Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 473
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 842 times
Been thanked: 200 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: JollyRoger90 »

Dobra
Awatar użytkownika
vikingowa
Posty: 575
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
Has thanked: 455 times
Been thanked: 307 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: vikingowa »

Bardzo dobra. Z dodatkami znakomita.
Awatar użytkownika
Muleq
Posty: 597
Rejestracja: 13 cze 2018, 21:44
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 162 times
Been thanked: 156 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Muleq »

Gdyby fabularnie gra była osadzona w jakimś innym świecie też bylaby tak popularna?? Przypuszczam, że wątpię ;)
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2086
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: tomp »

bez szyldu wiedzmin, to ta gra była by poprostu dobra, a tak jest bardzo dobra. dla fanów wiedzmina pewnie jeszcze jedno oczko w góre :)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Muleq pisze: 26 mar 2024, 07:02 Gdyby fabularnie gra była osadzona w jakimś innym świecie też bylaby tak popularna?? Przypuszczam, że wątpię ;)
Gra wygrała w każdej kategorii w jakiej była zgłoszona, a i tak muszą przyjść ludzie wbić szpile... I na co to?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1593
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 722 times
Been thanked: 1078 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

Gdyby gra była osadzona w jakimkolwiek świecie fantasy to również osiągnęłaby sukces, nie tak duży jak chodne IP, ale nadal. Gdyby to był świat terrinoth to jak najbardziej wszystko by się świetnie spinało.
Z resztą takie karcianki LCG/CCG jak Pokemon/Disney Lorcana/SW Unlimited opierają się na IP i jakoś nie słyszę co chwilę, że to coś złego i "gdyby to było generyczne scifi/fantasy to by się tak nie sprzedało".

Pomijając całą otoczkę wizualną to mechanicznie gra jest bardzo dobrze spięta i bawi przez wiele partii nie pokazując przy tym, że trzeba zrobić to, to i to i wtedy się wygra, a jak nie to nie ma co grać. Walka jest angażująca, rynek jest różnorodny, przeciwnicy są różnorodni oraz karty przygód. To wszystko poskładane do kupy powoduje, że po moich 30+ partiach nadal chętnie do niej siadam i przynajmniej raz w miesiącu wyciągam tę grę na stół, bo wypełniła niszę przygodową na mojej półce jak i ogólnie na rynku gier planszowych w kraju.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Shodan »

Wiedźmin dowozi to co obiecywał w kampanii wspieraczkowej i robi to dobrze, chociaż wiadomo, że ma swoje słabsze punkty. Nie jest to jakiś święty gral planszówek i moim zdaniem nigdy do tego nie aspirował. Jest to emocjonująca i klimatyczna gra przygodowa, z bardzo udanym systemem walki.
Natomiast hejtowanie rodaków, którzy odnieśli jakiś większy sukces, to polski sport narodowy.
Torquemada666
Posty: 786
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 250 times
Been thanked: 126 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Torquemada666 »

To, że została najlepszą grą przygodową, jak najbardziej zasłużone. Ale, że również najlepszą grą w ogóle, no to już sorry. Jest tam na liście trochę zdecydowanie lepszych gier.
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Darkstorm »

W mojej ocenie IP jest integralną częścią gry. Dyskusje typu "gdyby nie ip to gra byłaby słaba" uważam za pozbawione sensu.

Uważam, że twórcy Wiedźmina popełnili jeden błąd. Wycieli z podstawki komponenty, które pojawiły się w deluxe dodatku Na tropie potworów. Bez tego dodatku faktycznie gra w mojej ocenie wygląda na niepełną i jak ktoś zagrał z samą podstawką to mógł się rozczarować.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: yrq »

