Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Czy moge przejac agitatorem jednostke przeciwnika, nastepnie wykonac roszade z wlasna jednostka, po czym jednostka przeciwnika przestaje byc moja jednostka ze wzgledu ze nie jest juz polaczona z agitatorem ? Sytuacja jak na zdjeciu.

Obrazek
Awatar użytkownika
Nabuchodonozor
Posty: 261
Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 8 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nabuchodonozor »

Moim zdaniem tak, gdyż w instrukcji jest napisane z tego co pamiętam, że agitowana jednostka jest "traktowana pod każdym względem jak własna jednostka", można więc używać na niej żetonów typu ruch, odepchnięcie (jako odpychający, ale nie odpychany) więc czemu nie roszady. Działają na nią wówczas też własne moduły, a strzał przelatuje przez taką jednostkę jak własną. Nie widzę żadnego powodu by roszada stanowiła tutaj wyjątek.

Swoją drogą świetne pomysłowe zagranie. Przydałoby się zrobić coś takiego z tym supermutantem, który sieciuje Twój sztab, ale niestety jest dobrze zastawiony :(
Ten ruch nie tylko uratuje Ci jednostkę i agitatora, ale odkryje też supermutanta i być może pozwoli go potem zniszyczyć, choć na potencjalnej bitwie i tak póki co będziesz stratny
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Sztefan »

1. FAQ wydrukowany i dodany do edycji Dzień Molocha, 3 ilustracje w części o Mephisto - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, czemu w każdym przypadku wroga jednostka sieciuje? Jak dla mnie każdorazowo wroga jednostka powinna być zasieciowana przez sztab Mephisto ;)
ilustracja 1 - paszcza daje atak w każdą stronę, więc sieć Mephisto dosięga wrogą jednostkę
ilustracja 2 - Tu już bez paszczy, po prostu inkubator dał Mephisto sieć, ta jest skierowana na wrogą jednostkę, więc czemu to inkubator jest zasieciowany?
ilustracja 3- Skoro przez kolec się sieciuje, to czemu wroga jednostka nie jest zasieciowana tylko sama sieciuje?

Przy okazji jeszcze kilka innych pytań związanych z Mephisto. Tu raczej wiem, jak jest, ale chciałbym się upewnić ;)
2. Inkubator z wersją sieć - sieć działa od razu po aktywacji inkubatora, a nie dopiero w walce (w opisie jest mowa, że sieć działa w kierunkach ataku, rozumiem, że to ma tylko pokazać, w jakich kierunkach Mephisto może sieciować, a nie, że robi to tylko w walce)
3. Wszczep można atakować tylko 1x na turę. Działanie jest zazwyczaj natychmiastowe (typu ruch itp.). Działanie inkubatora jest jednak dłuższe i działa do najbliższej bitwy, nawet jeżeli ta będzie za kilka tur?
4. Jeżeli powyżej wszystko się zgadza i nie dojdzie do bitwy, to w kolejnej turze mogę aktywować inny wszczep? Innymi słowy mogę aktywować 1 wszczep na turę, niezależnie od ew. uż aktywnych z poprzednich tur, ponieważ chodzi o aktywowanie 1 wszczepu 1x na turę, a nie, że 1 może być aktywny na turę?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Sztefan pisze: 03 lis 2023, 23:33 1. FAQ wydrukowany i dodany do edycji Dzień Molocha, 3 ilustracje w części o Mephisto - czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, czemu w każdym przypadku wroga jednostka sieciuje? Jak dla mnie każdorazowo wroga jednostka powinna być zasieciowana przez sztab Mephisto ;)
ilustracja 1 - paszcza daje atak w każdą stronę, więc sieć Mephisto dosięga wrogą jednostkę
ilustracja 2 - Tu już bez paszczy, po prostu inkubator dał Mephisto sieć, ta jest skierowana na wrogą jednostkę, więc czemu to inkubator jest zasieciowany?
ilustracja 3- Skoro przez kolec się sieciuje, to czemu wroga jednostka nie jest zasieciowana tylko sama sieciuje?

Przy okazji jeszcze kilka innych pytań związanych z Mephisto. Tu raczej wiem, jak jest, ale chciałbym się upewnić ;)
2. Inkubator z wersją sieć - sieć działa od razu po aktywacji inkubatora, a nie dopiero w walce (w opisie jest mowa, że sieć działa w kierunkach ataku, rozumiem, że to ma tylko pokazać, w jakich kierunkach Mephisto może sieciować, a nie, że robi to tylko w walce)
3. Wszczep można atakować tylko 1x na turę. Działanie jest zazwyczaj natychmiastowe (typu ruch itp.). Działanie inkubatora jest jednak dłuższe i działa do najbliższej bitwy, nawet jeżeli ta będzie za kilka tur?
4. Jeżeli powyżej wszystko się zgadza i nie dojdzie do bitwy, to w kolejnej turze mogę aktywować inny wszczep? Innymi słowy mogę aktywować 1 wszczep na turę, niezależnie od ew. uż aktywnych z poprzednich tur, ponieważ chodzi o aktywowanie 1 wszczepu 1x na turę, a nie, że 1 może być aktywny na turę?
1. Nie mam. Nie odpowiem
2. Zgadza się
3. Wszczep można atakować tak jak każdą jednostkę na planszy. Jeżeli atak na wszczep mają jednostki o rożnej inicjatywie to każda zaatakuje w swojej inicjatywie. Chyba, że chodzi Ci o aktywowanie wszczepu (nie atakowanie:)) to owszem - raz na turę.
4. Co turę możesz aktywować jeden wszczep (nawet co turę ten sam), chyba że masz na planszy Sondę, która pozwala aktywować kolejny wszczep. Nie dotyczy to inkubatora, który został aktywowany wcześniej.

