Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1679
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 877 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: XLR8 »

Zagraliśmy dwa razy i naprawdę mi się gra podobala. Jednak odniosłem wrażenie, że Rekruter jest po prostu dużo nudniejszy od Agentów. Tak naprawdę ruszałem się raz, potem rekrutowalem Nieśmiertelnymi i tyle. Mogłem oglądać mecz czekając na swoją turę.

To cecha tej gry czy z biegiem czasu i postępu kampanii Rekruter staje się ciekawszy?
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 459
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: wrojka »

XLR8 pisze: 30 lip 2023, 21:31 Jednak odniosłem wrażenie, że Rekruter jest po prostu dużo nudniejszy (...)
To cecha tej gry czy z biegiem czasu i postępu kampanii Rekruter staje się ciekawszy?
Oj byczQu. Te małe paczuszki, które otwiera się za przegraną, mają w sobie sporo ciekawych pomysłów. Nie wchodząc za dużo w spoilery, ale jedna z ostatnich paczek odwraca kota ogonem i agenci polują na rekrutera...ale rekruter poluje na agenta :D
Qardasowsky
Posty: 70
Rejestracja: 31 sty 2021, 22:43
Has thanked: 77 times
Been thanked: 96 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Qardasowsky »

XLR8 pisze: 30 lip 2023, 21:31 Zagraliśmy dwa razy i naprawdę mi się gra podobala. Jednak odniosłem wrażenie, że Rekruter jest po prostu dużo nudniejszy od Agentów. Tak naprawdę ruszałem się raz, potem rekrutowalem Nieśmiertelnymi i tyle. Mogłem oglądać mecz czekając na swoją turę.

To cecha tej gry czy z biegiem czasu i postępu kampanii Rekruter staje się ciekawszy?
Mam ~20 partii, wszystkie jako Agenci, połowa na podstawce z pełnymi zasadami, połowa z paczkami otwieranymi na bieżąco, zostały po 3 na stronę. Mocno polecam zagrać całą kampanię i otwierać paczki na bieżąco po przegranej, lub nawet obie strony niech otwierają co grę, kto wam zabroni. Robi się ciekawiej, klimatyczniej, sporo ciekawych decyzji z tego co widziałem w kartach dla Rekrutera. Jedyny minus to ten, że im więcej paczek w grze, tym gra się wydłuża i zwiększa się szansa na paraliż decyzyjny z naciskiem na Agentów. No i zawsze jest dysproporcja czasu w grze właśnie między Rekruterem a Agentami. Jak bardzo bym się nie spinał i grał szybko to jednak trzeba trochę pomyśleć i dedukować nad stołem, więc zawsze ta minuta/dwie więcej była potrzebna na turę. Nie wiem czy da się grać pełen pakiet 7 paczek na stronę, ale wtedy wydaje mi się że albo gra wchodzi na inny poziom, albo staje się zbyt zagmatwana i trzeba redukować do 2/3 paczek na grę i potem mieszać sety. Dodatkowo możesz szukać kart w komponentach i na pudełku, tam też jest kilka stricte dla Rekrutera, niektóre ciekawie łamiące zasady i niesamowicie klimatyczne jak czytałeś komiks :D
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1156
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 507 times
Been thanked: 341 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Propi »

Jestem na etapie drugiego tomu komiksu i muszę przyznać, że jest to jedna z ciekawszych rzeczy jakie czytałem - koncepcje są naprawdę lotne i oryginalne, kreska unikatowa, a sama historia megawciągająca. Nie mówiąc o tym, że świetnie buduje tło fabularne i pozwala zrozumieć, kto, co i dlaczego. Duża rekomendacja, a mówię to jako osoba nieczytająca komiksów na co dzień - przepraszam, nowel graficznych ;)
Lailonn
Posty: 168
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
Has thanked: 7 times
Been thanked: 63 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Lailonn »

Jestem po 3 rozgrywkach w tym jednej pełnoprawnej.

To moja pierwsza gra hidden movement ale na ten moment zrobiła wow. Obie misje treningowe przegrał rekruter ale pierwszą pełną w 14 ruchu wygrałem agentami. Żona nie była pocieszona ;)

Z jednej strony rozumiem sens trybu treningowego ale pełne zasady dają dużo lepsze doznania z gry, więc doradzałbym od razu grać z nimi. Lada dzień potestuję w większym gronie ale wstępne wrażenia bardzo pozytywne.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 974
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 681 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Bart Henry »

Wrzucam tutaj, bo bardziej chodzi o dyskusję niż zasady.

