Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 239
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: ravenone »

Pierwsza kampanie poszła gładko, ale druga dała mi zagwozdkę już w pierwszym scenariuszu.
Kampania nekropolia - bohaterowie wroga są umieszczani na kaflach I.
1. Jak się ruszają na zakrytych kaflach? Idą w stronę mojego miasta?
2. Zdolność wroga Wskrzeszenie - jakiej mocy używam? Podstawowej na brązową gwiazdkę?
3. Czy płaszcz nieumarłego króla ściągam z jednostki po walce?
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 563
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: goldsun »

Dołożę swoje pytania i wątpliwości.
1. Zadałem to pytanie na discordzie, ale nie otrzymałem oficjalnej odpowiedzi. Szukałem kilkukrotnie - nie widzę w instrukcji nigdzie informacji o ruchu jednostek na tej uproszczonej mapie do walki. Dokładnie - nigdzie nie widzę, żeby ruch po skosie był zabroniony.
Jest informacja, że jednostki nie sąsiadują po skosie, ale nie znalazłem nic o ruchu po skosie.
Wiem, że na logikę, ruch powinien być tylko góra/dól i prawo/lewo.
Wiem, że na pokazach o tym mówili.
Ale po prostu mi podpadło, że tego nie widzę w ostatecznej księdze zasad i mnie to zastanawia jednak.
2. Pamiętam, że w trakcie kampanii była mowa, że jednostki będą zadawały minimum 1 obrażenie. Ale w zasadach nigdzie tego nie widzę. Co ma znaczenie, bo właśnie mam sytuację: Kusznicy z atakiem 2 kontra gorgony z obroną 2. Realnie mogą zadać 1 obrażenie tylko, jeśli na kostce ataku wyrzucę +1. Co prowadzi do sytuacji w której będę w te gorgony walić, bez żadnego efektu. (punktów życia mają 4, więc minimum 4 razy muszę wyrzucić to +1, do tego czasu prawdopodobnie te gorgony mi tych kuszników zjedzą bez problemu, tym bardziej, że ich umiejka to może jeszcze przyspieszyć. Dodam, że kusznicy są "brązowi" a gorgony "srebrne", czyli jednostki z różnicą tylko 1 poziomu, a trafiając na siebie, w tym momencie, po prostu mamy lekką przepaść. Kusznicy już po upgrade - niestety to im akurat ataku nie zwiększa.).
Wiem, że mogę podnieść atak jakąś kartą "z ręki", ale najpierw trzeba taką kartę na tej ręce mieć. I to jest całkiem inny problem.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: seki »

goldsun pisze: 27 sty 2024, 12:30 Dołożę swoje pytania i wątpliwości.
1. Zadałem to pytanie na discordzie, ale nie otrzymałem oficjalnej odpowiedzi. Szukałem kilkukrotnie - nie widzę w instrukcji nigdzie informacji o ruchu jednostek na tej uproszczonej mapie do walki. Dokładnie - nigdzie nie widzę, żeby ruch po skosie był zabroniony.
Jest informacja, że jednostki nie sąsiadują po skosie, ale nie znalazłem nic o ruchu po skosie.
Wiem, że na logikę, ruch powinien być tylko góra/dól i prawo/lewo.
Wiem, że na pokazach o tym mówili.
Ale po prostu mi podpadło, że tego nie widzę w ostatecznej księdze zasad i mnie to zastanawia jednak.
2. Pamiętam, że w trakcie kampanii była mowa, że jednostki będą zadawały minimum 1 obrażenie. Ale w zasadach nigdzie tego nie widzę. Co ma znaczenie, bo właśnie mam sytuację: Kusznicy z atakiem 2 kontra gorgony z obroną 2. Realnie mogą zadać 1 obrażenie tylko, jeśli na kostce ataku wyrzucę +1. Co prowadzi do sytuacji w której będę w te gorgony walić, bez żadnego efektu. (punktów życia mają 4, więc minimum 4 razy muszę wyrzucić to +1, do tego czasu prawdopodobnie te gorgony mi tych kuszników zjedzą bez problemu, tym bardziej, że ich umiejka to może jeszcze przyspieszyć. Dodam, że kusznicy są "brązowi" a gorgony "srebrne", czyli jednostki z różnicą tylko 1 poziomu, a trafiając na siebie, w tym momencie, po prostu mamy lekką przepaść. Kusznicy już po upgrade - niestety to im akurat ataku nie zwiększa.).
Wiem, że mogę podnieść atak jakąś kartą "z ręki", ale najpierw trzeba taką kartę na tej ręce mieć. I to jest całkiem inny problem.
Wg mnie to zaszłości z prototypu. Ostatecznie nie ma czegoś takiego jak ruch po skosie i stale obrażenia 1. Jeśli masz taką walkę, że nie jesteś w stanie zadać żadnych obrażeń to zwyczajnie przegrywasz, błąd w przygotowaniu do niej.
Marcin199
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2024, 12:20

