Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
ootbak22
Posty: 75
Rejestracja: 10 sie 2019, 12:13
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: ootbak22 »

brakuje jeszcze polskich wersji kart bohaterow. pisali o tym w jednym z ostatnich updateow. sam czekam na komplet zeby drukowac (pewnie na domowej drukarce, bo nie zauwazylem duzego zainteresowania wydrukiem w drukarni).
z tego co kojarzę, do Apocalypse tez mialy byc kiedyś.
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Leviathan »

Unboxing Kronik na Wojennik TV:

Awatar użytkownika
Gab
Posty: 612
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 98 times
Been thanked: 83 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Gab »

Spoiler:
Czy będą jakieś materiały z rozgrywki?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2024, 10:43 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Awatar użytkownika
Leviathan
Posty: 2267
Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 396 times
Been thanked: 1044 times
Kontakt:

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Leviathan »

Tak - planuję nagrać również przykładową rozgrywkę :D
Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 310
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 146 times
Been thanked: 146 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Lossentur »

Jak na razie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym bardziej, że w planach miałem sprzedać ten tytuł jak tylko przyjdzie, a obecnie nie schodzi ze stołu i ogrywam jak tylko mam możliwość. Jak tak dalej pójdzie (obecnie połowa kampanii) to Awakenings i Apocalypse czekają w kolejce :D

Bardzo podoba mi się różnorodność postaci i to jaki jest ogrom możliwości jeżeli chodzi o ich rozwój. Z jednej strony mamy skille powiązane stricte z daną postacią (Hero Skills), z drugiej Class Abilities (najczęściej pasywne zdolności) gdzie również każda postać ma podstawową specjalizację, ale po co się ograniczać jak jest Multiclassing czyli możliwość wybrania drugiej specjalizacji! Dorzućmy do tego Dungeon Roles które oferują kolejne skille/pasywki, a które można swobodnie zmieniać podczas Camp Phase.

Wisienką na torcie, chociaż sam nie wiem co jest dla mnie wisienką a co tortem, po prostu razem tworzą idealną całość. System Action Cubes. Podczas lektury instrukcji nie zrobił na mnie większego wrażenia, ot sposób na aktywowanie skilli - ok. Jednak dorzućmy do tego ich kolor który nie jest tylko ograniczeniem, którą kostką można aktywować który skill bo są też Multi-Colored Skills i tu robi się ciekawie. W praktyce, zasięg ataku / skilla nie jest zależny od tego co dzierżymy, a jaki kolor kostki użyjemy (yellow - melee, red - ranged, green/blue - unlimited).

Największą frajdę mam jak każda z kości jest wykorzystana efektywnie do tego stopnia, że Recall (odzyskanie wszystkich zużytych kości) następuje nie w mojej turze, a w trakcie aktywacji przeciwników po użyciu Reaction :D (skill który można aktywować poza swoją turą)

Scenariusze owszem w większości przypadków to po prostu zabij wszystkich przeciwników, ale do tej pory każdy wprowadzał jakąś dodatkową mechanikę która urozmaicała dany scenariusz np.
Spoiler:
Poziom trudności jeszcze mi nie przeszkadza, mimo, że ani razu nie przegrałem scenariusza to też ani razu nie poczułem, że nic nie muszę robić, a samo się przejdzie. Jest też kilka oficjalnych sposobów na podbicie poziomu trudności, że myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie, a że wspominano już o Darkness Mode (kod QR drzwi), różnych wersjach potworów (standard/alternativ/side A&B) ja tylko dodam coś czego nie widziałem. Jeżeli dalej nam mało to zawsze można zamiast Commandera przyzwać Overlorda przy czym do tego potrzebujemy przynajmniej Monster Pack albo Fallen Sisters box ponieważ są to przeciwnicy z własną talią której nie ma w podstawce.

