ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 2567
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1063 times
- Been thanked: 505 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Nie grałem, ale jak ruszała kampania i prezentowano jakieś fragmenty rozgrywki, to doszedłem do takiego samego wniosku - kości kości kości, szukanie czegoś po różnych stronach w wielu segregatorach, znowu kości kości kości i między tym parę zdań z fabuły. Czyli chyba od czasu prototypu niewiele się zmieniło .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Kurcze nie straszcie, czekam na swój egzemplarz a po tych wszystkich ohach i ahach kolegów recenzentów spodziewam się fajnej gry
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Bo gra jest super, ale nie każdemu podejdzie. Mnie np. Tainted Grail średnio się podobał, gra wiecznego grindu. Zaś w ISS bardzo lubię mechanikę opartą na kościach. No i jest prosta zasada - wszystkiego zrobić się nie da i trzeba się liczyć np. z porażkami. Dla mnie to jedna z najlepszych plansz w jaką grałem, dla innego będzie sporym zawodem. Kto co lubi
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
No to nadzieja jest, mnie TG też nie podszedł a Etherfields męczę i męczę i czuję się coraz bardziej zmęczonyjediwolf pisze: ↑18 lut 2024, 20:08Bo gra jest super, ale nie każdemu podejdzie. Mnie np. Tainted Grail średnio się podobał, gra wiecznego grindu. Zaś w ISS bardzo lubię mechanikę opartą na kościach. No i jest prosta zasada - wszystkiego zrobić się nie da i trzeba się liczyć np. z porażkami. Dla mnie to jedna z najlepszych plansz w jaką grałem, dla innego będzie sporym zawodem. Kto co lubi
Może w końcu będzie to ta gra, która mnie chociaż na chwilę oderwie od Baseball Highlights 2045
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 144 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Wczoraj udało mi się skończyć pierwszą planetę kampanii (oraz wczesniej samouczek). Co do zarzutu o skakaniu po elementach to pierwsza planeta dalej wprowadza w zasady, które nie były omówione w samouczku. Jest trochę skakania po książkach ale dla mnie nie jest to za dużo. Dodatkowo mamy puste planety to chyba nikt nie spodziewa się opisów fabularnych podnoszenia każdego kamyka Gra jest oparta na kościach i oczywiste jest, że będzie dużo rzucania ja to lubię, dodatkowo mamy wiele możliwości urozmaicenia tego rzucania. Po pierwsze decyzja, które kości użyjemy. Czy jest sens brać więcej jak mogą być niepowodzenia, czy symbole się w ogóle przydadzą? Czy mam karty na ewentualne przerzuty? Potem jakie kości odświeżyć, gdzie chcę iść a co odpuścić.
Na razie jestem zadowolony (mimo że zawsze wolałem fantastyczne klimaty jak TG niż kosmos),chcę grać dalej tylko będę musiał czekać na jakieś wolne bo jednak kilka godzin musi być.
Na razie jestem zadowolony (mimo że zawsze wolałem fantastyczne klimaty jak TG niż kosmos),chcę grać dalej tylko będę musiał czekać na jakieś wolne bo jednak kilka godzin musi być.
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 187 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
jak patrze na opis SG, to na zawartosc sklada sie:
Kod: Zaznacz cały
- new campaign (The Lost Fleet)
- new scenarios (Lone Wolf, Tartarus, Cryptobiosis, The Pilgrimage, Deeper Horizon)
- new characters
- new threats
- new alien dice
- new skills
- new abilities
- new technologies
- new discoveries
- new projects
- new landers
- new modules
- ship book upgrades
- Modular Turrets module
- 3D 1st player marker
- secret envelope (unlockable content for the campaign)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11681
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3482 times
- Been thanked: 3498 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Ale wiesz, ze te SG to sa juz w core uwzglednione?MowMiStefan pisze: ↑20 lut 2024, 16:33 nowe scenariusze i kampania pewnie moga poczekac, ale brak pozostalych elementow na mozliwe ze jedyny playthrough to slabe jest…. kiedy ma przyjsc fala z SG?
