Rebel przejmuje licencje Brassa

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: arturmarek »

psia.kostka pisze: 18 gru 2023, 14:49
Spoiler:
Tylko to nie jest cytat, a cudzyslow jest uzyty jako forma redakcji wypowiedzi i przedstawienia tezy Bollo.
Nie szukajcie sensacji, gdzie jej nie ma. Nie prowokujcie, gdzie nie ma potrzeby sie spierac.

Jesli szukasz drogiego wydawcy, to np Galakta. Czy moglby taniej? Niby nie wiemy, ale zawsze mozna taniej, np przechodzac z rumiankowego 4warstowego, na ten makulaturowy bez perforacji. I juz koszty stałe spadaja.

W pewnym sensie potwierdzeniem, ze "mozna taniej" byly ceny na BF w tym wydawnictwie.
Jasne, mój sarkazm był niegrzeczny oraz, raczej, niepotrzebny - jak to bywa z sarkazmem.

Jednak nie rozumiem czemu prowokacja jest niepotrzeba. Po to mamy forum, aby wymieniać się opiniami (często spierać).

Ja wierzę, do pewnego stopnia, w wolny rynek planszówkowy. Jeśli marża na grach byłaby taka bajeczna jak sugeruje Karol, to w końcu któryś wydawca wyłamałby się i wydał gry znacznie taniej. Oczywiście, nie każdy działa na takiej samej marży. Nieraz porównując gry można się zastanawiać dlaczego dwie gry o podobnej liczbie i jakości komponentów potrafią kosztować bardzo różnie.

Jednak będąc choć trochę uczciwym wobec wydawców, biorąc na warsztat Diorę. Karol, spróbuj zrobić takie wyliczenie:
- Załóżmy, że wydrukujesz i sprzedaż 1000 pudełek. Zauważmy, że jest to bardzo optymistyczne i nie bierze pod uwagę ryzyka, że bedziesz palił w piecu tymi grami.
- Weź jakąkolwiek cenę druku z tych, które Ci oferowano.
- Załóż, że projektant gier zarabia minimalną stawkę godzinową (23,50) i przemnóż przez liczbę godzin, ile spędziłeś na pracy nad tą grą. Pamiętaj, że wydawca nie jest projektantem gier i zarabia na wydawaniu, a nie na projektowaniu.
- Jeśli projekt graficzny, korektę itp. elementy nie zamieściłeś w punkcie wyżej dodaj tutaj. Dla uproszczenia załóż znów minimalną stawkę godzinową.
- Dodaj koszty marketingu - może ktoś podpowie jaka byłaby rynkowa cena.
- Dodaj marżę sklepu.

Założenia są bardzo optymistyczne dla wydawcy (minimalne stawki godzinowe) i pewnie zapomniałem o wielu aspektach. Jaka kwota teraz wychodzi?
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: BOLLO »

