Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 665
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 151 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Tyrek »

Dokładnie tak jak pisze Łosiek :-)

Tak wiec te zestawy 3 figurkowe można sobie darować i nic Cię nie ominie.
PEST
Posty: 70
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:51
Has thanked: 23 times
Been thanked: 9 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: PEST »

no i koniec GB
https://steamforged.com/sfg-news-blog/1 ... guild-ball

'zrobiliśmy grę idealną ale scena turniejowa ją zniszczyła'

ja tego nie kupuję - jakoś inne tytuły mocno rywalizacyjne radzą sobie z tym problemem - czy to robiąc systematyczne wietrzenie asortymentu (warhammer underworlds), czy też odświeżając zasady (malifaux 3, wh40k, za progiem - infinity 4).
czemu nie SFG nie poszło tą drogą tylko zamykają serię?
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Michał M »

Chyba uznali, że im się już dłużej nie chce/nie opłaca/jedno i drugie.
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Cyel »

Tytuły "rywalizacyjne" o których piszesz - Underworlds, WH40K ale też Magic the Gathering niewiele mają wspólnego z podejściem typu Guild Ball a więcej z graniem w kasynie. Brak balansu, losowość - to się sprzedaje lepiej na masową skalę, nie zniechęca grających, "sufit skilla" dzięki Pay2Win i losowości jest ustawiony na tyle nisko, że każdy go widzi i wierzy, że jest on również w jego zasięgu. "Mistrzowie" Magica mają W-L na poziomie 65%, to dobrze pokazuje jak minimalny jest wpływ umiejętności na wynik.

Guild Ball, Warmachine i inne tytuły gdzie gracz losowość trzyma mocno w garści i jest ona na jego usługach a nie odwrotnie ... cóż, tam jeśli jako nowy gracz nie studiujesz gry, nie grasz co najmniej dwa razy na tydzień itd to o tym "suficie skilla" posłuchasz co najwyżej od weteranów bo sam jak go zobaczysz to nawet nie będziesz wiedział, że to on ;). Robi się z tego świetna gra, ale też nieprzystępna, niewybaczająca i nie dająca nadziei na szybki postęp. Zbieranie bęcków przez pierwsze XX (dwucyfrowa wartość) gier, bo nie uratuje rzucony w odpowiednim momencie krytyk. Dobra gra, słaby produkt. Jako warmaszynowiec rozumiem to uzasadnienie producentów Guild Balla.

Jest o tym rozmowa w temacie o WH:Underworlds, ostatnie 2-3 strony.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1284
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 360 times
Been thanked: 214 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: ShapooBah »

A czy Steamforged games, nie ma (miał?) jakichś problemów finansowych, w efekcie których muszą ciąć koszty?
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 665
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 151 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Tyrek »

Mieli problemy i to pewnie nie małe. Sporo również kiepskich decyzji produkcyjnych, spirala KSowa etc.

Guild Ball był tym co pozwoliło SFG powstać. Trudne czasy zaczęły się od Dark Souls i smrodek ciągnie się do dzisiaj. Po drodze były słabe decyzje dotyczące samego GB (M. In. zmiany produkcyjne dotyczące materiału do produkcji figurek oraz samego producenta). Powodowało to długa nieobecność modeli w sprzedaży (prawie 1,5 roku utrzymywał się stan ze nowy gracz nie mógł kupić drużyny, która chciał). Do tego nie pomagał system. Gra była idealna z perspektywy gracza - mała inwestycja - praktycznie jeden zakup na całe życie gry (reszta - karty, zmiany zasad w internecie). Rynek się nasycił. Nowych graczy brakowało. Nowe drużyny kupowało się w zasadzę po to żeby mieć ich więcej ;-)

Do tego dochodziły problemy sceny, które wymienił Cyel. Ogień podłożył sam wydawca - nie miał już pomysłu co z ta gra zrobić dalej - i to było widać od dłuższego czasu. Nowe modele były albo przegięte, albo zbyt słabe żeby sobie nimi zawracać głowę. Gra była niezle policzona, a wydawca nie wiedział co w niej zmienić żeby przyciągnąć nowych, a nie wkurzyć sceny obecnych graczy. Zabrakło miłości i chęci. Wkradło się zmęczenie materiału, problemy - pewnie również covid. Szkoda tylko ze SFG zwala winę na oddane Community, które ta grę trzymało przy życiu i robiło za nich niesamowita robotę (np organizacja eventow etc.)