Jest jeszcze jedna opcja z której ja zacząłem korzystać, a dokładniej zmienione zasady dla Hero Turn z Apocalypse:
- raz na turę gracz może wykonać jeden Minor Action zamiast po jednej każdego typu
- każda kolejna tego typu akcja wymaga wydania 1 Action Cube, gdzie limit pozostaje bez zmian czyli 2 Cube Actions per turn
- teraz w trakcie jednej tury gracz może np. otworzyć więcej niż jedną skrzynkę lub wykonać więcej niż jedną interakcję
Dużo bardziej podoba mi się to podejście, nie tyle ze względu na wpływ na poziom trudności co na planowanie/zarządzanie akcjami.
Spoiler:
Ardel12 pisze: 15 sty 2023, 09:35 [...] ale nawet jeśli mamy turę przeciwnika, który zaatakuje naszego kolegę z drużyny to możemy odpalić swoje akcje i go wspomóc(retaliate czy prevent)

[...] W sumie największy problemem miałem z preventem i retaliate, które można użyć nie tylko jak się jest celem, ale też jak jeden z ally dostaje wciry - jest to super ważne gdy mamy na planszy sojuszników lub zwierzaki).
Z prevent pełna zgoda, ale retaliate można użyć tylko jak się jest celem ataku :) Ta reakcja nie pozwala nam wspomagać innego gracza.
Spoiler:
Przy okazji (nie, że do kogoś skierowane, ale kilka pytań na BGG o to widziałem) maksymalnie można uzyskać modyfikator 4x do obrażeń poprzez uzyskanie Double Damage i Critical Hit. Double Damage nawet jeżeli możemy uzyskać z kilku źródeł to się nie stackują, a Critical Hit możemy uzyskać tylko jeżeli wypadnie naturalne 20 na kostce (+X hit nie sprawi, że uzyskamy Critical) chyba, że mamy skill/pasywkę która obniża ten wymóg.

Jeszcze tak na koniec. Nie wiem jak, ale w trakcie kampanii miałem możliwość dodatnia darmowego Update Pack 1.5 z czego skorzystałem nie wiedzieć czemu, chociaż pewnie przez mentalność, że jak darmo to biorę :D Jeżeli ktoś z Was jest w jego posiadaniu, a doskwiera mu brak różnorodności przeciwników i nie ma problemu z proxowaniem to warto rozpakować. Update Pack zawiera wszystkie karty potworów standard/alternative/side A&B z rozszerzeń które były w pierwszej kampanii czyli Monster Pack, The Shadow World, The Ruin of Luccanor, Desert of Hellscar i Rise of Undead Dragon. Jest też w nim talia kart ataków dla Overlorda.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3352
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2009 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Ardel12 »

Lossentur pisze: 10 lut 2024, 23:40 Z prevent pełna zgoda, ale retaliate można użyć tylko jak się jest celem ataku Ta reakcja nie pozwala nam wspomagać innego gracza.

Sorka ziomek, ale nie masz racji:
https://boardgamegeek.com/thread/267042 ... -retaliate

I wypowiedź autora/firmy:
Long story short > You can RETALIATE an attack made against an ally. There is an error on the Glossary keyword for REACTION, this will be featured on the errata 1.2.


edycja Curiosity: wyjaśnione w poście poniżej
Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 310
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 146 times
Been thanked: 146 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Lossentur »

Ardel12 pisze: 10 lut 2024, 23:53
Lossentur pisze: 10 lut 2024, 23:40 Z prevent pełna zgoda, ale retaliate można użyć tylko jak się jest celem ataku Ta reakcja nie pozwala nam wspomagać innego gracza.
Sorka ziomek, ale nie masz racji:
https://boardgamegeek.com/thread/267042 ... -retaliate

I wypowiedź autora/firmy:
Long story short > You can RETALIATE an attack made against an ally. There is an error on the Glossary keyword for REACTION, this will be featured on the errata 1.2.
Sorry ziomek, ale mam :) spójrz na datę wątku do którego odsyłasz. Dotyczy to jeszcze wersji gry 1.0. Zresztą wystarczy przeczytać pierwszy post tematu, czyli rozbieżności w instrukcji. Tych nie ma w 1.5.