Po dwóch wygranych rozgrywkach jako Agenci w końcu przegrałem, ale nie byłem daleko od zwycięstwa. Rozumiem, że skoro Rekruter grał z dwoma modułami SHIFT, to teraz jak ja wybiorę jeden moduł (jedyny, który posiadam), to Rekruter gra bez żadnego. Czy to nie za duży rozrzut balansu, gdy z sytuacji 2:0 jest zmiana na 0:1? Tym bardziej, że to był dosyć wyrównany pojedynek. Pewnie trochę się wyrówna jak zdobędę więcej modułów (wtedy na przykład wezmę 3, a rywal 2), ale na razie mam wątpliwości.
Lailonn
Posty: 168
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
Has thanked: 7 times
Been thanked: 63 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Lailonn »

Bart Henry pisze: 02 wrz 2023, 20:43 Wrzucam tutaj, bo bardziej chodzi o dyskusję niż zasady.

Po dwóch wygranych rozgrywkach jako Agenci w końcu przegrałem, ale nie byłem daleko od zwycięstwa. Rozumiem, że skoro Rekruter grał z dwoma modułami SHIFT, to teraz jak ja wybiorę jeden moduł (jedyny, który posiadam), to Rekruter gra bez żadnego. Czy to nie za duży rozrzut balansu, gdy z sytuacji 2:0 jest zmiana na 0:1? Tym bardziej, że to był dosyć wyrównany pojedynek. Pewnie trochę się wyrówna jak zdobędę więcej modułów (wtedy na przykład wezmę 3, a rywal 2), ale na razie mam wątpliwości.
A dlaczego nie 2:1 ? Logika nakazuje dodawać kolejne moduły stronom aż finalnie będą mogli 7:7 grać lub jak tam chcą
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 974
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 681 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Bart Henry »

Bazuję na instrukcji, a poprzedni post jest sponsorowany przez wewnętrzny konflikt mojej logiki z takowym zapisem.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3360
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1041 times
Been thanked: 2022 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Ardel12 »

Bart Henry pisze: 03 wrz 2023, 01:21 Bazuję na instrukcji, a poprzedni post jest sponsorowany przez wewnętrzny konflikt mojej logiki z takowym zapisem.
Masz rację, w zależności od tego ile modułów wybierze przegrany to Ty dostajesz do wyboru mniej o liczbę ostatnio wygranych.
Ma to o tyle sens, że wraca się do podstawki i wprowadza tylko jeden nowy moduł. Im dalej tym więcej będzie wchodzić i się liczba modułów wyrówna.

W momencie jak już odkryjemy wszystkie to możemy dowolnie wybierać i dostosowywać liczbę modułów, ale no kto broni grać jak wolicie? Ja jestem jeszcze na etapie podstawki, bo ciągle gram z inną osobą i zastanawiam się po prostu nad otwarciem po 1 paczce dla każdego i grania z tymi nowymi modułami. Sumarycznie na końcu można grać ze wszystkim(chyba, że coś tam się wyklucza, to już nie wiem).
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 974
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 681 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Bart Henry »

Lubię grać według wizji autora, by potem móc to ocenić i ewentualnie jako ostateczność wprowadzić homerule. Zagramy tak, jak sugeruje instrukcja, ale obawiam się, że skoro wygrałem przy 0:0 i 1:0 dla Rekrutera, to przy 0:1 dla Agentów powinienem tym bardziej wygrać. Zobaczymy, liczę na kreatywne zagrania Rekrutera. ;)
Lailonn
Posty: 168
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
Has thanked: 7 times
Been thanked: 63 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Lailonn »

W sumie ciekawe, że u Ciebie to agenci głównie wygrywają. W mojej grupie rekruter wygrywa 80% gier.

Jeszcze nie otwierałem żadnych SHIFTów - nie wiem co w nich siedzi a jako, że to moja pierwsza gra hidden movement, to wciąż analizuję czy aby na pewno zostaje w kolekcji. Jakby nie, to łatwiej sprzedać z oryginalnie zapakowanymi elementami ;)

Daj znać czy dodanie modułów sporo namieszało :)
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
kolosm
Posty: 308
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 469 times
Been thanked: 53 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: kolosm »

Muszę wrócić do tego małego diamentu, ograłem dopiero podstawkę ale właśnie zawsze z kimś nowym i bardzo mnie wciągało. Może faktycznie warto po jednym shift otworzyć na kolejne gry?
Awatar użytkownika
vnzk
Posty: 489
Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 252 times
Been thanked: 441 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: vnzk »