toblakai pisze: 18 gru 2023, 15:17 to są te gry które mają przynosić raczej ten większy, stabilny zysk. Często to koń pociągowy całego przedsiębiorstwa.
Zgadza się ale taki pociągowy koń nie jest drukowany w nawet 5k szt a zapewne zaczynamy od liczby dwucyfrowej.
Wender pisze: 18 gru 2023, 15:25 Natomiast wybacz, ale Urząd Miasta Dzierżoniów, to raczej nie jest typowy i miarodajny przykład wydawcy gry
Ale to w niczym nie koliduje. Drukarnie nie obchodzi kto przychodzi drukować gry. Masz cennik co i jak i negocjujesz. Więc tym bardziej jak taki "kogucik" otrzymał cenę na poziomie 100pln/szt druk za 500szt to juz przy 1000szt masz koszt produkcji na poziomie 72pln przy 3k było jak dobrze pamiętam 69. a przy 5k ok 65....kolejny fajny skok był przy 10k.
Tak więc albo giganci drukują bardzo mało (na pewno mniej niż normalnie) ale jednak ceny nie do końca są uczciwe. Leser nam tego nie powie podając konkretne liczby a szkoda bo wtedy naprawdę inaczej podchodziłbym do takich zakupów.
Ja wierzę, do pewnego stopnia, w wolny rynek planszówkowy. Jeśli marża na grach byłaby taka bajeczna jak sugeruje Karol, to w końcu któryś wydawca wyłamałby się i wydał gry znacznie taniej.
I tak było w przypadku gry od Lucrum Brzdęk Katakumby. Uważam ze cana 150pln była uczciwa a pamiętajmy że to prawdziwy wydawca więc ma wszystkie koszta o których pisałeś. A więc musiał też na tym oczywiście słusznie zarobić.
arturmarek pisze: 18 gru 2023, 15:33 Załóżmy, że wydrukujesz i sprzedaż 1000 pudełek. Zauważmy, że jest to bardzo optymistyczne i nie bierze pod uwagę ryzyka, że bedziesz palił w piecu tymi grami.
Do obalenia. Aktualnie wydawcy albo wchodzą w pewniaki albo robią jedynie sprawdzone dodruki.
arturmarek pisze: 18 gru 2023, 15:33 Weź jakąkolwiek cenę druku z tych, które Ci oferowano.
j/w i nie był to najtańszy druk
arturmarek pisze: 18 gru 2023, 15:33 Załóż, że projektant gier zarabia minimalną stawkę godzinową (23,50) i przemnóż przez liczbę godzin, ile spędziłeś na pracy nad tą grą. Pamiętaj, że wydawca nie jest projektantem gier i zarabia na wydawaniu, a nie na projektowaniu.
Do obalenia. Z tego co czytam na forum projektowania to autorzy zarabiają jednak mało niż się nam wydaje (piszę o polskim środowisku) i najcześciej jest to ok 1.5-3% SCD (tantiemy). Mało kto płaci autorowi dziesiątki k/pln za godziny spędzone nad projektem. Adam Kwapiński fajnie to opowiadał u Bishopa (warto posłuchac). Wookie też gdzieś o tym wspominał.
Moje 11k pln które zdobyłem w nagrodę za najlepszą grę w konkursie Copernicus 550 też robiło wielkie wrażenie na "rasowych" projektantach. Dało mi to do myślenia że jednak te zarobki nie są tak fajne jak pierwotnie myślałem. Ale wiedzy tutaj nie mam...
arturmarek pisze: 18 gru 2023, 15:33 Jeśli projekt graficzny, korektę itp. elementy nie zamieściłeś w punkcie wyżej dodaj tutaj. Dla uproszczenia załóż znów minimalną stawkę godzinową.
Do obalenia. Wydawca robi jedynie tłumaczenie i lekkie poprawki które musi zrobić aby to wydać u siebie. Większość plików jest gotowych pod druk.
arturmarek pisze: 18 gru 2023, 15:33 Dodaj koszty marketingu - może ktoś podpowie jaka byłaby rynkowa cena.
Do obalenia. Jaki marketing ma gigant Rebel albo Galakta? Gdyby nie Planszowe NEwsy albo Asia z OT bo był nie wiedział o 90% ich gier. Jedyny widoczny marketing ma firma Portal Games i tu jestem w stanie zrozumieć wszelakie kwoty.
arturmarek pisze: 18 gru 2023, 15:33 Dodaj marżę sklepu.
Na tym się znam ale KAŻDA gra u wydawcy jest droższa niż w sklepie online. I to nie jest ich główny dochód. Wydawca i tak większość druku pcha do sklepów. A partia 100-200szt zostawia u siebie dla "psychofanów" aby nie było miałczenia że nie ma....

Tak to wygląda Panie....I to mi się nie podoba. Gry mogłyby być tańsze tak samo jak chleb,lekarstwa i miliony inne produkty. Ale skoro Pan "Mietek" pochodząc do mojego auta ze śróbokrętem mówi już nie 100 a 200pln bo mu też podnieśli to tak samo jak MIetek robią inni...i koło się zamyka że NIKT nie będzie robił tanio bo i po co? Nikt nie chce być w tym świecie frajerem. Dlatego bardzo chciałem aby pomimo tego że mógłbym ileś tam zarobić na Diorze to jednak zdecydowałem się aby było w cenie druku (i tak mogło być taniej).
Awatar użytkownika
Wender
Posty: 187
Rejestracja: 09 lip 2022, 18:13
Has thanked: 100 times
Been thanked: 78 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: Wender »