Btw - to nadal świetna gra a w sklepie wydawcy jest ostateczna wyprzedaż i można kupić sobie drużyny w bardzo atrakcyjnych cenach. Jeśli ktoś się zastanawia - polecam.
Awatar użytkownika
Pako
Posty: 211
Rejestracja: 04 sie 2006, 06:42
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 32 times
Been thanked: 2 times

Re: Kick Off! - Guild Ball starter

Post autor: Pako »

Cześć,
Mimo śmierci gry ja teraz domowo zaczynam.
Czy jest gdzieś dostępne to tłumaczenie bo ten link już chyba nie działa? ;)
Jak w GB jest ze złożonością zasad? Planuję grać z ogarniętym w grach 11 latkiem...
misioooo pisze: 21 cze 2017, 08:30
gregos pisze:Czy możesz udostępnić wersję do druku gdzieś poza fakebook?
Na FB są tylko linki, a pliki tutaj:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Ewentualne sugestie czy poprawki pisać tutaj:
https://docs.google.com/document/d/11YB ... pG3kw/edit
MgK1989
Posty: 320
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 53 times
Been thanked: 125 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: MgK1989 »

Jest kilka drużyn w dobrej cenie np. W strefie mtg:)
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Cyel »


Spoiler:
Słyszałem zawsze tylko i wyłącznie dobre opinie o grze - złożona i głęboka, bardzo wymagająca intelektualnie, z oryginalnymi rozwiązaniami. Szkoda, że nigdy nie znalazłem do niej chętnych graczy wśród znajomych, ale restart może posłużyć jako motywacja by znowu spróbować.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: vinnichi »

Zobaczymy jak to wyjdzie komentarze pod postem nie zostawiają suchej nitki ale system genialny
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Michał M »

Nie ufałbym wydawcy, ale prawda jest taka, że jeśli wznowi grę, pewnie sam dokupię kilka brakujących modeli.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: vinnichi »

Fajnie, że udostępnią pliki do druku figurek. Trzymam kciuki i nie pozbywam się swojego GB :) fundamenty choć nadszarpnięte przez PR są mocne teraz trzebaby to na nowo ożywić.
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Michał M »

Ciekawe, czy i ewentualnie w jakim stopniu uwzględnia erraty Guild Ball Community Project, rzeczy takie jak Lamplighter's Guild itd. No i jak cenowo wyjdą teraz modele.
MgK1989
Posty: 320
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 53 times
Been thanked: 125 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: MgK1989 »

Jeśli będzie można sobie wydrukować figurki samemu…to sztos:) uzupełnię braki w drużynach:)
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Michał M »

MgK1989 pisze: 25 sty 2024, 17:01 Jeśli będzie można sobie wydrukować figurki samemu…to sztos:) uzupełnię braki w drużynach:)
W to średnio wierzę, co Steamforged by z tego miało?
Awatar użytkownika
Lomik
Posty: 96
Rejestracja: 21 sie 2017, 21:35
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 18 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Lomik »

Michał M pisze: 25 sty 2024, 17:39
MgK1989 pisze: 25 sty 2024, 17:01 Jeśli będzie można sobie wydrukować figurki samemu…to sztos:) uzupełnię braki w drużynach:)
W to średnio wierzę, co Steamforged by z tego miało?
w filmiku jest info ze stle są na stronie dla Kickoffa, ale jakoś znaleźć nie mogę
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Michał M »

Jasne, ale nie wydaje mi się, żeby dawali do całości. Obstawiam, że będzie się u nich normalnie kupować modele. Zobaczymy.
MgK1989
Posty: 320
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 53 times
Been thanked: 125 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: MgK1989 »