Strona 14
Spoiler:
Strona 58 gdzie według posta wątku do którego odsyłasz jest informacja, że można i pewnie była ale w 1.0
Spoiler:
Strona 60
Spoiler:
Jeszcze dodam, że w instrukcji Apocalypse w dziale Keywords jest to samo. Jak coś instrukcja Age of Darkness i Apocalypse
Filip z Lublina
Posty: 1681
Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Filip z Lublina »

Próbował ktoś z Was grać true solo w AoD? Zastanawiam się, czy dużo się traci w kwestii synergii między postaciami + czy dynamika nie siada trochę? Ewentualnie czy granie solo dwiema postaciami jest w miarę wygodne?
Przy takiej ilości gier kampanijnych do ogrania niektóre trzeba cisnąć samemu, bo inaczej nigdy się nie doczekają.
Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 310
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 146 times
Been thanked: 146 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Lossentur »

Filip z Lublina pisze: 13 lut 2024, 21:58
Spoiler:
Nie grałem true solo, ale wypowiem się - odradzam :)

Gra jest niby od 1-5, ale nie ma specjalnych wytycznych pod granie jedną postacią, a przy obecnych zasadach, szczególnie tych dotyczących Darkness to wydaje mi się, że rozgrywka byłaby i trudna i męcząca:
- Darkness aktywuje się zawsze na końcu rundy, przy czym w jednej rundzie dociągasz jedną runę, a w następnej dwie, żeby w kolejnej znowu dociągać tylko jedną i tak w kółko
- moment w którym Darkness wyląduje na twoim polu bohater traci 2 HP, a jeżeli w momencie dociągu Runy twoje pole jest już opanowane przez Darkness wtedy dochodzi do "Crush" czyli -1HP za każdego bohatera w rozgrywce
- oba obrażenia ze strony Darkness są "non-preventable" czyli nie masz możliwości się przed nimi obronić, są przedmioty (może i pasywne zdolności ?) które pozwalają na ignorowanie -2HP w momencie jak postać znajdzie się na polu z Darkness, ale pierw trzeba taki zdobyć
- jakby obrażenia to było mało to bohater dostaje debuff -2 HIT a potwory buff +2 DMG stojąc na polu z Darkness, a potwory zawsze jeżeli mogą zaatakować z takiego pola to się na nim ustawią

Sami podstawowi przeciwnicy (White, Grey, Black Monsters) będą mieli tyle samo życia i zadawali tyle samo obrażeń co w rozgrywce 2-5 os., to co się skaluje to ilość przeciwników którzy pojawiają się na planszy w trakcie pierwszego rozłożenia scenariusza czy po otwarciu drzwi.

Dodatkowo poza synergiami które tracisz / niektórymi skillami które działają tylko na ally przez co stają się bezużyteczne to ograniczasz sobie wybór bohaterów bo część po prostu nie miałaby szans w pojedynkę.

Ja gram dwiema postaciami, ale dodatkowo wykorzystuję Hero Trayz co w fajny sposób organizuje mi przestrzeń postaci, a dodatkowo nie mam obaw, że gdzieś jakąś kostkę niechcący szturchnę/przesunę. Planszetek "delux" nie próbowałem więc tutaj nie wiem jak z wygodą.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Hardkor »

Czy ktoś jest w stanie mi przybliżyć co się wydarzyło z tą grą w paru zdaniach? Myślę nad Dante Inferno (kolejna gra wydawnictwa) i czytam mega pozytywne jak i mega negatywne komentarze. Niestety są one ogólnikowe i najwyżej "Po CoD mam kompletny brak/pełne zaufanie do twórców"
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Luko_b
Posty: 209
Rejestracja: 19 sty 2020, 10:14
Has thanked: 151 times
Been thanked: 63 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Luko_b »

To chyba najnudniejsza gra w jaka gralem. Jest przepiekna, pierwsze misje to wow ale szybko sie okazuje, ze od samego poczatku do konca robisz dokladnie to samo. Rozwoj postaci jest iluzoryczny (to gra Ci mowi co mozesz teraz zrobic), ten caly darkness to pomylka, przez pol gry moze raz wykorzystalem przewyzszenia bo wrogowie sie szybko ruszaja i raz dwa konczycie na tm samym poziomie. Story to generic fantasy.

Nuda i przerost formy nad trescia wiekszy niz 3d enviro do zamkow burgundii.

