Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Fojtu »

Dla mnie to ewidentnie coś poszło nie tak na fazie projektowania.

WoP jako pierwowzór, który ma tyle lat bije tę grę na głowę pod względem sensowności rozgrywki. dla mnie Dune po prostu nie oferuje nic lepszego niż WoP, może poza krótszym czasem rozgrywki. Ta hipermobilność, mała interakcja z celami i beznadziejnie nudna walka to trzy potężne kroki w wstecz.

O tyle mnie to dziwi, że pokazali ciekawą iterację nt. WoPa w postaci B5A, które jest naprawdę solidną grą. Jest dokładnie tym co bym sobie wyobrażał jako WoP 2.0 (co głupio brzmi w sumie bo WoP już jest 2.0 :wink: ), mniejsza losowość, większe zróżnicowanie jednostek itd. A tutaj na Dune IMO totalnie się wywrócili i wycięli najlepsze części gry i został nieciekawy szkielet. I nie wierzę, że ten szkielet mogą naprawić dodatki.
fenrir86
Posty: 29
Rejestracja: 26 cze 2015, 14:10
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: fenrir86 »

Nie grałem w WOP ale grywam w Rebelie raz zagralem w Dune po stronie Harkonnenów (bez dodatku). Po powyższych opiniach widać że pomysł na cele czerpali z Rebelii. Empire to Harkonenni a w swoich siczach chowają się rebelianci Atrydzi.
Po grze zauważyłem, że warto odgadnąć, który z 3 znaczników Atrydów ma być najwyżej - każda karta z celami Atrydów posiada jeden z trzech wskaźników na poziome powyżej 9. Wówczas Harkonennami skupiamy się na blokowania tej jednej najważniejsze karty prescience co turę innej- dodaje to trochę głębi.
Walki są na poziomie Rebelii bez dodatku, których nikt nie lubi.
Nie wiem co rozumiecie przez Hipermobilność, jako Harkonnen kiedy mój legion poszedł w danym kierunku to spisywałem go na straty (pozwalałem dosłownie pochłonąć go przez pustynie) właśnie z uwagi na mobilność. Atrydzi to co innego - ale oni prowadzą walki partyzanckie.
Co do krótszej rozgrywki- Rebelia rzadko ląduje u nas na stole z uwagi właśnie na to że jest za długa, zakup tej gry i sprzedaż Rebelii rozważam z uwagi na krótszą rozgrywkę.
Przez was muszę zagrać w WoP:P
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3380
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: psia.kostka »

Fojtu pisze: 04 lut 2024, 20:14 beznadziejnie nudna walka
Ale ona jest gorsza niz w WoP? Bo ze losowa i prosta, i ze moze trąci juz myszka, ta z WoP, to mozliwe. Ale po Diunie oczekiwalem co najmniej takiej samej.

A z tymi figuresami cmon, to liczylem, ze dadza jakas fajna motywacje, by ruszac wojskami...
Fojtu pisze: 04 lut 2024, 20:14 pokazali ciekawą iterację nt. WoPa w postaci B5A, które jest naprawdę solidną grą.
Czyli dobrze, ze kupilem Bitwy Trzeciej Ery? :D

Walki z Rebelii nie znam.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Fojtu »

