Wojna o Pierścień - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 435
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 66 times
Been thanked: 63 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Fiacik »

Tijaczer pisze: 16 paź 2023, 20:47 Czy można zrekrutować dowódcę w osadzie bez żołnierzy? Jeśli tak, to w czasie walki, odrazu ginie skoro jest bez jednostek? Poruszać samym dowódcą też nie można?
Nie, wyjątkiem są jednak Nazgule.
DomoGrabka
Posty: 21
Rejestracja: 26 lip 2022, 17:39
Has thanked: 19 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: DomoGrabka »

Cześć,
Mam pytanie odnośnie dodatku WoP - Panowie Śródziemia, czy zdolność specjalna pierścienia elfów, Lorda Elronda pozwala zatrzymać i użyć ponownie TYLKO zwykłą kość akcji ? Czy też, można to samo zrobić z kością opiekuna pierścienia ?
Ten zapis "Użyta kość nie jest odrzucana ani umieszczana w polu poszukiwań" Sugeruję, że może to być kość opiekuna i uchronić przed stratą kości, gdybym wykulał symbol usunięcia kości. :? Ale nie mam pewności, :roll:
Obrazek
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Fojtu »

DomoGrabka pisze: 21 paź 2023, 05:01 Cześć,
Mam pytanie odnośnie dodatku WoP - Panowie Śródziemia, czy zdolność specjalna pierścienia elfów, Lorda Elronda pozwala zatrzymać i użyć ponownie TYLKO zwykłą kość akcji ? Czy też, można to samo zrobić z kością opiekuna pierścienia ?
Ten zapis "Użyta kość nie jest odrzucana ani umieszczana w polu poszukiwań" Sugeruję, że może to być kość opiekuna i uchronić przed stratą kości, gdybym wykulał symbol usunięcia kości. :? Ale nie mam pewności, :roll:
Obrazek
Możesz zatrzymać w ten sposób zwykłą kość lub kość z dodatku Panowie. Nie możesz zostawić kości z dodatku Wojownicy.

Nie chroni to w żaden sposób przed utratą kości z dodatku. Kość którą zostawiasz jest po prostu dalej do wykorzystania w tej rundzie, chodzi tylko o to, że możesz użyć jej efektywnie dwa razy.
DomoGrabka
Posty: 21
Rejestracja: 26 lip 2022, 17:39
Has thanked: 19 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: DomoGrabka »

1.Czy grając Cieniem, mogę za pomocą zdobytego pierścienia, zamienić kość oko Saurona?
2.Czy Armia Umarłych, Entowie, Pająki mogą poruszać się przez nieprzekraczalne granicę(góry) nie znalazłem nic w instrukcji, w przeciwieństwie do Górali z Dunladu, gdzie jest to wyraźnie zabronione, instrukcja"inne ograniczenia".
3. Czy Entowie mogą zdobyć/odzyskać twierdzę, po pokonaniu armi Cienia? Tu już brakuję zapisu jak w przypadku armii Umarłych, że to nie jest armia WL. Jest tylko napisane: wyeliminuj Sarumana jeśli w Orthanku nie ma już jednostek Cienia.
4.Czy Armia WL moze wchodzić, dzielić region z jednostkami Frakcji Cienia, którę poruszają się BEZ ARMII CIENIA? Korsarze mogą dzielnić region z armią WL, Pająki i Górale nie mogą WEJŚĆ do takiego regionu. A co z Armią WL ? Działa tu symetria ? :D
5. Czy gracz Cienia dostaje dwa przerzuty podczas poszukiwania pierścienia, jeżeli drużyna pierścienia znajduję się w twierdzy WL, która jest oblegana przez armię Cienia i Nazgula ?
Gdzieś kojarzę zapis, że twierdza i jej region to dwa osobne pola. :|
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