Żeby nie było- ja je chętnie kupię:)
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Michał M »

Jasna sprawa, sam chętnie uzupełnię kilka braków, a gdyby zaczęli też znowu rozwijać grę i zrobili to dobrze, tym bardziej będę z szerokim uśmiechem rzucał w nich pieniędzmi.
kolosm
Posty: 306
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 460 times
Been thanked: 53 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: kolosm »

Ależ by to była piękna sprawa jakby wznowili GB. Bardzo fajnie się w to grało :)
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 198
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 88 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Padre »

Bardzo fajna gra, która potrzebowała nowej edycji, żeby zasady nie pękały pod wpływem graczy turniejowych. Wymiatacze, których poznałem to byli fantastyczni ludzie, ale gra trzeszczała od optymalnych składów i giętych combosów. Przejście z grania "domowego" na "klubowe" było jak utrata dziewictwa... w więzieniu: cel osiągnięty, ale chyba nie ten i nie tak.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: vinnichi »

Cos się ruszyło
https://steamforged.com/en-eu/pages/gui ... t-download
Można "kupić" za darmo pliki do startera. Łącznie stl do druku figurek. Kurcze może uda się kogoś dorwać bo brakuje mi jednego piwosza :)
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Michal.s
Posty: 60
Rejestracja: 24 maja 2020, 15:39
Has thanked: 15 times
Been thanked: 45 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Michal.s »

Padre pisze: 26 sty 2024, 11:08 Bardzo fajna gra, która potrzebowała nowej edycji, żeby zasady nie pękały pod wpływem graczy turniejowych. Wymiatacze, których poznałem to byli fantastyczni ludzie, ale gra trzeszczała od optymalnych składów i giętych combosów. Przejście z grania "domowego" na "klubowe" było jak utrata dziewictwa... w więzieniu: cel osiągnięty, ale chyba nie ten i nie tak.
A ja byłem właśnie takim turniejowcem i uważam że gra była wspaniała właśnie przez to jak dużo satysfakcji gra dawała podczas "żyłowania" I gry turniejowej - bardzo zbalansowanej zresztą. Rozumiem że może nie jest to dobre dla jej rozwoju, ale to tak jakby mówić że szachy trzeszczą od giętych otwarć i zagrań. Owszem, ale w takim razie lepiej może pograć w inną grę albo znaleźć osoby które zagrają na luzie na podobnym poziomie.
Awatar użytkownika
Padre
Posty: 198
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:52
Has thanked: 7 times
Been thanked: 88 times

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Padre »

Michal.s pisze: 02 lut 2024, 07:43A ja byłem właśnie takim turniejowcem i uważam że gra była wspaniała właśnie przez to jak dużo satysfakcji gra dawała podczas "żyłowania" I gry turniejowej - bardzo zbalansowanej zresztą. Rozumiem że może nie jest to dobre dla jej rozwoju, ale to tak jakby mówić że szachy trzeszczą od giętych otwarć i zagrań. Owszem, ale w takim razie lepiej może pograć w inną grę albo znaleźć osoby które zagrają na luzie na podobnym poziomie.
Nie wiem czy szachy trzeszczą czy nie, nigdy nie grałem turniejowo. Granie turniejowe w niektóre gry to tak jakby pojechać z kumplami z boiska na turniej piłki nożnej i zobaczyć, że ktoś "rozpykał metę", przez co wszyscy tylko kopią po autach, a wygrywają dzięki klasyfikacji fair play. Jak kogoś to kręci, to nie muszę go odsyłać do innych gier, nie moja sprawa.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Guild Ball: Kick Off! (Mat Hart, Richard Loxam)

Post autor: Michał M »

Jako dość średni gracz byłem na kilku turniejach Guild Balla i bawiłem się fantastycznie, a nawet zdarzało mi się zajmować całkiem niezłe miejsca, trochę nie wiem, o co chodzi z tymi giętymi combosami.
ODPOWIEDZ