Brak pomyślunku w big boxach

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Pomnik
Posty: 308
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 149 times
Been thanked: 103 times

Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: Pomnik »

To że "podstawowe" inserty do gier są często mało wygodne rozumiem - wiadomo, koszta, nie każdy koszulkuje gry itd. Oczywiście, są takie skrajności jak FFG trench ale mniejsza. Ale bardzo irytuje mnie kiedy coś takiego istnieje w big boxach, które najczęściej trzeba dokupić osobno i to za niemałe pieniądze.
Kilka big boxów które posiadam a do których i tak szukałem/robiłem własny insert:
Wine Box do Viticulture - posiada kilka plastikowych insertów zupełnie nie przystosowanych do koszulek na kartach, sama tacka na Winobranie to 1:1 z tego co znajdujemy w pudełku z dodatkiem kupionym osobno.
Big Box do Wiedźmin: Stary Świat - mimo zapewnień, bardzo słabo sobie radził z dedykowanymi koszulkami do niego, żetony też powrzucane były tam gdzie było miejsca, dziesiątki poradników jak układać karty żeby było dobrze i każdy musiał iść na ustępstwa.
Big Box do Agricola, - kompletna aberracja, o ile jeszcze szyna na karty daje radę to tacki na tokeny wymagają chwytania w konkretnym miejscu bo inaczej się rozpadają. Oczywiście same tokeny też z nich uciekają bo są przerwy między dnem a ściankami :D
Nesting Box do Na Skrzydłach - nie tak źle jak wyżej ale mamy w nim więcej miejsca na tokeny niż na karty, w dodatku same karty są przechowywane w dość niewygodny sposób
Deluxe Box do Diuna: Imperium - fajnie że jest modułowy ale komponentów graczy trzeba szukać na 2 tackach a przy kartach w koszulkach wchodzą one na styk :D
Wielkie pudło przechowywania do Everdell - wrzucony na trochę na siłę ale z jakiegoś powodu instrukcja pokazuje żeby wszystkie tacki przechowywać w kartonowych wkładkach które wypełniają całe wolne miejsce pomiędzy nimi - żeby wyjąć tacki, trzeba wygiąć (dość gruby) karton. No i część żetonów leży wymieszanych, gdzie w pudle jest wystarczająco miejsca na dedykowane sloty :D

Są to w zasadzie wszystkie BB które mam - nie wymieniłem jedynie Dice Throne, Terraformacja Marsa oraz Wieczna Zima bo... nie mam po prostu do czego się w ich przypadku przyczepić. Są po prostu takie jakie powinny być. Pomijam też gry wydawane w jednym pudle z dodatkami (Mage Knight, 51 stan... chociaż bardzo mnie kusi żeby strzelić rant o Neuroshima Hex: Rok Molocha).

No i w końcu pytanie - czy uważacie że BB (kupowane osobno) są mało przemyślane/zoptymalizowane czy po prostu ja oczekuję od nich nie wiadomo czego a same BB są w porządku. No i oczywiście czy sami korzystacie z BB czy jest to raczej zbędny gadżet :D
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: warlock »

Mnie równie mocno irytuje absolutny przerost gabarytów Big Boxów nad zawartością. Lancaster ze wszystkimi dodatkami mieści się w podstawce, a Big Box zajmuje 2x tyle miejsca. Królestwo w budowie - tak samo (generalnie Big Boxy od Queen Games to żart). Nowa edycja Pokoleń (Kronika) skutecznie zniechęca mnie do zakupu z uwagi na żenująco ogromne pudło. Stare El Grande w Big Boxie to też żart. Wystarczyłoby zrobić planszę łamaną na 6, a nie na 4. Wówczas wszystko weszłoby do pudełka wielkości Agricoli...
Pomnik
Posty: 308
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 149 times
Been thanked: 103 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: Pomnik »

warlock pisze: 06 sty 2024, 15:12 Mnie równie mocno irytuje absolutny przerost gabarytów Big Boxów nad zawartością.
To też - z wymienionych wyżej Viticulture, Wieczna Zima, Agricola mieszczą się w pudełkach od podstawki. Diuna i Terraformacja niby też ale w BB są dodatkowo figurki/plastikowe hexy.
Aczkolwiek jestem w stanie poświęcić nieco miejsca na rzecz komfortu w setupie :D
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 968
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 667 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: Bart Henry »