Powtórzę za Wrojką z poprzedniej strony - wariant solo (z apką w roli Rekrutera) jest świetny :) Zagrałem na razie dwie gry treningowe, w obu udało mi się wygrać, ale w drugiej miałem kilka momentów "wtf?", które wymagały przemodelowania podejrzeń. Olśnienie przyszło przed ostatnim możliwym ruchem moim agentem, więc porażka wisiała w powietrzu. Jeśli u kogoś Mind MGMT rzadko wchodzi na stół, polecam spróbować solo :) Setup jest błyskawiczny a obsługa bardzo wygodna.
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 320
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 227 times
Been thanked: 98 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: scraber »

vnzk pisze: 07 sty 2024, 21:31 Powtórzę za Wrojką z poprzedniej strony - wariant solo (z apką w roli Rekrutera) jest świetny :) Zagrałem na razie dwie gry treningowe, w obu udało mi się wygrać, ale w drugiej miałem kilka momentów "wtf?", które wymagały przemodelowania podejrzeń. Olśnienie przyszło przed ostatnim możliwym ruchem moim agentem, więc porażka wisiała w powietrzu. Jeśli u kogoś Mind MGMT rzadko wchodzi na stół, polecam spróbować solo :) Setup jest błyskawiczny a obsługa bardzo wygodna.
Ja grałem na apce zanim jeszcze miałem fizyczny egzemplarz - trochę na czuja, ale nauczyłem się zasad :D

W ogóle to polecam dokupić takie przezroczyste krążki do oznaczania, które feature'y są zblokowane przez immortali.
Bez tego zdarzało się nam "oszukać" i odpytać rekrutera o feature, który był zablokowany, ale żaden z nas nie przyuważył.
Myślę że takie 15-18mm powinny być spoko. Ja miałem pod ręką 22mm ale są trochę za duże i przysłaniają inne feature'y
Spoiler:
spirit7
Posty: 47
Rejestracja: 15 sty 2020, 09:40
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: spirit7 »

Pytanie do rekruterow mind mgmt czy czekać na terroscape od galakty w tej kategorii gier ? ewentualnie która lepiej chodzi pod 4 graczy będę wdzięczny za info
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1156
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 507 times
Been thanked: 341 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Propi »

Być może jako fanboy nie jestem obiektywny, ale Mind MGMT ma w sobie coś wykraczającego poza "zwykłą" grę.
Oczywiście, można uprościć wszystko do poziomu mechanizmów czy komponentów, ale dopisane dookoła Mind MGMT treści subwersywnych, "podprogowych" i generalna psychodelizacja w oprawie dają poczucie immersji, którego próżno szukać w innych tytułach. Tutaj nawet po n-tej partii możesz odkryć mały detal, dopisek, rysunek czy komponent, który wzmacnia temat i pogłębia wrażenie, że to nie jest po prostu pudełko mechanik i akcesoriów.

Dla mnie Mind MGMT było doznaniem totalnym - gdzie oprawa, właściwości poligraficzne, mechanizmy i historia wpisana w rozgrywkę sprawiały, że w głowie działy się rzeczy daleko wykraczające poza "granie w grę".

Nie chcę dissować Terrorscape, ale dla mnie wygląda jak gra w pudełku - Mind MGMT to doświadczenie w pudełku.
spirit7
Posty: 47
Rejestracja: 15 sty 2020, 09:40
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: spirit7 »

Dzięki za info a czy poleciłbyś gre na 4-5 graczy ? I czy do gry wymagany jest bardziej zaawansowany angielski czy wystarczy że 1 osoba w miarę ogarnia język?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4494
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1354 times
Been thanked: 861 times
Kontakt:

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Hardkor »

spirit7 pisze: 09 kwie 2024, 13:46 Dzięki za info a czy poleciłbyś gre na 4-5 graczy ? I czy do gry wymagany jest bardziej zaawansowany angielski czy wystarczy że 1 osoba w miarę ogarnia język?
Im więcej osób tym lepiej działa, ale na 3 czy 2 też się świetnie można bawić. Co do angielskiego to moim zdaniem najlepiej jak 2 osoby znają dobrze, bo agent ma ukryte karty (albo kartę), która powinien rozumieć. Cała reszte jest widoczna dla wszystkich.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1156
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 507 times
Been thanked: 341 times

Re: Mind MGMT: The Psychic Espionage Game (Jay Cormier, Sen-Foong Lim)

Post autor: Propi »

Gra nie jest przytłaczająca dla pojedynczego gracza stającego naprzeciwko Rekrutera - to w najgorszym razie 4 "moce" do ogarniania, ale każda postać ma kartę przypominającą co umie. To zwykle zresztą dość proste rzeczy, po dwa zdania ilustrowane rysunkiem.

Natomiast przy większej liczbie graczy ciekawsza jest gra nad stołem, dedukcja, wspólne szukanie rozwiązań i wyłapywanie patentów Rekrutera.

Niezależnie jednak od liczby graczy, wyzwanie jest naprawdę koszerne.
ODPOWIEDZ