Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
xoxef
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2022, 13:12
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: xoxef »

CrossSleet pisze: 20 sty 2024, 14:25 Jest szansa na druida czy to jakiś exclusive był? Tylko to mi brakuje. Mam wersję angielska, ale z braku innych możliwości wziąłbym nawet pl 😁
Dodatek z druidami w wersji angielskiej rozdawali za darmo przy przedpremierowym zamówieniu paczki 2 dodatków PL Mnisi i Nekromanci + wrogowie Gates of Hell. I to chyba był KS exclusive, więc raczej niewielkie szanse.
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Gab »

xoxef pisze: 20 sty 2024, 14:22
Gab pisze: 19 sty 2024, 12:23
bartekb8 pisze: 18 sty 2024, 15:25
A były jeszcze jakieś, oprócz kickstarterowych exclusivów?
Wydali już wszystko co tylko mogli.
Info z dzisiejszego Portalconu, tym roku wydadzą jeszcze 2 dodatki:
- Bardowie i Konstruktorzy
- zestaw wrogów Feyfolk

Jak nie wiesz, to po co piszesz? :lol:
Mój błąd na głównej stronie kampanii KS te dwa dodatki nie były ujęte w ogólnym spisie. Zostały odblokowane w ramach trwania kampanii na kickstarterze.
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Cyel »

No dobrze, drodzy Państwo, pograłem sobie i solo i drużynowo i pytanie, które wciąż czeka na dobrą odpowiedź to:

Co do cholery zrobić z tym poziomem trudności?


Żeby nie było, już przed zakupem zapoznałem się z opiniami i wiedziałem, że gra jest łatwa. Dlatego od pierwszej rozgrywki wprowadzałem zaproponowaną chyba na BGG opcję, żeby do mobów dodawać 1 figurkę więcej. Czyli te mobki+1 to dla mnie poziom normal, bo tak gram od pierwszych partii.

Tyle, że to nadal żadne wyzwanie. Nie dość, że żadna partyjka nie została przegrana to jeszcze ani razu ani ja sam ani moja ekipa nie musieliśmy używać choćby jednego żetonu ratującego postać przed zgonem. Co więcej, zrobienie z potworków nieco bardziej chłonnych "damage sponges" nijak nie zwiększa presji z ich strony, podobnie jak w grach video gdzie poziom trudności podnoszony jest bezmyślnym dodaniem przeciwnikom HPsów. Nadal walczy się łatwo, tylko dłużej.

Bardzo chciałbym grać więcej w MD:2,H bo mechaniki postaci i to jak można z nimi kombinować jest super. Ale ta pewność, że wynik jest z góry przesądzony odbiera chęć do rozkładania tytułu. Może więc macie jakieś dodatkowe propozycje jak zwiększyć presję ze strony przeciwników? Chodziło mi po głowie np dodanie im ruchu o 2 pola zamiast o 1 jako pierwszej akcji, żeby jednak plugawce mocniej deptały bohaterom po piętach i szybciej skracały dystans. Jestem otwarty na wszelkie pomysły, nie mam nic przeciwko zainstalowaniu przeróżnych modów i house rules, żeby ratować tę - nie licząc dyskutowanego problemu - bardzo fajną grę.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4671
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1216 times
Been thanked: 1419 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Mr_Fisq »

Cyel pisze: 23 sty 2024, 16:50 Tyle, że to nadal żadne wyzwanie. Nie dość, że żadna partyjka nie została przegrana to jeszcze ani razu ani ja sam ani moja ekipa nie musieliśmy używać choćby jednego żetonu ratującego postać przed zgonem. Co więcej, zrobienie z potworków nieco bardziej chłonnych "damage sponges" nijak nie zwiększa presji z ich strony, podobnie jak w grach video gdzie poziom trudności podnoszony jest bezmyślnym dodaniem przeciwnikom HPsów. Nadal walczy się łatwo, tylko dłużej.
Oprócz "HP", dochodzi dodatkowa czarna kostka wroga. To tak pro forma.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
akasha_wl
Posty: 172
Rejestracja: 08 sie 2019, 23:10
Has thanked: 23 times
Been thanked: 19 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: akasha_wl »

Tu masz całą listę modyfikacji jakie możesz wprowadzić: https://boardgamegeek.com/thread/306844 ... ulty-guide
Benqs
Posty: 3
Rejestracja: 27 maja 2022, 18:48
Has thanked: 3 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Benqs »

akasha_wl pisze: 23 sty 2024, 17:05 Tu masz całą listę modyfikacji jakie możesz wprowadzić: https://boardgamegeek.com/thread/306844 ... ulty-guide
Pytanie, które z wspomnianych modyfikacji najlepiej się sprawdzają? Może macie jakieś rekomendacje, żeby nie musieć też tego samemu odkrywać.
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Cyel »

akasha_wl pisze: 23 sty 2024, 17:05 Tu masz całą listę modyfikacji jakie możesz wprowadzić: https://boardgamegeek.com/thread/306844 ... ulty-guide
Super lista, wielkie dzięki, na pewno coś z niej ukręcę do swoich rozgrywek:)
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
kolosm
Posty: 306
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 460 times
Been thanked: 53 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: kolosm »