Mam wrażenie, że rzadko kiedy za big boksy biorą się osoby, które rozumieją potrzeby graczy. A potrzeby są proste - big box nie ma być ładny, a użyteczny, funkcjonalny, przydatny (i pewnie jeszcze kilka synonimów można byłoby wymyśleć). Jeżeli wydawca daje mi duże pudło to oczekuję, że nie będzie w nim hulało powietrze, a dostarczone tacki będzie dało się wyciągnąć wraz z komponentami na stół. Jeżeli dopłacam za insert z plastiku, to nie chcę musieć wydłubywać z niego elementów i przesypywać ich do własnych tacek.

Postanowiłem wydzielić znane mi przypadki nieogarnięcia pudełka/insertu. Od razu uprzedzam, że nie tylko big boksy są na liście, bo brak pomyślunku nie dotyczy tylko wydań kompletnych. Zapraszam do podrzucania swoich propozycji kolejnych gier w tych kategoriach, to wyedytuję wpis. :)

Grzech #1: wygląd ponad użyteczność
Artystyczne wizje co do ułożenia komponentów, m.in. nagminne zmuszanie gracza aby żetony po grze układał w rządku i przenosił je ściśnięte pomiędzy dwoma palcami, niczym opakowanie Hallsów lub innych cukierków w tubie. Ładnie wygląda to na zdjęciu sprzedażowym i na tym koniec zalet, ale przecież widziały gały co brały, a po odejściu od kasy reklamacji nie przyjmujemy.

Grzesznicy:
  • eggertspiele za grę Kronika: Big Box
  • eggertspiele po raz drugi (grzech ciężki) za grę Great Western Trail (2 ed.) - może to nie jest big box, ale mało użyteczny insert w środku musiał się znaleźć, pomimo świadomości, że zaraz wyjdzie nowa wersja dodatku
_____________________________________________________________________________________

Grzech #2: koszulkujących nie obsługujemy
Czasami zdarza się, że projektant insertu nie rozumie potrzeb swoich klientów i nie uważa za słuszne zostawić miejsca na zakoszulkowane karty w grze, której mechanika opiera się na ich tasowaniu. Może to być też daleko posunięta nienawiść do osób koszulkujących karty, a przynajmniej trudno to wykluczyć, gdy pewnych decyzji nie da się sensownie wytłumaczyć.

Grzesznicy:
  • eggertspiele za grę Great Western Trail (2 ed.)
  • (mnóstwo innych pudeł - tu prawdopodobnie będzie dało się dopisać najwięcej)
_____________________________________________________________________________________

Grzech #3: niewykorzystany potencjał
Kupujesz większe pudełko z insertem, a okazuje się, że wydawca właściwie niczego nie przemyślał, więc musisz własnym sumptem naprawiać jego błędy. Plastik naklepany w tysiącach egzemplarzy, a Ty i tak musisz z niego wygrzebywać elementy a potem ręcznie je sortować.

Grzesznicy:
  • Garphill Games za grę Najeźdźcy z Północy - pudełko z insertem trzeba sobie dokupić, a insert to po prostu kilka przegródek, z których trzeba wszystko wyciągnąć na stół
  • Garphill Games po raz drugi (grzech ciężki) za grę Paladyni Zachodniego Królestwa - pudełko z insertem trzeba sobie dokupić, a insert to po prostu kilka przegródek, z których trudno wyciąga się karty (na podlinkowanym zdjęciu widać, że tutaj ktoś sobie dorobił wstążki), a różne rodzaje meepli leżą w jednej komorze. Warto zwrócić uwagę na to, że dla wygody (patrz: podlinkowane zdjęcie) ktoś wrzucił zestawy znaczników dla jednego gracza w woreczki strunowe, co powinno dyskwalifikować insert z określenia go użytecznym. Tu jest jeszcze jeden smaczek - zobaczcie na komorę na monetki, która jest wąska i wysoka - trudno z niej je wyciągać.
_____________________________________________________________________________________

Grzech #4: przerost formy nad treścią
"Płacę za big box, chcę mieć big box. Ma być duże, bizantyjskie, ma górować nad standardowymi pudełkami. Jak trzeba, to niech podwyższą insert i wpuszczą tam powietrze, byle pudełko było większe". Tak mogłaby pewnie wyglądać rozmowa na temat wydania big box w kilku wydawnictwach. Tak mógłby też wyglądać koszmar gracza z pełnymi półkami. (edit: poprawione, dzięki @agt!)

