Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: EsperanzaDMV »

Jurek260 pisze: 28 paź 2023, 20:18 Witam Czy w tą grę można zagrać z 8 latkiem ?? Chodzi o brutalność, wulgaryzmy itp. Pozdrawiam
Jeśli chcesz, by miał traumę po grze, to tak.
A tak serio - zdecydowanie nie, pudełkowe 14+ to jest odpowiedni wiek. Może 12+. Ale 8-latek moim zdaniem nie powinien grać w taką grę - tam są naprawdę czasem przerażające scenariusze.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: gnysek »

Ja swego czasu nieco dziwiłem się, czemu niektóre gry mają dość wysoką barierę jeśli chodzi o wiek na pudełku i doszedłem do pewnego wniosku - to nie jest wiek od jakiego dzieci mogą grać, a wiek, od jakiego są w stanie grać same bez dorosłego i zrozumieć zasady.
Więc jak wyżej, mimo, że jest 14+ nie trzeba czekać aż tak długo, natomiast z tym 8 lat to bym przemyślał, nie każdy fragment się do tego nadaje (chyba, że wyjdziemy z założenia, że dziecko w tym wieku może tego, co nam wydaje się zbyt przerażające... w ogóle nie rozumieć, a przez to się nie bać - ale to nie znaczy, że nie zapamięta i nie zrozumie później). Ja jednak też bym odradzał jeszcze w tym wieku serwować ten tytuł - nie ze względu na trudności w graniu, a na poruszaną tematykę.
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 157
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Mrukar »

Małe wrażenia po ograniu drugiego scenariusza z podstawki (Uczta głodu) drugi raz w odstępie roku:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Hardkor »

Wiadomo kiedy będą przetłumaczone wszystkie scenariusze w aplikacji z najnowszego dodatku?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: tomekmani3k »

Hardkor pisze: 17 lis 2023, 08:51 Wiadomo kiedy będą przetłumaczone wszystkie scenariusze w aplikacji z najnowszego dodatku?
Na początku przyszłego roku, na przełomie stycznia i lutego, planujemy zamknąć tłumaczenie scenariusza nr 4 „Wędrująca Chata” oraz dodatku „Nie wszystko złoto”. Ten drugi to exclusive (dostępny będzie tylko w naszym sklepie).
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4473
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Hardkor »

Czyli nie musze się śpieszyć z kupnem dodatku. Dzięki :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1490
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 315 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Tringa »

Wypowiedzieli się tylko odnośnie scenariuszy, a ja mam pytanie kiedy będą przetłumaczone moduły przeciwności i cech? Czuję, że się sfrajerowałam wspierając ten projekt. W sklepie miałabym dużo taniej, a pomimo tego, że dostałam grę wcześniej to nie mogę w nią grać. :/
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 973
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 352 times
Been thanked: 756 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Apos »

Mrukar pisze: 17 lis 2023, 00:28 Małe wrażenia po ograniu drugiego scenariusza z podstawki (Uczta głodu) drugi raz w odstępie roku:
Spoiler:
Wrażenia z mojej rozgrywki były podobne. Jeżeli pójdziesz na początku w dobrą stronę mapy i trafisz na poszukiwany przedmiot to masz z górki. Jest to losowe, a dodatkowo inny gracz może podwędzić cel. Dochodziło w moich rozgrywkach do sytuacji, że ja już kończyłem grę, a dziewczyna latała po planszy szukając igły w stogu siana.
Ostatecznie rozegraliśmy wszystkie scenariusze z podstawki i ich założenia wyglądały tak samo. Wynudziliśmy się, a szkoda bo setting dark fantasy oraz mechanika postaci czy testów (z możliwością użycia pozyskanego przedmiotu) przypadły nam bardzo do gustu. Autorom brakło pomysły na różnorodne misje.
Przeszkadzała nam też obsługa gry. Gdy wchodzi nowa postać na planszę, to trzeba szukać pośród malutkich figurek. Wystawiać ją na planszę, aby czasami od razu ją ściągnąć, bo jej rola w scenariuszu się skończyła. Kartonowe tokeny lepiej by się sprawdziły w tej roli.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6128
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: pan_satyros »

Gra jest bardzo podatna na losowy dociąg przedmiotów. W wyjątkowo pechowym wariancie kończymy z masą zbędnego złomu i poczuciem zmarnowanych akcji, co w połączeniu z rywalizacyjno-wyścigowym charakterem rozgrywki irytuje podwójnie.

