Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: BOLLO »

walkingdead pisze: 15 lut 2024, 19:03
Spoiler:
A wiadomo już jaka będzie cena?
Czekając na podstawkę kupiłam wszystkie dodatki jakie udało mi się zdobyć i nie wydaje mi się, aby cena za te pudła była jakaś wybitnie przerażająca. A trochę tam zawartości jest w tych pudłach.
Jeszcze nie podali ale pewnie oscylować będzie w kwocie 300+
StanleyStone
Posty: 244
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: StanleyStone »

Czy myślicie, że wpisanie Galakty w info na BGG o wydawcy podstawki i brak takiego zapisu w kontekście dodatków sugerują coś czy raczej na razie to wróżenie z fusów?
Awatar użytkownika
walkingdead
Posty: 2047
Rejestracja: 06 lut 2013, 19:57
Has thanked: 123 times
Been thanked: 337 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: walkingdead »

Ja nie wiem, ale wiem, że nie podoba mi sie polityka wydawnictw dotycząca dodatków :mrgreen:
Nigdy nie ma pewności czy dana linia produktowa będzie kontynuowana. A i odstępy czasowe bywają dość zniechęcające.
Rozumiem, że wydawcy chcą zbadać zainteresowanie na rynku, ale myślę, że to może również się przekładać na sprzedaż. Bo jeśli kupujesz grę to niepewność czy dodatki się pojawią albo konieczność czekania na nie rok powoduje, że pewnie wielu woli kupić wersję ang od razu z dodatkami. Albo dokupić dostępne już dodatki w wersji ang.

Czekam na HOLAS od Galakty, bo lubię wspierać rodzime wydanictwa, ale dodatki już zakupiłam w wersji ang (skorzystałam z tego, że były dostępne w sklepach). Final Girl od LDG kupiłam częściowo od polskiego wydawcy, ale sezon drugi kupiłam w wersji ang. Z tego samego powodu- brak pewności czy dodatki się pojawią oraz możliwa konieczność dlugiego czekania na sezon 2.

Jako osoba, która ma mało gier (mocno ogrywająca własne tytuły) lubię mieć dodatki, po to aby z gry czerpać jeszcze więcej i nie znudzić się za szybko.
StanleyStone
Posty: 244
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: StanleyStone »

Dzisiaj dostałem info od Galakty, że mają analizować jakieś dane i w czwartek podejmować decyzję, m. in. co do Heroes (o ile jeszcze taka decyzja co do tego konkretnego tytułu nie zapadła, ale pani w słuchawce twierdziła, że nie). Ja już swego maila napisałem. I tak sobie myślę, że jeśli dużo osób napisze, to pewnie szanse na wydanie wzrosną. Tylko piszcie na firma@galakta.pl
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: AkitaInu »

StanleyStone pisze: 19 lut 2024, 16:17 Dzisiaj dostałem info od Galakty, że mają analizować jakieś dane i w czwartek podejmować decyzję, m. in. co do Heroes (o ile jeszcze taka decyzja co do tego konkretnego tytułu nie zapadła, ale pani w słuchawce twierdziła, że nie). Ja już swego maila napisałem. I tak sobie myślę, że jeśli dużo osób napisze, to pewnie szanse na wydanie wzrosną. Tylko piszcie na firma@galakta.pl
To tak min. 500 maili i moze cos sie zmieni ;)
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: Moonday »

StanleyStone pisze: 19 lut 2024, 16:17 Dzisiaj dostałem info od Galakty, że mają analizować jakieś dane i w czwartek podejmować decyzję, m. in. co do Heroes (o ile jeszcze taka decyzja co do tego konkretnego tytułu nie zapadła, ale pani w słuchawce twierdziła, że nie). Ja już swego maila napisałem. I tak sobie myślę, że jeśli dużo osób napisze, to pewnie szanse na wydanie wzrosną. Tylko piszcie na firma@galakta.pl
W efekcie dużo osób napisze, a mało kto kupi. Gra, albo sama się obroni albo nie, i nie ma się co czarować.
StanleyStone
Posty: 244
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: StanleyStone »

A czy ktoś z posiadaczy gry mógłby mi powiedzieć, jaką średnicę mają żetony?
SeekerKuba
Posty: 149
Rejestracja: 12 wrz 2022, 11:36
Has thanked: 31 times
Been thanked: 93 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: SeekerKuba »

StanleyStone pisze: 22 lut 2024, 23:33 A czy ktoś z posiadaczy gry mógłby mi powiedzieć, jaką średnicę mają żetony?
25mm.