Grzesznicy:
  • eggertspiele za grę Kronika: Big Box - pod spodem hula wiatr, pudełko mogłoby być tak nawet o połowę mniejsze
_____________________________________________________________________________________

Grzech #5: pudełka typu DIY
Ale sobie poukładam wszystko w środku, na pewno to przemyśleli. Cholera, zapomnieli wrzucić insert do środka. Co znaczy, że tak miało być? Dałem 120 zł za puste pudełko?

Grzesznicy: _____________________________________________________________________________________

Grzech #6: organizacyjny pierdolnik
Wielkie obietnice, gdy trzeba przekonać do zostawienia pieniędzy, a potem wielkie rozczarowanie. Znacie to? A może po prostu insert jako pretekst do podbicia ceny gry? Robimy, zanim ktoś zapyta, czy to w ogóle ma sens.

Grzesznicy:
  • Go On Board za grę Wiedźmin: Stary Świat - jak musisz robić filmik, aby wytłumaczyć jak rozmieścić karty, to znaczy, że coś poszło nie tak. Legenda miejska mówi, że da się rozdzielić big boxa na dwa i wziąć tylko jedną połowę w podróż, gdy dopuszczamy grę np. bez figurek
  • eggertspiele za grę Great Western Trail (2 ed.) - może to nie jest big box, ale mało użyteczny insert w środku musiał się znaleźć, pomimo świadomości, że zaraz wyjdzie nowa wersja dodatku, z którym ten insert nie jest kompatybilny
_____________________________________________________________________________________

Żeby nie było, że tylko narzekać potrafię, przykłady dobrych insertów w grach (lub przynajmniej częściowo dobrze przemyślanych rozwiązań):
  • Carnegie w wersji deluxe - m.in. tacki dla każdego z graczy i tacka na departamenty (na zasadzie "wyciągnij i graj")
  • Century - każda gra z serii zawiera wyciągane miseczki na zasoby, a pomimo braku zamknięcia nic się z nich nie wysypuje dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu reszty insertu
  • Project L: Collector's Edition - dwie tacki na klocki - grając w dwie osoby wystarczy jedna, a grając w więcej osób możemy część zasobów położyć bliżej reszty graczy
  • Res Arcana - za wyciągane pudełko na zasoby
  • Monster Slaughter (retail) - tutaj do kilku rzeczy mógłbym się przyczepić, ale wymieniam z racji samego pomysłu, by spód pudełka był polem gry - samo pudło może być wykorzystane kreatywnie
Zaczynam doceniać zwykły tekturowy kanion. Przynajmniej cena zazwyczaj jest sensowna, a jak bardzo będę chciał, to sobie wydrukuję insert na drukarce 3D.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2024, 00:02 przez Bart Henry, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomnik
Posty: 308
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 149 times
Been thanked: 103 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: Pomnik »

Bart Henry pisze: 06 sty 2024, 21:19
No, to jeśli uwzględniać też nie BB to trochę tego będzie xD
Grzech #1:
Tutaj nic ode mnie. Nie spotkałem się chyba z żadnym insertem który był bardziej ładny niż użyteczny (ofc, zakładając że to oryginalny insert, customowych trochę widziałem).
Chociaż nie...
- Portal za Rok Molocha - ten insert jest tak beznadziejny że wcale nie ciężko uznać że jest bardziej ładny niż użyteczny.
Był przeterminowany już na premierę, specjalne żetony frakcji to trzeba by trzymać albo w pamięci albo wymieszane w jednym z 4 wolnych slotów (przy okazji Grzech #3)