Ok pierwsze 3 scenariusze na 4 osoby za nami. Jest dokładnie to co oczekiwałem (i od Was czytałem) czyli taka sieczka na planszy! Czas gry leci szybko i przyjemnie, trup i skarb ściele się gęsto 😁 Faktycznie poziom jest dość łatwy ( można zaradzić linkiem powyżej) , nieco brakuje przenoszenia rozwoju bohaterów na późniejsze scenariusze ale tu zapewne kampanie przyjdą z pomocą.
Do pogrania z młodzieżą czy kumplami do pivka sprawdza się znakomicie, wykonanie bardzo dobre, mnóstwo figurek całkiem niezłej jakości.
Wadą jest czas rozłożenia / złożenia bez insertu oraz stołożerność....
Bardzo fajnie spędzony czas i pod tym względem można śmiało polecić, jednak dzięki tej grze już myślę aby wrócić do Machina Arcana...
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Cyel »

Wypróbowałem utrudnienie, które wydało mi się najciekawsze, czyli ograniczenie liczby akcji bohaterów do 2. W połączeniu z +1 minionem w każdym mobie zadziałało bardzo solidnie - dość szybko ugrzęzłem w falach potworów (patrz zdjęcie) i poddałem grę, co, biorąc pod uwagę, że jestem zupełnym początkującym MD2 było rezultatem oczekiwanym. Następne podejście do tego scenariusza spróbuję zrobić tylko i wyłącznie z ograniczeniem do 2 akcji, powinno być wtedy w sam raz.

Obrazek
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
imrowai
Posty: 150
Rejestracja: 09 lis 2018, 21:29
Has thanked: 22 times
Been thanked: 16 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: imrowai »

Dobry.
Mam prośbę o informację. Zakupiłem grę z drugiej ręki i sprawdzam kompletność. Problem mam z kartami przedmiotów. Wg instrukcji jest 220 kart przedmiotów: w tym 60 kart przedmiotów zagraj ( tu się zgadza) i 160 kart pozostałych. Po przeliczeniu mam 56 epickich, 50 rzadkich, 50 zwykłych co daje w sumie 156. Brakuje mi początkowych, ale coś mi się nie spina bo talia początkowych na moje oko powinna liczyć co najmniej 6x3 czyli 18, tak więc pozostałych powinno być 142 karty. Czy ja coś mieszam czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz gry?
muminus77
Posty: 48
Rejestracja: 03 lut 2014, 22:34
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: muminus77 »

Epickich skarbów (z fioletowym tyłem) powinno być w podstawce 40.
Przedmiotów początkowych:
- 6 mikstur (po 3 czerw i nieb)
- 6 zbroi
- 8 broni
powinno być razem 20.
Z 50 skarbami zwykłymi (ziel) i 50 rzadkimi (nieb) daje to w sumie 160 kart o których mówi instrukcja.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: warlock »

Cyel pisze: 05 lut 2024, 14:19 Wypróbowałem utrudnienie, które wydało mi się najciekawsze, czyli ograniczenie liczby akcji bohaterów do 2.[/img]
Szczerze mówiąc zmniejszenie sprawczości gracza to najgorsze, co sobie mogę wyobrazić w tego typu grze...
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Cyel »

warlock pisze: 05 mar 2024, 10:53
Cyel pisze: 05 lut 2024, 14:19 Wypróbowałem utrudnienie, które wydało mi się najciekawsze, czyli ograniczenie liczby akcji bohaterów do 2.[/img]
Szczerze mówiąc zmniejszenie sprawczości gracza to najgorsze, co sobie mogę wyobrazić w tego typu grze...
A ja jestem bardzo zadowolony ze zmiany. Grałem solo na 3 bohaterów. Z rąbanki gra zmieniła się w bardzo taktyczną rozkminę, każda tura zaczynała się od dokładnego rozplanowania kto, gdzie i kiedy co zrobi dla maksimum efektu. Dodatkowo zacząłem testowanie tej zmiany od scenariusza z przeklętym mieczem, który ranił/zabijał bohatera, który nosi go zbyt długo, czyli do tej, bardzo już napiętej action economy dodana została konieczność zużywania akcji na żonglowanie tym "gorącym ziemniakiem". Wrogów nie dało się wszystkich zabić, trzeba było wykorzystać każdą opcję by ich opóźniać, przesuwać. Finał był na styk, z wykorzystaniem do końca wszystkich dostępnych zasobów w tym żetonów wskrzeszenia. Dla mnie ta rozgrywka wreszcie była odczuwalna jako interesujące, satysfakcjonujące wyzwanie i nie mam zamiaru wracać do grania na 3 akcjach, co najwyżej po nabraniu wprawy dodam kolejne utrudnienia. Jeśli kolejne partie zmienią moje zdanie na ten temat, dam znać.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
muminus77
Posty: 48
Rejestracja: 03 lut 2014, 22:34
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: muminus77 »

