Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 421
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 148 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
A czy może ktoś w przeszłości (jako, że gra i dodatek na rynku już trochę są), robił naklejki na płytki plemion w języku polskim? Udało mi się dorwać w dobrej cenie dodatek po angielsku z amazonu i sobie bym druknął takie naklejki i spolszczył
- vnzk
- Posty: 489
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 441 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Jeśli ktoś robił, też się chętnie dowiem, bo ja z kolei dorwałem dodatek w świetnej cenie z Rumunii i mam w planie zrobienie naklejek na te płytki. Jeśli wyjdzie mi z tego coś sensownego, chętnie się podzielę.samuraj1369 pisze: ↑01 lut 2024, 15:39 A czy może ktoś w przeszłości (jako, że gra i dodatek na rynku już trochę są), robił naklejki na płytki plemion w języku polskim? Udało mi się dorwać w dobrej cenie dodatek po angielsku z amazonu i sobie bym druknął takie naklejki i spolszczył
- vnzk
- Posty: 489
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 441 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Udało mi się zrobić naklejki z tłumaczeniem na kafelki Plemion. Jeśli ktoś ma chęć, mogę podzielić się plikiem przez PW. Niestety, w oryginale tekst nie jest sformatowany w jednakowy sposób, więc wielkość naklejek dopasowywałem do bloków tekstu mojej rumuńskiej wersji. Jednak przed wydrukiem można sprawdzić w pliku wielkość poszczególnych naklejek, być może będą pasowały również do wersji angielskiej
Udało mi się też znaleźć identyczną czcionkę, jak ta użyta w oryginale.
Udało mi się też znaleźć identyczną czcionkę, jak ta użyta w oryginale.
- hipcio_stg
- Posty: 1803
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 334 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Wyszło całkiem całkiem Udanej zabawy z tą świetną grą!
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Mili państwo, jest planowany dodruk dodatku do tej gry czy tylko bandyckie ceny z olx?
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Nie wiem ile on kosztował, ale na OLX można go złapać po około 150zl. Co do dodruku nie słyszałem, żeby co kolwiek było planowane.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 24 lis 2011, 15:19
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 15 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Z tego co pamiętam to dodatek sprzedawany był za około 90 zł.
- vnzk
- Posty: 489
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 441 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Rebel pod koniec stycznia odpisał mi, że nie ma go w obecnych planach wydawniczych.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
To nie jest do końca ten typ wiadomości jaką chciałem uzyskać
Warto kupować go za te powiedzmy 150zł jeśli nawet nie mam podstawki czy sama podstawka wystarczy i zamiast dodatku lepiej kupić inną grę?
Niektórzy rabini twierdzą, że gra bez tego dodatku jest półproduktem
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Niby 150zł to nie jest dużo ale z drugiej strony za te pieniądze można kupić inną grę albo dołożyć do epickiej, a ten dodatek z tego co widziałem zawiera kilka dupereli...
Zastanawiam się czy warto, bo nawet w podstawkę nie grałem, ale widzę duży potencjał w tej grze.
- ave.crux
- Posty: 1593
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 722 times
- Been thanked: 1078 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
150 trochę dużo, ale z drugiej strony nie wyobrażam sobie grania teraz bez dodatku po tym jak moja luba ogarnęła strategię wygrywającą w podstawce (sama)
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
czyli jednak to prawda, że podstawka jest lekko spartolona. Jest fun dopóki nie ogarnie się, że jest tylko jedna słuszna droga do zwycięstwa?
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Nic jest spartolona, ta gra na przestrzeni lat była mocno ogrywana więc są sprawdzone strategie. Zanim (jeśli) dojdziesz do pewnych schematów, czeka Cię mnóstwo fajnego kminienia. Zauważ, że ludzie nie pozbywają się tej gry z kolekcji, a jeśli to zrobią to często kupują ponownie po jakimś czasie. Czy może być lepsza rekomendacja?