Darkstorm pisze: 26 mar 2024, 08:30 Uważam, że twórcy Wiedźmina popełnili jeden błąd. Wycieli z podstawki komponenty, które pojawiły się w deluxe dodatku Na tropie potworów. Bez tego dodatku faktycznie gra w mojej ocenie wygląda na niepełną i jak ktoś zagrał z samą podstawką to mógł się rozczarować.
Nie było tak, ta mechanika powstała jako dodatek.
Za to już w tym roku będzie można dokupić ten dodatek w sklepach.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Torquemada666 pisze: 26 mar 2024, 08:12 To, że została najlepszą grą przygodową, jak najbardziej zasłużone. Ale, że również najlepszą grą w ogóle, no to już sorry. Jest tam na liście trochę zdecydowanie lepszych gier.
Wciąż to twoja opinia po prostu. Dla mnie Wiedźmin bez problemu aspiruje do top 3 poprzedniego roku. Czy top1? Musiałbym się mocno zastanowić, ale szansa jest duża. Nie zmienia to faktu, że grałem z ludźmi, którzy po pierwszej partii stwierdzili, że to dla nich tragedia i nigdy więcej. Różnica polega na tym, że jeden z nich się z tym godzi, że ja lubię, on nie i potem odpalamy wspólnie coś co obaj lubimy, a drugi musi ciągle przypominać o tym, że "a ten wiedźmin to tragiczne strasznie, ja nie wiem jak ty w to możesz grać".
Darkstorm pisze: 26 mar 2024, 08:30 Wycieli z podstawki komponenty, które pojawiły się w deluxe dodatku Na tropie potworów.
Nie w deluxe tylko w dodatku. Deluxe to figurki = plastik po prostu. I owszem dla mnie czy dla Ciebie jest to must have, bo zakładam, że jesteśmy zaawansowanymi graczami, ale moi nieplanszowi znajomi, którzy wsparli grę to cisną bez niego i wręcz czują się nim przytłoczeni.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
prib4
Posty: 218
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 101 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: prib4 »

Hardkor pisze: 26 mar 2024, 09:21
Darkstorm pisze: 26 mar 2024, 08:30 Wycieli z podstawki komponenty, które pojawiły się w deluxe dodatku Na tropie potworów.
Nie w deluxe tylko w dodatku. Deluxe to figurki = plastik po prostu. I owszem dla mnie czy dla Ciebie jest to must have, bo zakładam, że jesteśmy zaawansowanymi graczami, ale moi nieplanszowi znajomi, którzy wsparli grę to cisną bez niego i wręcz czują się nim przytłoczeni.
Zazwyczaj takie wycinanie służy temu, żeby potem sprzedać wycięte elementy - super biznes sprzedawać po 1,5 roku od premiery gry 'wyciętą' zawartość, co?

Naprawdę mnie boli, że 'znawcy' czy 'zaawansowani' gracze nie widzą podstawowej rzeczy - modularności gier Wookiego. Goła podstawka wiedźmina (czy też Tytanów) jest bardzo prosta, wręcz odrobinę zbyt prosta dla bardziej ogranych osób - sęk w tym, że takie osoby nie stanowią większości. Większość odbiorców to casuale i to oni zawsze byli targetem gołej podstawki - jak widać plan ten się bardzo udał bo marka przyciągnęła ludzi na wspieraczce, retail też się rozszedł i gra podobała się na tyle dużej grupie odbiorców, że udało się zgarnąć wszystkie nagrody w plebiscycie.

Nie jesteś casualem - dorzucasz SG i masz 2x tyle mechanik i decyzji do podejmowania. 'No to po co wycięli te SG, powinny być w podstawce!!!!' Pokaż mi grę, która ma prawie 900 kart wysokiej jakości, świetne figurki, customowe kości i kosztuje ok 500zł (deluxe).
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Darkstorm »

