Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 479
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 391 times
Been thanked: 330 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: cactusse »

tommyray pisze: 30 paź 2023, 21:23 Szkoda, że nie jest to jednak recenzja pisana...
Transkrypt ma jakieś 33000 słów, to jest zdrowo ponad 100 stron książkowego tekstu. Ja tam się cieszę, że mogłem sobie tą recenzję oglądnąć w tle, robiąc co innego ;-)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Sixshot pisze: 30 paź 2023, 21:52 Też to obejrzałem przy okazji spojlerujac sobie np wszystkie BP ...cyclonusa... no i spoko to wygląda , a szczególnie motyw z klatkami i choć nie wiem jeszcze jaki to będzie miało dokładnie wpływ w mechanice gry to domyślam się że nie będzie za dobrze jak się źle trafi. Za to się trochę smucę ze w cyklu 3 niema adwersarza ...chyba że jest jakiś ukryty ... jestem na ATO głodzie i jakimś dziwnym hypie m,a gra najwcześniej przybędzie w kwietniu 2024. Mam nadzieję że nie będzie opóźnień w dodruku.
Wez sobie kup z drugiej reki - stanial mocno, a jak dojdzie to sprzedasz :P
HorribleNick
Posty: 69
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 25 times
Been thanked: 9 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: HorribleNick »

tommyray pisze: 30 paź 2023, 21:23 Robię notki z tej kobyły. Bardzo fajnie, że zrobili ale jest tam sporo faili. Szkoda, że nie jest to jednak recenzja pisana... Mi to gry nie psuje że nisko ocenili i doceniam poziom dopierdzielania się. I zgrzytam zębami gdy próbują jako punkt referencji wrzucać frosthaven i spirit island...
Mam nadzieję, że podzielisz się przemyśleniami, czekam z zapartym tchem.
Też odpaliłem sobie w tle recenzje i faktycznie dużo w tym merytoryki, a nie jak np. NPI. I aż zacząłem się zastanawiać, na ile pewne kwestie są homerulowane.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

HorribleNick pisze: 30 paź 2023, 22:43 I aż zacząłem się zastanawiać, na ile pewne kwestie są homerulowane.
Ale po co homerulowac cos, co wbrew pozorom, dobrze dziala?
HorribleNick
Posty: 69
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 25 times
Been thanked: 9 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: HorribleNick »

japanczyk pisze: 30 paź 2023, 22:56
HorribleNick pisze: 30 paź 2023, 22:43 I aż zacząłem się zastanawiać, na ile pewne kwestie są homerulowane.
Ale po co homerulowac cos, co wbrew pozorom, dobrze dziala?
Ja nie przeczę, że dobrze działa. W recenzji parę razy pojawia się teza, że gracze grają w różne wersje gry, ze względu na nieprecyzyjne zasady.
Raz nawet padł przykład z bgg, gdzie gracz wprost napisał, że będzie grać inaczej niż oficjalne stanowisko.

No i zacząłem się zastanawiać jak często gracze modyfikują zasady w ATO, tworząc własne warianty.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

HorribleNick pisze: 30 paź 2023, 23:05 Ja nie przeczę, że dobrze działa. W recenzji parę razy pojawia się teza, że gracze grają w różne wersje gry, ze względu na nieprecyzyjne zasady.
Raz nawet padł przykład z bgg, gdzie gracz wprost napisał, że będzie grać inaczej niż oficjalne stanowisko.

No i zacząłem się zastanawiać jak często gracze modyfikują zasady w ATO, tworząc własne warianty.
Ale ktore zasady tam pozostawiaja tyle do interpretacji, ze w rozne wersje gry graja? Ja poki co wciaz cykl 1, ale tam nie ma wiele "swobody" zbey cos sobie dowolnie interpretowac
A to, ze ktos sobie stwierdzil ze bedzie grac inaczej niz w zasadach to moge ci wymienic kilkanascie gier gdzie gracze sobie homerule wprowadzaja
Dhel
Posty: 698
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 462 times
Been thanked: 390 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dhel »

Też tego nie rozumiem, gra ma złożoną fazę walki, gdzie można popełnić i się popełni błędy na bank - czy to podczas ruszania primordiala (niebagatelne znaczenie, sam źle grałem na własna korzyść pare razy nieświadomie) czy aktywacji jego ataków i początkowej interpretacji. Natomiast jak to się opanuje to gra się już płynnie.
Natomiast największym minusem jest to, że w kolejnych cyklach dochodzą nowe zasady i w pewnym momencie mamy 4 tomiska w których szukamy zasad - beznadziejne rozwiązanie, które powinno być zmienione.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

