Automobile (Martin Wallace)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Automobile
Z tą zmianą sytuacji na planszy bym nie przesadzał, arsenał możliwości jest jednak dość ograniczony, można coś bardzo popsuć np stawiając dużo fabryk na rynek który "miał przecież być pusty", ale nie jest to karcianka z hordą na tyle różnorodnych efektów obracających mechanikę do góry nogami żeby nie było jak planować.
Downtimeu nie zauważyłem, grałem raczej intuicyjnie. Przestoje są, ale dla mnie osobiście nie były uciążliwe.
Gra wymaga liczenia, bo jest to gra o optymalizowaniu zysku z inwestycji... ale dużo ważniejsze niż wyliczanie ilości samochodów co do sztuki jest jednak wyczucie dobrego momentu na zamknięcie (lub nie zamknięcie) starej fabryki czy adekwatna do rynku rozbudowa własnych sieci. Co sprawia, że gra jest grywalna nie tylko dla chodzących kalkulatorów.
Ciekaw jestem jak wygląda wykorzystanie znaczników sprzedaży hurtem i taniej przy doświadczonych graczach. W partiach które widziałem wszyscy grali zachowawczo i nawet jeśli podaż przewyższyła popyt to różnica była na tyle mała że branie znacznika tańszej sprzedaży kosztowało więcej niż zysk na dodatkowych samochodach...
Downtimeu nie zauważyłem, grałem raczej intuicyjnie. Przestoje są, ale dla mnie osobiście nie były uciążliwe.
Gra wymaga liczenia, bo jest to gra o optymalizowaniu zysku z inwestycji... ale dużo ważniejsze niż wyliczanie ilości samochodów co do sztuki jest jednak wyczucie dobrego momentu na zamknięcie (lub nie zamknięcie) starej fabryki czy adekwatna do rynku rozbudowa własnych sieci. Co sprawia, że gra jest grywalna nie tylko dla chodzących kalkulatorów.
Ciekaw jestem jak wygląda wykorzystanie znaczników sprzedaży hurtem i taniej przy doświadczonych graczach. W partiach które widziałem wszyscy grali zachowawczo i nawet jeśli podaż przewyższyła popyt to różnica była na tyle mała że branie znacznika tańszej sprzedaży kosztowało więcej niż zysk na dodatkowych samochodach...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Automobile
Kilka wieści dla tych, którzy nie zaczynają dnia od lektury BGG
Po pierwsze - wiadomo już jak wygląda logo i pudełko gry w wydaniu Phalanx Games:
http://boardgamegeek.com/image/553406
Po drugie - premiera gry została przeniesiona na wiosnę 2010 roku. Głównie ze względu na kursy walut i związane z tym koszty produkcji elementów.
Oczywiście jeśli gra zostanie wydana, to trafi również do Polski z polskimi zasadami.
Po pierwsze - wiadomo już jak wygląda logo i pudełko gry w wydaniu Phalanx Games:
http://boardgamegeek.com/image/553406
Po drugie - premiera gry została przeniesiona na wiosnę 2010 roku. Głównie ze względu na kursy walut i związane z tym koszty produkcji elementów.
Oczywiście jeśli gra zostanie wydana, to trafi również do Polski z polskimi zasadami.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 252 times
Re: Automobile
Strasznie chętnie bym zobaczył nową planszę. Prawie nigdy nie skarżę się na grafikę w grach, ale Automobile jest dla mnie wyjątkiem - plansza jest absolutnie ohydna. Chętnie bym zobaczył (i kupił) nowy design.ozy pisze: Po pierwsze - wiadomo już jak wygląda logo i pudełko gry w wydaniu Phalanx Games:
http://boardgamegeek.com/image/553406
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
- Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Automobile
Czy jest jakiś wariant usprawniający grę na 3 osoby ?
Jestem co prawda dopiero po jednej partii, gra nam się bardzo spodobała, jednak mam wrażenie że jest zbyt dużo wolnego miejsca dla handlowców co w połączeniu z popytem powodowało, że zawsze wszystkie samochody były wyprzedane.
Jestem co prawda dopiero po jednej partii, gra nam się bardzo spodobała, jednak mam wrażenie że jest zbyt dużo wolnego miejsca dla handlowców co w połączeniu z popytem powodowało, że zawsze wszystkie samochody były wyprzedane.
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Re: Automobile
Jeżeli wszystko wyprzedaliście znaczy, że za mało było wyprodukowane i nikt z Was nie wykorzystał istniejącej szansy na powiększenie zysków
Kto wygrał ten wygrał, ale przegrani mogli obrócić szalę na swoją stronę
Pierwsze gry w obojętnie ilu osobowym gronie zazwyczaj tak przebiegają.
Dopiero z czasem gracze uczą się, że kostki straty to tak na prawdę nie kara, a element który trzeba minimalizować (a nie unikać za wszelką cenę)
Kto wygrał ten wygrał, ale przegrani mogli obrócić szalę na swoją stronę
Pierwsze gry w obojętnie ilu osobowym gronie zazwyczaj tak przebiegają.
Dopiero z czasem gracze uczą się, że kostki straty to tak na prawdę nie kara, a element który trzeba minimalizować (a nie unikać za wszelką cenę)
- warlock
- Posty: 4636
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1027 times
- Been thanked: 1945 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
Ależ to jest perełka. Pięć lat się czaiłem na ten tytuł i w końcu dorwałem starą edycję . Jestem na razie dopiero po dwóch partiach trzyosobowych i choć IMO w takim składzie jest za luźno na wszystkich frontach, to samo mięcho mechaniczne jest tutaj ZNAKOMITE. Połączenie mechaniki z tematyką wyszło tu Wallace'owi wprost wybornie. Automobile jest inne od wszystkich gier ekonomicznych w jakie grałem i to co symuluje, symuluje doskonale (jak dobrze w końcu móc wytłumaczyć grę w tematyczny sposób, a nie tylko opisywać abstrakcyjne sposoby zdobywania PZ).