Nigdy wiecej nic od tego developera (ale to oczywiscie subkietywne zdanie) :)
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: EsperanzaDMV »

Te komentarze "nigdy więcej nic od tego wydawcy" to mogą być też moje :lol: Ale to nie znaczy, że nie poleciłbym samej gry, rozgraniczyłbym te dwie rzeczy.

Sama gra dla mnie to solidne 8/10, z tendencją do wzrostu czasem nawet 9/10 - gra mi się bardzo podoba, super system walki, przygody faktycznie generyczne fantasy, ale mnie wciągnęło na tyle, że chciałem poznać kolejne przygody oraz poznać co by się stało, gdybym wybrał inną opcję w danej przygodzie, albo co się kryje pod kodami QR. Plus mnogość bohaterów robi robotę - nie mylić z mnogością potworów, tych jest zdecydowanie za mało (mówię o podstawce i SG, ale chyba nawet z dodatkowym Monster Packiem by było ich mało).

ALE nie wsparłbym już Dante, bo mam obiekcje faktycznie do wydawcy oraz do jakości wydania CoD. Co do tego pierwszego nie będę się rozpisywał, dużo było już w wątku o kampanii w odpowiedniej sekcji na forum opowiedziane co odwalali np z shippingiem (i można poczytać też samemu w komentarzach pod update'ami) czy sposób komunikacji poprzez absolutnie zbędne filmiki od Ricka, z których najczęściej nic konkretnego nie wynikało (po co, na co to komu?), ale jako gra jest wydana miejscami bardzo niechlujnie. Już pierwsze wrażenie jest złe - co z tego, że masz masę komponentów, jak wygląda na to, że nikt nad tym nie pomyślał, czy one w ogóle mają sens? Przykłady:
- brak rozpiski jakie mamy kart w podstawce - niby jest podział na poszczególne kategorie, ale weź się dowiedz po rozpakowaniu gry i sprawdzeniu czy wszystko jest na swoim miejscu. Dlaczego masz 6 towarzyszy w rozpisce z instrukcji, a Ty masz 7 w kartach (odpowiedź: bo karta "Dewey and Guss" już zalicza się do kart przygód, mimo iż ma nawet taki sam rewers jak karty innych towarzyszy :D logiczne, nie?). Generalnie jest sporo kart, które IMO nie powinny być dwustronne, ew. powinny być lepiej oznaczone (np. jakiś symbol z jakiej to talii i numerek, np. 4/40)
- plastikowy insert do bohaterów do Spoils of War: super, że są, super, że są od Gametrayz... ale czemu do jasnej ciasnej w insercie dla dodatkowych bohaterów ze SG wszystkie otwory mają ten sam kształt?! Przez co niektórzy bohaterowie sobie latają luzem w tych otworach. Przykład, jak trzeba było to zrobić, pokazał chociażby Wiedźmin Stary Świat, gdzie figurki mają a) dopasowane sloty w insercie b) odpowiednie numery na spodzie podstawki i odpowiadający im numer w insercie. Tutaj te plastikowe inserty są zrobione po prostu niechlujnie (to słowo klucz dla całej tej gry, mam wrażenie). Tak samo inserty do dodatków ze smokiem i pustynią, pewnie można by to obronić jakąś optymalizacją produkcji, ale nawet nie chce mi się rozpisywać więcej, CGS poszło po linii najmniejszego oporu.
- zrobili zmiany w instrukcji, zmiany w zasadach, by gra była nieco trudniejsza - było na to trochę narzekania dla edycji 1.0. Przeredagowali nową instrukcję... i nie dali nikomu "świeżemu" do nauczenia się od podstaw z tej nowej instrukcji, przez co wyszła errata do nowej instrukcji, bo odnośniki typu "zobacz więcej na stronie xx" są pomylone, nikt tego nie sprawdził po przeredagowaniu :facepalm:
- brak jakiejkolwiek instrukcji co gdzie jak porozkładać w insercie - jako przykład jak to można lepiej zrobić niech będzie Nemesis, gdzie w pustych slotach są wybite symbole co gdzie się powinno znaleźć.
- masa żetonów, znowu bez jakiejkolwiek instrukcji co gdzie powinno być, ale tu jest nawet gorzej, bo tych żetonów jest cała masa, i nie ma ani słowa w instrukcji co z nimi zrobić, a nie mieszczą się wszystkie w dedykowanym insercie. Ok, super że jest dużo nadmiarowych żetonów, ale po pierwsze można było to po prostu sensownie opisać w instrukcji/spisie komponentów, a po drugie stawiam orzechy przeciwko żołędziom, że dało się to lepiej zoptymalizować tak, by w grze znalazł się jeden arkusz tektury mniej, tyle jest tych nadmiarowych żetonów.
Trzeba przekopać masę tematów na forum BGG, by znaleźć odpowiedzi na swoje pytania "a po co to/gdzie jest" etc., a można było to uniknąć, gdyby tylko wydawca się nawet nie tyle co postarał, co po prostu zrobił to normalnie.
Takich przykładów na niechlujstwo wydania jest więcej, a to przecież niby poprawiona edycja 1.5...