cactusse pisze: 30 paź 2023, 21:08 Jeśli ktoś kiwa się nad wejściem w ATO, to tutaj pojawiła się epicka, blisko trzy-godzinna recenzja tej gry. Warto dodać, że mniej więcej połowa tego czasu to narzekania, przy czym są to narzekania bardzo merytoryczne i wnikliwe. Jeśli ktoś nie ma czasu na spokojne przebicie się przez całość, to polecam zapoznać się tylko z 15-minutowym montażem problemów komponentowych ("Component's cons"), niesamowite ;-) .
Powiem tak, poki co ejstem w polowie materialu - jest troche rzeczywiscie sensownych uwag, ale spora czesc tego slowotoku to sa rzeczy, ktore sie gosciowi nie podobaja, ale sa wbudowane w mechanike gry i funkcjonuja - czy mozna bylo zrobic jakies inne rzeczy, zeby gra wygladala inaczej? tak, ale to bylaby inna gra...
niektore uwagi sa celne, ale jest tez sporo missow

na pewno ATO przydalby sie jakis glosariusz do wszytskich cyklow razem
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

Sixshot pisze: 30 paź 2023, 21:52Za to się trochę smucę ze w cyklu 3 niema adwersarza
Ależ cóż to za bullshit ;) (w sensie ze nie ma, nie że się smucisz ;))
Ostatnio zmieniony 31 paź 2023, 10:32 przez Jes ibn Jester, łącznie zmieniany 1 raz.
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

japanczyk pisze: 31 paź 2023, 09:48 na pewno ATO przydalby sie jakis glosariusz do wszytskich cyklow razem
https://boardgamegeek.com/filepage/2539 ... cles-i-iii

Sprawdza się idealnie
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
Awatar użytkownika
Evenfall
Posty: 612
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
Lokalizacja: Kobiór
Has thanked: 96 times
Been thanked: 2 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Evenfall »

A ja mam pytanie z innej beczki. Skończyłem pierwszy cykl i odłożyłem grę na półkę, teraz chciałem wrócić. Czy ktoś wie co się dzieje z oficjalną apką? Miały być jakieś nowe elementy i ciągły rozwój, a tutaj widzę, ze nic nie zmieniło. Wiem, że jest nieoficjalna apka i pewnie się przesiądę, ale czy ITU już olało ten temat?
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Evenfall pisze: 31 paź 2023, 12:39 A ja mam pytanie z innej beczki. Skończyłem pierwszy cykl i odłożyłem grę na półkę, teraz chciałem wrócić. Czy ktoś wie co się dzieje z oficjalną apką? Miały być jakieś nowe elementy i ciągły rozwój, a tutaj widzę, ze nic nie zmieniło. Wiem, że jest nieoficjalna apka i pewnie się przesiądę, ale czy ITU już olało ten temat?
Mają dodać parę rzeczy jak integracja z rulebookiem, łapanie pokemonów z elementów gry jako dodatkowy pseudo gameplay. Nic o porzuceniu tematu nie padło ani na KS ani na Discordzie gdzie często gęsto można złapać kogoś z ItU nawet samego Marcina. Myślę że apka to teraz najniższy prio - jak już mają wewnętrzny dev team to pewnie pichcą narzędzia na wewnętrzny użytek. W każdym razie - na ten moment apka nie jest w żadnym wypadku porzucona, raczej mają "change freeze" ;)
Awatar użytkownika
Evenfall
Posty: 612
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
Lokalizacja: Kobiór
Has thanked: 96 times
Been thanked: 2 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Evenfall »

Rozumiem, że cisną inne rzeczy, ale aż sobie odkopałem plan, który był opublikowany na KS w lutym link .

Obrazek

Jest tego więcej niż instrukcja i łapanie pokemonów. No cóż, nie będę marudził, widocznie ludzie nie używają tej apki i pewnie większość przesiadła się na alternatywne rozwiązanie. Co pewnie ja też zrobię.
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Ha! zapomniałem, że był podany timeline :lol:
Zmienia to perspektywę. Na pewno będzie update dla 4/5 cyklu.
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 479
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 391 times
Been thanked: 330 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: cactusse »

japanczyk pisze: 31 paź 2023, 09:48 Powiem tak, poki co ejstem w polowie materialu - jest troche rzeczywiscie sensownych uwag, ale spora czesc tego slowotoku to sa rzeczy, ktore sie gosciowi nie podobaja, ale sa wbudowane w mechanike gry i funkcjonuja - czy mozna bylo zrobic jakies inne rzeczy, zeby gra wygladala inaczej? tak, ale to bylaby inna gra...
niektore uwagi sa celne, ale jest tez sporo missow
Tak, ale... tutaj recenzent wybitnie wznosi się ponad tłum - serwuje opinie a potem ją solidnie i w detalu argumentuje (dlatego też materiał jest tak długi). Jego argumenty brzmią dla mnie sensownie i merytorycznie, ale to co mi się najbardziej podoba, że wychodzi z tych tłumaczeń świadome zamierzenie twórców, by ukształtować rozgrywkę w taki właśnie sposób.
I recenzent tutaj zauważa, że gra nie jest niedoróbką bo widać olbrzymią pracę włożoną w testy i szlifowanie, szkoda tylko, że często problemy są patchowane dodatkowymi zasadami, a nie ujednoliceniem i wygładzeniem danego podsystemu.