Grzech #2:
Jak wspomniałeś, cała masa się tu zmieści. Ale najbardziej do głowy przychodzi mi:
- Nerdlab za Mindbug - w nowej kampanii można było kupić Big Box oraz magnetyczne pojemniki na karty. Wypuścili też dedykowane koszulki. No i zonk, bo magnetyczne pojemniki nie mieszczą podstawki z dodatkiem w dedykowanych koszulkach :D
- Delicous Games za Podwodne Miasta - tutaj disclaimer, gra insertu nie ma. Ale wielkość pudełka sprawia że nawet customowe inserty nie radzą sobie ze zmieszczeniem podstawki z dodatkiem w jednym pudełku, zakładając że karty są zakoszulkowane a reszta komponentów nie jest wrzucona luzem/w woreczkach.
-
- Awaken Realms za Etherfields - nigdy nie widziałem żeby przy kupowaniu dedykowanych koszulek na karty do gry od razu dostać drugie pudełko w którym powinno się trzymać karty które się nie zmieściły w oryginalnym pudełku.

Grzech #3:
Tu bym musiał wymienić chyba całą kolekcję, z wykluczeniem gier od FFG xD

Grzech #4:
Poprawione po poprawce Barta :D
- Glass Cannon Unplugged za Frostpunk - mam wrażenie że ktoś tam na szybko sprawdził czym są big boxy o które jacyś ludzie prosili, przeczytał że to pudełko które mieści wszystko i dorzucili to do wspieraczki. Narzeczona się śmieje z tego że to trumienka dla dziecka.
Big box który mieści całą zawartość gry i to razem z pudełkami xD

Grzech #5
Tutaj wydaje mi się że można wrzucić połowę dużych wspieraczek które dają Ci kupę zawartości i zero informacji jak sobie wymyślili jak to trzymać (i głównie patrzę tutaj w stronę AR, tyle dobrego że zaczęli chociaż wrzucać zdjęcia z ułożeniem figurek do pudełek z nimi)

Grzech #6
Jak wyżej. Krew mnie zalewa jak widzę w SG że został odblokowany "premium" insert który jest kolejną czarną wytłoczką na jajka ledwo mieszczącym zawartość gry.

Grzech #7 - my wiemy lepiej
Specjalna sekcja dla Portalu - za Aeon's End, Roota i Inis (i pewnie jeszcze kilku tytułów). Za to że uznali że oni lepiej wiedzą jaki rozmiar pudełka nadaje się do gry przez co jeśli zdecydujemy się na wymianę to jesteśmy zdani na siebie bo jakikolwiek zagraniczny projekt nie jest kompatybilny.
W Aeon's End nie możemy przez to trzymać kart w pionie bo pudełko jest niższe.
Inis dostał inną (moim zdaniem brzydszą) okładkę.
Root w sumie jakoś mocno na tym nie ucierpiał, ale dodatki ma już w pudełkach przewidzianych przez oryginalnego wydawcę więc mało atrakcyjnie to wygląda.


Podzielam opinie co do tektury - olx niestety mnie trochę wypaczył więc mimo że wystawiam gry z "lepszym" insercie to i tak oryginalną wypraskę gdzieś na strychu trzymam. Gdybym miał wybierać to wolałbym wywalić jakikolwiek plastikowy insert a zaoszczędzone środki przeznaczyć na odrobinę większe pudełko. Skoro i tak sam mam to organizować to wolałbym mieć przestrzeń :D
Ostatnio zmieniony 07 sty 2024, 01:23 przez Pomnik, łącznie zmieniany 1 raz.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 968
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 667 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: Bart Henry »

Pomnik pisze: 06 sty 2024, 23:37 Grzech #4:
Tu nie do końca bym brał to za grzech ale coś się nada:
- Portal za 51 stan Ultimate - insert nie wypełnia całego pudełka więc nie schowasz gry w pionie nie schowasz. I zupełnie nie wiem czemu zdecydowali się na taki system trzymania kart, zamiast układać je na boku.
- Wehrlegig Games za John Company - podobnie jak Podwodne Miasta, brak insertu. Tylko że o ile Podwodne da się schować w customowym insercie bez koszulek to z JC miałem problem go upakować nawet bez insertu. Lekko większe pudełko zdecydowanie by pomogło.
Doprecyzowałem mój post (dzięki za sugestię @agt!), bo chodziło mi o przesadnie duże pudełka względem zawartości. Może być też odwrotnie, przykład Portalu i insertu na Rok Molocha jest chyba idealny na kolejny grzech, bo przecież można wydać wypasiony insert, który niemal od razu staje się nieaktualny, bo wychodzi nowa zawartość. :D
sortirus
Posty: 139
Rejestracja: 30 cze 2022, 00:17
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 22 times
Been thanked: 44 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: sortirus »

To i ja może się tu udzielę, z racji że robię inserty.

