwiej jest wyskoczyć na cotygodniowy turniej, który trwa 2-3 godzinki, niż 6-7, jak to było przy SWCCG.
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Czymś innym jest to że partia jest szybka a czym innym to że wleca za chwilę albo już wleciały decki które jedyne czym są zainteresowane to paleniem bazy. Postawienie w karciance na to żeby przejąć board jak najszybciej i walić w bazę nigdy się dobrze nie skończą. Tutaj nadzieja jest taka że baza ma tyle HP ile karta bazy więc żaden problem dodać bazy z 60 HP np
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Tak parafrazując trochę Hana: Games against remotes is one thing. Games against the living, that's something else.
Grałem i dużo przeciwko botom i sporo przeciwko prawdziwym przeciwnikom i powiem Ci, że to jak dwie różne gry. Owszem, granie przeciwko AI jest dość jednowymiarowe i może być to faktycznie damage race, ale to dlatego, że AI np. bardzo rzadko atakuje jednostki, kiedy może zaatakować bazę, nie wykorzystuje też potencjału różnych synergii, nie robi komb itp.
Grałem i dużo przeciwko botom i sporo przeciwko prawdziwym przeciwnikom i powiem Ci, że to jak dwie różne gry. Owszem, granie przeciwko AI jest dość jednowymiarowe i może być to faktycznie damage race, ale to dlatego, że AI np. bardzo rzadko atakuje jednostki, kiedy może zaatakować bazę, nie wykorzystuje też potencjału różnych synergii, nie robi komb itp.
-
- Posty: 1446
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 142 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Pewnie rzucam słowa na wiatr, ale Final Fantasy TCG to naprawdę dobra gra z dobrymi starterami na wejscie. Nie wiem czy nas w Polsce gra z 20 osób i to porozrzucanych po kraju, ale jeśli jesteś z Krakowa, znasz IP to zawsze warto spróbować.
- Wookasch
- Posty: 131
- Rejestracja: 10 sty 2015, 23:37
- Lokalizacja: Berlin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Ja w gry wszelakie gram prawie wylacznie z dziećmi lub z ich udziałem (typu 2-3 rodziny dorosli + dzieci).
Nasz sześciolatek ogarnia Avel, Abyss, DiceThrone, karciany pokemon (bez jakichś zaawansowanych taktyk) i tego typu rzeczy.
SW:U zapewne zakupie zestaw startowy, bo syn lubi uniwersum SW a ja choć nie jestem wielkim fanem to wole to niż Pokemony - w które gram, bo uwielbiam karcianki wiec skoro syna kręcą to przynajmniej mam partnera do gry.
Wiec dwa deki na start i co jakiś czas jakiś booster lub fajny produkt (pod tym względem pokemony z Top Trainer Boxami naprawdę są spoko) chętnie wleci.
Nasz sześciolatek ogarnia Avel, Abyss, DiceThrone, karciany pokemon (bez jakichś zaawansowanych taktyk) i tego typu rzeczy.
SW:U zapewne zakupie zestaw startowy, bo syn lubi uniwersum SW a ja choć nie jestem wielkim fanem to wole to niż Pokemony - w które gram, bo uwielbiam karcianki wiec skoro syna kręcą to przynajmniej mam partnera do gry.
Wiec dwa deki na start i co jakiś czas jakiś booster lub fajny produkt (pod tym względem pokemony z Top Trainer Boxami naprawdę są spoko) chętnie wleci.
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Premiera coraz bliżej, w związku z czym na oficjalnej stronie https://starwarsunlimited.com/search?type=stores pojawiła się wyszukiwarka sklepów w okolicy, lada moment zaczną pojawiać się tam też eventy prereleasowe, także jeśli ktoś jest zainteresowanym to warto zaglądnąć w niedalekiej przyszłości.
-
- Posty: 1446
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 142 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Zawsze zastanawia mnie jak są takie "Shop Findery", że jest tego masa w UK a na kontynencie jakieś ochłapy. Czy "pubowa kultura" brytoli sprawia, że naturalnym jest wychodzenie do ludzi do grania zamiast grania po domach i ewentualnie "boardgame style".
- Wookasch
- Posty: 131
- Rejestracja: 10 sty 2015, 23:37
- Lokalizacja: Berlin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Hype narasta, wkrótce mam nadzieje dotrze paczka i będzie grane.
Opublikowane zostały pełne zasady, naprawdę widać ze FFG weszło All-in w ten tytuł i promują dosyć mocno.
Opublikowane zostały pełne zasady, naprawdę widać ze FFG weszło All-in w ten tytuł i promują dosyć mocno.
-
- Posty: 1446
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 142 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
Widziałem jakiś unboxing i nie rozumiem systemu rzadkości kart w tej grze. Skoro są jakies turbo rzadkie karty różniące się ilustracją, promki wręcz - to czy tam playset jako taki będzie pospolity i tylko warianty bedą rzadkie?
- Arkhon
- Posty: 332
- Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 169 times
Re: Star Wars: Unlimited TCG (Daniel Schaefer)
myślę, że najlepiej to opisane jest tutaj :
https://infinite.tcgplayer.com/article/ ... e461e2a90/
może Ci się przydać.
Ogólnie ten rodzaj rzadkości o którym piszesz to showcase, występujący średnio 1 na 288 boosterów (12 boxów)