DomoGrabka pisze: 01 lut 2024, 18:28 1.Czy grając Cieniem, mogę za pomocą zdobytego pierścienia, zamienić kość oko Saurona?
Jeśli masz na myśli zamianę wyniku z oka na coś innego, to nie możesz. Jeśli z czegoś innego na oko, to możesz.
DomoGrabka pisze: 01 lut 2024, 18:282.Czy Armia Umarłych, Entowie, Pająki mogą poruszać się przez nieprzekraczalne granicę(góry) nie znalazłem nic w instrukcji, w przeciwieństwie do Górali z Dunladu, gdzie jest to wyraźnie zabronione, instrukcja"inne ograniczenia".
Przy Umarłych i Entach jest napisane, że można ich przesuwać do sąsiedniego regionu. Regiony oddzielone od siebie czarną granicą nie są uważane za sąsiadujące, czyli obie te frakcje nie mogą przekraczać czarnych granic. Wątpliwości można mieć u Pająków, bo nie jest to wprost napisane. Niemniej w instrukcji podstawki jest wyraźnie napisane, że czarnych granic nie można nigdy przekraczać, w związku z czym, gdyby ktoś mógł, musiałby mieć napisane, że może. Skoro nie ma takiej zdolności, należy założyć, że obowiązują go te same ograniczenia, co pozostałych.
DomoGrabka pisze: 01 lut 2024, 18:283. Czy Entowie mogą zdobyć/odzyskać twierdzę, po pokonaniu armi Cienia? Tu już brakuję zapisu jak w przypadku armii Umarłych, że to nie jest armia WL. Jest tylko napisane: wyeliminuj Sarumana jeśli w Orthanku nie ma już jednostek Cienia.
Nie mogą. Figurki frakcji nie zapewniają właścicielowi kontroli nad danym regionem. Jednostki armii Cienia mogą się nawet przesuwać przez regiony, w których stoją Enty.
DomoGrabka pisze: 01 lut 2024, 18:284.Czy Armia WL moze wchodzić, dzielić region z jednostkami Frakcji Cienia, którę poruszają się BEZ ARMII CIENIA? Korsarze mogą dzielnić region z armią WL, Pająki i Górale nie mogą WEJŚĆ do takiego regionu. A co z Armią WL ? Działa tu symetria ? :D
Armia Wolnych Ludów może wejść do regionu z frakcjami Cienia. Pająki i Dunlandczycy nie są uważani za armię, więc jeśli takiej nie towarzyszą, nie blokują ruchów przeciwnika. To trochę tak jakby w danym regionie stał samotny Nazgul.
DomoGrabka pisze: 01 lut 2024, 18:285. Czy gracz Cienia dostaje dwa przerzuty podczas poszukiwania pierścienia, jeżeli drużyna pierścienia znajduję się w twierdzy WL, która jest oblegana przez armię Cienia i Nazgula ?
Gdzieś kojarzę zapis, że twierdza i jej region to dwa osobne pola. :|
To nie są dwa oddzielne regiony. Cień dostaje dwa przerzuty.
DomoGrabka
Posty: 21
Rejestracja: 26 lip 2022, 17:39
Has thanked: 19 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: DomoGrabka »

Dzięki Wielkie za odpowiedzi. :D
Ale pojawiły się kolejne.
Oto kilka pytań po ostatniej potyczce. :roll:
1. Co się dzieje, jeżeli zostanie wylosowany żeton Smegola, kiedy ostatnie znane miejsce drużyny pierścienia to twierdza WL ?
Instrukcja mówi, że jeżeli ujawnimy DP w mieście/twierdzy WL, to Smegola opuszcza DP.
W tym wypadku mogą być wzięte pod uwagę różne opcję, rozmyślaliśmy nad tymi trzema:
A) Smegola po prostu zostaje przewodnikiem DP, bo DP się nie ujawniło.
B) Smegol zostaje przewodnikiem i od razu opuszcza drużynę, wchodzi karta "Będzie Nasz".
C) Odrzuć żeton, wylosuj inny.
2. Karta ,,Będzie Nasz" Prosiłbym o szersze wytłumaczenie tej karty.
3. Czy jeżeli kość powiernika pierścienia lub pomniejszego sługi zostanie usunięta to postać też zostaję wyeliminowana ?
Z góry Dziękuję
walterek
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2021, 20:49
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: walterek »