fenrir86 pisze: 04 lut 2024, 22:54 Nie wiem co rozumiecie przez Hipermobilność, jako Harkonnen kiedy mój legion poszedł w danym kierunku to spisywałem go na straty (pozwalałem dosłownie pochłonąć go przez pustynie) właśnie z uwagi na mobilność. Atrydzi to co innego - ale oni prowadzą walki partyzanckie.
Hipermobilność - w WoPie pójście w konkretnym kierunku trwa, jest to większa decyzja. W Dune przez coptery część siczy jest dostępna niemal z bazy miast. Efekt jest taki, że robisz produkcję i najazd czasami w jedną turę. Strasznie to płytkie. Sam element pustyni i strat na pustyni w zasadzie nie wchodzi do gry, bo tak jak mówisz, wysyłasz po prostu legion na straty bo w 2 akcje zrobisz sobie nowy. Zarówno w Rebelii jak i WoPie nie ma mowy o czymś takim.
psia.kostka pisze: 05 lut 2024, 00:26
Fojtu pisze: 04 lut 2024, 20:14 beznadziejnie nudna walka
Ale ona jest gorsza niz w WoP? Bo ze losowa i prosta, i ze moze trąci juz myszka, ta z WoP, to mozliwe. Ale po Diunie oczekiwalem co najmniej takiej samej.
No ogólnie nie masz elementu zagrywania kart do modyfikowania walki. Jednostki generują kości, do tego masz dowódców na specjalne wyniki na kości + możesz zagrać kartę jako +1 kość. Na kościach masz obrażenia i tarcze, a jako że każda ścianka coś ma, bo większa armia po prostu wygrywa. Do tego mniejsza armia nawet często nie jest w stanie wbić obrażenia, bo większa armia pewnie wykula jakieś tarcze. Moje doświadczenia były takie, że po jednym rzucie już było wiadomo jak walka się skończy.
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 665
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 151 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Tyrek »

Myślę, że te wszystkie zabiegi, które wskazujecie jako minusy tej produkcji, były zamierzone, aby ta gra była dynamiczna i szybka i dość dostępna dla osób, które szukają czegoś do pyknięcia w dwie godziny, co wygląda jak epik batle.

Bo gra wygląda to fakt, zajmuje ogrom miejsca, to drugi fakt. Rozłożenie tego to 50% czasu samej gry chyba :lol:

Granie dopiero przede mną. Ledwo rozłożyłem wczoraj i próbuję sobie ogarnąć tryb solo małymi krokami (co chwila coś przeszkadza), żeby zapoznać się z grą przed tłumaczeniem i właściwymi walkami z innymi. To co rzuciło mi się w oczy na już to szybkie akcje. Lubię coś takiego. To zwiastuje naprawdę szybką rozgrywkę, z potencjałem rozegrania rewanżu na tym samym posiedzeniu. Nie grałem nigdy w WoP - nie będę miał porównania. Rebelia jest super, ale to granie na 3-5 godzin na jedną grę (więc rzadko jest okazja teraz).

Jak coś pogram więcej, to chętnie się podzielę tutaj wrażeniami. Wstępnie po przeczytaniu instrukcji widzę dwie rzeczy, które średnio mi się podobają:

1. Walka (nudna i trochę przypomina takie turlanie ala Ryzyko).
2. Rng w żetonach znaku czerwia (tylko tutaj rzeczywiście im więcej akcji poświęci Atryda na dokładanie żetonów na planszę, tym większa szansa na to, że czerw pojawi się i będzie gotowy do akcji w kolejnej rundzie).

Zobaczymy jak to wyjdzie. Chętnie poczytam wrażenia innych, nawet po jednej grze.
ArtIO
Posty: 542
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: ArtIO »

Czyli zrobili bardziej przystępną grę :)
W sumie dobrze że nie jest to klon WoP.
Ciekawe jak dodatki wpływają na rozgrywkę, miał już ktoś okazje zagrać?
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1343
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 124 times
Been thanked: 85 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: nahar »

Wopa opedzasz w 3h, mozna pewnie zejsc do 2h jak sie ma odpowiednio posegregowane armie startowe. Ja gralem w Dune na TTs z rok temu i dalem sobie spokoj z kupnem. Wiecej chromu ma Dune GFN, a mechanicznie lepsza jest Imperium. No slabo dzialaja na 2 osoby ale coz, wtedy zostaje Rebelia albo WoP.
ArtIO
Posty: 542
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: ArtIO »

nahar pisze: 05 lut 2024, 16:21 Wopa opedzasz w 3h, mozna pewnie zejsc do 2h jak sie ma odpowiednio posegregowane armie startowe. Ja gralem w Dune na TTs z rok temu i dalem sobie spokoj z kupnem. Wiecej chromu ma Dune GFN, a mechanicznie lepsza jest Imperium. No slabo dzialaja na 2 osoby ale coz, wtedy zostaje Rebelia albo WoP.
Tylko wersja z TTS, a ostateczna wersja gry fizycznej podobno się różnią. Podobno Gameplay jest dużo lepszy niż ten przedstawiony w wersji z TTS.
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1343
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 124 times
Been thanked: 85 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: nahar »

