Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: Leviathan »

"Triumph" to kolejny projekt wydawnictwa PHALANX. W grze, w której poprowadzimy jeden z rzymskich rodów, naszym zadaniem będzie pozyskanie jak największego prestiżu, pozwalającego z końcem rozgrywki na przekształcenie Rzymu w cesarstwo. Z nami na jego czele rzecz jasna.

Gra trafi na Kickstarter z końcem stycznia 2024 roku.

Tytuł gry: Triumph
Autor: Raymond de Maria, Waldemar Gumienny
Wydawca: PHALANX
Liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 60 minut

Obrazek

Linki:
Triumph na BGG
Ostatnio zmieniony 22 sty 2024, 15:57 przez Leviathan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: Triumph (Raymond de Maria, Valdemar Gumienny)

Post autor: Leviathan »

Pierwsze wrażenia z rozgrywek w prototyp w trakcie targów Essen w 2023 roku:

Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: sopel82 »

Gameplay @ Zaku BoardGames

sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
Flank3r
Posty: 63
Rejestracja: 09 gru 2018, 16:41
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 30 times
Been thanked: 31 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: Flank3r »

Fajnie wygląda to rozwiniecie pomysłów z Magnatów.
Jak tutaj się sprawuje i działa tryb na dwie osoby?
Przejrzałem instrukcję i nie widzę jakiś specjalnych zasad czy wariantów. A nawet w etapie dodawania kart barbarzyńców, gdzie ich liczba zależy od ilości graczy, widzę na planszy tylko informacje dla 3-5 graczy...
Zdaje sobie sprawę, że taki typ gry lepiej będzie działał na więcej osób, jednak niestety jest to sklad osobowy w którym najczęściej gram.
Langus
Posty: 90
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:42
Has thanked: 19 times
Been thanked: 86 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: Langus »

Pooglądałem reckę Wojennika i w duuużym uproszczeniu, ale mocno mi się ta gra widzi jako skrzyżowanie El Grande z John Company. I to akurat fajnie, bo obie lubię (:
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 491
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 936 times
Been thanked: 211 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Jedyne co mnie zniechęca to Phalanx, ich opóźnienia i kiepska komunikacja.
Poza tym gra wygląda na fajną grę w sosie historycznym, która będzie wieczorną rozrywką, a nie całodniową kobyłą.
Awatar użytkownika
Luke555
Posty: 156
Rejestracja: 06 paź 2016, 13:06
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: Luke555 »

ZygfrydDeLowe pisze: 31 sty 2024, 12:48 Jedyne co mnie zniechęca to Phalanx, ich opóźnienia i kiepska komunikacja.
Poza tym gra wygląda na fajną grę w sosie historycznym, która będzie wieczorną rozrywką, a nie całodniową kobyłą.
mam podobne odczucia. Phalanx zawsze zawodzi.... więc wole poczekać aż trafi to do sklepów bo obsuwa będzie pewnie 2 lata :)
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 491
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 936 times
Been thanked: 211 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Na bgg ktoś (i to chyba nasz krajan) zamieścił takie zestawienie:
Obrazek

Nie weryfikowałem powyższego, ale pamiętając poprzednie opóźnienia z interesujących mnie kampanii, jeśli zdecyduję się na zakup gry, to kiedy już faktycznie trafi ona gotowa do sklepów.
I życzę zarówno wspierającym, jak i wydawcy aby nastąpiło to jak najszybciej.
Langus
Posty: 90
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:42
Has thanked: 19 times
Been thanked: 86 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: Langus »

Krótka wspieraczkowa fraszka:

Opłacić i zapomnieć będąc zachwyconym,
odebrać i się cieszyć będąc zaskoczonym.

(;
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 326
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 85 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: Reku_ »

Opóźnienia po tabelce widzę raczej takie standardowe. Tyle zazwyczaj czekalem na gry ze wspieraczek :lol:
Iss "już" w drodze np
Mnie Triumph w pierwszej chwili odrzucił licatacją, ale ze względu na klimat i historyczne podejście zainteresowałem się ponownie i po obejrzeniu gameplayu, biorąc pod uwagę szybki czas rogrywki wiąłem tątańszą opcję.
Graficznie na plus, cena też nie zabija
Awatar użytkownika
ŁOSADNIK
Posty: 63
Rejestracja: 25 sty 2022, 19:13
Lokalizacja: Michałowice
Been thanked: 1 time

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: ŁOSADNIK »