Nie mogę w pełni odnieść się do specyficznych rzeczy w recenzji bo czas znalazłem tylko na zagranie prologu i już mam swoje zarzuty, ale daje też autorom solidny kredyt zaufania, że to co mnie boli ma swoje uzasadnienie później. I jakkolwiek recenzja ma negatywny wydźwięk, to mnie osobiście nastawiła całkiem pozytywnie do ATO ;-) .
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Jes ibn Jester pisze: 31 paź 2023, 10:29
Sixshot pisze: 30 paź 2023, 21:52Za to się trochę smucę ze w cyklu 3 niema adwersarza
Ależ cóż to za bullshit ;) (w sensie ze nie ma, nie że się smucisz ;))
Spoiler:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Sixshot pisze: 31 paź 2023, 19:48
Jes ibn Jester pisze: 31 paź 2023, 10:29
Sixshot pisze: 30 paź 2023, 21:52Za to się trochę smucę ze w cyklu 3 niema adwersarza
Ależ cóż to za bullshit ;) (w sensie ze nie ma, nie że się smucisz ;))
Spoiler:
Spoiler:
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

Bu-burden jest niezabijalny w cyklu 2.
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Ktos już gdzieś widział karty tytanów i primordiali cykli 4 i 5 ? ze ( skillami oczywiscie ) Są jakieś przecieki ?
Co do oprawy graficzne to klimat cyklu 4 znacznie bardziej przypadł mi do gustu niz 5. Na pierwszy rzut oka cykl 5 który teoretycznie ma kończyć historie wydaje się taki se..i ten last boss tez taki se.
tommyray
Posty: 1306
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Sixshot pisze: 01 lis 2023, 12:02 Ktos już gdzieś widział karty tytanów i primordiali cykli 4 i 5 ? ze ( skillami oczywiscie ) Są jakieś przecieki ?
Co do oprawy graficzne to klimat cyklu 4 znacznie bardziej przypadł mi do gustu niz 5. Na pierwszy rzut oka cykl 5 który teoretycznie ma kończyć historie wydaje się taki se..i ten last boss tez taki se.
Obadaj nowy update na KS.

***

Ur-Fleece BP z AT 41. Dziękuję, dobranoc.
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

No niezły update, zaspokoił trochę mój głód ..i jeszcze o marcu wspomnieli :mrgreen: Co do Ur-fleece i AT 41, ciekawe co tam nam serwują ..może jakaś mechanika ataków grupowych / wszystkimi na raz , etc..bo tyle pojedynczym tytanem wykręcić to coś mi nie pasuje w porównaniu do innych kart BP .. mam nadzieję że będzie ciekawe całe ATO 1-5.. jednak to jest wyzwanie bo gracze oczekują na finał czegoś extra
Jes ibn Jester
Posty: 73
Rejestracja: 06 paź 2015, 20:26
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Jes ibn Jester »

tommyray pisze: 02 lis 2023, 19:03 Ur-Fleece BP z AT 41. Dziękuję, dobranoc.
Było gorzej. Da się. Koniec spoilerów ;D
Klubokawiarnia Kawadzieścia - 700+ gier, planszówkowy klimat i blisko Metra
Dekoy
Posty: 159
Rejestracja: 17 sie 2021, 01:04
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dekoy »

Sixshot pisze: 02 lis 2023, 20:51 No niezły update, zaspokoił trochę mój głód ..i jeszcze o marcu wspomnieli :mrgreen: Co do Ur-fleece i AT 41, ciekawe co tam nam serwują ..może jakaś mechanika ataków grupowych / wszystkimi na raz , etc..bo tyle pojedynczym tytanem wykręcić to coś mi nie pasuje w porównaniu do innych kart BP .. mam nadzieję że będzie ciekawe całe ATO 1-5.. jednak to jest wyzwanie bo gracze oczekują na finał czegoś extra
eeee 41? Oby to był błąd xD
Sixshot
Posty: 220
Rejestracja: 16 lis 2022, 20:37
Has thanked: 29 times
Been thanked: 17 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Sixshot »

Co do dużej wartości AT to z tego co przeglądałem sobie karty tytanow na YT
Spoiler:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10923
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3357 times
Been thanked: 3217 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Sixshot pisze: 04 lis 2023, 12:33 Co do dużej wartości AT to z tego co przeglądałem sobie karty tytanow na YT
Spoiler:
Wez sobie kup ATO z drugiej reki i zacznij grac :P
Z tego co mi sie wydaje byly bronie i inne sposoby zarzadza ambrozja
ODPOWIEDZ