Odpowiadając na pierwsze pytanie - oczywiście, są bardzo źle przemyślane. Mam wrażenie że większość wydawców doda te ~5cm do pudełka, da nową grafikę i łatwa kasa, ludzie zapłacą ~100zł (często "tylko tyle" w przypadku pustych pudełek, bo za opcję z insertem oczywiście więcej). To już naprawdę nie jest "bo takie są koszty" tylko chamskie żebranie o naszą kasę przy najmniejszym wkładzie.

Moim zdaniem najlepsza jaka może być opcja to puste pudełko podstawki z grubymi ściankami i z woreczkami. Dodatkowo jakieś 2-3cm zapasu. Tyle. 2-3cm zapasu i grube ścianki na spokojnie wystarczą by kreatywna osoba upchnęła 2 dodatki minimum. Planszówka tańsza, jeśli dobra to będzie bardziej rozchwytywana, więcej firm zacznie robić do niej inserty, wybór konsumenta będzie większy a z racji że zapłaciło się mniej za grę to będzie kasa na insert. Dobre firmy zrobią 2 opcje, albo deluxe albo taką, którą można zmodyfikować gdy będzie rozszerzenie. Kolejne pudełko BB dać z jakimś rozszerzeniem, gdy już widać na rynku, że nie ma insertów, które pomieszczą wszystkie dodatki. Tyle że to takie moje marzenie, bo podejrzewam że koszty tych insertów są bardzo małe a doliczają o wiele więcej, więc o wiele lepiej im wychodzi dodać taki insert niż dać puste pudełko.

Jeśli chodzi o to czy korzystam - tak, natomiast w poprzednim roku poznałem moją granicę.

Mam / miałem do:
  • Roll Playera - tutaj moim zdaniem sam BB nie jest zły, mógłby być niższy o te 1-2cm lub nawet więcej gdyby był w normalnych wymiarach a nie taki wąski. Jest moim zdaniem okej, mieści wszystkie dodatki i promo, można też wrzucić kilka ulepszeń, które przyspieszają setup jak i porządkują komponenty na stole. Tutaj nawiększym problemem jest to, że ktoś nie pomyślał, by dać 5 plansz, w które wciska się tylko część z postacią i modyfikatorami (albo dać to jako osobną, o wiele mniejszą planszę) - wtedy pudełko mogłoby być 2x mniejsze,
  • Wiecznej Zimy - bardzo dobrze zrobiony insert, ale nie genialnie. Pudełko mogłoby być o wiele mniejsze gdyby ten insert był lepszej jakości, ścianki pudełek pionowe (jak przy wydruku 3d czy przy sklejce). Oczywiście koszty większe, ale na KSie mogliby sobie na to pozwolić, podejrzewam że by było sporo chętnych,
  • Scythe - po co te pudełka to ja nie wiem, chyba tylko po to by nie był on taki pusty i z racji że Scythe graficznie wymiata - by dodać jeszcze trochę klimatu. Sam BB moim zdaniem bardzo dobry, grube ścianki pudełka, przy odpowiednim zaprojektowaniu insertu przez inną firmę czy samemu - "wszystko" się mieści i jest posortowane ("wszystko" bo albo ulepszone surowce albo zwykłe, księga zasad prawdopodobnie też by weszła, gorzej z metalowymi mechami),
  • Mage Knight UE - co prawda to nie BB, ale z drugiej strony to tak naprawdę podstawka + dodatki upchnięte w jedno pudełko, czyli taki BB. Bardzo złe pudełko, za dużo miejsca, nawet po dodaniu wypasionych pojemników i ulepszeń miejsca zostało,
  • Anunnaki - na koniec wisienka, najgorszy BB jaki miałem w życiu i to właśnie on wyznaczył granicę. Jak koncertowo sprawić, że mimo że gra mi się bardzo podoba - myślę o sprzedaży bo zajmuje miejsce przynajmniej dwóch dużych gier. Przyznam że to mój błąd, bo nie spojrzałem na wymiary pudełka, ale też nie spotkałem się wcześniej, że przy takiej grze jest tak ogromne pudełko.
Podsumowując - najlepsza według mnie opcja to porządne, ciut większe pudełko bez insertu do podstawki. Jak już wyjdzie kilka dodatków i nie będzie insertów zewnętrznych firm które to pomieszczą na rynku - dać BB przy okazji kolejnego dodatku, który jest po prostu porządnym pudełkiem bez insertu. Wszyscy zadowoleni oprócz wydawcy :D.
Moja kolekcja
Moje projekty 3d do plaszówek:
Printables Thingiverse
Pomnik
Posty: 308
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 149 times
Been thanked: 103 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: Pomnik »