Czy kiedy Drużyna jest na torze Mordoru i ruszymy się nią (wykonamy próbę ruchu) to po rozpatrzeniu ruchu dokładamy użytą do wykonania tego ruchu kość Wolnych Ludów na pole poszukiwań?
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: olocop »

walterek pisze: 04 lut 2024, 11:25 Czy kiedy Drużyna jest na torze Mordoru i ruszymy się nią (wykonamy próbę ruchu) to po rozpatrzeniu ruchu dokładamy użytą do wykonania tego ruchu kość Wolnych Ludów na pole poszukiwań?
Tak. " za każdym razem, kiedy gracz wykorzysta kość akcji,
aby poruszyć Drużynę Pierścienia" (instrukcja str.37) bez względu czy w, czy poza Mordorem.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: olocop »

DomoGrabka pisze: 04 lut 2024, 03:51 Dzięki Wielkie za odpowiedzi. :D
Ale pojawiły się kolejne.
Oto kilka pytań po ostatniej potyczce. :roll:
1. Co się dzieje, jeżeli zostanie wylosowany żeton Smegola, kiedy ostatnie znane miejsce drużyny pierścienia to twierdza WL ?
Instrukcja mówi, że jeżeli ujawnimy DP w mieście/twierdzy WL, to Smegola opuszcza DP.
W tym wypadku mogą być wzięte pod uwagę różne opcję, rozmyślaliśmy nad tymi trzema:
A) Smegola po prostu zostaje przewodnikiem DP, bo DP się nie ujawniło.
B) Smegol zostaje przewodnikiem i od razu opuszcza drużynę, wchodzi karta "Będzie Nasz".
C) Odrzuć żeton, wylosuj inny.
2. Karta ,,Będzie Nasz" Prosiłbym o szersze wytłumaczenie tej karty.
3. Czy jeżeli kość powiernika pierścienia lub pomniejszego sługi zostanie usunięta to postać też zostaję wyeliminowana ?
Z góry Dziękuję
1)Zobacz Almanach, rozdział Almanach postaci i Smeagol. Odpowiedź A.

2) zobacz rozdział Almanach kart, opis karty jest w miarę jasny. Jeśli Smeagol zostanie wyeliminowany (ale nie zamieniony na Golluma), to karta jest zagrywana na stół. Cień będzie ją mógł wykorzystać dopiero, gdy przewodnikiem zostanie Gollum (czyli może do tego nie dojść, jeśli w Drużynie będą jeszcze inni Towarzysze). Może ją odrzucić po tym jak wylosował żeton poszukiwań, żeby wylosować inny (np. wylosował "0" lub niebieski żeton, więc odrzuca tę kartę i losuje nowy, a tamten wraca do puli).

3) Nie, postać pozostaje
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Darkstorm »

1. Czy żeby dezaktywować Balroga przy pomocy woli zachodu to muszę mieć Gandalfa w regionie czy nie?

2. Jak rozumiem na potrzeby dezaktywacji Balroga Gandalf może być w drużynie?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Fojtu »

Darkstorm pisze: 06 lut 2024, 10:21 1. Czy żeby dezaktywować Balroga przy pomocy woli zachodu to muszę mieć Gandalfa w regionie czy nie?

2. Jak rozumiem na potrzeby dezaktywacji Balroga Gandalf może być w drużynie?
1. Nie musisz, Wola deaktywuje "zdalnie".
2. Jeżeli chodzi Ci o deaktywację drugim sposobem przy pomocy wyniku C, to Gandalf musi być poza drużyną. Postaci w drużynie nie są na planszy.
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Darkstorm »

W którym momencie sprawdzamy czy zadziała nam umiejętność przewodnika alternatywnego Obieżyświata?