tl;dr Grę naprawdę polecam, jest b. dobra, takie jest moje zdanie (ale nie grałem w zachwalane tutaj bardziej Oathsworn czy Middarę), ale przez praktyki wydawcy zagłosuję portfelem i podziękuję za dalsze wspieranie ich działalności. Nie mówię, że Dante będzie tak samo wydane, że będzie cierpiało na takie same niedociągnięcia, ale dla mnie za dużo tutaj powodów, by powiedzieć "pass".
Filip z Lublina
Posty: 1681
Rejestracja: 13 paź 2007, 08:46
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Filip z Lublina »

Dzisiaj z kumplami zamierzamy rozpocząć pierwszą kampanię w Drunagor. W kilku miejscach widziałem narzekania na małą ilość potworów. Mam kilka pudeł dodatkowych i zastanawiam się, czy od razu wrzucać dodatkowe potwory do gry? Jeśli tak, to jak to zrobić, bo w żadnej instrukcji nie widziałem ani słowa na ten temat. Po prostu wtasować karty do talii potworów?
Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 310
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 146 times
Been thanked: 146 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: Lossentur »

Filip z Lublina pisze: 29 lut 2024, 17:20 Dzisiaj z kumplami zamierzamy rozpocząć pierwszą kampanię w Drunagor. W kilku miejscach widziałem narzekania na małą ilość potworów. Mam kilka pudeł dodatkowych i zastanawiam się, czy od razu wrzucać dodatkowe potwory do gry? Jeśli tak, to jak to zrobić, bo w żadnej instrukcji nie widziałem ani słowa na ten temat. Po prostu wtasować karty do talii potworów?
Tak, wystarczy wtasować, ale moim zdaniem spokojnie możecie się wstrzymać i nie robić tego od razu. Ja dodałem dopiero po kilku rozdziałach i tylko te ze Spoils of War (mimo że mam karty potworów z innych dodatków, ale bez figurek :P). To mi wystarczyło chociaż na dodatkowego Black Monstera bym nie narzekał a tego chyba nie ma w małych dodatkach.
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 337
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 100 times
Been thanked: 39 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: choczkins »

Nie pamiętam czy ktoś wrzucał ale przypomnę że jest generator losowania potworów co moim zdaniem usprawnia rozgrywkę.

https://marcojanssen.github.io/drunagor-helper/

Oczywiście dla osób, których nie boli używanie elektroniki w planszowkach 😉
hulagi
Posty: 47
Rejestracja: 04 wrz 2017, 17:32
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: hulagi »

Czy ktoś byłby skłonny odsprzedać jeden z Player Trayz. Mam już jeden, który był w kupionym przeze mnie zestawie, a nie chciałbym wydawać kasy na cały dodatek z pięcioma egzemplarzami, jako że gram tylko solo dwoma postaciami. Byłbym wdzięczny :)
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: grucha »

Czy sama podstawka na początek wystarczy , cze lepiej od razu dokupić jakieś dodatki ? Dodatkowe pudełka nie wyglądają ciekawie pod względem stosunku ceny do zawartości.