Bart Henry pisze: 07 sty 2024, 00:05
Pomnik pisze: 06 sty 2024, 23:37 Grzech #4:
Tu nie do końca bym brał to za grzech ale coś się nada:
- Portal za 51 stan Ultimate - insert nie wypełnia całego pudełka więc nie schowasz gry w pionie nie schowasz. I zupełnie nie wiem czemu zdecydowali się na taki system trzymania kart, zamiast układać je na boku.
- Wehrlegig Games za John Company - podobnie jak Podwodne Miasta, brak insertu. Tylko że o ile Podwodne da się schować w customowym insercie bez koszulek to z JC miałem problem go upakować nawet bez insertu. Lekko większe pudełko zdecydowanie by pomogło.
Doprecyzowałem mój post (dzięki za sugestię @agt!), bo chodziło mi o przesadnie duże pudełka względem zawartości. Może być też odwrotnie, przykład Portalu i insertu na Rok Molocha jest chyba idealny na kolejny grzech, bo przecież można wydać wypasiony insert, który niemal od razu staje się nieaktualny, bo wychodzi nowa zawartość. :D
Dzięki - poprawiłem więc i w swoim poście :D
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
sortirus
Posty: 139
Rejestracja: 30 cze 2022, 00:17
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 22 times
Been thanked: 44 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: sortirus »

Pomnik pisze: 06 sty 2024, 23:37 Grzech #1:
Nie spotkałem się chyba z żadnym insertem który był bardziej ładny niż użyteczny (ofc, zakładając że to oryginalny insert, customowych trochę widziałem).
Tutaj ja dodam Eclipse - może nie jest z tych bardziej ładnych niż użytecznych, ale ogromny props za to, że pudełko gracza jest też częścią użyteczną i ładnie wygląda podczas gry. Minus za to, że pudełko gry zajmuje ogrom miejsca i że ciężko mieć pokrywkę na pudełku gracza, bo łatwo o strącenie kostek podczas próby wyjęcia statku. Myślę że liczniki by się tu lepiej sprawdziły.