Mam podobne obawy
Wsparłem Bretwaldę i w kampanii same zmiany na minus
Brak BiG Boxa z początku (potem płatny z osobna+15 euro o ile pamięć mnie nie myli ale to już było dawno i miało być 23 a nie wiadomo kiedy faktycznie zawita) tutaj też czytamy że miniatury nie wchodzą do pudełka XD
Cena nie jest zła szkoda że nikt nie robi zbiórki może udałoby się coś jeszcze z 5% obniżyć choć VAT już jest wliczony co i tak nie jest już źle
Przy kampanii Bretwaldy miałem już trzykrotne zrefundować środki przez fakt ciągłych zamieszań wraz z SOLO wraz z dostawą ale na ALL-IN Pledgu utrata 15% mnie ciąglę trzymała
Zastanawiam się czy tym razem powierzyć Phalanxowi kolejne fundusze bo gra wygląda ciekawie, oglądałem u Zaku tylko ten fakt problemów firmy mnie odrzuca
Jak myślicie jak będzie tym razem i co z resztą projektów?
Łukasz Wielgus
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 491
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 936 times
Been thanked: 211 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

ŁOSADNIK pisze: 07 lut 2024, 13:52 Mam podobne obawy
Wsparłem Bretwaldę i w kampanii same zmiany na minus
Brak BiG Boxa z początku (potem płatny z osobna+15 euro o ile pamięć mnie nie myli ale to już było dawno i miało być 23 a nie wiadomo kiedy faktycznie zawita) tutaj też czytamy że miniatury nie wchodzą do pudełka XD
Cena nie jest zła szkoda że nikt nie robi zbiórki może udałoby się coś jeszcze z 5% obniżyć choć VAT już jest wliczony co i tak nie jest już źle
Przy kampanii Bretwaldy miałem już trzykrotne zrefundować środki przez fakt ciągłych zamieszań wraz z SOLO wraz z dostawą ale na ALL-IN Pledgu utrata 15% mnie ciąglę trzymała
Zastanawiam się czy tym razem powierzyć Phalanxowi kolejne fundusze bo gra wygląda ciekawie, oglądałem u Zaku tylko ten fakt problemów firmy mnie odrzuca
Jak myślicie jak będzie tym razem i co z resztą projektów?
To już raczej off topic i bardziej pasuje do ogólnej dyskusji o crowdfundingu i dylatacji czasu powiązanej z jego naturą.
Niemniej jednak pokuszę się o odpowiedź i napiszę, że w mojej ocenie firma pozostanie przy dotychczasowym sposobie operowania. Cały czas będą mieli w portfolio kilka zaległych projektów, ale będą już organizować zbiórki na nowe, cały czas balansując na granicy akceptowalnego* tłumaczenia swoich opóźnień.

*Akceptowalnego przez wielu wspierających jak widać. Ale jeśli tolerujemy takie praktyki, to próżne będą narzekania na stan rzeczy z nich wynikający. Standardem powinno być dotrzymanie terminu wydania, a nie opóźnienia sięgające nawet kilku lat. Nie musi oznaczać to całkowitej rezygnacji ze wspieraczek, bo są jeszcze wydawcy i projekty, które są realizowane profesjonalnie i bez dyletanctwa (vide The Last Kingdom, które przyszło nawet przed deklarowaną datą).
I nie, nie znam się na wydawaniu gier, ale opóźnienia wynoszące >100% deklarowanego okresu produkcji zdają się świadczyć, że Phalanx (jak i inni wydawcy) również nie jest w tym dobry. A tłumaczenia o tym, że w tym roku również zima zaskoczyła drogowców to kpina z wspierających.
Awatar użytkownika
ŁOSADNIK
Posty: 63
Rejestracja: 25 sty 2022, 19:13
Lokalizacja: Michałowice
Been thanked: 1 time

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: ŁOSADNIK »

Zgadzam się z twoimi słowami i niestety to pokazuje tylko że Phalanx nie radzi sobie najlepiej , choć Portal na razie numerem 1 zobaczymy jak mój wsparty Thorgal od nich który ,, nie ma opóźnień'' dotrze o jakim czasie
Co do tytułu zainteresował mnie jak Bretwalda trzymam kciuki i chyba się pokuszę :)
Łukasz Wielgus
Awatar użytkownika
ZygfrydDeLowe
Posty: 491
Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
Has thanked: 936 times
Been thanked: 211 times

Re: Triumph (Raymond de Maria, Waldemar Gumienny)

Post autor: ZygfrydDeLowe »

Mnie recenzja kolegi Wojennika przekonała, ale na pewno nie będę wspierał kampanii.
Jak wyjdzie retail to zweryfikuje swoją chęć zakupu, a zamiast zamrażać te środki, wolę je przeznaczyć na karton, który już jest dostępny.
ODPOWIEDZ