Przymierzam się do zrobienia wkładek spolszczających do kart, i pewnie też planszetek na podstawie tłumaczenia z Bgg do angielskiej wersji gry.
Zeskanowałem na razie te 7 podstawowych kart, poczyściłem je i nałożyłem tekst. Jest to jakies rozwiązanie ale jakość skanu jest zauważalenie gorsza od oryginału, usuwnie tych małych kropeczek filtrami nie daje efektu takiego jaki bym chciał i ciężko to wydrukować tak żeby kolorystyka byla w miare podobna. Pewnie rozpieściły mnie wkładki od Awaken Realms do The edge, które prezentują się elgancko.
Na bgg znalazłem karty wydarzeń z dodatku który jeszcze nie wyszedł. Gościu który je udostępnił twierdzi że porobił screenshoty w aplikacji i pozniej podokładał teksty czy jakoś tak. U mnie na żadnym urządzeniu z androidem nie chce się zainstalować. Zainstalowałem ją z pliku apk ale sie wykrzacza przy starcie. Czy komukolwiek ta aplikacja działa? Czy są tam wszyskie karty którem można by porobić screeny a może po prostu gdzieś w czeluściach internetu są pliki źródłowe na których pracowało by się lepiej niż skany...?
Przykład:
Spoiler:
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 191 times
Been thanked: 521 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: qreqorek »

SeekerKuba pisze: 04 mar 2024, 09:13
StanleyStone pisze: 22 lut 2024, 23:33 A czy ktoś z posiadaczy gry mógłby mi powiedzieć, jaką średnicę mają żetony?
25mm.

Przymierzam się do zrobienia wkładek spolszczających do kart, i pewnie też planszetek na podstawie tłumaczenia z Bgg do angielskiej wersji gry.
Zeskanowałem na razie te 7 podstawowych kart, poczyściłem je i nałożyłem tekst. Jest to jakies rozwiązanie ale jakość skanu jest zauważalenie gorsza od oryginału, usuwnie tych małych kropeczek filtrami nie daje efektu takiego jaki bym chciał i ciężko to wydrukować tak żeby kolorystyka byla w miare podobna. Pewnie rozpieściły mnie wkładki od Awaken Realms do The edge, które prezentują się elgancko.
Na bgg znalazłem karty wydarzeń z dodatku który jeszcze nie wyszedł. Gościu który je udostępnił twierdzi że porobił screenshoty w aplikacji i pozniej podokładał teksty czy jakoś tak. U mnie na żadnym urządzeniu z androidem nie chce się zainstalować. Zainstalowałem ją z pliku apk ale sie wykrzacza przy starcie. Czy komukolwiek ta aplikacja działa? Czy są tam wszyskie karty którem można by porobić screeny a może po prostu gdzieś w czeluściach internetu są pliki źródłowe na których pracowało by się lepiej niż skany...?
Przykład:
Spoiler:
Zrobiłem 42 stronicowy dokument z tłumaczeniem na bazie wersji 2.0. Wstrzymałem wszelkie prace w momencie ogłoszenia polskiej wersji. Myślę, że najlepiej będzie poczekać na jej wydanie i teksty ściągnąć z tej wersji, a resztę, czyli to co nie jest wydane w PL, dorobić samemu. W razie czego służę dokumentem.
Kitshu
Posty: 74
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: Kitshu »

IMO gra to takie 6/10 miałem i sprzedałem po 2 miesiącach. Każda dosłownie każda mechanika z tej gry to podstawowa wersja danego typu mechaniki bez twistów, głębi zaskoczeń. Warunki zakończenia rozgrywki są niesatysfakcjonujące co utopiło dla mnie tą gre. Plusy to: 1.Wygląd 2.Różnorodność frakcji 3.Eksploracja wielodomenowa.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 191 times
Been thanked: 521 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: qreqorek »