Zapraszam tutaj: https://www.facebook.com/groups/208706873326839
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

tomb pisze: 11 gru 2023, 00:26 Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?
Po aktywacji - żadne. Każda aktywuje się tylko raz.
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Tomzaq pisze: 12 gru 2023, 12:21
tomb pisze: 11 gru 2023, 00:26 Pułapki Partyzantów - które wracają na rękę po aktywacji?
Po aktywacji - żadne. Każda aktywuje się tylko raz.
W opisie ogólnym aktywacji stoi, że o ile nie wskazano inaczej to po aktywacji żeton usuwa się z gry. No ale w opisach poszczególnych żetonów nigdzie nie opisano innej procedury (przy czterech nie ma żadnych informacji, przy trzech jest, że po bitwie żeton usuwa się z gry). Trochę to niespójne.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Każda pułapka, która jest aktywowana jest usuwana z gry. Niektóre od razu - np. mina bo wybucha, niektóre po najbliższej bitwie - np. paraliż, a w przypadku pułapki, która daje tarczę sojuszniczej jednostce to po śmierci tej jednostki.
Who is John Galt?
Posiadam
Guzjel
Posty: 15
Rejestracja: 17 sty 2020, 08:53

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Guzjel »

Pytanie dotyczace cechy AGONIA.
Czy jednostka z tą cechą wykona swoj bonusowy atak w momencie smierci, podczas gdy jest zasieciowana?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

Guzjel pisze: 14 sty 2024, 23:45 Pytanie dotyczace cechy AGONIA.
Czy jednostka z tą cechą wykona swoj bonusowy atak w momencie smierci, podczas gdy jest zasieciowana?
Nie
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Mam poniższe pytania do rozgrywki:

Czy ładunek wybuchowy można odpychać?

Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?

Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Leser »

zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 16:25 Mam poniższe pytania do rozgrywki:

Czy ładunek wybuchowy można odpychać?

Czy mina niszczy ładunek wybuchowy?

Kwestia odepchnięcia, grałem w neuroshime mobile i tam gdy przeciwnik odpychał jednostkę to ja wybierałem gdzie ona ma odejść. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory grałem w planszową wersję że to odpychający wybierał gdzie postawi odpychana jednostkę. Jaka jest prawidłowa zasada?
Sory, ale czy naprawdę lepiej jest napisać posta niż sprawdzić w instrukcji? To nie są jakieś egzotyczne kombinacje tylko wyraźnie opisane podstawy.

Ładunek jest normalną jednostką, może być odpychany i zostanie wysadzony przez minę.

Odpychany wybiera.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
zuroslawski
Posty: 117
Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zuroslawski »

Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nidhogg »

zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 17:19 Dzięki za odpowiedź i sorry za pytanie. Gdybym znalazł w instrukcji to bym tutaj nie pytał. Było to dla mnie niejasne podczas gry stąd pytanie. Ładunek wybuchowy nie do końca traktowałem jako jednostkę którą można odepchnąć. O użycie agitatora na ładunek wybuchowy zapomniałem wcześniej zapytać bo też nie byłem pewny ale teraz już się boję.
@Leser chciał zwrócić uwagę że na niektóre pytania w tym wątku jest już odpowiedź lub bezpośrednio w instrukcji. I fajnie jak ktoś najpierw poszuka tam odpowiedzi.
Co do odepchnięcia jest to w instrukcji na stronie 11. I jest tam użyte słowo "żeton przeciwnika", a nie jednostka. Odepchnąć nie można tylko żetonów podłoża (ale to jest opisane przy tych żetonach), w drugim akapicie jest opisane kto wybiera gdzie żeton zostaje odepchnięty.

Odnośnie ładunku wybuchowego i innych żetonów jest to opisane w zasadach ładunku wybuchowego:
Ładunek Wybuchowy może być w normalny sposób sie-
ciowany, przejmowany, odpychany itp.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tomzaq »

zuroslawski pisze: 05 lut 2024, 17:19 ale teraz już się boję.
Nie bój. Pytaj. Jakby co zapraszam tu: https://www.facebook.com/groups/neuroshimahexpolska
Who is John Galt?
Posiadam
ODPOWIEDZ