Czy jest planowe spolszczenie pozostałych dodatków?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 337
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 100 times
Been thanked: 39 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: choczkins »

grucha pisze: 17 mar 2024, 12:51 Czy sama podstawka na początek wystarczy , cze lepiej od razu dokupić jakieś dodatki ? Dodatkowe pudełka nie wyglądają ciekawie pod względem stosunku ceny do zawartości.

Czy jest planowe spolszczenie pozostałych dodatków?
Rozumiem że SG już masz?
Jeżeli nie to stretch goals i przydałby się monster pack 1 zwiększa pulę potworów przez to gra jest bardziej różnorodna.
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: grucha »

Na razie mam tylko podstawkę, wersja 2.0.
I od razu mam sporo pytań o organizację tego wszystkiego. Jak to pomieścić? Niby są dedykowane traye, ale co gdzie ma być? Okrągłych żetonów jest zdecydowanie więcej niż się zmieści w pojemniku.
I jeszcze spis komponentów, mam masę kart nigdzie nie wylistowanych.
Gdzieś czytałem że w tej wersji poprawili kilka rzeczy w tym temacie, ale nie jestem pewien.
Pomocy 😁
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 337
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 100 times
Been thanked: 39 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: choczkins »

grucha pisze: 28 mar 2024, 18:37 Na razie mam tylko podstawkę, wersja 2.0.
I od razu mam sporo pytań o organizację tego wszystkiego. Jak to pomieścić? Niby są dedykowane traye, ale co gdzie ma być? Okrągłych żetonów jest zdecydowanie więcej niż się zmieści w pojemniku.
I jeszcze spis komponentów, mam masę kart nigdzie nie wylistowanych.
Gdzieś czytałem że w tej wersji poprawili kilka rzeczy w tym temacie, ale nie jestem pewien.
Pomocy 😁
Tutaj znajdziesz instrukcje jak wszystko poukładać w pudle:
https://www.wearecgs.com/chronicles-of-drunagor/
Jest spis zawartości co powinno być.
Pisali chyba o tym że żetonów jest więcej ale spokojnie się pomieszczą np. w trayach na karty.
Tutaj link do sklepu na Europę z tańszą wysyłką:
https://store.wearecgs.com/europe/
Bo na ebay i olx raczej taniej nie znajdziesz chociaż może ktoś odsprzeda same SG w dobrej cenie bo jak pisałem dodają więcej bohaterów/potworów i miejsca na przechowywanie.

Na stronie ściągniesz też instrukcję po polsku i księgę kampanii 😉
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: EsperanzaDMV »