Kitshu pisze: 04 mar 2024, 10:02 IMO gra to takie 6/10 miałem i sprzedałem po 2 miesiącach. Każda dosłownie każda mechanika z tej gry to podstawowa wersja danego typu mechaniki bez twistów, głębi zaskoczeń. Warunki zakończenia rozgrywki są niesatysfakcjonujące co utopiło dla mnie tą gre. Plusy to: 1.Wygląd 2.Różnorodność frakcji 3.Eksploracja wielodomenowa.
Każdemu w grach co innego podpasowuje i co innego przeszkadza. Ja w HLASa grywam tylko 2v2 lub 1v1. Zaciętość rozgrywki, manewry taktyczne, kooperowanie w duecie od pierwszych tur dzięki wymianie zasobów między partnerami. Gdy teraz dojdą nowe karty taktyk, gra stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Przynajmniej dla mnie :)
StanleyStone
Posty: 244
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 24 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: StanleyStone »

A w podstawce ile jest taktyk?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: AkitaInu »

qreqorek pisze: 04 mar 2024, 11:26
Kitshu pisze: 04 mar 2024, 10:02 IMO gra to takie 6/10 miałem i sprzedałem po 2 miesiącach. Każda dosłownie każda mechanika z tej gry to podstawowa wersja danego typu mechaniki bez twistów, głębi zaskoczeń. Warunki zakończenia rozgrywki są niesatysfakcjonujące co utopiło dla mnie tą gre. Plusy to: 1.Wygląd 2.Różnorodność frakcji 3.Eksploracja wielodomenowa.
Każdemu w grach co innego podpasowuje i co innego przeszkadza. Ja w HLASa grywam tylko 2v2 lub 1v1. Zaciętość rozgrywki, manewry taktyczne, kooperowanie w duecie od pierwszych tur dzięki wymianie zasobów między partnerami. Gdy teraz dojdą nowe karty taktyk, gra stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Przynajmniej dla mnie :)
Bez znajomosci na pamięć ras nie ma tutaj miejsca na taktykę, W polowie gry kazdy ma juz +1 do gór, -1 przy ruchu, +2 przy wodzie, +1 do tych i +2 do tamtych jednostek, ale tylko jak inni nie mają żadnych minusów. Dodaj z 10 warunków i wymieszaj.

To jest cos co zabija tą gre. Owszem, grając 10 razy pewnie pamiętasz, ale granie i orientowanie się w tym wszystkim zabijało jakiekolwiek taktyki bo trzeba było się pytać co kto ma :D I pare innych bolączek. I jak dla mnie wciąż to jest coś co nadaje się na 2 edycję, poprawioną :P
Awatar użytkownika
nidhog
Posty: 1623
Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 21 times
Been thanked: 359 times
Kontakt:

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: nidhog »

AkitaInu pisze: 04 mar 2024, 11:33
qreqorek pisze: 04 mar 2024, 11:26
Kitshu pisze: 04 mar 2024, 10:02 IMO gra to takie 6/10 miałem i sprzedałem po 2 miesiącach. Każda dosłownie każda mechanika z tej gry to podstawowa wersja danego typu mechaniki bez twistów, głębi zaskoczeń. Warunki zakończenia rozgrywki są niesatysfakcjonujące co utopiło dla mnie tą gre. Plusy to: 1.Wygląd 2.Różnorodność frakcji 3.Eksploracja wielodomenowa.
Każdemu w grach co innego podpasowuje i co innego przeszkadza. Ja w HLASa grywam tylko 2v2 lub 1v1. Zaciętość rozgrywki, manewry taktyczne, kooperowanie w duecie od pierwszych tur dzięki wymianie zasobów między partnerami. Gdy teraz dojdą nowe karty taktyk, gra stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Przynajmniej dla mnie :)
Bez znajomosci na pamięć ras nie ma tutaj miejsca na taktykę, W polowie gry kazdy ma juz +1 do gór, -1 przy ruchu, +2 przy wodzie, +1 do tych i +2 do tamtych jednostek, ale tylko jak inni nie mają żadnych minusów. Dodaj z 10 warunków i wymieszaj.

To jest cos co zabija tą gre. Owszem, grając 10 razy pewnie pamiętasz, ale granie i orientowanie się w tym wszystkim zabijało jakiekolwiek taktyki bo trzeba było się pytać co kto ma :D I pare innych bolączek. I jak dla mnie wciąż to jest coś co nadaje się na 2 edycję, poprawioną :P

Nie trzeba znać na pamięć, aczkolwiek prawdą jest iż nieznajomość ras spowalnia grę.
Można to częściowo wyeliminować dla stałych plusów własnoręcznie. Np gdy osiągniemy stały bonus Elfami w lesie czy przy wieżach kładziemy kostkę w kolorze gracza z odpowiednią liczbą albo żeton ( np. zrobiony z tego): klik. Więc na wszystkich lasach kładziemy kostkę z 1 oczkiem, Przy wieżach w lesie z 2 oczkami i już jest czytelniej.