Ale to w niczym nie koliduje. Drukarnie nie obchodzi kto przychodzi drukować gry. Masz cennik co i jak i negocjujesz. Więc tym bardziej jak taki "kogucik" otrzymał cenę na poziomie 100pln/szt druk za 500szt to juz przy 1000szt masz koszt produkcji na poziomie 72pln przy 3k było jak dobrze pamiętam 69. a przy 5k ok 65....kolejny fajny skok był przy 10k.
Tak więc albo giganci drukują bardzo mało (na pewno mniej niż normalnie) ale jednak ceny nie do końca są uczciwe. Leser nam tego nie powie podając konkretne liczby a szkoda bo wtedy naprawdę inaczej podchodziłbym do takich zakupów.
Jak bierzesz tylko ten jeden element i olewasz wszystkie inne to, niestety, koliduje.
Urząd miał kasę na grę (pewnie z jakiejś dotacji) i ją wydał. Koszt gry można tu zrównać z kosztem produkcji (i zapytać czemu taka droga ;)).
Odpada cała reszta, którą muszą się przejmować wydawnictwa:
- nie mają zamrożonego kapitału i nie muszą się przejmować płynnością finansową
- nie muszą zarobić na utrzymanie firmy
- nie muszą dać zarobić sklepom
- nie muszą promować
- nie martwią się czy się sprzeda, może im stać choćby i 10 lat i kapać po sztuce
Itp.

Zapewne nie muszą się nawet przejmować kosztami magazynowania, bo pewnie leżą w jakim pomieszczeniu w urzędzie ;)

PS. dyskusja nadaje się raczej do przeniesienia bo ani ona o Brassie ani o Rebelu ;)
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: Leser »

BOLLO pisze: 18 gru 2023, 15:57 Leser nam tego nie powie podając konkretne liczby a szkoda bo wtedy naprawdę inaczej podchodziłbym do takich zakupów.
Gdyby to była moja działka w pracy, to może nawet bym podał, bo teoretycznie każdy może sobie napisać do fabryki w Chinach, wymienić komponenty Brzdęka Katakumby i dostać wycenę. No ale to nie jest coś, czym się zajmuję, a w czyichś papierach nie będę grzebał. Ale poważnie Bollo - chcesz mieć info z pierwszej ręki, to najlepiej jest odezwać się do źródła. Legalne i nic nie kosztuje oprócz odrobiny czasu.

Zresztą, jak zauważył Wender, główny problem jest gdzie indziej. 10 tysięcy sztuk nakładu to z "poważnych" gier mają w Polsce może Catan i Carcassonne. Wsiąść do Pociągu już wątpię (rozdrobnienie serii). Większe mogą na pewno mieć "drobiazgi" w stylu Dobble.

No i żeby zrobić taki nakład, to trzeba mieć solidny kapitał. Czy Lucrum mogłoby zamówić 20 tys. Brzdęka? Sądzę, że spokojnie byśmy to sprzedali. Przez kilka lat. W tym czasie nabijałyby się konkretnie koszty magazynowania i "zjadały" oszczędność na druku, a zamrożony kapitał utrudniałby nam wydanie czegokolwiek innego. No niestety, to że czasem coś jest tańsze, nie oznacza, że jest także bardziej opłacalne.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1478
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 256 times
Been thanked: 716 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: arturmarek »

arturmarek pisze: 18 gru 2023, 16:47
Spoiler:
Nie jestem pewien co rozumiesz przez "do obalenia". W przypadku projektantów, grafików i korektorów rozumiem, że oznacza to, że są okradani ze swojej pracy? W przypadku marketingu, to po prostu zadałem pytanie, może ktoś wie jak to wygląda... Jak to tak rozgrzebujemy to pamiętajmy, że te firmy prowadzą księgowość, HRy, jakiś dział zakupów, sprzedaży, negocjacje ze sklepami, zagranicznymi wydawcami... To się "samo nie robi", ktoś za to powinien mieć płacone. Jakieś magazyny, logistyka, transport... Choć jeśli projektanci nie zarabiają minimalnej stawki, to może inni pracownicy też nie zarabiają... No i jeśli mamy setki premier rocznie, to marża musi wchłonąć koszty niesprzedanych gier.

Ja tu się oczywiście nie staram "bronić" wydawców. Szczególnie jeśli "jakoś" oszukują twórców, którzy nie dostają nawet minimalnej stawki godzinowej za swoją pracę. Ja w to akurat wierzę, bo mam wrażenie, że Vital Lacerda z Ianem O'Toole są duetem uczciwie opłacanych twórców, dzięki czemu ich gry zą dobre 30-50% droższe niż gry o podobnej cenie produkcji.

