[GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
[GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Nowa gra operacyjna Galicyjskiej Inicjatywy Strategicznej.
Nazwa systemu: Blitzkrieg.
Nazwa gry: Heeresgruppe NORD 1941-44.
autor: Tomasz "Panzerfan" Hanas
Skala mapy: heks to 15 km
Skala czasowa: 1 etap to tydzień
Skala wojsk: dywizje (niekiedy brygady i pułki - ale to zupełnie wyjątkowo)
mechanika gry:
- ruch aktywacyjny przy pomocy markerów LAM - aktywacja armiami, ilość aktywatorów uwzględnia różnice w dowodzeniu,
- uwzględnienie dowodzenia (podporządkowanie dywizji pod korpusy, korpusów pod armie - podział ma znaczenie dla walki i wsparcia artyleryjskiego,
- konieczność planowania wsparcia lotniczego i artyleryjskiego z wyprzedzeniem,
- ruch odwodów z podziałem odwodów na rodzaje.
Poniżej nieco rysunków mapy i żetonów.
Przekleiłem jako załączniki. Wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie - właśnie taka forma miniatur. Pełne zdjęcia zajmują dużo miejsca, a linki z kolei nic nie mówią, dopóki się ich nie otworzy. /geko
Nazwa systemu: Blitzkrieg.
Nazwa gry: Heeresgruppe NORD 1941-44.
autor: Tomasz "Panzerfan" Hanas
Skala mapy: heks to 15 km
Skala czasowa: 1 etap to tydzień
Skala wojsk: dywizje (niekiedy brygady i pułki - ale to zupełnie wyjątkowo)
mechanika gry:
- ruch aktywacyjny przy pomocy markerów LAM - aktywacja armiami, ilość aktywatorów uwzględnia różnice w dowodzeniu,
- uwzględnienie dowodzenia (podporządkowanie dywizji pod korpusy, korpusów pod armie - podział ma znaczenie dla walki i wsparcia artyleryjskiego,
- konieczność planowania wsparcia lotniczego i artyleryjskiego z wyprzedzeniem,
- ruch odwodów z podziałem odwodów na rodzaje.
Poniżej nieco rysunków mapy i żetonów.
Przekleiłem jako załączniki. Wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie - właśnie taka forma miniatur. Pełne zdjęcia zajmują dużo miejsca, a linki z kolei nic nie mówią, dopóki się ich nie otworzy. /geko
Ostatnio zmieniony 27 gru 2008, 08:29 przez Zulu Frh. von Auffenberg, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Gra będzie zawierała przepisy podstawowe - pozwalające na rozgrywkę prostą i szybką, mimo sporej ilości żetonów, oraz przepisy dodatkowe, dla graczy którzy lubią pokombinować.
Te dodatkowe przepisy dotyczyły będa głównie dowodzenia i organizacji wojsk - reguły te bardzo się sprawdziły (trzeba planować grę z wyprzedzeniem, bo po zaplanowaniu nie ma możliwości dokonywania zmian przyporządkowania dywizji aż do końca etapu, to samo zresztą dotyczy wsparcia artyleryjskiego i lotniczego).
W planach, poza rzecz jasna pozostałymi częściami Frontu Wschodniego, jest moja (w sensie merytoryki i szczegółów mechaniki gry) gra o kampanii na Zachodzie Europy w 1940 (Fall Gelb/Fall Rot).
Te dodatkowe przepisy dotyczyły będa głównie dowodzenia i organizacji wojsk - reguły te bardzo się sprawdziły (trzeba planować grę z wyprzedzeniem, bo po zaplanowaniu nie ma możliwości dokonywania zmian przyporządkowania dywizji aż do końca etapu, to samo zresztą dotyczy wsparcia artyleryjskiego i lotniczego).
W planach, poza rzecz jasna pozostałymi częściami Frontu Wschodniego, jest moja (w sensie merytoryki i szczegółów mechaniki gry) gra o kampanii na Zachodzie Europy w 1940 (Fall Gelb/Fall Rot).
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Mam wielką prośbę o niewklejanie obrazków, tylko dawanie ich jako załączników. Są wtedy pod postem w formie miniatur.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Dobrze, przekleję, mam jednak nadzieję, że starczy mi limitu na nie.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Pliki sa za duże - zostawiłem linki, kto będzie chciał, ten sobie ściągnie.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Gra będziemiała nową mechanikę? Czyli WB-95, B-35, W-39 nie wchodzą w grę jesli dobrze rozumiem. A do czego można porównać mechnikę tego nowego waszego systemu?
Sprzedam: Arkham Horror - edycja PL - Cena: 130 pln
- Odi
- Administrator
- Posty: 6455
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 943 times
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Bardzo się cieszę, że powstaje konkurencja dla gier TiSu.
Zulu - pisałeś o dwóch poziomach komplikacji zasad. Czyli rozumiem, że na poziomie podstawowym gra będzie zbliżona stopniem komplikacji do np A Victory Lost?
Zulu - pisałeś o dwóch poziomach komplikacji zasad. Czyli rozumiem, że na poziomie podstawowym gra będzie zbliżona stopniem komplikacji do np A Victory Lost?
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Mechanika nie będzie miała nic wspólnego z grami TiSu. Nie grałem dotychczas w gry amerykańskie na tym szczeblu (mówiąc oględnie poza Europe i Asia Engulfed II Wojna w wydaniu zachodnim mnie mało interesowała - do czasu gdy zagrałem w HG NORD). Nie znam AVL, ale coś podobieństw będzie.
Na pewno system aktywacyjny, choć tutaj inaczej skonstruowany (każda armia ma mozliwość poruszenia się w każdym etapie, tyle, że z uwagi na dowodzenie i taktykę niemieckie armie polowe mają po 2 aktywatory, Panzegruppe ma aż 3 aktywatory, zaś każda armia radziecka po 1.
Na początku Niemcy mają miażdżącą przewagę, która kończy się stopniowo wraz z przybywaniem na front kolejnych armii sowieckich i połykaniem coraz większych połaci Matuszki Rassii - każda armia sowiecka wnosi do kubeczka kolejny aktywator i Rosjanom się łatwiej poruszać, choć jak mówię 1 aktywacja na armię. Natomiast Niemcom zostaje tyle, ile było.
Poza tym Niemcy mają znacząca przewagę w wyszkoleniu, przy czym gra rozróżnia dywizje walczące już w Polsce (te mają najwyższy poziom wyszkolenia) i dywizje kolejnych fal mobilizacyjnych - te maja wyszkoleine na poziomie niewiele wyższym od sowieckiego.
W przypadku gry na prostsze zasady będzie się ona sprowadzała w zasadzie do losowania markerów aktywacyjnych i poruszania oraz walki.
Po dodaniu zasad dotyczących dowodzenia gra się wolniej (sporo czasu "zjada" planowanie dowodzenia i wsparcia artyleryjskiego oraz lotniczego - nie dlatego, że zasady są trudne, ale dlatego, że trzeba dobrze pomyśleć, bo w ciągu etapu nie ma szans na zmiany i nagle się okazuje, że ta artyleria to nie przy tej dywizji, co by sie chciało), ale zaczyna mieć wiecej smaczków.
Jak powstanie moduł Cyberboarda rozegramy test i będę wstawiał ładne raporty.
Na pewno system aktywacyjny, choć tutaj inaczej skonstruowany (każda armia ma mozliwość poruszenia się w każdym etapie, tyle, że z uwagi na dowodzenie i taktykę niemieckie armie polowe mają po 2 aktywatory, Panzegruppe ma aż 3 aktywatory, zaś każda armia radziecka po 1.
Na początku Niemcy mają miażdżącą przewagę, która kończy się stopniowo wraz z przybywaniem na front kolejnych armii sowieckich i połykaniem coraz większych połaci Matuszki Rassii - każda armia sowiecka wnosi do kubeczka kolejny aktywator i Rosjanom się łatwiej poruszać, choć jak mówię 1 aktywacja na armię. Natomiast Niemcom zostaje tyle, ile było.
Poza tym Niemcy mają znacząca przewagę w wyszkoleniu, przy czym gra rozróżnia dywizje walczące już w Polsce (te mają najwyższy poziom wyszkolenia) i dywizje kolejnych fal mobilizacyjnych - te maja wyszkoleine na poziomie niewiele wyższym od sowieckiego.
W przypadku gry na prostsze zasady będzie się ona sprowadzała w zasadzie do losowania markerów aktywacyjnych i poruszania oraz walki.
Po dodaniu zasad dotyczących dowodzenia gra się wolniej (sporo czasu "zjada" planowanie dowodzenia i wsparcia artyleryjskiego oraz lotniczego - nie dlatego, że zasady są trudne, ale dlatego, że trzeba dobrze pomyśleć, bo w ciągu etapu nie ma szans na zmiany i nagle się okazuje, że ta artyleria to nie przy tej dywizji, co by sie chciało), ale zaczyna mieć wiecej smaczków.
Jak powstanie moduł Cyberboarda rozegramy test i będę wstawiał ładne raporty.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Uparcie jednak zapisałem na dysku i wstawiłem jako załączniki (opcja dostępna pod postem). To chyba najlepszy kompromis między zajmowaniem miejsca a przekazaniem informacji, co jest na obrazku.Zulu Frh. von Auffenberg pisze:Pliki sa za duże - zostawiłem linki, kto będzie chciał, ten sobie ściągnie.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Dzięki serdeczne. Zrobiłbym to samo, tylko zwłaszcza mapa nie chciała wejść, bo za "cieżka".
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Temat nie umarł, temat żyje.
Autor gry tworzy drugą z map do gry (pierwsza mapa obejmuje obszar od Narwi po Psków, druga ciągnie dalej na wschód, w stronę Leningradu).
Jesli tylko będzie cokolwiek będzie gotowe, nie zawaham się wstawić screenów.
Autor gry tworzy drugą z map do gry (pierwsza mapa obejmuje obszar od Narwi po Psków, druga ciągnie dalej na wschód, w stronę Leningradu).
Jesli tylko będzie cokolwiek będzie gotowe, nie zawaham się wstawić screenów.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Mapy do Blitzkrieg - Heeresgruppe NORD prawie gotowe.
Pozostaje naniesienie szczegółów, dodatków na mapę i ich korekta.
Kilka zrzutów efektów prac:
Pozostaje naniesienie szczegółów, dodatków na mapę i ich korekta.
Kilka zrzutów efektów prac:
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Mapy trochę brzydko się łączą, ale rozumiem, że to będzie poprawione?:)
Frontu wschodniego nigdy dość, więc od razu pytam ile to będzie zajmowało miejsca? I czy można poprosić kilka słów na temat scenariuszy?
Frontu wschodniego nigdy dość, więc od razu pytam ile to będzie zajmowało miejsca? I czy można poprosić kilka słów na temat scenariuszy?
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Mapy idealnie się łączą. Należy będzie tylko odciąć nadmiar ramki map w odpowiednich miejscach. Łącznie 3 mapy zajmują powierzchnię formatu A0, więc ciut więcej niż standardowe mapy gier wojennych.
Scenariusze są w trakcie opracowywania z przeznaczeniem do testów. Z pewnością będą wśród nich: rozpoczęcie operacji Barbarossa, bitwa pod Solcy i Starają Russą, szturm Leningradu, operacje tichwińskie.
Scenariusze są w trakcie opracowywania z przeznaczeniem do testów. Z pewnością będą wśród nich: rozpoczęcie operacji Barbarossa, bitwa pod Solcy i Starają Russą, szturm Leningradu, operacje tichwińskie.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
II gra testowa - Panzer (ZSRR) - Zulus (Niemcy).
Sytuacja w IV tygodniu kampanii.
4-te Panzergruppe Hoepnera objechała nową (sztab zgubił poprzednie jednostki, dostał w nagrodę nowe ) 11 Armię sowiecką, zdobywając od wschodu (sic!!!) Psków. wygląda to tak, jakby 11 armia sowiecka atakowała Niemców, idąc na Leningrad
Po lewej 18 Armia Kuchlera w cieżkich walkach stara się rozepchać korytarz wybity przez panceniaków - na tym fragmencie tego nie widać, ale XXVI korpus Wodriga zdobył już Rygę i ma przed sobą trzy dywizje strzelców i dywizję zmechanizowaną (czyli ogólnie jest cieżko).
Po prawej stronie... nie widać nic, tylko Rosjan z 22 Armii.
Strzałka pokazuje kierunek, z którego nadchodzą dopiero dywizje 16 armii Buscha.
Na przedstawionym fragmencie mapy tego nie widać, ale ok 1/3 armii znajduje się o jeden przemarsz z tyłu, wiec strasznie daleko (okolice Kowna i Kiejdan).
Sytuacja w IV tygodniu kampanii.
4-te Panzergruppe Hoepnera objechała nową (sztab zgubił poprzednie jednostki, dostał w nagrodę nowe ) 11 Armię sowiecką, zdobywając od wschodu (sic!!!) Psków. wygląda to tak, jakby 11 armia sowiecka atakowała Niemców, idąc na Leningrad
Po lewej 18 Armia Kuchlera w cieżkich walkach stara się rozepchać korytarz wybity przez panceniaków - na tym fragmencie tego nie widać, ale XXVI korpus Wodriga zdobył już Rygę i ma przed sobą trzy dywizje strzelców i dywizję zmechanizowaną (czyli ogólnie jest cieżko).
Po prawej stronie... nie widać nic, tylko Rosjan z 22 Armii.
Strzałka pokazuje kierunek, z którego nadchodzą dopiero dywizje 16 armii Buscha.
Na przedstawionym fragmencie mapy tego nie widać, ale ok 1/3 armii znajduje się o jeden przemarsz z tyłu, wiec strasznie daleko (okolice Kowna i Kiejdan).
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Przepraszam za wstawienie linka do własnego forum, ale tu mam obrazek w wyższej rozdzielczości - dużo ładniej wszystko widać jak na tym, co podpiąłem do Forum Gier Planszowych.
http://www.gis.manewry.vdl.pl/viewtopic ... 3950#63950
http://www.gis.manewry.vdl.pl/viewtopic ... 3950#63950
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Panowie, gratuluję solidnego podejścia do tematów, wiedzy, weny twórczej i dzielenia się pomysłami. z tego co się orientuję,to wielu z was jest po prawie, więc liczę, że przepisy będą porządnie napisane . oby tylko te różnorakie projekty zostały kiedyś sfinalizowane.
- Smerf Maruda
- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
- Lokalizacja: Stolyca
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Ja zaś spodziewałbym się odwrotnego efektuadalbert pisze:wielu z was jest po prawie, więc liczę, że przepisy będą porządnie napisane
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
Akurat autor gry nie jest prawnikiem, więc bez obaw
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
hej, ja też kończyłem prawo . tylko nie pytaj ile mi z tego zostało do dzisiajSmerf Maruda pisze:Ja zaś spodziewałbym się odwrotnego efektuadalbert pisze:wielu z was jest po prawie, więc liczę, że przepisy będą porządnie napisane
Re: [GIS] Blitzkrieg - HG Nord 1941-44
V etap (ostatni tydzień lipca 1941), po pierwszej aktywacji dzielnych Finów i po jedynej aktywacji sowieckiej 23 Armii.
Finowie gniotą sowieckich okupantów, zażywając stosownej dawki wojennego szczęścia (rzuty!!!).
http://www.gis.manewry.vdl.pl/viewtopic ... &start=180
Tu jest screen z sytuacją Heeresgruppe NORD - ok połowy 5 tygodnia kampanii.
Grupa pancerna Hoepnera, wykorzystując częściowy brak zaopatrzenia spożytkowała czas na rozwałkowanie kolejnej sowieckiej armii (22). W następnym etapie pancerniacy i piechota zmotoryzowana znowu popędzą naprzód, w stronę Leningradu!
Finowie gniotą sowieckich okupantów, zażywając stosownej dawki wojennego szczęścia (rzuty!!!).
http://www.gis.manewry.vdl.pl/viewtopic ... &start=180
Tu jest screen z sytuacją Heeresgruppe NORD - ok połowy 5 tygodnia kampanii.
Grupa pancerna Hoepnera, wykorzystując częściowy brak zaopatrzenia spożytkowała czas na rozwałkowanie kolejnej sowieckiej armii (22). W następnym etapie pancerniacy i piechota zmotoryzowana znowu popędzą naprzód, w stronę Leningradu!
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...
Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.