Oczywiscie, ze sie roznia, wlasnie po testach na tts porobili zmiany. Nie sledzilem juz bo nie bardzo mi podeszla pierwotna wersja, a cena tej gry skutecznie zniecheca do kupowania czegos co potencjalnie byc moze bedzie nieco gorsze niz WoP/Rebelia. Te gry znakomicie oddaja klimat obu opowiesci, swietnie dzialaja na 2 osoby. A czy akurat Diuna jest powiescia, ktora latwo przeniesc na gre, aby w podobnym stopniu ta gra oddawala historie z ksiazki/filmu co ww. tytuly? Nie wiem, ale za te ok 1000 zl to moge kupic mase innych ciekawszych rzeczy, np nowy naped do roweru. A grac i tak mam w co, wiec decyzja jest prosta. Zagralem partyjke w Diune, klimatu tam nie bylo jakos, mechaniczne nie porazila, figurki to mam 1000X lepsze w grach figurkowych. Zeby nie bylo obie Diuny (GFN i Imperium) tez nie dorownuja oddaniem klimatu ksiazki/filmu WoP/Rebelii. Ale obie maja inne zalety, do ktorych nalezy np. normalna cena, bo nadal kompletny zestaw D:I z D:U wychodzi taniej niz Dune.
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: gregoff »

Rebelia ograna i uważam ją za świetną grę ( szczególnie z dodatkiem). Wojna o Pierścień ciągle przede mną ale liczę, że nadrobię przed wydaniem Diuny.

Jednak dla kogoś kto zna Diune na wyrywki i uwielbia nowy film to dla mnie pewny punkt do zakupu. Nawet jeśli okaże się ciut gorsze od wymienionych wcześniej tytułów.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 665
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 151 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Tyrek »

Udało mi się dograć dzisiaj partie solo do końca (wczoraj po czytaniu instrukcji miałem czas na jedną rundę, dziś reszta). Generalnie w czwartej rundzie sztuczny Harkonnen wygrał grę. Nie jest łatwo po stronie Atrydow, ale myślę że to kwestia ogrania i pomysłu, jak poprowadzić grę.

Mechanicznie gra jest dość prosta. Kilka elementów z głównej mechaniki musiałem sobie odświeżać z instrukcją, ale nie było tego dużo.

Wariant solo jest oki do zapoznania się z zasadami. Stanowi wyzwanie, więc jest szansa że gra wróci na stół w tej konfiguracji (chociaż tego typu gry bardziej lubię z żywym przeciwnikiem). Jedynka należy się za brak jakiś kart pomocy dla tego wariantu - szczególnie jeśli chodzi o priorytety przy wyznaczaniu celów dla kolejnych akcji dla bota. Wertowanie instrukcji (wiem to raptem 4 kartki dla wariantu solo) jest po prostu niewygodne. Myślę że gracze na BGG niebawem coś zmajstrują takiego.

Sama gra, tak jak się spodziewałem, jest szybka. Zobaczę być może w weekend jak z żywym przeciwnikiem, ale akcje idą naprawdę szybko (dłużej wyszukiwałem w tekście jakie decyzje ma podjąć bot niż później je egzekwowałem na planszy). Walka rzeczywiście to taka turlanka w stylu Arcadia Quest ale bez przerzutów kostek w trakcie. W sumie dzięki temu jest szybka. Zgodzę się również, że jej wynik można przewidzieć oceniając siłę ścierających się oddziałów (w sensie ataku i elitarności jednostek). Ale to dla mnie akurat na plus.