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Marcin199 »

Z tymi kaflakami, to tak, wrogowie idą w stronę twojego miasta, na zakrytych kaflach. Masz ich jakieś strategie czy tak, bo ja się trochę gubię w tym.

Co do Wskrzeszenia, to kurczę, są różne zdolności, ale pewnie chodzi o to, żeby używać podstawowej mocy na brązową gwiazdkę. Pewnie coś w stylu "im więcej tym lepiej", w sensie gwiazdek.

A co do płaszcza nieumarłego króla, to raczej po walce go ściągasz z jednostki. Tak mi się przynajmniej wydaje, chociaż kurczę, różne gry różnie to potrafią ustawiać.
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 118
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 93 times
Been thanked: 10 times

Re: (KS) Heroes of Might and Magic 3

Post autor: daro69 »

Mam pytanie o zasady walki, czy można rzucić czar z ikoną błyskawicy w trakcie ataku jednostki przeciwnika ale przed rzutem koscmi a może nawet po rzucie kośćmi ataku? Np czar błyskawice i zabić taką jednostkę przed dotarciem do mnie ? Instrukcja w dwóch miejscach podaje różne informacje, takie działanie byłoby moim zdaniem mocno nie w duchu pierwowzoru. 2 pytanie, czy efekt czaru np. kamienna skóra trwa całą rundę ? Czy schodzi przy pierwszym ataku na jednostkę z tym efektem ?
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 118
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 93 times
Been thanked: 10 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: daro69 »

czy w którymś dodatku wchodzi zasada dot. waitowania jednostek w bitwie ? tyczy się to PvP głównie ?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: (KS) Heroes of Might and Magic 3

Post autor: Tomzaq »

daro69 pisze: 10 kwie 2024, 16:48 Mam pytanie o zasady walki, czy można rzucić czar z ikoną błyskawicy w trakcie ataku jednostki przeciwnika ale przed rzutem koscmi a może nawet po rzucie kośćmi ataku? Np czar błyskawice i zabić taką jednostkę przed dotarciem do mnie ? Instrukcja w dwóch miejscach podaje różne informacje, takie działanie byłoby moim zdaniem mocno nie w duchu pierwowzoru. 2 pytanie, czy efekt czaru np. kamienna skóra trwa całą rundę ? Czy schodzi przy pierwszym ataku na jednostkę z tym efektem ?
Z tego co czytałem w zasadach czar możesz rzucić podczas swojej tury
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 118
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 93 times
Been thanked: 10 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: daro69 »

ja tego nie widze nigdzie w instrukcji ?- jest za to zapis ze wszystkie karty z błyskawicą rzucamy w w dowolnym momencie - nawet po rzucie kością ataku..
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Tomzaq »

No karty z piorunem można, ale czary nie są chyba karty z piorunem
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 118
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 93 times
Been thanked: 10 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: daro69 »

Oczywiście że są czary z piorunem , osłabienie , kamienna skóra, uleczenie itp
ODPOWIEDZ