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 187 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
No teraz to juz wiem Kuba zrobiles mi dzien, dziekijapanczyk pisze: ↑20 lut 2024, 16:34Ale wiesz, ze te SG to sa juz w core uwzglednione?MowMiStefan pisze: ↑20 lut 2024, 16:33 nowe scenariusze i kampania pewnie moga poczekac, ale brak pozostalych elementow na mozliwe ze jedyny playthrough to slabe jest…. kiedy ma przyjsc fala z SG?
- Hardkor
- Posty: 4773
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1435 times
- Been thanked: 933 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Czy samouczek naprawdę trwa aż 3-4h? Bo pamiętam z Etherfields jak i Tainted Grail, że były one krótkie, a chcemy jutro z kolegą zacząć porządkować pudełko, więc jak mamy potem jeszcze 3-4h grać to nam wieczora nie starczy.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Z tłumaczeniami zasad, czytanie instrukcji, często będziecie szukać dodatkowych wyjaśnień, pojawią się wątpliwości, które będzie trzeba rozwiać zejdzie ze 3h jak nic, może nawet więcej. Chyba, że macie obcykane już zasady i wiecie co i jak to samouczek wtedy jest formalnością.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2024, 13:27 przez jediwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 08 lip 2023, 12:31
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 19 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Tak, trzeba liczyć 3-4 godziny, bo będziecie dużo czytać i chociaż wiele ruchów jest "wymuszonych" przez tutorial, to żeby spokojnie każdą czynność wykonać i zrozumieć ideę danych zasad, trzeba jednak chwilę poświęcić. Podejrzewam, że ze 2-3 pierwsze cykle zarządzania-eksploracji-raportu też zajmą ciut więcej czasu. Dlatego zarezerwowałam sobie weekend już na granie i czytanie instrukcji
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
mam zgoła inne odczucia. Mi się zarządzanie kościami podoba, warstwa fabularna rozbudowana na poziomie TG, klimat eksploracji kosmosu mi pasuje. Co do przerzucania kartami w skoroszycie statku to tak samo przerzucasz karty w deckbuildingach tylko odkładasz je na kupke albo sklep a nie do klasera, żadna różnica. Mi sie rozwój statku podoba nawet bardzo bo dodaje nam nowe rzeczy do zbrojowni ( typu namioty termiczne, łaziki, bronie ) które mocno wpływają na gameplay i feeling gry. Ocena gry po 2 misjach to troche słaba praktyka bo gra ma naprawdę mocną kampanię która im dalej tym mocniej i lepiej robi graczowi. Oczywiście jak ktoś nie lubi dicemenagmentu to może się odbić. Porównywanie do TG też IMO nietrafione ( bo takie posty sie tu pojawiły ) bo jedyne co łączy te dwie gry to to że są kampanijne, jednak TG ma gorsze mechaniki które irytują ( np. diale menchirów ) które wymagają naprawy homerulesami ( i tak są one dość powszechnie stosowane ). ISS natomiast korekty takiej nie potrzebuję i za to plus. Rozumiem natomiast że ktoś może mieć gorszy feeling bo tu sterował swoim jednym jedynym Arevem czy kimś innym a w ISS ma całę ekipy na głowie i nie ma takiego zżycia z postacią jak w TG. Ja jednak lubie taką skalę makro. IMO ISS jest lepszy do grania w ekipie a TG lepszy do grania solo ( MAX 2 osoby, ale dajel solo jest lepsze ) przy zaznaczeniu że wprowadzamy homerulsy.Thanes pisze: ↑18 lut 2024, 00:01 Ja bym chciał skonfrontować z wami lekki zawód grą. Przeszedłem samouczek i pierwszą misję. W mojej opinii gra nie ma startu np. Do tainted grail tego samego wydawcy. Klimatu tylko troszkę i to głównie jakieś deafultowe pogadanki przez intercom, ciągłe rzucanie kostkami, których nie ma- może coś robię źle? Kości tak schodzą, że praktycznie zawsze 1 z 2 akcji to odpoczynek. I bardzo dużo przeskakiwania i wertowania różnych książek. Sporo też minimechanik, które de facto sprowadzają się do tego samego- rzuć kostką i sprawdź wynik. Emocje jak na grzybach. Przez to skakanie tempo jest takie, że grałem solo. Boję się, Że jakbym zaproponował żonie to by umarła z nudów. Macie podobne wrażenia? Gra się potem rozpędza?