Dzisiaj zagram na 5 osób, czuję, że Automobile śmiga jak marzenie właśnie w składzie 4-5 osobowym i na 3 osoby marnuje masę swojego potencjału.
A tak swoją drogą, na BGG od jakiegoś czasu wiszą informacje o potencjalnej reedycji: https://boardgamegeek.com/thread/203419 ... ion/page/2
Dzisiaj zagram na 5 osób, czuję, że Automobile śmiga jak marzenie właśnie w składzie 4-5 osobowym i na 3 osoby marnuje masę swojego potencjału.
A tak swoją drogą, na BGG od jakiegoś czasu wiszą informacje o potencjalnej reedycji: https://boardgamegeek.com/thread/203419 ... ion/page/2
- konradstpn
- Posty: 863
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 304 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
Czy dysponuje ktoś instrukcją PL w wersji elektronicznej ? Z góry bardzo dziękuję.
konradstpn@gmail.com
konradstpn@gmail.com
Gram, więc jestem.
Re: Automobile (Martin Wallace)
Podłączam się do prośby o instrukcję PL, wspomoże ktoś?
Dzięki bardzo.
Dzięki bardzo.
Re: Automobile (Martin Wallace)
Moge porobic zdjecia i wrzucic instrukcje ze swojego egzemplarza. Ale to po 16. Ew. Moge odpowiedziec na pytania jak macie dobrze znam ta gre bo to dla mnie jedna z najlepszych pozycji wsrod gier planszowych.
- konradstpn
- Posty: 863
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 304 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
Jestem przed pierwszą rozgrywką - zdjęcia byłyby super:)
bartlomiejprzygoda@gmail.com
bartlomiejprzygoda@gmail.com
- konradstpn
- Posty: 863
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 304 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
Zycze dobrej zabawy. To jedna z najbardziej eleganckich i dopracowanych gier jakie zaprojektowano.
- konradstpn
- Posty: 863
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 304 times
- konradstpn
- Posty: 863
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 304 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
A ja ciągle jeszcze organizuję polowania na Automobile.
Gram, więc jestem.
Re: Automobile (Martin Wallace)
Moze kiedys wyjdzie w nowej szacie jak Brass.
Przy Automobilach pozytyw jest przynajmniej taki, ze jak juz sie znajdzie uzywka to mozna ja kupic w normalnej cene. A ceny High Frontiera jakie kiedys spotykalem na rynku wtornym to bylo istne szalenstwo. A pamietam, ze kiedys mozna bylo kupic na Forcie Gier za mniej niz 200 zl. 2 edycje. To czlowiek sie zastanawial ehhh
Przy Automobilach pozytyw jest przynajmniej taki, ze jak juz sie znajdzie uzywka to mozna ja kupic w normalnej cene. A ceny High Frontiera jakie kiedys spotykalem na rynku wtornym to bylo istne szalenstwo. A pamietam, ze kiedys mozna bylo kupic na Forcie Gier za mniej niz 200 zl. 2 edycje. To czlowiek sie zastanawial ehhh
- Paskudnik
- Posty: 1431
- Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
- Lokalizacja: Ergsun-Tuek
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 3 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
Miejmy nadzieję, że jednak nie w takiej jak Brass (mimo, że tam imo nowa szata jest o kilka rzędów wielkości lepsza od starej).Koperty pisze:Moze kiedys wyjdzie w nowej szacie jak Brass.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P
Re: Automobile (Martin Wallace)
Też polowałem. Całkiem dużo tego chodzi na Ebayu. Udało mi się niedawno kupić zafoliowaną za 45 euro (French)
- konradstpn
- Posty: 863
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 304 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
Polowanie zakończone kilka miesięcy temu. Notabene mam ten sam okaz. (French edition) Czyżby Francuzom nie podchodziła ekonomia w motoryzacji ?
Gram, więc jestem.
- warlock
- Posty: 4636
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1027 times
- Been thanked: 1945 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
Na liczniku siódma partyjka. Jak dla mnie to jedna z najlepszych gier Martina Wallace'a - świetny klimat, znakomicie oddany temat i poczucie inwestowania w branżę motoryzacyjną. Uwielbiam - wyjątkowa gra, mechanicznie niepodobna do żadnej innej. I szczerze mówiąc cały czas zastanawiam się co zrobić z Horseless Carriage, bo obie te gry symulują dość podobne rzeczy (choć oczywiście różnymi mechanikami), ale Automobile robi to w o wiele przystępniejszej, dynamiczniejszej formie. I naprawdę czuć tu koniczność reagowania na popyt/podaż, odpowiedniego zarządzania gotówką, szacowania strat, obserwacji rynku i poczynań rywali. To jest ekonomiczna giera pełną gębą, a nie jakieś tam zbieranie żetoników z punktami jak w przypadku niektórych eurosków, które są grami ekonomicznymi tylko z nazwy .
PS: Najlepiej grać w to w pięcioosobowym składzie, ale na cztery osoby też jest świetnie . Unikać na 3, jest za luźno.
PS: Najlepiej grać w to w pięcioosobowym składzie, ale na cztery osoby też jest świetnie . Unikać na 3, jest za luźno.
- warlock
- Posty: 4636
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1027 times
- Been thanked: 1945 times
Re: Automobile (Martin Wallace)
Jakby ktoś chciał - przetłumaczyłem i rozszerzyłem kartę pomocy do edycji Mayfair . https://boardgamegeek.com/filepage/2727 ... ji-mayfair