O porównywaniu ceny Diory z innymi grami już kilka osób się wypowiedziało.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2023, 18:12 przez arturmarek, łącznie zmieniany 1 raz.
toblakai
Posty: 1270
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 222 times
Been thanked: 227 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: toblakai »

Ja tylko nadmienię w obronie Bollo żeby się za bardzo nie koncentrować na omawianiu realiów wydania Diory - to było raczej tylko podane w kontekście przekazania źródła informacji o nowych wycenach gry wydanej w tym segmencie.
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5217
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: BOLLO »

toblakai pisze: 18 gru 2023, 17:38 Ja tylko nadmienię w obronie Bollo żeby się za bardzo nie koncentrować na omawianiu realiów wydania Diory - to było raczej tylko podane w kontekście przekazania źródła informacji o nowych wycenach gry wydanej w tym segmencie.
Taki był zamysł i raczej to od początku wyraźnie wskazywalem. Kazdy z was moze napksac do drukarni XYZ i poprosic o wycene czegos. Bedziecie mieli taki sam obraz jak ja. To nie jest jak pisalem tajemna wiesza dla wybranych. Ja rozumiem tez dodatkowe koszta wydawnictwa ale niektore gry sklepy online sprzedaja naprawde sporo taniej. A tez maja pracowników magazyny, reklamy grafikow itd...
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: DaaV »

Widzę, że z mojego pytania wyrosła spora dyskusja. :wink: Pytałem o cenę poprzednią, bo zastanawiam się, czy jest sens czekać na dodruk czy po prostu szukać teraz używek. Dzięki za odpowiedzi!
Awatar użytkownika
vder
Posty: 726
Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 290 times
Been thanked: 124 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: vder »

Jako, że moj poprzedni post został potraktowany jako nic nie wnosząca osobista zaczepka... a następnie usunięty :D :
Spoiler:
To spiesze poinformować, ze nie to było moim celem. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że uzywanie generalizacji w dyskusji znacząco obniża jej poziom. W konkretnej wypowiedzi, raczej wzmiacnia pozostałe argumenty i całość wypowiedzi samemu pozostając albo manipulacją albo nieprawdą. Natomiast cytowana/wyrwana z kontekstu później jest po prostu kłamstwem.
I tak tutaj:
BOLLO pisze: 18 gru 2023, 15:57 Do obalenia. Aktualnie wydawcy albo wchodzą w pewniaki albo robią jedynie sprawdzone dodruki.
Kontrprzykład : Galakta. Icaion. Wydana w październiku 2023. pozycja na bgg 3600+. Raczej trudno nazwać tę grę pewniakiem. Na szczęście autor uzył duzego kwantyfikatora więc jeden przykład starcza :D.

Zaznaczę też, że poniższa wypowiedź wynika z moich doświadczeń i z chęcią usłyszę przykład gdzie generalizacja poniekąd wniosła 'coś' do dyskusji, a nie była tanim chwytem retorycznym (" Ja Panu nie przerywałem" :D )
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 401
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 2 times
Been thanked: 372 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: Ciuniek »

BOLLO pisze: 18 gru 2023, 14:39 A skąd to wiem? Bo w sierpniu sam klepałem zamówienie na swoją grę więc wiem jakie są kwoty/ceny.
Jaki według Ciebie jest udział bezpośrednich kosztów produkcji w sugerowanej cenie detalicznej gry? Tutaj post sprzed paru lat, ale w ładny i przejrzysty sposób opisujący proces wyceny:
https://boardgamegeek.com/blogpost/1220 ... -breakdown
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: Leser »

Ja pozwolę sobie zaznaczyć, że "pewniak" wśród gier, to mniej więcej coś takiego, jak "talent" w dziennikarstwie sportowym. Często się tych terminów używa, wszyscy z grubsza wiedzą, o co chodzi, tylko że nic takiego nie istnieje - to tylko skróty myślowe na określenie bardziej złożonej rzeczywistości.
Nie sądzę, aby kiedykolwiek w jakimś wydawnictwie publikowano gry, w które nie wierzono ("no słabe to, ale może ludziom się spodoba").
Więc z subiektywnego punktu widzenia zawsze (ewentualnie prawie zawsze) wydawane są "pewniaki".
Natomiast obiektywnie nic nie jest "pewniakiem". Zawsze jest ryzyko, że coś "nie pyknie". Gier, w przypadku których to ryzyko jest naprawdę znikome, to wychodzi może kilka w roku.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
vder
Posty: 726
Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 290 times
Been thanked: 124 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: vder »