Pojawia się w temacie zarzut dotyczący hipermobilnosci oddziałów - powiem szczerze - czy ja wiem. Mi się wszystko wydawało takie odległe, brakowało czasu/akcji żeby wzmocnić, czy dotrzeć tam gdzie bym chciał. Być może to kwestia poglądu i porównania z WoP - tak jak wspomniałem wcześniej, nie grałem, nie mam porównania.

Gra na stole prezentuje się kosmicznie fajnie. Miło się z tym spędza czas, to na pewno. Jak ktoś lubi uniwersum to będzie zachwycony samym wyglądem. Cena - fakt, wysoka. Czy gra jest warta takiej kasy? - zależy. Dla wielu osób nie, dla wielu tak. Kwestia czego się szuka. Mechanicznie ta gra nie jest żadnym odkryciem. Nic tutaj nie zaskakuje, projekt wydaje się dość prosty i przystępny - przy czym pomysł na grę Atrydami wydaje mi się, nie jest taki bezpośrednio widoczny na starcie.

To tak, na gorąco. Jak uda się zagrać z żywym przeciwnikiem to wrócę i podzielę się wrażeniami.
Ianixius
Posty: 81
Rejestracja: 06 lut 2021, 22:37
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Ianixius »

a ta gra nie jest w sumie bliższa bitwie pięciu armii niż wop i do tej pierwszej powinna być porównywana?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Fojtu »

Ianixius pisze: 07 lut 2024, 14:06 a ta gra nie jest w sumie bliższa bitwie pięciu armii niż wop i do tej pierwszej powinna być porównywana?
WoP jest bliższy B5A niż B5A do Diuny. Przez uproszczoną walkę, te gry są mocno różne.
ArtIO
Posty: 542
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 21 times
Been thanked: 35 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: ArtIO »

Ianixius pisze: 07 lut 2024, 14:06 a ta gra nie jest w sumie bliższa bitwie pięciu armii niż wop i do tej pierwszej powinna być porównywana?
Nie do końca rozumiem dlaczego ta gra jest porównywana do WoP/B5A/SW:R. Chyba nawet dobrze że to nie jest klon WoP czy B5A w uniwersum Diuna, a inna gra bardziej przystępna dla większego grona graczy. Gra gdzie dla osób które lubią malować figurki, możesz znaleść normalne plastikowe figurki i chyba nawet dość szczegółowe.
dziku
Posty: 68
Rejestracja: 15 paź 2019, 20:50
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: dziku »

ArtIO pisze: 07 lut 2024, 15:54 Nie do końca rozumiem dlaczego ta gra jest porównywana do WoP/B5A/SW:R. Chyba nawet dobrze że to nie jest klon WoP czy B5A w uniwersum Diuna, a inna gra bardziej przystępna dla większego grona graczy. Gra gdzie dla osób które lubią malować figurki, możesz znaleść normalne plastikowe figurki i chyba nawet dość szczegółowe.
W tym wypadku porównanie ma sens, ponieważ są jednak podobne odczucia z rozgrywki. Jednak zgadzam się, że dużą zaletą jest to, że nie jest to bezpośredni klon ze zmienionym settingiem. Sam mam SW:R i bardzo lubię, ale ze względu na ciężkość, mam problemy, żeby namówić kolejne osoby ze swojej ekipy do zagrania. Właśnie dlatego zdecydowałem się na War for Arrakis, bo w tym wypadku powinno być łatwiej :)
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1343
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 124 times
Been thanked: 85 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: nahar »

gregoff pisze: 05 lut 2024, 21:50

Jednak dla kogoś kto zna Diune na wyrywki i uwielbia nowy film to ....
na pewno nie kupie bo klimatu ksiazki nie ma za wiele w tej grze. Inna sprawa, ze zrobienie gry trzymajacej klimat Diuny jest imo bardzo trudne. Planszowej, ale komputerowej tez. Jedyna ktora sie zblizyla to Dune na kompa. Tzw Dune 1, no bo potem byla Dune 2 co to wiadomo czym jest.
Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 332
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 101 times
Been thanked: 169 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Arkhon »