Czy sekwencja wygląda tak:

1. Sprawdzamy na którym polu jest żeton drużyny, wydajemy kość akcji przesuwamy żeton i od razu kładziemy kość przy torze drużyny bo na samym początku spełniliśmy warunek.

czy też tak:

2. Wydajemy kość akcji i przesuwamy żeton i dopiero teraz sprawdzamy na którym polu jest żeton i czy możemy położyć kość na torze drużyny.
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: olocop »

Dla tej zdolności muszą być spełnione trzy warunki:
1. Na początku akcji Drużyna musi być na pierwszym lub dalszym polu toru Drużyny.
2. Kość akcji jest pierwszą kością użytą do poruszenia Drużyny w tej turze (tzn. jeśli
jakaś kość akcji Wolnych Ludów, inna niż kość Powiernika z “Okiem”, znajduje się
na polu poszukiwań lub polu Drużyny, to zdolności nie można użyć).
3. Obieżyświat musi być przewodnikiem na koniec akcji, gdy kość akcji jest normalnie umieszczana na polu poszukiwań.
• Obieżyświat nie może użyć swojej zdolności więcej niż raz na turę, chyba że zostanie użyta zdolność Powiernika
Pierścienia elfów Vilyi.
• Jeśli w wyniku poruszenia się Drużyny Obieżyświat zostanie wyeliminowany, to nie można użyć jego zdolności Przewodnika.
• Jeśli żadna z kości akcji użytych do poruszenia Drużyny nie jest odzyskiwana z pola poszukiwań (ale jedna jest
odzyskiwana z pola Drużyny), to w przyszłej turze Cień nie musi umieszczać jakiejkolwiek kości akcji na polu
poszukiwań.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Kozakon
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2024, 18:58

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Kozakon »

Mam pytanie, bo podczas rozgrywki doszło do dyskusji. Było oblężenie i oblężony chciał zagrać kartę Zwiadowcy i rozumiem, że mógł zadeklarować wyjście z twierdzy i kartą cofnąć się do twierdzy, ale on chciał cofnąć się do pobliskiego regionu. W instrukcji jest zapis, że oblężony nigdy nie może opuścić regionu twierdzy, ale kilka stron wcześniej jest napisane, że zasady na kartach mają pierwszeństwo nad zasadami w instrukcji.
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: olocop »

Kartę Zwiadowcy może zagrać tylko broniący się w polu.To błąd polskiego tłumaczenia. Powinno być: "ZAGRAJ, JEŚLI ARMIA WOLNYCH LUDÓW BRONI SIĘ PODCZAS BITWY W POLU. Zanim wykonasz rzut bitwy, przeprowadź odwrót swojej armii do sąsiedniego wolnego regionu albo wycofaj się do TWIERDZY, PRZECHODZĄC W STAN OBLĘŻENIA.” To powinno wyjaśnić sytuację. A najlepiej zerknij do Almanachu, tam są wyjaśnione różne sytuacje użycia kart.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Darkstorm »

1. Czy wyeliminowana frakcja może wrócić do gry? Dotyczy to głównie cienia (np. gdy cień odbije utracony wcześniej Umbar) ale też np. sytuacja np. z armią umarłych: mieliśmy na planszy 4 figurki, zużywamy je i teoretycznie frakcja powinna zostać wyeliminowana. Ale mamy jeszcze kolejne 4 figurki w posiłkach, których wcześniej nie zmobilizowaliśmy. Co wtedy?

2. Można użyć normalnej kości mobilizacji by wprowadzić frakcję do gry. Czy można również użyć normalnej kości mobilizacji by mobilizować frakcję, która jest już w grze?

3. Czy takie frakcje jak pająki czy Dunlendingowie mogą poruszać się z armią przy użyciu normalnych kości czy tylko i wyłącznie po zagraniu karty frakcji?
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: olocop »

1. Nie może.
2. Nie można. Tylko wprowadzenie frakcji.
3. Mogą.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Darkstorm »

Czy jak transportuję jednostki przy pomocy karty "Posępne okręty" to czy muszę obligatoryjnie zaatakować? Czy też mogę np. sobie popłynąć aż do Szarej Przystani (czekając aż odpowiednia karta wróci na rękę) i tam dopiero zrobić desant?
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: olocop »

Pierwsze, co należy tu podkreślić, to że" Posępne okręty" nie transportują jednostek "po wodzie" tylko pozwalają się im poruszyć (lub poruszyć i zaatakować). Tak więc droga musi być wolna do celów ruchu, a poruszająca się armia przejmuje wolne regiony Wolnych Ludów. Jeśli wybrana zostanie opcja ruchu i ataku, to najpierw armia się rusza, a potem może zaatakować sąsiedni region ( lub jeśli w ramach ruchu dołączyła do armii obiegającej twierdzę, to może rozpocząć nią bitwę oblężniczą.