yrq pisze: 26 mar 2024, 08:58 Nie było tak, ta mechanika powstała jako dodatek.
Możliwe, ale nie uwierzę, że na etapie testów im nie wychodziło, że jednak lepiej by to było integralną częścią gry.
Hardkor pisze: 26 mar 2024, 09:21 owszem dla mnie czy dla Ciebie jest to must have, bo zakładam, że jesteśmy zaawansowanymi graczami, ale moi nieplanszowi znajomi, którzy wsparli grę to cisną bez niego i wręcz czują się nim przytłoczeni.
Ale grę hejtują właśnie (jak mi się zdaje) "zaawansowani" gracze. A mogłoby to zostać rozwiązane jak np. w Clash of Cultures Monumental Edition, gdzie te bardziej zaawansowane elementy byłyby odpowiednio oznaczone w instrukcji z adnotacją "nie dokładaj jeśli jesteś początkujący"
W ten sposób ludzie kupujący w retailu dostaliby pełnowartościowy produkt jednocześnie przyjazny dla początkujących graczy.

To są oczywiście moje prywatne przemyślenia. Mogę się mylić :D
Ostatnio zmieniony 26 mar 2024, 09:54 przez Darkstorm, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Darkstorm pisze: 26 mar 2024, 09:51
yrq pisze: 26 mar 2024, 08:58 Nie było tak, ta mechanika powstała jako dodatek.
Możliwe, ale nie uwierzę, że na etapie testów im nie wychodziło, że jednak lepiej by to było integralną częścią gry.
Hardkor pisze: 26 mar 2024, 09:21 owszem dla mnie czy dla Ciebie jest to must have, bo zakładam, że jesteśmy zaawansowanymi graczami, ale moi nieplanszowi znajomi, którzy wsparli grę to cisną bez niego i wręcz czują się nim przytłoczeni.
Ale grę hejtują właśnie (jak mi się zdaje) "zaawansowani" gracze. A mogłoby to zostać rozwiązane jak np. w Clash of Cultures Monumental Edition, gdzie te bardziej zaawansowane elementy byłyby odpowiednio oznaczone w instrukcji z adnotacją "nie dokładaj jeśli jesteś początkujący"
W ten sposób otrzymalibyśmy pełnowartościowy produkt jednocześnie przyjazny dla początkujących graczy.

To są oczywiście moje prywatne przemyślenia. Mogę się mylić :D
1. To tylko twoje gdybanie.
2. No i podniesienie ceny gry podstawowej, bo jest w niej więcej zawartości, który dla casuali byłby niepotrzebny.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 953
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: yrq »

Darkstorm pisze: 26 mar 2024, 09:51
yrq pisze: 26 mar 2024, 08:58 Nie było tak, ta mechanika powstała jako dodatek.
Możliwe, ale nie uwierzę, że na etapie testów im nie wychodziło, że jednak lepiej by to było integralną częścią gry.
To powiem Ci, że w firmie zdania na temat tego dodatku są podzielone i spora część zespołu nie lubi go, przez to, że wprowadza bardzo dużo zamętu, nieprzewidywalności i obsługi gry, dając w zamian niewiele. :)
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Darkstorm »

yrq pisze: 26 mar 2024, 09:57
Darkstorm pisze: 26 mar 2024, 09:51
yrq pisze: 26 mar 2024, 08:58 Nie było tak, ta mechanika powstała jako dodatek.
Możliwe, ale nie uwierzę, że na etapie testów im nie wychodziło, że jednak lepiej by to było integralną częścią gry.
To powiem Ci, że w firmie zdania na temat tego dodatku są podzielone i spora część zespołu nie lubi go, przez to, że wprowadza bardzo dużo zamętu, nieprzewidywalności i obsługi gry, dając w zamian niewiele. :)
I to pokazuje jak możemy się pięknie od siebie różnić i że każdemu nie dogodzisz :D
Moje odczucia są kompletnie odwrotne :D
Dziękuję za ciekawą dyskusję.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: sopel82 »

yrq pisze: 26 mar 2024, 09:57 To powiem Ci, że w firmie zdania na temat tego dodatku są podzielone i spora część zespołu nie lubi go, przez to, że wprowadza bardzo dużo zamętu, nieprzewidywalności i obsługi gry, dając w zamian niewiele. :)
Właściwie ja częściowo mam podobne odczucia jeśli chodzi o karty potworów i żetony słabości, ale za to zaawansowane karty akcji czy mutageny to już fajna rzecz, która mogła wejść do podstawki jako dodatkowy moduł. Większym problemem jest dla mnie stosunkowo mała ilość kart przygód w podstawce (a nawet bardziej w Dziki Gon, który lubię najbardziej).