Zdarzyło się nam, że druga połówka miała kilka kopii tej samej, zupełnie zbędnej karty 🤷‍♂️ kiedy ja finalizowałem swój cel.

Niestety fajny system testów nie zmienia wrażenia, że Destinies to tylko ubogi, a przez rywalizację irytujący, krewny komputerowych przygodówek.
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 157
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Mrukar »

Ciekawy jestem czy dodatki udoskonaliły formułę, bo sam system i atmosfera gry bardzo mi się podoba. Żonie też co ma duże znaczenie.
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: pabula »

tomekmani3k pisze: 17 lis 2023, 09:07
Hardkor pisze: 17 lis 2023, 08:51 Wiadomo kiedy będą przetłumaczone wszystkie scenariusze w aplikacji z najnowszego dodatku?
Na początku przyszłego roku, na przełomie stycznia i lutego, planujemy zamknąć tłumaczenie scenariusza nr 4 „Wędrująca Chata” oraz dodatku „Nie wszystko złoto”. Ten drugi to exclusive (dostępny będzie tylko w naszym sklepie).
Czyli zamiast prezent pod choinkę to raczej prezent na zajączka się zanosi.
Nie mam co gry brać jak z dziećmi nie zagram.
Awatar użytkownika
kuleczka91
Posty: 404
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
Has thanked: 590 times
Been thanked: 385 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: kuleczka91 »

Mrukar pisze: 17 lis 2023, 00:28 Małe wrażenia po ograniu drugiego scenariusza z podstawki (Uczta głodu) drugi raz w odstępie roku:
Spoiler:
Czyli to musiał być ten scenariusz od którego ja się odbiłam. Co bym nie zrobiła to wszystko źle, nic nie popychało mi gry do przodu, a mój już praktycznie kończył rozgrywkę. Przez ten konkretny scenariusz gra spadła w moich oczach. Sama gra ogólnie mi się podobała, klimat też, ale po tamtym scenariuszu moja ocena gry zmalała. Do tego minus dla mnie był za wyszukiwanie tych malusich figurek, że pod koniec już wyciągałam co popadnie podobnego, bo mi się tego nie chciało już szukać Rozkładanie kafli też uważam za bezsensowne, dla mnie całość mogłaby się odbywać w aplikacji poza kartami ekwipunku, kostek i planszetki postaci, cała reszta to dla mnie przerost formy nad treścią. Nie grałam w dalsze dodatki, aczkolwiek najnowszy mnie ciekawi....poczekam na opinie graczy :)
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Irr3versible »

Z ciekawości, dodali numer figurki do aplikacji?
Czy teraz gdy masz dodać npc, to oprócz wizerunku i nazwy pojawia się numer "katalogowy"? Wraz z nowym dodatkiem były naklejki na spód bazy figurek i w bigbox jest wypraska z numerami, wnioskowałem podczas kampanii by zmiana również została wprowadzona do aplikacji. Jestem ciekaw czy wprowadzili usprawnienie czy jednak nie.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 769
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 669 times
Been thanked: 781 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: anitroche »