Nie no, pewniak to tak od trzeciego dodruku wzwyż :D
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1181
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 252 times
Been thanked: 280 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: siepu »

Ciuniek pisze: 19 gru 2023, 16:20
BOLLO pisze: 18 gru 2023, 14:39 A skąd to wiem? Bo w sierpniu sam klepałem zamówienie na swoją grę więc wiem jakie są kwoty/ceny.
Jaki według Ciebie jest udział bezpośrednich kosztów produkcji w sugerowanej cenie detalicznej gry? Tutaj post sprzed paru lat, ale w ładny i przejrzysty sposób opisujący proces wyceny:
https://boardgamegeek.com/blogpost/1220 ... -breakdown
Nie widziałem tego bloga wcześniej, wszystkie wpisy świetne. Dzięki za wklejenie.
skoscisty
Posty: 9
Rejestracja: 15 mar 2021, 12:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: skoscisty »

siepu pisze: 19 gru 2023, 18:35
Ciuniek pisze: 19 gru 2023, 16:20
BOLLO pisze: 18 gru 2023, 14:39 A skąd to wiem? Bo w sierpniu sam klepałem zamówienie na swoją grę więc wiem jakie są kwoty/ceny.
Jaki według Ciebie jest udział bezpośrednich kosztów produkcji w sugerowanej cenie detalicznej gry? Tutaj post sprzed paru lat, ale w ładny i przejrzysty sposób opisujący proces wyceny:
https://boardgamegeek.com/blogpost/1220 ... -breakdown
Nie widziałem tego bloga wcześniej, wszystkie wpisy świetne. Dzięki za wklejenie.
Fajnie, że pojawił się link do opisu wyceny na BGG. Sednem jest kwestia marży czy jak kto woli zysku wydawcy. Patrząc na to jaki upust wydawca musi przyznać dystrybutorowi czy zwyczajnie sklepom widać jak mało dochodowy to interes.

Przejęcie licencji przez dużego wydawcę daje nam nadzieję, że może będzie on w stanie wydrukować więcej sztuk gry (zaryzykuje zamrożenie większej gotówki) by koszt wyszedł niższy, a przez to jego marża wyższa. Tutaj zgadzam się z BOLLO, że w sytuacji gdy kupujący (my - gracze) jesteśmy gotowi płacić więcej, to i ceny będą wyższe. To nas właśnie boli. Przyjdzie nam czekać do kolejnych wyprzedaży czy promocji świątecznych by kupić grę w cenie, której się spodziewaliśmy, a nie po tej za jaką przez wiele miesięcy będzie/była dostępna w sklepie. Tutaj zauważcie, że marże sklepów też są różne i jedni godzą się na 20% a inni oczekują 30% (przykłady wzięte "z kosmosu"). Sklep czy dystrybutor, który weźmie na siebie sprzedaż/dystrybucję większej ilości egzemplarzy na pewno uzyska lepszy upust, a więc zarobi i/lub sprzeda więcej. Podkreślę, że dla nas kupujących właśnie ten ostatni etap jest najważniejszy. Ponownie, jeśli cena będzie ustawiona wysoko, a towar się wyprzeda to sklepy będą zadowolone (wyższa marża), a i wydawca będzie miał potencjalną możliwość zrobienia dodruku i zarobienia raz jeszcze (może nawet więcej, wiedząc że innych kosztów już nie będzie). Jeśli towar nie zejdzie i będzie długo zalegał na magazynach, to i o zarobku jak i o dodruku można zapomnieć.

Podsumowując. Jako gracz chciałbym, aby gry nie zawierały błędów i były bardzo regrywalne. Wtedy raz wydane pieniądze (nawet duże) się "zwrócą". Chciałbym także, by gry nie stawały się coraz droższe, bo zamiast kupić jedną drogą grę w miesiącu, kupię dwie w ciągu roku plus kolejne 4 na jakichś wyprzedażach/promocjach. To popsuje rynek i negatywnie wpłynie na funkcjonowanie sklepów i wydawców.