grucha pisze: 28 mar 2024, 18:37 Na razie mam tylko podstawkę, wersja 2.0.
I od razu mam sporo pytań o organizację tego wszystkiego. Jak to pomieścić? Niby są dedykowane traye, ale co gdzie ma być? Okrągłych żetonów jest zdecydowanie więcej niż się zmieści w pojemniku.
I jeszcze spis komponentów, mam masę kart nigdzie nie wylistowanych.
Gdzieś czytałem że w tej wersji poprawili kilka rzeczy w tym temacie, ale nie jestem pewien.
Pomocy 😁
To jeszcze ja spróbuję pomóc:
- masz edycję 1.5, tę z najnowszego druku, nie było jeszcze wersji 2.0 ;) Chyba, że masz na myśli dodatek Apocalypse? Aczkolwiek wydawca często myli różne pojęcia i numerki, także nie zdziwiłbym się jakby w jednym miejscu pisali o najnowszym reprincie raz jako 1.5, a raz jako 2.0.
- pisałem o tych żetonach (i nie tylko ich) powyżej, jak źle jest to wszystko pomyślane, źle opisane, nie jesteś sam.
Dokładna instrukcja co jak gdzie poukładać jest dostępna konkretnie tutaj, tylko to jest aktualne dla wersji ze Spoils of War (SG), część elementów z podstawki ma swoje miejsce w tym mniejszym pudełku. Jest też w tym pliku na obrazku pokazane mniej więcej gdzie powinny być jakie żetony, nadmiar możesz sobie gdzieś schować, nie będą Ci potrzebne.
- Z kartami miałem ten sam problem (i też pisałem o tym powyżej, znajdziesz mój post na tej stronie :D) - tutaj masz arkusz ze wszystkimi elementami, jakie powinny być w grze. Polecam uważne przejrzenie wszystkich kart, w moim egzemplarzu brakowało jednej i musieli mi dosłać (po moich zapewnieniach, że nie, nie zgubiłem nigdzie i nie, karty się nie skleiły...). Zgadzam się totalnie, że opis/oznaczenie kart w tej grze jest fatalne, a wystarczyłoby jakoś sensownie te karty oznaczyć, np. jakąś ikoną w rogu karty i/lub nie robić tak wielu z nich dwustronnie.
- Z tą poprawą to tak, jest poprawionych kilka rzeczy mechanicznie, gra nie jest już taka łatwa jak kiedyś była, plus skanowanie kart drzwi z kodem QR pozwala teraz na nowe, potencjalnie bardziej emocjonujące rzeczy, jakie się zadzieją po ich otwarciu, ale jeszcze tego nie testowałem. Przeredagowali również instrukcję... niestety. Niestety, ponieważ wyszła z tego straszna amatorka - coś, co wydaje się czymś oczywistym, nie miało tutaj miejsca, a mianowicie po przeredagowaniu instrukcji nie dali jej prawdopodobnie do przeczytania komuś, kto nigdy nie grał w tę grę i by nauczył się z tej przeredagowanej instrukcji. Dlatego masa odnośników typu "Zobacz więcej na stronie XX" jest błędna, bo po redakcji instrukcji te odnośniki... znajdują się w innych miejscach.
Ale kompletną erratę do swojej wersji 1.5 (która już powinna być bez błędów...) znajdziesz tutaj.
Jeśli chcesz poczytać co konkretnie zostało zmienione względem pierwszej wersji, to polecam lekturę zawartości Update Packu. W skrócie, ulepszyli wszystkie trzy księgi, kilka kafelków mapy, są nowe drzwi (trudniejsze niż wcześniej), zmniejszyli liczbę run, no i wymienili całą masę kart.
- Podstawka + Spoils of War mają oficjalne spolszczenie, dostępne na stronie wydawcy w sekcji DIGITAL FILES (Reprint). Na dole masz "Polish Translation Files". Czy/kiedy będą spolszczenia do dodatku, tego nie wie nikt.

Generalnie brzmi jak masa baboli i niegrywalna gra, ale na szczęście tak nie jest - amatorszczyzna wydawcy nie sprawiła na szczęście, że to jest zła gra, jest bardzo dobra, tylko najpierw trzeba przebrnąć przez to wszystko wymienione powyżej, co powinno być zrobione dużo lepiej/poprawnie po stronie wydawcy. Ale jak już przebrniesz, to zobaczysz, że dokonałeś dobrego zakupu i warto było się pomęczyć :)
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: grucha »

Tobie również dziękuje bardzo, na pewno w wolnej chwili wszystko sprawdzę.
Co do wersji gry , to sugerowałem się opisem na stronie, gdzie ją zakupiłem :
https://rpg-piekielko.pl/pl/products/ch ... -2935.html.

Instrukcję będę czytał po polsku, skoro dowiedziałem się że takowa istnieje, czy ona też jest tak kiepska?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 337
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 100 times
Been thanked: 39 times

Re: Chronicles Of Drunagor: Age Of Darkness (Daniel Alves, Eurico Cunha Neto)

Post autor: choczkins »

grucha pisze: 28 mar 2024, 20:25 Tobie również dziękuje bardzo, na pewno w wolnej chwili wszystko sprawdzę.
Co do wersji gry , to sugerowałem się opisem na stronie, gdzie ją zakupiłem :
https://rpg-piekielko.pl/pl/products/ch ... -2935.html.

Instrukcję będę czytał po polsku, skoro dowiedziałem się że takowa istnieje, czy ona też jest tak kiepska?
Ciężko powiedzieć 😄
Sugeruje przeczytać angielską bo cały "wording" gry masz po angielsku czyli umiejętności, stany itp. czyli łatwiej będzie przyswoić sobie zasady. Ewentualnie niejasności podpatrzeć w polskiej.
ODPOWIEDZ