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 28 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Instrukcja sugeruje, by samouczek przeszła jedna osoba, która pozna zasady, a dopiero w trakcie rozgrywania pierwszej misji dołączyli pozostali gracze, którzy krok po kroku będą wprowadzani w grę.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 04 maja 2011, 22:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 49 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Nie polecam takiego podejścia, bo pozostali gracze pominą początek fabuły gry i nie będą wiedzieli o co chodzi. No i każdy gracz kieruje jakąś sekcją, więc fajnie, jeśli to on od początku podejmuje decyzje na jej temat (chociażby jakich załogantów wybrać).mr_pepeush pisze: ↑22 lut 2024, 11:07 Instrukcja sugeruje, by samouczek przeszła jedna osoba, która pozna zasady, a dopiero w trakcie rozgrywania pierwszej misji dołączyli pozostali gracze, którzy krok po kroku będą wprowadzani w grę.
Moim zdaniem, jak ktoś jest ograny, to najlepiej rozegrać samemu kilka tur samouczka, żeby załapać ogólny schemat rozgrywki (głównie jak działają testy) a następnie rozegrać ponownie samouczek (który jest jednocześnie pierwszą misją w kampanii) z docelową ekipą, zgodnie z zasadami szybkiego startu z instrukcji.
Ja osobiście rozegrałem solo cały pierwszy scenariusz a potem z ekipą zagrałem go jeszcze raz, tak, jak to wyżej opisałem. Ale takie podejście polecam tylko komuś, kto nie poczuje, że ogarnia grę po tych kilku turach. Tak naprawdę samouczek się nie kończy po pierwszym scenariuszu, bo potem gra jeszcze dorzuca nowe elementy w kolejnych scenariuszach.
-
- Posty: 606
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 144 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
A jakie są wasze opinie o liczbie postaci? Gram w dwie osoby i mogę na planete wysłać tylko dwie sekcje (na razie tak robiłem) ale mam obawy czy jakbym chciał spróbować wszystkich sekcji na raz to czy nie byłoby ciężej. Z jednej strony jest więcej kości, łatwiej żeby ktoś pomagał. Z drugiej strony każde przejście między sektorami coś kosztuje. Wypełnienie wszystkich misji pewnie wymaga zwiedzenia większości miejsc na planecie więc czy za szybko nie straci się zapasów na przemieszczanie? Wydarzenie dobiera się dla każdego więc też nie ma korzyści z większej liczby sekcji.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 30 cze 2022, 00:17
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 67 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Ja moją drugą rozgrywkę na drugiej planecie zagrałem solo 4 sekcjami. Nie wiem jak to jest dalej, być może opłaca się na niektóre planety mniej wysłać, ale na tą wolałem wysłać 4 bo z tego co rozumiem - awansują tylko te postacie które uczestniczą w misji, jeśli chcemy szybciej wylevelować naszą załogę to warto użyć wszystkich sekcji. Wydarzeń jest więcej, zapasy szybciej się kończą, ale też eksploracja szybciej idzie z racji tego, że można iść parami i szybciej wykonywać dane testy. Póki co wydaje mi się, że nie ma za dużego znaczenia czy wyślemy 4 sekcje czy 1 oprócz tego awansu i ran.tomekmani3k pisze: ↑22 lut 2024, 11:40 A jakie są wasze opinie o liczbie postaci? Gram w dwie osoby i mogę na planete wysłać tylko dwie sekcje (na razie tak robiłem) ale mam obawy czy jakbym chciał spróbować wszystkich sekcji na raz to czy nie byłoby ciężej. Z jednej strony jest więcej kości, łatwiej żeby ktoś pomagał. Z drugiej strony każde przejście między sektorami coś kosztuje. Wypełnienie wszystkich misji pewnie wymaga zwiedzenia większości miejsc na planecie więc czy za szybko nie straci się zapasów na przemieszczanie? Wydarzenie dobiera się dla każdego więc też nie ma korzyści z większej liczby sekcji.
Tak i nie, w samouczku jest wyznaczone których masz użyć (chyba jedna lub dwie są wymagane). Dalej to wszystko będzie zależeć, a od czego to zobaczysz .
Można wysłać na misje wszystkie sekcje, więc możecie wybrać dwie albo możecie wszystkie wysłać, to już od Was zależy.