Z drugiej strony rozumiem wydawców, którzy główne ryzyko biorą na siebie. Chcąc się rozwijać i czerpać zyski ze swojej działalności, a nie tylko wegetować czekając na lepsze czasy, muszą - kiedy widzą taką możliwość - korzystać z koniunktury i odrobić sobie "cienkie czasy" zwiększając marże (czy poprzez zmniejszenie kosztów czy częściej poprzez podniesienie ceny sprzedaży). To ich kolejne ryzyko, że podnoszenie ceny może zniechęcić klientów i z dobrze zapowiadającej się inwestycji niewiele wyjdzie. Wielu z nas ma półki pełne gier i wcale nie pędzi do sklepu po nowości.

Pozostaje mieć nadzieję, że sytuacja na rynku (inflacja, siła złotego, koszty transportu, itd.) ustabilizują się wkrótce na tyle, że interes wydawniczy będzie bardziej stabilny/przewidywalny. Wtedy łatwiej będzie o planowanie i zarabianie, a dla nas graczy będzie to skutkowało lepszymi cenami.
Awatar użytkownika
Wender
Posty: 187
Rejestracja: 09 lip 2022, 18:13
Has thanked: 100 times
Been thanked: 78 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: Wender »

DaaV pisze: 17 gru 2023, 12:50 Hej - czy coś więcej wiadomo nt. dodruku? Chętnie bym przytulił do swojej kolekcji. :roll:
Na tą chwilę Q2, przełom kwiecień/maj
Awatar użytkownika
mleko
Posty: 23
Rejestracja: 04 lut 2019, 19:32
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 5 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: mleko »

Dziś w końcu możemy to napisać: Brassy w przedsprzedaży! Wiemy, że czekaliście 😉
🏭 Brass: Lancashire to rozbudowana i wielowymiarowa gra ekonomiczna, w której Martin Wallace zaprasza nas do wymagającego świata interesów, w którym trzeba twardo walczyć o swoje.
Rozwijajcie swoje imperium przemysłowe poprzez budowę kanałów i kolei, a także uruchamianie i unowocześnianie rozmaitych zakładów: przędzalni bawełny, kopalni węgla, hut żelaza, stoczni i portów.
🔥 Brass: Birmingham, czyli TOP1 na BoardGameGeek, to gra kontynuująca myśl zapoczątkowaną przez Martina w bestsellerowym Brass: Lancashire.
W stosunku do pierwowzoru ta edycja została wzbogacona o dodatkowe rodzaje zakładów przemysłowych (browary, manufaktury oraz wytwórnie ceramiki). Dodano też szóstą akcję, umożliwiającą wymianę kart z ręki.
📆 Premiera: 26 kwietnia.
https://www.facebook.com/REBELpl/posts/ ... bY2eo65Ujl
Awatar użytkownika
DaaV
Posty: 233
Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 36 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: DaaV »

I TO JEST WIADOMOŚĆ! 8)

Dodam tylko, że w komentarzach Rebel potwierdził, że będą też Iron Clays do zakupu osobno, ale w późniejszym terminie.
Awatar użytkownika
The Fifth Horseman
Posty: 144
Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 162 times
Been thanked: 53 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: The Fifth Horseman »

DaaV pisze: 22 lut 2024, 14:02 I TO JEST WIADOMOŚĆ! 8)

Dodam tylko, że w komentarzach Rebel potwierdził, że będą też Iron Clays do zakupu osobno, ale w późniejszym terminie.
Pytanie za tysiąc pezetów: kiedy?
Yappen
Posty: 187
Rejestracja: 04 lip 2014, 17:11
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 92 times
Been thanked: 81 times

Re: Rebel przejmuje licencje Brassa

Post autor: Yappen »

The Fifth Horseman pisze: 25 kwie 2024, 11:15
DaaV pisze: 22 lut 2024, 14:02 I TO JEST WIADOMOŚĆ! 8)

Dodam tylko, że w komentarzach Rebel potwierdził, że będą też Iron Clays do zakupu osobno, ale w późniejszym terminie.
Pytanie za tysiąc pezetów: kiedy?
Rebel już kilka razy mówił, że nie będą równo z Brassem, tylko trochę później. Pewnie 3 kwartał.
Rabaty: Rebel 8%-16%, Planszostrefa 7%, Mepel 2%.
ODPOWIEDZ