- ave.crux
- Posty: 1593
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 722 times
- Been thanked: 1078 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Moja kobieta odkryła tę strategię po około 25 rozgrywkach. Nadal bawiliśmy się dobrze, a dodatek nabyliśmy przez to, że nie chcieliśmy żeby gra poszła w stronę grania tego samego co rozgrywkę. Nadal przegrywam w dodatek, no, ale trzeba przez niego kombinować trochę inaczej. Sama podstawka, jeżeli nie zespoilerujesz sobie strategii może bawić przez kilkadziesiąt rozgrywek.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Macie rację panowie, nie może być lepszej rekomendacji. Zresztą, nie będę mówił nowym, że (Spojler strategii - Fisq)
Dzięki jeszcze raz za odzew, nie mogę się doczekać pierwszej rozgrywki
Nie spojlerujmy innym strategii - Fisq
Spoiler:
Nie spojlerujmy innym strategii - Fisq
- vnzk
- Posty: 489
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 250 times
- Been thanked: 441 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Moim zdaniem miłym zwyczajem byłoby umieszczanie potencjalnych strategii wygrywających w spojlerze (bez względu na to, czy to powszechnie opisana strategia, czy też nasze przypuszczenie po kilku partiach). Myślę, że sporo osób czyta tematy gier przed zakupem i skoro w podstawkę można zagrać kilkadziesiąt partii zanim odkryjemy tę ścieżkę, dajmy na to szansę osobom, które tu wejdą.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
W grze z dodatkiem nie ma najlepszej jednej strategii wygrywającej. W podstawce faktycznie jest taka, choć i ona na pewne wyjątki.
Jak w każdej grze z serii T strategia jest przypisana na technologii czyli mamy 4 główne drogi: czaszki, budynki, surowce i kukurydzę.
Jeśli chodzi już o samą rozgrywkę to wszystkie te strategie mają jeden wspólny mianownik czyli tory świątyń. Na nich robimy mnóstwo punktów i bijemy się o wyższe pola. Same strategie to tylko sposób pozyskiwania możliwości żeby się na nich wspinać.
Jak w każdej grze z serii T strategia jest przypisana na technologii czyli mamy 4 główne drogi: czaszki, budynki, surowce i kukurydzę.
Jeśli chodzi już o samą rozgrywkę to wszystkie te strategie mają jeden wspólny mianownik czyli tory świątyń. Na nich robimy mnóstwo punktów i bijemy się o wyższe pola. Same strategie to tylko sposób pozyskiwania możliwości żeby się na nich wspinać.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Ajjj, masz 120% racji
Ale coś czuję, że jak ktoś wchodzi na to forum to niestety już może o tym wiedzieć... Ja jestem rzadkim bywalcem, a i samej grze nie robiłem zbyt dużego researchu, a niesetety dotarły do mnie opinie o tej strategii.
Póki co to planuję zagrać tak żeby nie korzystać z tej strategii i zobaczyć co się stanie a w poźniejszych rozgrywakach zobaczymy czy się da jakim home rules wprowadzić żeby ukręcić łeb takiej strategii, mniej pkt. czy coś, zobaczymy. Póki co dopiero wstępnie się zapoznałem z grą, zapowiada się wybornie spędzony czas
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Co niby chcesz zmienić w tej strategii?Hubertoom pisze: ↑19 mar 2024, 19:28Ajjj, masz 120% racji
Ale coś czuję, że jak ktoś wchodzi na to forum to niestety już może o tym wiedzieć... Ja jestem rzadkim bywalcem, a i samej grze nie robiłem zbyt dużego researchu, a niesetety dotarły do mnie opinie o tej strategii.
Póki co to planuję zagrać tak żeby nie korzystać z tej strategii i zobaczyć co się stanie a w poźniejszych rozgrywakach zobaczymy czy się da jakim home rules wprowadzić żeby ukręcić łeb takiej strategii, mniej pkt. czy coś, zobaczymy. Póki co dopiero wstępnie się zapoznałem z grą, zapowiada się wybornie spędzony czas
Każda strategia z 4 potrafi wykręcić 110pkt, tylko big resources z powodu najlepszego przelicznika kręcą i 120 pkt.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Jeszcze nie wiem co, mam za sobą całe zero rozgrywek, jak już pogram i zauważę, że jest coś nie tak to będę kombinował, albo i nie.