Mrukar pisze: 17 lis 2023, 11:17 Ciekawy jestem czy dodatki udoskonaliły formułę, bo sam system i atmosfera gry bardzo mi się podoba. Żonie też co ma duże znaczenie.
Ja jestem mega fanką dodatku Morze Piasku, scenariusze są oryginalniejsze, każdy się różni i wprowadzili fajną mechanikę chodzenia po "labiryncie" choć to raczej smaczek niż jakiś wielka zmiana. Ostrzegam jednak, że misje do wykonania są w tym dodatku nierówne i niektóre cele było łatwiej spełnić. Te polegające na prostym znalezieniu sprzymierzeńców lub przedmiotów jak w podstawce są dużo łatwiejsze do spełnienia, za to te wymyślone pod scenariusz, takie bardziej fabularne, są trudniejsze jednak dużo ciekawsze właśnie fabularnie. Mi ta nierówność nie przeszkadzał tak bardzo, bo właśnie fabuła wciągała i cieszyłam się mogąc próbować spełniać te ciekawsze cele, bo tworzyła się ciekawa historia mojej postaci.
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
Gaddeck
Posty: 10
Rejestracja: 24 paź 2022, 10:01
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Gaddeck »

Irr3versible pisze: 18 lis 2023, 12:10 Z ciekawości, dodali numer figurki do aplikacji?
Właśnie zaktualizowałem i odpaliłem aplikację, numerki są.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1683 times
Kontakt:

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: BOLLO »

Pytanie.

Czy rozgrywając podstawkę solo dużo tracę grając nawet na 2 osoby?
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: tomekmani3k »

Wczoraj grałem pierwszą misję z najnowszego dodatku na dwie osoby. Klimat wydaje się lżejszy niż w podstawce. Niestety albo miałem super szczęście albo moja postać była zbyt łatwa bo w kilka tur miałem już wykonany cel i szukałem tylko gdzie mam iść wypełnić przeznaczenie. Akurat moja postać miała bardzo proste i dokładne wskazówki z rozmów z innymi. Wypełnianie przeznaczenia trwało chyba dłużej niż pierwsza część rozgrywki. A że wiadomo, że nawet przy najgorszych wynikach testu w końcu się dotrze do końca to wygrałem. Druga uwaga dotyczy czasu gry graczy. Kilka tur pod rząd trafiałem na miejsca gdzie miałem naprawdę dużo do zrobienia/czytania. A drugi gracz w tym czasie miał bardzo krótkie akcje i koniec tury. Obie te rzeczy sprawiły, że widziałem, że drugi gracz w połowie gry miał dosyć.
I jeszcze jedna rzecz, która mnie strasznie irytuje. Czy kafelki nie mogą być ustawione w pudełku po kolei?
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 157
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Mrukar »

Widzę, że gra ma nadal wszystkie bolączki oryginału. Czekam na jakieś podsumowanie całości.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: gnysek »

tomekmani3k pisze: 10 gru 2023, 08:55 Czy kafelki nie mogą być ustawione w pudełku po kolei?
Wydawca pewnie by odpowiedział, że przy cięciu w druku taka kolejność jest ustawiana i nie da rady, ale... prawda jest taka, że można na tym dużym arkuszu który jest cięty ułożyć karty w kolejności która pasuje pod cięcie. Problem polega jednak na tym, że pewnie wtedy grafikom i osobom kontrolującym zajmowałoby znacznie więcej czasu znajdywanie błędów i nanoszenie poprawek (sprawdź czy nie brakuje jakiejś karty, jak one nie są po kolei, to jak zabawa w kalendarz adwentowy na 3 miesiące).
Ostatecznie więc w wielu grach zadanie posortowania jest przerzucane na gracza, dla oszczędności czasu i pieniędzy na etapie produkcji :)
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: tomekmani3k »

gnysek pisze: 12 gru 2023, 11:24
tomekmani3k pisze: 10 gru 2023, 08:55 Czy kafelki nie mogą być ustawione w pudełku po kolei?
Wydawca pewnie by odpowiedział, że przy cięciu w druku taka kolejność jest ustawiana i nie da rady, ale... prawda jest taka, że można na tym dużym arkuszu który jest cięty ułożyć karty w kolejności która pasuje pod cięcie. Problem polega jednak na tym, że pewnie wtedy grafikom i osobom kontrolującym zajmowałoby znacznie więcej czasu znajdywanie błędów i nanoszenie poprawek (sprawdź czy nie brakuje jakiejś karty, jak one nie są po kolei, to jak zabawa w kalendarz adwentowy na 3 miesiące).
Ostatecznie więc w wielu grach zadanie posortowania jest przerzucane na gracza, dla oszczędności czasu i pieniędzy na etapie produkcji :)
W sumie to źle napisałem za pierwszym razem, nawet bardziej od braku sortowania kart denerwuje mnie to, że dla danej przygody kafle są ponumerowane losowo :D czy obok 301 nie może być 302?
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 398
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: gnysek »