nahar pisze: 07 lut 2024, 18:50
gregoff pisze: 05 lut 2024, 21:50

Jednak dla kogoś kto zna Diune na wyrywki i uwielbia nowy film to ....
na pewno nie kupie bo klimatu ksiazki nie ma za wiele w tej grze. Inna sprawa, ze zrobienie gry trzymajacej klimat Diuny jest imo bardzo trudne. Planszowej, ale komputerowej tez. Jedyna ktora sie zblizyla to Dune na kompa. Tzw Dune 1, no bo potem byla Dune 2 co to wiadomo czym jest.
Ciekawe jak mam zgoła odmienne zdanie na temat klimatu z książek oddanych w prawidłowy sposób w tej grze. Nie jestem tu też sam.
Dla mnie to Diuna w pudełku podobnie jak SW:R jest przedstawicielem dobrym IP. Ale hej, ile osób tyle zdań.
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 665
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 72 times
Been thanked: 151 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Tyrek »

Dla mnie również widoczne jest sporo nawiązań do pierwowzoru, najbardziej do elementów eksponowanych w filmowej adaptacji (tej najnowszej ;-) ). Ale nie mogę powiedzieć, żeby klimat nie był wyczuwalny.

Przy okazji o jakości. Fajnie że CMON poprawił jakość tekturowych elementów, bo to co przydarzyło się DmD czy Bloodborne, było dość przykre pod tym względem.

Uwaga na pudełka! Pudło od podstawki (tej Kasowej wielkiej) jest takie jak by miękkie (grubość tektury) i sprawia wrażenie bardzo delikatnego, jak by miało się zaraz rozerwać. Nadruk na pudełkach jest bardzo delikatny (podstawka i dodatki). Uważajcie przy pułkowaniu i próbie wpasowania gry pomiędzy inne. U mnie od drobnych przesunięć już miejscami nadruk się starł i pojawiły się białe ślady (pudełka w tych miejscach są gładkie, faktura pudełka nie ucierpiała). Jak ktoś jest wyczulony to uwaga x2. Być może problem tylko u mnie. Na podstawce jeszcze nie ma, ale na dodatkach już są.
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 519 times
Been thanked: 153 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: gregoff »

Jak ja znalazłem klimat w Diunie Imperium to tutaj będę się w nim pławił i sypał piasek w oczy wroga ;)
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: AkitaInu »

Fojtu pisze: 04 lut 2024, 20:14 Dla mnie to ewidentnie coś poszło nie tak na fazie projektowania.

WoP jako pierwowzór, który ma tyle lat bije tę grę na głowę pod względem sensowności rozgrywki. dla mnie Dune po prostu nie oferuje nic lepszego niż WoP, może poza krótszym czasem rozgrywki. Ta hipermobilność, mała interakcja z celami i beznadziejnie nudna walka to trzy potężne kroki w wstecz.
Przeciez te walki tutaj sa dosc podobne, nie ma moze kart ale sa opcje dolozenia kostek, wyslania innych liderow, sciagania obrony itp itd.

I chyba powiem to co wczesniej - to nie jest WOP, i wątpie zeby nim mial byc, ani wersja 2.0. Jest osobnym tworem imho dzialajacym bardzo dobrze i klimatycznie i mechanicznie.[/quote]
O tyle mnie to dziwi, że pokazali ciekawą iterację nt. WoPa w postaci B5A, które jest naprawdę solidną grą. Jest dokładnie tym co bym sobie wyobrażał jako WoP 2.0 (co głupio brzmi w sumie bo WoP już jest 2.0 :wink: ), mniejsza losowość, większe zróżnicowanie jednostek itd. A tutaj na Dune IMO totalnie się wywrócili i wycięli najlepsze części gry i został nieciekawy szkielet. I nie wierzę, że ten szkielet mogą naprawić dodatki.
Bitwa 5 Armii to jest znowu wedlug mnie cos co nie dorasta Diunie do pięt, w kółko to samo robie i tam wiało nudą. Raz i starczy :)
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Fojtu »

AkitaInu pisze: 01 mar 2024, 11:59
Fojtu pisze: 04 lut 2024, 20:14 Dla mnie to ewidentnie coś poszło nie tak na fazie projektowania.