Tak więc, odpowiadając na pytanie:
Nie musisz obligatoryjnie atakować, tak jak to podaje karta, ale nie możesz wykonać tego co napisałeś, bo karta pozwala jedynie na ruch "po lądzie".
Zaglądnij do Almanachu, do sekcji kart, tam jest wszystko wyjaśnione dokładnie.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Darkstorm
Posty: 853
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 133 times
Been thanked: 212 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Darkstorm »

olocop pisze: 30 mar 2024, 19:08 Tak więc, odpowiadając na pytanie:
Nie musisz obligatoryjnie atakować, tak jak to podaje karta, ale nie możesz wykonać tego co napisałeś, bo karta pozwala jedynie na ruch "po lądzie".
Zaglądnij do Almanachu, do sekcji kart, tam jest wszystko wyjaśnione dokładnie.
Tak tak, chodziło mi o to czy mogę poruszyć desantem o 4 pola a potem o kolejne 4 pola i tak dalej.
plackijacki
Posty: 14
Rejestracja: 19 gru 2022, 13:06

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: plackijacki »

Witam mam pytanie o atak na twierdze (głównie o 3 pkt)
Czy dobrze rozumiem że:
1. w swojej turze wydaje jedna kość akcji aby zaatakować swoją armię region w której jest twierdza i armia przeciwnika
2. Przeciwnik może albo zdecydować się walczyć na polu albo wejśc do twierdzy, jeśli wchodzi do twierdzy bitwa się kończy ja zajmuje region ale nie twierdze. I zaczynam oblegać twierdze
3. musze wydać kolejna kośc akcji aby zatakować twierdze która oblegam, bo bitwa się skończyła (pkt 2) i aby wywołać nową musze wydać kość ?
Awatar użytkownika
Col. Frost
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 50 times

Re: Wojna o Pierścień II edycja - pytania i wątpliwości

Post autor: Col. Frost »

plackijacki pisze: 01 kwie 2024, 23:22 Witam mam pytanie o atak na twierdze (głównie o 3 pkt)
Czy dobrze rozumiem że:
1. w swojej turze wydaje jedna kość akcji aby zaatakować swoją armię region w której jest twierdza i armia przeciwnika
2. Przeciwnik może albo zdecydować się walczyć na polu albo wejśc do twierdzy, jeśli wchodzi do twierdzy bitwa się kończy ja zajmuje region ale nie twierdze. I zaczynam oblegać twierdze
3. musze wydać kolejna kośc akcji aby zatakować twierdze która oblegam, bo bitwa się skończyła (pkt 2) i aby wywołać nową musze wydać kość ?
1. Tak.
2. Tak.
3. Tak.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1386
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Wojna o pierścień / War of the ring (R. Di Meglio, M. Maggi, F. Nepitello)

Post autor: raiden25 »

Mam pytanko na szybkości. Najnowszy dodatek i drugi zestaw figurek bohaterów wolnych ludzi. Rozumiem żę podmieniam figurkę jak jest ona "skorumpowana". Kto wtedy nią steruje? Dalej gracz wolnych ludzi ?
Awatar użytkownika
olocop
Posty: 325
Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 140 times

Re: Wojna o Pierścień - pytania i wątpliwości

Post autor: olocop »

Z tego co pamiętam, to "skorumpowana" figurka ma ruch "0".
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1386
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Wojna o Pierścień - pytania i wątpliwości

Post autor: raiden25 »

olocop pisze: 02 kwie 2024, 19:43 Z tego co pamiętam, to "skorumpowana" figurka ma ruch "0".
Tam są jakieś efekty opisane ale czy ona dalej jest pod kontrolą "dobrego gracza"?
ODPOWIEDZ