Nie eliminuje to całkiem problemu liczenia, ale cóż. W tej grze też o to chodzi, by np. skasować komuś jednostkę przed walką po to by inne straciły bonus, lub by przeciwnik nie mógł zagrać konkretnej karty taktyki.


edit: literówki
Ostatnio zmieniony 04 mar 2024, 12:51 przez nidhog, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje zbiórki: Inventions - Szczegóły: tu
Rabaty: TlamaGames - 6%, Regatuljocurilor - 20%
W dniach 5.11 - 19.11 - nie ma mnie w Polsce. Kontakt może być utrudniony.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4039
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: AkitaInu »

nidhog pisze: 04 mar 2024, 12:08
AkitaInu pisze: 04 mar 2024, 11:33
qreqorek pisze: 04 mar 2024, 11:26

Każdemu w grach co innego podpasowuje i co innego przeszkadza. Ja w HLASa grywam tylko 2v2 lub 1v1. Zaciętość rozgrywki, manewry taktyczne, kooperowanie w duecie od pierwszych tur dzięki wymianie zasobów między partnerami. Gdy teraz dojdą nowe karty taktyk, gra stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna. Przynajmniej dla mnie :)
Bez znajomosci na pamięć ras nie ma tutaj miejsca na taktykę, W polowie gry kazdy ma juz +1 do gór, -1 przy ruchu, +2 przy wodzie, +1 do tych i +2 do tamtych jednostek, ale tylko jak inni nie mają żadnych minusów. Dodaj z 10 warunków i wymieszaj.

To jest cos co zabija tą gre. Owszem, grając 10 razy pewnie pamiętasz, ale granie i orientowanie się w tym wszystkim zabijało jakiekolwiek taktyki bo trzeba było się pytać co kto ma :D I pare innych bolączek. I jak dla mnie wciąż to jest coś co nadaje się na 2 edycję, poprawioną :P

Nie trzeba znać na pamięć, aczkolwiek prawdą jest iż nieznajomośc ras spowalnia grę.
Można to częsciowo wyeliminować dla stałych plusów własnoręcznie. Np gdy osiągniemy stały bonus Elfami w lesie czy przy wiezach kłądziemy kostkę w kolorze gracza z odpowiednią liczbą albo żeton ( np zrobiony z tego): klik. WIęc na wsyztskich lasach kłądziemy kostkę z 1 oczkiem, Przy wieząch w lesie z 2 oczkami i już jest czytelniej.

Nie eliminuje to całkiem problemu liczenia, ale cóż. W tej grze też o to chodzi, by np skasować komuś jednostkę przed walką po to by inne straciły bonus, lub by przecinik nie mól zagrać konkretjen karty taktyki.
No tak, kosteczki czy dyski pewnie pomagaja, dobry pomysl. Co do kasowania jednostek - w smie brzmi sensownie :)

I tak czekam na wersje v2 :D
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 191 times
Been thanked: 521 times

Re: Heroes of Land, Air & Sea (Scott Almes)

Post autor: qreqorek »

AkitaInu pisze: 04 mar 2024, 12:48 I tak czekam na wersje v2 :D
Pierwsza wersja była w 2018, druga ze zmianami w 2020 https://www.kickstarter.com/projects/co ... =bggforums, nawet był update KIT do zakupienia (https://base23.com/node/9401). Teraz jest reprint i mały dodatek w postaci kart taktyki (który sporo zmienia w walkach) i kart eventów.

Komu gra przypadła do gustu to przypadła, komu nie to nic się w niej nie zmieni. To że znajomość kart w taliach przeciwników się przydaje to przypadłość chyba 90% gier z kartami asymetrycznymi. Podobnie z frakcjami. Jak ktoś ma zamiar zagrać 5 razy to najprawdopodobniej gra nie jest dla niego. Dla innych po 50 rozgrywkach dalej będzie fajna zabawa i 3 poziomy głębi więcej w zrozumieniu frakcji. A są tu takie, które świetne są w rushu, inne, które pokazują swoją moc dopiero w lategameie itd.
ODPOWIEDZ