Niemniej jednak rynek pokazał, że takie rozdzielenie dodatków jak jest było dobrym pomysłem. W podstawce jest gra dla większości graczy bez zbędnych rzeczy. A jak ktoś chce cos więcej to ma rozszerzenia (jedyny mankament, że jeszcze nie wjechały na retail), czyli tak jak powinno to wyglądać.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
prib4
Posty: 218
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 101 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: prib4 »

Ja się też zgodzę, że zaawansowane karty akcji i specjalna karta startowa mogły być w podstawce - akurat bez tych 45 kart sobie gry nie wyobrażam.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4472
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Ja największy problem jaki mam do tej gry to kwestia pudełek dodatków - idiotyczne zaprojektowane, nie mieszczące kart w koszulkach, niepotrzebnie duże. Serio bardzo bym się ucieszył jakby powstał insert mieszczący SG + dodatki w pudle od SG albo po prostu wszystkie dodatki w jednym dużym pudle.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1521
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 639 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: EsperanzaDMV »

Hardkor pisze: 26 mar 2024, 10:39 Ja największy problem jaki mam do tej gry to kwestia pudełek dodatków - idiotyczne zaprojektowane, nie mieszczące kart w koszulkach, niepotrzebnie duże. Serio bardzo bym się ucieszył jakby powstał insert mieszczący SG + dodatki w pudle od SG albo po prostu wszystkie dodatki w jednym dużym pudle.
O matko tak! Sam mam tylko Legendarne Łowy, ale naprawdę nie rozumiem dlaczego nie dało się zrobić głębszego wgłębienia na karty. Teraz po zakoszulkowaniu pudełko się podnosi, a wcale tych kart tak dużo tam nie ma (32 małe + 8 dużych). Można było tego w banalny sposób uniknąć - i to wciąż nie martwiąc się o karty w transporcie. A co do wielkości pudełek się nie wypowiem, bo w Legendarnych Łowach zdecydowaną większość pudełka zajmują figurki, nie wiem jak to jest w pozostałych dodatkach (Magowie, Skellige). Ale zgaduję, że wielkość pudełka musi uzasadniać wysoką cenę ;)
Awatar użytkownika
BOLLO
Posty: 5216
Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
Lokalizacja: Bielawa
Has thanked: 1075 times
Been thanked: 1682 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: BOLLO »

Shodan pisze: 26 mar 2024, 08:02 Wiedźmin dowozi to co obiecywał w kampanii wspieraczkowej i robi to dobrze, chociaż wiadomo, że ma swoje słabsze punkty. Nie jest to jakiś święty gral planszówek i moim zdaniem nigdy do tego nie aspirował. Jest to emocjonująca i klimatyczna gra przygodowa, z bardzo udanym systemem walki.
Natomiast hejtowanie rodaków, którzy odnieśli jakiś większy sukces, to polski sport narodowy.
To co teraz się odwala na FB odnośnie Łukasza Woźniaka to jakiś totalny absurd. Nie rozumiem tego jadu i tak niesprawiedliwego hejtu. Jaki by Łukasz nie był to jestem mega dumny że Polak rodak osiągnął taki sukces i pnie się w górę. Możesz być uczciwy, możesz mieć marzenia, możesz robić wspaniałe rzeczy a i tak Cię zjedzą ludzie z za monitora którzy jedynie co potrafią to obsmarować innych aby wywyższyć samych siebie.....