WoP jako pierwowzór, który ma tyle lat bije tę grę na głowę pod względem sensowności rozgrywki. dla mnie Dune po prostu nie oferuje nic lepszego niż WoP, może poza krótszym czasem rozgrywki. Ta hipermobilność, mała interakcja z celami i beznadziejnie nudna walka to trzy potężne kroki w wstecz.
Przeciez te walki tutaj sa dosc podobne, nie ma moze kart ale sa opcje dolozenia kostek, wyslania innych liderow, sciagania obrony itp itd.
No spoko, tylko liderów to widać na stole gdzie kto idzie, to gra na mapie. Tak samo ściąganie obrony, to element gry na mapie a nie samej walki. W moich grach dodanie kostki to była formalność, ciężko to decyzją nazwać. Mi chodzi głównie o to, że jak zaczniemy turlać, to już za bardzo nie ma decyzji w tej bitwie.

Naprawdę dla mnie przedziwna jest decyzja o wywaleniu kart walki, szczególnie, że jest masa rzeczy z którymi te karty by mogły mieć interakcje.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: AkitaInu »

Fojtu pisze: 01 mar 2024, 12:06
AkitaInu pisze: 01 mar 2024, 11:59
Fojtu pisze: 04 lut 2024, 20:14 Dla mnie to ewidentnie coś poszło nie tak na fazie projektowania.

WoP jako pierwowzór, który ma tyle lat bije tę grę na głowę pod względem sensowności rozgrywki. dla mnie Dune po prostu nie oferuje nic lepszego niż WoP, może poza krótszym czasem rozgrywki. Ta hipermobilność, mała interakcja z celami i beznadziejnie nudna walka to trzy potężne kroki w wstecz.
Przeciez te walki tutaj sa dosc podobne, nie ma moze kart ale sa opcje dolozenia kostek, wyslania innych liderow, sciagania obrony itp itd.
No spoko, tylko liderów to widać na stole gdzie kto idzie, to gra na mapie. Tak samo ściąganie obrony, to element gry na mapie a nie samej walki. W moich grach dodanie kostki to była formalność, ciężko to decyzją nazwać. Mi chodzi głównie o to, że jak zaczniemy turlać, to już za bardzo nie ma decyzji w tej bitwie.

Naprawdę dla mnie przedziwna jest decyzja o wywaleniu kart walki, szczególnie, że jest masa rzeczy z którymi te karty by mogły mieć interakcje.
Ta gra jest jednak prostsza, wiec ciezko ją w sumie porównywac do WoP jesli chodzi o ilość opcji.Jest to dość niesprawiedliwe.
Ale ok, jak zaczniemy turlać to rzeczywiście juz gorzej, decyzje sa po turlaniu.

I mam uwage jeszcze do czasu grania, mowisz ze WoP to 2h ... pierwszy raz slysze ze tak krotko, ale ok, jesli tak mowisz to spoko. Tylko w takim wypadku Diuna to tak z 45-55 minut max, wiec ma przewage nad WoPem oraz jest gra lzejszej kategorii. Patrzenie na nią przez pryzmat WoPa jednak nie do konca jest fair :)
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Fojtu »