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 504
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 1031 times
- Been thanked: 227 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Dla mnie się nie rozpędziła, po prostu więcej tego samego. Ale też nie jestem fanem gier kościanych.Thanes pisze: ↑18 lut 2024, 00:01 Ja bym chciał skonfrontować z wami lekki zawód grą. Przeszedłem samouczek i pierwszą misję. W mojej opinii gra nie ma startu np. Do tainted grail tego samego wydawcy. Klimatu tylko troszkę i to głównie jakieś deafultowe pogadanki przez intercom, ciągłe rzucanie kostkami, których nie ma- może coś robię źle? Kości tak schodzą, że praktycznie zawsze 1 z 2 akcji to odpoczynek. I bardzo dużo przeskakiwania i wertowania różnych książek. Sporo też minimechanik, które de facto sprowadzają się do tego samego- rzuć kostką i sprawdź wynik. Emocje jak na grzybach. Przez to skakanie tempo jest takie, że grałem solo. Boję się, Że jakbym zaproponował żonie to by umarła z nudów. Macie podobne wrażenia? Gra się potem rozpędza?
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Wszystko zależy od sprzedaży. Dopiero dostarczają 2 falę po angielsku ISS. Tainted Grail doczekał się kolejnej części, ale dopiero po dłuższym czasie. Dzisiaj chyba AR ogłasza swoje plany na ten rok, dowiemy się, jakie będą wspieraczki w tym roku.VonBarnaky pisze: ↑27 lut 2024, 11:36 Jak myślicie będzie ISS Vanguard - 2? (Skoro nemesis x 3 wyszedł) bo odpuściłem patrząc na kota w worku w tej grze, teraz stwierdziłem że fajna i szkoda, że nie mam ;/
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2496 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Galaktyczne kości są w pytę
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 27 lut 2024, 12:50 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Powód: Cytowanie
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Spoiler:
Nie sa. Jak nie masz mocnego swiatla nad plansza to nie widac ktora niebieska a ktora zielona. Czekam za zestaw do wymiany. Wtedy poskladam sobie zestawy we wlasciwych kolorach (wszystkie na foto sa „zielone”).
Ostatnio zmieniony 27 lut 2024, 12:49 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
- brazylianwisnia
- Posty: 4196
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 273 times
- Been thanked: 973 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Nie mam u siebie mocnego światła i nie mam żadnego problemu odróżnić zielone od niebieskich. Nie wiem skąd się bierze ta nagonka. Jeszcze jakby to chodziło od odróżnienie turkusowego od seledynowego to jeszcze bym zrozumiał.
Sprzedam:ATO, Oathsworn, Lords of Ragnarok,eurasy, inne
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Tutaj masz zdjecie w dobrym swietle. Dla Ciebie to te same kosci? Nie widzisz tutaj problemu?brazylianwisnia pisze: ↑27 lut 2024, 13:00
Nie mam u siebie mocnego światła i nie mam żadnego problemu odróżnić zielone od niebieskich. Nie wiem skąd się bierze ta nagonka. Jeszcze jakby to chodziło od odróżnienie turkusowego od seledynowego to jeszcze bym zrozumiał.
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 08 lip 2023, 12:31
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 19 times
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Nie no, te kości może i wyglądają bajerancko, ale chyba nie bez powodu były narzekania jak tylko angielskie kopie doszły do wspierających. Moim zdaniem to wtopa, bo te ciemne ścianki na wielu zdjęciach wyglądają nieodróżnialnie - nie wiem, czy nikt nie sprawdzał, że na produkcji barwnik nierównomiernie poszedł. Mnie by denerwowały.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8918
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2817 times
- Been thanked: 2496 times
- Kontakt:
Re: ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Zdjęcie tendencyjne. Przecież nigdy nie masz takiej sytuacji, że patrzysz na kości idealnie od góry. Zawsze jest to jakiś kąt, a pod kątem one nie sprawiają takich problemów. Od razu mówię, że nie jest idealnie, czasami się trzeba przyjrzeć, ale ja nie mam o co kruszyć kopii. Mam mocne oświetlenie ledowe zawieszone na wysokości mniej niż metr nad stołem. To już bardziej czasem przeszkadzają refleksy świetlne na szczęście siła światła i barwa są regulowane.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego