Pytanie o zasady działania pomieszczenia
Teraz pytanie - skąd bierze się "nadwyżka" wyposażenia?
Ekwipunek, z którym skończysz misję możesz zostawić w kwaterze. Na końcu misji czasami dostaniesz nagrodę, która też może tam wylądować. I rzeczy kupione w sklepie w kwaterze.micstanic pisze: ↑04 kwie 2024, 08:50 Witam,
Pytanie o zasady działania pomieszczeniaW instrukcji znalazłem na ten temat jedno zdanie:Spoiler:Karty wyposażenia dobieramy przy przeszukiwaniu ciał. Używane odrzucamy na stos kart odrzuconych wyposażenia.Spoiler:
Teraz pytanie - skąd bierze się "nadwyżka" wyposażenia?
36. Willa
36. WillaSeraphic_Seal pisze: ↑05 kwie 2024, 13:1336. Willa
"(...) Zachowajcie karty i 3 obecne na planszach Asasynów. (...)
Przed rozpoczęciem kolejnego Wspomnienia możecie swo-
bodnie prowadzić wymianę i ekwipować Wyposażenie. Może-
cie także przechować lub pobrać nieużywane Wyposażenie
z gniazda w Willi"
40. KWATERA - KROK PRZYDZIELANIA
a) opis pierwszego przydzielania:
"Umieśćcie wszystkie karty znajdujące się w gnieździe
w Willi w Głównej Sali . Odrzućcie separator kart
Willi, ponieważ nie będzie on już używany do końca
kampanii."
b) wyróżniona, brązowa ramka
"AKCJE DOSTĘPNE W KWATERZE
Podczas kroków Przydzielania i Rozpatrywania, możecie
w dowolnym momencie:
Wymieniać małe karty pomiędzy Asasynami
(z wyjątkiem kart Umiejętności).
Zabrać lub zostawić na przechowanie małe karty
w Głównej Sali Kwatery.
Zmienić układ kart na waszych planszach
Asasyna.
Użyć Lekarstwa, aby wyleczyć Asasyna
(odrzucając kartę)."
Nie widziałem tego scenariusza, ale na bazie pozostałych - albo synchronizacja z wieży zmieni mapę, albo mapa posiada unikalne wydarzenie w talii, które coś zmieni, albo na mapie są te takie białe żetony kluczyków, po podniesieniu których czyta się kartę
Willa jest po prostu zastąpiona kwaterą, gdy tylko ją się odblokuje. Dlatego w pierwszym przydzieleniu każą przenieść karty z willi do kwatery.
X nie znaczy "zachowaj". Na ogół białe karty są trwałe, czarne jednorazowe. Symbol małej czarnej karty ze strzałeczką oznacza, że po zużyciu leci do odrzuconych kart wyposażenia i najpóźniej na początku kolejnej misji zostanie wtasowana do talii wyposażenia. Symbol "X" oznacza, że po odrzuceniu jest trwale usuwana z gry.
Według zasad odrzucasz TYLKO po trafieniu krytycznym. Chyba po to, żeby nie były nieskończone, ale żeby jednak trochę z nich pokorzystać.
Tak, były takie scenariusze, zmieniające układ mapy.Seraphic_Seal pisze: ↑07 kwie 2024, 11:11Nie widziałem tego scenariusza, ale na bazie pozostałych - albo synchronizacja z wieży zmieni mapę, albo mapa posiada unikalne wydarzenie w talii, które coś zmieni, albo na mapie są te takie białe żetony kluczyków, po podniesieniu których czyta się kartę
Edit: Podejrzałem sobie mapę w instrukcji. Zapomniałeś o ważnym fakcie, że jest to pole dachu. Gra od samego początku daje sporo narzędzi do przemieszczania się między dachami. Dodatkowo (mały spoiler):Spoiler:
Sprawdziłem sobie opis latającej maszyny, i według mnie z pomocą jej (i spadochronów pewnie też) można się na to pole dostać. Ściany mają znaczenie tylko dla akcji na "sąsiadujących" polach, a w opisie tych przedmiotów nie ma nic o sąsiadowaniu.micstanic pisze: ↑09 kwie 2024, 11:21Tak, były takie scenariusze, zmieniające układ mapy.Spoiler:
Ale właśnie tutaj nic się nie wydarza, żadna karta, zmiana mapy, wydarzenie...
Nie zapomniałem o tym ważnym fakcie, że jest to dach.
Nie można wejść na pole (na dach również), jeśli pole ograniczone jest z każdej strony ścianami a na tym polu (spojler):Spoiler:
No i to wiele wyjaśnia, czyli nieważne jak wysoka jest ściana, spadochron zawsze da radę!Seraphic_Seal pisze: ↑09 kwie 2024, 11:40 Sprawdziłem sobie opis latającej maszyny, i według mnie z pomocą jej (i spadochronów pewnie też) można się na to pole dostać. Ściany mają znaczenie tylko dla akcji na "sąsiadujących" polach, a w opisie tych przedmiotów nie ma nic o sąsiadowaniu.
Czyli - rozkładasz sobie mapę, zauważasz ten dach w narożniku. Dopiero potem wybierasz sobie wyposażenie na misję (bo imo dzieje się to chyba na etapie przydizelania w kwaterze?) i jeśli zauważyłeś ten dach, masz okazję wpaść na pomysł "tam pewnie coś będzie" i wziąć sobie maszynę czy spadochrony. Jeśli tego nie zrobisz - wchodzisz na wieżę, odkrywasz skrzynkę, i jak chcesz ją zdobyć to farmisz spadochrony z trupów.
EDIT:
O, nawet jest w instrukcji fragment, który potwierdza, że spadochronem można wskoczyć za ścianę:
"Uwaga: Asasyni, którzy nie mogą opuścić Mapy, zostają
Wyeliminowani. Na przykład użyli Spadochronu (wyrzucanego
po użyciu), aby przejść za ścianą i nie mają już Spadochronu,
aby wrócić."
Postaram się odpowiedzieć:Seraphic_Seal pisze: ↑05 kwie 2024, 13:30 To skorzystam, że ktoś założył temat, i sam spróbuję dopytać o kilka rzeczy, których nie udało mi się z instrukcją ustalić
1) Grając na 3 postaci nie używamy figurki czwartej postaci podczas przydzielania, prawda?
2) Za to, nawet jeśli od początku do końca kampanii gramy na 3 postaci, to miecz i ostrze tej czwartej mamy normalnie w zasobach?
3) Karta "dochodzenie" podczas przeszukiwania ciał. Jeśli w jej wyniku żaden przeciwnik nie wszedł na pole (nie było takiego sąsiadującego), to nie aktywuje się alarm? Fabularnie nie miałoby to sensu, ale na karcie nie ma "jeśli"
4) Karta umiejętności "terror": po zaatakowaniu za pomocą (miecz), do 2 strażników pozostanych na twoim polu natychmiast ucieka bez wykonania kontrataku (chyba że znajdują się na podstawce celu). Zostają wyeliminowani. Usuń ich figurki (nie możesz przeszukać ich ciał.
a) assassin jest incognito, atakuje bronią z symbolem (miecz), która nie ujawnia ani nie wywołuje alarmu. Po ataku zostaje 2 strażników, na których używam karty umiejętności "terror". Czy w tej sytuacji wywołany zostaje alarm czy nie? Teoretycznie do kontrataku nie dochodzi, i według zasad to alarmu raczej nie będzie. Ale strażnicy uciekają w panice, ktoś to pewnie usłyszy xD chyba, że są cichutko, bo ich ten terror sparaliżował....
b) ten dopisek "chyba, że znajdują się na podstawce celu" to taki upośledzony sposób napisania, że umiejętność nie może być użyta na strażnikach na podstawce celu?
5) tworząc wyposażenie z planów wydajemy m. in. białe karty. Czy to oznacza, że teoretycznie można pozbyć się wszystkich broni, jakie mamy i musieć na następną misję iść "na golasa"? xD