Ogólnie nie chcę monopolizować tematu i cały czas jechać po Diunie, bo grałem jeszcze w wersję prototypową z czasów KS-a, ale jak ludzie mnie cytują to będę odpowiadał :)
AkitaInu pisze: 01 mar 2024, 13:24 Ta gra jest jednak prostsza, wiec ciezko ją w sumie porównywac do WoP jesli chodzi o ilość opcji.Jest to dość niesprawiedliwe.
Ale ok, jak zaczniemy turlać to rzeczywiście juz gorzej, decyzje sa po turlaniu.
Jest oczywiście prostsza i ja ogólnie bardzo często lubię gry proste. Problem w tym, że IMO wywalili najciekawsze elementy i została gra prosta bez "tego czegoś". Oczywiście to całkowicie subiektywne odczucie, ale dla mnie wywalili najciekawsze aspekty gry i tyle. W WoPie gra kartami w walce (i poza! karty w WoPie są zdecydowanie bardziej różnorodne) jest jednym z najciekawszych elementów i tutaj go mocno brakuje.
AkitaInu pisze: 01 mar 2024, 13:24 I mam uwage jeszcze do czasu grania, mowisz ze WoP to 2h ... pierwszy raz slysze ze tak krotko, ale ok, jesli tak mowisz to spoko. Tylko w takim wypadku Diuna to tak z 45-55 minut max, wiec ma przewage nad WoPem oraz jest gra lzejszej kategorii. Patrzenie na nią przez pryzmat WoPa jednak nie do konca jest fair :)
WoPa podstawkę to ja mogę zagrać nawet w 1,5h z rozłożeniem z drugim ogranym graczem. 2-2,5h jest spokojne osiągalne dla większości ogranych graczy, po kilku grach.
W Diunę w 45-55 minut to pewnie lekka przesada, ale koło 1h pewnie bym wcisnął z ogranym graczem. I cały czas biorę to pod uwagę w swoich wypowiedziach. Dla mnie upraszczając grę wycięli te najlepsze elementy gry i została mało ciekawa wydmuszka. Po prostu wolę zagrać w pełną grę niż jej wydmuszkę krócej.
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3380
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 435 times
Been thanked: 1044 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: psia.kostka »

Fojtu pisze: 01 mar 2024, 13:53 nie chcę monopolizować tematu i cały czas jechać po Diunie, bo grałem jeszcze w wersję prototypową z czasów KS-a, ale jak ludzie mnie cytują to będę odpowiadał :)
Ludzie (Fremeni)! Przestancie cytowac Fojtu! :mrgreen:

Ja tam nie wierze, ze autorzy WoP wydali by kasztana, jeszcze pod sztandarem CMON(FOMO). No chyba ze to juz takie lesne dziadki odcinajace kupony od wlasnej slawy jak M.Wallace ;) Ale nie-do-wie-rzam.

A jak Diune skasztaniono (np walke), to moze przyszle dodatki to naprawia ;) no ale to CMON, nie FFG, nie Ares, wiec nie wiem czy maja taki styl.

Dla mnie ta gra to byl insta-buy (a nawet nie znam ksiazek :roll: ), dopelnienie sw trojcy (figurkowych) dwuosobowek - Rebelii i WoP (co to wypada miec na regale, nawet jak nie grasz, w folii :twisted: )
(bo niefigurkowo, to trojca juz jest -> Twilight Struggle :mrgreen: )

Ja tam kupie PL, jeszcze w preorderze przytule jakies fanty z Portalu (bo juz wymaksilem rabat, innych fanow dżdżownic tez moge wspomoc nim). Jak bedzie kicha, to pierwszy zakrzykne: Oszukali mnie! :lol:
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: AkitaInu »

dobra Fojtu, to Cie nie cytuje juz :) No i tak jak napisałeś, grałes w prototyp więc w sumie ciezko tutaj dyskutować.

Ale dla mnie, rozsądne granie w WoPa, z analizą to nie ma szans na 2,5h po kilku grach. No chyba ze grasz na pale albo jestes mistrzem planowania i masz ogarniete reakcje na każdą możliwośc :) No nie ma, po prostu. Grałem z 4-5 razy w WoPa, ponizej 4h nie było szans a i tak miałem wrazenie ze moglem cos lepiej zaplanowac itp itd.

Ja w tym momencie wole zagrac w diune chyba niz w WoPa, ze względu wlasnie na czas ;) WoP jest troche wyzej, bo jest hmm bardziej kompletny, klimatyczny. Ale Diuna dzielnie go goni. Ba, czasami mialem wrazenie ze mialem troche wiecej emocjoi w diunie, ale to pewnie przez to ze szlo szybciej niz w WoPa.
ODPOWIEDZ