Pomnik pisze: 06 sty 2024, 23:37 Grzech #4:
Poprawione po poprawce Barta :D
- Glass Cannon Unplugged za Frostpunk - mam wrażenie że ktoś tam na szybko sprawdził czym są big boxy o które jacyś ludzie prosili, przeczytał że to pudełko które mieści wszystko i dorzucili to do wspieraczki. Narzeczona się śmieje z tego że to trumienka dla dziecka.
Big box który mieści całą zawartość gry i to razem z pudełkami xD
Za czasów gdy zaczynałem projektować inserty i BB to był instant buy, BB od Frostpunka był instant buyem i też nie spojrzałem na wymiary, mam nadzieję że po Annunaki już się to utrwali w pamięci by przeanalizować wymiary :D. Jak do mnie to pudełko przyszło to myślałem, że wygrałem lodówkę w jakimś konkursie :D. Przez chwilę powisiało na olx, finalnie wywaliłem bo nawet nie było tego gdzie trzymać.
Pomnik pisze: 06 sty 2024, 23:37 Grzech #5
Tutaj wydaje mi się że można wrzucić połowę dużych wspieraczek które dają Ci kupę zawartości i zero informacji jak sobie wymyślili jak to trzymać (i głównie patrzę tutaj w stronę AR, tyle dobrego że zaczęli chociaż wrzucać zdjęcia z ułożeniem figurek do pudełek z nimi)
+ grzech 6, szczerze mówiąc to działa tak - albo modułowość albo łatwość zorganizowania. Niestety u siebie nie znalazłem opcji by było to i to, często to jest tetris i o ile staram się karty obok kart, żetony obok żetonów, figurki obok figurek, to tylko tyle potrafię zdziałać. Myślę że jedyną opcją by temu przeciwdziałać to dodanie cyfr na pojemnikach, ale tu też się zapomni czy trzeba układać od góry do dołu czy od lewej do prawej (no chyba że pudełko kwadratowe), ale to potrafi być czasochłonne (przynajmniej w projektowaniu 3d, nie tyle co dodanie cyfry a to by się to dobrze wydrukowało). Tutaj nie winię wydawców, bo odpowiadają na wymagania graczy, którzy chcą wyłożyć pojemnik na stół i grać. Dodatkowo celują w grę, w którą będzie się często grało, czyli zapamięta się co gdzie idzie w pudełku.
Pomnik pisze: 06 sty 2024, 23:37 Grzech #7 - my wiemy lepiej
W Aeon's End nie możemy przez to trzymać kart w pionie bo pudełko jest niższe.
Oj tak, najbardziej mnie to boli przy projektowaniu insertów, wydłuża to pracę o ~10h bo trzeba tak dograć by pewne karty leżały na jednych, inne na drugich itd, by pudełko się domykało. Ostatnio w Arnaku mnie to zabolało, wystarczyło dać ciut wyższe a krótsze pudełko i wszystko by śmigało. Przez taki zabieg, czyli niższe pudełko traci się sporo miejsca w środku, bo bardzo małe szanse, że kupka kart typu A i kart typu B będą miały taką samą wysokość, będzie ta różnica 1cm, z którą się nic pożytecznego nie zrobi.
Moja kolekcja
Moje projekty 3d do plaszówek:
Printables Thingiverse
agt
Posty: 1181
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 628 times
Been thanked: 320 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: agt »

Pomnik pisze: 06 sty 2024, 23:37 Narzeczona się śmieje z tego że to trumienka dla dziecka.
Big box który mieści całą zawartość gry i to razem z pudełkami xD
sortirus pisze: 07 sty 2024, 02:11 Jak do mnie to pudełko przyszło to myślałem, że wygrałem lodówkę w jakimś konkursie :D.
To jakie to ma wymiary??
sortirus
Posty: 139
Rejestracja: 30 cze 2022, 00:17
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 22 times
Been thanked: 44 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: sortirus »

agt pisze: 07 sty 2024, 08:33 To jakie to ma wymiary??
660x340x120mm
Moja kolekcja
Moje projekty 3d do plaszówek:
Printables Thingiverse
agt
Posty: 1181
Rejestracja: 17 sie 2020, 13:48
Has thanked: 628 times
Been thanked: 320 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: agt »

sortirus pisze: 07 sty 2024, 11:24
agt pisze: 07 sty 2024, 08:33 To jakie to ma wymiary??
660x340x120mm
:shock: :lol:
mineralen
Posty: 961
Rejestracja: 01 gru 2019, 19:07
Has thanked: 563 times
Been thanked: 644 times

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: mineralen »

Mi się bardzo podobają big boxy od Mindclash Games. Mam do Trickeriona oraz Anachrony i uważam, że są bardzo dobrze przemyślane. Miałem jeszcze big box do Roll Playera, ale pustka w środku i konieczność zakupienia zewnętrznego insertu była rozczarowująca.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Brak pomyślunku w big boxach

Post autor: mikeyoski »

Nienawidzę pudła Kronik big box. Ze dwa razy za duże. Irytujące przy próbie umieszczania i wyciągania tych wszystkich żetonów. Połowa komponentów przykryta ciężką planszą, połowa nie i przy położeniu pionowo mamy burdel. Pomogło powycinanie wypraski, żeby poblokować niesforne elementy. Tak czy inaczej, jestem zdegustowany :-/
ODPOWIEDZ