Dla mnie Wiedźmin do dokładnie to co widziałem w zapowiedział i na co czekałem. Nie zawiódł mnie a wręcz swoją jakością i tematem zachwycił. Ma wady, oczywiście ale dla mnie są one marginalne i chętnie będę do tej gry siadał nawet solo. :mrgreen:
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1015 times
Been thanked: 492 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Miszon »

Ooo, a gdzie ten flejm na Wookiego?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Luko_b
Posty: 209
Rejestracja: 19 sty 2020, 10:14
Has thanked: 151 times
Been thanked: 63 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Luko_b »

BOLLO pisze: 26 mar 2024, 14:59
Shodan pisze: 26 mar 2024, 08:02 Wiedźmin dowozi to co obiecywał w kampanii wspieraczkowej i robi to dobrze, chociaż wiadomo, że ma swoje słabsze punkty. Nie jest to jakiś święty gral planszówek i moim zdaniem nigdy do tego nie aspirował. Jest to emocjonująca i klimatyczna gra przygodowa, z bardzo udanym systemem walki.
Natomiast hejtowanie rodaków, którzy odnieśli jakiś większy sukces, to polski sport narodowy.
To co teraz się odwala na FB odnośnie Łukasza Woźniaka to jakiś totalny absurd. Nie rozumiem tego jadu i tak niesprawiedliwego hejtu. Jaki by Łukasz nie był to jestem mega dumny że Polak rodak osiągnął taki sukces i pnie się w górę. Możesz być uczciwy, możesz mieć marzenia, możesz robić wspaniałe rzeczy a i tak Cię zjedzą ludzie z za monitora którzy jedynie co potrafią to obsmarować innych aby wywyższyć samych siebie.....

Dla mnie Wiedźmin do dokładnie to co widziałem w zapowiedział i na co czekałem. Nie zawiódł mnie a wręcz swoją jakością i tematem zachwycił. Ma wady, oczywiście ale dla mnie są one marginalne i chętnie będę do tej gry siadał nawet solo. :mrgreen:
Ktory polak rodak? Sapkowki? Czy polacy rodacy z CDP? Bo bez powyzszych ta gra to kalka Runebounda. A to co sie „odwala” to po prostu glos inny niz tych piejacych z zachwytu nad … w sumie nie wiem czym.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 228 times
Been thanked: 233 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Moonday »

Shodan pisze: 26 mar 2024, 08:02 Wiedźmin dowozi to co obiecywał w kampanii wspieraczkowej i robi to dobrze, chociaż wiadomo, że ma swoje słabsze punkty. Nie jest to jakiś święty gral planszówek i moim zdaniem nigdy do tego nie aspirował. Jest to emocjonująca i klimatyczna gra przygodowa, z bardzo udanym systemem walki.
Natomiast hejtowanie rodaków, którzy odnieśli jakiś większy sukces, to polski sport narodowy.
Od siebie dodam, że zanim gra w ogóle wyszła to już została obśmiana. Sama kampania też, choć zarobiła kupę kasy. Ja kibicuję takim ludziom jak Łukasz Woźniak. Brałem udział we wszystkich kampaniach i to na pełnej. Cyberpunka też najpewniej wesprę, bo uważam że gry Łukasza są dobre a i wyglądają znakomicie. Facet dowozi to co obiecuje. Nie uważam się za fanboja, po prostu trafia w mój gust a i przyjemnie jest wspierać rodaka odnoszącego sukcesy w moim ulubionym hobby.
Awatar użytkownika
michcic
Posty: 190
Rejestracja: 18 paź 2014, 09:43
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: michcic »

Odnośnie dyskusji na temat co zostało "wycięte" z podstawki dodam, że sam Łukasz przyznaje, że większość elementów z dodatków powstało w oparciu o pomysły wspierających, które pojawiały się podczas kampanii. Nie było zatem możliwości dodać ich do wersji podstawowej, która musiała być przygotowana i wyceniona dużo wcześniej.
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.

Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
ODPOWIEDZ