Ja przy grze na 2 postaci wypróbowałem ostatnio wariant z BGG, który dokłada zielony portal namnażania potworów (oprócz standardowego fioletowego). Kładę go zwykle w miejscu, gdzie na mapie jest zaznaczony portal dla 5+, bo jest on zazwyczaj przy końcu questa i gwarantuje to natknięcie się na dodatkowe potwory i trochę bardziej klimatyczny koniec misji.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: warlock »

Cyel pisze: 05 mar 2024, 15:13
warlock pisze: 05 mar 2024, 10:53
Cyel pisze: 05 lut 2024, 14:19 Wypróbowałem utrudnienie, które wydało mi się najciekawsze, czyli ograniczenie liczby akcji bohaterów do 2.[/img]
Szczerze mówiąc zmniejszenie sprawczości gracza to najgorsze, co sobie mogę wyobrazić w tego typu grze...
A ja jestem bardzo zadowolony ze zmiany. Grałem solo na 3 bohaterów. Z rąbanki gra zmieniła się w bardzo taktyczną rozkminę, każda tura zaczynała się od dokładnego rozplanowania kto, gdzie i kiedy co zrobi dla maksimum efektu. Dodatkowo zacząłem testowanie tej zmiany od scenariusza z przeklętym mieczem, który ranił/zabijał bohatera, który nosi go zbyt długo, czyli do tej, bardzo już napiętej action economy dodana została konieczność zużywania akcji na żonglowanie tym "gorącym ziemniakiem". Wrogów nie dało się wszystkich zabić, trzeba było wykorzystać każdą opcję by ich opóźniać, przesuwać. Finał był na styk, z wykorzystaniem do końca wszystkich dostępnych zasobów w tym żetonów wskrzeszenia. Dla mnie ta rozgrywka wreszcie była odczuwalna jako interesujące, satysfakcjonujące wyzwanie i nie mam zamiaru wracać do grania na 3 akcjach, co najwyżej po nabraniu wprawy dodam kolejne utrudnienia. Jeśli kolejne partie zmienią moje zdanie na ten temat, dam znać.
OK, nie wiedziałem że grałeś solo na 3 ręce. To wtedy nadal masz poczucie, że robisz dużo, bo non stop robisz "coś". Ale jakbym grał w to na 3 osoby i miał tylko dwie akcje w turze, to umarłbym z nudów. Mała tura ---> upkeep ---> downtime ----> downtime ----> mała tura ---> upkeep... Aż mi się przypomina Eldritch Horror. Brr.... :D.
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Cyel »

Szczerze, to jedyną grą tego typu, gdzie grałem z innymi ludźmi po jednym bohaterze na głowę i każdy miał wrażenie, że robi dużo i się nie nudzi, było Gloomhaven.

Gdy polecam, nawet na tym forum, jakiekolwiek inne DC, które lubię, zawsze mówię, że granie w nie 1postać=jeden gracz to proszenie się o nudę i downtime. Czasem jakaś postać jest dość pasywnym supportem. Czasem jedyne co postać robi to ma gdzieś pobiec. I taki gracz ma czekać potem tury wszystkich innych+ potworów na to, żeby znów móc coś zrobić? Bez sensu.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3377
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: psia.kostka »

Massive Darkness 2 - Une Quête de Cristal et de Lave
A quest for crystal and lava is a pack containing the 15 tiles of the first Massive Darkness of the editor Cmon and an unprecedented campaign to stage them.
French, English
Upgrades all Heroes and Masters from Massive Darkness to Massive Darkness 2.
Czy to jest cos =łał= i importujemy do kraju? Czy tez bez posiadania "jedynki" nie ma czego upgradowac? A moze wystarczy proxowac figurki? Czy to jakis EX, czy tez jest planowane wydanie w PL?

Jakby co, to niby wersja ENG-FR, i moge dodawac do koszyka kilka sztuk ;)

Moj MD2 "we folii", wiec wybaczcie noobowe podejscie :oops:
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Wildcard
Posty: 18
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: Wildcard »

Z postu na BGG:
https://boardgamegeek.com/thread/307912 ... s-this-for

"So in your case, these do nothing for you unless purchased alongside the upgrade pack. Hope that helps!"

Wyglada na to ze potrzebny jest upgrade pack z kickstartera (nie wiem czy takie cos jest dostepne w sklepach).
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3377
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Massive Darkness 2: Hellscape (Alex Olteanu, Marco Portugal)

Post autor: psia.kostka »

Dzieki. Teraz widze, ze na okladce jest MD, bez "2", wiec nazwa produktu w sklepie mnie zmylila. Odnioslem wrazenie, ze to wlasnie jest swego rodzaju upgrade pack. No trudno, mozna sie rozejsc :mrgreen:

Edit:
Dla ustalenia uwagi, sam upgrade pack (francuski) jest do wgladu i zakupu tu:
https://www.philibertnet.com/en/cool-mi ... 95088.html
Angielski juz w philibercie wyprzedany.
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
ODPOWIEDZ