No to też jest wkurzające. Tak samo jak ta "mgła" na rewersach w sumie jest taka sobie, bo i tak większość widać. Są gry, które robią to znacznie, znacznie lepiej i te numeracje mają jakiś większy sens (7th continent).
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 157
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Mrukar »

Ma ktoś opinie o mniejszych dodatkach? Chodzi o Przeciwności i Moduły postaci. Mocno zmieniają grę?
Ogólnie jakoś cicho o Wiedźmim Lesie w internecie, jakieś wrażenia?
Awatar użytkownika
pabula
Posty: 2106
Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 69 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: pabula »

Irr3versible pisze: 18 lis 2023, 12:10 Z ciekawości, dodali numer figurki do aplikacji?
Czy teraz gdy masz dodać npc, to oprócz wizerunku i nazwy pojawia się numer "katalogowy"? Wraz z nowym dodatkiem były naklejki na spód bazy figurek i w bigbox jest wypraska z numerami, wnioskowałem podczas kampanii by zmiana również została wprowadzona do aplikacji. Jestem ciekaw czy wprowadzili usprawnienie czy jednak nie.
A gdzie te naklejki niby? Bo ja zakupiłem dodatek i żadnych naklejek nie znalazłem.
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: Irr3versible »

pabula pisze: 03 sty 2024, 15:45
Irr3versible pisze: 18 lis 2023, 12:10 Z ciekawości, dodali numer figurki do aplikacji?
Czy teraz gdy masz dodać npc, to oprócz wizerunku i nazwy pojawia się numer "katalogowy"? Wraz z nowym dodatkiem były naklejki na spód bazy figurek i w bigbox jest wypraska z numerami, wnioskowałem podczas kampanii by zmiana również została wprowadzona do aplikacji. Jestem ciekaw czy wprowadzili usprawnienie czy jednak nie.
A gdzie te naklejki niby? Bo ja zakupiłem dodatek i żadnych naklejek nie znalazłem.
Nie potrafię powiedzieć jak wygląda kwestia samego dodatku w normalnej dystrybucji, ja brałem wersję big box i dla tego wydania w środku znajduje się zdjęcie z ułożeniem figurek wraz z numerami plus wspomniane naklejki.
tomekmani3k
Posty: 600
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 59 times
Been thanked: 144 times

Re: Destinies (Michał Gołębiowski, Filip Miłuński)

Post autor: tomekmani3k »

Mrukar pisze: 03 sty 2024, 13:00 Ma ktoś opinie o mniejszych dodatkach? Chodzi o Przeciwności i Moduły postaci. Mocno zmieniają grę?
Ogólnie jakoś cicho o Wiedźmim Lesie w internecie, jakieś wrażenia?
Zagrałem tylko raz z nimi ale wydają się bardzo sytuacyjne. Przed grą wybiera się zdolność, talent czy jak to się zwie ale nie ma się pojęcia czy trafi się na daną sytuację w grze. Wziąłem coś co pomagać miało w jednym typie testów i oczywiście trafiałem na dwa pozostałe typy :D przez całą grę nie udało mi się odpalić bonusu. Przeciwności potrafią czasem zepsuć plan ale jak były opcje, że można coś teraz poświęcić żeby wzmocnić się później to prawie nigdy nie było to wybierane bo to jednak wyścig i lepiej teraz zdać test z lepszym wynikiem niż poprawiać w kolejnej turze wynik żeby za kilka tur mieć jakiś bonus, który nie wiadomo czy będzie potrzebny.
Nie czułem żeby były czymś rewolucyjnym, bardziej takie urozmaicenie. No i oczywiście konieczność dodatkowej, kolejnej obsługi mechanicznej gry co turę.
ODPOWIEDZ